Βουλγαρία Βουλγαρία: "Αποκάλυψη τώρα!"

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?

3η ημέρα - Σόφια (София)

Αφού πήραμε το πρωινό μας, αποχαιρετίσαμε τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου και πήγαμε προς την πιάτσα των ταξί που με 4,5 lev μας πήγε σε λίγα λεπτά στον κεντρικό σταθμό λεωφορείων Avtogara Yug. Τα εκδοτήρια για Σόφια δεν είναι μέσα στο κύριο εσωτερικό του κτιρίου αλλά έξω, σε ένα μικρό κολλητό γραφείο δίπλα από τους διαδρόμους αναχώρησης.
Δρομολόγια από/προς Σόφια: http://www.centralnaavtogara.bg/index.php

Το εισιτήριο για την Σόφια κοστίζει 14 lev η μονή διαδρομή. Υπήρξε μια αναμονή μιας και χάσαμε για λίγα λεπτά το προηγούμενο λεωφορείο και στην αίθουσα καθίσαμε για να περάσει η ώρα σχολιάζοντας διάφορες φιγούρες που βλέπαμε τριγύρω μας! Τα 50 λεπτά πέρασαν κι εμείς ανεβήκαμε στο διώροφο λεωφορείο που περίμενε στον διάδρομο και το οποίο σχεδόν γέμισε. Η διαδρομή δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο αρκετά αδιάφορη μπορώ να πω.


Πλησιάζοντας προς την Σόφια από τον αυτοκινητόδρομο Ε80 και μπαίνοντας στην boulevard "Tsarigradsko shose" πρόσεξα πως εδώ τα μπλοκ πολυκατοικιών είναι πολύ λιγότερα και αραιά και η περιοχή είναι γεμάτη με καινούρια σύγχρονα γυάλινα κτίρια και μεγάλα εμπορικά κέντρα.


Μετά από 2,5 ώρες περίπου το λεωφορείο πέρασε από το κέντρο της πρωτεύουσας και έκανε τέρμα στον σταθμό λεωφορείων Centralna Avtogara. Οι σημειώσεις μου έλεγαν ότι τα τραμ 1 και 7, συνδέουν τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό με την bul .Vitosha στο κέντρο ενώ τα λεωφορεία 213, 214, 305, 313 ή 404 με την Orlov Most. Όλα αυτά όμως δεν επιβεβαιώθηκαν αφού ούτε τραμ είδαμε ούτε λεωφορεία. Βέβαια κοντά στον σταθμό λεωφορείων είναι και ο σιδηροδρομικός σταθμός οπότε πιθανό αυτές οι γραμμές να ξεκινούσαν από εκεί. Μας προσέγγισαν και κάποιοι ταξιτζήδες λέγοντας μας πως με 10 lev θα μας πάνε στο κέντρο αλλά μου φάνηκαν πολλά (και πράγματι την τελευταία μέρα που καλέσαμε το ταξί από το ξενοδοχείο κάναμε την διαδρομή μέχρι τον σταθμό με κόστος 4 lev).

Τελικά επιλέξαμε τον σταθμό μετρό Централна ЖП гара Μ2 που βρίσκεται μπροστά από τον σταθμό λεωφορείων. Η κοπέλα εξυπηρετική στο μετρό που μας εξήγησε και τον τρόπο χρήσης. Το μετρό της Σόφιας είναι καινούριο και οι σταθμοί μοντέρνοι και σύγχρονοι. Ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 28 Ιανουαρίου 1998 και από το 2012 αποτελείται από δύο αλληλοσυνδεόμενες γραμμές, την κόκκινη γραμμή Μ1 και την Μπλε γραμμή Μ2, που εξυπηρετούν 27 σταθμούς, με συνολικό μήκος 31 χιλιόμετρα. Ενώ ήδη έχει προγραμματιστεί επέκταση για την κατασκευή της Πράσινης γραμμής Μ3 με 16 χλμ και 17 νέους σταθμούς για το 2018.

Λίγα λόγια για τις συγκοινωνίες στην Σόφια :
Μετρό Σόφιας
http://www.metropolitan.bg/en/map/

Δίκτυο δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Σόφια

Δίκτυο δρομολογίων των γραμμών του τραμ της Σόφιας


Το επίσημο site των ΜΜΜ της Σοφιας
https://www.sofiatraffic.bg/en/transport/transportni-operatori/p/1
Δρομολόγια και στάσεις στις γραμμές τραμ και λεωφορείων στη Σόφια
https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules
Τιμές εισιτηρίων και πληροφορίες για τις συγκοινωνίες γενικά
https://www.sofiatraffic.bg/en/transport/tarifa-i-prevozni-dokumenti/46/tariff

Εισιτήρια
1. Ατομικό εισιτήριο (За еднократно пътуване). Τα εισιτήρια για τραμ, μετρό, τρόλεϊ και λεωφορεία κοστίζουν 1 λέβα για μια διαδρομή.
2. Συνδυασμό εισιτηρίου με ένα τραμ ή λεωφορείο ή τρόλεϊ + ένα μετρό 1,60 λέβα εντός 60 λεπτών.
3. Ημερήσια κάρτα (Еднодневна - за всички линии) για όλες τις γραμμές για απεριόριστες διαδρομές κοστίζει 4 λέβα.
4. 5ήμερη κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα 15 λέβα.
4.Μια παρτίδα των 10 εισιτηρίων (Talon) 8 λέβα.

Μετά από δύο στάσεις κατεβήκαμε στον σταθμό Сердика (Serdika). Στο συγκεκριμένο μέρος κατά την κατασκευή του μετρό ανακαλύφθηκαν ερείπια από ένα αρχαίο αμφιθέατρο του 3ου αιώνα μ.Χ της τότε Ρωμαϊκής πόλης Ulpia Serdica, που επιβεβαιώνουν ότι η Σόφια είναι μία από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης. Ένα κομμάτι από το αμφιθέατρο είναι μέσα στο Serdica hotel που βρίσκεται σε γειτονική περιοχή.

Ο σταθμός Сердика / Serdika


Το ξενοδοχείο μας σίγουρα δεν ήταν κοντά όμως με τα πόδια μας δόθηκε η δυνατότητα για μια πρώτη καλή γνωριμία με το κέντρο της Σόφιας. Περάσαμε την πλατεία Nezavisimost, την πλατεία Battenberg στην Knyaz Aleksandar I την κεντρική bulevard Tsar Osvoboditel ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στα κύρια αξιοθέατα που θα τα βλέπαμε με την άνεσή μας λίγες ώρες αργότερα.

Το πρώτο που αντικρίσαμε ήταν το 8 μέτρων άγαλμα της Αγίας Σοφίας (Статуя на Света София) τοποθετημένο πάνω σε μια στήλη 22 μέτρων. Βρίσκεται εκεί από το 2000 στο σημείο που κάποτε υπήρχε ένα άγαλμα του Λένιν.


Η περιοχή Largo στο κέντρο της Σόφιας είναι ουσιαστικά ένα αρχιτεκτονικό σύνολο τριών Σοσιαλιστικών κτισμάτων που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν στη δεκαετία του 1950 με την πρόθεση να γίνει το νέο αντιπροσωπευτικό κέντρο της πόλης. Σήμερα θεωρείται ως ένα από τα κύρια παραδείγματα της Σοσιαλιστικής αρχιτεκτονικής στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και ένα από τα κύρια αξιοθέατα της Σόφιας. Το σύνολο των κτιρίων αποτελείται από το κεντρικό κτίριο που ήταν το πρώην αρχηγείο του Βουλγαρικού Κομμουνιστικού Κόμματος , και τώρα χρησιμοποιείται από την Εθνοσυνέλευση της Βουλγαρίας , και δύο πλευρικά οικοδομήματα όπου στο ένα φιλοξενείται το πολυκατάστημα TZUM και το Συμβούλιο των Υπουργών της Βουλγαρίας και στην άλλη πλευρά το κτίριο που μοιράζονται το Προεδρικό Μέγαρο, το Υπουργείο Παιδείας και το Sofia Hotel Balkan. Μετά τις δημοκρατικές αλλαγές του 1989, τα σύμβολα του κομμουνισμού στη διακόσμηση των κτιρίων του Largo απομακρύνθηκαν, με πιο συμβολική πράξη την αφαίρεση του κόκκινου αστεριού στην κορυφή του αρχηγείο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη θέση του οποίου τοποθετήθηκε η σημαία της Βουλγαρίας.

Η πλατεία που σχηματίζεται ανάμεσα στα πρώην κομμουνιστικά κτίρια ονομάζεται Nezavisimost δηλαδή Ανεξαρτησίας.

Από δω αρχίζει η λεωφόρος Tsar Osvoboditel Boulevard η οποία στο μεγαλύτερο μέρος της είναι φτιαγμένη από κίτρινα λιθόστρωτα πλακίδια και περιλαμβάνει τα περισσότερα από τα ιστορικά μεγαλοπρεπή κτίρια και τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης. Προς το παρόν γρήγορη ματιά και αναζήτηση του ξενοδοχείου.

Προεδρικό Μέγαρο


Η Ρωσική Εκκλησία - Εκκλησία του Αγίου Νικολάου


Λεωφόρος Tsar Osvoboditel -Αριστερά η Στρατιωτική Λέσχη


Κοινοβούλιο Βουλγαρίας


Φτάνοντας στο Κοινοβούλιο ξεπροβάλει πίσω του το κυριότερο αξιοθέατο της Σόφιας. Ο καθεδρικός ναός Alexander Nevsky. Το σημείο στο κοινοβούλιο και γύρω από τον ναό ήταν περιφραγμένο με Αστυνομική φρουρά και δεν μπορούσαμε να περάσουμε. Τον λόγο δεν τον γνωρίζω αλλά υπήρχε μια κινητικότητα. Γι’ αυτό αναγκαστήκαμε να κάνουμε έναν μεγάλο κύκλο και να βρεθούμε στο πίσω μέρος του Καθεδρικού από την οδό 19-ti fevruari.

Πλέον ήμασταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας. Από την πλατεία του Καθεδρικού ναού και αφού περάσαμε την εκκλησία της Αγίας Σοφίας μπήκαμε στην ul. Paris (улица Париж) και στο νούμερο 8 φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας το L'Opera Guest House.
http://www.booking.com/hotel/bg/ope...27e131bb6d5b310c512b;dcid=1;dist=0;type=total

Στην ρεσεψιόν μας περίμενε μια υπέροχη και γλυκύτατη κοπέλα που δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομά της. Άριστη εξυπηρέτηση και εξαιρετική επικοινωνία στα Αγγλικά και στα Ελληνικά αφού η κοπέλα έχει γιαγιά Ελληνίδα. Το κόστος για δύο βράδια 68 ευρώ συνολικά. Δεν ξέραμε βέβαια τι δωμάτιο θα αντικρύσουμε. Τελικά το δωμάτιο ήταν διαμέρισμα δύο δωματίων και μάλιστα πολύ καλό. Και με σταθερό υπολογιστή με απεριόριστο ίντερνετ.




Μας ενημέρωσε πως προσωπικό υπάρχει μέχρι τις 6 το απόγευμα και πως μπορούσαμε να φέρουμε άτομο στο δωμάτιο αλλά στην περίπτωση που κοιμόταν θα έπρεπε να πληρώσει. Άλλωστε υπάρχουν κάμερες ασφαλείας στην είσοδο. Συζητήσαμε λιγάκι μαζί της και για μια ερώτηση μας για μια διαδρομή που θέλαμε να κάνουμε έψαξε αρκετή ώρα το site των συγκοινωνιών για να μας βοηθήσει. Νόμιζα πως την ήξερα χρόνια. Πόσο οικείο το πρόσωπό της και πόσο υπέροχο το χαμόγελό της!

Αφού τακτοποιηθήκαμε στο όμορφο διαμέρισμά μας ξεκινήσαμε για την πρώτη καλή γνωριμία μας με την Βουλγάρικη Πρωτεύουσα. Ένα βήμα από το ξενοδοχείο μας είναι η λεωφόρος Kniaz Aleksandar Dondukov.



Η πίσω πλευρά της όπερας από την λεωφόρο Kniaz Al. Dondukov



Από τον κάθετο δρόμο βρεθήκαμε στην πλατεία Aleksandar Nevski. Τα κλικ πήραν φωτιά κι αυτό γιατί στο κέντρο της πλατείας είναι ο μεγαλοπρεπής Καθεδρικός ναός Aleksandar Nevski.

Η πλευρική πρόσοψη


Ο Καθεδρικός ναός (Hram-Pametnik "Sveti Aleksandar Nevski"), σύμβολο της Σόφιας είναι μία από τις μεγαλύτερες Ανατολικές ορθόδοξες εκκλησίες στον κόσμο με χωρητικότητα στο εσωτερικό της έως 10.000 κόσμο και η δεύτερη μεγαλύτερη στην Βαλκανική Χερσόνησο , μετά το ναό του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι. Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο στον ναό πέρα από το μέγεθός του είναι οι επιχρυσωμένοι τρούλοι του. Η κατασκευή του καθεδρικό ναύ Alexander Nevsky ξεκίνησε το 1882 και το μεγαλύτερο μέρος του χτίστηκε μεταξύ 1904 και 1912. Πήρε το όνομα του από τον Ρώσο πρίγκιπα Alexander Nevsky και ιδρύθηκε προς τιμήν των ρωσικών στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Ρωσο-Τουρκικού πολέμου του 1877-1878 , ως αποτέλεσμα του οποίου η Βουλγαρία απελευθερώθηκε από την οθωμανική κυριαρχία. Όπως διαβάσαμε τα μαρμάρινα τμήματα και τα φωτιστικά δημιουργήθηκαν στο Μόναχο , τα μεταλλικά στοιχεία για τις πύλες στο Βερολίνο , ενώ οι ίδιες οι πύλες κατασκευάστηκαν σε εργοστάσιο στη Βιέννη , και τα ψηφιδωτά από τη Βενετία!

Η κύρια πρόσοψη



Μπήκαμε στο εσωτερικό το οποίο είναι διακοσμημένο με ιταλικό μάρμαρο σε διάφορα χρώματα, και άλλα πολυτελή υλικά. Ο κεντρικός τρούλος έχει το Πάτερ ημών χαραγμένο γύρω του με λεπτά χρυσά γράμματα. Στα αριστερά του βωμού κατά πάσα πιθανότητα βρίσκονται τα λείψανα του Alexander Nevsky! Η είσοδος στον ναό είναι δωρεάν όχι όμως και η είσοδος για την κρύπτη. Βρίσκεται έξω από την κύρια είσοδο κατεβαίνοντας κάποια σκαλιά. Τιμή 6 lev. Στην κρύπτη κάτω από τον καθεδρικό ναό υπάρχει ένα Μουσείο με μια μεγάλη Βουλγαρική συλλογή με 300 μόνιμα εκθέματα έργων τέχνης από αγιογραφίες που απεικονίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησιαστική τέχνη από τις ρίζες της στον 4ο αιώνα μέχρι τον 19ο αιώνα. Η εκκλησία υποστηρίζει ότι το μουσείο διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή ορθόδοξων αγιογραφιών στην Ευρώπη .


Μπροστά στον ναό στην μία άκρη της πλατείας βρίσκεται μια ακόμα σημαντική εκκλησία. Η δεύτερη αρχαιότερη εκκλησία στην Σόφια η Αγία Σοφία (tsarkva "Sveta Sofia"). Χρονολογείται από τον 6ο αιώνα και στέκεται στη μέση ενός αρχαίου νεκροταφείου και πολλοί τάφοι έχουν βρεθεί στο συγκεκριμένο σημείο και κοντά στην εκκλησία. Τον 14ο αιώνα, η εκκλησία έδωσε το όνομά της στην πόλη, που μετονομάστηκε από Serdica σε Σόφια. Θεωρείται ένα από τα πιο πολύτιμα κομμάτια της παλαιοχριστιανικής αρχιτεκτονικής στην Νοτιοανατολική Ευρώπη .




Το πάρκο μπροστά από την Αγία Σοφία


Στη νότια πλευρά της εκκλησίας το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη που τιμά τη μνήμη των εκατοντάδων χιλιάδων Βούλγαρων στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους σε πολέμους υπερασπίζοντας την πατρίδα τους. Το μνημείο άνοιξε στις 22 Σεπτεμβρίου 1981,στην 1300η επέτειο από την ίδρυση του βουλγαρικού κράτους . Διαθέτει μια αιώνια φλόγα καθώς και μια επιγραφή σε λίθο μιας στροφή ενός ποιήματος του εθνικού συγγραφέα Ivan Vazov.


Πιο μπροστά από το μνημείο, το γλυπτό ενός λιονταριού που είναι το εθνικό σύμβολο της Βουλγαρίας



Πίσω από την εκκλησία ο τάφος του Ivan Vazov, ο μεγάλος Βούλγαρος ποιητής, μυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, που συχνά αναφέρεται ως «Πατριάρχης της βουλγαρικής λογοτεχνίας".

Πλατεία Alexander Nevsky

Η Αγία Σοφία


Το κτίριο της Ιεράς Συνόδου της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας


Στην πλατεία Alexander Nevsky βρίσκεται και η υπαίθρια αγορά. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρων μέρος με μεγάλη ποικιλία σε εξαιρετικές εικόνες , αγιογραφίες και πίνακες από ντόπιους καλλιτέχνες. Η αγορά επίσης φημίζεται για τα αντικείμενα αντίκες από την κομμουνιστική εποχή, όπως παλιά όπλα, κοσμήματα, μουσικά όργανα, μετάλλια, νομίσματα, χειροποίητα παιχνίδια, και κάθε λογής παλιά αντικείμενα της Σοβιετικής περιόδου. Υπάρχει επίσης ένα ξεχωριστό σημείο όπου μεγάλες κυρίες πωλούν δαντέλες και πλεκτές κάλτσες που μάλιστα πλέκουν οι ίδιες και εκείνη την ώρα που κάθονται στον πάγκο τους. Οι πωλητές περίεργες φιγούρες αλλά καθόλου ενοχλητικοί. Διακριτικοί και εξυπηρετικοί.





Ο ναός από μια άλλη οπτική



Λίγο πίσω από τον Καθεδρικό ναό είναι η Εθνική Πινακοθήκη Ξένης Τέχνης


Η ul. 19-ti fevruari μας έβγαλε στην ul. Moskovska και στην κυκλική πλατεία που την διασχίζει η μεγάλη λεωφόρος Vasil Levski. Στο κέντρο βρίσκεται το Μνημείο του Vasil Levski

Εγκαινιάστηκε στις 22 Οκτωβρίου 1895 και τιμά τον απαγχονισμό του Βούλγαρου εθνικού ήρωα και επαναστάτη Vasil Levski στο ίδιο σημείο στις 18 Φεβρουαρίου του 1873.


Προχωρήσαμε ευθεία επί της bulevard Vasil Levski και περάσαμε την Εθνική Βιβλιοθήκη Κύριλλος και Μεθόδιος


Η λεωφόρος Vasil Levski διασταυρώνεται με την λεωφόρο Tsar Osvoboditel . Στη γωνία βρίσκεται το Πανεπιστήμιο της Σόφιας (Sofiyski universitet ''Sv. Kliment Ohridsk'' . Το πανεπιστήμιο ιδρύθηκε 1 Οκτωβρίου 1888, 10 χρόνια μετά την απελευθέρωση της Βουλγαρίας αλλά το οικοδόμημα του πανεπιστημίου κατασκευάστηκε μεταξύ 1924 και 1934.

Το κεντρικό κτίριο του πανεπιστημίου (Πρυτανεία)

Απέναντι οι κήποι του Sv. Kl. Ohridski


Περπατήσαμε κατά μήκος της λεωφόρου Tsar Osvoboditel η οποία είχε αρκετή κίνηση. Ο δρόμος παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς περιλαμβάνει κάποια όμορφα ιστορικά κτίρια κάποια από τα οποία είναι Πρεσβείες. Η πεζοδρόμηση είναι προσεγμένη και όλο αυτό το κομμάτι αρκετά περιποιημένο.

Η Πρεσβεία της Τουρκίας


Λίγο πριν την γέφυρα Orlov στρίψαμε αριστερά στο στενό της ul. San Stefano. Ο δρόμος έχει κάποια μικρά καφέ και μαγαζάκια για φαγητό και κάναμε μια στάση σε ένα συμπαθητικό μαγαζί για σνακ στον μικρό εξωτερικό χώρο. Δεν είχαμε φάει τίποτα όλη την μέρα και είχαμε ακόμα να δούμε πολλά. Οπότε μια μικρή στάση επιβάλλεται. Το χαμογελαστό παιδί μας εξυπηρέτησε με λίγη δυσκολία αφού δεν ήξερε Αγγλικά, τον βοήθησε όμως όπως κι εμάς ένας άλλος πελάτης.
Ακριβώς απέναντι βρίσκεται η Πρεσβεία της Ελλάδας σε ένα ακόμα όμορφο νεοκλασικό κτίριο


Αφού ξαποστάσαμε και ικανοποιήσαμε την πείνα μας συνεχίσαμε και λίγα μέτρα μετά ήμασταν στην Orlov most δηλαδή την γέφυρα των πουλιών που αποτελείται από τέσσερα αγάλματα αετών κατασκευασμένη το 1891 και είναι ένα από τα κύρια αξιοθέατα του κέντρου της Σόφιας.





Ο ποταμός (τρόπος του λέγειν, ένα ρέμα είναι!) Perlovska που πηγάζει από τους πρόποδες του όρους Βίτοσα και περνάει από πάνω του η γέφυρα Orlov


Η διασταύρωση γειτνιάζει με το Εθνικό Στάδιο Vasil Levski , τη λίμνη Ariana και το πάρκο Borisova gradina επειδή όμως το πάρκο είναι τεράστιο θα χάναμε χρόνο και δεν πήγαμε προς τα κει. Συνεχίσαμε στο πάρκο "Knyazheska" Gradina που είναι δίπλα στην Orlov most.



Το πάρκο είναι γνωστό για το Μνημείο του Σοβιετικού Στρατού (Pametnik na Savetskata armia). Το μνημείο κτίστηκε το 1954 και αντιπροσωπεύει έναν στρατιώτη από τον σοβιετικό στρατό , που περιβάλλεται από μια γυναίκα και έναν άνδρα από τη Βουλγαρία ενώ γύρω από το κύριο μνημείο υπάρχουν και άλλες, δευτερεύουσες γλυπτικές συνθέσεις. Το δεξιό κίνημα στην Βουλγαρία έχει ζητήσει ισχυρά την αφαίρεση ή κατεδάφιση του μνημείου ενώ στην απέναντι πλευρά οι Ρωσόφιλοι επιμένουν στη διατήρηση του. Κι αυτό γιατί έχει μια ιδιαίτερη θέση στην Πρωτεύουσα ως τόπος συγκέντρωσης την νύχτα των skaters, ravers, και διάφορων εναλλακτικών ανθρώπων της υποκουλτούρας που δημιουργούν μια ατμόσφαιρα κάπως σουρεαλιστική ή και εξωπραγματική!

Ο ήλιος έδυε σιγά σιγά και το μνημείο σιωπηρά βυθιζόταν στο σκοτάδι!





Διαβάζοντας για την ιστορία του μνημείου μας προκάλεσε το ενδιαφέρον ότι το μνημείο πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε ως έδαφος καλλιτεχνικής έκφρασης και κοινωνικής στάσης σε διάφορες περιστάσεις και γεγονότα μέσω της δημιουργίας της pop-art Βουλγαρικής αστικής τέχνης όπως τον Ιούνιο του 2011 που άγνωστοι καλλιτέχνες ζωγράφισαν τους στρατιώτες του μνημείο σε ήρωες από Αμερικάνικα κόμικς γεγονός που καλύφθηκε διεθνώς, και συζητήθηκε έντονα στην Βουλγαρική κοινωνία το αντι-Ρωσικό ζήτημα. Τον Φεβρουάριο του 2012 οι στρατιώτες του μνημείου ντύθηκαν με τις μάσκες των Anonymous ενόψει των διαδηλώσεων ενάντια στην ACTA. Επίσης χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την διαμαρτυρία για την σύλληψη των Pussy Riot. 1 Φεβρουαρίου 2013 στην εθνική ημέρα για τον εορτασμό της μνήμης των θυμάτων του κομμουνισμού τρία από τα στοιχεία του μνημείου ήταν βαμμένα σε λευκό, κόκκινο και πράσινο, τα χρώματα της βουλγαρικής σημαίας. Το πιο πρόσφατο στις 23 Φεβρουαρίου 2014 το μνημείο για μια ακόμη φορά χρωματίζεται από έναν ανώνυμο καλλιτέχνη, αυτή τη φορά στα εθνικά χρώματα της Ουκρανίας . Συνοδευόταν με την φράση "Δόξα στην Ουκρανία" μαζί με μια άσεμνη αναφορά στον Ρώσο Προέδρο Βλαντιμίρ Πούτιν .
Φωτογραφίες που βρήκα στο ίντερνετ





Το πάρκο είχε λίγο κόσμο τριγύρω παρέες νεαρών, οικογένειες που έκαναν βόλτα με τα παιδιά τους και έναν σκύλο!


Ξαποστάσαμε λίγο και συνεχίσαμε πηγαίνοντας προς τα πίσω μέχρι που ξανά βρεθήκαμε στο Πανεπιστήμιο και συνεχίσαμε ευθεία της Tsar Osvoboditel.
Η Πρεσβεία της Τουρκίας



Λεωφόρος Tsar Osvoboditel



Συναντήσαμε και την οικία Yablanski (kashta na Yablanski). Το νεομπαρόκ σπίτι χτίστηκε μεταξύ 1906-1907και θεωρείται ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα της αρχιτεκτονικής της πόλης κατά την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα. Παρά το γεγονός ότι το κτίριο κηρύχθηκε μνημείο πολιτισμού το 1955, από το 2008 ήταν ακατοίκητο και σε κακή κατάσταση λόγω της κακής διαχείρισης όμως από το 2009 άρχισε η ανακατασκευή του και πλέον είναι σαν καινούριο!




Φτάσαμε πια στο Βουλγαρικό Κοινοβούλιο και την πλατεία Εθνικής συνέλευσης (ploshtad "Narodno sabranie"). Το νεο-αναγεννησιακό κτίριο που στεγάζεται το Κοινοβούλιο χτίστηκε μεταξύ 1884 και 1886 και έχει ανακηρυχθεί μνημείο πολιτισμού για την ιστορική σημασία του. Λόγω του ανεπαρκούς χώρου στο κεντρικό κτίριο στην πλατεία του Κοινοβουλίου, μερικά διοικητικά γραφεία της Εθνοσυνέλευσης στεγάζονται στο πρώην αρχηγείο του Κομμουνιστικού Κόμματος , που βρίσκεται στο Largo στην πλατεία Nezavisimost.




Απέναντι από το Κοινοβούλιο και μπροστά από το ξενοδοχείο Radisson SAS είναι το Μνημείο του Tsar Osvoboditel. Χτίστηκε μεταξύ 1901 και 1903 προς τιμήν του Ρώσου τσάρου Αλέξανδρου Β ' ο οποίος απελευθέρωσε τη Βουλγαρία από την οθωμανική κυριαρχία κατά τη διάρκεια του Ρωσο-Τουρκικού πολέμου του 1877-1878



Η λεωφόρος περιλαμβάνει πολλά σημαντικά αξιοθέατα όπως η Εθνική Τράπεζα της Βουλγαρίας, το πρώην βασιλικό παλάτι ( που σήμερα φιλοξενεί την Εθνική Πινακοθήκη και το Εθνικό Εθνογραφικό Μουσείο ), την Κεντρική Στρατιωτική Λέσχη , την Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών, το Κοινοβούλιο, το Πανεπιστημίου της Σόφιας καθώς και πολλές πρεσβείες. Κάποια τα είχαμε δει ήδη και κάποια άλλα εμφανίζονταν ένα-ένα.
Πρεσβεία της Αυστρίας

Πρεσβεία της Ιταλίας και Πρεσβεία Αυστρίας

H Κεντρική Στρατιωτική Λέσχη είναι ένα κτίριο πολιτισμού πολλαπλών χρήσεων που χτίστηκε από το 1895 μέχρι το 1907.




Kristal gardina




Στο πάρκο Kristal gardina το Άγαλμα του Stefan Stambolov .Του διακεκριμένου Βούλγαρου επαναστάτη πολιτικού, ποιητή και δημοσιογράφου. Το άγαλμά τοποθετήθηκε τον Ιούλιο του 1955 και συμβολίζει το θάνατο του πολιτικού και στην πινακίδα με τις πληροφορίες έχει τοποθετηθεί και η υπογραφή του.



Λίγο μετά στην διασταύρωση η εξαιρετικά όμορφη Ρωσική Εκκλησία της Σόφιας γνωστή ως Εκκλησία του Αγίου Νικολάου (Sv Nikolay Chudotvorets) με τους 5 τρούλους της επικαλυμμένους με χρυσό. Η κατασκευή της άρχισε το 1907 και εγκαινιάστηκε το 1914.





Αφού περάσαμε το μουσείο φυσικής ιστορίας που βρίσκεται δίπλα στην Ρωσική Εκκλησία αμέσως μετά συναντήσαμε την Εθνική Πινακοθήκη στην πλατεία Battenberg. Η Πινακοθήκη καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του πρώην βασιλικού ανάκτορου, ενός κτιρίου χρονολογίας του 1882. Η Πινακοθήκη της Σόφιας με 50.000 εκθέματα είναι από τα σπουδαιότερα Μουσεία σε συλλογές σύγχρονης τέχνης και της Αναγέννησης και κυρίως της μεσαιωνικής ζωγραφικής.



Τα κτίρια ''Largo'' που αποτελούν μέρος του Κοινοβουλίου και στεγάζουν διοικητικά γραφεία

Ακριβώς απέναντι είναι το πάρκο της πόλης Gradska gradina


Στην καλύτερη ώρα του σούρουπου το πάρκο είχε κόσμο κάθε ηλικίας που χαλάρωνε στα παγκάκια του. Είναι περιποιημένος χώρος και ίσως το πιο δημοφιλές δημόσιο πάρκο της Σόφιας. Σε κάποια σημεία είχε μίνι περίπτερα αλλά και πολλά τουρνουά σκάκι! Κεντρικά είναι ένα μεγάλο μακρόστενο σιντριβάνι με μια χορεύτρια. Άλλο ένα σιντριβάνι χωρίς νερό στην Βουλγαρία!


Το πάρκο πλαισιώνεται από πολλά ιστορικά και όμορφα κτίρια και τριγύρω έχει πολλά καφέ. Όμως το βασικό κτίσμα που βρίσκεται στο πάρκο δεν είναι άλλο από το Εθνικό Θέατρο Ivan Vazov, το πιο παλιό θέατρο της χώρας που ιδρύθηκε το 1904.Το εξαιρετικό νεοκλασικό κτίριο ολοκληρώθηκε το 1906 και είναι από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Σόφιας.




Σχεδόν είχε βραδιάσει και πριν συνεχίσουμε για το τελευταίο μέρος της περιήγησης μας στο κέντρο της Σόφιας κάναμε μια στάση για ξεκούραση σε ένα καφέ απέναντι από το πάρκο. Και όχι μόνο για καφέ αλλά και για ένα σπέσιαλ γλυκό σοκολάτας να μας τονώσει! Το καφέ ήταν γεμάτο κόσμο με μοναδικούς ξένους φυσικά εμάς. Χαλαρώσαμε χαζεύοντας το φωτισμένο Εθνικό Θέατρο απέναντι στο πάρκο.


Συνεχίσαμε στην ul. Knyaz Aleksandar I και στην πλατεία Giuseppe Garibaldi στρίψαμε αριστερά επί της ul. Graf Ignatiev.

Κτίριο στην πλατεία Giuseppe Garibaldi

Ο πεζόδρομος Graf Ignatiev που περνάει το τραμ είναι από τις πιο δημοφιλείς και βασικές εμπορικές οδούς με αξιόλογα κτίρια,πολλά καταστήματα και φαγάδικα. Λίγα μέτρα μετά συναντάμε μια ακόμα διάσημη πλατεία την ploshtad Slaveykov που χαρακτηριστικό της είναι οι διάσημοι πατέρας και γιός Petko και Pencho Slaveykov! Αναφέρομαι φυσικά στο άγαλμα του πολιτικού και ποιητή Petko Slaveykov και του γιού του επίσης ποιητή Pencho Slaveykov που κάθονται παρέα σε ένα παγκάκι της πλατείας.

Πλατεία Slaveykov

Και εδώ είχε αρκετή κίνηση με πολλούς να φωτογραφίζονται με τους συμπαθείς κυρίους! Η μικρή πλατεία έχει πολλούς πάγκους με διάφορα σουβενίρ. Κάτι χαϊμαλιά, κορδόνια, φούντες, κουκλάκια από κλωστές και αλλά τέτοια αδιευκρινίστου σημασίας αντικείμενα! Και μιλάμε για τρελή ποικιλία όχι αστεία. Όπως και στην κεντρική πλατεία της Φιλιππούπολης έτσι κι εδώ. Κλασικά σουβενίρ όπως μαγνητάκια, κούπες και τα γνωστά μην περιμένετε. Και στις δύο πόλεις είδαμε αμέτρητους πάγκους να πουλάνε αυτά τα περίεργα και μάλλον αδιάφορα πραγματάκια. Η αγορά βιβλίου που βρίσκεται εδώ ήταν κλειστή όμως είχαμε σκοπό να επισκεφτούμε την πλατεία ξανά την επόμενη μέρα . Ο δρόμος λίγο μετά έχει λαϊκή αγορά και λουλουδάδικα που εκείνη την ώρα έκλειναν. Ακριβώς δίπλα το πάρκο Sveti Sedmochislenici που βρίσκεται η ομώνυμη εκκλησία.

Sveti Sedmochislenici


Περπατάμε περπατάμε αλλά να φάμε και τίποτα! Μουρμουρίζει ο φίλος μου. Δεν είχε άδικο, και αύριο μέρα είναι. Τα εστιατόρια στην λίστα μου για την συγκεκριμένη περιοχή αρκετά και χωρίς πολύ σκέψη επιλέξαμε το Divaka στην ulitsa "6-ti septemvri" 41 σε απόσταση αναπνοής από την εκκλησία Sveti Sedmochislenici που βρισκόμασταν.
Το Divaka θεωρείται από τα καλύτερα εστιατόρια Βουλγαρικής κουζίνας. Στεγάζεται σε ένα παλιό ιστορικό κτίριο και εσωτερικά είναι παραδοσιακό, όχι όμως παραφορτωμένο αλλά απλό. Το μαγαζί ήταν σχεδόν γεμάτο και η πλειοψηφία του κόσμου ήταν νέοι άνθρωποι. Μας έφεραν το μενού στα Αγγλικά και τα φαγητά που πήραμε γενικά μας άρεσαν όπως βοδινό κρέας ψητό, φτερούγες κοτόπουλου και η σούπα Divaka η παραδοσιακή κοτόσουπα σερβιρισμένη σε ένα καρβέλι ψωμί. Ένα κλασικό πιάτο της κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης το οποίο έχω δοκιμάσει και στην Θεσσαλονίκη. Ωραίο και χορταστικό. Οι τιμές και πάλι προκλητικές! Λιγότερο από 10 ευρώ μαζί με μπύρα. Δεν του δίνω και βραβείο αλλά μείναμε ευχαριστημένοι.Πριν πάμε οριστικά στο δωμάτιο μας κάναμε μια βραδινή βόλτα στο κέντρο.

Largo - πλατεία Nezavisimost

Αγία Κυριακή (Sveta Nedelya)

Sveta Nedelya και Hotel Balkan

Εμπορικό TZUM

Πλατεία Nezavisimost, κτίρια Εθνοσυνέλευσης

Πλατεία Atanas Burov, Προεδρικό μέγαρο


Το Αρχαιολογικό Μουσείο απέναντι από το Προεδρικό μέγαρο

Κοινοβούλιο

Καθεδρικός ναός Alexander Nevsky



Αγία Σοφία και Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη με την αιώνια φλόγα


Η μέρα μας ήταν πολύ γεμάτη και η Βουλγαρική πρωτεύουσα ενδιαφέρουσα και γοητευτική θα έλεγα όσον αφορά το κομμάτι του κέντρου φυσικά για να μη παρεξηγηθώ. Είναι αυτονόητο πως η βιτρίνα μιας πόλης είναι το ιστορικό κέντρο και το κέντρο της Σόφιας δεν μας απογοήτευσε αφού στον μεγαλύτερο βαθμό είναι περιποιημένο και σύγχρονο αντάξιο Ευρωπαϊκής χώρας με πληθώρα από εντυπωσιακά κτίρια και μνημεία. Η αυριανή μέρα έχει και εξόρμηση στο προάστιο της Boyana κάτω από το όρος Vitosha.

 
Last edited by a moderator:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
1η ημέρα - Φιλιππούπολη: Η πόλη των επτά λόφων Ι
Το πρώτο πράγμα που κάναμε φτάνοντας ήταν ανάληψη για τα πρώτα μας λέβα από το ΑΤΜ που βρίσκεται έξω από το σταθμό. Η ισοτιμία ήταν περίπου 1 lev προς 0,50 λεπτά οπότε ήταν πολύ εύκολος ο υπολογισμός. Ότι βλέπαμε ήταν τα μισά σε ευρώ.

Προτεραιότητα μας πια ήταν η μεταφορά μας στο κέντρο της παλιάς πόλης που ήταν το ξενοδοχείο μας. Ανεβήκαμε σε ένα λάθος αστικό στην αρχή και η ελέγκτρια μιας και δεν μπορούσε να μας μιλήσει Αγγλικά μας έγραψε σε χαρτί το σωστό αστικό που θα μας πήγαινε κοντά στην παλιά πόλη.
Το λεωφορείο 21 λοιπόν εξυπηρετεί για την παλιά πόλη (κάνει στάση στην κεντρική Boulevard Boris II Obedinitel). Εισιτήριο κόβουμε πάνω στο όχημα. Με τα πόδια πάντως από τον σταθμό μέχρι την παλιά πόλη είναι περίπου 25 λεπτά περπάτημα.
Συγκοινωνίες Plovdiv http://gradskitransport.net/

Οι πρώτες εικόνες από την πόλη ήταν μάλλον χλιαρές. Έφταιγε και ο μουντός καιρός και φυσικά τα άχρωμα προάστια της πόλης. Κατεβήκαμε στην κεντρική Boulevard Boris II Obedinitel μπροστά από το τούνελ και η εικόνα άρχιζε να αλλάζει. Πάνω από το τούνελ που περνάει ο δρόμος βρίσκεται το αρχαίο αμφιθέατρο και απλώνεται η παλιά πόλη. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούσα να καταλάβω πως θα φτάσουμε εκεί πάνω αφού δεν υπήρχαν κάποια σκαλιά ή δρόμος. Θα πετάξουμε? Όχι βέβαια!




Μητροπολιτικός Ναός Αγ. Μαρίνας (1856)


Σύραμε τις βαλίτσες μας και αρχίσαμε την περιπλάνηση στους πλακόστρωτους δρόμους της πόλης. Δυσκολευτήκαμε να προσανατολιστούμε και ως σημείο αναφοράς είχαμε την ul. Saborna. Το σίγουρο ήταν ότι ήμασταν πια στην καρδιά της πόλης και οι εικόνες ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές με τα ''κοσμήματα'' της Φιλιππούπολης να εμφανίζονται ένα ένα. Στον πεζόδρομο "Rayko Daskalov" και στη γύρω πεζοδρομημένη περιοχή τα καταστήματα άρχιζαν να ανοίγουν και ο κόσμος μάλλον νωχελικός και χαλαρός ξεκινούσε την μέρα του! Με τις βαλίτσες στο χέρι αλλά χωρίς να βιαζόμαστε ιδιαίτερα χαθήκαμε στην μοναδική ατμόσφαιρα της πόλης, με την ιστορία της Φιλιππούπολης να ξετυλίγεται σιγά σιγά! Αυτά όμως θα τα δούμε λίγο αργότερα!

ul. Zhelezarska

ulitsa Rayko Daskalov



Ρωτήσαμε αρκετά άτομα πως θα κατευθυνθούμε προς την ul. Saborna και είτε με κουτσά Αγγλικά είτε στην νοηματική όλοι με ιδιαίτερη ευγένεια και χαμόγελο προσπάθησαν να μας βοηθήσουν. Ιδιαίτερα κάποιες πωλήτριες σε ένα κατάστημα που έπιναν τον καφέ τους χαλαρά και πάσχιζαν να μας εξηγήσουν. Γελούσανε αυτές γελούσαμε κι εμείς. Λίγα καταλάβαμε αλλά η προσπάθεια μετράει!

Λίγο αργότερα από την πλατεία Dzhumaya επιτέλους φτάσαμε στην αρχή της ul. Saborna τον πιο δημοφιλή δρόμο της παλιάς πόλης. Τα λιθόστρωτα δρομάκια μας οδήγησαν στα καλντερίμια και τα ενδότερα της παλιάς πόλης.



Η μεγάλη σκάλα από την ul. Saborna οδηγεί στην επιβλητική Εκκλησία της Παναγίας (Sveta Bogoroditsa)


Η Φιλιππούπολη απλώνεται πάνω σε επτά χαμηλούς λόφους και είναι μια από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης. Η παλιά πόλη είναι το διαμάντι του Πλόβντιβ ίσως και ολόκληρης της Βουλγαρίας. Χαρακτηριστικό της παλιάς πόλης είναι τα υπέροχα αρχοντικά του 18ου και 19ου αιώνα τα περισσότερα από τα οποία είναι αναπαλαιωμένα και ανακαινισμένα εξαιρετικά και λειτουργούν σαν μουσεία και γκαλερί τέχνης. Σχεδόν όλα αυτά τα σπίτια-μουσεία βρίσκονται στον ιστορικό δρόμο ul. Saborna καθώς και ενδιαφέροντα καταστήματα με αντίκες. Ο λιθόστρωτος δρόμος ήταν αρκετά κουραστικός ειδικά σέρνοντας τις βαλίτσες αλλά η διαδρομή ήταν μια αποκάλυψη.

Εδώ να πως πως για τους λάτρεις της τέχνης και των μουσείων η Φιλιππούπολη έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς όλη η παλιά πόλη έχει πλήθος από γκαλερί και σπίτια μουσεία τα οποία σχεδόν όλα είναι επισκέψιμα. Τα πιο σημαντικά είναι τα αρχοντικά Balabanov, Hindliyan, Nedkovich, Zlatyu Boyadzhiev, η έκθεση Dimitar Kirov, Apteka Hipokrat, Atanas Krastev, Bakalova, Hristo Danov, η Art Gallery Gasha, η Δημοτική Πινακοθήκη Καλών Τεχνών, καθώς και το αρχοντικό του Γεωργιάδη που στεγάζει το Μουσείο Ιστορίας της Βουλγαρικής Εθνικής Αναγέννησης και το αρχοντικό του Argir Kuyumdzhioglu που στεγάζει το Εθνογραφικό Μουσείο.

Πρώτη στάση η Art Gallery Gasha (Галерия Гаша) στην ul. Saborna 29. Ανοίγει καθημερινά 10:00 – 18:00 και η είσοδός του είναι 2 λέβα.
Το όμορφα ανακαινισμένο διώροφο σπίτι στην αρχή της παλιάς πόλης είναι χτισμένο περίπου το 1865, στο πνεύμα της Δύσης στο ευρωπαϊκό στυλ του νεοκλασικισμού. Η ιδιωτική γκαλερί – μουσείο είναι γεμάτη από πρωτότυπα έπιπλα αντίκες, καθώς και έργα ζωγραφικής από διάσημους καλλιτέχνες της Βουλγαρίας. Στο δεύτερο όροφο μας εντυπωσίασε σε ένα δωμάτιο το ξυλόγλυπτο ταβάνι σε σχήμα ήλιου. Είδαμε σύντομα κάποιους εκθεσιακούς χώρους και ιδιωτικές συλλογές και φύγαμε. Στο ισόγειο βρίσκεται το εστιατόριο “Philippopolis”.




Δίπλα βρίσκεται η Ακαδημία μουσικής





Λίγο πιο μετά η Δημοτική Πινακοθήκη Καλών Τεχνών σε ένα επιβλητικό κτίριο του 1881. Η ξενάγηση στα Βουλγάρικα κοστίζει 5 lev και στα Αγγλικά 10 lev. H γκαλερί περιλαμβάνει ζωγραφική, γραφικές τέχνες, γλυπτική, εφαρμοσμένες τέχνες, φωτογραφία, συλλογή εικόνας και Μεξικάνικης τέχνης.



Συνεχίσαμε και μετά από λίγο φτάσαμε επιτέλους στο ξενοδοχείο μας το Hotel Boris Palace http://www.booking.com/hotel/bg/boris-palace.el.html?sid=1823b79288f3158751db68e8e78010dc;dcid=2
Το πολυτελές boutique ξενοδοχείο είναι στην καρδιά της παλιάς πόλης έχει εξαιρετική διακόσμηση και φαίνεται ότι ο ιδιοκτήτης έριξε πολύ χρήμα και το έφτιαξε με μεράκι. Μας υποδέχτηκε ευγενικός και αρκετά σοβαρός έως βαρύς θα έλεγα και μας πήγε στο δωμάτιο μας που ήταν ιδιαίτερα ευρύχωρο και είχε φανταστική κλασική διακόσμηση με βαριά έπιπλα, πέτρα και μάρμαρο. Υπέροχο δωμάτιο πραγματικά. Η τιμή ανά διανυκτέρευση ήταν 55 ευρώ το δίκλινο μαζί με πρωινό. Αξιοσημείωτο πως οι μοναδικοί επισκέπτες στο ξενοδοχείο ήμασταν εμείς!



Αφού τακτοποιηθήκαμε και πήραμε μια ανάσα ξεκινήσαμε για την περιήγηση μας στην παλιά πόλη και όχι μόνο. Τώρα αρχίζουμε την γνωριμία μας με την πόλη. Στα πλακόστρωτα δρομάκια επικρατούσε ησυχία και συναντήσαμε ελάχιστους ανθρώπους και ομολογώ αυτή η ηρεμία που άρεσε γιατί μπορούσα με την ησυχία μου να απολαύσω την ατμόσφαιρα του ιστορικού κέντρου της Φιλιππούπολης!



Η Εκκλησία της Παναγίας (Sveta Bogoroditsa) στην πλατεία Chalakovtsi με το χαρακτηριστικό καμπαναριό που σχεδιάστηκε το 1880. Ο ναός είχε καταστραφεί και ανακατασκευάστηκε πολλές φορές. Το 1844-1845 η συγκεκριμένη εκκλησία χτίστηκε στη θέση ενός ναού του 9ου αιώνα.


Εσωτερικά η εκκλησία είναι αρκετά σκοτεινή με νωπογραφίες στην οροφή και ένα ξυλόγλυπτο τέμπλο με εντυπωσιακά περίτεχνα γλυπτά. Είναι ανοιχτή για το κοινό 07:00 με 19:00.

Από την πλατεία Chalakovtsi και τα σκαλιά της Sveta Bogoroditsa


Απέναντι βρίσκεται το εκκλησάκι του Αγ.Νικολάου, που χτίστηκε το 1837


Το στενό μονοπάτι μας οδήγησε σε ένα εγκαταλειμμένο και ερειπωμένο γιαπί. Το ερείπιο με προκάλεσε και ο φωτογραφικός μας οίστρος έβγαλε διάφορές καλλιτεχνικές φωτογραφίες ανάμεσα στα ρημαγμένα δωμάτια, το μοντέλο (εγώ τρομάρα μου) πήρα τις ανάλογες πόζες με ύφος πολλών καρδιναλίων και βλέμμα χαμένο στο άπειρο! Αφού ικανοποίησα το ψώνιο μου απολαύσαμε φυσικά και την θαυμάσια πανοραμική θέα από το μπαλκόνι της ερειπωμένης οικίας που μας πρόσφερε όλο το Πλόβντιβ και τους γύρω λόφους στο πιάτο!







Η βόλτα μας συνεχίστηκε στα καλντερίμια και πολύ γρήγορα μας έφερε στο σημαντικότερο αξιοθέατο του ιστορικού Ρωμαϊκού Plovdiv. Το καλοδιατηρημένο αρχαίο ρωμαϊκό θέατρο της Φιλιππούπολης όπου μια κατολίσθηση το 1972 στάθηκε η αφορμή να αποκαλυφθεί. Το αμφιθέατρο κτίστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ και είναι χωρητικότητας 6.000 ατόμων. Είναι κτισμένο σε μια εντυπωσιακή τοποθεσία που προσφέρει μια όμορφη πανοραμική άποψη της πόλης και του κεντρικού δρόμου Boulevard Boris II Obedinitel που τρέχει από κάτω! Είναι ανοιχτό 09:00 με 17:00 και το εισιτήριο είναι 3 λέβα. Είδαμε το αμφιθέατρο από πάνω στην μικρή πλατεία εκεί που βρίσκεται η Ακαδημία Μουσικής, Χορού και Εικαστικών Τεχνών.




Στη συνέχεια χαθήκαμε στα στενά της παλιάς πόλης και θαυμάσαμε από κοντά πολλές θαυμάσιες ζωγραφισμένες πολύχρωμες οικίες. Κάναμε στάση σε διάφορα αρχοντικά πλούσιων εμπόρων διακοσμημένα εξωτερικά με μπαρόκ λεπτομέρειες και μας χάρισαν μια ανεπανάληπτη βόλτα στην Φιλιππούπολη του 19ου αιώνα. Διαπιστώσαμε ότι η παλιά πόλη θυμίζει περισσότερο αστικό τοπίο κεντρικής Ευρώπης και απέχει έτη φωτός από το κομουνιστικό παρελθόν της Βουλγαρίας με τα μπλοκ πολυκατοικιών και τα σοβιετικά σουρεαλιστικά αγάλματα που βρίσκονται στα σύγχρονα προάστια.




Αρχοντικό Lamartine στην οδό Kniaz Tseretelev 19. Ήταν η οικία του Γιώργου Μαυρίδη κατασκευασμένο το 1829. Σήμερα είναι μουσείο αφιερωμένο στον Γάλλο ποιητή Alphonse de Lamartine που είχε εγκατασταθεί στην οικία κάπου στο 1833.






Η Αγία Κυριακή (Sveta Nedelya) κτισμένη το 1578 αλλά πήρε τη σημερινή της εμφάνιση μετά από την ανακαίνιση του 1830




Αρχοντικό Nikola Nedkovich με την υπέροχη αυλή. Χρονολογείται από το 1863, και φιλοξενεί συχνά εκθέσεις τέχνης. Αποτελεί ακίνητη πολιτιστική και ιστορική αρχιτεκτονική αξία εθνικής σημασίας .


Μετά από λίγο φτάσαμε σε ένα από τα ομορφότερα και πιο χαρακτηριστικά σημεία της παλιάς πόλης. Στην Hisar kapiya (Хисар капия) την πέτρινη αψίδα που κάποτε ήταν η ανατολική πύλη του Φιλίππου της ακρόπολης της Μακεδονίας και ακριβώς δίπλα το εντυπωσιακότατο σπίτι του Δημήτρη Γεωργιάδη χτισμένο το 1848 που αποτελεί ένα πολιτιστικό μνημείο εθνικής σημασίας και στεγάζει το μουσείο Ιστορίας της Βουλγαρικής Εθνικής Αναγέννησης. Το σπίτι είναι αντιπροσωπευτικό της διαδεδομένης αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα του Plovdiv και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα ζούσαν εκεί απόγονοι του Γεωργιάδη μέχρι που το πούλησαν στον Δήμο του Plovdiv.



Η είσοδος είναι 2 Lev. Κι εδώ ρίξαμε μια γρήγορη ματιά στο εσωτερικό του. Το ωραιότερο κομμάτι του σπιτιού είναι το σαλόνι στον πρώτο όροφο ενώ στον δεύτερο όροφο μας εντυπωσίασαν τα σκαλιστά ταβάνια και η ιδιαίτερη επίπλωση και διακόσμηση. Ο εκθεσιακός χώρος που βρίσκεται σε έντεκα δωμάτια και δύο αίθουσες, παρέχουν πλούσιο υλικό, έγγραφα και φωτογραφίες που σε βυθίζουν στην ατμόσφαιρα του μακρινού παρελθόντος της πόλης ,κατά τη διάρκεια της ξένης κυριαρχίας από τους Οθωμανούς. Όποιος έχει διάθεση και χρόνο και τον ενδιαφέρει να μάθει για την ιστορία της Βουλγαρίας μπορεί να περάσει αρκετή ώρα σε όλους τους ορόφους και τις αίθουσες μιας και το υλικό είναι άφθονο.
Ξανά έξω για να φωτογραφίσουμε με μανία την τόσο γραφική και πανέμορφη αυτή γειτονιά με την πύλη και τα παραδοσιακά κτίσματα.







Περάσαμε στην πύλη και βρεθήκαμε ξανά στην ulitsa Saborna στην μικρή κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης όπου βρίσκεται ένα όμορφο κατάστημα με αναμνηστικά καθώς και το τουριστικό κέντρο πληροφοριών.







Στο σημείο βρίσκεται η εκκλησία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης που θεωρείται ο αρχαιότερος ναός της πόλης, καθώς θεμελιώθηκε το 337 μ.Χ. στη θέση ενός αρχαίου ειδωλολατρικού ναού στην ακρόπολη σε έναν από τους αμυντικούς λόφους της Φιλιππούπολης. Πήρε το όνομά της από τον αυτοκράτορα Μεγάλο Κωνσταντίνο και την μητέρα του, Έλενα. Κατά τη διάρκεια των ετών, το κτήριο καταστράφηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές. Το σημερινό οικοδόμημα κατασκευάστηκε το 1832 με τη βοήθεια των κατοίκων.



Το σπίτι του Chimayo στην ul. Saborna 18, χτίστηκε μεταξύ 1862-1865, και ανήκει στο διαδεδομένο αρχιτεκτονικό στυλ της εποχής του νεοκλασικισμού. Από το 1984 το κτίριο στεγάζει τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του διάσημου Βούλγαρου καλλιτέχνη Zlatyu Boyadziev.


Συνεχίσαμε επί της ul. Saborna με κατεύθυνση το λόφο Nebet Tepe. Λίγο μετά βρεθήκαμε μπροστά στην πόρτα ενός αρχιτεκτονικού κοσμήματος της παλιάς πόλης , το αρχοντικό του Ελληνα έμπορου Αργύρη Κουγιουμτζόγλου που κατασκευάστηκε το 1847, με την πλούσια μπαρόκ διακοσμημένη πρόσοψη του. Η οικία στεγάζει το Εθνολογικό Μουσείο το οποίο φιλοξενεί εκθέματα από την αγροτική ζωή των κατοίκων της πόλης, αλλά και από την ευρύτερη περιοχή της Ροδόπης. Η τιμή εισιτηρίου είναι 5 Lev. Επίσης οι κήποι μπροστά στο αρχοντικό είναι ιδιαίτερα περιποιημένοι και πετύχαμε εργάτες να κάνουν κάποιες εργασίες. Το συγκεκριμένο μουσείο δεν το επισκεφτήκαμε εσωτερικά.



Προχωρήσαμε ευθεία προσπερνώντας υπέροχα κτίρια αλλά και κάποια γκρεμισμένα που γινόντουσαν κατασκευαστικές εργασίες μέχρι που φτάσαμε στα ερείπια του παλαιότερου οικισμού στο Plovdiv στον λόφο Nebet Tepe (Rahat Tepe).

Οικία - Μουσείο Atanas Krastev



Η περιοχή αναπτύχτηκε τον 12ο αιώνα π.Χ. στην αρχαία θρακική πόλη Evmolpiya και αργότερα επεκτάθηκε από τον Φίλιππο της Μακεδονίας. Δεδομένου ότι η πόλη επεκτάθηκε, ο λόφος Nebet Tepe έγινε η ακρόπολη της πόλης, στο υψηλότερο σημείο των τριών λόφων. Υπάρχουν ερείπια ενός τείχους του φρουρίου και του πύργου. Επίσης ένα μυστικό τούνελ του 4ου αιώνα από την εποχή του Ιουστινιανού που οδηγεί στον ποταμό Έβρο. Από το σημείο απολαύσαμε άλλη μια όμορφη πανοραμική θέα της πόλης και των γύρω λόφων που την περιβάλουν.







Επιστρέψαμε από το ίδιο σημείο αλλά μπήκαμε και σε διάφορα στενά και κοντοσταθήκαμε σε κτίσματα και γειτονιές που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον.





συνεχίζεται...
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Αντε Γιάννη, αποκάλυψέ τα όλα μέσα από το κείμενο και το φακό της μηχανής σου
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Πολυ ωραια και χρηστικη περιγραφη κι απιστευτες φωτο με γυρισαν πισω στο Γεναρη του 2007 που ειχα επισκεφτει τη χωρα.Ειμαι περιεργος να διαβασω τη γνωμη σου για τη Σοφια.Περιμενουμε βεβαια κι αλλη Φιλιππουπολη πριν.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.263
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Αχ Γιάννη, πέρασα μία ημέρα πέρυσι Φιλιππούπολη σε ένα ολιγοήμερο ταξίδι μου στη Βουλγαρία και πραγματικά μου άρεσε πολύ! Χαίρομαι πάρα πολύ για αυτή την ιστορία! Οι φωτογραφίες με μεταφέρουν νοερά σε εκείνα τα μέρη! :)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολυ ωραια και χρηστικη περιγραφη κι απιστευτες φωτο με γυρισαν πισω στο Γεναρη του 2007 που ειχα επισκεφτει τη χωρα.Ειμαι περιεργος να διαβασω τη γνωμη σου για τη Σοφια.Περιμενουμε βεβαια κι αλλη Φιλιππουπολη πριν.
Nαι υπάρχει μπόλικη Φιλιππούπολη ακόμα και εκδρομή εκτός. Όσο για την Σόφια...υπομονή;)
Αχ Γιάννη, πέρασα μία ημέρα πέρυσι Φιλιππούπολη σε ένα ολιγοήμερο ταξίδι μου στη Βουλγαρία και πραγματικά μου άρεσε πολύ! Χαίρομαι πάρα πολύ για αυτή την ιστορία! Οι φωτογραφίες με μεταφέρουν νοερά σε εκείνα τα μέρη! :)
Κι εμένα μου άρεσε το Plovdiv και οι Βούλγαροι το θεωρούν την ομορφότερη πόλη τους μαζί με το Βέλικο Τάρνοβο.Ξαναπήγαινα άνετα!
 
Μηνύματα
152
Likes
1.104
Φανταστική περιήγηση! Νιώθω κυριολεκτικά σαν να είμαι εκεί και να το περπατάω! Είναι το καλύτερο φωτορεπορτάζ-ξενάγηση που έχω δει μέχρι τώρα. Πολλά συγχαρητήρια!

Ivanna
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ Ivanna.
Κατάγεσαι από Βουλγαρία?
 

vaggelakas

Member
Μηνύματα
20
Likes
10
Πολύ ἐνδιαφέρουσα ἡ Φιλιππούπολη! Πῆγα πρό δυόμιση μηνῶν στήν Σόφια μόνον καί δέν μπορῶ νὰ πῶ ὅτι ἐνθουσιάστηκα. Δὲν εἶχε κάτι ἰδιαίτερα γραφικό γιά νά τό θυμᾶσαι. Τελικά, ὅλη ἡ ὁμορφιά τῆς Βουλγαρίας συναντᾶται στὴν ἐπαρχία της.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Πολύ ἐνδιαφέρουσα ἡ Φιλιππούπολη! Πῆγα πρό δυόμιση μηνῶν στήν Σόφια μόνον καί δέν μπορῶ νὰ πῶ ὅτι ἐνθουσιάστηκα. Δὲν εἶχε κάτι ἰδιαίτερα γραφικό γιά νά τό θυμᾶσαι. Τελικά, ὅλη ἡ ὁμορφιά τῆς Βουλγαρίας συναντᾶται στὴν ἐπαρχία της.
Θα συμφωνήσω μαζί σου. Η επαρχία της Βουλγαρίας λέει πολλά, ειδικά στα βουνά της. Πριν δύο χρόνια έγραψα πάνω από 3000 χμ με το αυτοκίνητο στα κεντρικα και νοτιοανατολικά της χώρας για πάνω από 10 μέρες. Ήταν πάρα πολύ καλά. (http://www.travelstories.gr/community/threads/%CE%98%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B7-%CE%B7-%CE%A4%CF%81%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82.43006/)
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Πανέμορφες οι εικόνες σου Γιάννη :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.191
Μηνύματα
883.446
Μέλη
38.897
Νεότερο μέλος
Ρεκομπα

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom