soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.645
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
Ξερόκαμπος.
Στην παραλία των φαντασμάτων
Ο δρόμος για τον Ξερόκαμπο από την Α. Ζάκρο ήταν ένας συνεχής κατήφορος μέχρι που φτάσαμε στο ύψος της θάλασσας. Η απόσταση σύμφωνα με την πινακίδα ήταν 6 χλμ. Από τώρα και στο εξής βαδίζαμε…σε άγνωστα για μας μονοπάτια. Παρόλο Κρητικός τη λέξη Ξερόκαμπος την έμαθα εδώ στο φόρουμ.!! Έτσι γίνεται συνήθως. Τις γωνιές του τόπου σου θα τις ανακαλύψουν πρώτα οι επισκέπτες ντόπιοι ή ξένοι. Περισσότερο οι τελευταίοι. Οπότε ξαφνικά θα παρουσιάζεται μια λωρίδα κόλπος στις ερημιές και στα κατσάβραχα και θα γεμίζει με αυτοκίνητα και κόσμο. Ποιος π.χ. ήξερε τα Σειτάν Λιμάνια, ή το Λουτράκι στο Ακρωτήρι στα Χανιά πριν λίγα χρόνια, και ποιος τρελός θα έφευγε από τον παράδεισο της πλαζ των Αγ. Αποστόλων και να πηγαίνει εκεί για μπάνιο!!!
Το κατάστρωμα του δρόμου ήταν καινούργιο, τέλειο, χωρίς λακκούβες και σαμαράκια. Δεξιά κι αριστερά υπήρχαν τεράστιοι ελαιώνες και τα δένδρα έμοιαζαν σαν ομπρέλα, από τα λυγισμένα κλαδιά γύρω τους φορτωμένα με καρπό. Βεντέμα φέτος σε όλη την Κρήτη. Μετά την περυσινή ολοκληρωτική καταστροφή του καρπού λόγω των καιρικών συνθηκών, φέτος η παραγωγή όπως φαίνεται κι αν όλα πάνε καλά θα σπάσει ρεκόρ. Μυστικό μεταξύ μας…γιατί αν φτάσει στ αυτιά της εφορίας θα διπλασιαστεί ο φόρος στα αγροτεμάχια....
Η θέα από ψηλά είναι αποκαρδιωτική. Μια άγρια πλαγιά, χωρίς ίχνος πρασίνου κατεβαίνει στον κάμπο που εκτείνεται παράλληλα με την παραλία. Στον κάμπο κάποια θερμοκήπια, μικροκαλλιέργιες ή μποστάνια προσπαθούν να δώσουν λίγο πράσινο, αν η σκόνη από τους χωματόδρομους τους το επιτρέπει. Ο αυτοκινητόδρομος συνεχίζει παράλληλα με τη θάλασσα σε μια απόσταση 100 μέτρα απ αυτή, και πινακίδες σε οδηγούν προς τις παραλίες. Βρεθήκαμε ξαφνικά έξω από την περιοχή, χωρίς να συναντήσουμε ίχνος χωριού, όπως πλατεία, δημόσια κτίρια, μαγαζιά, εκκλησία κ.α. Τα σπίτια και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια είναι κτισμένα άναρχα σε όλο τον κάμπο αλλά και πάνω στο βουνό. Συνήθως έχουν από 4 έως 8 δωμάτια για ενοικίαση, υπάρχουν και λίγα μεγαλύτερα μέσα σε όμορφους κήπους. Ανήκουν σε Έλληνες αλλά και σε πολλούς ξένους. Καναδοί από το Βανκούβερ ήταν οι ιδιοκτήτες της βίλλας όπως την ονόμαζαν, και μας νοίκιασαν ένα από τα τέσσερα δωμάτια της. Χωρίς βέβαια άδεια λειτουργίας…Ήταν τα μόνα ξενοίκιαστα.
Σε μια παραλία 2-3 χιλιομέτρων οι πλαζ σχημάτιζαν αλυσίδα η μι δίπλα στην άλλη. Πως θα μάθουμε όμως ποια είναι η καλύτερη; Η κεντρική ήταν μικρή με παιδιά και γιαγιάδες, δίπλα της προς τα ανατολικά μία άλλη με βραχάκια, γραφική, με καθαρά νερά. Ακολουθεί μια άλλη γεμάτη με αλάτι που την έλεγαν Αλατσολίμνη. Από κει οι ντόπιοι παλιά έπαιρναν το αλάτι, αλλά τώρα απαγορεύεται. Πιο πέρα ο χωματόδρομος μας έβαλε σ ένα ξεροπόταμο, ο δρόμος συνέχιζε πάνω στις κοτρόνες του ποταμού και μας έβγαλε σε μια άγρια πλαζ που ήταν αδύνατο να βουτήξεις στο νερό από τις κοφτερές πέτρες και τις πλακούρες που υπήρχαν έξω και μέσα. Κάναμε την πρώτη μας βουτιά στη γραφική με τα βραχάκια σε πεντακάθαρο νερό.
Να επισημάνω κάτι το σημαντικό. Σε καμιά από τις παραλίες του Ξερόκαμπου, επήγαμε σε όλες, δεν είδαμε καντίνες, παράγκες, ομπρελοκαθίσματα, εκτός ολίγων ομπρελών στην κεντρική, και σε μια μεγάλη που ανήκον σε κοντινό μικρό ξενοδοχείο, οι οποίες όμως κάλυπταν το ένα εικοστό του μήκους της πλαζ και ήταν ελεύθερες. Αντιπαθητικοί μαυρισμένοι εισπράκτορες με το τσαντάκι στη μέση ξεχάστε τους. Εδώ υπάρχει άνεση χώρου, λίγος κόσμος, δεν ενοχλείσαι, διαλέγεις όποια πλαζ θέλεις. Ερημική ή δημόσια. Τη δεύτερη μέρα επήγαμε στην κεντρική όπου υπήρχαν και δύο ταβέρνες, και μερικά αδύνατα αλμυρίκια που ήταν και τα μοναδικά σε όλες την περιοχή του Ξερόκαμπου. Ένας λαιμός στεριάς τη χώριζε από την επόμενη κοντινή της. Περπατήσαμε προς αυτή για να αποφύγουμε το παιδομάνι. Και κει το νερό ήταν πεντακάθαρο και τόσο διαφανές που έβλεπες το βυθό σε μεγάλο βάθος. Η πλαζ αυτή δεν είχε άμμο. Ένα βουναλάκι με άσπρο πέτρωμα έφτανε κοντά στο νερό κι άφηνε μόνο ένα μονοπάτι που επικοινωνούσε με τις διπλανές.
Τη στιγμή που απολαμβάναμε το καθάριοι νερό αμέριμνοι, ένα ον σαν φάντασμα εντοπίσαμε να βολτάρει στο μονοπάτι της πλαζ. Ήταν κάτασπρο σε όλο του το κορμί και στο πρόσωπο σαν να βγήκε από ταινία θρίλερ. Είναι η «Άργιλος» μας είπε μια κυρία. Όλο αυτό το πέτρωμα που φτάνει μέχρι το νερό αποτελείται από άργιλο. Αν θέλετε να κόψετε και να πασαλειφτείτε πηγαίνετε καλύτερα στην άλλη άκρη της πλαζ όπου κόβονται καλύτερα. Επήγαμε κολυμπώντας. Μια οικογένεια Ρώσων μας έδειξαν τον τρόπο. Ο άργιλος ξεραινόταν κι άσπριζε στον ήλιο. Σε κείνη την περιοχή υπήρχε μια άλλη μια μικρή πλαζ με άμμο και με ακόμα καθαρότερο και ήρεμο νερό. Με την πρώτη βουτιά έφευγε αμέσως σηκώνοντας ένα σύννεφο σκόνης στο νερό. Κάτι σαν λαδιά έμενε στο σώμα αλλά με περισσότερο πλύσιμο έφευγε. Τρεις μέρα πασαλειβόμασταν και κάναμε προμήθεια από πέτρες για το χειμώνα και για τους φίλους….
Η Ανατολή από τη Γραφική Παραλία










Σπηλιά στο βουνό





Στην παραλία των φαντασμάτων
Ο δρόμος για τον Ξερόκαμπο από την Α. Ζάκρο ήταν ένας συνεχής κατήφορος μέχρι που φτάσαμε στο ύψος της θάλασσας. Η απόσταση σύμφωνα με την πινακίδα ήταν 6 χλμ. Από τώρα και στο εξής βαδίζαμε…σε άγνωστα για μας μονοπάτια. Παρόλο Κρητικός τη λέξη Ξερόκαμπος την έμαθα εδώ στο φόρουμ.!! Έτσι γίνεται συνήθως. Τις γωνιές του τόπου σου θα τις ανακαλύψουν πρώτα οι επισκέπτες ντόπιοι ή ξένοι. Περισσότερο οι τελευταίοι. Οπότε ξαφνικά θα παρουσιάζεται μια λωρίδα κόλπος στις ερημιές και στα κατσάβραχα και θα γεμίζει με αυτοκίνητα και κόσμο. Ποιος π.χ. ήξερε τα Σειτάν Λιμάνια, ή το Λουτράκι στο Ακρωτήρι στα Χανιά πριν λίγα χρόνια, και ποιος τρελός θα έφευγε από τον παράδεισο της πλαζ των Αγ. Αποστόλων και να πηγαίνει εκεί για μπάνιο!!!
Το κατάστρωμα του δρόμου ήταν καινούργιο, τέλειο, χωρίς λακκούβες και σαμαράκια. Δεξιά κι αριστερά υπήρχαν τεράστιοι ελαιώνες και τα δένδρα έμοιαζαν σαν ομπρέλα, από τα λυγισμένα κλαδιά γύρω τους φορτωμένα με καρπό. Βεντέμα φέτος σε όλη την Κρήτη. Μετά την περυσινή ολοκληρωτική καταστροφή του καρπού λόγω των καιρικών συνθηκών, φέτος η παραγωγή όπως φαίνεται κι αν όλα πάνε καλά θα σπάσει ρεκόρ. Μυστικό μεταξύ μας…γιατί αν φτάσει στ αυτιά της εφορίας θα διπλασιαστεί ο φόρος στα αγροτεμάχια....
Η θέα από ψηλά είναι αποκαρδιωτική. Μια άγρια πλαγιά, χωρίς ίχνος πρασίνου κατεβαίνει στον κάμπο που εκτείνεται παράλληλα με την παραλία. Στον κάμπο κάποια θερμοκήπια, μικροκαλλιέργιες ή μποστάνια προσπαθούν να δώσουν λίγο πράσινο, αν η σκόνη από τους χωματόδρομους τους το επιτρέπει. Ο αυτοκινητόδρομος συνεχίζει παράλληλα με τη θάλασσα σε μια απόσταση 100 μέτρα απ αυτή, και πινακίδες σε οδηγούν προς τις παραλίες. Βρεθήκαμε ξαφνικά έξω από την περιοχή, χωρίς να συναντήσουμε ίχνος χωριού, όπως πλατεία, δημόσια κτίρια, μαγαζιά, εκκλησία κ.α. Τα σπίτια και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια είναι κτισμένα άναρχα σε όλο τον κάμπο αλλά και πάνω στο βουνό. Συνήθως έχουν από 4 έως 8 δωμάτια για ενοικίαση, υπάρχουν και λίγα μεγαλύτερα μέσα σε όμορφους κήπους. Ανήκουν σε Έλληνες αλλά και σε πολλούς ξένους. Καναδοί από το Βανκούβερ ήταν οι ιδιοκτήτες της βίλλας όπως την ονόμαζαν, και μας νοίκιασαν ένα από τα τέσσερα δωμάτια της. Χωρίς βέβαια άδεια λειτουργίας…Ήταν τα μόνα ξενοίκιαστα.
Σε μια παραλία 2-3 χιλιομέτρων οι πλαζ σχημάτιζαν αλυσίδα η μι δίπλα στην άλλη. Πως θα μάθουμε όμως ποια είναι η καλύτερη; Η κεντρική ήταν μικρή με παιδιά και γιαγιάδες, δίπλα της προς τα ανατολικά μία άλλη με βραχάκια, γραφική, με καθαρά νερά. Ακολουθεί μια άλλη γεμάτη με αλάτι που την έλεγαν Αλατσολίμνη. Από κει οι ντόπιοι παλιά έπαιρναν το αλάτι, αλλά τώρα απαγορεύεται. Πιο πέρα ο χωματόδρομος μας έβαλε σ ένα ξεροπόταμο, ο δρόμος συνέχιζε πάνω στις κοτρόνες του ποταμού και μας έβγαλε σε μια άγρια πλαζ που ήταν αδύνατο να βουτήξεις στο νερό από τις κοφτερές πέτρες και τις πλακούρες που υπήρχαν έξω και μέσα. Κάναμε την πρώτη μας βουτιά στη γραφική με τα βραχάκια σε πεντακάθαρο νερό.
Να επισημάνω κάτι το σημαντικό. Σε καμιά από τις παραλίες του Ξερόκαμπου, επήγαμε σε όλες, δεν είδαμε καντίνες, παράγκες, ομπρελοκαθίσματα, εκτός ολίγων ομπρελών στην κεντρική, και σε μια μεγάλη που ανήκον σε κοντινό μικρό ξενοδοχείο, οι οποίες όμως κάλυπταν το ένα εικοστό του μήκους της πλαζ και ήταν ελεύθερες. Αντιπαθητικοί μαυρισμένοι εισπράκτορες με το τσαντάκι στη μέση ξεχάστε τους. Εδώ υπάρχει άνεση χώρου, λίγος κόσμος, δεν ενοχλείσαι, διαλέγεις όποια πλαζ θέλεις. Ερημική ή δημόσια. Τη δεύτερη μέρα επήγαμε στην κεντρική όπου υπήρχαν και δύο ταβέρνες, και μερικά αδύνατα αλμυρίκια που ήταν και τα μοναδικά σε όλες την περιοχή του Ξερόκαμπου. Ένας λαιμός στεριάς τη χώριζε από την επόμενη κοντινή της. Περπατήσαμε προς αυτή για να αποφύγουμε το παιδομάνι. Και κει το νερό ήταν πεντακάθαρο και τόσο διαφανές που έβλεπες το βυθό σε μεγάλο βάθος. Η πλαζ αυτή δεν είχε άμμο. Ένα βουναλάκι με άσπρο πέτρωμα έφτανε κοντά στο νερό κι άφηνε μόνο ένα μονοπάτι που επικοινωνούσε με τις διπλανές.
Τη στιγμή που απολαμβάναμε το καθάριοι νερό αμέριμνοι, ένα ον σαν φάντασμα εντοπίσαμε να βολτάρει στο μονοπάτι της πλαζ. Ήταν κάτασπρο σε όλο του το κορμί και στο πρόσωπο σαν να βγήκε από ταινία θρίλερ. Είναι η «Άργιλος» μας είπε μια κυρία. Όλο αυτό το πέτρωμα που φτάνει μέχρι το νερό αποτελείται από άργιλο. Αν θέλετε να κόψετε και να πασαλειφτείτε πηγαίνετε καλύτερα στην άλλη άκρη της πλαζ όπου κόβονται καλύτερα. Επήγαμε κολυμπώντας. Μια οικογένεια Ρώσων μας έδειξαν τον τρόπο. Ο άργιλος ξεραινόταν κι άσπριζε στον ήλιο. Σε κείνη την περιοχή υπήρχε μια άλλη μια μικρή πλαζ με άμμο και με ακόμα καθαρότερο και ήρεμο νερό. Με την πρώτη βουτιά έφευγε αμέσως σηκώνοντας ένα σύννεφο σκόνης στο νερό. Κάτι σαν λαδιά έμενε στο σώμα αλλά με περισσότερο πλύσιμο έφευγε. Τρεις μέρα πασαλειβόμασταν και κάναμε προμήθεια από πέτρες για το χειμώνα και για τους φίλους….
Η Ανατολή από τη Γραφική Παραλία










Σπηλιά στο βουνό




