travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
6/1/2018 Ξημέρωσε η μεγάλη μέρα που θα βλέπαμε τον Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο, Great Barrier Reef. Η αναχώρηση του πλοίου ήταν προγραμματισμένη για τις οκτώ το πρωί, γι’ αυτό ήμασταν αρκετά βιαστικοί στο πρωινό μας (το μόνο από τα ξενοδοχεία που είχε πρόγευμα). Πήραμε το αυτοκίνητο και το παρκάραμε στο parking του λιμανιού Reef Fleet Terminal. Κόστος parking, 15 ευρώ για δέκα ώρες. Η εταιρία της κρουαζιέρας ήταν η Passions of Paradise. Μια χαρά ήταν, με ευχάριστο προσωπικό και χωρίς να απαιτούν τίποτα έξτρα έξοδα, πέραν των αναφερομένων στο εισιτήριό μας.
Το σκάφος αρκετά γρήγορο με περίπου εκατό πελάτες. Πολλοί βέβαια από αυτούς μάλλον για ηλιοθεραπεία ήρθαν παρά για να δουν τα κοράλλια. Όμως κουνούσε χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος κυματισμός και αρκετοί από εμάς ενοχλήθηκαν από αυτό. Κι εγώ λίγο, αλλά όχι τόσο που να μου χαλάσει το κέφι και την όρεξη για βουτιές. Το σκάφος προχωρούσε για περίπου τρεις ώρες. Φτάσαμε σε ένα μέρος που ήταν και άλλα πλοιάρια σαν το δικό μας με τουρίστες έτοιμους να βουτήξουν στα νερά για να δουν τα κοράλλια. Εκεί βουτήξαμε και κάναμε το ίδιο και μισή ώρα δρόμο πιο πέρα. Τα δυο σημεία που κάναμε στάση ήταν το Hastings Reef και το Norman Reef. Ο βυθός ήταν παρόμοιος και στα δυο, αλλά όσο και να έμενες μέσα δε νόμιζες ότι έχει ξαναδεί αυτά που έβλεπες.
Μόλις μπήκαμε το πρωί στο πλοίο μας είχαν δώσει ένα ζευγάρι βατραχοπέδιλα και μια μάσκα για το snorkeling. Λίγο πριν την πρώτη στάση έδωσαν στον καθένα από μια ολόσωμη ελαστική στολή, που μας είπαν ότι είναι για τυχόν τσούχτρες. Εγώ δεν είδα καμία.
Σε όλα τα χιλιόμετρα μέχρι τις στάσεις μας, το βάθος της θάλασσας, από ό,τι είδα σε ένα χάρτη του πλοίου, δεν ξεπερνούσε τα 35 μέτρα. Εκεί που πέσαμε το πιο βαθύ σημείο ήταν 10-12 μέτρα, βάθος εφικτό για μένα. Έτσι δε χρειαζόμουν μπουκάλες και να πληρώσω επί πλέον χρήματα για κατάδυση (diving).
Σε κάθε στάση έμεινα στο νερό περίπου 40 λεπτά. Ήταν υπέροχα. Ένα θέαμα που δεν το περίμενα τόσο όμορφο. Δεν έχω ξαναπέσει με μάσκα σε τροπικά νερά και φυσικά ποτέ σε κοράλλια. Δεν ξέρω τι γίνεται αλλού. Εδώ ήταν εξαίσια. Έμενα εκστατικός και θαύμαζα τη φύση σε όλο της το μεγαλείο. Όλα τα χρώματα τα είχε ο βυθός αλλά και τα ψάρια. Σχηματισμοί που δε μπορείς να φανταστείς ότι υπάρχουν. Δεν χόρταινα να θαυμάζω την ομορφιά του βυθού. Και τα ψάρια μου έκαναν εντύπωση αλλά όχι τόσο όση τα κοράλλια. Ψάρια λίγο πολύ βλέπεις και σε ενυδρεία. Βέβαια ο συνδυασμός των δύο είναι κάτι ασύλληπτο. Βέβαια πρέπει να πω ότι κοράλλια, όστρακα και ψάρια είναι ΕΝΑ. Δεν ξεχωρίζουν. Η λέξη που χαρακτηρίζει αυτό το περιβάλλον είναι η ΑΡΜΟΝΙΑ. Όσον αφορά στα ψάρια, σχεδόν τα ακουμπούσες χωρίς να φεύγουν. Και όταν τα πλησίαζες πολύ έφευγαν, αλλά με ένα ήρεμο τρόπο σα να σου έλεγαν: εγώ πάω λίγο πιο πέρα για να μην ενοχλώ το χέρι σου. Ή: αν θες κι εσύ να φας κάνε το, εγώ πάω δίπλα. Είχα πλησιάσει ένα μεγάλο ψάρι τόσο πολύ που άκουγα το χείλος του που χτυπούσε την τροφή του στο κοράλλι.
Ήξερα ότι εκεί πρέπει να έχεις υποβρύχια κάμερα για να αποθανατίσεις το μέρος. Ευτυχώς εγώ τώρα και μια δεκαετία έχω μια αδιάβροχη στα δέκα μέτρα Vivitar. Δυο μέρες πριν φύγω πάω να της αλλάξω μπαταρίες και το πορτάκι σπάει (από τον πολύ καιρό που είχα να τη χρησιμοποιήσω) που σημαίνει τέρμα το αδιάβροχο της μηχανής, άρα τέρμα όλη η μηχανή. Ευτυχώς μου είπε ο ένας φίλος ότι εκείνος έχει και θα κρατά τη δική του. Έτσι εκεί μου την έδωσε μερικέ φορές και τράβηξα ό,τι τραβούσε η ψυχή μου. Έτσι έχω και υποβρύχιο υλικό
Ανάμεσα στις δύο στάσεις για βουτιές μας έδωσαν το φαγητό, που ήταν αξιοπρεπέστατο. Εγώ έφαγα σχετικά λίγο για να είμαι άνετος και στη δεύτερη βουτιά και ας ήμουν λίγο ζαλισμένος από το κούνημα του πλοίου. Την έκανα και τη φχαριστήθηκα όσο και την πρώτη. Πλησίαζα τα κοράλλια στον πόντο και έκανα ότι τα χάιδευα. Ένιωθα μια υπέροχη αίσθηση και ένα δέος ευρισκόμενος σε αυτό το θαύμα της φύσης. Σε λίγα σημεία του πλανήτη το έχω νιώσει. Ένιωθα τυχερός που κατάφερα και έφτασα σε αυτό το σημείο του Κόσμου. Και μόνο γι αυτό άξιζε όλο το ταξίδι. Μπορεί στα ντοκιμαντέρ να δείχνουν πιο όμορφες εικόνες και τοπία του κοραλλιού περισσότερο φαντασμαγορικά, εγώ όμως ήμουν εκεί και το ζούσα.
Το ταξίδι μας στην Αυστραλία δε μας έδωσε άλλες τέτοιες στιγμές, που έτσι κι αλλιώς είναι δύσκολο να τις νιώσεις οπουδήποτε. Όλα τα υπόλοιπα μέρη που επισκεφτήκαμε, ενώ ήταν καλά και όμορφα, δε σου έκαναν το κλικ του θαυμασμού. Όταν για παράδειγμα πλησιάζεις ένα παγετώνα λες: Ω! τι είναι τούτη η ομορφιά! Όταν βλέπεις ένα μνημείο στο Περού ή στο Μεξικό, ακόμα και στην Ευρώπη που μας είναι τόσο οικεία, κάθεσαι εκστατικός και το κοιτάς. Και τόσα άλλα: Πυραμίδες, ερήμους, φαράγγια, ζώα στο σαφάρι, ηφαίστεια, καταρράκτες κλπ. Δεν είμαι δύσκολος στο να θαυμάσω ένα μέρος ή ένα μνημείο, αλλά δεν θα το κάνω για να δικαιολογήσω ένα τεράστιο ταξίδι. Στη Αυστραλία μόνο στον ύφαλο ένιωσα έτσι. Ούτε καν στον Uluru, και πολύ περισσότερο στα μέρη με τα ιστορικά και μη κτήρια των πόλεων αυτής της χώρας. Αγαπητή Αυστραλία: μας χάρισες ένα πολύ όμορφο ταξίδι αλλά (από όσα είδα) υπολείπεσαι άλλων περιοχών. Ακόμα και της γειτονικής Νέας Ζηλανδίας.
Λίγο μετά τις πέντε το απόγευμα το πλοίο μας επέστρεψε και έδεσε στο λιμάνι του Cairns. Επειδή θα είχε τουλάχιστον άλλες τρεις ώρες φως η μέρα αποφασίσαμε να κάνουμε βόλτα στην πόλη. Αρχίσαμε από την προκυμαία που η θάλασσα λόγω της παλίρροιας δεν προσφέρεται για κολύμπι. Έτσι οι άνθρωποι έχουν μια τεράστια πισίνα για να κολυμπούν δίπλα στην παραλία. Φαίνεται λίγο αστείο αλλά τι να κάνουν και αυτοί;
Εστιατόριο - Βάρκα:
Η πόλη μας άρεσε πολύ γιατί είχε και λίγο από το χρώμα των ιθαγενών. Είναι πολύ προσεγμένα όλα και πεντακάθαρα. Μου έκαναν εντύπωση οι κάδοι σκουπιδιών, που είναι ζωγραφισμένοι με υπέροχες πολύχρωμες ζωγραφιές. Έχει μερικά ωραία κτήρια. Εκείνο που μας τρέλανε ήταν οι νυχτερίδες που ήταν κρεμασμένες στα δέντρα μέσα στο κέντρο της πόλης. Και μιλάμε για κάτι τεράστια πουλιά σαν περιστέρια. Μόλις βράδιασε άρχισαν να πετούν και γινόταν ένα πανδαιμόνιο από τις κραυγές τους λες και ήταν μαϊμούδες.
Προσέξτε τις νυχτερίδες:
Κάναμε βόλτα μέχρι που βράδιασε για καλά, οπότε φύγαμε για το ξενοδοχείο και το γνωστό: μπάνιο, φαγητό και ύπνος.
Θα ακολουθήσει μικρό βίντεο από τα κοράλια.
Το βίντεο απο τον Ύφαλο είναι πιο ενδιαφέρον από τις φωτογραφίες του κειμένου. Ελπίζω να σας αρέσει:




Το σκάφος αρκετά γρήγορο με περίπου εκατό πελάτες. Πολλοί βέβαια από αυτούς μάλλον για ηλιοθεραπεία ήρθαν παρά για να δουν τα κοράλλια. Όμως κουνούσε χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος κυματισμός και αρκετοί από εμάς ενοχλήθηκαν από αυτό. Κι εγώ λίγο, αλλά όχι τόσο που να μου χαλάσει το κέφι και την όρεξη για βουτιές. Το σκάφος προχωρούσε για περίπου τρεις ώρες. Φτάσαμε σε ένα μέρος που ήταν και άλλα πλοιάρια σαν το δικό μας με τουρίστες έτοιμους να βουτήξουν στα νερά για να δουν τα κοράλλια. Εκεί βουτήξαμε και κάναμε το ίδιο και μισή ώρα δρόμο πιο πέρα. Τα δυο σημεία που κάναμε στάση ήταν το Hastings Reef και το Norman Reef. Ο βυθός ήταν παρόμοιος και στα δυο, αλλά όσο και να έμενες μέσα δε νόμιζες ότι έχει ξαναδεί αυτά που έβλεπες.
Μόλις μπήκαμε το πρωί στο πλοίο μας είχαν δώσει ένα ζευγάρι βατραχοπέδιλα και μια μάσκα για το snorkeling. Λίγο πριν την πρώτη στάση έδωσαν στον καθένα από μια ολόσωμη ελαστική στολή, που μας είπαν ότι είναι για τυχόν τσούχτρες. Εγώ δεν είδα καμία.


Σε όλα τα χιλιόμετρα μέχρι τις στάσεις μας, το βάθος της θάλασσας, από ό,τι είδα σε ένα χάρτη του πλοίου, δεν ξεπερνούσε τα 35 μέτρα. Εκεί που πέσαμε το πιο βαθύ σημείο ήταν 10-12 μέτρα, βάθος εφικτό για μένα. Έτσι δε χρειαζόμουν μπουκάλες και να πληρώσω επί πλέον χρήματα για κατάδυση (diving).

Σε κάθε στάση έμεινα στο νερό περίπου 40 λεπτά. Ήταν υπέροχα. Ένα θέαμα που δεν το περίμενα τόσο όμορφο. Δεν έχω ξαναπέσει με μάσκα σε τροπικά νερά και φυσικά ποτέ σε κοράλλια. Δεν ξέρω τι γίνεται αλλού. Εδώ ήταν εξαίσια. Έμενα εκστατικός και θαύμαζα τη φύση σε όλο της το μεγαλείο. Όλα τα χρώματα τα είχε ο βυθός αλλά και τα ψάρια. Σχηματισμοί που δε μπορείς να φανταστείς ότι υπάρχουν. Δεν χόρταινα να θαυμάζω την ομορφιά του βυθού. Και τα ψάρια μου έκαναν εντύπωση αλλά όχι τόσο όση τα κοράλλια. Ψάρια λίγο πολύ βλέπεις και σε ενυδρεία. Βέβαια ο συνδυασμός των δύο είναι κάτι ασύλληπτο. Βέβαια πρέπει να πω ότι κοράλλια, όστρακα και ψάρια είναι ΕΝΑ. Δεν ξεχωρίζουν. Η λέξη που χαρακτηρίζει αυτό το περιβάλλον είναι η ΑΡΜΟΝΙΑ. Όσον αφορά στα ψάρια, σχεδόν τα ακουμπούσες χωρίς να φεύγουν. Και όταν τα πλησίαζες πολύ έφευγαν, αλλά με ένα ήρεμο τρόπο σα να σου έλεγαν: εγώ πάω λίγο πιο πέρα για να μην ενοχλώ το χέρι σου. Ή: αν θες κι εσύ να φας κάνε το, εγώ πάω δίπλα. Είχα πλησιάσει ένα μεγάλο ψάρι τόσο πολύ που άκουγα το χείλος του που χτυπούσε την τροφή του στο κοράλλι.




Ήξερα ότι εκεί πρέπει να έχεις υποβρύχια κάμερα για να αποθανατίσεις το μέρος. Ευτυχώς εγώ τώρα και μια δεκαετία έχω μια αδιάβροχη στα δέκα μέτρα Vivitar. Δυο μέρες πριν φύγω πάω να της αλλάξω μπαταρίες και το πορτάκι σπάει (από τον πολύ καιρό που είχα να τη χρησιμοποιήσω) που σημαίνει τέρμα το αδιάβροχο της μηχανής, άρα τέρμα όλη η μηχανή. Ευτυχώς μου είπε ο ένας φίλος ότι εκείνος έχει και θα κρατά τη δική του. Έτσι εκεί μου την έδωσε μερικέ φορές και τράβηξα ό,τι τραβούσε η ψυχή μου. Έτσι έχω και υποβρύχιο υλικό
Ανάμεσα στις δύο στάσεις για βουτιές μας έδωσαν το φαγητό, που ήταν αξιοπρεπέστατο. Εγώ έφαγα σχετικά λίγο για να είμαι άνετος και στη δεύτερη βουτιά και ας ήμουν λίγο ζαλισμένος από το κούνημα του πλοίου. Την έκανα και τη φχαριστήθηκα όσο και την πρώτη. Πλησίαζα τα κοράλλια στον πόντο και έκανα ότι τα χάιδευα. Ένιωθα μια υπέροχη αίσθηση και ένα δέος ευρισκόμενος σε αυτό το θαύμα της φύσης. Σε λίγα σημεία του πλανήτη το έχω νιώσει. Ένιωθα τυχερός που κατάφερα και έφτασα σε αυτό το σημείο του Κόσμου. Και μόνο γι αυτό άξιζε όλο το ταξίδι. Μπορεί στα ντοκιμαντέρ να δείχνουν πιο όμορφες εικόνες και τοπία του κοραλλιού περισσότερο φαντασμαγορικά, εγώ όμως ήμουν εκεί και το ζούσα.
Το ταξίδι μας στην Αυστραλία δε μας έδωσε άλλες τέτοιες στιγμές, που έτσι κι αλλιώς είναι δύσκολο να τις νιώσεις οπουδήποτε. Όλα τα υπόλοιπα μέρη που επισκεφτήκαμε, ενώ ήταν καλά και όμορφα, δε σου έκαναν το κλικ του θαυμασμού. Όταν για παράδειγμα πλησιάζεις ένα παγετώνα λες: Ω! τι είναι τούτη η ομορφιά! Όταν βλέπεις ένα μνημείο στο Περού ή στο Μεξικό, ακόμα και στην Ευρώπη που μας είναι τόσο οικεία, κάθεσαι εκστατικός και το κοιτάς. Και τόσα άλλα: Πυραμίδες, ερήμους, φαράγγια, ζώα στο σαφάρι, ηφαίστεια, καταρράκτες κλπ. Δεν είμαι δύσκολος στο να θαυμάσω ένα μέρος ή ένα μνημείο, αλλά δεν θα το κάνω για να δικαιολογήσω ένα τεράστιο ταξίδι. Στη Αυστραλία μόνο στον ύφαλο ένιωσα έτσι. Ούτε καν στον Uluru, και πολύ περισσότερο στα μέρη με τα ιστορικά και μη κτήρια των πόλεων αυτής της χώρας. Αγαπητή Αυστραλία: μας χάρισες ένα πολύ όμορφο ταξίδι αλλά (από όσα είδα) υπολείπεσαι άλλων περιοχών. Ακόμα και της γειτονικής Νέας Ζηλανδίας.
Λίγο μετά τις πέντε το απόγευμα το πλοίο μας επέστρεψε και έδεσε στο λιμάνι του Cairns. Επειδή θα είχε τουλάχιστον άλλες τρεις ώρες φως η μέρα αποφασίσαμε να κάνουμε βόλτα στην πόλη. Αρχίσαμε από την προκυμαία που η θάλασσα λόγω της παλίρροιας δεν προσφέρεται για κολύμπι. Έτσι οι άνθρωποι έχουν μια τεράστια πισίνα για να κολυμπούν δίπλα στην παραλία. Φαίνεται λίγο αστείο αλλά τι να κάνουν και αυτοί;





Εστιατόριο - Βάρκα:

Η πόλη μας άρεσε πολύ γιατί είχε και λίγο από το χρώμα των ιθαγενών. Είναι πολύ προσεγμένα όλα και πεντακάθαρα. Μου έκαναν εντύπωση οι κάδοι σκουπιδιών, που είναι ζωγραφισμένοι με υπέροχες πολύχρωμες ζωγραφιές. Έχει μερικά ωραία κτήρια. Εκείνο που μας τρέλανε ήταν οι νυχτερίδες που ήταν κρεμασμένες στα δέντρα μέσα στο κέντρο της πόλης. Και μιλάμε για κάτι τεράστια πουλιά σαν περιστέρια. Μόλις βράδιασε άρχισαν να πετούν και γινόταν ένα πανδαιμόνιο από τις κραυγές τους λες και ήταν μαϊμούδες.



Προσέξτε τις νυχτερίδες:

Κάναμε βόλτα μέχρι που βράδιασε για καλά, οπότε φύγαμε για το ξενοδοχείο και το γνωστό: μπάνιο, φαγητό και ύπνος.
Θα ακολουθήσει μικρό βίντεο από τα κοράλια.
Το βίντεο απο τον Ύφαλο είναι πιο ενδιαφέρον από τις φωτογραφίες του κειμένου. Ελπίζω να σας αρέσει: