Βουλγαρία Βουλγαρία: "Αποκάλυψη τώρα!"

giannismits

Member
Μηνύματα
3.390
Likes
10.242
Επόμενο Ταξίδι
?

Φιλιππούπολη: Η πόλη των επτά λόφων - part II
Ο δρόμος μας έφερε πια στην αρχή της ul. Saborna και στην έξοδο από την παλιά πόλη. Η βόλτα ήταν απολαυστική αλλά ήρθε η ώρα να δούμε επιτέλους κόσμο! Η εικόνα άλλαξε λοιπόν φτάνοντας στην πολυσύχναστη πλατεία Dzhumaya ή Rimski Stadion το σημείο που ενώνονται ο πεζόδρομος Rayko Daskalov με τον δημοφιλή Knyaz Alexander I.

ul. Saborna


Στην πλατεία Dzhumaya βρίσκονται μερικά από τα σημαντικότερα αξιοθέατα όπως το ομώνυμο τέμενος. Το Dzhumaya Τζαμί στην καρδιά του πεζόδρομου, κτισμένο τον 14ο αιώνα είναι ένα από τα παλαιότερα και μεγαλύτερα στα Βαλκάνια. Ο 23 μέτρων ροζ μιναρές του στέκεται περήφανος ενώ εντύπωση προκαλεί η ξυλόγλυπτη πρόσοψή του από τη μία πλευρά.


Το πάρκο πίσω από το τζαμί


Στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται το αρχαίο Στάδιο της Φιλιππούπολης που είναι μία από τις πιο εντυπωσιακές εγκαταστάσεις της αρχαίας πόλης. Κτίστηκε στις αρχές του 2 ου αιώνα, κατά τη βασιλεία του αυτοκράτορα Αδριανού ( 117 - 138 ) και μπορούσε να φιλοξενήσει 30.000 θεατές. Το σύγχρονο έργο βρίσκεται στην τελική φάση της ανακατασκευής του και ήδη έχει διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό ο χώρος. Αποτελείται από δύο επίπεδα και περιλαμβάνει κέντρο πληροφόρησης και καφετέρια που βρίσκονται στην ταράτσα καθώς και ένα 3D σινεμά.

Το Ρωμαϊκό στάδιο στην πλατεία


Μικρογραφία του Ρωμαϊκού σταδίου

Εργασίες αποκατάστασης στο αρχαίο στάδιο


Συνεχίσαμε επί της Glavnata (κεντρικός δρόμος ) μέρος της οποίας είναι η ulitsa Knyaz Alexander I. Ο δημοφιλής πεζόδρομος πλαισιωμένος από πολλά ιστορικά κτίρια, καταστήματα και υπαίθρια καφέ είναι ιδανικός για περίπατο. Είναι ιδιαίτερα προσεγμένος σχεδόν σε όλο το μήκος του με δέντρα, παγκάκια και πεντακάθαρος σε κάθε γωνιά του. Αξιοσημείωτο ότι απαγορεύεται η διέλευση ποδηλάτων!





Η μασκότ του πεζόδρομου ο Мильо/Miljo!

Δραματικό θέατρο


Η Knyaz Alexander I συναντάει σε ένα σημείο την πλατεία Stefan Stambolov. Άλλη μια όμορφη πλατεία που περιβάλλεται από ενδιαφέροντα κτίρια και καφέ και στη μία του πλευρά βρίσκεται το γραφικό παλιό κτίριο του Δημαρχείου ενώ στο κέντρο της πλατείας είναι ένα κυκλικό σιντριβάνι που δυστυχώς το πετύχαμε χωρίς νερό.


Το Δημαρχείο

Έξυπνα καθίσματα στο δάπεδο της πλατείας


Λίγα μέτρα μετά η ploshtad Tsentralen δηλαδή η κεντρική πλατεία με τους υπαίθριους πάγκους με αδιάφορα σουβενίρ αλλά πολύ ενδιαφέρουσες γκραβούρες και ωραίους πίνακες σε πολύ ελκυστικές τιμές.





Παρένθεση : Ακριβώς δίπλα στο Ταχυδρομείο, στην κεντρική πλατεία, βρίσκεται το κέντρο πληροφόρησης τουριστών το οποίο έχει εξυπηρετικό προσωπικό που μπορεί να βοηθήσει στην Αγγλική γλώσσα και όχι μόνο και παρέχει και δωρεάν χάρτες.
Ρωτήστε για τις ώρες που πραγματοποιούνται οι δωρεάν ξεναγήσεις στην Αγγλική γλώσσα. Γίνονται δύο την ημέρα στις 2 το μεσημέρι και στις 6 το απόγευμα. Έχει και μια πρωινή στις 9:30 αλλά μάλλον στην Βουλγάρικη γλώσσα οπότε καλύτερα να ρωτήσετε στις πληροφορίες. Το city tour ξεκινάει από το συγκεκριμένο σημείο στο Ταχυδρομείο και καταλήγει στον λόφο Nebet. Η διάρκεια του είναι 1,30 με 2 ώρες. Διοργανώνεται από τον μη-κερδοσκοπικό οργανισμό "Free Sofia Tour" .

Στρατιωτική λέσχη, στην κεντρική πλατεία


Χαρακτηριστικό της πλατείας δεν είναι άλλο από το περίεργο σιντριβάνι που και αυτό δεν λειτουργούσε και φυσικά το ξενοδοχείο Trimontium Princess Hotel


Η οδός Glavnata (Главната улица) είναι ο κεντρικός δρόμος που ξεκινάει από αυτό το σημείο δηλαδή την κεντρική πλατεία Tsentralen (Централен), περνάει την πλατεία Stambolov και διασχίζει την Knyaz Alexander I, συναντάει την πλατεία Dzhumaya με το Ρωμαϊκό στάδιο, συνεχίζει ευθεία στον πεζόδρομο Raiko Daskalov, περνάει τον κεντρικό 6-ti septemvri και τέλος φτάνει στην κλειστή πεζογέφυρα Pedestrian πάνω από τον ποταμό Maritsa. Είναι ο πιο κλασικός δημοφιλής περίπατος στο κέντρο του Plovdiv. Τη διαδρομή μέχρι την γέφυρα θα την κάναμε λίγο αργότερα.

Αφού ξαποστάσαμε λίγο στο σιντριβάνι της κεντρικής πλατείας ψάξαμε το Art news cafe στην ul. Otets Paisii που είχα διαβάσει πολύ θετικά σχόλια. Μου φάνηκε όμως υπερβολικά μικροσκοπικό σαν μαγαζί μοιάζει σαν μικρή βιβλιοθήκη και δεν με ενέπνευσε να καθίσουμε γι’ αυτό και τελικά μπήκαμε σε ένα μοντέρνο καφέ πάνω στον πεζόδρομο για έναν καπουτσίνο που αν θυμάμαι καλά κόστισε κάτι λιγότερο από 1 ευρώ! Είχε μεσημεριάσει όμως και πριν συνεχίσουμε την περιήγησή μας είπαμε να γευματίσουμε. Επιλέξαμε το Hemingway στην Gurko 10 δίπλα από το Ρωμαϊκό Ωδείο τον ανοιχτό αρχαιολογικό χώρο.


Το Hemingway κατατάσσετε στα καλύτερα εστιατόρια της πόλης με εξαιρετικές κριτικές και πράγματι δεν μας απογοήτευσε καθόλου. Δεν έχει παραδοσιακή Βουλγάρικη κουζίνα αλλά σύγχρονα πιάτα. Η διακόσμηση του είναι υπέροχη και ζεστή. Είχε αρκετό κόσμο και μας άρεσε η ατμόσφαιρα ενώ το προσωπικό ήταν εξυπηρετικότατο. Φάγαμε εξαιρετικά φιλέτα ψημένα σε ηφαιστειακή λάβα, ορεκτικά και σαλάτα μαζί με μπύρα και πληρώσαμε περίπου 12 ευρώ το άτομο! Η τιμή ανεβαίνει αρκετά αν πάρεις μπουκάλι κρασί από την μεγάλη λίστα που διαθέτει.

Μετά το εξαιρετικό γεύμα και πριν συνεχίσουμε την εξόρμησή μας πάλι μέσω της Knyaz Alexander I επιστρέψαμε για λίγο στο ξενοδοχείο μας για μια μίνι ξεκούραση. Με αφετηρία πάλι την πλατεία Dzhumaya περπατήσαμε ευθεία την Raiko Daskalov και συνεχίζοντας φτάσαμε στο ποταμό Μaritsa και την γέφυρα Pedestrian (Пешеходен мост).

Η πεζογέφυρα είναι η φυσική επέκταση του κεντρικού δρόμου στη γειτονιά Karshiaka. Άνοιξε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και εκσυγχρονίστηκε στην σημερινή της μορφή το 2005. Η γέφυρα προσφέρει μια ωραία χαλαρή βόλτα. Περιλαμβάνει καταστήματα και εστιατόρια που εκείνη τη στιγμή ήταν σχεδόν όλα κλειστά. Την διασχίσαμε μέχρι το τέλος και γυρίσαμε την γύρω περιοχή.


Ο ποταμός Μaritsa (Έβρος) από την γέφυρα


Το Imaret τζαμί στην ul. Visla 2



Επιστρέψαμε στην 6-ti septemvri εκεί όπου βρίσκεται η πλατεία Saedinenie και το Μνημείο Ενοποίησης της Βουλγαρίας καθώς και το Ιστορικό και Αρχαιολογικό Μουσείο.



Στην γύρω περιοχή και την υπόγεια διάβαση υπάρχουν πολλά ταχυφαγεία και καντίνες κι εμείς μπήκαμε στον πειρασμό και πήραμε κάτι θεσπέσια λουκουμαδάκια με μερέντα προς 2 λέβα τα 10!
Αφού μπλεχτήκαμε στην ανερχόμενη γειτονιά Kapana κάτω από την παλιά πόλη που είναι μια περιοχή με καταστήματα τέχνης και μοντέρνα μπαρ και καφέ, βγήκαμε και πάλι στην αγαπημένη μας πλατεία Dzhumaya.




Άρχιζε να σουρουπώνει κι εμείς από την Knyaz Alexander I κατευθυνθήκαμε προς τον Sahat Tepe (λόφος του ρολογιού στα Τούρκικα). Η ανάβαση από τα σκαλιά είναι εύκολη αφού είναι ο πιο χαμηλός λόφος της πόλης. Η γειτονιά στα σοκάκια κάτω από τον λόφο είναι από τις πιο ήσυχες και οι δρόμοι είναι γεμάτοι με σπίτια που διατηρούν την αρχική αρχιτεκτονική από τις αρχές του 20 ου αιώνα. Στην βόρεια πλαγιά χαρακτηριστική είναι η μεγάλη Ευαγγελική εκκλησία του 1901.


Στον λόφο Danov halm βρίσκεται ο σύγχρονος πύργος της τηλεόρασης και ο Παλιός Πύργος του Ρολογιού χρονολογίας του 1812 στην κορυφή των πετρωμάτων του.



Κάναμε μια βόλτα γύρω στον λόφο και περιμέναμε να δύσει ο ήλιος και τα βραδιάσει για να απολαύσουμε μια φανταστική θέα της νυχτερινής άποψης της πόλης.

Ηλιοβασίλεμα πίσω από τον λόφο Bunardzhika και το επιβλητικό άγαλμα Alyosha

Λόφοι Bunardzhika και Mladezhki Halm

Πύργος της τηλεόρασης

Άποψη της πόλης και η Ευαγγελική εκκλησία του 1901

Παλιά πόλη και το Αρχαίο αμφιθέατρο πανοραμικά





Λόφοι Bunardzhika και Mladezhki Halm



Ομολογουμένως ήταν τέλεια εκεί πάνω και απολαύσαμε φανταστικές εικόνες. Είχε λίγους ακόμα επισκέπτες και το μόνο πρόβλημα (για μένα λόγο φοβίας) ήταν ένα λυκόσκυλο που το αφεντικό του το είχε ελεύθερο να τριγυρνάει! Ευτυχώς δεν με κατασπάραξε! Αν και βράδυ και απόμερα και στον λόφο και τα γύρω στενά δεν νοιώσαμε ούτε στιγμή ανασφάλεια. Αυτό ίσχυε σε κάθε γωνιά της πόλης που κινηθήκαμε και η αλήθεια είναι πως περπατήσαμε σε αρκετά απομονωμένα μέρη. Κι όμως δεν υπήρχε κανένα θέμα. Και είναι βασικό γιατί όσο να ναι για την Βουλγαρία έχουν ακουστεί πολλά. Ούτε καν ζητιάνοι μας ενόχλησαν σε αντίθεση με την χώρα μας!

Η ώρα πέρασε και από τον λόφο βρεθήκαμε ξανά στον κεντρικό πεζόδρομο. Την μικρή αίσθηση πείνας την ικανοποιήσαμε με ένα σαντουιτσάκι. Αν και κουρασμένοι δεν θέλαμε ακόμα να πάμε στο δωμάτιο μας, γι’ αυτό και πήγαμε ξανά στην περιοχή Kapana στο Rock Bar Download στην Yoakim Gruev 24 για να πιούμε τις μπύρες μας και μάλιστα πετύχαμε και Live μουσική. Πολύ ωραία ατμόσφαιρα.

Πηγαίνοντας προς το δωμάτιο μας είχαμε την ευκαιρία να δούμε φωταγωγημένα διάφορα βασικά αξιοθέατα στο κέντρου.

Πλατεία Dzhumaya



Στην παλιά πόλη επικρατούσε η απόλυτη ηρεμία. Μόνο εμείς κυκλοφορούσαμε ίσως και μερικά πνεύματα! Φωτογραφίσαμε αγαπημένα σημεία και στη συνέχεια απολαύσαμε την ξεκούραση μας στο τέλειο δωμάτιο μας!

Ακαδημία Μουσικής, Χορού και Εικαστικών Τεχνών

Ρωμαϊκό αμφιθέατρο


Staria grad / παλιά πόλη


Πύλη Hissar Kapiya


Hissar Kapiya και Μουσείο Ιστορίας Βουλγαρικής Αναγέννησης



Hotel Boris Palace



Лека нощ !


 
Last edited by a moderator:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.390
Likes
10.242
Επόμενο Ταξίδι
?
1η ημέρα - Φιλιππούπολη: Η πόλη των επτά λόφων Ι
Το πρώτο πράγμα που κάναμε φτάνοντας ήταν ανάληψη για τα πρώτα μας λέβα από το ΑΤΜ που βρίσκεται έξω από το σταθμό. Η ισοτιμία ήταν περίπου 1 lev προς 0,50 λεπτά οπότε ήταν πολύ εύκολος ο υπολογισμός. Ότι βλέπαμε ήταν τα μισά σε ευρώ.

Προτεραιότητα μας πια ήταν η μεταφορά μας στο κέντρο της παλιάς πόλης που ήταν το ξενοδοχείο μας. Ανεβήκαμε σε ένα λάθος αστικό στην αρχή και η ελέγκτρια μιας και δεν μπορούσε να μας μιλήσει Αγγλικά μας έγραψε σε χαρτί το σωστό αστικό που θα μας πήγαινε κοντά στην παλιά πόλη.
Το λεωφορείο 21 λοιπόν εξυπηρετεί για την παλιά πόλη (κάνει στάση στην κεντρική Boulevard Boris II Obedinitel). Εισιτήριο κόβουμε πάνω στο όχημα. Με τα πόδια πάντως από τον σταθμό μέχρι την παλιά πόλη είναι περίπου 25 λεπτά περπάτημα.
Συγκοινωνίες Plovdiv http://gradskitransport.net/

Οι πρώτες εικόνες από την πόλη ήταν μάλλον χλιαρές. Έφταιγε και ο μουντός καιρός και φυσικά τα άχρωμα προάστια της πόλης. Κατεβήκαμε στην κεντρική Boulevard Boris II Obedinitel μπροστά από το τούνελ και η εικόνα άρχιζε να αλλάζει. Πάνω από το τούνελ που περνάει ο δρόμος βρίσκεται το αρχαίο αμφιθέατρο και απλώνεται η παλιά πόλη. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούσα να καταλάβω πως θα φτάσουμε εκεί πάνω αφού δεν υπήρχαν κάποια σκαλιά ή δρόμος. Θα πετάξουμε? Όχι βέβαια!




Μητροπολιτικός Ναός Αγ. Μαρίνας (1856)


Σύραμε τις βαλίτσες μας και αρχίσαμε την περιπλάνηση στους πλακόστρωτους δρόμους της πόλης. Δυσκολευτήκαμε να προσανατολιστούμε και ως σημείο αναφοράς είχαμε την ul. Saborna. Το σίγουρο ήταν ότι ήμασταν πια στην καρδιά της πόλης και οι εικόνες ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές με τα ''κοσμήματα'' της Φιλιππούπολης να εμφανίζονται ένα ένα. Στον πεζόδρομο "Rayko Daskalov" και στη γύρω πεζοδρομημένη περιοχή τα καταστήματα άρχιζαν να ανοίγουν και ο κόσμος μάλλον νωχελικός και χαλαρός ξεκινούσε την μέρα του! Με τις βαλίτσες στο χέρι αλλά χωρίς να βιαζόμαστε ιδιαίτερα χαθήκαμε στην μοναδική ατμόσφαιρα της πόλης, με την ιστορία της Φιλιππούπολης να ξετυλίγεται σιγά σιγά! Αυτά όμως θα τα δούμε λίγο αργότερα!

ul. Zhelezarska

ulitsa Rayko Daskalov



Ρωτήσαμε αρκετά άτομα πως θα κατευθυνθούμε προς την ul. Saborna και είτε με κουτσά Αγγλικά είτε στην νοηματική όλοι με ιδιαίτερη ευγένεια και χαμόγελο προσπάθησαν να μας βοηθήσουν. Ιδιαίτερα κάποιες πωλήτριες σε ένα κατάστημα που έπιναν τον καφέ τους χαλαρά και πάσχιζαν να μας εξηγήσουν. Γελούσανε αυτές γελούσαμε κι εμείς. Λίγα καταλάβαμε αλλά η προσπάθεια μετράει!

Λίγο αργότερα από την πλατεία Dzhumaya επιτέλους φτάσαμε στην αρχή της ul. Saborna τον πιο δημοφιλή δρόμο της παλιάς πόλης. Τα λιθόστρωτα δρομάκια μας οδήγησαν στα καλντερίμια και τα ενδότερα της παλιάς πόλης.



Η μεγάλη σκάλα από την ul. Saborna οδηγεί στην επιβλητική Εκκλησία της Παναγίας (Sveta Bogoroditsa)


Η Φιλιππούπολη απλώνεται πάνω σε επτά χαμηλούς λόφους και είναι μια από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης. Η παλιά πόλη είναι το διαμάντι του Πλόβντιβ ίσως και ολόκληρης της Βουλγαρίας. Χαρακτηριστικό της παλιάς πόλης είναι τα υπέροχα αρχοντικά του 18ου και 19ου αιώνα τα περισσότερα από τα οποία είναι αναπαλαιωμένα και ανακαινισμένα εξαιρετικά και λειτουργούν σαν μουσεία και γκαλερί τέχνης. Σχεδόν όλα αυτά τα σπίτια-μουσεία βρίσκονται στον ιστορικό δρόμο ul. Saborna καθώς και ενδιαφέροντα καταστήματα με αντίκες. Ο λιθόστρωτος δρόμος ήταν αρκετά κουραστικός ειδικά σέρνοντας τις βαλίτσες αλλά η διαδρομή ήταν μια αποκάλυψη.

Εδώ να πως πως για τους λάτρεις της τέχνης και των μουσείων η Φιλιππούπολη έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς όλη η παλιά πόλη έχει πλήθος από γκαλερί και σπίτια μουσεία τα οποία σχεδόν όλα είναι επισκέψιμα. Τα πιο σημαντικά είναι τα αρχοντικά Balabanov, Hindliyan, Nedkovich, Zlatyu Boyadzhiev, η έκθεση Dimitar Kirov, Apteka Hipokrat, Atanas Krastev, Bakalova, Hristo Danov, η Art Gallery Gasha, η Δημοτική Πινακοθήκη Καλών Τεχνών, καθώς και το αρχοντικό του Γεωργιάδη που στεγάζει το Μουσείο Ιστορίας της Βουλγαρικής Εθνικής Αναγέννησης και το αρχοντικό του Argir Kuyumdzhioglu που στεγάζει το Εθνογραφικό Μουσείο.

Πρώτη στάση η Art Gallery Gasha (Галерия Гаша) στην ul. Saborna 29. Ανοίγει καθημερινά 10:00 – 18:00 και η είσοδός του είναι 2 λέβα.
Το όμορφα ανακαινισμένο διώροφο σπίτι στην αρχή της παλιάς πόλης είναι χτισμένο περίπου το 1865, στο πνεύμα της Δύσης στο ευρωπαϊκό στυλ του νεοκλασικισμού. Η ιδιωτική γκαλερί – μουσείο είναι γεμάτη από πρωτότυπα έπιπλα αντίκες, καθώς και έργα ζωγραφικής από διάσημους καλλιτέχνες της Βουλγαρίας. Στο δεύτερο όροφο μας εντυπωσίασε σε ένα δωμάτιο το ξυλόγλυπτο ταβάνι σε σχήμα ήλιου. Είδαμε σύντομα κάποιους εκθεσιακούς χώρους και ιδιωτικές συλλογές και φύγαμε. Στο ισόγειο βρίσκεται το εστιατόριο “Philippopolis”.




Δίπλα βρίσκεται η Ακαδημία μουσικής





Λίγο πιο μετά η Δημοτική Πινακοθήκη Καλών Τεχνών σε ένα επιβλητικό κτίριο του 1881. Η ξενάγηση στα Βουλγάρικα κοστίζει 5 lev και στα Αγγλικά 10 lev. H γκαλερί περιλαμβάνει ζωγραφική, γραφικές τέχνες, γλυπτική, εφαρμοσμένες τέχνες, φωτογραφία, συλλογή εικόνας και Μεξικάνικης τέχνης.



Συνεχίσαμε και μετά από λίγο φτάσαμε επιτέλους στο ξενοδοχείο μας το Hotel Boris Palace http://www.booking.com/hotel/bg/boris-palace.el.html?sid=1823b79288f3158751db68e8e78010dc;dcid=2
Το πολυτελές boutique ξενοδοχείο είναι στην καρδιά της παλιάς πόλης έχει εξαιρετική διακόσμηση και φαίνεται ότι ο ιδιοκτήτης έριξε πολύ χρήμα και το έφτιαξε με μεράκι. Μας υποδέχτηκε ευγενικός και αρκετά σοβαρός έως βαρύς θα έλεγα και μας πήγε στο δωμάτιο μας που ήταν ιδιαίτερα ευρύχωρο και είχε φανταστική κλασική διακόσμηση με βαριά έπιπλα, πέτρα και μάρμαρο. Υπέροχο δωμάτιο πραγματικά. Η τιμή ανά διανυκτέρευση ήταν 55 ευρώ το δίκλινο μαζί με πρωινό. Αξιοσημείωτο πως οι μοναδικοί επισκέπτες στο ξενοδοχείο ήμασταν εμείς!



Αφού τακτοποιηθήκαμε και πήραμε μια ανάσα ξεκινήσαμε για την περιήγηση μας στην παλιά πόλη και όχι μόνο. Τώρα αρχίζουμε την γνωριμία μας με την πόλη. Στα πλακόστρωτα δρομάκια επικρατούσε ησυχία και συναντήσαμε ελάχιστους ανθρώπους και ομολογώ αυτή η ηρεμία που άρεσε γιατί μπορούσα με την ησυχία μου να απολαύσω την ατμόσφαιρα του ιστορικού κέντρου της Φιλιππούπολης!



Η Εκκλησία της Παναγίας (Sveta Bogoroditsa) στην πλατεία Chalakovtsi με το χαρακτηριστικό καμπαναριό που σχεδιάστηκε το 1880. Ο ναός είχε καταστραφεί και ανακατασκευάστηκε πολλές φορές. Το 1844-1845 η συγκεκριμένη εκκλησία χτίστηκε στη θέση ενός ναού του 9ου αιώνα.


Εσωτερικά η εκκλησία είναι αρκετά σκοτεινή με νωπογραφίες στην οροφή και ένα ξυλόγλυπτο τέμπλο με εντυπωσιακά περίτεχνα γλυπτά. Είναι ανοιχτή για το κοινό 07:00 με 19:00.

Από την πλατεία Chalakovtsi και τα σκαλιά της Sveta Bogoroditsa


Απέναντι βρίσκεται το εκκλησάκι του Αγ.Νικολάου, που χτίστηκε το 1837


Το στενό μονοπάτι μας οδήγησε σε ένα εγκαταλειμμένο και ερειπωμένο γιαπί. Το ερείπιο με προκάλεσε και ο φωτογραφικός μας οίστρος έβγαλε διάφορές καλλιτεχνικές φωτογραφίες ανάμεσα στα ρημαγμένα δωμάτια, το μοντέλο (εγώ τρομάρα μου) πήρα τις ανάλογες πόζες με ύφος πολλών καρδιναλίων και βλέμμα χαμένο στο άπειρο! Αφού ικανοποίησα το ψώνιο μου απολαύσαμε φυσικά και την θαυμάσια πανοραμική θέα από το μπαλκόνι της ερειπωμένης οικίας που μας πρόσφερε όλο το Πλόβντιβ και τους γύρω λόφους στο πιάτο!







Η βόλτα μας συνεχίστηκε στα καλντερίμια και πολύ γρήγορα μας έφερε στο σημαντικότερο αξιοθέατο του ιστορικού Ρωμαϊκού Plovdiv. Το καλοδιατηρημένο αρχαίο ρωμαϊκό θέατρο της Φιλιππούπολης όπου μια κατολίσθηση το 1972 στάθηκε η αφορμή να αποκαλυφθεί. Το αμφιθέατρο κτίστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ και είναι χωρητικότητας 6.000 ατόμων. Είναι κτισμένο σε μια εντυπωσιακή τοποθεσία που προσφέρει μια όμορφη πανοραμική άποψη της πόλης και του κεντρικού δρόμου Boulevard Boris II Obedinitel που τρέχει από κάτω! Είναι ανοιχτό 09:00 με 17:00 και το εισιτήριο είναι 3 λέβα. Είδαμε το αμφιθέατρο από πάνω στην μικρή πλατεία εκεί που βρίσκεται η Ακαδημία Μουσικής, Χορού και Εικαστικών Τεχνών.




Στη συνέχεια χαθήκαμε στα στενά της παλιάς πόλης και θαυμάσαμε από κοντά πολλές θαυμάσιες ζωγραφισμένες πολύχρωμες οικίες. Κάναμε στάση σε διάφορα αρχοντικά πλούσιων εμπόρων διακοσμημένα εξωτερικά με μπαρόκ λεπτομέρειες και μας χάρισαν μια ανεπανάληπτη βόλτα στην Φιλιππούπολη του 19ου αιώνα. Διαπιστώσαμε ότι η παλιά πόλη θυμίζει περισσότερο αστικό τοπίο κεντρικής Ευρώπης και απέχει έτη φωτός από το κομουνιστικό παρελθόν της Βουλγαρίας με τα μπλοκ πολυκατοικιών και τα σοβιετικά σουρεαλιστικά αγάλματα που βρίσκονται στα σύγχρονα προάστια.




Αρχοντικό Lamartine στην οδό Kniaz Tseretelev 19. Ήταν η οικία του Γιώργου Μαυρίδη κατασκευασμένο το 1829. Σήμερα είναι μουσείο αφιερωμένο στον Γάλλο ποιητή Alphonse de Lamartine που είχε εγκατασταθεί στην οικία κάπου στο 1833.






Η Αγία Κυριακή (Sveta Nedelya) κτισμένη το 1578 αλλά πήρε τη σημερινή της εμφάνιση μετά από την ανακαίνιση του 1830




Αρχοντικό Nikola Nedkovich με την υπέροχη αυλή. Χρονολογείται από το 1863, και φιλοξενεί συχνά εκθέσεις τέχνης. Αποτελεί ακίνητη πολιτιστική και ιστορική αρχιτεκτονική αξία εθνικής σημασίας .


Μετά από λίγο φτάσαμε σε ένα από τα ομορφότερα και πιο χαρακτηριστικά σημεία της παλιάς πόλης. Στην Hisar kapiya (Хисар капия) την πέτρινη αψίδα που κάποτε ήταν η ανατολική πύλη του Φιλίππου της ακρόπολης της Μακεδονίας και ακριβώς δίπλα το εντυπωσιακότατο σπίτι του Δημήτρη Γεωργιάδη χτισμένο το 1848 που αποτελεί ένα πολιτιστικό μνημείο εθνικής σημασίας και στεγάζει το μουσείο Ιστορίας της Βουλγαρικής Εθνικής Αναγέννησης. Το σπίτι είναι αντιπροσωπευτικό της διαδεδομένης αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα του Plovdiv και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα ζούσαν εκεί απόγονοι του Γεωργιάδη μέχρι που το πούλησαν στον Δήμο του Plovdiv.



Η είσοδος είναι 2 Lev. Κι εδώ ρίξαμε μια γρήγορη ματιά στο εσωτερικό του. Το ωραιότερο κομμάτι του σπιτιού είναι το σαλόνι στον πρώτο όροφο ενώ στον δεύτερο όροφο μας εντυπωσίασαν τα σκαλιστά ταβάνια και η ιδιαίτερη επίπλωση και διακόσμηση. Ο εκθεσιακός χώρος που βρίσκεται σε έντεκα δωμάτια και δύο αίθουσες, παρέχουν πλούσιο υλικό, έγγραφα και φωτογραφίες που σε βυθίζουν στην ατμόσφαιρα του μακρινού παρελθόντος της πόλης ,κατά τη διάρκεια της ξένης κυριαρχίας από τους Οθωμανούς. Όποιος έχει διάθεση και χρόνο και τον ενδιαφέρει να μάθει για την ιστορία της Βουλγαρίας μπορεί να περάσει αρκετή ώρα σε όλους τους ορόφους και τις αίθουσες μιας και το υλικό είναι άφθονο.
Ξανά έξω για να φωτογραφίσουμε με μανία την τόσο γραφική και πανέμορφη αυτή γειτονιά με την πύλη και τα παραδοσιακά κτίσματα.







Περάσαμε στην πύλη και βρεθήκαμε ξανά στην ulitsa Saborna στην μικρή κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης όπου βρίσκεται ένα όμορφο κατάστημα με αναμνηστικά καθώς και το τουριστικό κέντρο πληροφοριών.







Στο σημείο βρίσκεται η εκκλησία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης που θεωρείται ο αρχαιότερος ναός της πόλης, καθώς θεμελιώθηκε το 337 μ.Χ. στη θέση ενός αρχαίου ειδωλολατρικού ναού στην ακρόπολη σε έναν από τους αμυντικούς λόφους της Φιλιππούπολης. Πήρε το όνομά της από τον αυτοκράτορα Μεγάλο Κωνσταντίνο και την μητέρα του, Έλενα. Κατά τη διάρκεια των ετών, το κτήριο καταστράφηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές. Το σημερινό οικοδόμημα κατασκευάστηκε το 1832 με τη βοήθεια των κατοίκων.



Το σπίτι του Chimayo στην ul. Saborna 18, χτίστηκε μεταξύ 1862-1865, και ανήκει στο διαδεδομένο αρχιτεκτονικό στυλ της εποχής του νεοκλασικισμού. Από το 1984 το κτίριο στεγάζει τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του διάσημου Βούλγαρου καλλιτέχνη Zlatyu Boyadziev.


Συνεχίσαμε επί της ul. Saborna με κατεύθυνση το λόφο Nebet Tepe. Λίγο μετά βρεθήκαμε μπροστά στην πόρτα ενός αρχιτεκτονικού κοσμήματος της παλιάς πόλης , το αρχοντικό του Ελληνα έμπορου Αργύρη Κουγιουμτζόγλου που κατασκευάστηκε το 1847, με την πλούσια μπαρόκ διακοσμημένη πρόσοψη του. Η οικία στεγάζει το Εθνολογικό Μουσείο το οποίο φιλοξενεί εκθέματα από την αγροτική ζωή των κατοίκων της πόλης, αλλά και από την ευρύτερη περιοχή της Ροδόπης. Η τιμή εισιτηρίου είναι 5 Lev. Επίσης οι κήποι μπροστά στο αρχοντικό είναι ιδιαίτερα περιποιημένοι και πετύχαμε εργάτες να κάνουν κάποιες εργασίες. Το συγκεκριμένο μουσείο δεν το επισκεφτήκαμε εσωτερικά.



Προχωρήσαμε ευθεία προσπερνώντας υπέροχα κτίρια αλλά και κάποια γκρεμισμένα που γινόντουσαν κατασκευαστικές εργασίες μέχρι που φτάσαμε στα ερείπια του παλαιότερου οικισμού στο Plovdiv στον λόφο Nebet Tepe (Rahat Tepe).

Οικία - Μουσείο Atanas Krastev



Η περιοχή αναπτύχτηκε τον 12ο αιώνα π.Χ. στην αρχαία θρακική πόλη Evmolpiya και αργότερα επεκτάθηκε από τον Φίλιππο της Μακεδονίας. Δεδομένου ότι η πόλη επεκτάθηκε, ο λόφος Nebet Tepe έγινε η ακρόπολη της πόλης, στο υψηλότερο σημείο των τριών λόφων. Υπάρχουν ερείπια ενός τείχους του φρουρίου και του πύργου. Επίσης ένα μυστικό τούνελ του 4ου αιώνα από την εποχή του Ιουστινιανού που οδηγεί στον ποταμό Έβρο. Από το σημείο απολαύσαμε άλλη μια όμορφη πανοραμική θέα της πόλης και των γύρω λόφων που την περιβάλουν.







Επιστρέψαμε από το ίδιο σημείο αλλά μπήκαμε και σε διάφορα στενά και κοντοσταθήκαμε σε κτίσματα και γειτονιές που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον.





συνεχίζεται...
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.093
Likes
13.312
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Αντε Γιάννη, αποκάλυψέ τα όλα μέσα από το κείμενο και το φακό της μηχανής σου
 

greco

Member
Μηνύματα
1.112
Likes
3.151
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γυρος Τουρκιας
Πολυ ωραια και χρηστικη περιγραφη κι απιστευτες φωτο με γυρισαν πισω στο Γεναρη του 2007 που ειχα επισκεφτει τη χωρα.Ειμαι περιεργος να διαβασω τη γνωμη σου για τη Σοφια.Περιμενουμε βεβαια κι αλλη Φιλιππουπολη πριν.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.227
Likes
5.850
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
Αχ Γιάννη, πέρασα μία ημέρα πέρυσι Φιλιππούπολη σε ένα ολιγοήμερο ταξίδι μου στη Βουλγαρία και πραγματικά μου άρεσε πολύ! Χαίρομαι πάρα πολύ για αυτή την ιστορία! Οι φωτογραφίες με μεταφέρουν νοερά σε εκείνα τα μέρη! :)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.390
Likes
10.242
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολυ ωραια και χρηστικη περιγραφη κι απιστευτες φωτο με γυρισαν πισω στο Γεναρη του 2007 που ειχα επισκεφτει τη χωρα.Ειμαι περιεργος να διαβασω τη γνωμη σου για τη Σοφια.Περιμενουμε βεβαια κι αλλη Φιλιππουπολη πριν.
Nαι υπάρχει μπόλικη Φιλιππούπολη ακόμα και εκδρομή εκτός. Όσο για την Σόφια...υπομονή;)
Αχ Γιάννη, πέρασα μία ημέρα πέρυσι Φιλιππούπολη σε ένα ολιγοήμερο ταξίδι μου στη Βουλγαρία και πραγματικά μου άρεσε πολύ! Χαίρομαι πάρα πολύ για αυτή την ιστορία! Οι φωτογραφίες με μεταφέρουν νοερά σε εκείνα τα μέρη! :)
Κι εμένα μου άρεσε το Plovdiv και οι Βούλγαροι το θεωρούν την ομορφότερη πόλη τους μαζί με το Βέλικο Τάρνοβο.Ξαναπήγαινα άνετα!
 
Μηνύματα
151
Likes
1.084
Φανταστική περιήγηση! Νιώθω κυριολεκτικά σαν να είμαι εκεί και να το περπατάω! Είναι το καλύτερο φωτορεπορτάζ-ξενάγηση που έχω δει μέχρι τώρα. Πολλά συγχαρητήρια!

Ivanna
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.390
Likes
10.242
Επόμενο Ταξίδι
?
Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ Ivanna.
Κατάγεσαι από Βουλγαρία?
 

vaggelakas

Member
Μηνύματα
20
Likes
10
Πολύ ἐνδιαφέρουσα ἡ Φιλιππούπολη! Πῆγα πρό δυόμιση μηνῶν στήν Σόφια μόνον καί δέν μπορῶ νὰ πῶ ὅτι ἐνθουσιάστηκα. Δὲν εἶχε κάτι ἰδιαίτερα γραφικό γιά νά τό θυμᾶσαι. Τελικά, ὅλη ἡ ὁμορφιά τῆς Βουλγαρίας συναντᾶται στὴν ἐπαρχία της.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.804
Ονειρεμένο Ταξίδι
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Πολύ ἐνδιαφέρουσα ἡ Φιλιππούπολη! Πῆγα πρό δυόμιση μηνῶν στήν Σόφια μόνον καί δέν μπορῶ νὰ πῶ ὅτι ἐνθουσιάστηκα. Δὲν εἶχε κάτι ἰδιαίτερα γραφικό γιά νά τό θυμᾶσαι. Τελικά, ὅλη ἡ ὁμορφιά τῆς Βουλγαρίας συναντᾶται στὴν ἐπαρχία της.
Θα συμφωνήσω μαζί σου. Η επαρχία της Βουλγαρίας λέει πολλά, ειδικά στα βουνά της. Πριν δύο χρόνια έγραψα πάνω από 3000 χμ με το αυτοκίνητο στα κεντρικα και νοτιοανατολικά της χώρας για πάνω από 10 μέρες. Ήταν πάρα πολύ καλά. (http://www.travelstories.gr/community/threads/%CE%98%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B7-%CE%B7-%CE%A4%CF%81%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82.43006/)
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.372
Likes
2.272
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αλάσκα
Πανέμορφες οι εικόνες σου Γιάννη :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.894
Μηνύματα
743.747
Μέλη
35.571
Νεότερο μέλος
Nikosk2010

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom