Γαλλία Οδοιπορικό στη Νότια Γαλλία

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen

Το πρωινό τρένο με φέρνει στο Carcassonne, ίσως την πιο διάσημη καστρούπολη της Ευρώπης, και μάλλον τον πιο τουριστικό προορισμό του ταξιδιού μου. Για μια ακόμα φορά, το τρένο φτάνει μια πρωινή ώρα. Παίρνω ένα ταξί, και καλύπτω μ’ αυτό τα 3Km που με χωρίζουν από το ξενοδοχείο μου (Mercure Carcassonne Porte de la Cite), στην είσοδο του κάστρου. Παίρνω το δωμάτιό μου, και η εξερεύνηση ξεκινά.
Επί αιώνες, εδώ υπήρχαν 2 πόλεις, διακριτές μεταξύ τους. Η καστρούπολη (La Cite), και η κάτω πόλη (Ville Basse) βρίσκονταν σε συνεχή ανταγωνισμό μεταξύ τους, έως το 19ο αιώνα οπότε και ενώθηκαν σε μια πόλη. Ανάμεσα στις 2, υπάρχει ένα ποτάμι.

Η La Cite είναι ένα τεράστιο κάστρο, πλήρες οχυρώσεων, με διπλά τύχη, τάφρους, πύργους, παρατηρητήρια, παλάτι, κι ότι άλλο πρέπει να έχει η καστρούπολη του παραμυθιού. Η και παραπάνω από αυτά, καθώς η αναστήλωση του Eugene Violet-Le-Duc το 19 αιώνα ήταν αρκούντως δημιουργική, προσθέτοντας μυτερές κορυφές στους πυργίσκους κι άλλα όμορφα, που κάνουν το σύμπλεγμα πιο εντυπωσιακό, παρότι λιγότερο ιστορικά ακριβές. Δεν περιορίστηκε εδώ ο Violet-Le-Duc, τα ίδια έκανε και στη Notre Dame στο Παρίσι (προσέθεσε μέχρι και τρίτο πυργίσκο), στο Mont St-Michel, στο Palais des Papes στην Avignon, στη βασιλική του St-Sernin στην Τουλούζη και αλλού. Αλλά παρ’ όλα αυτά η Cite, όπως και όλα τα παραπάνω, είναι στη λίστα της Unesco. Μην ακούσω δικαιολογίες περί αναστήλωσης όταν έρθει η ώρα για την ένταξη της Κνωσού στη λίστα...
Παρόλα αυτά, το σύμπλεγμα της La Cite είναι αρκούντως εντυπωσιακό, αρκεί να κινείται κανείς εκεί τις ώρες που λείπουν οι πολλοί τουρίστες – νωρίς το πρωί είναι μαγικό, αλλά αυτό πριν πλακώσουν οι ορδές, προτού καν ανοίξουν τα άπειρα σουβενιράδικα. Ομοίως και αργά το βράδυ, όταν όλοι έχουν φύγει.
::
Με ένα εισιτήριο που βγάζει κανείς στην είσοδο της πόλης, μπορεί να περιηγηθεί σε ένα μέρος από τα τείχη της, και να δει το Chateau Comtal που είναι ένα κάστρο μέσα στο κάστρο, επίσης με οχυρώσεις, τάφρους κλπ.

Επίσης αξίζει τον κόπο μια βόλτα κατά μήκος των Lices, των κενών χώρων ανάμεσα στις 2 σειρές των τειχών, που χρησίμευαν ως γήπεδα για μεσαιωνικά αθλήματα.
Μετά από όλα αυτά, ταξί πάλι για την κάτω πόλη.
Η κάτω πόλη του Carcassonne είναι μια ακόμα μικρή ήσυχη Γαλλική πόλη, με τις αγορές τις, τα σπίτια της κλπ. Μπροστά από το σιδηροδρομικό σταθμό είναι η αφετηρία για τις κρουαζιέρες στο Canal du Midi. Μετά από ένα γρήγορο καφέ, επιβιβάζομαι στο σκάφος του Lou Gabaret, και ξεκινά μια δίωρη (παρά κάτι) κρουαζιέρα στο κανάλι.

Το Canal du Midi είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της επιχειρηματικότητας στο 17ο αιώνα, ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα στην ιστορία που έγιναν χάρη σε καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία. Πρόκειται για ένα κανάλι/διώρυγα, με σύστημα ίδιο με αυτό που χρησιμοποιείται και στη διώρυγα του Παναμά (δεξαμενές και πύλες). Φτιάχτηκε για να συνδέσει τη Μεσόγειο με τον ποταμό Garonne, που καταλήγει στο Bordeaux και τον Ατλαντικό, παρακάμπτοντας έτσι το Gibraltar (και τα τέλη διέλευσής του) και τον κύκλο της Ιβηρικής. Αποτέλεσε γιγαντιαία εμπορική επιτυχία, τόσο που το λιμάνι που το συνέδεε με τον ποταμό Garonne (και το παράλληλο σ’ εκείνον κανάλι που φτιάχτηκε αργότερα), στην Toulouse, ήταν κάποτε μια από τις πιο απασχολημένες εμπορικές διασταυρώσεις στον πλανήτη. Η παρακμή ήρθε από την έλευση του σιδηροδρόμου, όταν πλέον τα είδη μεταφέρονταν πολύ πιο γρήγορα, μειώνοντας κατά πολύ τις 14 ημέρες που απαιτούσε η πλεύση από τον Ατλαντικό στη Μεσόγειο. Το κανάλι, οι δεξαμενές του, και τα κτήρια υποστήριξής του είναι σήμερα κι αυτό μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς στη λίστα παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Εκτός από σημαντικό ιστορικά, είναι και πανέμορφο, καθώς οι δημιουργοί του φρόντισαν και φύτεψαν λεύκες δεξιά κι αριστερά του, για να συγκρατούν με τις ρίζες τους το χώμα, αλλά και για να δημιουργείται μονοπάτι στο πλάι απ’ όπου τα άλογα έσερναν τις φορτηγίδες στο κανάλι. Παρατήρησα μπόλικες οικογένειες να έχουν νοικιάσει ένα σκάφος, να έχουν φορτώσει ποδήλατα επάνω, και να κάνουν διακοπές διατρέχοντας το κανάλι: δεν χρειάζεται καν άδεια καπετάνιου ή άλλη γι αυτό.
Μετά την πλεύση στο κανάλι, κάνω μια βόλτα στην κάτω πόλη και περνάω το ποτάμι από την παλιά γέφυρα, έχοντας μπροστά μου τη μοναδική θέα της La Cite. Υπό άλλες συνθήκες θα ήταν λουσμένη από τον απογευματινό ήλιο, αλλά σήμερα δυστυχώς ο καιρός είναι νεφελώδης. Ανεβαίνω στην παλιά πόλη από την «πίσω» είσοδο, και απολαμβάνω επιτέλους τη La Cite με λιγότερο κόσμο, καθώς οι ορδές των εκδρομέων και των γκρούπ έχουν φύγει. Φαγητό (οπωσδήποτε το τοπικό φαγητό της περιοχής, Cassoulet) σε ένα εστιατόριο στην κεντρική πλατεία της Cite, και νυκτερινή βόλτα στην πόλη. Εδώ είναι που πέτυχα και μια όμορφη συναυλία (του Seal), αλλά δε μετανιώνω που δεν είχα βγάλει εισιτήρια – θα είχα χάσει τη νυκτερινή μαγεία της πόλης. Το φεστιβάλ της πόλης φέρνει κάθε καλοκαίρι αρκετά μεγάλα ονόματα για συναυλίες μέσα στο κάστρο (φέτος π.χ. το πρόγραμμα είχε Depeche Mode, Lenny Kravitz, Scorpions κ.α.).
 

Attachments

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Nimes

Η πρώτη μέρα λοιπόν ξεκινά με πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο και τρένο TGV, 300 Km/h, και μετά από κάτι λιγότερο από 2 ώρες βρίσκομαι στη Nimes. Αφήνω τα πράγματα στο εκεί ξενοδοχείο μου (Novotel Atria Nimes Centre), και εξορμώ...

Η Περιοχή αυτή της Ν. Γαλλίας (Προβηγκία) έχει ιστορία από τη ρωμαϊκή εποχή, και οι γύρω πόλεις είναι γεμάτες με ρωμαϊκές αρχαιότητες. Έτσι, εδώ βρίσκεται το καλύτερα διατηρημένο ρωμαϊκό αμφιθέατρο σε ολόκληρη τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία (προσοχή, όχι σημαντικότερο η μεγαλειωδέστερο, υπάρχει κι ένα Κολοσσαίο). Ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται για παραστάσεις: Συναυλίες, θέατρο, ταυρομαχίες... ακριβώς απέξω υπάρχει και το άγαλμα ενός ταυρομάχου, για να τονίζει την κύρια χρήση του χώρου κατά το 19ο αιώνα, αλλά και σήμερα ακόμη.

Λίγο πιο πέρα, το Maison Carree είναι ένας εντυπωσιακός τετράγωνος (εξ ου και το όνομα) ρωμαϊκός ναός του 1ου αιώνα πχ, με ελληνική επιρροή στην αρχιτεκτονική, επίσης πολύ σημαντικό αξιοθέατο της περιοχής. Εντυπωσιακό εξωτερικά, αλλά το εσωτερικό του χρησιμοποιείται ως αίθουσα προβολής για ένα μάλλον αδιάφορο 3D film. Πιο πάνω, στην κορυφή ενός λόφου, στο υψηλότερο σημείο της πόλης, βρίσκεται ο ρωμαϊκός πύργος "Tour Magne", με υπέροχη θέα στην πόλη και τη γύρω περιοχή.
::
Ακριβώς κάτω από αυτό το λόφο, υπάρχει ένα μεγάλο πάρκο, το Jardin de la Fontaine, δημιούργημα του 18ου αιώνα, γεμάτο κανάλια και σιντριβάνια, γύρω από μια πηγή. Βλέπει κανείς κολώνες να βυθίζονται στο νερό, κήπους με λουλούδια, κλπ. Κι από κει, μπορεί κανείς να φτάσει μέχρι το κέντρο της πόλης, ακολουθώντας την Quai de la fontaine, ένα αριστοκρατικό δρόμο στις 2 πλευρές ενός δεντροσκέπαστου καναλιού, με όμορφα ιδιωτικά σπίτια.

Ακριβώς απέναντι από το Maison Carree, είναι το Carre d’ Art, ένα κτήριο επίσης τετράγωνο από ατσάλι και γυαλί, έργο του διάσημου αρχιτέκτονα Sir Norman Foster, το οποίο στεγάζει το μουσείο σύγχρονης τέχνης της πόλης, και τη δημοτική βιβλιοθήκη. Και πίσω από αυτό, ένα μοντέρνο σιντριβάνι του Martial Raysse στην place d’ Assas ολοκληρώνει τη σύνδεση του ιδιαίτερα παλιού με το ιδιαίτερα νέο.
Και πέρα από όλα αυτά, υπάρχει και το ιστορικό κέντρο της πόλης. Μια παλιά πόλη, γεμάτη στενά δαιδαλώδη σοκάκια, με καφέ, μπιστρό, εστιατόρια να ξεχειλίζουν τα τραπεζάκια τους όπου υπάρχει μια μικρή πλατεία ή λίγος ελεύθερος χώρος, μαγαζάκια, εκκλησίες, σπίτια κλπ.

Το έμβλημα της πόλης είναι ένας… κροκόδειλος. Πράγμα περίεργο για μια πόλη που ελάχιστη σχέση έχει με το υγρό στοιχείο: Δε βρίσκεται κοντά ούτε σε θάλασσα, ούτε σε ποτάμι, ούτε σε λίμνη. Μια πηγή είχε όλη κι όλη, και γι αυτό εγκαταστάθηκαν εδώ οι πρώτοι κάτοικοι, αλλά αυτή δεν επαρκούσε καν για την ύδρευση της πόλης κατά τη Ρωμαϊκή εποχή. Αλλά έχει κι αυτό την ιστορία του (προέρχεται από ένα εορταστικό ρωμαϊκό νόμισμα που εκτυπώθηκε εδώ το 31 π.χ για να εορτάσει τη νίκη του Οκταβιανού επί του Αντωνίου και της Κλεοπάτρας) – ανανεώθηκε για τελευταία φορά το 1986 από τον Philippe Starck.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για την πόλη, είναι ότι από δω πήρε το όνομά του το ύφασμα denim (serge de Nimes) που εισήγαγε ο Levi Straus στην California για να φτιάξει τα παντελόνια για τους χρυσοθήρες…
Για καφέ & λιτό μεσημεριανό, δοκίμασα και συνιστώ το Grand Café de la Bourse, ακριβώς πίσω από το αμφιθέατρο. Είναι το πιο Grand café της πόλης, αριστοκρατικού στυλ, σε άψογη θέση, και καλό service.
Για βραδινό, δυο πόρτες πιο πέρα δοκίμασα επίσης και συνιστώ το Le Lisita, με 1 αστέρι Michelin, και φαγητό και service αντίστοιχου επιπέδου (όπως και τιμές, βέβαια). Κράτηση συνίσταται.
 

taxidakia

Member
Μηνύματα
285
Likes
51
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Άνδεις ξανά
Ίσα που το πόσταρα και... πριν από εσάς για σας! Ευχαριστούμε!
 

alexstef2

Member
Μηνύματα
307
Likes
166
Ωραία!!!!!Ευχαριστούμε!
Την περίμενα αυτή την ιστορία σου αφότου ανακοίνωσες το ταξίδι σου miotaver και περίμενω και τη συνέχεια!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
taver περιμένω την συνέχεια..ενδιαφέρον μου προκαλεί η νότια γαλλία.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Pont du Gard

Αν σας γεννήθηκε η απορία, πως υδρευόταν μια μεγάλη ρωμαϊκή πόλη όπως η Nimes με μια μικρή πηγή μόνο, ήρθε η ώρα για την απάντηση. Μια μεγαλύτερη πηγή, 25 χιλιόμετρα βορειότερα, και ένα απίστευτο για την εποχή του υδραγωγείο μήκους 50 χιλιομέτρων (με γέφυρες, τρύπες σε βράχο κλπ), που έφερνε το νερό σε ένα ταμιευτήρα δίπλα στον Tour Magne, ονόματι Castellum, και από κει με δίκτυο ύδρευσης σε όλη την πόλη. Και το αποκορύφωμα αυτού, η γέφυρα-υδραγωγείο Pont du Gard, πάνω από το στενότερο σημείο της κοιλάδας του ποταμού Gard. Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της Ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής, και μνημείο που κατέχει εξέχουσα θέση στον κατάλογο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco, η γέφυρα αυτή βρίσκεται ~30Km οδικώς από τη Nimes, και η πρόσβαση είναι μόνο οδική.
Ως δημόσια συγκοινωνία για κει από τη Nimes, υπάρχουν μόνο τα λεωφορεία της stdgard (www.stdgard.fr). Ο σταθμός των λεωφορείων (= μια σειρά από στάσεις η μια δίπλα στην άλλη) βρίσκεται ακριβώς στην πίσω πλευρά του σιδηροδρομικού σταθμού, αλλά χρειάζεστε αρκετή υπομονή, χρόνο και τύχη για να βρείτε ποιο από τα λεωφορεία που θα βρείτε εκεί είναι αυτό που πρέπει να πάρετε. Τα λεωφορεία μπορεί να έχουν ή να μην έχουν το σήμα της εταιρίας, θα γράφουν σίγουρα εντελώς άσχετο αριθμό γραμμής, ενώ ο σταθμός προορισμού δεν είναι αυτός που βλέπετε με bold στο site, αλλά κάποιο από τα ενδιάμεσα χωρία – δεν πάνε όλα τα λεωφορεία μέχρι το τέλος της γραμμής. Και να επιχειρήσετε να ρωτήσετε, όλοι οι «αρμόδιοι» που θα βρείτε εκεί είναι από ανταγωνιστικές εταιρίες και εξαιρετικά απρόθυμοι να σας βοηθήσουν. Η πιο ασφαλής μέθοδος είναι να ξέρετε την ώρα αναχώρησης, και μετά με γκάλοπ στους οδηγούς των λεωφορείων που αναχωρούν την ώρα που ενδιαφέρει, σε σπαστά Γαλλικά: “Pont du Gard?”.
Μετά από 30 λεπτά περίπου, το λεωφορείο φτάνει στη στάση. Η στάση είναι στο παρκινγκ της αριστερής όχθης του ποταμού Gard. Πρόσβαση στο Pont du Gard υπάρχει κι από τις 2 πλευρές του ποταμού, με άνετα παρκινγκ και εγκαταστάσεις (καφέ, tourist information, souvenir shops, μουσείο, cinema, εστιατόρια κλπ), σε απόσταση ασφαλείας από το μνημείο ώστε να μην ενοχλούν. Μετά από 10 λεπτά περπάτημα, φτάνει κανείς στο πραγματικά εντυπωσιακό ρωμαϊκό μνημείο, δίπλα στο οποίο υπάρχει και μια (πεζοδρομημένη σήμερα) οδική γέφυρα του 18ου αιώνα.

Το μνημείο υψώνεται 50 μέτρα πάνω από το ποτάμι, και αποτελείται από 3 επίπεδα. Κάθε επίπεδο είναι μια σειρά από αψίδες, που στηρίζει το επόμενο επίπεδο, και η τελευταία το κανάλι του νερού. Για να πάρετε μια αίσθηση του μεγέθους, έχουμε για το κάτω επίπεδο:6 αψίδες, 6 μέτρα πάχος, 142 μέτρα μήκος, 22 μέτρα ύψος. Για το μεσαίο, 11 αψίδες, 4 μέτρα πάχος, 242 μέτρα μήκος, 20 μέτρα ύψος. Και για το πάνω, 35 αψίδες, 3 μέτρα πάχος, 275 μέτρα μήκος, 7 μέτρα ύψος. Το κανάλι, στο πάνω μέρος του μνημείου είναι επισκέψιμο (με το κατάλληλο εισιτήριο), αλλά όταν πήγα το απόγευμα είχε ήδη κλείσει. Σύμφωνα με τους οδηγούς μου, δεν έχασα και τίποτα το συνταρακτικό…

Γύρω από το μνημείο, το έδαφος δίπλα στο ποτάμι είναι βραχώδες και το ποτάμι βαθύ. Αυτό, κάνει το μέρος ιδεώδες για βουτιές, πράγμα που τώρα τον Ιούλιο οι τοπικοί νέοι εκμεταλλεύονται δεόντως. Το ποτάμι, και οι όχθες του, είναι γεμάτα με νεαρόκοσμο που κάνει βουτιές, πικνίκ, κανό ή και απλώς μπάνιο στο ποτάμι. Είναι μάλλον περισσότεροι κι από τους άπειρους τουρίστες.
Επιστροφή στις εγκαταστάσεις της αριστερής όχθης, επίσκεψη στο (αδιάφορο) μουσείο, παγωτάκι, σουβενιράκια, και βουρ στο λεωφορείο της επιστροφής στη Nimes.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
εξαιρετική η περιγραφή του υδραγωγίου,πάντα με συνέρπαζε ο τρόπος που ευρισκαν την κάθε εποχή οι ανθρωποι να μοιράζονται το απαραίτητο αγαθό.
ειδικά οι ρωμαίοι είχαν βρεί πρωτότυπους τρόπους,και θυμαμαι οτι σε μιά αρχαία πόλη στην συρία,στα ερείπια σωζόταν ακόμα όλο το σύστημα της πόλης,οπου οι σωλήνες ήταν όλοι κεραμικοί!!απίστευτο...
 

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
410
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Πολύ χαίρομαι που αποφάσισες να μας γράψεις για το οδοιπορικό σου.
Η Νότια Γαλλία υστερεί σημαντικά στο travelstories τόσο σε πληροφορίες όσο και σε ταξιδιωτικές ιστορίες αλλά πιστεύω ότι η ιστορία σου θα καλύψει σημαντικά αυτό το κενό.

 

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
εξαιρετική η περιγραφή του υδραγωγίου,πάντα με συνέρπαζε ο τρόπος που ευρισκαν την κάθε εποχή οι ανθρωποι να μοιράζονται το απαραίτητο αγαθό.
ειδικά οι ρωμαίοι είχαν βρεί πρωτότυπους τρόπους,και θυμαμαι οτι σε μιά αρχαία πόλη στην συρία,στα ερείπια σωζόταν ακόμα όλο το σύστημα της πόλης,οπου οι σωλήνες ήταν όλοι κεραμικοί!!απίστευτο...
Το ντοκυμαντέρ αυτό πιστεύω εξηγέι αρκετά...

Και γενικώς για τα Ρωμαϊκά υδραγωγεία:
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.610
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Nα σαι καλά taver. Τόσο ολοκληρωμένη (και τεκμηριωμένη) περιγραφή, δύσκολα βρίσκεις.
Βάζουμε λοιπόν και τη Ν. Γαλλία στα προσεχώς.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Arles

Επόμενο πρωί, και μετά από μια γρήγορη βόλτα στην παλιά πόλη της Nimes, για φωτογραφίες με πρωινό φώς, παίρνω το τρένο για την Arles. Η διαδρομή διαρκεί 25 λεπτά, και εκτελείται με τοπικό τρένο (Ter). Tip για τα τρένα ter: Βαγόνι 1ης θέσης δεν υπάρχει στο τρένο – σε κάποια τρένα υπάρχει λίγος ξεχωριστός χώρος 1ης θέσης αλλά είναι και δύσκολο να τον βρεις, και επειδή οι θέσεις δεν είναι αριθμημένες τόσο ο χώρος αυτός όσο και οι διάδρομοι του τρένου είναι συνήθως κατηλλημένοι. Μην πληρώσετε για εισιτήριο 1ης θέσης (έχει λόγο που η τιμή είναι μόνο ελάχιστα πάνω από τη 2η θέση). Εγώ κατέληξα να ταξιδέψω όρθιος καθώς η πληθώρα των backpacks στο διάδρομο δε μου επέτρεπε να πάω πουθενά μέσα στο τρένο.
Φτάνω λοιπόν στην Arles. O σταθμός είναι περί το 1,5 Km από το κέντρο της πόλης και το ξενοδοχείο μου, απόσταση πάρα πολύ μεγάλη δεδομένου του μεγέθους της πόλης. Περπατώντας, μέσα από όμορφα στενάκια παλιάς πόλης βλέπω καφέ, πάρκα, το ποτάμι (Grand Rhone), και πόλη που είναι ήδη ολοζώντανη, παρά την πρωινή ώρα Κυριακής (10:30). Φτάνω στο ξενοδοχείο μου (Hotel du Forum), και η εξερεύνηση ξεκινά.

Κι εδώ η πόλη βρίθει ρωμαϊκών αρχαιοτήτων (και είναι η τελευταία τέτοια πόλη στο οδοιπορικό αυτό). Και πρώτα, ένα αμφιθέατρο, δίδυμο «αδελφάκι» αυτού της Nimes, αλλά σε επικλινές έδαφος που το κάνει πιο εντυπωσιακό. Το αμφιθέατρο έγινε γνωστό στο ευρύτερο κοινό από μια σκηνή καταδίωξης στην Ταινία "Ronin" (1998, R. De Niro, Jean Reno κ.α.). Στη σημερινή μου επίσκεψη, ο χώρος είναι διαμορφωμένος για ταυρομαχίες, αλλά στο πρόγραμμα δεν υπάρχει κάποια εκδήλωση για σήμερα (υπάρχουν όμως αφίσσες για παραστάσεις σε άλλες ημέρες). Ένας πύργος/παρατηρητήριο στην κορυφή του αμφιθεάτρου, παρέχει απεριόριστη θέα στη γύρω περιοχή, όπως επίσης παρέχει, από διαφορετική οπτική γωνία, και το παρατηρητήριο δίπλα στη Notre-Dame-de-la-Major, λίγο παραπέρα.
Απέναντι από το αμφιθέατρο, βρίσκεται το Ρωμαϊκό θέατρο της πόλης. Εδώ δεν είχαμε μονομάχους αλλά ηθοποιούς, αλλά παρότι διασώζεται μόνο ένα πολύ μικρό του μέρος, οι "κερκίδες" του έχουν αναστηλωθεί και χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα για παραστάσεις.
Πιο κάτω, δίπλα στο ποτάμι, υπάρχουν τα λουτρά του Palais Constantin (Thermes de la Trouille) ένα από τα μεγαλύτερα ρωμαϊκά λουτρά που διασώζονται, από την εποχή του Μ. Κωνσταντίνου (4ος αιώνας).
Λίγο έξω από την πόλη, βρίσκονται τα Alyschamps, μια νεκρόπολη με συνεχή χρήση από τους ρωμαικούς χρόνους ως τα τέλη του μεσαίωνα, σε ένα χώρο γεμάτο λεύκες, αγάλματα, και σαρκοφάγους με πομπώδεις επιγραφές. Ένας άγιος που είχε ταφεί εδώ είχε κάνει το χώρο πολύ ελκυστικό στις μεσαιωνικές κοινωνίες, και όλοι ήθελαν να ταφούν εδώ. Ο χώρος ήταν πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες, καθώς εμφανίζεται σε διάφορους πίνακες μεγάλων καλλιτεχνών (με κορυφαίο αυτό του Van Gogh).


Το πιο σημαντικό μη ρωμαϊκό αξιοθέατο της πόλης είναι η πρόσοψη της εκκλησίας του St-Trophime, ενός αγίου που προερχόταν από δω. Η χαραγμένη πύλη του 12ου αιώνα, σε (Romanesque) μεσαιωνική αρχιτεκτονική, είναι εντυπωσιακή, και μαζί με το δημαρχείο της πόλης δεσπόζουν στην Place de la Republique.
H Arles είναι επίσης γνωστή ως η πόλη που έζησε ο Vincent Van Gogh (και για λίγο και ο Paul Gaugin), με τις εικόνες της πόλης να έχουν αποτυπωθεί σε πάμπολλους πίνακές του. Δυστυχώς όμως, ούτε ένας πίνακας του δεν υπάρχει πια στην πόλη, ενώ από τα κτήρια που έζησε μονάχα ένα διασώζεται: το νοσοκομείο που νοσηλεύτηκε για ένα διάστημα, το οποίο σήμερα έχει μετατραπεί σε πολυχώρο τεχνών & καταστημάτων (Espace Van-Gogh). Κατά τα άλλα, η πόλη είναι γεμάτη από μη αυθεντικές αναφορές στο Van Gogh, που έχουν ως κύριο στόχο τους τα χρήματα των επισκεπτών. Από αυτά ξεχωρίζουν μια (κατά προσέγγιση) αναπαράσταση του δωματίου του Van Gogh, βασισμένη στον πίνακά του που το απεικονίζει (το αυθεντικό έχει καταστραφεί), και ένα μουσείο (Fondation Vincent Van Gogh-Arles) με πίνακες άλλων ζωγράφων που δημιουργήθηκαν ως φόρος τιμής στο Van Gogh – μερικοί από αυτούς από πολύ μεγάλα ονόματα της σημερινής (contemporary) τέχνης.
Η όμορφη ακτογραμμή του Rhone, και ειδικά το σημείο απ’ όπου o Van Gogh ζωγράφισε το “Starry Night over the Rhone” είναι σήμερα γεμάτη αποβάθρες όπου δένουν κρουαζιερόπλοια, ωστόσο μεγάλο μέρος της ακτής είναι προσβάσιμο, ελεύθερο, και προσφέρεται για όμορφο περπάτημα (πάνω ή κάτω από την οχύρωση). Είναι όμορφη και η θέα της πόλης από μακρυά, με τις ομοιόμορφες καραμοσκεπές να δένουν αρμονικά με το μπέζ χρώμα των κτηρίων της πόλης.
Επίσης, επιβάλλεται το περπάτημα σε όλη την παλιά πόλη, με προσεγμένα όμορφα στενάκια, μικρά μουσεία, καταστήματα, καφέ κλπ.
Πέρα από τα μουσεία και τα μνημεία, η ζωή της πόλης περιστρέφεται γύρω από την Place du Forum. Μια σειρά από café, εστιατόρια, κλπ συνωστίζονται στο λιγοστό χώρο της πλατείας, εκεί που κάποτε υπήρχε το ρωμαϊκό forum της πόλης (για την ακρίβεια, εκεί δίπλα). Πολύ τουριστικά, αλλά και πολύ καλό πέρασμα για people watching όταν πρόκειται να φας μόνος. Δοκίμασα το Café La Nuit (που υποτίθεται εικονίζεται στον ομώνυμο πίνακα του Van Gogh - αλλά θα το έλεγα tourist trap), και για καφέ στο παραδιπλανό L’apostrophe (καλό). Επίσης, πολλά καλά εστιατόρια, καφέ κλπ υπάρχουν στην πίσω πλευρά του Ρωμαϊκού θεάτρου, στην οδό Porte de Laure.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.900
Μέλη
38.906
Νεότερο μέλος
Makarena

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom