Ιράκ Μεσοποταμία, Το όραμα και η απομυθοποίηση.

travelbreak

Member
Μηνύματα
2.048
Likes
18.201
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Στις ιερές πόλεις των σιιτών, σήμερα στην Καρμπάλα

Φτάσαμε αργά στην Καρμπάλα. Θεωρείται μία ιερή πόλη για τους σιίτες μουσουλμάνους. [Ίντερνετ: Η Καρμπάλα ήταν ιερός τόπος λόγω της μάχης της Καρμπάλα το 680 μ.Χ., όπου ο εγγονός του Προφήτη Μωάμεθ, Χουσεΐν Ιμπν Αλή, έπεσε μαχόμενος ενάντια στις δυνάμεις του χαλίφη Γιαζίντ Α'. Οι Σουνίτες Μουσουλμάνοι δεν είχαν την ίδια θρησκευτική σύνδεση με την Καρμπάλα. Η κύρια διαφορά τους με τους Σιίτες έγκειται στην αντίληψη της διαδοχής του Προφήτη Μωάμεθ. Οι Σουνίτες πίστευαν ότι ο διάδοχος έπρεπε να εκλεγεί από την κοινότητα (Ούμμα) με βάση την ομοφωνία, ενώ οι Σιίτες πίστευαν ότι η διαδοχή έπρεπε να ήταν κληρονομική μέσω της οικογένειας του Προφήτη.]

Είχαμε προετοιμαστεί να μην κουβαλήσουμε πολλά πράγματα μαζί μας και κυρίως να μην πάρουμε αλκοόλ. Παρκάραμε σε ένα γκαράζ και οι γυναίκες φόρεσαν τις κελεμπίες τους που είχαν προμηθευτεί από την Ελλάδα και φύγαμε. Μέχρι να μπούμε στο τμήμα της πόλης που θεωρείται ιερό και δεν μπορεί να μπει άνετα ο καθένας, μας έγιναν δύο έλεγχοι, που ήταν τελείως τυπικοί και καθόλου αυστηροί. Εμένα λίγο με ταλαιπώρησαν γιατί έκανα την βλακεία να έχω κρεμασμένη τη φωτογραφική μου μηχανή στο λαιμό μου και κάθονταν και την κοίταζαν. Αν την είχα βάλει μέσα στην τσάντα μου δεν θα την έβλεπαν καθόλου στο μηχάνημα. Το οποίο άλλωστε δεν το κοιτούσε και κανένας. Ευτυχώς εντέλει με άφησαν να περάσω με τη μηχανή. Πιστεύω ότι αν είχαμε μαζί μας αλκοόλ δεν υπήρχε περίπτωση να το ανιχνεύσουν. Απλά αν με κάποιο τρόπο το ανακάλυπταν θα βρίσκαμε τον μπελά μας. Προχωρήσαμε στο ξενοδοχείο με τα πόδια κρατώντας τα λιγοστά μας πράγματα. Τα δωμάτιά μας στο ξενοδοχείο βρίσκονταν στο ισόγειο, ήταν όμως ωραία, αλλά ο οδηγός με τον ξεναγό την είχαν αράξει στον 7ο όροφο.
23 (265).JPG

Συνεννοηθήκαμε όλοι μαζί να κατέβουμε σε 5 λεπτά για να πάμε βόλτα να δούμε ένα σύγχρονο ναό λατρείας των σιιτών. Λίγο πριν βραδιάσει λοιπόν πήγαμε στον γειτονικό ναό όπου χιλιάδες κόσμος είχε πάει να προσκυνήσει τον άγιο πού ήταν θαμμένος εκεί. Τόσο κόσμο δεν έχω δει ποτέ μαζεμένο για κάποιο ιερό σκοπό. Φαντάζομαι λοιπόν τι θα γίνεται στη Μέκκα. Ο ναός ήταν υπέροχος και ο κόσμος ήταν κολλητά ο ένας πάνω τον στον άλλον.
23 (286).jpg
23 (288).jpg
23 (293).jpg
23 (297).jpg

Φυσικά οι γυναίκες μπήκαν από άλλη πόρτα και καταφέραμε και βρεθήκαμε (είχαμε δώσει ραντεβού σε ένα χαρακτηριστικό σημείο) αφού κάναμε την επίσκεψη. Δίπλα στο ναό υπάρχει άλλος ένας παρόμοιος που γινόταν και εκεί το αδιαχώρητο. Η χιλιάδες πιστοί προσπαθούσαν να μπουν μέσα και κάποιοι υπάλληλοι τους έσπρωχναν για να βγουν γρήγορα-γρήγορα και να μη συνωστίζονται πάνω στα διάφορα μνημεία. Ευτυχώς μπορέσαμε και βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες με τα κινητά μας τηλέφωνα. Μέσα και έξω τα τεμένη αυτά ήταν καταπληκτικής ομορφιάς. Η διακόσμηση και ο στολισμός τους δεν υπάρχουν! Παντού φωτισμός με πανάκριβους πολυελαίους.
23 (300).jpg
23 (309).jpg
23 (317).jpg
23 (321).jpg

[Οι «ναοί της Καρμπάλα» ήταν δύο ιερά τεμένη που βρίσκονται στην Καρμπάλα του Ιράκ, την πόλη που ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τους Σιίτες μουσουλμάνους. Πρόκειται για τον ναό του Ιμάμ Χουσεΐν και τον ναό του Αμπάς. Και οι δύο ήταν κομβικά σημεία για τους πιστούς που ταξιδεύουν από όλο τον κόσμο για προσκύνημα.

  • Ναός του Ιμάμ Χουσεΐν: Εδώ βρίσκεται ο τάφος του Ιμάμ Χουσεΐν Ιμπν Αλί, εγγονού του προφήτη Μωάμεθ και τρίτου ιμάμη της σιιτικής ισλαμικής πίστης.
  • Ναός του Αμπάς: Αφιερωμένος στον Αμπάς ιμπν Αλί, τον ετεροθαλή αδελφό του Ιμάμ Χουσεΐν, ο οποίος έπεσε στη μάχη της Καρμπάλα.]
23 (323).jpg
23 (331).jpg
23 (335).jpg
23 (339).jpg
23 (342).jpg
23 (360).jpg
23 (364).jpg
23 (370).jpg
23 (377).jpg

Γύρω από τους ναούς υπήρχαν απλωμένα χαλιά και χιλιάδες κόσμος είχε αράξει εκεί και έτρωγε ή ξεκουραζόταν. Όλοι αυτοί θα έμεναν το βράδυ εκεί γιατί η επόμενη μέρα ήταν Παρασκευή και προφανώς ήθελαν να βρίσκονται στους ναούς. Αφού μας οδήγησαν λοιπόν σε αυτά τα πλήθη, ο οδηγός και ο ξεναγός έφυγαν και εμείς συνεχίσαμε να κάνουμε βόλτα ανάμεσα σε αυτούς τους φανατισμένους ανθρώπους. Πάντως δεν ήταν καθόλου ενοχλητικοί Αντιθέτως φαινόταν πολύ φιλικοί.
23 (389).jpg
23 (396).jpg

Ψάχναμε να βρούμε κάποιο εστιατόριο να φάμε αλλά ήταν δύσκολο. Και μην αναρωτηθεί κανένας πού τρώει όλος αυτός ο κόσμος, γιατί σε πολλά σημεία υπήρχαν μεγάλα καζάνια και διατεταγμένοι υπάλληλοι έβαζαν σε πλαστικά πιάτα φαγητό, το οποίο ήταν συνήθως ρύζι με κάποιο όσπριο. Άρα κανείς από όλο αυτό τον κόσμο δεν θα έμενε νηστικός. Ταυτόχρονα παντού υπήρχαν κύπελλα για να βάλεις νερό από βρύσες. Υπήρχαν όμως και σε πολλά σημεία μεγάλα βαρέλια με δροσερό νερό που μέσα σε αυτά επέπλεαν μικρά πλαστικά ποτήρια σκεπασμένα, γεμάτα εμφιαλωμένο νερό. Τέτοια ποτηράκια υπήρχαν παντού στο Ιράκ (σε μαγαζιά και σε ξενοδοχεία) και είχαν κάπου 200 γραμμάρια νερό. Βολεύουν γιατί το πίνεις με τη μία και το πετάς.
23 (417).jpg

Στο δρόμο και οπουδήποτε δεν έβλεπες ούτε ένα σκουπίδι, αφού συνέχεια υπήρχαν εργαζόμενοι που καθάριζαν τα πάντα. Εκεί που περπατούσαμε και είχαμε σχεδόν αποφασίσει ότι θα αναγκαζόμαστε να αγοράσουμε κάποιο φαγητό από κάτι σαν σουβλατζίδικο, είδαμε μια ταμπέλα που έγραφε εστιατόριο. Μπήκαμε μέσα και στον πρώτο όροφο ήταν μία τεράστια αίθουσα που ο κόσμος έτρωγε. Το φαγητό δεν ήταν ακριβό αλλά εμείς πήραμε δύο τεράστια κεμπάπ, τα οποία ήταν υπερβολικά για τον καθένα μας. Και ένα θα μας έφτανε. Γι’ αυτό άλλωστε πληρώσαμε και 9 περίπου ευρώ το άτομο. Ήταν το πιο ακριβό φαγητό που πληρώσαμε στο ταξίδι. Βέβαια αυτά ήταν σε μία πιατέλα που είχε ψητές ντομάτες, κρεμμύδια και διάφορες πίκλες. Πάνω σε όλα αυτά υπήρχαν και δύο τεράστιες πίτες ψωμιού.
23 (419).jpg
23 (432).jpg

Αφού καταφέραμε και τα φάγαμε όλα αυτά, πήγαμε στην οροφή του ξενοδοχείο μας που είχε ένα ρουφ-καφέ, κατά το Roof-Garden, για να δούμε τη θέα. Από εκεί ψηλά βλέπαμε την οροφή του κοντινού τζαμιού αλλά και το ακόμα πιο μακρινό τζάμι που υπήρχε.
23 (434).jpg
23 (443).jpg
23 (447).jpg

Το Ιράκ με τόσα που περνάει σίγουρα δεν θα μπορούσε να ήταν σε καλύτερη μοίρα. Έχει γενικά καλούς δρόμους έξω από τις πόλεις, με ανισόπεδους κόμβους και αρκετές λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση. Μέχρι το τέλος του ταξιδιού μας δεν είδαμε διόδια, μόνο checkpoint. Έτσι θα μπορούσαμε να πούμε ότι το οδικό δίκτυο ήταν σε μια αρκετά καλή κατάσταση. Παντού όπου και να είχαμε πάει μέχρι τώρα είχε ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Βέβαια στις άκρες τους δεν ήταν και πολύ περιποιημένοι. Εννοώ ότι υπήρχαν σκουπίδια και δεν είχε σημεία για ξεκούραση του οδηγού, ούτε καλά-καλά και κάποιο πάρκιν. Η οδήγηση στους δρόμους θυμίζει λίγο νοτιοανατολική Ασία, αλλά το ευτύχημα ήταν ότι δεν κυκλοφορούν πολλές μοτοσυκλέτες. Έτσι όποιο κομφούζιο υπάρχει, δημιουργείται μόνο από τα αυτοκίνητα. Ένα μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων ήταν πολυτελή. Όμως ο πολύς κόσμος είχε μικρά αυτοκίνητα. Το ταξί που πήραμε προ ημερών στην Βαγδάτη ήταν μάρκα BYD, αλλά σίγουρα πολύ παλιό αφού δεν ήταν ούτε ηλεκτρικό, ούτε αυτόματο. Ο Αχμέτ μου είπε ότι εδώ υπάρχει μία εφαρμογή για ταξί. Στις πόλεις όμως αυτό δεν ήταν απαραίτητο αφού συνέχεια βλέπεις κίτρινα ταξί στους δρόμους.

Στα checkpoint που σταματούσαν το αυτοκίνητό μας αυτό το οποίο έκαναν ήταν να ρωτήσουν μερικά πράγματα των Αχμέτ, αλλά τις μισές φορές δεν ζητούν τα διαβατήρια. Πολλές φορές το κάνουν. Λόγω αυτού του γεγονότος εγώ πίστευα ότι δεν θα ήταν δυνατό ένα ταξίδι στο Ιράκ από μεμονωμένα άτομα, χωρίς δηλαδή κάποιον τοπικό συνοδό. Όμως στη Βαβυλώνα είδαμε ένα ζευγάρι που ήταν από τη Γαλλία. Μας είπαν ότι ταξιδεύουν τελείως μόνοι τους. Είπαν ότι χρησιμοποιούν shared taxi οπότε τα πράγματα λέει ήταν μία χαρά. Αυτοί βέβαια για να δουν τις περιοχές που βλέπουμε εμείς θα χρειαστούν περίπου 10 ημέρες παραπάνω. Έτσι το κόστος του ταξιδιού τους μπορεί να κοστίσει όσο και το δικό μας. Όμως το κόστος ανά ημέρα που θα είχαν εκείνοι θα ήταν πολύ μικρότερο. Αυτοί μας είπαν ότι μπήκαν στο Ιράκ από το Κουβέιτ. Τώρα στο Κουβέιτ το τι έκαναν δεν ξέρω. Δηλαδή αν πήγαν εκεί για τουρισμό ή είχαν κάποιο άλλο λόγο, όπως ας πούμε επαγγελματικό. Αν και η ηλικία τους ήταν κοντά στη δική μας οπότε δεν πιστεύω να πήγαν για επαγγελματικό σκοπό στο Κουβέιτ. Στου δρόμους επίσης δεν είδα μεγάλες μοτοσυκλέτες. Και ειδικά μοτοσυκλέτες τουρισμού. Νομίζω αυτό είναι πολύ νωρίς ακόμα για το Ιράκ.

Οι βασικές σημερινές επισκέψεις:

1763441312620.png
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
2.048
Likes
18.201
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πρωινή Καρμπάλα και μετά η άλλη ιερή πόλη, Νατζάφ.

Το πρωί στην πόλη Καρμπάλα σηκωθήκαμε χαλαροί, να φτιάξουμε το καφεδάκι μας και να δούμε λίγο internet. Και εκεί που κάναμε αυτό το τελευταίο, μου λέει η Ντίνα μήπως πάμε μία βόλτα εκείνη την ώρα, δηλαδή κάπου στις 8:00 το πρωί, για να δούμε πώς ήταν η πόλη με το φως της ημέρας. Βασικά όχι η πόλη αλλά να δούμε όλος αυτός ο όχλος που ήταν εκεί γύρω το βράδυ τι είχε γίνει. Ετοιμαστήκαμε λοιπόν στα γρήγορα και φύγαμε κάνοντας βόλτα για πάνω από μισή ώρα.

Τα πράγματα βέβαια ήταν πιο ήρεμα αφού ο κόσμος δεν ήταν πλέον στα τεμένη, αλλά ίσως κάποιοι να είχαν φύγει ή ήταν στα ξενοδοχεία τους. Και πάλι πολλοί ήταν αλλά όχι το χθεσινό κακό. Όσοι είχαν κοιμηθεί έξω, πάνω στα στρωμένα χαλιά, είχαν ξυπνήσει και οι αρμόδιοι υπάλληλοι μάζευαν τα χαλιά. Μου προκάλεσε έκπληξη η τόσο μεγάλη μεθοδικότητα σε όλη αυτή τη συγκέντρωση κόσμου.
24 (2).jpg
24 (10).jpg
24 (13).jpg
24 (15).jpg
24 (23).jpg
24 (25).jpg
24 (32).jpg

Κάνοντας βόλτα τραβήξαμε φωτογραφίες με το φως του ήλιου και κάποια στιγμή έβγαλα τα παπούτσια μου για να επισκεφτώ το ένα τέμενος. Ήταν το ίδιο που είχα επισκεφτεί και την προηγούμενη βραδιά. Όμως τώρα δεν έπεφταν πάνω μου σαν σαρδέλες οι άνθρωποι και έτσι τράβηξα ωραίες φωτογραφίες χωρίς μεγάλο συνωστισμό. Για να μπεις μέσα σε αυτά τα ιερά μέρη περνάς από έλεγχο (μερικές φορές και τρεις φορές ακόμα συνεχόμενες). Σε μία από αυτές μου πήραν το selfie stick που έχω για το κινητό, αλλά μου το επέστρεψαν όταν γύρισα για να βγω. Δεν επιτρεπόταν μέσα στο χώρο. Μου έτυχε και αλλού ακόμα μια φορά.
24 (72).jpg
24 (77).jpg
24 (89).jpg
24 (111).jpg
24 (123).jpg
24 (137).jpg
24 (147).jpg

Επειδή η ώρα αναχώρησης ήταν στις 9:00 προλάβαμε να φάμε στα γρήγορα ένα πρωινό.
24 (162).jpg

Στις 9 ξεκινήσαμε όλοι μαζί με τα πράγματά μας, να φύγουμε από το ξενοδοχείο και να πάμε στο αυτοκίνητο που είχαμε αφήσει στο γκαράζ, λίγο έξω από το ιερό τμήμα της πόλης. Η σημερινή μέρα είχε να διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα και συγκεκριμένα 350. Θα περνούσαμε από την πόλη Najaf και θα καταλήγαμε στην Nasiriyah. Θα κάναμε όμως άλλη μία στάση στην περιοχή Ur που ήταν κοντά στην πόλη που θα διανυκτερεύαμε. Αρχικά λοιπόν πήγαμε στην πόλη Νατζάφ πού και αυτή ήταν ιερή όπως η Καρμπάλα.
24 (182).JPG
24 (358).jpg

Πρώτα πήγαμε σε ένα μεγάλο γκαράζ που υπήρχε στην άκρη της πόλης και παρκάραμε το αυτοκίνητο. Ανεβήκαμε στην ταράτσα του γκαράζ και από εκεί βλέπαμε το τεράστιο νεκροταφείο της πόλης. Σε αυτό το νεκροταφείο έρχονται από όλο τον Ιράκ σιίτες και θάβουν τους νεκρούς τους γιατί θεωρείται ιερό μέρος. Μάλιστα στη χθεσινή διαδρομή προς την Καρμπάλα, είδαμε ένα βαν το οποίο στην οροφή του είχε ένα φέρετρο που το πήγαινε σε αυτό το νεκροταφείο. Θεωρητικά ήταν θαμμένοι εκεί πάνω από 7 εκατομμύρια νεκροί. Το γκαράζ, στου οποίου την ταράτσα ανεβήκαμε για να δούμε καλύτερα, ήταν στην άκρη του τεράστιου νεκροταφείου. Κοιτώντας μέχρι εκεί που έφτανε το μάτι σου έβλεπες μόνο τάφους. Βέβαια δεν έφτανε και πολλά χιλιόμετρα μακριά αφού η ατμόσφαιρα ήταν θαμπή, όπως όλες αυτές τις μέρες στο Ιράκ. Ο Αχμέτ μας είπε ότι φταίει η μόλυνση του περιβάλλοντος από καυσαέρια, αλλά εγώ πιστεύω ότι φταίει κυρίως η σκόνη από την έρημο. Δεν ήταν για να μέναμε πολύ ώρα εκεί πάνω αφού το θέαμα δεν ήταν ευχάριστο οπότε φύγαμε για να πάμε να επισκεφθούμε την πόλη.
24 (186).JPG
24 (191).JPG

Οι ναοί στην Καρμπάλα και στην Νατζαφ ήταν παρόμοιοι. Νομίζω όμως ότι στην τελευταία ο χώρος που πάνε οι άνθρωποι για να προσευχηθούν ήταν πιο όμορφος και ίσως πιο μεγάλος. Εκεί ήταν θαμμένος ένας από τους τέσσερις αγαπημένους του Μωάμεθ και πάνε οι άνθρωποι να προσευχηθούν. Γι’ αυτό άλλωστε θάβουν τους νεκρούς τους εκεί κοντά, για να έχουν τη βοήθειά του.

Κάναμε μόνο μία μικρή βόλτα έξω από το τέμενος. Μπήκαμε μέσα για περίπου 20 με 30 λεπτά. Αυτή η πολυτέλεια είναι απίθανη! Ειδικά οι πολυέλαιοί τους ήταν τόσο πολλοί και πανέμορφοι.
24 (215).jpg
24 (229).jpg
24 (242).jpg
24 (243).jpg
24 (250).jpg
24 (252).jpg
24 (256).jpg
24 (272).jpg
24 (282).jpg
24 (284).jpg
24 (308).jpg
24 (317).jpg

Η επίσκεψη ήταν γρήγορη και μετά ξεκινήσαμε να πάμε στο αυτοκίνητο. Με ανακούφιση οι γυναίκες έβγαλαν τα φορέματα που φορούσαν και τις μαντήλες. Οι γυναίκες στο Ιράκ αλλά και οι άντρες δεν ήταν τόσο φανατικοί όσο στο Πακιστάν ας πούμε. Όμως σε αυτές τις δύο πόλεις υπάρχει μεγάλος φανατισμός, ο οποίος όμως δεν καταλήγει σε φαιδρότητες.
24 (335).jpg
24 (338).jpg


Η διαδρομή ως τη Νατζάφ:
1763527635788.png


Ορίστε και το σχετικό βίντεο:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.275
Μηνύματα
941.139
Μέλη
39.960
Νεότερο μέλος
nikinikos

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom