Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
7η ημέρα (Brac-Zlatni Rat-Montenegro)
Ξύπνησα από τις 6:00. Άρχισα με τα πρωινά, συνέχισα με τις βαλίτσες, συγύρισα και λίγο το σπίτι (να μην το αφήσω και χάλια), ξεκίνησα και το φόρτωμα. Ζορίστηκα να τους ξυπνήσω. Για πρώτη φορά όμως ασχολήθηκαν όλοι με το μάζεμα. Είχαμε αργήσει.
-Τι ώρα είναι;
-Είναι κοντά είναι το λιμάνι, αλλά θα βρούμε το σωστό γκισέ γρήγορα; με τα λεπτά παίζουμε. Δεν έχω διασταυρώσει και την ώρα της αναχώρησης. Στο internet το είδα.
-Μπείτε μέσα στο αυτοκίνητο όλοι. Τελευταίος έλεγχος.
-Τα πήραμε όλα; Είχαμε απλωθεί και πολύ. Σαν στο σπίτι μας.
Βγήκαμε από την αυλή.
Η αυλή και το διαμέρισμα που μείναμε στο Split.
-Να μην ξεχάσουμε να βάλουμε τα κλειδιά πίσω στο γραμματοκιβώτιο για να τα βρει ο ιδιοκτήτης.
-Από εδώ είναι το λιμάνι. Έχει και πολλές ταμπέλες.
-Που πάμε;
-Από εδώ που λέει Supetar. Είναι το λιμάνι στο νησί Brac που θα βγούμε.
-Να το γκισέ των εισιτηρίων, να και το καράβι!
-Πήγαινε εσύ με το αυτοκίνητο μπροστά στο καράβι. Εγώ πάω για τα εισιτήρια στο γκισέ. Πάω.
-«Προλαβαίνω των 9:00»; Ρωτάω πανικόβλητη την ταμία.
-«Άμα τρέξετε» μου λέει, «αλλιώς έχει και επόμενο στις 12:00»!
-«Δεν θέλω το επόμενο».
Τρεχάτε ποδαράκια μου. Από μακριά κάνω νόημα στο αμάξι να μπει μέσα.
-Έρχομαιαιαιαιαιαιαι!!! με τα εισιτήρια. Μπήκαμε στο καράβι όλοι. Μόλις μπήκαμε η μπουκαπόρτα σηκώθηκε. Στα 15’’. Ουφ!
-«Πάμε κατάστρωμα για καφεδάκι. Θα κάνω ώρα να συνέλθω». Ελπίζω μόνο να αξίζει τον κόπο όλο αυτό. Νομίζω ότι ξεχάσαμε και τον φορτιστή του tablet στο δωμάτιο!
Σε μία ώρα είμαστε απέναντι, στο νησί Brac.
To Brac είναι το τρίτο μεγαλύτερο νησί της Αδριατικής, με 40km μήκος και 15 πλάτος. Έχει ορυχεία πέτρας από την αρχαιότητα. Από την εξαιρετικής ποιότητας αυτή πέτρα χτίστηκαν το ανάκτορο του Διοκλητιανού στο Split, ο καθεδρικός ναός του Sibenik και πολλά μέγαρα και εκκλησίες της Βενετίας. Ακόμα και σήμερα η τοπική αυτή πέτρα παραμένει περιζήτητη σαν οικοδομικό υλικό καλής ποιότητας.
Το κυριότερο όμως αξιοθέατο του νησιού είναι δίπλα στο χωριό Bol, στη νότια ακτή, η περίφημη παραλία του Zlatni Rat, που σημαίνει “Χρυσό Κέρατο” (στα Κροατικά). Πρόκειται για μια τριγωνική “γλώσσα” στεριάς με βότσαλα, που μπαίνει βαθιά μέσα στη θάλασσα και αλλάζει σχήμα ανάλογα με τις παλίρροιες.
Το καράβι “έπιασε” στο λιμάνι του Supetar. Το Supetar είναι ένα χωριό στα βόρεια του νησιού Brac. Εμείς με το αυτοκίνητο θα πηγαίναμε στα νότια του νησιού, για να κάνουμε μπάνιο στη διάσημη και πολυφωτογραφημένη παραλία “Χρυσό κέρατο”. Η παραλία αυτή απείχε περίπου 40 λεπτά από το λιμάνι που αποβιβαστήκαμε. Αμέσως συναντήσαμε ένα Lidl, το οποίο τιμήσαμε πάλι ψωνίζοντας διάφορα snack για να έχουμε να τσιμπολογάμε την υπόλοιπη μέρα. Γύρω στις 11:00 φτάσαμε στην παραλία. Είχε άνετο και περιποιημένο parking, αλλά και ακριβό. Φορτωθήκαμε τον εξοπλισμό του μπάνιου και αφού περπατήσαμε λίγο μέσα στο δάσος φτάσαμε στην ακτή.
Η παραλία αυτή είναι πολύ εκτεθειμένη στους ανέμους. Το παραμικρό αεράκι την «πιάνει». Γι’ αυτό άλλωστε «μετακινείται» τόσο εύκολα. Και γι’ αυτό το λόγο είναι και πολύ δημοφιλής στους λάτρεις της ιστιοσανίδας. Σήμερα όμως δεν είχε καθόλου αέρα. Νομίζω ότι είμαστε πολύ τυχεροί όσον αφορά τον καιρό. Ήταν η τέλεια μέρα. Σαν να ήταν παραγγελία για μας. Ήρθαμε και νωρίς και οπότε είχε και τη σωστή πυκνότητα κόσμου. Είχε στρογγυλό βοτσαλάκι που δεν σε «έκοβε» όμως στα πόδια, το νερό ήταν κρυστάλλινο και διαυγέστατο και τα δέντρα έφταναν μέχρι τη θάλασσα.
Το ξέρω ότι εμείς οι Έλληνες πάντα κάνουμε σύγκριση με τις ελληνικές θάλασσες. Θα το κάνω και εγώ τώρα. Δεν νομίζω ότι έχει να ζηλέψει τίποτα η Zlatni Rat από τις Ελληνικές παραλίες.
Κάναμε το μπάνιο μας, τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ, αλλά και εμείς. Ήπιαμε και έναν περιποιημένο καπουτσίνο από το μπαράκι της παραλίας (τα κουταλάκια του καφέ είχαν σχήμα κεράτου!),
απολαμβάνοντας ταυτόχρονα την απαλή jazz μουσική του και τη θέα των γύρω καταπράσινων νησιών.
Στο πλοίο του "πήγαινε":
Μόλις φτάσαμε στο λιμάνι Supetar
Φτάσαμε και στη Zlatni Rat
H "μύτη" της παραλίας ίσα που φαίνεται στο βάθος.
Διασχίζουμε το δάσος για να τη φτάσουμε
Στην άκρη της παραλίας. Και από τις τρεις πλευρές θάλασσα!
Και κρυστάλλινη!
Στο τρίωρο είπαμε να φύγουμε γιατί έπρεπε και ένα καράβι να προλάβουμε. Κάναμε ντουζ σε κλειστές ντουζιέρες και αποδυτήρια μαζί (με 5kn) και ανανεωμένοι φύγαμε για το λιμάνι. Τώρα δεν θα πηγαίναμε στο Supetar από το οποίο ήρθαμε, αλλά από άλλο λιμάνι, το Sumartin που θα μας έβγαζε στη στεριά στην πόλη Makarska (μιάμισι ώρα περίπου νοτιότερα του Split, από το οποίο ξεκινήσαμε το πρωί).
Στην ουσία είχαμε ήδη πάρει το δρόμο του γυρισμού από το πρωί που ξεκινήσαμε, απλά πήραμε άλλο δρόμο, μέσω του νησιού Brac. Έτσι, για να πάρουμε και μια ιδέα από τα περίφημα Δαλματικά νησιά!
Είχαμε ακόμη λίγο χρόνο και πολύ θα ήθελα μια επίσκεψη στο διπλανό Μοναστήρι των Δομινικανών προκειμένου να δω έναν πίνακα του Tintoretto (αυτοί οι Ιταλοί κάνανε καριέρα τελικά στη Δαλματία!), αλλά εδώ η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία δεν είναι και τόσο συχνή, οπότε καλύτερα να φτάσουμε νωρίτερα στο λιμάνι. Μισή ώρα απείχε το Sumartin από εκεί που είμαστε. Φτάσαμε στις 2:30. Νωρίς αλλά όχι και πολύ άνετα. Το καράβι ήταν ήδη εκεί και είχε φορτώσει. Είχε χώρο για άλλα 3-4 αυτοκίνητα. Έβγαλα εισιτήρια και επιβιβαστήκαμε.
Αυτή τη διαδρομή που κάναμε την 8η ημέρα.
Στο καράβι του γυρισμού.
Στο φορτηγό της φωτογραφίας φαίνονται και δυο όγκοι από την πέτρα που εξορύσσεται από το νησί.
Φτάσαμε στη στεριά. Στο λιμάνι της Makarska.
Νομίζω ότι ήταν πολύ παρακινδυνευμένη η σημερινή μέρα. Περάσαμε όμορφα αλλά νιώθω ότι όλα ήταν θέμα τύχης. Προλάβαμε το πρωινό καράβι στο τσακ, χωρέσαμε στο μεσημεριανό επίσης στο τσακ, είχε ωραίο καιρό και απολαύσαμε μια ασυνήθιστα γαλήνια θάλασσα. Κάτι απ’ όλα να μην καθότανε, θα είχε το λιγότερο ταλαιπωρία και γκρίνια. Είμαι σίγουρη ότι θα είχε πολύ γκρίνια. Γι’ αυτό είχα αγχωθεί πολύ το προηγούμενο βράδυ. Όταν δεν έχεις παιδιά μαζί δε σε νοιάζει και τόσο η όποια ταλαιπωρία. Την βλέπεις σαν μια περιπέτεια – εμπειρία που είναι πολλές φορές αναπόφευκτη και συνυφασμένη με το ταξίδι. Με παιδιά όμως είναι αλλιώς. Τέλος καλό όλα καλά.
Στις 4:30 είμαστε Makarska. Από εκεί ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής. Από ποιο δρόμο να πάμε; Από αυτόν που λένε οι πινακίδες ή από αυτόν που λέει το gps; Υπήρχε μια αναποφασιστικότητα σε αυτή τη φάση, κάναμε και μια αναστροφή και τελικά πήραμε το δρόμο που μας έλεγε το gps. Μάλλον λάθος κάναμε. Ο δρόμος των πινακίδων σε πήγαινε από δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με διόδια. Εμείς πήραμε τον παραλιακό που περνάει από τα χωριά και έχει και στροφές. Βέβαια δεν πρέπει να χάσαμε και πάρα πολύ χρόνο γιατί η ταχεία σταματούσε λίγο πριν συναντήσουμε πάλι τη Βοσνία. Μετά “έπεφτε” και αυτήν στον παραλιακό. Περάσαμε πάλι έξω από το Dubrovnik. Αχ! Τι ονειρεμένη πόλη και τι ωραία που περάσαμε!
-Μαμά, θα κάνουμε στάση να πάμε για καγιάκ;
Το θυμήθηκε πάλι ο μικρός. Τόσα πράγματα κάναμε, τόσα είδαμε και αυτός έχει απωθημένο το καγιάκ!
-Τι λες αγόρι μου; Εδώ με το ζόρι θα προλάβουμε να περάσουμε τα σύνορα (του Μαυροβούνιου) πριν νυχτώσει.
Και στο ξενοδοχείο πάλι είχα δώσει ραντεβού κατά τις 7:00.
Κάναμε μια στάση στο ξενοδοχείο στο Mlini, μήπως πάρω ένα τραπεζομάντηλο που είχα ξεχάσει. Δεν το είχε βρει η ξενοδόχα και πολύ με νευρίασε. Κάναμε μια στάση λίγο πριν βγούμε από την Κροατία σε ένα Super Market για να φάμε τα λίγα τελευταία μας Kuna (αφού κράτησαν τα παιδιά κάτι ψιλά για ενθύμιο). Περάσαμε τα σύνορα του Μαυροβούνιου, πάλι άνετα. Για να κάνουμε στάση στη Budva ούτε λόγος. Έχει και δύσκολο parking και θα αργούσαμε πολύ και ήδη η κούραση είχε αρχίσει. Κάναμε όμως μια μικρή στάση λίγο αργότερα σε μια “βεράντα” προκειμένου να βγάλουμε φωτογραφία το νησάκι του Sveti Stefan, που τώρα ο φωτισμός και η γωνία ήταν καλύτερα απ’ ότι όταν ανεβαίναμε.
Η διαδρομή που κάναμε από τη Makarska και μετά:
Τον κόλπο του Kotor τον προσεγγίσαμε νύχτα πια γύρω στις 8:00. Τώρα δεν θα περνούσαμε απέναντι, αλλά θα οδηγούσαμε τον κόλπο αριστερόστροφα για να πετύχουμε το ξενοδοχείο μας και την άλλη μέρα το πρωί θα ολοκληρώναμε τον κύκλο του κόλπου – φιόρδ για να καταλήξουμε στην πόλη του Kotor.
Παρόλη τη νύχτα, το ξενοδοχείο μας το βρήκαμε εύκολα γιατί ήταν πάνω στο δρόμο. Ήταν λίγα χιλιόμετρα μετά το ferry, στην περιοχή Kamenari και λέγεται Vila San.
Ήταν ένα πετρόχτιστο παραδοσιακό κτίριο με ξύλινα παντζούρια χτισμένο πάνω στη θάλασσα. Το προσπεράσαμε για λίγο ψάχνοντάς το, μέχρι που είδαμε μια φιγούρα μέσα στα σκοτάδια να μας κάνει σήμα να γυρίσουμε.
-Εδώ είμαστε το βρήκαμε! Ή Μάλλον αυτό μας βρήκε!
Παρκάραμε απ’ έξω και ανεβήκαμε για τις συστάσεις. Ο ιδιοκτήτης ο Philip ευγενέστατος, μας κέρασε χυμό, μας σύστησε στους γονείς και στους παππούδες του, μιλήσαμε και λίγο πολιτικά, αναφερόμενος στην κρίση της Ελλάδος και μετά μας έδειξε τα δωμάτιά μας. Δύο δωμάτια είχαμε κλείσει. Δίκλινο και τρίκλινο με θέα στο φιόρδ και ωραίες ανεξάρτητες κουζίνες. Το κόστος αυτών; 55€ το βράδυ (και τα δύο). Το κλου του ξενοδοχείου ήταν μια μικρή έκπληξη για τους αθλητικούς τύπους της οικογένειας. Στο υπόγειο του ξενοδοχείου υπήρχε ένα playroom με μπιλιάρδο και πινγκ-πονγκ. Ο άνδρας μου λοιπόν και ο μικρός (ο καγιάκ) το τιμήσανε άμεσα. Μέχρι να τακτοποιήσω τα απαραίτητα και να μαγειρέψω και κάτι, οι δυο τους είχαν κλείσει μία ώρα παιχνίδι.
To δωμάτιό μας στο Μαυροβούνιο.
Και η κουζινάρα μας...
Και το playroom
Η θέα από το παραθύρι μας ήταν μαγευτική. Είχε μια υπέροχη βραδιά και τα φώτα των χωριών από την απέναντι μεριά του κόλπου καθρεφτίζονταν μέσα στο νερό. Έχοντας σαν φως για το βράδυ την αντανάκλαση των νερών κοιμηθήκαμε γλυκά.
Ξύπνησα από τις 6:00. Άρχισα με τα πρωινά, συνέχισα με τις βαλίτσες, συγύρισα και λίγο το σπίτι (να μην το αφήσω και χάλια), ξεκίνησα και το φόρτωμα. Ζορίστηκα να τους ξυπνήσω. Για πρώτη φορά όμως ασχολήθηκαν όλοι με το μάζεμα. Είχαμε αργήσει.
-Τι ώρα είναι;
-Είναι κοντά είναι το λιμάνι, αλλά θα βρούμε το σωστό γκισέ γρήγορα; με τα λεπτά παίζουμε. Δεν έχω διασταυρώσει και την ώρα της αναχώρησης. Στο internet το είδα.
-Μπείτε μέσα στο αυτοκίνητο όλοι. Τελευταίος έλεγχος.
-Τα πήραμε όλα; Είχαμε απλωθεί και πολύ. Σαν στο σπίτι μας.
Βγήκαμε από την αυλή.

Η αυλή και το διαμέρισμα που μείναμε στο Split.
-Να μην ξεχάσουμε να βάλουμε τα κλειδιά πίσω στο γραμματοκιβώτιο για να τα βρει ο ιδιοκτήτης.
-Από εδώ είναι το λιμάνι. Έχει και πολλές ταμπέλες.
-Που πάμε;
-Από εδώ που λέει Supetar. Είναι το λιμάνι στο νησί Brac που θα βγούμε.
-Να το γκισέ των εισιτηρίων, να και το καράβι!
-Πήγαινε εσύ με το αυτοκίνητο μπροστά στο καράβι. Εγώ πάω για τα εισιτήρια στο γκισέ. Πάω.
-«Προλαβαίνω των 9:00»; Ρωτάω πανικόβλητη την ταμία.
-«Άμα τρέξετε» μου λέει, «αλλιώς έχει και επόμενο στις 12:00»!
-«Δεν θέλω το επόμενο».
Τρεχάτε ποδαράκια μου. Από μακριά κάνω νόημα στο αμάξι να μπει μέσα.
-Έρχομαιαιαιαιαιαιαι!!! με τα εισιτήρια. Μπήκαμε στο καράβι όλοι. Μόλις μπήκαμε η μπουκαπόρτα σηκώθηκε. Στα 15’’. Ουφ!
-«Πάμε κατάστρωμα για καφεδάκι. Θα κάνω ώρα να συνέλθω». Ελπίζω μόνο να αξίζει τον κόπο όλο αυτό. Νομίζω ότι ξεχάσαμε και τον φορτιστή του tablet στο δωμάτιο!
Σε μία ώρα είμαστε απέναντι, στο νησί Brac.
To Brac είναι το τρίτο μεγαλύτερο νησί της Αδριατικής, με 40km μήκος και 15 πλάτος. Έχει ορυχεία πέτρας από την αρχαιότητα. Από την εξαιρετικής ποιότητας αυτή πέτρα χτίστηκαν το ανάκτορο του Διοκλητιανού στο Split, ο καθεδρικός ναός του Sibenik και πολλά μέγαρα και εκκλησίες της Βενετίας. Ακόμα και σήμερα η τοπική αυτή πέτρα παραμένει περιζήτητη σαν οικοδομικό υλικό καλής ποιότητας.
Το κυριότερο όμως αξιοθέατο του νησιού είναι δίπλα στο χωριό Bol, στη νότια ακτή, η περίφημη παραλία του Zlatni Rat, που σημαίνει “Χρυσό Κέρατο” (στα Κροατικά). Πρόκειται για μια τριγωνική “γλώσσα” στεριάς με βότσαλα, που μπαίνει βαθιά μέσα στη θάλασσα και αλλάζει σχήμα ανάλογα με τις παλίρροιες.
Το καράβι “έπιασε” στο λιμάνι του Supetar. Το Supetar είναι ένα χωριό στα βόρεια του νησιού Brac. Εμείς με το αυτοκίνητο θα πηγαίναμε στα νότια του νησιού, για να κάνουμε μπάνιο στη διάσημη και πολυφωτογραφημένη παραλία “Χρυσό κέρατο”. Η παραλία αυτή απείχε περίπου 40 λεπτά από το λιμάνι που αποβιβαστήκαμε. Αμέσως συναντήσαμε ένα Lidl, το οποίο τιμήσαμε πάλι ψωνίζοντας διάφορα snack για να έχουμε να τσιμπολογάμε την υπόλοιπη μέρα. Γύρω στις 11:00 φτάσαμε στην παραλία. Είχε άνετο και περιποιημένο parking, αλλά και ακριβό. Φορτωθήκαμε τον εξοπλισμό του μπάνιου και αφού περπατήσαμε λίγο μέσα στο δάσος φτάσαμε στην ακτή.
Η παραλία αυτή είναι πολύ εκτεθειμένη στους ανέμους. Το παραμικρό αεράκι την «πιάνει». Γι’ αυτό άλλωστε «μετακινείται» τόσο εύκολα. Και γι’ αυτό το λόγο είναι και πολύ δημοφιλής στους λάτρεις της ιστιοσανίδας. Σήμερα όμως δεν είχε καθόλου αέρα. Νομίζω ότι είμαστε πολύ τυχεροί όσον αφορά τον καιρό. Ήταν η τέλεια μέρα. Σαν να ήταν παραγγελία για μας. Ήρθαμε και νωρίς και οπότε είχε και τη σωστή πυκνότητα κόσμου. Είχε στρογγυλό βοτσαλάκι που δεν σε «έκοβε» όμως στα πόδια, το νερό ήταν κρυστάλλινο και διαυγέστατο και τα δέντρα έφταναν μέχρι τη θάλασσα.
Το ξέρω ότι εμείς οι Έλληνες πάντα κάνουμε σύγκριση με τις ελληνικές θάλασσες. Θα το κάνω και εγώ τώρα. Δεν νομίζω ότι έχει να ζηλέψει τίποτα η Zlatni Rat από τις Ελληνικές παραλίες.
Κάναμε το μπάνιο μας, τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ, αλλά και εμείς. Ήπιαμε και έναν περιποιημένο καπουτσίνο από το μπαράκι της παραλίας (τα κουταλάκια του καφέ είχαν σχήμα κεράτου!),
απολαμβάνοντας ταυτόχρονα την απαλή jazz μουσική του και τη θέα των γύρω καταπράσινων νησιών.
Στο πλοίο του "πήγαινε":
Μόλις φτάσαμε στο λιμάνι Supetar
Φτάσαμε και στη Zlatni Rat

H "μύτη" της παραλίας ίσα που φαίνεται στο βάθος.
Διασχίζουμε το δάσος για να τη φτάσουμε

Στην άκρη της παραλίας. Και από τις τρεις πλευρές θάλασσα!
Και κρυστάλλινη!
Στο τρίωρο είπαμε να φύγουμε γιατί έπρεπε και ένα καράβι να προλάβουμε. Κάναμε ντουζ σε κλειστές ντουζιέρες και αποδυτήρια μαζί (με 5kn) και ανανεωμένοι φύγαμε για το λιμάνι. Τώρα δεν θα πηγαίναμε στο Supetar από το οποίο ήρθαμε, αλλά από άλλο λιμάνι, το Sumartin που θα μας έβγαζε στη στεριά στην πόλη Makarska (μιάμισι ώρα περίπου νοτιότερα του Split, από το οποίο ξεκινήσαμε το πρωί).
Στην ουσία είχαμε ήδη πάρει το δρόμο του γυρισμού από το πρωί που ξεκινήσαμε, απλά πήραμε άλλο δρόμο, μέσω του νησιού Brac. Έτσι, για να πάρουμε και μια ιδέα από τα περίφημα Δαλματικά νησιά!
Είχαμε ακόμη λίγο χρόνο και πολύ θα ήθελα μια επίσκεψη στο διπλανό Μοναστήρι των Δομινικανών προκειμένου να δω έναν πίνακα του Tintoretto (αυτοί οι Ιταλοί κάνανε καριέρα τελικά στη Δαλματία!), αλλά εδώ η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία δεν είναι και τόσο συχνή, οπότε καλύτερα να φτάσουμε νωρίτερα στο λιμάνι. Μισή ώρα απείχε το Sumartin από εκεί που είμαστε. Φτάσαμε στις 2:30. Νωρίς αλλά όχι και πολύ άνετα. Το καράβι ήταν ήδη εκεί και είχε φορτώσει. Είχε χώρο για άλλα 3-4 αυτοκίνητα. Έβγαλα εισιτήρια και επιβιβαστήκαμε.
Αυτή τη διαδρομή που κάναμε την 8η ημέρα.

Στο καράβι του γυρισμού.
Φτάσαμε στη στεριά. Στο λιμάνι της Makarska.
Νομίζω ότι ήταν πολύ παρακινδυνευμένη η σημερινή μέρα. Περάσαμε όμορφα αλλά νιώθω ότι όλα ήταν θέμα τύχης. Προλάβαμε το πρωινό καράβι στο τσακ, χωρέσαμε στο μεσημεριανό επίσης στο τσακ, είχε ωραίο καιρό και απολαύσαμε μια ασυνήθιστα γαλήνια θάλασσα. Κάτι απ’ όλα να μην καθότανε, θα είχε το λιγότερο ταλαιπωρία και γκρίνια. Είμαι σίγουρη ότι θα είχε πολύ γκρίνια. Γι’ αυτό είχα αγχωθεί πολύ το προηγούμενο βράδυ. Όταν δεν έχεις παιδιά μαζί δε σε νοιάζει και τόσο η όποια ταλαιπωρία. Την βλέπεις σαν μια περιπέτεια – εμπειρία που είναι πολλές φορές αναπόφευκτη και συνυφασμένη με το ταξίδι. Με παιδιά όμως είναι αλλιώς. Τέλος καλό όλα καλά.
Στις 4:30 είμαστε Makarska. Από εκεί ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής. Από ποιο δρόμο να πάμε; Από αυτόν που λένε οι πινακίδες ή από αυτόν που λέει το gps; Υπήρχε μια αναποφασιστικότητα σε αυτή τη φάση, κάναμε και μια αναστροφή και τελικά πήραμε το δρόμο που μας έλεγε το gps. Μάλλον λάθος κάναμε. Ο δρόμος των πινακίδων σε πήγαινε από δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με διόδια. Εμείς πήραμε τον παραλιακό που περνάει από τα χωριά και έχει και στροφές. Βέβαια δεν πρέπει να χάσαμε και πάρα πολύ χρόνο γιατί η ταχεία σταματούσε λίγο πριν συναντήσουμε πάλι τη Βοσνία. Μετά “έπεφτε” και αυτήν στον παραλιακό. Περάσαμε πάλι έξω από το Dubrovnik. Αχ! Τι ονειρεμένη πόλη και τι ωραία που περάσαμε!
-Μαμά, θα κάνουμε στάση να πάμε για καγιάκ;
Το θυμήθηκε πάλι ο μικρός. Τόσα πράγματα κάναμε, τόσα είδαμε και αυτός έχει απωθημένο το καγιάκ!
-Τι λες αγόρι μου; Εδώ με το ζόρι θα προλάβουμε να περάσουμε τα σύνορα (του Μαυροβούνιου) πριν νυχτώσει.
Και στο ξενοδοχείο πάλι είχα δώσει ραντεβού κατά τις 7:00.
Κάναμε μια στάση στο ξενοδοχείο στο Mlini, μήπως πάρω ένα τραπεζομάντηλο που είχα ξεχάσει. Δεν το είχε βρει η ξενοδόχα και πολύ με νευρίασε. Κάναμε μια στάση λίγο πριν βγούμε από την Κροατία σε ένα Super Market για να φάμε τα λίγα τελευταία μας Kuna (αφού κράτησαν τα παιδιά κάτι ψιλά για ενθύμιο). Περάσαμε τα σύνορα του Μαυροβούνιου, πάλι άνετα. Για να κάνουμε στάση στη Budva ούτε λόγος. Έχει και δύσκολο parking και θα αργούσαμε πολύ και ήδη η κούραση είχε αρχίσει. Κάναμε όμως μια μικρή στάση λίγο αργότερα σε μια “βεράντα” προκειμένου να βγάλουμε φωτογραφία το νησάκι του Sveti Stefan, που τώρα ο φωτισμός και η γωνία ήταν καλύτερα απ’ ότι όταν ανεβαίναμε.
Η διαδρομή που κάναμε από τη Makarska και μετά:

Τον κόλπο του Kotor τον προσεγγίσαμε νύχτα πια γύρω στις 8:00. Τώρα δεν θα περνούσαμε απέναντι, αλλά θα οδηγούσαμε τον κόλπο αριστερόστροφα για να πετύχουμε το ξενοδοχείο μας και την άλλη μέρα το πρωί θα ολοκληρώναμε τον κύκλο του κόλπου – φιόρδ για να καταλήξουμε στην πόλη του Kotor.
Παρόλη τη νύχτα, το ξενοδοχείο μας το βρήκαμε εύκολα γιατί ήταν πάνω στο δρόμο. Ήταν λίγα χιλιόμετρα μετά το ferry, στην περιοχή Kamenari και λέγεται Vila San.
Ήταν ένα πετρόχτιστο παραδοσιακό κτίριο με ξύλινα παντζούρια χτισμένο πάνω στη θάλασσα. Το προσπεράσαμε για λίγο ψάχνοντάς το, μέχρι που είδαμε μια φιγούρα μέσα στα σκοτάδια να μας κάνει σήμα να γυρίσουμε.
-Εδώ είμαστε το βρήκαμε! Ή Μάλλον αυτό μας βρήκε!
Παρκάραμε απ’ έξω και ανεβήκαμε για τις συστάσεις. Ο ιδιοκτήτης ο Philip ευγενέστατος, μας κέρασε χυμό, μας σύστησε στους γονείς και στους παππούδες του, μιλήσαμε και λίγο πολιτικά, αναφερόμενος στην κρίση της Ελλάδος και μετά μας έδειξε τα δωμάτιά μας. Δύο δωμάτια είχαμε κλείσει. Δίκλινο και τρίκλινο με θέα στο φιόρδ και ωραίες ανεξάρτητες κουζίνες. Το κόστος αυτών; 55€ το βράδυ (και τα δύο). Το κλου του ξενοδοχείου ήταν μια μικρή έκπληξη για τους αθλητικούς τύπους της οικογένειας. Στο υπόγειο του ξενοδοχείου υπήρχε ένα playroom με μπιλιάρδο και πινγκ-πονγκ. Ο άνδρας μου λοιπόν και ο μικρός (ο καγιάκ) το τιμήσανε άμεσα. Μέχρι να τακτοποιήσω τα απαραίτητα και να μαγειρέψω και κάτι, οι δυο τους είχαν κλείσει μία ώρα παιχνίδι.
To δωμάτιό μας στο Μαυροβούνιο.
Και η κουζινάρα μας...
Και το playroom
Η θέα από το παραθύρι μας ήταν μαγευτική. Είχε μια υπέροχη βραδιά και τα φώτα των χωριών από την απέναντι μεριά του κόλπου καθρεφτίζονταν μέσα στο νερό. Έχοντας σαν φως για το βράδυ την αντανάκλαση των νερών κοιμηθήκαμε γλυκά.