gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
6. Αδριανούπολη
Αρκετά μείναμε στην Τουρκία. Πέρασα πολύ όμορφα. Όμως ο Ν. και η Δ. είχαν αρχίσει να γκρινιάζουν. Δυστυχώς είχε φτάσει η ώρα του αποχωρισμού. Εγώ και η Α. για να επιμηκύνουμε για λίγο τον χρόνο, ρίξαμε την ιδέα να πάμε στην Αδριανούπολη.
Από εκεί η Α. θα συνέχιζε ανατολικά προς την Πόλη κι εμείς δυτικά προς την Ελλάδα. Κατευθυνθήκαμε βόρεια, φτάσαμε στην Αδριανούπολη, αφήσαμε τα αυτοκίνητα σε ένα parking στο κέντρο της πόλης και αρχίσαμε τις βόλτες. Το ορόσημο της Αδριανούπολης είναι το τζαμί Σελιμιγιέ,
σχεδιασμένο από τον μεγάλο αρχιτέκτονα Σινάν (ελληνικής καταγωγής-εξισλαμισμένος), ο οποίος εμπνεύστηκε τα έργα του από τους βυζαντινούς αρχιτέκτονες και κυρίως από την Αγία Σοφία.
Στο όμορο τετράγωνο με το τζαμί, βρίσκεται και το Δημαρχείο της πόλης.
Η Αδριανούπολη (τουρκικά: Edirne «Εντιρνέ»), είναι ιστορική πόλη της σημερινής Τουρκίας, στην Ανατολική Θράκη, πολύ κοντά στα σύνορα με την Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Ιδρύθηκε από τον Ορέστη κατά τη μυθολογία και έφερε το όνομα Ορεστιάδα. Μετονομάστηκε σε Αδριανούπολη από τον Αυτοκράτορα Αδριανό. Υπήρξε η τρίτη πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από το έτος 1363 έως το έτος 1453, πριν η Κωνσταντινούπολη γίνει η τέταρτη και οριστική πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Αποτέλεσε μεγάλο κέντρο του Ελληνισμού με σημαντική προσφορά στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 . Σήμερα είναι η πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας (6.276 km², 402.606 κάτ.). Ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 165.979 κάτοικους (απογραφή έτους 2014).
Η Αδριανούπολη βρίσκεται στο ευρωπαϊκό τμήμα της Τουρκίας, απέχοντας 5km, περίπου, από από τα Ελληνικά και 20 km, περίπου, από τα Βουλγαρικά σύνορα. Η πόλη εξυπηρετείται από ένα πυκνό οδικό δίκτυο που τη συνδέει με την Κωνσταντινούπολη και την κεντρική Ευρώπη. Είναι σπουδαίο γεωργικό και κτηνοτροφικό κέντρο, όπου συγκεντρώνονται προϊόντα από την εύφορη θρακική παραλιακή πεδιάδα φρούτα, κρασιά, τυριά κ.α.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία προέκυψαν σύμφωνα με τη βιβλιογραφία.
Στο χώρο που είναι το τζαμί, προς το δρόμο, υπάρχει και το άγαλμα του αρχιτέκτονα Σινάν. Προχωρήσαμε προς το πεζοδρομημένο κέντρο της πόλης. Όπως είναι γνωστό οι Τούρκοι έχουν τρομερή αδυναμία στα σιντριβάνια.
Περπατήσαμε στο πεζοδρομημένο κέντρο της πόλης.
Κάποια στιγμή η Δ. πείνασε και σταματήσαμε σε ένα σουβλατζίδικο (ντονέρ). Οι άλλοι ζήτησαν από ένα ντονέρ (τιμή, πολύ κάτω του ευρώ) εγώ όμως ζήτησα μπίρα. Μπίρα, όμως, δεν διέθετε το μαγαζί. Τα πολύ κακά των μουσουλμανικών χωρών. Όμως ο ιδιοκτήτης έτρεξε σε διπλανό μαγαζί (ψιλικαντζίδικο
για να με εξυπηρετήσει. Μου έφερε τη μπίρα μου (δώρο του καταστήματος!) και συνέχισε να ετοιμάζει τα ντονέρ για τους άλλους. Όταν τελείωσαν το φαγητό συνεχίζαμε να περπατάμε και μπήκαμε στην αγορά της Αδριανούπολης.
Μπαίνοντας στην Τουρκία είχα ανταλλάξει ένα 50ευρώ. Τα χρήματα μου είχαν μείνει σχεδόν άθικτα, οπότε εκεί πήρα ένα τουμπερλέκι, στο 25% της τιμής του στην Ελλάδα. Για να μπορώ να παίζω τουμπερλέκι, μετά τα μεσημεριανά τσίπουρα και τους ψαρομεζέδες.
Τις τούρκικες λίρες που μου περίσσεψαν, αποφάσισα να τις κάνω ταπετσαρία (χρηματιστηριακή έκφραση της δεκαετίας του 1980 και προηγούμενων δεκαετιών, για μετοχές που είχαν μηδενική αξία. Τότε δεν ήταν άϋλες οι μετοχές αλλά ήταν σε χαρτί, πολυτελείας αν θυμάμαι). Βγήκαμε από την αγορά και συνεχίσαμε τις βόλτες μας στο πεζοδρομημένο κέντρο της πόλης.
Όμως κάποια στιγμή έφτασε η δύσκολη ώρα του αποχωρισμού.
Δώσαμε με την Α. ραντεβού στο Λονδίνο, όταν θα γύριζα από την Ακτή.
Αρκετά μείναμε στην Τουρκία. Πέρασα πολύ όμορφα. Όμως ο Ν. και η Δ. είχαν αρχίσει να γκρινιάζουν. Δυστυχώς είχε φτάσει η ώρα του αποχωρισμού. Εγώ και η Α. για να επιμηκύνουμε για λίγο τον χρόνο, ρίξαμε την ιδέα να πάμε στην Αδριανούπολη.
Από εκεί η Α. θα συνέχιζε ανατολικά προς την Πόλη κι εμείς δυτικά προς την Ελλάδα. Κατευθυνθήκαμε βόρεια, φτάσαμε στην Αδριανούπολη, αφήσαμε τα αυτοκίνητα σε ένα parking στο κέντρο της πόλης και αρχίσαμε τις βόλτες. Το ορόσημο της Αδριανούπολης είναι το τζαμί Σελιμιγιέ,

σχεδιασμένο από τον μεγάλο αρχιτέκτονα Σινάν (ελληνικής καταγωγής-εξισλαμισμένος), ο οποίος εμπνεύστηκε τα έργα του από τους βυζαντινούς αρχιτέκτονες και κυρίως από την Αγία Σοφία.
Στο όμορο τετράγωνο με το τζαμί, βρίσκεται και το Δημαρχείο της πόλης.

Η Αδριανούπολη (τουρκικά: Edirne «Εντιρνέ»), είναι ιστορική πόλη της σημερινής Τουρκίας, στην Ανατολική Θράκη, πολύ κοντά στα σύνορα με την Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Ιδρύθηκε από τον Ορέστη κατά τη μυθολογία και έφερε το όνομα Ορεστιάδα. Μετονομάστηκε σε Αδριανούπολη από τον Αυτοκράτορα Αδριανό. Υπήρξε η τρίτη πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από το έτος 1363 έως το έτος 1453, πριν η Κωνσταντινούπολη γίνει η τέταρτη και οριστική πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Αποτέλεσε μεγάλο κέντρο του Ελληνισμού με σημαντική προσφορά στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 . Σήμερα είναι η πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας (6.276 km², 402.606 κάτ.). Ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 165.979 κάτοικους (απογραφή έτους 2014).
Η Αδριανούπολη βρίσκεται στο ευρωπαϊκό τμήμα της Τουρκίας, απέχοντας 5km, περίπου, από από τα Ελληνικά και 20 km, περίπου, από τα Βουλγαρικά σύνορα. Η πόλη εξυπηρετείται από ένα πυκνό οδικό δίκτυο που τη συνδέει με την Κωνσταντινούπολη και την κεντρική Ευρώπη. Είναι σπουδαίο γεωργικό και κτηνοτροφικό κέντρο, όπου συγκεντρώνονται προϊόντα από την εύφορη θρακική παραλιακή πεδιάδα φρούτα, κρασιά, τυριά κ.α.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία προέκυψαν σύμφωνα με τη βιβλιογραφία.
Στο χώρο που είναι το τζαμί, προς το δρόμο, υπάρχει και το άγαλμα του αρχιτέκτονα Σινάν. Προχωρήσαμε προς το πεζοδρομημένο κέντρο της πόλης. Όπως είναι γνωστό οι Τούρκοι έχουν τρομερή αδυναμία στα σιντριβάνια.

Περπατήσαμε στο πεζοδρομημένο κέντρο της πόλης.



Κάποια στιγμή η Δ. πείνασε και σταματήσαμε σε ένα σουβλατζίδικο (ντονέρ). Οι άλλοι ζήτησαν από ένα ντονέρ (τιμή, πολύ κάτω του ευρώ) εγώ όμως ζήτησα μπίρα. Μπίρα, όμως, δεν διέθετε το μαγαζί. Τα πολύ κακά των μουσουλμανικών χωρών. Όμως ο ιδιοκτήτης έτρεξε σε διπλανό μαγαζί (ψιλικαντζίδικο


Μπαίνοντας στην Τουρκία είχα ανταλλάξει ένα 50ευρώ. Τα χρήματα μου είχαν μείνει σχεδόν άθικτα, οπότε εκεί πήρα ένα τουμπερλέκι, στο 25% της τιμής του στην Ελλάδα. Για να μπορώ να παίζω τουμπερλέκι, μετά τα μεσημεριανά τσίπουρα και τους ψαρομεζέδες.

Τις τούρκικες λίρες που μου περίσσεψαν, αποφάσισα να τις κάνω ταπετσαρία (χρηματιστηριακή έκφραση της δεκαετίας του 1980 και προηγούμενων δεκαετιών, για μετοχές που είχαν μηδενική αξία. Τότε δεν ήταν άϋλες οι μετοχές αλλά ήταν σε χαρτί, πολυτελείας αν θυμάμαι). Βγήκαμε από την αγορά και συνεχίσαμε τις βόλτες μας στο πεζοδρομημένο κέντρο της πόλης.



Όμως κάποια στιγμή έφτασε η δύσκολη ώρα του αποχωρισμού.
Δώσαμε με την Α. ραντεβού στο Λονδίνο, όταν θα γύριζα από την Ακτή.
Last edited: