mariaj
Member
- Μηνύματα
- 320
- Likes
- 419
- Ταξίδι-Όνειρο
- Bali
Κεφάλαιο Έκτο:
Το πρωί ξυπνήσαμε νωρίς καθώς σήμερα είχαμε πολλά χιλιόμετρα να διανύσουμε μέχρι να φτάσουμε στον τελικό προορισμό της ημέρας που ήταν το Zabljak. Ξεκινώντας από την Podgorica και μετά από περίπου 50 χλμ φτάνουμε στο πρώτο μέρος που είχαμε στο πλάνο για σήμερα και ήταν το μοναστήρι Ostrog. Το μοναστήρι αυτό είναι χτισμένο μέσα σε έναν τεράστιο κάθετο βράχο που προσφέρει θέα στην πεδιάδα που βρίσκεται μπροστά του. Το συγκρότημα της μονής αποτελείται από την Κάτω Μονή και την Άνω Μονή. Το κύριο μέρος της Κάτω Μονής είναι η εκκλησία της Αγίας Τριάδας που χρονολογείται από το 1824, ενώ της Άνω Μονής, που είναι κατασκευασμένη σε δύο σπήλαια, είναι η εκκλησία του Τιμίου Σταυρού του 1665. Στην διαδρομή από την Κάτω προς την Άνω Μονή βρίσκεται και η εκκλησία του St. Stanko του 2004. Η Μονή Ostrog είναι ο πιο επισκέψιμος χριστιανικός χώρος στο Μαυροβούνιο. Η ουρά για να μπούμε στην Άνω Μονή ήταν αρκετά μεγάλη και αυτό που παρατηρήσαμε σε όλα τα σκαλοπάτια που ανεβαίναμε ήταν ότι όπου υπήρχε σχισμή στον τοίχο οι πιστοί άφηναν κέρματα και φυλαχτά. Γενικά η όλη κατάσταση μας φάνηκε σαν τη χαρά του θρησκευτικού τουρισμού, αλλά σαν μέρος μας άρεσε αρκετά.
Άνω Μόνη
Η θέα από τη Μονή προς την πεδιάδα
H εκκλησία St. Stanko
Φύγαμε από το Μοναστήρι με επόμενο προορισμό μας το Pluzine και τη λίμνη Piva. Στη διαδρομή για αρκετά χιλιόμετρα περνούσαμε από εκτάσεις με σιτηρά όπου έβοσκαν αμέριμνες πολλές αγελαδίτσες.
Πριν φτάσουμε στο Pluzine κάναμε μία μικρή παράκαμψη για να πάμε στο μοναστήρι Piva το οποίο δυστυχώς ήταν κλειστό. Η Μονή αυτή κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής κατοχής κατά τον 16ο και 17ο αιώνα και μεγάλο μέρος της κοσμήθηκε από Έλληνες ζωγράφους μεταξύ 1604 και 1606.
Μετά το μοναστήρι συνεχίσαμε και φτάσαμε στο Pluzine, το οποίο δεν αξίζει καθόλου σαν μέρος παρά μόνο για την λίμνη Piva που βρίσκεται μπροστά του. Πλησιάζοντας τη λίμνη υπήρχαν στο δρόμο κάποια σημεία όπου μπορούσες να σταματήσεις και να δεις την λίμνη από ψηλά. Η Piva είναι μία τεχνητή λίμνη που δημιουργήθηκε με την κατασκευή του εργοστασίου υδροηλεκτρικής ενέργειας το 1975. Με έκταση 12,5 τετραγωνικά χλμ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη λίμνη στο Μαυροβούνιο και η τρίτη μεγαλύτερη στη Σερβία και το Μαυροβούνιο. Κατεβήκαμε στην όχθη της λίμνης όπου είδαμε λίγους ανθρώπους να κάνουν μπάνιο και χαζέψαμε κι εμείς αυτή την πανέμορφη λίμνη με το υπέροχο χρώμα της και το γύρω τοπίο. Το Pluzine θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ανεπτυγμένο και αξιοποιημένο τουριστικά δεδομένης της θέας που έχει προς την λίμνη και του φυσικού τοπίου τριγύρω, αλλά δυστυχώς το μόνο που υπάρχει εκεί είναι κάποιες πολυκατοικίες-ξενοδοχεία κακάσχημα που καμία σχέση δεν έχουν με το μέρος και δεν ταιριάζουν καθόλου στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Έχει προοπτικές σαν μέρος αλλά προς το παρόν τίποτα το αξιόλογο. Εδώ να πω ότι αξίζει πολύ να επισκεφτείτε την λίμνη και αν έχετε χρόνο μπορείτε να κανονίσετε μία μικρή κρουαζιέρα με βάρκες που θα βρείτε αν ρωτήσετε στο Pluzine και έτσι θα ευχαριστηθείτε περισσότερο την ομορφιά της λίμνης. Θέλαμε κι εμείς να κάνουμε αυτή τη βόλτα ή να κάνουμε μία βουτιά στη λίμνη αλλά δεν μας έπαιρνε ο χρόνος και φύγαμε για να συνεχίσουμε την διαδρομή μας.
Λίμνη Piva
Pluzine
Μετά την λίμνη Piva θα κατευθυνόμασταν προς τον τελικό προορισμό μας για σήμερα που ήταν το Zabljak και το Εθνικό Πάρκο Durmitor. Στο δρόμο περάσαμε από αμέτρητα τούνελ, κάποια από τα οποία ήταν σαν να είχαν σκαφτεί με το χέρι, και αρκετές στροφές που είναι φυσικό αν σκεφτούμε ότι η χώρα είναι γεμάτη βουνά όπως λέει και το όνομά της. Οι δρόμοι ήταν πολύ στενοί και χωρίς ορατότητα, αυτό που μας έκανε όμως εντύπωση ήταν ότι οι ντόπιοι πήγαιναν κομμάτια και μέσα στη μέση του δρόμου και όταν διασταυρωνόμασταν μαζί τους μας αγριοκοίταζαν και μας κορνάρανε λες και ήμασταν εμείς αυτοί που πηγαίναμε σαν τους τρελούς!!
Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε την διαδρομή που πέρναγε μέσα από το Εθνικό Πάρκο και δεν το μετανιώσαμε στιγμή. Ο δρόμος ήταν κι εκεί στενός αλλά υπήρχε καλλίτερη ορατότητα και δεν μας κούρασε τόσο. Σε όλη τη διαδρομή βλέπαμε πολύ μικρά σπιτάκια τα περισσότερα από τα οποία ήταν αποθήκες που έβαζαν το σιτάρι που θέριζαν, αγελάδες έβοσκαν σκόρπιες παντού και το τοπίο ήταν υπέροχο. Υπήρχαν αρκετές λιμνούλες που δημιουργούνται το χειμώνα και τώρα είχαν λιγότερο νερό, οι κορυφές του όρους Durmitor ήταν επιβλητικές και ο συννεφιασμένος καιρός που μας συνόδευε μας χάριζε όμορφες εικόνες χωρίς να μας κουράζει ο ήλιος. Κατά μήκος της διαδρομής συναντήσαμε αρκετά μέρη που απευθύνονταν σε όσους ήθελαν να κάνουν κάμπινγκ μέσα στη φύση και πρέπει να είναι πολύ ωραία για όσους ενδιαφέρονται. Ήταν χωρίς δεύτερη σκέψη μία από τις ομορφότερες διαδρομές όλου του ταξιδιού μας.
O φύλακας του Durmitor..
Φτάνοντας στο Zabljak αρχίσαμε να ψάχνουμε το δωμάτιο που είχαμε κλείσει, αλλά ήταν δύσκολη υπόθεση να το βρούμε αφού σχεδόν όλα τα σπίτια είχαν ταμπέλες για δωμάτια που ενοικίαζαν αλλά κανένα δεν είχε όνομα πάνω. Ρωτήσαμε σε ένα δύο σπίτια και μας έδειξαν που έπρεπε να πάμε. Είχαμε κλείσει μία σοφίτα σε ένα σπίτι λίγο έξω από το κέντρο της πόλης με 25 ευρώ το βράδυ και ήταν μια χαρά για τα λεφτά του, μόνο 1-2 προβληματάκια είχε που δεν μας ένοιαζαν αφού μόνο ένα βράδυ θα μέναμε εκεί. Αυτό που βλέπαμε από το παράθυρο του δωματίου μας ήταν όμορφα σπιτάκια γύρω – γύρω, σε αρμονία με τη φύση, το κάθε ένα από αυτά είχε μία αυλή και μεγάλους πάγκους που μαζεύονταν οι οικογένειες και οι γείτονες και καθόντουσαν. Τι ωραία να ζεις μόνιμα εδώ, σκέφτηκα, δίπλα στο εθνικό πάρκο και με τέτοια φύση τριγύρω, χωρίς να σου λείπει τίποτα ταυτόχρονα καθώς το κέντρο της πόλης είχε τα πάντα, σούπερ μάρκετ, εστιατόρια κλπ.
H θέα από το παράθυρο της σοφίτας μας
Zabljak
Αφήσαμε το δωμάτιό μας όμως γιατί η ώρα πέρναγε θέλαμε να πάμε στην Μαύρη Λίμνη του πάρκου. Είχα διαβάσει πολύ καλά σχόλια για αυτήν αλλά δεν περίμενα κάτι το ιδιαίτερο.. Η λίμνη αυτή είναι η μεγαλύτερη στο Durmitor και χωρίζεται με ένα μικρό πέρασμα στην μικρή και μεγάλη λίμνη, το οποίο όμως όταν πήγαμε εμείς δεν υπήρχε καθώς μάλλον είχε ανέβει η στάθμη του νερού και το είχε κρύψει. Ότι και να πω για αυτή τη λίμνη είναι λίγο, οι φωτογραφίες δεν μπορούν να αποδώσουν την ομορφιά της, ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες μας. Όλη η λίμνη περιβάλλεται από έλατα που της δίνουν αυτό το σκούρο χρώμα από το οποίο πήρε το όνομά της. Περπατήσαμε κατά μήκος όλης της μεγάλης λίμνης και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία και κάναμε τη βουτιά μας στα παγωμένα νερά της. Είδαμε κάποιους που έκαναν βόλτα με βαρκούλα στη λίμνη και είπαμε να νοικιάσουμε κι εμείς μία, ευτυχώς ο φίλος μου δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα με το κουπί και κάναμε μία πολύ ωραία βόλτα στη μεγάλη λίμνη. Ο καιρός ήταν έτοιμος για βροχή και μας την νοίκιασαν μόνο για μισή ώρα και έτσι δεν προλάβαμε να πάμε και στη μικρή λίμνη. Οι εικόνες που μας χάρισε αυτή η βόλτα ήταν πανέμορφες, μακάρι να είχαμε κι άλλη μέρα στην περιοχή για να ξαναπηγαίναμε και να ευχαριστιόμασταν περισσότερο αυτή τη φύση.
Αφού είχε αρχίσει να πέφτει ο ήλιος φύγαμε γρήγορα από τη Μαύρη Λίμνη για να πάμε στο τελευταίο μέρος για σήμερα που ήταν η γέφυρα-ποταμός-φαράγγι Tara. H γέφυρα Tara έχει μήκος 365 μέτρα και πέντε τόξα. Περνάει πάνω από τον ποταμό Tara που έχει μήκος 144 χλμ και το φαράγγι Tara που είναι ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Αφήσαμε το αυτοκίνητο πριν τη γέφυρα και περπατήσαμε περίπου μέχρι τη μέση της. Ψιχάλιζε εκείνη την ώρα και είχε πολύ υγρασία και ψύχρα, εκεί η θερμοκρασία που έγραφε το αμάξι ήταν 16 βαθμοί και ήταν Αύγουστος!! Το τοπίο που βλέπαμε από την γέφυρα ήταν φανταστικό, νοιώθαμε ότι ήμασταν σε κάποιο σκηνικό Αμερικάνικης ταινίας, δεν είχαμε ξαναδεί εμείς κάτι τέτοιο και είχαμε ενθουσιαστεί. Η υγρασία είχε συγκεντρωθεί πάνω από τον ποταμό, χαμηλότερα από μας. Το φαράγγι και η φύση γύρω ήταν υπέροχα. Κάτσαμε αρκετή ώρα απολαμβάνοντας τη θέα μέχρι που νύχτωσε σχεδόν και έπρεπε να γυρίσουμε στο Zabljak. Κάναμε το μπάνιο μας, ετοιμαστήκαμε και βγήκαμε για να φάμε κάτι στην πόλη, που είχε τόσο πολύ κόσμο που με το ζόρι βρήκαμε να κάτσουμε σε μία πιτσαρία από τα τόσα εστιατόρια που είχε. Η σημερινή μέρα είχε φτάσει στο τέλος της, εξαντλημένοι γυρίσαμε στο δωμάτιό μας για ξεκούραση γιατί και η αυριανή μέρα είχε αρκετά χιλιόμετρα διαδρομής..
Το πρωί ξυπνήσαμε νωρίς καθώς σήμερα είχαμε πολλά χιλιόμετρα να διανύσουμε μέχρι να φτάσουμε στον τελικό προορισμό της ημέρας που ήταν το Zabljak. Ξεκινώντας από την Podgorica και μετά από περίπου 50 χλμ φτάνουμε στο πρώτο μέρος που είχαμε στο πλάνο για σήμερα και ήταν το μοναστήρι Ostrog. Το μοναστήρι αυτό είναι χτισμένο μέσα σε έναν τεράστιο κάθετο βράχο που προσφέρει θέα στην πεδιάδα που βρίσκεται μπροστά του. Το συγκρότημα της μονής αποτελείται από την Κάτω Μονή και την Άνω Μονή. Το κύριο μέρος της Κάτω Μονής είναι η εκκλησία της Αγίας Τριάδας που χρονολογείται από το 1824, ενώ της Άνω Μονής, που είναι κατασκευασμένη σε δύο σπήλαια, είναι η εκκλησία του Τιμίου Σταυρού του 1665. Στην διαδρομή από την Κάτω προς την Άνω Μονή βρίσκεται και η εκκλησία του St. Stanko του 2004. Η Μονή Ostrog είναι ο πιο επισκέψιμος χριστιανικός χώρος στο Μαυροβούνιο. Η ουρά για να μπούμε στην Άνω Μονή ήταν αρκετά μεγάλη και αυτό που παρατηρήσαμε σε όλα τα σκαλοπάτια που ανεβαίναμε ήταν ότι όπου υπήρχε σχισμή στον τοίχο οι πιστοί άφηναν κέρματα και φυλαχτά. Γενικά η όλη κατάσταση μας φάνηκε σαν τη χαρά του θρησκευτικού τουρισμού, αλλά σαν μέρος μας άρεσε αρκετά.
Άνω Μόνη
Η θέα από τη Μονή προς την πεδιάδα
H εκκλησία St. Stanko
Φύγαμε από το Μοναστήρι με επόμενο προορισμό μας το Pluzine και τη λίμνη Piva. Στη διαδρομή για αρκετά χιλιόμετρα περνούσαμε από εκτάσεις με σιτηρά όπου έβοσκαν αμέριμνες πολλές αγελαδίτσες.
Πριν φτάσουμε στο Pluzine κάναμε μία μικρή παράκαμψη για να πάμε στο μοναστήρι Piva το οποίο δυστυχώς ήταν κλειστό. Η Μονή αυτή κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής κατοχής κατά τον 16ο και 17ο αιώνα και μεγάλο μέρος της κοσμήθηκε από Έλληνες ζωγράφους μεταξύ 1604 και 1606.
Μετά το μοναστήρι συνεχίσαμε και φτάσαμε στο Pluzine, το οποίο δεν αξίζει καθόλου σαν μέρος παρά μόνο για την λίμνη Piva που βρίσκεται μπροστά του. Πλησιάζοντας τη λίμνη υπήρχαν στο δρόμο κάποια σημεία όπου μπορούσες να σταματήσεις και να δεις την λίμνη από ψηλά. Η Piva είναι μία τεχνητή λίμνη που δημιουργήθηκε με την κατασκευή του εργοστασίου υδροηλεκτρικής ενέργειας το 1975. Με έκταση 12,5 τετραγωνικά χλμ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη λίμνη στο Μαυροβούνιο και η τρίτη μεγαλύτερη στη Σερβία και το Μαυροβούνιο. Κατεβήκαμε στην όχθη της λίμνης όπου είδαμε λίγους ανθρώπους να κάνουν μπάνιο και χαζέψαμε κι εμείς αυτή την πανέμορφη λίμνη με το υπέροχο χρώμα της και το γύρω τοπίο. Το Pluzine θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ανεπτυγμένο και αξιοποιημένο τουριστικά δεδομένης της θέας που έχει προς την λίμνη και του φυσικού τοπίου τριγύρω, αλλά δυστυχώς το μόνο που υπάρχει εκεί είναι κάποιες πολυκατοικίες-ξενοδοχεία κακάσχημα που καμία σχέση δεν έχουν με το μέρος και δεν ταιριάζουν καθόλου στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Έχει προοπτικές σαν μέρος αλλά προς το παρόν τίποτα το αξιόλογο. Εδώ να πω ότι αξίζει πολύ να επισκεφτείτε την λίμνη και αν έχετε χρόνο μπορείτε να κανονίσετε μία μικρή κρουαζιέρα με βάρκες που θα βρείτε αν ρωτήσετε στο Pluzine και έτσι θα ευχαριστηθείτε περισσότερο την ομορφιά της λίμνης. Θέλαμε κι εμείς να κάνουμε αυτή τη βόλτα ή να κάνουμε μία βουτιά στη λίμνη αλλά δεν μας έπαιρνε ο χρόνος και φύγαμε για να συνεχίσουμε την διαδρομή μας.
Λίμνη Piva
Pluzine
Μετά την λίμνη Piva θα κατευθυνόμασταν προς τον τελικό προορισμό μας για σήμερα που ήταν το Zabljak και το Εθνικό Πάρκο Durmitor. Στο δρόμο περάσαμε από αμέτρητα τούνελ, κάποια από τα οποία ήταν σαν να είχαν σκαφτεί με το χέρι, και αρκετές στροφές που είναι φυσικό αν σκεφτούμε ότι η χώρα είναι γεμάτη βουνά όπως λέει και το όνομά της. Οι δρόμοι ήταν πολύ στενοί και χωρίς ορατότητα, αυτό που μας έκανε όμως εντύπωση ήταν ότι οι ντόπιοι πήγαιναν κομμάτια και μέσα στη μέση του δρόμου και όταν διασταυρωνόμασταν μαζί τους μας αγριοκοίταζαν και μας κορνάρανε λες και ήμασταν εμείς αυτοί που πηγαίναμε σαν τους τρελούς!!
Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε την διαδρομή που πέρναγε μέσα από το Εθνικό Πάρκο και δεν το μετανιώσαμε στιγμή. Ο δρόμος ήταν κι εκεί στενός αλλά υπήρχε καλλίτερη ορατότητα και δεν μας κούρασε τόσο. Σε όλη τη διαδρομή βλέπαμε πολύ μικρά σπιτάκια τα περισσότερα από τα οποία ήταν αποθήκες που έβαζαν το σιτάρι που θέριζαν, αγελάδες έβοσκαν σκόρπιες παντού και το τοπίο ήταν υπέροχο. Υπήρχαν αρκετές λιμνούλες που δημιουργούνται το χειμώνα και τώρα είχαν λιγότερο νερό, οι κορυφές του όρους Durmitor ήταν επιβλητικές και ο συννεφιασμένος καιρός που μας συνόδευε μας χάριζε όμορφες εικόνες χωρίς να μας κουράζει ο ήλιος. Κατά μήκος της διαδρομής συναντήσαμε αρκετά μέρη που απευθύνονταν σε όσους ήθελαν να κάνουν κάμπινγκ μέσα στη φύση και πρέπει να είναι πολύ ωραία για όσους ενδιαφέρονται. Ήταν χωρίς δεύτερη σκέψη μία από τις ομορφότερες διαδρομές όλου του ταξιδιού μας.
O φύλακας του Durmitor..
Φτάνοντας στο Zabljak αρχίσαμε να ψάχνουμε το δωμάτιο που είχαμε κλείσει, αλλά ήταν δύσκολη υπόθεση να το βρούμε αφού σχεδόν όλα τα σπίτια είχαν ταμπέλες για δωμάτια που ενοικίαζαν αλλά κανένα δεν είχε όνομα πάνω. Ρωτήσαμε σε ένα δύο σπίτια και μας έδειξαν που έπρεπε να πάμε. Είχαμε κλείσει μία σοφίτα σε ένα σπίτι λίγο έξω από το κέντρο της πόλης με 25 ευρώ το βράδυ και ήταν μια χαρά για τα λεφτά του, μόνο 1-2 προβληματάκια είχε που δεν μας ένοιαζαν αφού μόνο ένα βράδυ θα μέναμε εκεί. Αυτό που βλέπαμε από το παράθυρο του δωματίου μας ήταν όμορφα σπιτάκια γύρω – γύρω, σε αρμονία με τη φύση, το κάθε ένα από αυτά είχε μία αυλή και μεγάλους πάγκους που μαζεύονταν οι οικογένειες και οι γείτονες και καθόντουσαν. Τι ωραία να ζεις μόνιμα εδώ, σκέφτηκα, δίπλα στο εθνικό πάρκο και με τέτοια φύση τριγύρω, χωρίς να σου λείπει τίποτα ταυτόχρονα καθώς το κέντρο της πόλης είχε τα πάντα, σούπερ μάρκετ, εστιατόρια κλπ.
H θέα από το παράθυρο της σοφίτας μας
Zabljak
Αφήσαμε το δωμάτιό μας όμως γιατί η ώρα πέρναγε θέλαμε να πάμε στην Μαύρη Λίμνη του πάρκου. Είχα διαβάσει πολύ καλά σχόλια για αυτήν αλλά δεν περίμενα κάτι το ιδιαίτερο.. Η λίμνη αυτή είναι η μεγαλύτερη στο Durmitor και χωρίζεται με ένα μικρό πέρασμα στην μικρή και μεγάλη λίμνη, το οποίο όμως όταν πήγαμε εμείς δεν υπήρχε καθώς μάλλον είχε ανέβει η στάθμη του νερού και το είχε κρύψει. Ότι και να πω για αυτή τη λίμνη είναι λίγο, οι φωτογραφίες δεν μπορούν να αποδώσουν την ομορφιά της, ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες μας. Όλη η λίμνη περιβάλλεται από έλατα που της δίνουν αυτό το σκούρο χρώμα από το οποίο πήρε το όνομά της. Περπατήσαμε κατά μήκος όλης της μεγάλης λίμνης και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία και κάναμε τη βουτιά μας στα παγωμένα νερά της. Είδαμε κάποιους που έκαναν βόλτα με βαρκούλα στη λίμνη και είπαμε να νοικιάσουμε κι εμείς μία, ευτυχώς ο φίλος μου δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα με το κουπί και κάναμε μία πολύ ωραία βόλτα στη μεγάλη λίμνη. Ο καιρός ήταν έτοιμος για βροχή και μας την νοίκιασαν μόνο για μισή ώρα και έτσι δεν προλάβαμε να πάμε και στη μικρή λίμνη. Οι εικόνες που μας χάρισε αυτή η βόλτα ήταν πανέμορφες, μακάρι να είχαμε κι άλλη μέρα στην περιοχή για να ξαναπηγαίναμε και να ευχαριστιόμασταν περισσότερο αυτή τη φύση.
Αφού είχε αρχίσει να πέφτει ο ήλιος φύγαμε γρήγορα από τη Μαύρη Λίμνη για να πάμε στο τελευταίο μέρος για σήμερα που ήταν η γέφυρα-ποταμός-φαράγγι Tara. H γέφυρα Tara έχει μήκος 365 μέτρα και πέντε τόξα. Περνάει πάνω από τον ποταμό Tara που έχει μήκος 144 χλμ και το φαράγγι Tara που είναι ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Αφήσαμε το αυτοκίνητο πριν τη γέφυρα και περπατήσαμε περίπου μέχρι τη μέση της. Ψιχάλιζε εκείνη την ώρα και είχε πολύ υγρασία και ψύχρα, εκεί η θερμοκρασία που έγραφε το αμάξι ήταν 16 βαθμοί και ήταν Αύγουστος!! Το τοπίο που βλέπαμε από την γέφυρα ήταν φανταστικό, νοιώθαμε ότι ήμασταν σε κάποιο σκηνικό Αμερικάνικης ταινίας, δεν είχαμε ξαναδεί εμείς κάτι τέτοιο και είχαμε ενθουσιαστεί. Η υγρασία είχε συγκεντρωθεί πάνω από τον ποταμό, χαμηλότερα από μας. Το φαράγγι και η φύση γύρω ήταν υπέροχα. Κάτσαμε αρκετή ώρα απολαμβάνοντας τη θέα μέχρι που νύχτωσε σχεδόν και έπρεπε να γυρίσουμε στο Zabljak. Κάναμε το μπάνιο μας, ετοιμαστήκαμε και βγήκαμε για να φάμε κάτι στην πόλη, που είχε τόσο πολύ κόσμο που με το ζόρι βρήκαμε να κάτσουμε σε μία πιτσαρία από τα τόσα εστιατόρια που είχε. Η σημερινή μέρα είχε φτάσει στο τέλος της, εξαντλημένοι γυρίσαμε στο δωμάτιό μας για ξεκούραση γιατί και η αυριανή μέρα είχε αρκετά χιλιόμετρα διαδρομής..
Last edited by a moderator: