Γαλλία Οδοιπορικό στη Νότια Γαλλία

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen

Είναι πλέον Τετάρτη, και το πρωινό τρένο (TGV, αλλά με κανονική ταχύτητα αφού κινείται σε κανονικές γραμμές) με μεταφέρει στην Τουλούζη. Μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Γαλλίας, είναι ιδιαιτέρως γνωστή για την αεροπορική της βιομηχανία (μια κι εδώ είναι το μεγαλύτερο από τα εργοστάσια της Airbus). Αλλά εκτός από το σημερινό της βιομηχανικό χαρακτήρα, έχει και ιστορία ανά τους αιώνες.
Δυο πράγματα μου κάνουν αμέσως εντύπωση. Το πρώτο, είναι το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα από το αργιλικό κόκκινο εμφανές τούβλο, το οικοδομικό υλικό που χαρακτηρίζει όλα τα κτήρια στην πόλη, και κάνει τις πλατείες της να δείχνουν εντυπωσιακές. Το δεύτερο, είναι οι δίγλωσσες επιγραφές στα ονόματα των δρόμων. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν ισπανικά, μετά καταλανικά, και μόλις πριν λίγο που το έψαξα παραπάνω διαπίστωσα ότι ήταν… Occitan. Η γλώσσα μιας ευρείας περιοχής, που ποτέ δεν απέκτησε κρατική υπόσταση αλλά μόνο πολιτιστική συνοχή, και που περιελάμβανε ολόκληρη τη Νότια Γαλλία και το Μονακό, μέρος των Ιταλικών Άλπεων, και των Ισπανικών Πυρηναίων. Το επίκεντρο της Occitania ήταν και είναι η Toulouse, ωστόσο η γλώσσα της δεν είναι πουθενά αναγνωρισμένη ως επίσημη, πέραν της κοιλάδας Aran στην Καταλονία (λογικό, καθώς μοιάζει πολύ με τα Καταλανικά). Σήμερα πρακτικά είναι ακόμα μια νεκρή γλώσσα, τη χρησιμοποιεί πρακτικά μόνο η Académie des Jeux floraux, το Occitan ισοδύναμο της Γαλλικής Ακαδημίας, που εδρεύει εδώ στην Τουλούζη.
Παίρνω το μετρό από το σταθμό. Υπερσύγχρονο, χωρίς οδηγό, με 2 γραμμές και πολιτισμένη ατμόσφαιρα, με οδηγεί γρήγορα στο ξενοδοχείο μου (Le Grand Balcon), όπου αφήνω τα πράγματά μου, και η εξερεύνηση ξεκινά.
::
Πρώτη στάση, η place du Capitole, το επίκεντρο της πόλης και έξω από την πόρτα του ξενοδοχείου μου. Στην ανατολική πλευρά της πλατείας ξεχωρίζει το Capitole, το δημαρχείο της πόλης, του 1750, ένα όμορφο κτήριο που κερδίζει τις εντυπώσεις, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, με το εξαιρετικά διακοσμημένο του αίθριο. Εδώ στεγάζεται και η όπερα της πόλης. Στις άλλες τρεις πλευρές τις πλατείας, τα κτήρια είναι όλα ομοιόμορφα διακοσμημένα εξωτερικά, δημιουργώντας την αίσθηση του ενιαίου, αλλά προσθέτοντας και την πινελιά εκείνη που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την πλατεία. Στη δυτική πλευρά, το κτήριο διαθέτει σκεπασμένη στοά μπροστά από τα καταστήματα, στην οροφή της οποίας ο Raymond Moretti (γνωστός καλλιτέχνης της σύγχρονης τέχνης, πιο γνωστό του έργο η πολύχρωμη καμινάδα στη Defense) έχει φιλοτεχνήσει 29 αναπαραστάσεις από την ιστορία της πόλης.
Το κέντρο της πλατείας, σήμερα Τετάρτη το έχει καταλάβει μια τεράστια αγορά, με λίγο ως πολύ τα πάντα, από μεταχειρισμένους δίσκους και βιβλία ως και τρόφιμα. Κι όπου μαζεύεται κόσμος, να σου και οι άνθρωποι αγάλματα, οι μαροκινοί κλακαδόροι, οι πάντες όλοι. Στάση για ένα καφέ και παγωτάκι, σε ένα από τα πολυάριθμα καφέ στη δυτική πλευρά της πλατείας, και η βόλτα συνεχίζεται.

Επόμενη στάση, η Place Wilson, η δεύτερη μεγάλη πλατεία του κέντρου. Ωοειδής, επίσης με ομοιόμορφα κτήρια, και δρόμους να διακτινίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις, το πάρκο στο κέντρο της συγκεντρώνει όλο τον κόσμο. Μέσα σε λίγα μέτρα βλέπεις μαμάδες με παιδιά, άστεγους, γιάπηδες και «φρικιά». Μια φαρδιά λεωφόρος ξεκινά από δω και καταλήγει στο σταθμό, περνώντας πάνω από τις γραμμές του μετρό. Λίγο πιο πέρα, ο κεντρικός σταθμός του μετρό της πόλης, το μόνο σημείο όπου συναντώνται οι 2 γραμμές του.
Επιστρέφοντας προς τα πίσω, μια στάση στο tourist information, παίρνω ένα βολικό χάρτη της πόλης (για να μην κυκλοφορώ με τις φωτοτυπίες του Lonely planet στο χέρι…), διαπιστώνω την αδυναμία να κλείσω tour για τις εγκαταστάσεις της Airbus (έπρεπε να είχα κλείσει 10 μέρες πιο πριν, αλλά δεν είχε και αγγλόφωνο tour τη μέρα που ήθελα), και συνεχίζω. Ελαφρώς ανεκδιήγητοι, με φτωχά σπαστά Αγγλικά και τους βάζουν στο tourist information…
Νότια από την Place du Capitole, απλώνεται η παλιά γειτονιά (Vieux Quartier) της πόλης. Εδώ δεν έχουμε το όργιο με τα κιτς σουβενιράδικα, και τις λοιπές βιοτεχνίες που απευθύνονται στους τουρίστες. Κανονικά μαγαζιά, για κανονικούς πελάτες, και πολλές (πάνω από 50) επαύλεις (hotels particuliers), κυρίως του 16ου αιώνα. Ένα από τα ωραιότερα είναι το Hotel d’ Assezat, του 1555, που στεγάζει σήμερα τη Fondation Bemberg (συλλογή πινάκων, γλυπτών και αντικειμένων από το μεσαίωνα ως τον 20 αιώνα – δεν την επισκέφτηκα). Όλη η παλιά γειτονιά όμως αξίζει, και μάλιστα ακόμα περισσότερο όμορφες είναι οι απομακρυσμένες γωνιές της (μια ντόπια κυρία στο δρόμο με έστειλε να δω τη Rue Ninau, δεν θα την ανακάλυπτα χωρίς το tip…)
:: ::
Την πόλη διατρέχει ένα μεγάλο ποτάμι, ο Garonne, και οι προβλήτες στις όχθες του είναι ιδανικές για περπάτημα, άραγμα στο γκαζόν, κλπ. Στο κέντρο της πόλης, η προβλήτα μεγαλώνει και γίνεται ένα μικρό πάρκο, το Quai de la Durade. Από δω ξεκινούν οι από δω τουριστικές κρουαζιέρες για το Canal du Midi (αν μαζέψουν αρκετούς πελάτες, γιατί τουρίστες δε φαίνεται να υπάρχουν στην πόλη). Αλλά τώρα το καλοκαίρι, ο χώρος έχει μετατραπεί σε χώρο αναψυχής, κομμάτι από ένα ευρύτερο σχήμα με το ευρηματικό όνομα… Plage de Toulouse! Η Κυρίως πλαζ είναι σε ένα πάρκο λίγο πιο πάνω στο ποτάμι, αλλά εδώ είναι το σημείο κοντά στο κέντρο της πόλης, κι εδώ, ένα αραγμένο ποταμόπλοιο χρησιμοποιείται ως σκηνή για εκδηλώσεις. Σήμερα μια σενεγαλέζικη μπάντα παίζει αφρικάνικη μουσική, και ο κόσμος χορεύει ή απλώς παρακολουθεί το θέαμα. Λίγο πιο πάνω, το ποτάμι μετατρέπεται σε πίστα θαλασσίου σκι (ποταμίσιου, εν προκειμένω). Και πιο περα, η «παραλία» είναι γεμάτη ξαπλώστρες….

Το ποτάμι διασχίζουν 4 γέφυρες, στο κέντρο της πόλης. Η πιο παλιά από αυτές, λέγεται… Pont Neuf (νέα γέφυρα), είναι από το 16ο αιώνα, και αποτελείται από 7 ασύμμετρες αψίδες. Οι άλλες τρείς, από σκυρόδερμα και μέταλλο, είναι επίσης όμορφες, με προσεγμένη διακόσμηση: Pont St Michel, Pont St Pierre, Pont des Catalans. Ανάμεσα στις 2 τελευταίες, στην πλευρά του κέντρου της πόλης, βρίσκεται ένας παλιός νερόμυλος/υδροηλεκτρικό εργοστάσιο, που σήμερα λειτουργεί ως βιομηχανικό μουσείο, για παιδιά κυρίως. Είναι το Espace EDF Bazacle.

Τέσσερις μεγάλες εκκλησίες ξεχωρίζουν στην πόλη. Ο καθεδρικός του Αγ. Στεφάνου (St Etienne) είναι η κεντρική και παλαιότερη, με ανάμεικτους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς του 12ου και του 13ου αιώνα, η Notre Dame du Taur είναι εκεί που μαρτύρησε ο St. Sernin, η Eglise des Jacobins ξεχωρίζει για τα παράθυρα και το φωτισμό της, αλλά με διαφορά την παράσταση κλέβει η βασιλική του St. Sernin. Εκτός από το περίεργο οκταγωνικό καμπαναριό της, του 13ου αιώνα, και τον πύργο του 15ου αιώνα, είναι και το μεγαλύτερο και πληρέστερο Romanesque κτίσμα στη Γαλλία. Κάποτε ήταν ένας πολύ σημαντικός σταθμός για τα καραβάνια των προσκυνητών που περπατούσαν για το Santiago de Compostela (Chemin de St-Jacques), και ακόμα συγκεντρώνει αρκετούς επισκέπτες.

Ακριβώς δίπλα στη Βασιλική, το μουσείο St-Raymond (δεν το επισκέφτηκα) συγκεντρώνει ρωμαϊκά αγάλματα και παλαιοχριστιανικές σαρκοφάγους, στο κτήριο ενός νοσοκομείου του 11ου αιώνα.

Το πιο σημαντικό μουσείο της πόλης, το Musee des Augustins, αξίζει τον κόπο τόσο για το χώρο όσο και για τα εκθέματα. Στεγάζεται σε ένα πρώην μοναστήρι, το οποίο περικλείει δύο όμορφα κεντρικά αίθρια (cloisters) του 14ου αιώνα, με περιστύλια στις 4 πλευρές τους, γεμάτα λουλούδια στο κέντρο τους. Στη μια πλευρά, είναι η εκκλησία της μονής (και σήμερα χώρος του μουσείου). Έχω έρθει στο βραδινό άνοιγμα της Τετάρτης (τις Τετάρτες το μουσείο μένει ανοικτό μέχρι τις 21:00), και ο προσανατολισμός του κεντρικού παραθύρου της εκκλησίας σε σχέση με τον ήλιο δίνει την ευκαιρία στο φως να πλημμυρίσει το χώρο, και να δημιουργήσει μια μαγική αίσθηση. Πέραν της εκκλησίας, αν δεν ενδιαφέρεστε για μεσαιωνική τέχνη και ρωμαϊκά κιονόκρανα όπως κι εγώ, ο πρώτος όροφος του μουσείου είναι το μόνο ενδιαφέρον μέρος του, με έργα των Rubens, Delacroix, Toulouse-Lautrec κ.α. Σε αντίθεση με την εκκλησία, ίσως να είναι ο πιο κακοφωτισμένος μουσειακός χώρος που έχω επισκεφτεί ποτέ (με τους πίνακες να γυαλίζουν σχεδόν από παντού).
Στην απέναντι πλευρά του ποταμού, δυο μουσεία ξεχωρίζουν. Το Chateau d’ eau, ένας παλιός υδατόπυργος σήμερα στεγάζει εκθέσεις από τους μεγαλύτερους φωτογράφους του κόσμου, ενώ πιο κάτω, το μουσείο Les Abattoirs στεγάζει εκθέσεις μοντέρνας τέχνης, σε ένα μεταμορφωμένο χώρο από πρώην σφαγεία.
Δίπλα στο Abatoirs βρίσκεται ένα όμορφο μεγάλο πάρκο, και μετά από αυτό το Hospital de la Grave, ένα νοσοκομείο που λειτουργεί εκεί από το 15ο αιώνα, με ένα μεγαλοπρεπή θόλο στο κέντρο του, που δεσπόζει στον ουρανό της πόλης.
Για φαγητό, δυο πλατείες συγκεντρώνουν πολλές επιλογές, η Place de Capitole και η Place St-Georges. Στην τελευταία σας συνιστώ φαγητό στου Emile (με κράτηση), για το καλύτερο Cassoulet της πόλης, ή για πολύ καλό φαγητό γενικώς.
 

Attachments

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Nimes

Η πρώτη μέρα λοιπόν ξεκινά με πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο και τρένο TGV, 300 Km/h, και μετά από κάτι λιγότερο από 2 ώρες βρίσκομαι στη Nimes. Αφήνω τα πράγματα στο εκεί ξενοδοχείο μου (Novotel Atria Nimes Centre), και εξορμώ...

Η Περιοχή αυτή της Ν. Γαλλίας (Προβηγκία) έχει ιστορία από τη ρωμαϊκή εποχή, και οι γύρω πόλεις είναι γεμάτες με ρωμαϊκές αρχαιότητες. Έτσι, εδώ βρίσκεται το καλύτερα διατηρημένο ρωμαϊκό αμφιθέατρο σε ολόκληρη τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία (προσοχή, όχι σημαντικότερο η μεγαλειωδέστερο, υπάρχει κι ένα Κολοσσαίο). Ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται για παραστάσεις: Συναυλίες, θέατρο, ταυρομαχίες... ακριβώς απέξω υπάρχει και το άγαλμα ενός ταυρομάχου, για να τονίζει την κύρια χρήση του χώρου κατά το 19ο αιώνα, αλλά και σήμερα ακόμη.

Λίγο πιο πέρα, το Maison Carree είναι ένας εντυπωσιακός τετράγωνος (εξ ου και το όνομα) ρωμαϊκός ναός του 1ου αιώνα πχ, με ελληνική επιρροή στην αρχιτεκτονική, επίσης πολύ σημαντικό αξιοθέατο της περιοχής. Εντυπωσιακό εξωτερικά, αλλά το εσωτερικό του χρησιμοποιείται ως αίθουσα προβολής για ένα μάλλον αδιάφορο 3D film. Πιο πάνω, στην κορυφή ενός λόφου, στο υψηλότερο σημείο της πόλης, βρίσκεται ο ρωμαϊκός πύργος "Tour Magne", με υπέροχη θέα στην πόλη και τη γύρω περιοχή.
::
Ακριβώς κάτω από αυτό το λόφο, υπάρχει ένα μεγάλο πάρκο, το Jardin de la Fontaine, δημιούργημα του 18ου αιώνα, γεμάτο κανάλια και σιντριβάνια, γύρω από μια πηγή. Βλέπει κανείς κολώνες να βυθίζονται στο νερό, κήπους με λουλούδια, κλπ. Κι από κει, μπορεί κανείς να φτάσει μέχρι το κέντρο της πόλης, ακολουθώντας την Quai de la fontaine, ένα αριστοκρατικό δρόμο στις 2 πλευρές ενός δεντροσκέπαστου καναλιού, με όμορφα ιδιωτικά σπίτια.

Ακριβώς απέναντι από το Maison Carree, είναι το Carre d’ Art, ένα κτήριο επίσης τετράγωνο από ατσάλι και γυαλί, έργο του διάσημου αρχιτέκτονα Sir Norman Foster, το οποίο στεγάζει το μουσείο σύγχρονης τέχνης της πόλης, και τη δημοτική βιβλιοθήκη. Και πίσω από αυτό, ένα μοντέρνο σιντριβάνι του Martial Raysse στην place d’ Assas ολοκληρώνει τη σύνδεση του ιδιαίτερα παλιού με το ιδιαίτερα νέο.
Και πέρα από όλα αυτά, υπάρχει και το ιστορικό κέντρο της πόλης. Μια παλιά πόλη, γεμάτη στενά δαιδαλώδη σοκάκια, με καφέ, μπιστρό, εστιατόρια να ξεχειλίζουν τα τραπεζάκια τους όπου υπάρχει μια μικρή πλατεία ή λίγος ελεύθερος χώρος, μαγαζάκια, εκκλησίες, σπίτια κλπ.

Το έμβλημα της πόλης είναι ένας… κροκόδειλος. Πράγμα περίεργο για μια πόλη που ελάχιστη σχέση έχει με το υγρό στοιχείο: Δε βρίσκεται κοντά ούτε σε θάλασσα, ούτε σε ποτάμι, ούτε σε λίμνη. Μια πηγή είχε όλη κι όλη, και γι αυτό εγκαταστάθηκαν εδώ οι πρώτοι κάτοικοι, αλλά αυτή δεν επαρκούσε καν για την ύδρευση της πόλης κατά τη Ρωμαϊκή εποχή. Αλλά έχει κι αυτό την ιστορία του (προέρχεται από ένα εορταστικό ρωμαϊκό νόμισμα που εκτυπώθηκε εδώ το 31 π.χ για να εορτάσει τη νίκη του Οκταβιανού επί του Αντωνίου και της Κλεοπάτρας) – ανανεώθηκε για τελευταία φορά το 1986 από τον Philippe Starck.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για την πόλη, είναι ότι από δω πήρε το όνομά του το ύφασμα denim (serge de Nimes) που εισήγαγε ο Levi Straus στην California για να φτιάξει τα παντελόνια για τους χρυσοθήρες…
Για καφέ & λιτό μεσημεριανό, δοκίμασα και συνιστώ το Grand Café de la Bourse, ακριβώς πίσω από το αμφιθέατρο. Είναι το πιο Grand café της πόλης, αριστοκρατικού στυλ, σε άψογη θέση, και καλό service.
Για βραδινό, δυο πόρτες πιο πέρα δοκίμασα επίσης και συνιστώ το Le Lisita, με 1 αστέρι Michelin, και φαγητό και service αντίστοιχου επιπέδου (όπως και τιμές, βέβαια). Κράτηση συνίσταται.
 

taxidakia

Member
Μηνύματα
285
Likes
51
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Άνδεις ξανά
Ίσα που το πόσταρα και... πριν από εσάς για σας! Ευχαριστούμε!
 

alexstef2

Member
Μηνύματα
307
Likes
166
Ωραία!!!!!Ευχαριστούμε!
Την περίμενα αυτή την ιστορία σου αφότου ανακοίνωσες το ταξίδι σου miotaver και περίμενω και τη συνέχεια!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
taver περιμένω την συνέχεια..ενδιαφέρον μου προκαλεί η νότια γαλλία.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Pont du Gard

Αν σας γεννήθηκε η απορία, πως υδρευόταν μια μεγάλη ρωμαϊκή πόλη όπως η Nimes με μια μικρή πηγή μόνο, ήρθε η ώρα για την απάντηση. Μια μεγαλύτερη πηγή, 25 χιλιόμετρα βορειότερα, και ένα απίστευτο για την εποχή του υδραγωγείο μήκους 50 χιλιομέτρων (με γέφυρες, τρύπες σε βράχο κλπ), που έφερνε το νερό σε ένα ταμιευτήρα δίπλα στον Tour Magne, ονόματι Castellum, και από κει με δίκτυο ύδρευσης σε όλη την πόλη. Και το αποκορύφωμα αυτού, η γέφυρα-υδραγωγείο Pont du Gard, πάνω από το στενότερο σημείο της κοιλάδας του ποταμού Gard. Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της Ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής, και μνημείο που κατέχει εξέχουσα θέση στον κατάλογο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco, η γέφυρα αυτή βρίσκεται ~30Km οδικώς από τη Nimes, και η πρόσβαση είναι μόνο οδική.
Ως δημόσια συγκοινωνία για κει από τη Nimes, υπάρχουν μόνο τα λεωφορεία της stdgard (www.stdgard.fr). Ο σταθμός των λεωφορείων (= μια σειρά από στάσεις η μια δίπλα στην άλλη) βρίσκεται ακριβώς στην πίσω πλευρά του σιδηροδρομικού σταθμού, αλλά χρειάζεστε αρκετή υπομονή, χρόνο και τύχη για να βρείτε ποιο από τα λεωφορεία που θα βρείτε εκεί είναι αυτό που πρέπει να πάρετε. Τα λεωφορεία μπορεί να έχουν ή να μην έχουν το σήμα της εταιρίας, θα γράφουν σίγουρα εντελώς άσχετο αριθμό γραμμής, ενώ ο σταθμός προορισμού δεν είναι αυτός που βλέπετε με bold στο site, αλλά κάποιο από τα ενδιάμεσα χωρία – δεν πάνε όλα τα λεωφορεία μέχρι το τέλος της γραμμής. Και να επιχειρήσετε να ρωτήσετε, όλοι οι «αρμόδιοι» που θα βρείτε εκεί είναι από ανταγωνιστικές εταιρίες και εξαιρετικά απρόθυμοι να σας βοηθήσουν. Η πιο ασφαλής μέθοδος είναι να ξέρετε την ώρα αναχώρησης, και μετά με γκάλοπ στους οδηγούς των λεωφορείων που αναχωρούν την ώρα που ενδιαφέρει, σε σπαστά Γαλλικά: “Pont du Gard?”.
Μετά από 30 λεπτά περίπου, το λεωφορείο φτάνει στη στάση. Η στάση είναι στο παρκινγκ της αριστερής όχθης του ποταμού Gard. Πρόσβαση στο Pont du Gard υπάρχει κι από τις 2 πλευρές του ποταμού, με άνετα παρκινγκ και εγκαταστάσεις (καφέ, tourist information, souvenir shops, μουσείο, cinema, εστιατόρια κλπ), σε απόσταση ασφαλείας από το μνημείο ώστε να μην ενοχλούν. Μετά από 10 λεπτά περπάτημα, φτάνει κανείς στο πραγματικά εντυπωσιακό ρωμαϊκό μνημείο, δίπλα στο οποίο υπάρχει και μια (πεζοδρομημένη σήμερα) οδική γέφυρα του 18ου αιώνα.

Το μνημείο υψώνεται 50 μέτρα πάνω από το ποτάμι, και αποτελείται από 3 επίπεδα. Κάθε επίπεδο είναι μια σειρά από αψίδες, που στηρίζει το επόμενο επίπεδο, και η τελευταία το κανάλι του νερού. Για να πάρετε μια αίσθηση του μεγέθους, έχουμε για το κάτω επίπεδο:6 αψίδες, 6 μέτρα πάχος, 142 μέτρα μήκος, 22 μέτρα ύψος. Για το μεσαίο, 11 αψίδες, 4 μέτρα πάχος, 242 μέτρα μήκος, 20 μέτρα ύψος. Και για το πάνω, 35 αψίδες, 3 μέτρα πάχος, 275 μέτρα μήκος, 7 μέτρα ύψος. Το κανάλι, στο πάνω μέρος του μνημείου είναι επισκέψιμο (με το κατάλληλο εισιτήριο), αλλά όταν πήγα το απόγευμα είχε ήδη κλείσει. Σύμφωνα με τους οδηγούς μου, δεν έχασα και τίποτα το συνταρακτικό…

Γύρω από το μνημείο, το έδαφος δίπλα στο ποτάμι είναι βραχώδες και το ποτάμι βαθύ. Αυτό, κάνει το μέρος ιδεώδες για βουτιές, πράγμα που τώρα τον Ιούλιο οι τοπικοί νέοι εκμεταλλεύονται δεόντως. Το ποτάμι, και οι όχθες του, είναι γεμάτα με νεαρόκοσμο που κάνει βουτιές, πικνίκ, κανό ή και απλώς μπάνιο στο ποτάμι. Είναι μάλλον περισσότεροι κι από τους άπειρους τουρίστες.
Επιστροφή στις εγκαταστάσεις της αριστερής όχθης, επίσκεψη στο (αδιάφορο) μουσείο, παγωτάκι, σουβενιράκια, και βουρ στο λεωφορείο της επιστροφής στη Nimes.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
εξαιρετική η περιγραφή του υδραγωγίου,πάντα με συνέρπαζε ο τρόπος που ευρισκαν την κάθε εποχή οι ανθρωποι να μοιράζονται το απαραίτητο αγαθό.
ειδικά οι ρωμαίοι είχαν βρεί πρωτότυπους τρόπους,και θυμαμαι οτι σε μιά αρχαία πόλη στην συρία,στα ερείπια σωζόταν ακόμα όλο το σύστημα της πόλης,οπου οι σωλήνες ήταν όλοι κεραμικοί!!απίστευτο...
 

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
410
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Πολύ χαίρομαι που αποφάσισες να μας γράψεις για το οδοιπορικό σου.
Η Νότια Γαλλία υστερεί σημαντικά στο travelstories τόσο σε πληροφορίες όσο και σε ταξιδιωτικές ιστορίες αλλά πιστεύω ότι η ιστορία σου θα καλύψει σημαντικά αυτό το κενό.

 

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
εξαιρετική η περιγραφή του υδραγωγίου,πάντα με συνέρπαζε ο τρόπος που ευρισκαν την κάθε εποχή οι ανθρωποι να μοιράζονται το απαραίτητο αγαθό.
ειδικά οι ρωμαίοι είχαν βρεί πρωτότυπους τρόπους,και θυμαμαι οτι σε μιά αρχαία πόλη στην συρία,στα ερείπια σωζόταν ακόμα όλο το σύστημα της πόλης,οπου οι σωλήνες ήταν όλοι κεραμικοί!!απίστευτο...
Το ντοκυμαντέρ αυτό πιστεύω εξηγέι αρκετά...

Και γενικώς για τα Ρωμαϊκά υδραγωγεία:
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.610
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Nα σαι καλά taver. Τόσο ολοκληρωμένη (και τεκμηριωμένη) περιγραφή, δύσκολα βρίσκεις.
Βάζουμε λοιπόν και τη Ν. Γαλλία στα προσεχώς.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.490
Likes
29.011
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Arles

Επόμενο πρωί, και μετά από μια γρήγορη βόλτα στην παλιά πόλη της Nimes, για φωτογραφίες με πρωινό φώς, παίρνω το τρένο για την Arles. Η διαδρομή διαρκεί 25 λεπτά, και εκτελείται με τοπικό τρένο (Ter). Tip για τα τρένα ter: Βαγόνι 1ης θέσης δεν υπάρχει στο τρένο – σε κάποια τρένα υπάρχει λίγος ξεχωριστός χώρος 1ης θέσης αλλά είναι και δύσκολο να τον βρεις, και επειδή οι θέσεις δεν είναι αριθμημένες τόσο ο χώρος αυτός όσο και οι διάδρομοι του τρένου είναι συνήθως κατηλλημένοι. Μην πληρώσετε για εισιτήριο 1ης θέσης (έχει λόγο που η τιμή είναι μόνο ελάχιστα πάνω από τη 2η θέση). Εγώ κατέληξα να ταξιδέψω όρθιος καθώς η πληθώρα των backpacks στο διάδρομο δε μου επέτρεπε να πάω πουθενά μέσα στο τρένο.
Φτάνω λοιπόν στην Arles. O σταθμός είναι περί το 1,5 Km από το κέντρο της πόλης και το ξενοδοχείο μου, απόσταση πάρα πολύ μεγάλη δεδομένου του μεγέθους της πόλης. Περπατώντας, μέσα από όμορφα στενάκια παλιάς πόλης βλέπω καφέ, πάρκα, το ποτάμι (Grand Rhone), και πόλη που είναι ήδη ολοζώντανη, παρά την πρωινή ώρα Κυριακής (10:30). Φτάνω στο ξενοδοχείο μου (Hotel du Forum), και η εξερεύνηση ξεκινά.

Κι εδώ η πόλη βρίθει ρωμαϊκών αρχαιοτήτων (και είναι η τελευταία τέτοια πόλη στο οδοιπορικό αυτό). Και πρώτα, ένα αμφιθέατρο, δίδυμο «αδελφάκι» αυτού της Nimes, αλλά σε επικλινές έδαφος που το κάνει πιο εντυπωσιακό. Το αμφιθέατρο έγινε γνωστό στο ευρύτερο κοινό από μια σκηνή καταδίωξης στην Ταινία "Ronin" (1998, R. De Niro, Jean Reno κ.α.). Στη σημερινή μου επίσκεψη, ο χώρος είναι διαμορφωμένος για ταυρομαχίες, αλλά στο πρόγραμμα δεν υπάρχει κάποια εκδήλωση για σήμερα (υπάρχουν όμως αφίσσες για παραστάσεις σε άλλες ημέρες). Ένας πύργος/παρατηρητήριο στην κορυφή του αμφιθεάτρου, παρέχει απεριόριστη θέα στη γύρω περιοχή, όπως επίσης παρέχει, από διαφορετική οπτική γωνία, και το παρατηρητήριο δίπλα στη Notre-Dame-de-la-Major, λίγο παραπέρα.
Απέναντι από το αμφιθέατρο, βρίσκεται το Ρωμαϊκό θέατρο της πόλης. Εδώ δεν είχαμε μονομάχους αλλά ηθοποιούς, αλλά παρότι διασώζεται μόνο ένα πολύ μικρό του μέρος, οι "κερκίδες" του έχουν αναστηλωθεί και χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα για παραστάσεις.
Πιο κάτω, δίπλα στο ποτάμι, υπάρχουν τα λουτρά του Palais Constantin (Thermes de la Trouille) ένα από τα μεγαλύτερα ρωμαϊκά λουτρά που διασώζονται, από την εποχή του Μ. Κωνσταντίνου (4ος αιώνας).
Λίγο έξω από την πόλη, βρίσκονται τα Alyschamps, μια νεκρόπολη με συνεχή χρήση από τους ρωμαικούς χρόνους ως τα τέλη του μεσαίωνα, σε ένα χώρο γεμάτο λεύκες, αγάλματα, και σαρκοφάγους με πομπώδεις επιγραφές. Ένας άγιος που είχε ταφεί εδώ είχε κάνει το χώρο πολύ ελκυστικό στις μεσαιωνικές κοινωνίες, και όλοι ήθελαν να ταφούν εδώ. Ο χώρος ήταν πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες, καθώς εμφανίζεται σε διάφορους πίνακες μεγάλων καλλιτεχνών (με κορυφαίο αυτό του Van Gogh).


Το πιο σημαντικό μη ρωμαϊκό αξιοθέατο της πόλης είναι η πρόσοψη της εκκλησίας του St-Trophime, ενός αγίου που προερχόταν από δω. Η χαραγμένη πύλη του 12ου αιώνα, σε (Romanesque) μεσαιωνική αρχιτεκτονική, είναι εντυπωσιακή, και μαζί με το δημαρχείο της πόλης δεσπόζουν στην Place de la Republique.
H Arles είναι επίσης γνωστή ως η πόλη που έζησε ο Vincent Van Gogh (και για λίγο και ο Paul Gaugin), με τις εικόνες της πόλης να έχουν αποτυπωθεί σε πάμπολλους πίνακές του. Δυστυχώς όμως, ούτε ένας πίνακας του δεν υπάρχει πια στην πόλη, ενώ από τα κτήρια που έζησε μονάχα ένα διασώζεται: το νοσοκομείο που νοσηλεύτηκε για ένα διάστημα, το οποίο σήμερα έχει μετατραπεί σε πολυχώρο τεχνών & καταστημάτων (Espace Van-Gogh). Κατά τα άλλα, η πόλη είναι γεμάτη από μη αυθεντικές αναφορές στο Van Gogh, που έχουν ως κύριο στόχο τους τα χρήματα των επισκεπτών. Από αυτά ξεχωρίζουν μια (κατά προσέγγιση) αναπαράσταση του δωματίου του Van Gogh, βασισμένη στον πίνακά του που το απεικονίζει (το αυθεντικό έχει καταστραφεί), και ένα μουσείο (Fondation Vincent Van Gogh-Arles) με πίνακες άλλων ζωγράφων που δημιουργήθηκαν ως φόρος τιμής στο Van Gogh – μερικοί από αυτούς από πολύ μεγάλα ονόματα της σημερινής (contemporary) τέχνης.
Η όμορφη ακτογραμμή του Rhone, και ειδικά το σημείο απ’ όπου o Van Gogh ζωγράφισε το “Starry Night over the Rhone” είναι σήμερα γεμάτη αποβάθρες όπου δένουν κρουαζιερόπλοια, ωστόσο μεγάλο μέρος της ακτής είναι προσβάσιμο, ελεύθερο, και προσφέρεται για όμορφο περπάτημα (πάνω ή κάτω από την οχύρωση). Είναι όμορφη και η θέα της πόλης από μακρυά, με τις ομοιόμορφες καραμοσκεπές να δένουν αρμονικά με το μπέζ χρώμα των κτηρίων της πόλης.
Επίσης, επιβάλλεται το περπάτημα σε όλη την παλιά πόλη, με προσεγμένα όμορφα στενάκια, μικρά μουσεία, καταστήματα, καφέ κλπ.
Πέρα από τα μουσεία και τα μνημεία, η ζωή της πόλης περιστρέφεται γύρω από την Place du Forum. Μια σειρά από café, εστιατόρια, κλπ συνωστίζονται στο λιγοστό χώρο της πλατείας, εκεί που κάποτε υπήρχε το ρωμαϊκό forum της πόλης (για την ακρίβεια, εκεί δίπλα). Πολύ τουριστικά, αλλά και πολύ καλό πέρασμα για people watching όταν πρόκειται να φας μόνος. Δοκίμασα το Café La Nuit (που υποτίθεται εικονίζεται στον ομώνυμο πίνακα του Van Gogh - αλλά θα το έλεγα tourist trap), και για καφέ στο παραδιπλανό L’apostrophe (καλό). Επίσης, πολλά καλά εστιατόρια, καφέ κλπ υπάρχουν στην πίσω πλευρά του Ρωμαϊκού θεάτρου, στην οδό Porte de Laure.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.216
Μηνύματα
883.890
Μέλη
38.906
Νεότερο μέλος
Makarena

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom