• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Ιούλιο 2016! Κάντε κλικ εδώ!

Ισλανδία Ισλανδία low-budget?

saudade

Member

Η χώρα των καταρρακτών, των παγετώνων και των απότομων γκρεμών. Η χώρα της φωτιάς και του πάγου. Ισλανδία. Χωριά στους πρόποδες επιβλητικών βουνών και καταρρακτών. Αν ζεις εκεί πως γίνεται να μην πιστέψεις πώς υπάρχουν ξωτικά;

Δεν είχα καιρό που ξεκίνησα τα ταξίδια. Μετά από την παρότρυνση ενός φίλου μου να ψάξω για την Ισλανδία μαγεύτηκα. Σε αυτό συνετέλεσαν πολύ κυρίως οι ιστορίες των KonstantinosAlyon, konstantinos36, isabelle οι οποίες ήταν και οι πρώτες που διάβασα.

Κάθε φορά όταν διάβαζα για την Ισλανδία ένιωθα ένα φούντωμα και πολλές φορές δεν μπορούσα να κοιμηθώ απ' την υπερένταση. Με αποθάρρυνε όμως ο βασικός παράγοντας: τα χρήματα. Τα budget των ταξιδιών μου ήταν κάτω από 500 ευρώ.

Ψάχνοντας για εισιτήρια έβρισκα πολύ καλές τιμές, 210 ευρώ πηγαινε-έλα. Για να μην τα πολυλογώ το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να τα κλείσω, το θεωρούσα ευκαιρία. Το αυτοκίνητο όμως και τα ξενοδοχεία πόσο θα μας πάνε? Έλα μωρέ το πολύ πολύ να κοιμηθούμε κανένα βράδυ στο αυτοκίνητο. Ο κύβος ερρίφθη ''Θα τα κλείσω, αλλά θα το κάνω όσο πιο low-budget μπορώ''. Συμπληρώσαμε τετράδα και έγινε η κράτηση.

Λοιπόν τα εισιτήρια εκλείσθησαν για Αθήνα-Λονδίνο (Aegean) Λονδίνο-Κέφλαβικ (easyjet) και επιστροφή πάλι μέσω Λονδίνου-Αθήνας με easyjet-Ryanair.

Ημερομηνίες 14 με 25 Μαρτίου του 17.

Είχαμε άγχος για τον καιρό που θα επικρατούσε αλλά θέλαμε να έχουμε λίγες ελπίδες για το Βόρειο Σέλας που οι παραστάσεις του τελειώνουν κάθε σεζόν, περίπου τέλη Μάρτη - αρχές Απρίλη. Μετά από εξονυχιστικό έλεγχο και θέλοντας να δούμε όσα περισσότερα γίνεται -γιατί σιγά μην έχουμε χρήματα να ξαναπάμε- βγάλαμε το πρόγραμμα. Θα κάναμε τον γύρο της Ισλανδίας σε 11 μέρες στην ουσία.


Ή μάλλον πριν ξεκινήσουμε ας εμπλουτίσουμε το διαδίκτυο με λίγες ακόμα πληροφορίες:

Ενοικίαση αυτοκινήτου Ισλανδία
Για να βρούμε μια καλή τιμή ψάξαμε σχεδόν όλα τα sites. Τελικά νοικιάσαμε από την GEYSIR ένα hyundai i20 στην τιμή των 316 Ε για 11 ημέρες δηλαδή 78,5 Ε το άτομο. Εγώ προσωπικά δεν ήθελα να βάλουμε ασφάλεια. Όταν φτάσαμε η πλειοψηφία νίκησε και βάλαμε μόνο την Gravel protection (110 Ε). Τελικά χρειαζόταν για τον εξής λόγο. Οι δρόμοι της Ισλανδίας, αν και καλοί, έχουν πολλά πετραδάκια. Σχεδόν κάθε μέρα μας χτυπούσαν αρκετά πετραδάκια από τα διερχόμενα αυτοκίνητα και κάναμε τον σταυρό μας που πήραμε αυτή την ασφάλεια. Αν ξαναπήγαινα θα έβαζα μόνο την Gravel.


Φαγητό
Ψωνίζαμε μόνο από supermarket και μαγειρεύαμε. Οι τιμές ήταν τσουχτερές. Δηλαδή όλα τα προϊόντα είχαν τουλάχιστον διπλάσια τιμή από την Ελλάδα και βάλε. Όπως καταλαβαίνετε το ρύζι και το μακαρόνι πήγαινε σύννεφο. Δεν μας ένοιαζε όμως γιατί ο σκοπός μας, που ήταν να δούμε αυτή την χώρα υπερτερούσε κάθε επιθυμίας του στομάχου μας. Πιο φθηνό απ' όλα μας φάνηκε η αλυσίδα Bonus με το ροζ γουρουνάκι απ' έξω (σαν τον hydronetta, σε κουμπαρά!). Γενικά τα εστιατόρια ήταν απλησίαστα για μας.



Οικονομικά στοιχεία κατ΄άτομο
Εισιτήρια με τ' επιστροφής 210
Ενοικίαση αυτοκινήτου (+ Gravel protection) 106
Διαμονή (11 ημέρες) 287
Λοιπά έξοδα (φαγητό,βενζίνη κλπ) 177



Σύνολο περίπου 780 Ε τα πάντα!




Ημέρα 0

Πετούσαμε πάνω απ' τον Ατλαντικό. Σε ένα μισάωρο περίπου θα φτάναμε. Ρίχνω μια ματιά έξω. Βλέπω αυτό το τοπίο.


IMG_1655.JPG


IMG_1658.JPG



Προσγειωθήκαμε. Ο καιρός μουντός. Μαζευόμαστε και βαδίζουμε προς τα έξω. Αρχίζει και χιονίζει για τα καλά. Πέφτουν τεράστιες νιφάδες και το απίστευτο είναι ότι δεν πέφτουν κάθετα αλλά οριζόντια, από τον αέρα! Παίρνουμε το αυτοκίνητο (Συμβουλη: να σημειώvετε μέχρι και την πιο αμυδρή γρατζουνιά!). Είμαστε στο δρόμο για το Ρέυκιαβικ. Το hostel ήταν πάνω στο δρόμο και πίστευα ότι θα το βρούμε εύκολα. Χωρίς GPS και μ' έναν χάρτη γενικό της Ισλανδίας χαθήκαμε στο Ρέυκιαβικ. Το ψάχναμε πάνω από μία ώρα! Στο τέλος απελπιστήκαμε και φάγαμε τα MB της ελληνικής μας κάρτας χρησιμοποιώντας το google.maps (την επόμενη μέρα αγοράσαμε ισλανδική).

Κατά τις 23:30 το βράδυ πήγαμε μια βόλτα στο Ρέυκιαβικ γιατί την επομένη θα φεύγαμε. Η πόλη ήταν πιο άδεια κι από τα Χανιά τον χειμώνα!

Προσεγμένα μαγαζιά και σπίτια. Χορτάσαμε την πόλη (και το κρύο της) και γυρίσαμε για ύπνο.

Σημείωση:
ήταν το μόνο hostel που κοιμηθήκαμε μαζί με άλλους . Στα υπόλοιπα hostel τα δωμάτια ήταν μόνο δικά μας. Ήμασταν τετράδα και βόλευε.

Πάμε να κάνουμε μπάνιο. Αμ δε! Το νερό βρώμαγε κλούβιο αυγό. Θεωρήσαμε πως φταίνε οι σωληνώσεις. Μετά βέβαια συνειδητοποιήσαμε πως μυρίζει θειάφι. Το αφήσαμε για αύριο.




Ημέρα 1


Ξυπνήσαμε πρωί και ξεκινήσαμε για να πάρουμε εφόδια. Τα supermarket όμως δεν ξύπνησαν νωρίς. Άνοιγαν μετά τις 10! Χονδρικά, αυτή την εποχή ξημερώνει κατά τις 8 και νυχτώνει κατά τις 1930-2000.

Ξεκινάμε:

Εθνικό Πάρκο Thingvellir

Το να περνάμε μέσα από τέτοια πρωτόγνωρα τοπία ήταν άλλη αίσθηση. Το πάρκο γενικά ήταν μια light εισαγωγή στην χώρα.


IMG_1727.JPG



IMG_1701.JPG



IMG_1685.JPG



IMG_1686.JPG




Στη συνέχεια πορεία για την κοιλάδα των geysers.

IMG_1759.JPG



IMG_1743.JPG

The nearest hospital is 62 km away!





Ο καταρράκτης Gullfoss

IMG_1779.JPG



IMG_1804.JPG


IMG_1809.JPG


IMG_1799.JPG


IMG_1811.JPG





Διαμονή σ' ένα ψαροχώρι, το Thorkalshofn.

Το βράδυ βόλτα στο χωριό. Δεν συναντήσαμε πάνω από τρία άτομα. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν τα τεράστια χαμηλά παράθυρα. Ιδιωτικότητα μηδέν. Έβλεπες ξεκάθαρα τι έκανε ο καθένας στο σπίτι του, αλλά δεν είχε ενδιαφέρον γιατί το 90% έβλεπε τηλεόραση.

Εδώ η εκκλησία και το νεκροταφείο τους.

IMG_1826.JPG



IMG_1823.JPG




Όσο για το σέλας ούτε λόγος.
 

fenia42

Member
Έχεις καταλάβει πιστεύω πώς όλα αυτά που είδες με χιόνι θα πρέπει να πας να τα δεις και το καλοκαίρι, διαφορετική αίσθηση.
Όταν παντρευτώ θα σε καλέσω να μου πεις και του χρόνου.
Κι εσυ να πας ξανά Ισλανδία το χειμώνα,να τη δεις με άλλη αισθητική.
 

Dina Z

Member
Έχεις καταλάβει πιστεύω πώς όλα αυτά που είδες με χιόνι θα πρέπει να πας να τα δεις και το καλοκαίρι, διαφορετική αίσθηση.
Όταν παντρευτώ θα σε καλέσω να μου πεις και του χρόνου.
Κι εσυ να πας ξανά Ισλανδία το χειμώνα,να τη δεις με άλλη αισθητική.
Λατρεύω αυτές τις διαφωνίες και προβληματισμούς όπως:
Να πάω χειμώνα ή καλοκαίρι στην Ισλανδία; Μήπως να ξαναπάω;:D

@saudade καλώς ήρθες :welcome:
Αγωνιούμε για την συνέχεια.
 

saudade

Member
Σας ευχαριστώ όλους για το καλωσόρισμα!
Το έχω κατά νου πως το καλοκαίρι θα είναι πολύ διαφορετικά και με εξιτάρει πολύ και η περιπλάνηση στο εσωτερικό της χώρας, κάτι που είναι ανέφικτο το χειμώνα. Για την εποχή που πήγαμε φοβόμασταν μήπως ήταν βαρύς χειμώνας ακόμη. Εν τέλει μας άρεσε πολύ.

Συμφωνώ με τις εποικοδομητικές διαφωνίες όπως είπε και η Dina Ζ.
Λίγο υπομονή κι έπεται συνέχεια!
 

North66

Member
Κι εσυ να πας ξανά Ισλανδία το χειμώνα,να τη δεις με άλλη αισθητική.
Όσα ξέρει η νύφη κι ο γαμπρός, δεν τα ξέρει ο πεθερός.

Το έχω κατά νου πως το καλοκαίρι θα είναι πολύ διαφορετικά και με εξιτάρει πολύ και η περιπλάνηση στο εσωτερικό της χώρας, κάτι που είναι ανέφικτο το χειμώνα.
Χωρίς παρεξήγηση η χώρα γράφει εντυπωσιακά στις χειμωνιάτικες φωτογραφίες που μας ανέβασες. Απλά το καλοκαίρι θα μπορούσες ας πούμε να ακολουθήσεις το μονοπάτι στη φωτογραφία του Gullfoss μέχρι εκεί που σκάει ο καταρράκτης ή να περιπλανηθείς στο Thingvellir. Δέστο όμως ότι θα είσαι τυχερός που θα δεις τη χώρα και χειμώνα και καλοκαίρι αν αποφασίσεις να ξαναπάς.
 
Last edited:

panlek30

Member
Δεν ξέρω πως είναι το καλοκαίρι, πάντως το χειμώνα ήταν εντυπωσιακή! Στα συν ότι μπορείς να επισκεφθείς Ice Caves και φυσικά το Σέλας, που για μένα προσωπικά ήταν από τα πιο εκπληκτικά πραγματα που έχω δει! Απλά δέος!
Η δυνατότητα να δεις το Σέλας είναι απο μόνο του λόγος για να πας χειμώνα!
 
Last edited:

saudade

Member
Ημέρα 2

Αφού χαιρετήσαμε τον φίλο μας Jonna, ιδιοκτήτη του guesthouse, κατευθυνθήκαμε για το Hveragerdi. Εκεί θα κάναμε πεζοπορία 3 km.

IMG_1856.JPG



DSC03848.JPG



IMG_1865.JPG



Η πεζοπορία ήταν σχετικά εύκολη. Υπήρχαν όμως και σημεία στενά, με πάγο και γκρεμό που πήγαινες σχεδόν μπουσουλώντας... Εντάξει, μόνο εγώ πήγαινα μπουσουλώντας. Μην ξεχνάτε ότι έχω ακροφοβία...


IMG_1913.JPG



IMG_1912.JPG



Φτάσαμε. Περάσαμε το μαρτύριο του να ξεντυθείς, βουτήξαμε και λιώσαμε. Είναι πολύ όμορφη η αίσθηση του να κάνεις καυτό μπάνιο στη μέση του πουθενά έχοντας γύρω σου ένα τοπίο καλυμμένο από χιόνι. Όταν βγήκαμε πατούσαμε στο χιόνι και δεν νιώθαμε τίποτα.


IMG_1885.JPG



IMG_1887.JPG




IMG_1896.JPG


IMG_1905.JPG



Ανανεωμένοι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Αν και διαμονή είχαμε κλείσει σε ένα ξύλινο σπιτάκι μιας φάρμας στο Arabaer, οδηγήσαμε λίγο πιο μακριά να δούμε τον Seljalandsfoss. Αυτό έγινε για να ελαφρύνουμε το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας. Ωραίος καταρράκτης και τα χιόνια τον ομόρφαιναν περισσότερο. Είναι από τους λίγους καταρράκτες που μπορείς να πας κι από πίσω τους. Περιττό ν' αναφέρω πως όταν κάποιος πλησιάζει τους καταρράκτες πρέπει να φοράει αδιάβροχο, αν δεν θέλει να καταλήξει παγάκι.


IMG_1960.JPG



IMG_1942.JPG



IMG_1969.JPG




Στα 300m πιο δίπλα είναι ένας από τους ομορφότερους καταρράκτες κατά τη γνώμη μου. Ίσως ο αγαπημένος μου, όπως και πολλών άλλων. Ο Gljufrabui που πέφτει μέσα σε μια σπηλιά! Η είσοδος του είναι από ένα άνοιγμα σε ένα βράχο από όπου βγαίνει ένα ποταμάκι. Είναι τέτοια η ορμή του καταρράκτη που σε συνδυασμό με τον κλειστό χώρο σε κάνουν να νιώθεις κυριολεκτικά δέος! Ανεβαίνουν οι παλμοί σου και βρίσκεσαι σε υπερένταση! Δυστυχώς δεν έχουμε φωτογραφίες. Κανείς δεν ήθελε να βγάλει τη φωτογραφική του εκεί μέσα.



20170316_191817.jpg



IMG_1979.JPG



IMG_1998.JPG


Επιστροφή στη φάρμα. Συνέχεια ματιές στο κινητό για την ενημέρωση πρόγνωσης του σέλαος. Αν χθες είχαμε μια πιθανότητα να το δούμε σήμερα δεν είχαμε καμία.

Σημείωση: Η πρόγνωση καιρού των Ισλανδών ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό αξιόπιστη.

Η κλίμακα για το σέλας είναι από 0 έως 9. Συνήθως (εκτός καλοκαριού) είναι 2 που σημαίνει ότι παίζει να εμφανιστεί αλλά μην το πολυπιστέψεις. Σήμερα λοιπόν έφτασε στο 0!!

Η Sophie πολύ φιλική μας έβαλε στο σπιτάκι μας. Την ρωτάμε αν έχει ακούσει κάτι για το σέλας. Μήπως ρε παιδί μου συμβουλεύεται άλλο site. Τα ίδια κι αυτή, σήμερα παιδιά δεν έχετε καμία πιθανότητα.

Με σείρα προτεραιότητας για μπάνιο.

Πρω!

Δε!

Τρι!

Πάλι εγώ τελευταίος??



Τελειώναμε το φαγητό μας. Μακαρόνια με κόκκινη σάλτσα. Ήμουν σε σκέψη να βάλω το τρίτο πιάτο. Κάποιος χτυπάει δυνατά την πόρτα. Ξαφνιαστήκαμε. Δεν περιμέναμε επισκέψεις τόσο αργά. Ήταν η Sophie και μας φωνάζει: The northern lights are here!

Τρελαθήκαμε, βγήκαμε όπως ήμασταν έξω. Αυτό που είδαμε ήταν κάτι σαν άσπρο μακρύ σύννεφο στον ορίζοντα. Ήταν εμφανές ότι ήταν μικρής κλίμακας. Στη συνέχεια ανέβαινε σιγά σιγά. Εμφανίστηκε και μια γραμμή ακριβώς πάνω μας που τόνιζε την σφαιρικότητα της γης, σαν τόξο. Το σύννεφο στον ορίζοντα άλλαζε συνεχώς σχήματα άλλα δεν ανέβαινε πολύ ψηλά. Ήμασταν κατενθουσιασμένοι που η τύχη μας έκανε τη χάρη και το είδαμε έστω και σε τέτοια κλίμακα.


IMG_2014.JPG



IMG_2015.JPG



IMG_2018.JPG
 
Last edited:

travelbreak

Member
Πες τα φίλε σε αυτούς που δίνουν πεντοχίλιαρα για να πάνε μια εβδομάδα στην Ισλανδία.
Εγώ πήγα καλοκαίρι και βρίσκω πανέμορφες τις φωτογραφίες σου. Άλλη η χειμερινή εικόνα. Δεν έχει σημασία αν είναι καλύτερη ή όχι τόσο καλή. Μακάρι να μπορούσα να ξαναπήγαινα χειμώνα, αλλά εγώ φοβάμαι ότι με το κρύο δε θα απολαύσω τις εικόνες. Επίσης είναι μικρές οι ημέρες με το φως.
Οι φωτογραφίες σου με το Σέλας δεν είναι και οι καλύτερες αλλά το σπουδαίο είναι ότι το απολαύσατε. Όμως, μόνο μιά βραδιά το είδατε;
Εγώ βέβαια καλοκαίρι που πήγα δεν το είδα καθόλου γιατί νύχτωνε αργά και για λίγο, οπότε ήταν απίθανο να φανεί.
Περιμένουμε τη συνέχεια με τις υπέροχες φωτογραφίες.
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.160
Μηνύματα
702.076
Μέλη
34.701
Νεότερο μέλος
GioD21

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom