• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Ιούλιο - Σεπτέμβριο 2016! Κάντε κλικ εδώ!

Γερμανία Οι έμποροι της Χάνσα

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565

Hamburg.jpg


Η αρχέγονη ανάγκη του ανθρώπου να ταξιδεύει και να διακινεί ελεύθερα τα αγαθά του, οδήγησε στα μέσα του 12ου αιώνα μία σειρά Γερμανικών πόλεων στη Βόρεια Θάλασσα να συνασπιστούν και να συγκροτήσουν μία εμπορική ένωση που επεκτάθηκε ταχύτατα στις περιοχές ανατολικά του ποταμού Έλβα και στη Βαλτική Θάλασσα, ίδρυσε πάμπολλες εμπορικές παροικίες και την περίοδο της παντοκρατορίας της τον 15ο αιώνα έφτασε να αριθμεί 90 πόλεις μέλη, μεταξύ των οποίων το Λονδίνο, το Μπέργκεν και την Αμβέρσα, που έχαιραν της ελεύθερης ναυσιπλοΐας και εμπορίου, και να επιβάλλει το εμπορικό της μονοπώλιο σε βασιλείς και ηγεμόνες χωρίς καν να διαθέτει στρατό.

Η ένωση αυτή ονομάστηκε Χάνσα και αποτέλεσε ίσως τη μεγαλύτερη εμπορική και οικονομική ένωση που γνώρισε η ήπειρός μας μέχρι τη δημιουργία της κοινής Ευρωπαϊκής αγοράς πέντε αιώνες αργότερα. Και είναι τόσο σημαντική για την ιστορία της Γερμανίας, που η εθνική αεροπορική εταιρεία της χώρας Lufthansa πήρε το όνομά της από αυτή.

Το Αμβούργο, αν και δεν αποτέλεσε την έδρα της Χανσεατικής Ένωσης (αυτή ήταν η πόλη του Λύμπεκ) και δεν βρέχεται καν από τη Βόρεια Θάλασσα -αφού στην πραγματικότητα συνδέεται με αυτή μέσω του ποταμού Έλβα- έγραψε από τότε τη δική του ιστορία, με περιόδους μεγαλείου και ολοκληρωτικές καταστροφές, και εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Γερμανίας και στο τρίτο μεγαλύτερο της Ευρώπης, μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα.

Για τρεις μέρες περπάτησα στις αποβάθρες, στα κανάλια και στις γέφυρες της πόλης, άκουσα τους ναυτικούς που ξεφόρτωναν τα μπαχαρικά και το κακάο από τα βαριά ιστιοφόρα και μύρισα τις στάχτες της Μεγάλης Φωτιάς του 1842.

Hamburg-port-770x285.jpg


 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565
Πηγαίνοντας βόρεια

Εφόσον η πτήση για Αμβούργο ήταν νωρίς το πρωί, έπρεπε να προηγηθεί μία διανυκτέρευση στην Αθήνα, αφού η αυθημερόν μετάβαση στο αεροδρόμιο από την πόλη μου ήταν αδύνατη. Ψάχνοντας ξενοδοχείο κοντά σε σταθμό του μετρό, κατέληξα στο Αθηναΐς, στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, λόγω καλής τιμής και κριτικών στο διαδίκτυο. Στην περιοχή υπάρχει πληθώρα ξενοδοχείων, αλλά τα περισσότερα σε υψηλότερες τιμές, τουλάχιστον κατά την περίοδο της δικής μου αναζήτησης. Το ξενοδοχείο είναι καινούριο, καθαρό και σε βολική τοποθεσία (το Μέγαρο Μουσικής απέχει 5 λεπτά με τα πόδια), και σίγουρα αξίζει τα λεφτά που διαθέτεις για αυτό. Μία μεγαλύτερη ευελιξία στον κλιματισμό του (δεν αυξομειώνεται η ένταση, ή το ανοίγεις και κρυώνεις ή το κλείνεις και σκας) θα το έκανε απολύτως ιδανικό.

143081891.jpg


Με την ευκαιρία της αναφοράς μου στη σύντομη διαμονή μου στην Αθήνα θα ήθελα να προτείνω και ένα καφέ που έμαθα τυχαία, διάβασα πολύ θετικά σχόλια για αυτό και διαπίστωσα και εγώ την καλή του ποιότητα. Το Bell Square στην Πανόρμου, ακριβώς απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, έχει έναν πολύ επιμελημένο χώρο, μεγάλη ποικιλία καλών καφέδων και ωραία πιάτα για brunch ή και για τις άλλες ώρες της ημέρας. Οι τιμές του παραπάνω από ικανοποιητικές για την ποιότητά που προσφέρει. Το συνιστώ.

p1bprm9u6la11qn1umaob31kvc4_1400x800.jpg


DSC_0009.JPG


Η πτήση για το Αμβούργο κράτησε κάτι λιγότερο από τις προγραμματισμένες 3 ώρες και ένα τέταρτο και με εξαίρεση ένα ενοχλητικό παιδάκι που καθόταν δίπλα μου (Θέλω την ησυχία μου όταν ταξιδεύω. Θέλω την ησυχία μου γενικά) και τον πλήρως αδιάφορο για το ταπεραμέντο του γιου του πατέρα του, ήταν καλή. Το αεροδρόμιο του Αμβούργου, Flughafen Hamburg, απέχει μόλις 8 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης, βρίσκεται δηλαδή μέσα στον οικιστικό ιστό, όπως και του Βερολίνου. Με έτος ίδρυσης το 1911 είναι το παλαιότερο εν λειτουργία αεροδρόμιο του κόσμου! Μην τρομάζετε, το 1990 υπέστη μία γενναία ανακατασκευή και επέκταση ώστε σήμερα το παρουσιαστικό και η λειτουργικότητά του να μην μαρτυρούν την ηλικία του, αν και αισθητικά παραμένει μάλλον τυπικό και αδιάφορο.

flughafen-hamburg.jpg


Για να πάει κάποιος στο κέντρο του Αμβούργου υπάρχουν πολύ ακριβά ταξί, λεωφορεία και η γραμμή S1 του -σχεδόν- επίγειου τραίνου S-Bahn, την οποία και φυσικά προτίμησα, και η οποία σε 25 περίπου λεπτά σε μεταφέρει στον Κεντρικό Σταθμό της πόλης (Hauptbahnhof) που βρίσκεται στο κέντρο.

Όπως συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, και στο Αμβούργο υπάρχει κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η Hamburg Card από τον Οργανισμό Τουρισμού του Αμβούργου, λοιπόν, παρέχει ακόμα έκπτωση σε σημαντικά αξιοθέατα, μουσεία, καφέ και εστιατόρια της πόλης, και μπορείς να την επιλέξεις για 1 έως 5 ημέρες. https://www.hamburg-travel.com/booking/hamburg-card/?utm_medium=HMG&utm_campaign=UEHM_ELPHI Για να σας είμαι όμως ειλικρινής, η συγκέντρωση των κύριων σημείων ενδιαφέροντος του Αμβούργου σε περιορισμένη ακτίνα (η μεγάλη πλειοψηφία τους βρίσκεται στο κέντρο) και επομένως οι μικρές αποστάσεις που χρειάζεται να διανυθούν για να τα δεις, σε συνδυασμό με τις συγκριτικά χαμηλές τιμές των εισιτηρίων (για το αεροδρόμιο κοστίζει μόλις 3,30 ευρώ) δεν καθιστούν μία κάρτα απεριορίστων διαδρομών ιδιαίτερα επωφελή. Εγώ αγοράζοντας διαδικτυακά μία των 4 ημερών θεωρώ ότι δεν έκανα ποτέ απόσβεση των σχεδόν 35 ευρώ που έδωσα για αυτή.

(Εδώ σας παραθέτω την παρακάτω ιστοσελίδα, που σε απλή και κατανοητή γλώσσα δίνει πολύ πρακτικές και αναλυτικές πληροφορίες για ό,τι χρειαστεί ένας επισκέπτης στο Αμβούργο, ενώ μπορείτε να διατυπώσετε και τις δικές σας ερωτήσεις. Μου φάνηκε ιδιαίτερα χρήσιμη. https://www.travel-to-hamburg.com/)
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565
Στο σπίτι της αριστοκρατικής χελώνας

Έχω αναφέρει πολλές φορές στις ιστορίες μου ότι δεν είμαι άνθρωπος της ταλαιπωρίας και της κακοπέρασης. Δεν θέλω περιπέτειες, ούτε απρόβλεπτα, ούτε χαριτωμένες μικρές ήττες, γιατί τάχα «αυτά νοστιμίζουν τις διακοπές». Θέλω να περάσω καλά, χωρίς εκπλήξεις και ελεγχόμενα ως προς το τι με περιμένει. Επιλέγω κεντρικά και καλά, άρα και ακριβότερα, ξενοδοχεία και έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Αυτό, βέβαια, είναι μία κουβέντα για το Αμβούργο, γιατί είναι μια γενικά ακριβή πόλη και η διαμονή εκεί είναι επίσης ακριβότερη από ότι στα περισσότερα άλλα μέρη της Γερμανίας.

Το Tortue (που σημαίνει χελώνα στα Γαλλικά και θα το προφέρετε "τορτγί" για να μην σας περάσουν για τίποτα μπασκλασαρίες...) είναι κεντρικότατο, βρίσκεται στα όρια της νέας με την παλιά πόλη του Αμβούργου (στον σταθμό του τρένου Stadthausbrücke), ανάμεσα σε όλα τα σημαντικά αξιοθέατα, έχει πολύ υψηλή αισθητική και ομοίως υψηλή τιμή για ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων. Το βρήκα σε προσφορά μέσω του Booking και το έκλεισα για τρία βράδια. Θα ήθελα για περισσότερα.

Hamburg - Tortue Hotel 02.JPG


Hamburg - Tortue Hotel 04.JPG


Hamburg - Tortue Hotel 05.JPG


Hamburg - Tortue Hotel 09.JPG


Hamburg - Tortue Hotel 11.JPG


Hamburg - Tortue Hotel 12.JPG


Δεν έχω να πω πολλά. Είναι όντως εξαιρετικό, ήσυχο παρά τη θέση του, με μία αίσθηση πολυτέλειας, μία ωραιότατη μεγάλη εσωτερική αυλή και πρωινό στα 35 ευρώ την ημέρα, το οποίο δεν δοκίμασα ποτέ. Σου παρέχουν όμως δωρεάν το περιεχόμενο του mini bar, για όσες μέρες μείνεις και για όσα αναψυκτικά και αν πιείς από αυτό. Είναι και αυτό κάτι.

Μοναδική παραφωνία, μία γυναικεία τρίχα σε μία από τις δύο πετσέτες του ντους, την οποία και άφησα στο πάτωμα ώστε να αλλαχθεί την επομένη, με την ελπίδα ότι είχε αλλαχθεί και από την προηγούμενη ένοικο. Την επομένη, στην πετσέτα που κρεμόταν στη λαβή του ντους υπήρχε μία (άλλη?) γυναικεία τρίχα. Η θετική εκδοχή είναι η κοπέλα που αλλάζει τις πετσέτες να έχει εποχική τριχόπτωση. Η αρνητική, η πετσέτα να πάρθηκε από το πάτωμα και να τοποθετήθηκε και πάλι στη λαβή.
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565
Η Παλιά Πόλη

Όπως είπα, το ξενοδοχείο μου ήταν στα όρια της Παλιάς με τη Νέα Πόλη, οπότε η εύλογη αφετηρία της περιήγησης μου ήταν από το μέρος που συγκεντρώνει τα περισσότερα ιστορικά κτήρια και χαρακτηρίζεται από τις τέσσερις μεγάλες εκκλησίες του. Από την Παλιά Πόλη του Αμβούργου (Altstadt στα γερμανικά). Εκεί, παρά την παραμυθένια ατμόσφαιρα που επικρατεί, δύσκολα συναντά κανείς κτήρια που να είναι στην πραγματικότητα παλαιότερα των 150 ετών, καθώς τα περισσότερα κτίσματα της περιοχής καταστράφηκαν από τη Μεγάλη Φωτιά του 1842 και σταδιακά ανακατασκευάστηκαν στην προηγούμενη μορφή τους.

Hamburg - Old Town 01.JPG


Neuer Wall και Rathaus


Η οδός Neuer Wall είναι ο πλέον χλιδάτος και εμπορικός δρόμος του Αμβούργου και ένας από τους εμπορικότερους δρόμους παγκοσμίως. Τα 600 του μέτρα με πολυτελή μαγαζιά από τις μεγαλύτερες φίρμες για ρούχα, παπούτσια και είδη σπιτιού, εκτείνονται από τη γέφυρα Stadthausbrücke μέχρι και την περιοχή Jungfernstieg, κοντά στη λίμνη Binnenalster. Είναι ο δρόμος που εκτός από την καταναλωτική εκτόνωση που θα σας προσφέρει, θα σας οδηγήσει και στα ενδότερα της Παλιάς Πόλης.

Hamburg - Neuer Wall 01.JPG


Hamburg - Neuer Wall 02.JPG


Hamburg - Neuer Wall 04.JPG


Το 1864 κάθετα στην Neuer Wall χτίστηκε η στοά Mellin Passage, για να τη συνδέει με τη Στοά Alster (για την οποία θα μιλήσουμε παρακάτω), και η οποία σήμερα αποτελεί την παλαιότερη από τις πολλές εμπορικές στοές του Αμβούργου και πιθανότατα και την ομορφότερη, λόγω των πραγματικά εντυπωσιακών οροφογραφιών που την κοσμούν και οι οποίες φιλοτεχνήθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα.

Hamburg - Mellin Passage 01.JPG


Hamburg - Mellin Passage 02.JPG


Rathaus σημαίνει στα γερμανικά δημαρχείο. Και στο Αμβούργο δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μπερδέψετε το Δημαρχείο με κανένα άλλο κτήριο της πόλης. Γιατί αυτό το νέο-αναγεννησιακό παλάτι που η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1897, αποτελεί τη μοναδική εξαίρεση πλούτου, υπερβολής και μεγαλείου σε μία πόλη που αρχιτεκτονικά χαρακτηρίζεται γενικά από λιτότητα και μέτρο.

Από την άλλη, χτισμένο σε μία εποχή ακμής και ευημερίας, όπου η Γερμανική Αυτοκρατορία ξεκινούσε να σχηματίζεται, ίσως δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά. Διαθέτει 647 δωμάτια ενώ ο πύργος του με το ρολόι φτάνει τα 112 μέτρα. Στην μεγάλη εσωτερική του αυλή δεσπόζει το σιντριβάνι με το άγαλμα της Υγείας, περιβαλλόμενη από φιγούρες που έχουν να κάνουν με το νερό. Κατασκευάστηκε στη μνήμη των θυμάτων της μεγάλης επιδημίας χολέρας που χτύπησε την πόλη το 1892 και η οποία αποδεκάτισε το 60% του τότε πληθυσμού της.

Το κτήριο λειτουργεί ακόμα και σήμερα, αφού στεγάζει το δημοτικό συμβούλιο της πόλης, τη γερουσία και το κοινοβούλιο του κρατιδίου του Αμβούργου (η πόλη του Αμβούργου αποτελεί από μόνη της ένα από τα ομόσπονδα κρατίδια της Γερμανίας). Ανά μισάωρο πραγματοποιούνται ξεναγήσεις στους χώρους του, στην τιμή των 5 ευρώ.

Hamburg - Rathaus 01.JPG


Hamburg - Rathaus 03.JPG


Hamburg - Rathaus 05.JPG


Hamburg - Rathaus 06.JPG


Hamburg - Rathaus 10.JPG


Hamburg - Rathaus 11.JPG


Hamburg - Rathaus 12.JPG


Hamburg - Rathaus 13.JPG


Hamburg - Rathaus 16.JPG


Hamburg - Rathaus 09.JPG


Το όλο κτηριακό συγκρότημα του Δημαρχείου, το οποίο έμεινε ανέπαφο από την καταστρεπτική πυρκαγιά του 1842, περιλαμβάνει ακόμα την έδρα της Αστυνομίας της πόλης και το Παλιό Χρηματιστήριο (το Αμβούργο ήταν η πρώτη πόλη της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης που είχε χρηματιστήριο, ήδη από τον 16ο αιώνα) το οποίο χτίσθηκε το 1841 σε ύστερο κλασικό στυλ και βλέπει στην πλατεία Adolphplatz.

Hamburg - Polizeiwache Rathaus 02.JPG

Η είσοδος της Αστυνομίας

Hamburg - Börse 01.JPG

Το Παλιό Χρηματιστήριο

Hamburg - Adolphsplatz 02.JPG


Hamburg - Adolphsplatz 01.JPG

Η Adolphplatz
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565
Chilehaus και Chocoversum

Αν το Rathaus ξεχωρίζει για την υπερβολή και τον πλούτο του, το Chilehaus είναι σίγουρα το πλέον φουτουριστικό και λιτό κτήριο στο Αμβούργο, σε σχέση με την εποχή της κατασκευής του. Η γωνιώδης φόρμα αυτού του 10όροφου κτηρίου στην συνοικία Kontorhausviertel είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε υπό την κατάλληλη οπτική γωνία (κοιτώντας το από την ανατολική πλευρά) να δίνει την εντύπωση της πλώρης πλοίου.

Κατασκευάστηκε το 1924 από τον αρχιτέκτονα Fritz Höger κατόπιν παραγγελίας του μεγιστάνα της ναυσιπλοΐας και μεγαλοεμπόρου Henry Brarens Sloman, ο οποίος επειδή έκανε την περιουσία του από το εμπόριο νιτρικής ποτάσας στη Χιλή (Chile), το κτήριο πήρε το συγκεκριμένο όνομα. Θεωρείται εξαιρετικό δείγμα του αρχιτεκτονικού εξπρεσιονισμού των αρχών του 20ου αιώνα και για την ολοκλήρωσή του χρειάστηκαν 5 εκατομμύρια κόκκινα τούβλα. Θα πάτε εκεί χρησιμοποιώντας τη γραμμή U1 του μετρό και κατεβαίνοντας στη στάση Meßberg.

Hamburg - Chilehaus 01.JPG


Hamburg - Chilehaus 04.JPG


Hamburg - Chilehaus 06.JPG


Hamburg - Chilehaus 07.JPG


Hamburg - Chilehaus 08.JPG


Ως μεγάλο κέντρο εμπορίας του κακάο επί αιώνες, το Αμβούργο δεν θα μπορούσε να στερείται ενός μουσείου αφιερωμένου στη σοκολάτα. Ακριβώς, λοιπόν, απέναντι από το Chilehaus βρίσκεται το Μουσείο της Σοκολάτας, Chocoversum. Μέσα από μία περιήγηση μιάμισης ώρας ο επισκέπτης γνωρίζει όλη τη διαδικασία παρασκευής της σοκολάτας από τους κόκκους του κακάο, όχι μόνο παρακολουθώντας την αλλά και συμμετέχοντας σε αυτή, ακόμα και δοκιμάζοντας τη σοκολάτα στα διάφορα στάδια της παρασκευής της.
Η είσοδος στοιχίζει 15 ευρώ (στα 12 ευρώ με τη Hamburg Card).

Hamburg - Chocoversum 01.JPG


Hamburg - Old Town 04.JPG
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565
Οι εκκλησίες του Αμβούργου

Πέντε καμπαναριά χαρακτηρίζουν τον ορίζοντα της πόλης του Αμβούργου. Οι τέσσερις από τις πέντε εμβληματικές εκκλησίες στις οποίες ανήκουν -όλες λιθουρανικές- βρίσκονται στην παλιά πόλη, με εξαίρεση τον καθεδρικό ναό του Αγίου Μιχαήλ που βρίσκεται στο νεότερο τμήμα.

St Jacobi: Χτισμένη στο δεύτερο μισό του 14ου αιώνα σε γοτθικό στυλ, χαρακτηρίζεται από το πολύτιμο εκκλησιαστικό όργανο, το μεγαλύτερο σε μπαρόκ στυλ στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, στο οποίο έχει παίζει μέχρι και ο Johann Sebastian Bach και το ποίο εξακολουθεί να ακούγεται έως σήμερα στις Κυριακάτικες λειτουργίες και σε ειδικά κονσέρτα.

Hamburg - St Jacobi 02.JPG


St Petri: Eίναι η παλαιότερη από τις πέντε ενοριακές εκκλησίες της πόλης, χτισμένη μόλις τον 11ο αιώνα σε γοτθικό ρυθμό. Καταστράφηκε από τη Μεγάλη Φωτιά του 1842 και ανακαταστευάστηκε στην αρχική της μορφή, αλλά επιβίωσε με ελάχιστες ζημιές από τον Β’ Παγκόσμιο Πολέμο. Ανεβαίνοντας 544 σκαλιά μπορείτε να δείτε τη θέα της πόλης από το καμπαναριό της ύψους 133 μέτρων.

Hamburg - St. Peter's Church 03.JPG


St Katharinen: Γνωστή και ως «Εκκλησία των Ναυτικών» λόγω της εγγύτητάς της στο υγρό στοιχείο της συνοικίας Speicherstadt, χτίστηκε τον 13ο αιώνα, υπέστη σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή το 1943 από τους εναέριους βομβαρδισμούς και φτιάχτηκε από την αρχή, κατά το δυνατόν στην πρότερη μικτή γοτθική και μπαρόκ μορφή της.

Hamburg - St Katharinen.jpg


St Nikolai Memorial: H πλέον συμβολική από τις εκκλησίες του Αμβούργου είναι σίγουρα αυτή του Αγίου Νικολάου. Καταστράφηκε πρώτη φορά από τη Μεγάλη Φωτιά, ξαναφτιάχτηκε σε νέο-γοτθικό ρυθμό και καταστράφηκε πάλι κατά τους βομβαρδισμούς του 1943. Αφέθηκε σκοπίμως στην βαριά τραυματισμένη μορφή της, παρά την οικονομική δυνατότητα που υπήρξε για την πλήρη αναστήλωσή της, ως μνημείο υπενθύμισης των δεινών του πολέμου και της ανάγκης για ειρήνη. Από το 2013 στις κρύπτες του ναού υπάρχει διαρκής έκθεση για την εκτεταμένη καταστροφή που υπέστη το Αμβούργο κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ ένα γυάλινο ασανσέρ στον πύργο του από το 2005 προσφέρει στους τουρίστες τη δυνατότητα να θαυμάσουν την πόλη από ένα ύψος 76 μέτρων.

Hamburg - St. Nikolai Memorial 01.JPG


Hamburg - St. Nikolai Memorial 05.JPG


Hamburg - St. Nikolai Memorial 09.JPG
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565
Thalia Theater και Europa Passage

Ανάμεσα στις εκκλησίες του Αγίου Πέτρου και του Αγίου Ιάσωνα είναι η πολύβουη πλατεία Gerhart-Hauptmann Platz με τη χαρακτηριστική κυματοειδή της επιφάνεια, που παλαιότερα χρησιμοποιείτο ως αγορά αλόγων. Βλέπει στην ομοίως δημοφιλή και πολυσύχναστη οδό Mönckebergstraße με τα εμπορικά καταστήματα και τα στυλάτα καφέ.

Hamburg - Gerhart-Hauptmann Platz.JPG


Κάπου εκεί θα βρείτε και το περίφημο Thalia Theater, ένα από τα τρία κρατικά θέατρα του Αμβούργου, που εγκαινιάστηκε το 1843. Πήρε το όνομά του από τη μούσα της κωμωδίας Θάλεια και είναι ένα από τα πιο φημισμένα θέατρα στη Γερμανία, ιδιαίτερα αγαπητό στους Γερμανούς. Φιλοξενεί γύρω στις 9 παραγωγές ετησίως, από παραστάσεις αρχαίου ελληνικού δράματος και κλασικού ρεπερτορίου μέχρι μοντέρνα έργα.

Hamburg - Thalia Theater.JPG


Ακριβώς απέναντι βρίσκεται μια από τις πολλές εισόδου του μεγάλου εμπορικού κέντρου Europa Passage. Η κατασκευή του, που στοίχισε 430 εκ. ευρώ, απαίτησε την κατεδάφιση αρκετών παρακείμενων κτηρίων. Στους πέντε ορόφους του θα βρείτε περίπου 150 καταστήματα αλλά και μαγαζιά για φαγητό και καφέ. Αν δεν αντέχετε την κλασική γερμανική κουζίνα, πολλές καλές εναλλακτικές διεθνούς κουζίνας και γνωστές αλυσίδες φαγητού φιλοξενούνται εκεί.

Hamburg - Europa Passage.JPG
 
Last edited:

greco

Member
Μηνύματα
1.080
Likes
2.914
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γυρος Τουρκιας
Ναι και πέριξ... Σε 15 μερες
 

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565
Η Νέα Πόλη

Τα κανάλια Bleinchenfleet και Herrengrabenfleet που συνδέονται άμεσα με τον ποταμό Έλβα, είναι αυτά που οριοθετούν τη Νέα Πόλη του Αμβούργου (Neustadt) από την Παλιά. Βέβαια, το επίθετο «νέα» είναι λίγο παραπλανητικό, καθώς αυτό το τμήμα της πόλης χρονολογείται ήδη από τον 17ο αιώνα. O ορισμός του ναού του Αγίου Μιχαήλ ως ο καθεδρικός του Αμβούργου και το γκρέμισμα των παρακείμενων οχυρώσεων για να μετατραπούν σε πάρκα, θα λέγαμε ότι ήταν τα ορόσημα για να αποκτήσει η περιοχή αυθύπαρκτη οντότητα και να οριστεί ως το καινούριο κομμάτι της πόλης. Η σημαντική διαφορά με την Παλιά Πόλη είναι ότι η Νέα αποτελεί μέρος που κατοικείται κανονικά.

Hamburg - New Town 01.JPG


Großneumarkt και St Michaelis

Ξεκινώντας από τη γέφυρα Stadthausbrücke και περπατώντας για λίγη ώρα παράλληλα με το κανάλι Bleichenfleet, σύντομα φτάνεις στην πλατεία Großneumarkt με το χαρακτηριστικό συντριβάνι.

Hamburg - Herrengrabenfleet 01.JPG


Hamburg - Herrengrabenfleet 03.JPG


Hamburg - Herrengrabenfleet 04.JPG


Hamburg - Herrengrabenfleet 06.JPG


Η Großneumarkt είναι μία γραφική πλακόστρωτη πλατεία του 17ου αιώνα που αποτελεί την κύρια πλατεία της Νέας Πόλης. Ζωηρή και χρωματιστή, είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους ντόπιους για τα πολλά καλά μαγαζιά που διαθέτει -από παραδοσιακές μπυραρίες και ταβέρνες μέχρι εστιατόρια διεθνούς κουζίνας- αλλά και για τη λαϊκή αγορά που φιλοξενείται εκεί κάθε Τετάρτη και Σάββατο. Καθίστε στα έξω τραπεζάκια με θέα στην πλατεία και με μία καλή μπύρα θα πάρετε όλη την αίσθηση της ζωής της πόλης.

Hamburg - Großneumarkt 01.JPG


Hamburg - Großneumarkt 02.JPG


Hamburg - Großneumarkt 03.JPG


Η εκκλησία του Αγίου Μιχαήλ (St Michaelis) είναι η νεότερη αλλά και η μεγαλύτερη από τις κύριες εκκλησίες του Αμβούργου. Είναι ο καθεδρικός της πόλης και αποτελεί ορόσημο και σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της. Και την έχουν αγαπήσει τόσο πολύ, που την φωνάζουν χαϊδευτικά «ο Μιχάλης». Χτίστηκε εξαρχής ως προτεσταντικός ναός, σε αντίθεση με πολλές άλλες εκκλησίες του Αμβούργου που ξεκίνησαν ως ρωμαιοκαθολικές και μετατράπηκαν σε προτεσταντικές με τη μεγάλη Μεταρρύθμιση του Μαρτίνου Λούθηρου (άγαλμα του οποίου υπάρχει στο προαύλιο του ναού).

Hamburg - St Michaelis 01.JPG


Πολυτάραχη η ζωή του. Την αρχική κατασκευή του το 1669 ακολούθησαν άλλες τρεις, καθώς ο ναός καταστράφηκε διαδοχικά από κεραυνό, πυρκαγιά και τους βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου! :confused:
Διαθέτει 2.500 καθίσματα για τους πιστούς και ο πύργος του, που έχει ύψος 132 μέτρα, αποτελούσε σημείο προσανατολισμού για τα καράβια που ταξίδευαν στον Έλβα. Στην υπόγεια κρύπτη του είναι ενταφιασμένα 2.500 άτομα. Ο συνθέτης Johannes Brahms βαφτίστηκε στον ναό το 1833.

Με ένα εισιτήριο των 5 ευρώ μπορείτε να ανεβείτε στην ειδική πλατφόρμα του πύργου και να δείτε το Αμβούργο από τα 83 μέτρα (η ίδια δυνατότητα υπάρχει και τις βραδινές ώρες για νυχτερινή θέαση της πόλης). Με αυτό των 7 ευρώ βλέπετε και την κρύπτη. Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις.

Hamburg - St Michaelis 03.JPG


Hamburg - St Michaelis 05.JPG


Hamburg - St Michaelis 06.JPG


Hamburg - St Michaelis 07.JPG


Hamburg - St Michaelis 08.JPG


Η καημένη η Johanne Mariette Marie Müller αναγκαζόταν να γυρίζει νυχθημερόν την πόλη για να πουλά τα λεμόνια της, που προμηθευόταν από τους ναυτικούς, προκειμένου να ζήσει. Και ήταν τόσο χαρακτηριστικό το κάλεσμα για να τα πάρεις -«Ζitroon! Ζitroon!» (Λεμόνια! Λεμόνια!)- που με τα χρόνια έγινε σύμβολο της πόλης, της δόθηκε το παρατσούκλι Zitronenjette (υποθέτω από τη σύντμηση του zitroon και του Mariette) και απέκτησε και δικό της άγαλμα κοντά στον Άγιο Μιχαήλ. Αμέ.

Hamburg - Zitronenjette.JPG
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
354
Likes
1.565
Η απατηλή αγορά με τις χήνες

Περιπλανήθηκα λίγο στην περιοχή βόρεια του Αγίου Μιχαήλ, αφού διαπίστωσα ότι η ατμόσφαιρα αρχιτεκτονικά γινόταν πιο τυπική βόρειογερμανικη, για να δω τα σπίτια με τα κόκκινα τούβλα και τις περίτεχνες στέγες της οδού Neanderstraße και αποφάσισα να γυρίσω προς τη λίμνη Alster, μέσα από τον εμπορικό δρόμο Große Bleichen, για να φτάσω στην περιοχή της πλατείας Gänsemarkt.

Hamburg - Neanderstraße 01.JPG


Hamburg - Neanderstraße 03.JPG


Hamburg - Neanderstraße 05.JPG


Hamburg - Neanderstraße 06.JPG


H Gänsemarkt είναι μία κεντρική πλατεία στο βόρειο τμήμα της Νέας Πόλης, με ζωή και κίνηση όλη τη μέρα, που στα γερμανικά σημαίνει «Η αγορά με τις χήνες». Παραδόξως όμως, ούτε ένα πούπουλο χήνας δεν πουλήθηκε ποτέ σε αυτή την πλατεία o_O. Από που προήλθε το όνομα, δεν μπόρεσα να μάθω.

Η πλατεία περιβάλλεται από κτήρια διαφόρων ρυθμών και τεχνοτροπιών και έχει πολλά εμπορικά καταστήματα, καφέ και φαγάδικα (κυρίως φούρνους με γερμανικές νοστιμιές). Στο κέντρο της δεσπόζει το άγαλμα του Gotthold Ephraim Lessing, Γερμανού συγγραφέα και κριτικού, που εργάστηκε για το Εθνικό Θέατρο του Αμβούργου όταν αυτό βρισκόταν ακόμα στην πλατεία μέχρι το 1769, ως ο πρώτος δραματουργός στην ιστορία του παγκοσμίου θεάτρου.

Hamburg - Gänsemarkt 01.JPG


Hamburg - Gänsemarkt 02.JPG


Hamburg - Gänsemarkt 03.JPG


Απέναντι από την πλατεία θα βρείτε την είσοδο μίας ακόμα από τις πολλές εμπορικές στοές του Αμβούργου, της Gänsemarkt Passage, σε πιο μοντέρνο -αν και ολίγον '80s- στυλ αυτή τη φορά.

Hamburg - Gänsemarkt Passage 01.JPG


Hamburg - Gänsemarkt Passage 02.JPG


Hamburg - Gänsemarkt Passage 04.JPG


Ακριβώς πίσω από τη στοά βρίσκεται η πολύ ιδιαίτερη οδός Colonnaden, που σημαίνει «κιονοστοιχίες». Και είναι ακριβώς αυτό. Ένας πεζοδρομημένος δρόμος που εκτείνεται διαγώνια, διασχίζει την Gustav-Mahler Platz και φτάνει μέχρι την Stephansplatz, με κτήρια αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής από τα τέλη του 19ου αιώνα, που σε μεγάλα του τμήματα φιλοξενεί επιμήκεις στοές με κίονες, υψηλής αισθητικής αξίας. Θα σας πρότεινα ένα γρήγορο καφεδάκι σε κάποιο από τα καφέ της οδού. Θα σας δώσει σίγουρα μία πολύ διαφορετική αίσθηση του Αμβούργου.

Hamburg - Colonnaden 02.JPG


Hamburg - Colonnaden 01 (Gustav-Mahler Platz).JPG

Η μικρή πλατεία Gustav-Mahler Platz
 
Last edited:

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.373
Μηνύματα
711.409
Μέλη
35.238
Νεότερο μέλος
annaassymeon2

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom