Τουρκία Μόνος και άγρυπνος στην Κωνσταντινούπολη

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207

Μετά από το διάλειμμα κατέβηκα προς το τραμ αλλά με τα πόδια αυτήν την φορά. Ήταν περασμένες 12. Η θερμοκρασία κοντά στους 25 με υψηλή υγρασία που βάραινε τα βήματα και μούσκευε το σώμα σου αν περπατούσες για χιλιόμετρα κάτω από τον αστραφτερό ήλιο. Η ιδανική ώρα λοιπόν για το καραβάκι από το Εμίνονου. Το εισιτήριο για την μικρή βόλτα στον Βόσπορο με την Turyol κόστιζε 60 λίρες. Έδωσα στο ταμείο ένα διακοσάλιρο και πήρα τα μισά περίπου ρέστα από ότι έπρεπε. Τα έδειξα διαμαρτυρόμενος χωρίς να τα πιάσω στα χέρια μου. Τα ξαναπήρε πίσω ο υπάλληλος με ταχύτητα κρουπιέρη σε καζίνο και έδωσε τα σωστά χωρίς να αναφέρει τίποτα.

Επιβιβάστηκα στο καραβάκι 5 λεπτά πριν ξεκινήσει για την βόλτα των μία. Θρονιάστηκα στον τελευταίο όροφο που ήταν σκεπαστός αλλά ανοικτός από τα πλάγια. Στα μισά της διαδρομής οι περισσότεροι πήγαν στον κάτω όροφο γιατί δεν άντεχαν το κρύο. Φόρεσα κάτι ρούχα που είχα μέσα στο σακίδιο. Άλλαζα συνεχώς θέση για να παρατηρώ καλύτερα το μεγαλείο που προβάλλονταν μπροστά μας. Οι γλάροι μας συντρόφευαν σε όλη την διαδρομή. Ακόμη και αυτοί είναι πιο ήρεμοι εκεί και τους βλέπεις παντού σαν τα δικά μας τα περιστέρια. Δεν θυμάμαι ποτέ άλλοτε να πλησίασα τόσο κοντά γλάρους ακόμη και στους δρόμους. Η βόλτα κράτησε μιάμιση ώρα.


IMG_20220517_144222-01.jpeg



IMG_20220517_133657-01.jpeg



Δίπλα από το Εμίνονου βρίσκεται το Kucuk Pazar. Αγορά με φτηνοπράματα και ακριβώς από πάνω παλιές ασυντήρητες και εγκαταλειμμένες κατοικίες που έγιναν καταφύγιο για μετανάστες. Αγόρασα από έναν φούρνο ένα εύγευστο κουλούρι.


IMG_20220517_151538-01.jpeg



Όχι ακριβώς κουλούρι δηλαδή από ότι λένε οι Κωνσταντινοπουλίτες αλλά το simit το οποίο διαφέρει ελαφρώς. Το βρίσκεις παντού σε πλανόδιους πωλητές στον δρόμο. Κινήθηκα λίγο ανηφορικά αλλά το ένστικτο μου με σταμάτησε. Ελαφρώς κατεστραμμένες κατοικίες και δρόμοι και παράξενοι τύποι να περπατάνε δίπλα.


IMG_20220517_152334-02.jpeg



Τα χρήματα, οι κάρτες και η ταυτότητα ήταν σε ένα κρυφό εσωτερικό πορτοφόλι μέσα από το παντελόνι. Πάνω από το παντελόνι ένα τσαντάκι μικρό με ένα πορτοφόλι δόλωμα σε περίπτωση κλοπής, που είχε ελάχιστα χρήματα.

Ανηφόρισα για το τέμενος Σουλειμανιγιέ. Από τα καλύτερα μέρη για να δεις δωρεάν θέα πίσω από τους γραφικούς τρούλους.


IMG_20220517_165710-01.jpeg



Αναφέρουν ότι είναι το πιο εντυπωσιακό τζαμί της Istanbul. Κράτησα τα παπούτσια στο χέρι για να μπω να το δω. Ξεκουράστηκα μετά σε ένα τσιμεντένιο ύψωμα της εσωτερικής αθόρυβης αυλής.


IMG_20220517_162355-01.jpeg



Σε μιάμιση ώρα έκλεινε το Καπαλί Τσαρσί. Αναρωτήθηκα λίγο για το αν έπρεπε να δώσω τις τελευταίες μου δυνάμεις για να ανηφορίσω μέχρι εκεί η να γίνω ένα με το τσιμεντένιο πεζούλι για λίγο ακόμη.

Πέρασα από έναν έλεγχο για να εισέλθω μέσα στο αχανές παζάρι. Περνάς σε πολλά σημεία από ελέγχους, όπως στο metro αλλά και στα εμπορικά κέντρα. Είναι γνωστό πως οτιδήποτε πουλιέται σε αυτήν την καλυμμένη αγορά μπορεί να βρεθεί σε πολύ χαμηλότερη τιμή στα γύρω μαγαζιά. Εξερεύνησα σχεδόν όλα τα δρομάκια. Σε ένα σημείο είχε μαζευτεί κόσμος που παρακολουθούσε μια λεκτική φασαρία. Η μοναδική που είδα εκείνες τις ημέρες.

Στα στενά από το Καπαλί Τζαρσί μέχρι την Αιγυπτιακή αγορά νόμιζες ότι γίνονταν διαδήλωση στις 4 το απόγευμα. Το βάδισμα γινόταν σημειωτών ενίοτε. Περνούσαν συνέχεια άτομα που κουβαλούσαν εμπορεύματα πάνω σε καρότσια. Όλοι προχωρούσαν και όλοι μιλούσαν. Δεν υπήρχε μέρος να σταθείς να πάρεις ανάσα. Μέσα σε αυτό το κομφούζιο εμφανίζονταν ενίοτε μηχανάκια και αυτοκίνητα. Με τους μυς μου σφιγμένους και χωρίς να τα δω όλα έφυγα προς την Αιγυπτιακή αγορά. Πολύ μικρότερη και γεμάτη παλέτες χρωμάτων από τσάγια και μπαχαρικά που γέμιζαν τον χώρο με θεσπέσια αρώματα.


IMG_20220517_155104-01.jpeg



IMG_20220517_154734-01.jpeg



Μέσω ανηφορικών δρόμων βρέθηκα στο Μπλε Τζαμί.


IMG_20220517_182703-01.jpeg



Μετά τον παλιό ιππόδρομο εισήλθα στο εσωτερικό της Αγίας Σοφίας. Λόγω του ότι χρησιμοποιείται σαν τζαμί τα τελευταία χρόνια μπορείς να την δεις δωρεάν. Η είσοδος για το Τοπ Καπί είχε κλείσει.

Μια πολύ καλή και οικονομική επιλογή στην εστίαση είναι τα μαγειρεία. Η αλυσίδα Balkan Lokantasi προτείνεται για την μεγάλη ποικιλία καλομαγειρεμένων φαγητών σε χαμηλές τιμές. Έδωσα δύο ευρώ περίπου για μια μερίδα τουρλού, ένα γιαούρτι, λίγο ψωμί και ένα μπουκαλάκι νερό.



IMG_20220517_191410.jpg



Δεν είχε νυχτώσει ακόμη αλλά ήταν η ώρα που το σώμα έδωσε εντολή ότι τελειώνει η μπαταρία του. Πέρασα με το τραμ από την γέφυρα του Γαλατά την ώρα που βασίλευε ο ήλιος.


IMG_20220517_194521-01.jpeg



Ακινητοποιημένος όπως ήμουν μέσα σε αυτό, παρατηρούσα τον κόσμο καλύτερα. Με εξαίρεση ελάχιστες τουρίστριες οι γυναίκες ήταν όλες ντυμένες πολύ σεμνά και αρκετές με μαντίλες στα κεφάλια. Διέκρινα επίσης μια αγνότητα και ποιότητα σχέσεων από άλλη εποχή.

Το τέρμα ήταν στην στάση Κabatas. Από εκεί παίρνεις ένα τραινάκι που διασχίζει μέσα από ένα τούνελ την ανηφόρα για την πλατεία Ταξίμ χωρίς ενδιάμεσες στάσεις.

Επισκέφτηκα ένα μικρό παντοπωλείο για ανεφοδιασμό και έφτασα στο μικρό διαμέρισμα που θα έμενα. Ήταν στο Tarlabasi. Μισό χιλιόμετρο από την πλατεία. Το διαμέρισμα είχε ένα σαχνισί. Σαν μπαλκόνι κλειστό που προεξείχε από το κτίριο.


IMG_20220519_223505-01.jpeg



Πάντα ήθελα να μείνω σε κάτι τέτοιο. Ακουγόντουσαν παιδάκια που παίζανε έξω και ελάχιστα αυτοκίνητα. Βυθίστηκα στο κρεβάτι και έκανα έναν από τους καλύτερους ύπνους των τελευταίων εβδομάδων πίσω από μια πόρτα με τρεις κλειδαριές.

Ημέρα 2η

Ξύπνησα νωρίς και ασχολήθηκα με γυμναστική ,προσευχή, διαλογισμό, διάβασμα και γράψιμο σκέψεων. Δεν τα θεωρούσα σπατάλη χρόνου γιατί με βοηθούσανε να απολαμβάνω τα πάντα καλύτερα. Έγραψα ένα πρόγραμμα ημέρας όπου έβαλα σε μια σειρά αυτά που ήθελα να δω με απουσία αγχωτικών χρονοδιαγραμμάτων και έφυγα με την αίσθηση του εξερευνητή στα παπούτσια. Το σακίδιο είχε μόνο τα απαραίτητα για την βόλτα πλέον και οι ώμοι μου ένιωσαν αγαλλίαση. Είχε δροσιά και χαιρόσουν να περπατάς.

Έκανα μια γύρα στην πλατεία Ταξίμ. Από πίσω έχει ένα πάρκο που είχε γίνει πολύ γνωστό όταν μένανε σε αυτό διαδηλωτές που διαμαρτύρονταν για το καθεστώς πριν λίγα χρόνια. Το μέρος είναι σπίτι ακόμη για μερικούς αστέγους που γενικά παντού ήταν πολύ λιγότεροι από ότι ανέμενα σε μια χώρα που η οικονομία της καταρρέει και σε μια πόλη που ίσως να έχει και κοντά στα 20 εκατομμύρια πληθυσμό. Δεν στάθηκα για πολύ σε αυτά τα σημεία.


IMG_20220518_113221-01.jpeg



Δίπλα ήταν η περιοχή Cihangir. Διάσημη για την ομορφιά της αλλά παρά τους συνεχείς ελιγμούς δεν βρήκα κάτι που να τράβηξε την φωτογραφική μου ματιά εκτός από μια πολύχρωμη σκάλα. Ίσως να μην πέρασα από τους κατάλληλους δρόμους. Εδώ υπάρχει και ένα φημισμένο τζαμί στο οποίο γίνονταν συντήρηση και δεν μπόρεσα να το δω ολόκληρο.


IMG_20220518_120641-01.jpeg



Από τον παραλιακό δρόμο με το τραμ πήγα ξανά προς το Τοπ Καπί. Περιηγήθηκα μέσα στο πάρκο Γκιούλχανε που ήταν μια όαση γαλήνης δίχως δυνατές ομιλίες, αυτοκίνητα, κορναρίσματα και φωνές από ιμάμηδες. Ανηφόρες και κατηφόρες και εδώ. Οικογένειες κάθονταν στα παγκάκια, είτε στο γκαζόν με τα φαγητά τους και τα θερμό τους όπως και σε όλα τα πάρκα. Είναι σπα αναζωογόνησης για την ψυχή μου τέτοια μέρη.


IMG_20220518_131745-01.jpeg



Το εισιτήριο για το πακέτο Τοπ Καπί, χαρέμι και Αγία Ειρήνη κόστιζε 8€ για έναν ντόπιο και 28€ για έναν ξένο. Αυτή η λογική υπήρχε και σε άλλα αξιοθέατα όπου ζητάνε από τον τουρίστα να πληρώσει το διπλάσιο έως τετραπλάσιο εισιτήριο. Χρησιμοποιώντας έναν δρόμο που είναι δεξιά του μουσείου και που δεν έχει πολύ κόσμο στον έλεγχο είδα την πρώτη αυλή χωρίς εισιτήριο.


IMG_20220518_134139-01.jpeg



Δίπλα από το Τοπ Καπί υπάρχει ένα στενάκι που λέγεται Sogul Cesme με σπίτια που μοιάζουν περισσότερο εκθεσιακά παρά κατοικήσιμα. Από εκεί κατηφόρισα μέχρι τον Βόσπορο για να δω πως φαίνεται το παλάτι από την θάλασσα. Πολύ περισσότερος δρόμος από ότι ανέμενα και τελικά δεν φαίνονταν από εκείνο το σημείο καθόλου το παλάτι. Οι αυτοσχεδιασμοί δεν έχουν πάντα το αποτέλεσμα που περιμένω αλλά δίνουν μια αίσθηση περιπέτειας που χρωματίζει με πιο έντονα χρώματα την κάθε εμπειρία

 

Attachments

Last edited:

Hayate

Member
Μηνύματα
842
Likes
5.130
Επόμενο Ταξίδι
Oπου δεν κανονιζουμε..
Ταξίδι-Όνειρο
Hokkaido χειμωνα
Πάρα πολύ πολύ όμορφη αρχή...
Για την απατη με τους λούστρους τι παιζει πλάκα πλάκα??
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Ευχαριστώ πολύ! Να ξεκαθαρίσω καταρχάς από την αρχή πως δεν πάω να το παίξω ειδικός για την Κωσταντινούπολη με μια φορά που πήγα σε ένα forum που υπάρχουν άτομα που έχουν πάει δεκάδες φορές:):haha:

Έχω διαβάσει πολλά για τους λούστρους. Αρκετοί από αυτούς βρίσκουν αφορμές για να σου πιάσουν συζήτηση και στο τέλος σου ζητάνε χρήματα με διάφορους τρόπους και για διάφορες αιτίες. Δεν μπορώ να βρω τώρα την σελίδα που τα έγραφε. Το πιο γνωστό κόλπο πάντως είναι πως αφήνουν την βούρτσα να πέσει ενώ προχωράνε και όταν πας να τους την δώσεις προθυμοποιούνται να σου γυαλίσουν τα παπούτσια δήθεν από ευγνωμοσύνη και μετά σου ζητάνε ένα μεγάλο ποσό. Το αναφέρει εδώ μια ντόπια στο 2:19

Δεν λέω ότι είναι όλοι έτσι βέβαια
 
Last edited:

vasiliss

Member
Μηνύματα
920
Likes
8.357
Επόμενο Ταξίδι
Οδικό στην ;;;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Το πιο γνωστό κόλπο πάντως είναι πως αφήνουν την βούρτσα να πέσει ενώ προχωράνε και όταν πας να τους την δώσεις προθυμοποιούνται να σου γυαλίσουν τα παπούτσια δήθεν από ευγνωμοσύνη και μετά σου ζητάνε ένα μεγάλο ποσό.
Δεν το γνώριζα, αλλά μάλλον αυτό πήγε να μας συμβεί στην γέφυρα του Γαλατά τον Αύγουστο.

Από έναν λούστρο έπεσε ή βούρτσα, του φωνάξαμε να την πάρει, μας χιλιοευχαρίστησε και έκανε κίνηση να μας γυαλίσει τα παπούτσια, από ευγνωμοσύνη.
Αλλά για καλή μας τύχη, και κακή δική του, όλοι φορούσαμε πάνινα παπούτσια. :)
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ :)
Θα προσπαθήσω να είναι και η συνέχεια ανάλογη και σίγουρα εκτός πεπατημένης μιας και άφησα από έξω αξιοθέατα που είναι στο top10 και επισκέφτηκα αλλά λιγότερο δημοφιλή.
Το κόλπο με την βούρτσα πάντως δεν είναι τίποτα σε σχέση με κάποιο άλλο που διάβασα από πολύ κόσμο σε σχόλια στο YouTube ότι την έχει πατήσει. Δεν έχει να κάνει με τούς λούστρους. Θα γράψω για αυτό στο κατάλληλο σημείο της ιστορίας
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
760
Likes
3.839
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Πολύ όμορφη ιστορία , η Κωνσταντινούπολη έχει μια ιδιαίτερη ομορφιά , οι φωτογραφίες σου εξαιρετικές !!! Μπράβο για τη τόλμη και την οργάνωση !!! Οι γάτες εκεί είναι εξοικειωμένες με τους ανθρώπους !!!
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Αχ σε ευχαριστώ! Πόσο χαίρομαι που άρεσε σε αρκετά άτομα. Αν και αγχώθηκα λίγο για να μην απογοητεύσω στην συνέχεια :)

Σχετικά με τις φωτογραφίες τώρα, αυτές που έχω ανεβάσει από το balat είναι εμπνεόμενες από μια σελίδα που ανήκει σε έναν μόνιμο κάτοικο της περιοχής
Balat İstanbul (@balat.ist) • Instagram photos and videos
που ανεβάζει τα καλύτερα και γράφει και σε ποιους δρόμους είναι.
Οπότε πήγα για στοχευμένη φωτογράφιση μέσω τσεκαρισματος από το googlemap πριν :)
 

MVSylvia

Member
Μηνύματα
595
Likes
2.406
Αν και αγχώθηκα λίγο για να μην απογοητεύσω στην συνέχεια :)
Γραφεις με απιστευτη ειλικρινια και θαρρος να εισαι ευαλωτος οταν εκφραζεσαι (ειδα φοβο, ειδα ανασφαλεια, ειδα τολμη κ αποφασιστικοτητα, γενικα συναισθημα), μεταφερεις την εμπειρια σου ενσωματωμενη στο συναισθηματικο σου πλαισιο κ αυτο πιστεψε με, δεν μπορει να απογοητευσει. Εμενα προσωπικα αυτες ειναι οι αγαπημενες μου ιστοριες (πληροφοριες βρισκεις διαμαντια κ στα τοπικ εκτος ιστοριων), αυτες που διηγουνται ενα ταξιδι οχι ως ενα μεμονωμενο γεγονος αλλα ως κομματι της προσωπικης πορειας του καθενος. Κ εσυ κανεις ακριβως αυτο.
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Με ενθάρρυνε πολύ το σχόλιο σου. Σε ευχαριστώ.

Στις προηγούμενες ιστορίες μου δεν είχα καταγράψει πολύ τα συναισθήματα μου. Ένας λόγος ήταν και η ταπεινότητα. Δεν ήθελα να στρέψω δηλαδή την προσοχή στον εαυτό μου υπερβολικά. Σε αυτήν την ιστορία όμως πιστεύω ότι χρειάζεται περισσότερο η καταγραφή τών συναισθημάτων.
Όταν διαβάζω δηλαδή για ένα μοναχικό ταξίδι με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο να δω και πώς ένιωθε αυτός που το έκανε καθώς και κάποια ελαττώματα του και λάθη του. Είναι πιο εφικτή η εμπειρία της εξομοίωσης μέσα από την ανάγνωση έτσι για εμένα και μου δίνει κίνητρο ίσως για να φανταστώ ότι θα κάνω κάτι παρόμοιο. Οπότε έτσι θα συνεχίσει η ιστορία :)
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Στις προηγούμενες ιστορίες μου δεν είχα καταγράψει πολύ τα συναισθήματα μου. Ένας λόγος ήταν και η ταπεινότητα. Δεν ήθελα να στρέψω δηλαδή την προσοχή στον εαυτό μου υπερβολικά. Σε αυτήν την ιστορία όμως πιστεύω ότι χρειάζεται περισσότερο η καταγραφή τών συναισθημάτων
Εγώ διαφωνώ. Πάντα προτιμώ τις ιστορίες που καταγράφουν και συναίσθημα, που μας δίνουν την ευκαιρία να μάθουμε και μερικά πράγματα για το συγγραφέα. Ταυτίζομαι περισσότερο.
Το ίδιο γράφω και γω (στο άλλο άκρο ίσως αλλά έτσι μου βγαίνει) πάντως για μένα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον το "πάντρεμα" των τουριστικών πληροφοριών μέσα από τη ματιά του κάθε φορά ταξιδιώτη/ταξιδευτή/τουρίστα (άλλη πονεμένη ιστορία αυτό!).

Συγχαρητήρια, διαβάζω την ιστορία σου μια και ελπίζω πολύ σύντομα θα ξαναβρεθώ στην αγαπημένη μου Πόλη.
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Σε ευχαριστώ πολύ και εύχομαι να ξαναπάς στην πόλη όσο πιο σύντομα γίνεται.

Πολύ όμορφο αυτό το πάντρεμα που αναφέρεις. Ζαναζείς έτσι ένα ταξίδι σε ένα μέρος που έχεις πάει ήδη η ταξιδεύεις εκεί που δεν μπόρεσες να πας ακόμη.

Ένας αναγνώστης ζει χιλιάδες ζωές πριν πεθάνει. . . Ο άνθρωπος που δεν διαβάζει ποτέ ζει μόνο μία "- George R.R. Martin
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.981
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom