taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Η πρώτη μέρα λοιπόν ξεκινά με πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο και τρένο TGV, 300 Km/h, και μετά από κάτι λιγότερο από 2 ώρες βρίσκομαι στη Nimes. Αφήνω τα πράγματα στο εκεί ξενοδοχείο μου (Novotel Atria Nimes Centre), και εξορμώ...

Η Περιοχή αυτή της Ν. Γαλλίας (Προβηγκία) έχει ιστορία από τη ρωμαϊκή εποχή, και οι γύρω πόλεις είναι γεμάτες με ρωμαϊκές αρχαιότητες. Έτσι, εδώ βρίσκεται το καλύτερα διατηρημένο ρωμαϊκό αμφιθέατρο σε ολόκληρη τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία (προσοχή, όχι σημαντικότερο η μεγαλειωδέστερο, υπάρχει κι ένα Κολοσσαίο). Ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται για παραστάσεις: Συναυλίες, θέατρο, ταυρομαχίες... ακριβώς απέξω υπάρχει και το άγαλμα ενός ταυρομάχου, για να τονίζει την κύρια χρήση του χώρου κατά το 19ο αιώνα, αλλά και σήμερα ακόμη.

Λίγο πιο πέρα, το Maison Carree είναι ένας εντυπωσιακός τετράγωνος (εξ ου και το όνομα) ρωμαϊκός ναός του 1ου αιώνα πχ, με ελληνική επιρροή στην αρχιτεκτονική, επίσης πολύ σημαντικό αξιοθέατο της περιοχής. Εντυπωσιακό εξωτερικά, αλλά το εσωτερικό του χρησιμοποιείται ως αίθουσα προβολής για ένα μάλλον αδιάφορο 3D film. Πιο πάνω, στην κορυφή ενός λόφου, στο υψηλότερο σημείο της πόλης, βρίσκεται ο ρωμαϊκός πύργος "Tour Magne", με υπέροχη θέα στην πόλη και τη γύρω περιοχή.
:: 
Ακριβώς κάτω από αυτό το λόφο, υπάρχει ένα μεγάλο πάρκο, το Jardin de la Fontaine, δημιούργημα του 18ου αιώνα, γεμάτο κανάλια και σιντριβάνια, γύρω από μια πηγή. Βλέπει κανείς κολώνες να βυθίζονται στο νερό, κήπους με λουλούδια, κλπ. Κι από κει, μπορεί κανείς να φτάσει μέχρι το κέντρο της πόλης, ακολουθώντας την Quai de la fontaine, ένα αριστοκρατικό δρόμο στις 2 πλευρές ενός δεντροσκέπαστου καναλιού, με όμορφα ιδιωτικά σπίτια.

Ακριβώς απέναντι από το Maison Carree, είναι το Carre d’ Art, ένα κτήριο επίσης τετράγωνο από ατσάλι και γυαλί, έργο του διάσημου αρχιτέκτονα Sir Norman Foster, το οποίο στεγάζει το μουσείο σύγχρονης τέχνης της πόλης, και τη δημοτική βιβλιοθήκη. Και πίσω από αυτό, ένα μοντέρνο σιντριβάνι του Martial Raysse στην place d’ Assas ολοκληρώνει τη σύνδεση του ιδιαίτερα παλιού με το ιδιαίτερα νέο.
Και πέρα από όλα αυτά, υπάρχει και το ιστορικό κέντρο της πόλης. Μια παλιά πόλη, γεμάτη στενά δαιδαλώδη σοκάκια, με καφέ, μπιστρό, εστιατόρια να ξεχειλίζουν τα τραπεζάκια τους όπου υπάρχει μια μικρή πλατεία ή λίγος ελεύθερος χώρος, μαγαζάκια, εκκλησίες, σπίτια κλπ.
Το έμβλημα της πόλης είναι ένας… κροκόδειλος. Πράγμα περίεργο για μια πόλη που ελάχιστη σχέση έχει με το υγρό στοιχείο: Δε βρίσκεται κοντά ούτε σε θάλασσα, ούτε σε ποτάμι, ούτε σε λίμνη. Μια πηγή είχε όλη κι όλη, και γι αυτό εγκαταστάθηκαν εδώ οι πρώτοι κάτοικοι, αλλά αυτή δεν επαρκούσε καν για την ύδρευση της πόλης κατά τη Ρωμαϊκή εποχή. Αλλά έχει κι αυτό την ιστορία του (προέρχεται από ένα εορταστικό ρωμαϊκό νόμισμα που εκτυπώθηκε εδώ το 31 π.χ για να εορτάσει τη νίκη του Οκταβιανού επί του Αντωνίου και της Κλεοπάτρας) – ανανεώθηκε για τελευταία φορά το 1986 από τον Philippe Starck.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για την πόλη, είναι ότι από δω πήρε το όνομά του το ύφασμα denim (serge de Nimes) που εισήγαγε ο Levi Straus στην California για να φτιάξει τα παντελόνια για τους χρυσοθήρες…
Για καφέ & λιτό μεσημεριανό, δοκίμασα και συνιστώ το Grand Café de la Bourse, ακριβώς πίσω από το αμφιθέατρο. Είναι το πιο Grand café της πόλης, αριστοκρατικού στυλ, σε άψογη θέση, και καλό service.
Για βραδινό, δυο πόρτες πιο πέρα δοκίμασα επίσης και συνιστώ το Le Lisita, με 1 αστέρι Michelin, και φαγητό και service αντίστοιχου επιπέδου (όπως και τιμές, βέβαια). Κράτηση συνίσταται.

Η Περιοχή αυτή της Ν. Γαλλίας (Προβηγκία) έχει ιστορία από τη ρωμαϊκή εποχή, και οι γύρω πόλεις είναι γεμάτες με ρωμαϊκές αρχαιότητες. Έτσι, εδώ βρίσκεται το καλύτερα διατηρημένο ρωμαϊκό αμφιθέατρο σε ολόκληρη τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία (προσοχή, όχι σημαντικότερο η μεγαλειωδέστερο, υπάρχει κι ένα Κολοσσαίο). Ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται για παραστάσεις: Συναυλίες, θέατρο, ταυρομαχίες... ακριβώς απέξω υπάρχει και το άγαλμα ενός ταυρομάχου, για να τονίζει την κύρια χρήση του χώρου κατά το 19ο αιώνα, αλλά και σήμερα ακόμη.

Λίγο πιο πέρα, το Maison Carree είναι ένας εντυπωσιακός τετράγωνος (εξ ου και το όνομα) ρωμαϊκός ναός του 1ου αιώνα πχ, με ελληνική επιρροή στην αρχιτεκτονική, επίσης πολύ σημαντικό αξιοθέατο της περιοχής. Εντυπωσιακό εξωτερικά, αλλά το εσωτερικό του χρησιμοποιείται ως αίθουσα προβολής για ένα μάλλον αδιάφορο 3D film. Πιο πάνω, στην κορυφή ενός λόφου, στο υψηλότερο σημείο της πόλης, βρίσκεται ο ρωμαϊκός πύργος "Tour Magne", με υπέροχη θέα στην πόλη και τη γύρω περιοχή.


Ακριβώς κάτω από αυτό το λόφο, υπάρχει ένα μεγάλο πάρκο, το Jardin de la Fontaine, δημιούργημα του 18ου αιώνα, γεμάτο κανάλια και σιντριβάνια, γύρω από μια πηγή. Βλέπει κανείς κολώνες να βυθίζονται στο νερό, κήπους με λουλούδια, κλπ. Κι από κει, μπορεί κανείς να φτάσει μέχρι το κέντρο της πόλης, ακολουθώντας την Quai de la fontaine, ένα αριστοκρατικό δρόμο στις 2 πλευρές ενός δεντροσκέπαστου καναλιού, με όμορφα ιδιωτικά σπίτια.

Ακριβώς απέναντι από το Maison Carree, είναι το Carre d’ Art, ένα κτήριο επίσης τετράγωνο από ατσάλι και γυαλί, έργο του διάσημου αρχιτέκτονα Sir Norman Foster, το οποίο στεγάζει το μουσείο σύγχρονης τέχνης της πόλης, και τη δημοτική βιβλιοθήκη. Και πίσω από αυτό, ένα μοντέρνο σιντριβάνι του Martial Raysse στην place d’ Assas ολοκληρώνει τη σύνδεση του ιδιαίτερα παλιού με το ιδιαίτερα νέο.
Και πέρα από όλα αυτά, υπάρχει και το ιστορικό κέντρο της πόλης. Μια παλιά πόλη, γεμάτη στενά δαιδαλώδη σοκάκια, με καφέ, μπιστρό, εστιατόρια να ξεχειλίζουν τα τραπεζάκια τους όπου υπάρχει μια μικρή πλατεία ή λίγος ελεύθερος χώρος, μαγαζάκια, εκκλησίες, σπίτια κλπ.
Το έμβλημα της πόλης είναι ένας… κροκόδειλος. Πράγμα περίεργο για μια πόλη που ελάχιστη σχέση έχει με το υγρό στοιχείο: Δε βρίσκεται κοντά ούτε σε θάλασσα, ούτε σε ποτάμι, ούτε σε λίμνη. Μια πηγή είχε όλη κι όλη, και γι αυτό εγκαταστάθηκαν εδώ οι πρώτοι κάτοικοι, αλλά αυτή δεν επαρκούσε καν για την ύδρευση της πόλης κατά τη Ρωμαϊκή εποχή. Αλλά έχει κι αυτό την ιστορία του (προέρχεται από ένα εορταστικό ρωμαϊκό νόμισμα που εκτυπώθηκε εδώ το 31 π.χ για να εορτάσει τη νίκη του Οκταβιανού επί του Αντωνίου και της Κλεοπάτρας) – ανανεώθηκε για τελευταία φορά το 1986 από τον Philippe Starck.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για την πόλη, είναι ότι από δω πήρε το όνομά του το ύφασμα denim (serge de Nimes) που εισήγαγε ο Levi Straus στην California για να φτιάξει τα παντελόνια για τους χρυσοθήρες…
Για καφέ & λιτό μεσημεριανό, δοκίμασα και συνιστώ το Grand Café de la Bourse, ακριβώς πίσω από το αμφιθέατρο. Είναι το πιο Grand café της πόλης, αριστοκρατικού στυλ, σε άψογη θέση, και καλό service.
Για βραδινό, δυο πόρτες πιο πέρα δοκίμασα επίσης και συνιστώ το Le Lisita, με 1 αστέρι Michelin, και φαγητό και service αντίστοιχου επιπέδου (όπως και τιμές, βέβαια). Κράτηση συνίσταται.
Attachments
-
188,8 KB Προβολές: 4.151