Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πηγαίνοντας βόρεια
- Στο σπίτι της αριστοκρατικής χελώνας
- Η Παλιά Πόλη
- Chilehaus και Chocoversum
- Οι εκκλησίες του Αμβούργου
- Thalia Theater και Europa Passage
- Η Νέα Πόλη
- Η απατηλή αγορά με τις χήνες
- Φυτά και Λουλούδια
- Tα Κανάλια
- Λίμνες Alster
- Alster Arcades
- Kunsthalle
- HafenCity
- Η πόλη με τις αποθήκες
- Το μέγαρο φιλαρμονικής του 'Ελβα
- Το λιμάνι
- Altona
- Altonaer Balcon κ Elbchausee
- Rathaus Altona κ Platz der Republik
- Οι μέρες στην πόλη με το νερό
- Επίλογος
Altona
Αν βρεθείτε στο Αμβούργο και θελήσετε να ξεφύγετε για λίγο από το πολύβουο κέντρο, χωρίς να πάρετε τα βουνά (που δεν μπορείτε, γιατί γύρω από το Αμβούργο δεν υπάρχουν βουνά
), η Altona είναι μία καλή επιλογή. Είναι το δυτικότερο δημοτικό διαμέρισμα της πόλης με μεγάλη και σημαντική ιστορία. Θα πάτε εκεί ξεκινώντας από το λιμάνι και περπατώντας παράλληλα της παραλίας του Έλβα προς τα δυτικά, αν έχετε όρεξη για περίπατο, ή διαφορετικά, με τη γραμμή S1 του τρένου και κατεβαίνοντας στη στάση Reeperbahn στο St Pauli.
Ιδρύθηκε το 1535 ως ένα ταπεινό ψαροχώρι, ενώ έναν αιώνα αργότερα και μέχρι 1864 βρέθηκε υπό τη διοίκηση του βασιλεία της Δανίας και αποτελούσε το μοναδικό Δανέζικο λιμάνι με άμεση πρόσβαση στη Βόρεια Θάλασσα. Μέχρι το 1937 παρέμεινε ξεχωριστή πόλη, αλλά με τη συνεχή επέκταση του γειτονικού Αμβούργου εν τέλει ενοποιήθηκε με αυτό ως προάστιό του. Γεγονός που ποτέ οι κάτοικοί της δεν είδαν με καλό μάτι, αφού οι έριδες για το ποια πόλη είχε τη δικαιοδοσία επί της επικερδούς ψαραγοράς που βρίσκεται ανάμεσά τους, υπήρχαν από παλιά. Ακόμα και σήμερα πολλοί κάτοικοι της Αλτόνα θεωρούν τους εαυτούς τους "Αλτονιάτες" και όχι "Αμβουργιώτες".
Η πλατεία της Ψαραγοράς
Fischauktionshalle και stilwerk
Από την Ψαραγορά της Altona, το Fischauktionshalle, ξεκίνησε και η δική μου βόλτα. Το περίτεχνο και αριστοκρατικό κτήριο που τη στεγάζει χτίστηκε το 1894 από την τότε ακόμα ανεξάρτητη πόλη της Altona, κάτι που θεωρήθηκε μεγάλη πρόκληση από το Αμβούργο, που έσπευσε δύο χρόνια αργότερα να κατασκευάσει τη δική του ψαραγορά στο St Pauli. Από τον άτυπο αυτό ανταγωνισμό της σαρδέλας νικήτρια βγήκε η Altona, αφού η δική της ψαραγορά είχε πιο άμεση πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και άρα περισσότερα ψάρια μπορούσαν να πουληθούν εκεί. Έτσι, η αγορά του Αμβούργου γκρεμίστηκε άδοξα το 1971.
Έχοντας ανακατασκευαστεί από τις ζημιές που της προκάλεσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Ψαραγορά σήμερα είναι ένας πολυχώρος συνύπαρξης των ανθρώπων, παρά μία τυπική αγορά. Κάθε Κυριακή πρωί υπάρχει πραγματικά κοσμοσυρροή. Πάγκοι με ψαρονοστιμιές, μπαζάρ φαγητών, ρούχων και σουβενίρ, πρωινό και brunch που σερβίρονται μέχρι το μεσημέρι, καφές, μπύρα, ακόμα και σαμπάνια. Και όλα αυτά υπό τους ήχους τζαζ, ροκ και παραδοσιακής Γερμανικής μουσικής από μπάντες που παίζουν ζωντανά και τις δυνατές φωνές των πωλητών, που συναγωνίζονται στο ποιος θα ακουστεί δυνατότερα, δημιουργώντας ένα ευχάριστο κομφούζιο. Ένα πραγματικό Κυριακάτικο πάρτι!
Fischauktionshalle
Περπατώντας επί της πλακόστρωτης Große Elbstraße, λίγο πιο κάτω από την Ψαραγορά βρίσκουμε το εμπορικό κέντρο της εταιρίας stilwerk, με είδη εσωτερικής διακόσμησης. Θα ήταν άλλο ένα κατάστημα με αντικείμενα design, αν το κτήριο του 1910 από κόκκινο τούβλο στο οποίο στεγάζεται, και που κάποτε λειτουργούσε ως αποστακτήριο βύνης, δεν ήταν από μόνο του πολύ ενδιαφέρον αρχιτεκτονικά. Η μεταλλική γέφυρα έξω από το κατάστημα φέρει το όνομά του, stilwerkbrücke.
Αν βρεθείτε στο Αμβούργο και θελήσετε να ξεφύγετε για λίγο από το πολύβουο κέντρο, χωρίς να πάρετε τα βουνά (που δεν μπορείτε, γιατί γύρω από το Αμβούργο δεν υπάρχουν βουνά
Ιδρύθηκε το 1535 ως ένα ταπεινό ψαροχώρι, ενώ έναν αιώνα αργότερα και μέχρι 1864 βρέθηκε υπό τη διοίκηση του βασιλεία της Δανίας και αποτελούσε το μοναδικό Δανέζικο λιμάνι με άμεση πρόσβαση στη Βόρεια Θάλασσα. Μέχρι το 1937 παρέμεινε ξεχωριστή πόλη, αλλά με τη συνεχή επέκταση του γειτονικού Αμβούργου εν τέλει ενοποιήθηκε με αυτό ως προάστιό του. Γεγονός που ποτέ οι κάτοικοί της δεν είδαν με καλό μάτι, αφού οι έριδες για το ποια πόλη είχε τη δικαιοδοσία επί της επικερδούς ψαραγοράς που βρίσκεται ανάμεσά τους, υπήρχαν από παλιά. Ακόμα και σήμερα πολλοί κάτοικοι της Αλτόνα θεωρούν τους εαυτούς τους "Αλτονιάτες" και όχι "Αμβουργιώτες".
Η πλατεία της Ψαραγοράς
Fischauktionshalle και stilwerk
Από την Ψαραγορά της Altona, το Fischauktionshalle, ξεκίνησε και η δική μου βόλτα. Το περίτεχνο και αριστοκρατικό κτήριο που τη στεγάζει χτίστηκε το 1894 από την τότε ακόμα ανεξάρτητη πόλη της Altona, κάτι που θεωρήθηκε μεγάλη πρόκληση από το Αμβούργο, που έσπευσε δύο χρόνια αργότερα να κατασκευάσει τη δική του ψαραγορά στο St Pauli. Από τον άτυπο αυτό ανταγωνισμό της σαρδέλας νικήτρια βγήκε η Altona, αφού η δική της ψαραγορά είχε πιο άμεση πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και άρα περισσότερα ψάρια μπορούσαν να πουληθούν εκεί. Έτσι, η αγορά του Αμβούργου γκρεμίστηκε άδοξα το 1971.
Έχοντας ανακατασκευαστεί από τις ζημιές που της προκάλεσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Ψαραγορά σήμερα είναι ένας πολυχώρος συνύπαρξης των ανθρώπων, παρά μία τυπική αγορά. Κάθε Κυριακή πρωί υπάρχει πραγματικά κοσμοσυρροή. Πάγκοι με ψαρονοστιμιές, μπαζάρ φαγητών, ρούχων και σουβενίρ, πρωινό και brunch που σερβίρονται μέχρι το μεσημέρι, καφές, μπύρα, ακόμα και σαμπάνια. Και όλα αυτά υπό τους ήχους τζαζ, ροκ και παραδοσιακής Γερμανικής μουσικής από μπάντες που παίζουν ζωντανά και τις δυνατές φωνές των πωλητών, που συναγωνίζονται στο ποιος θα ακουστεί δυνατότερα, δημιουργώντας ένα ευχάριστο κομφούζιο. Ένα πραγματικό Κυριακάτικο πάρτι!
Fischauktionshalle

Περπατώντας επί της πλακόστρωτης Große Elbstraße, λίγο πιο κάτω από την Ψαραγορά βρίσκουμε το εμπορικό κέντρο της εταιρίας stilwerk, με είδη εσωτερικής διακόσμησης. Θα ήταν άλλο ένα κατάστημα με αντικείμενα design, αν το κτήριο του 1910 από κόκκινο τούβλο στο οποίο στεγάζεται, και που κάποτε λειτουργούσε ως αποστακτήριο βύνης, δεν ήταν από μόνο του πολύ ενδιαφέρον αρχιτεκτονικά. Η μεταλλική γέφυρα έξω από το κατάστημα φέρει το όνομά του, stilwerkbrücke.
Last edited: