Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πηγαίνοντας βόρεια
- Στο σπίτι της αριστοκρατικής χελώνας
- Η Παλιά Πόλη
- Chilehaus και Chocoversum
- Οι εκκλησίες του Αμβούργου
- Thalia Theater και Europa Passage
- Η Νέα Πόλη
- Η απατηλή αγορά με τις χήνες
- Φυτά και Λουλούδια
- Tα Κανάλια
- Λίμνες Alster
- Alster Arcades
- Kunsthalle
- HafenCity
- Η πόλη με τις αποθήκες
- Το μέγαρο φιλαρμονικής του 'Ελβα
- Το λιμάνι
- Altona
- Altonaer Balcon κ Elbchausee
- Rathaus Altona κ Platz der Republik
- Οι μέρες στην πόλη με το νερό
- Επίλογος
Η Νέα Πόλη
Τα κανάλια Bleinchenfleet και Herrengrabenfleet που συνδέονται άμεσα με τον ποταμό Έλβα, είναι αυτά που οριοθετούν τη Νέα Πόλη του Αμβούργου (Neustadt) από την Παλιά. Βέβαια, το επίθετο «νέα» είναι λίγο παραπλανητικό, καθώς αυτό το τμήμα της πόλης χρονολογείται ήδη από τον 17ο αιώνα. O ορισμός του ναού του Αγίου Μιχαήλ ως ο καθεδρικός του Αμβούργου και το γκρέμισμα των παρακείμενων οχυρώσεων για να μετατραπούν σε πάρκα, θα λέγαμε ότι ήταν τα ορόσημα για να αποκτήσει η περιοχή αυθύπαρκτη οντότητα και να οριστεί ως το καινούριο κομμάτι της πόλης. Η σημαντική διαφορά με την Παλιά Πόλη είναι ότι η Νέα αποτελεί μέρος που κατοικείται κανονικά.
Großneumarkt και St Michaelis
Ξεκινώντας από τη γέφυρα Stadthausbrücke και περπατώντας για λίγη ώρα παράλληλα με το κανάλι Bleichenfleet, σύντομα φτάνεις στην πλατεία Großneumarkt με το χαρακτηριστικό συντριβάνι.
Η Großneumarkt είναι μία γραφική πλακόστρωτη πλατεία του 17ου αιώνα που αποτελεί την κύρια πλατεία της Νέας Πόλης. Ζωηρή και χρωματιστή, είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους ντόπιους για τα πολλά καλά μαγαζιά που διαθέτει -από παραδοσιακές μπυραρίες και ταβέρνες μέχρι εστιατόρια διεθνούς κουζίνας- αλλά και για τη λαϊκή αγορά που φιλοξενείται εκεί κάθε Τετάρτη και Σάββατο. Καθίστε στα έξω τραπεζάκια με θέα στην πλατεία και με μία καλή μπύρα θα πάρετε όλη την αίσθηση της ζωής της πόλης.
Η εκκλησία του Αγίου Μιχαήλ (St Michaelis) είναι η νεότερη αλλά και η μεγαλύτερη από τις κύριες εκκλησίες του Αμβούργου. Είναι ο καθεδρικός της πόλης και αποτελεί ορόσημο και σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της. Και την έχουν αγαπήσει τόσο πολύ, που την φωνάζουν χαϊδευτικά «ο Μιχάλης». Χτίστηκε εξαρχής ως προτεσταντικός ναός, σε αντίθεση με πολλές άλλες εκκλησίες του Αμβούργου που ξεκίνησαν ως ρωμαιοκαθολικές και μετατράπηκαν σε προτεσταντικές με τη μεγάλη Μεταρρύθμιση του Μαρτίνου Λούθηρου (άγαλμα του οποίου υπάρχει στο προαύλιο του ναού).
Πολυτάραχη η ζωή του. Την αρχική κατασκευή του το 1669 ακολούθησαν άλλες τρεις, καθώς ο ναός καταστράφηκε διαδοχικά από κεραυνό, πυρκαγιά και τους βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου!
Διαθέτει 2.500 καθίσματα για τους πιστούς και ο πύργος του, που έχει ύψος 132 μέτρα, αποτελούσε σημείο προσανατολισμού για τα καράβια που ταξίδευαν στον Έλβα. Στην υπόγεια κρύπτη του είναι ενταφιασμένα 2.500 άτομα. Ο συνθέτης Johannes Brahms βαφτίστηκε στον ναό το 1833.
Με ένα εισιτήριο των 5 ευρώ μπορείτε να ανεβείτε στην ειδική πλατφόρμα του πύργου και να δείτε το Αμβούργο από τα 83 μέτρα (η ίδια δυνατότητα υπάρχει και τις βραδινές ώρες για νυχτερινή θέαση της πόλης). Με αυτό των 7 ευρώ βλέπετε και την κρύπτη. Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις.
Η καημένη η Johanne Mariette Marie Müller αναγκαζόταν να γυρίζει νυχθημερόν την πόλη για να πουλά τα λεμόνια της, που προμηθευόταν από τους ναυτικούς, προκειμένου να ζήσει. Και ήταν τόσο χαρακτηριστικό το κάλεσμα για να τα πάρεις, «Ζitroon! Ζitroon!» (Λεμόνια! Λεμόνια!), που με τα χρόνια έγινε σύμβολο της πόλης, της δόθηκε το παρατσούκλι Zitronenjette (υποθέτω από τη σύντμηση του zitroon και του Mariette) και απέκτησε και δικό της άγαλμα κοντά στον Άγιο Μιχαήλ. Αμέ.
Τα κανάλια Bleinchenfleet και Herrengrabenfleet που συνδέονται άμεσα με τον ποταμό Έλβα, είναι αυτά που οριοθετούν τη Νέα Πόλη του Αμβούργου (Neustadt) από την Παλιά. Βέβαια, το επίθετο «νέα» είναι λίγο παραπλανητικό, καθώς αυτό το τμήμα της πόλης χρονολογείται ήδη από τον 17ο αιώνα. O ορισμός του ναού του Αγίου Μιχαήλ ως ο καθεδρικός του Αμβούργου και το γκρέμισμα των παρακείμενων οχυρώσεων για να μετατραπούν σε πάρκα, θα λέγαμε ότι ήταν τα ορόσημα για να αποκτήσει η περιοχή αυθύπαρκτη οντότητα και να οριστεί ως το καινούριο κομμάτι της πόλης. Η σημαντική διαφορά με την Παλιά Πόλη είναι ότι η Νέα αποτελεί μέρος που κατοικείται κανονικά.
Großneumarkt και St Michaelis
Ξεκινώντας από τη γέφυρα Stadthausbrücke και περπατώντας για λίγη ώρα παράλληλα με το κανάλι Bleichenfleet, σύντομα φτάνεις στην πλατεία Großneumarkt με το χαρακτηριστικό συντριβάνι.
Η Großneumarkt είναι μία γραφική πλακόστρωτη πλατεία του 17ου αιώνα που αποτελεί την κύρια πλατεία της Νέας Πόλης. Ζωηρή και χρωματιστή, είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους ντόπιους για τα πολλά καλά μαγαζιά που διαθέτει -από παραδοσιακές μπυραρίες και ταβέρνες μέχρι εστιατόρια διεθνούς κουζίνας- αλλά και για τη λαϊκή αγορά που φιλοξενείται εκεί κάθε Τετάρτη και Σάββατο. Καθίστε στα έξω τραπεζάκια με θέα στην πλατεία και με μία καλή μπύρα θα πάρετε όλη την αίσθηση της ζωής της πόλης.
Η εκκλησία του Αγίου Μιχαήλ (St Michaelis) είναι η νεότερη αλλά και η μεγαλύτερη από τις κύριες εκκλησίες του Αμβούργου. Είναι ο καθεδρικός της πόλης και αποτελεί ορόσημο και σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της. Και την έχουν αγαπήσει τόσο πολύ, που την φωνάζουν χαϊδευτικά «ο Μιχάλης». Χτίστηκε εξαρχής ως προτεσταντικός ναός, σε αντίθεση με πολλές άλλες εκκλησίες του Αμβούργου που ξεκίνησαν ως ρωμαιοκαθολικές και μετατράπηκαν σε προτεσταντικές με τη μεγάλη Μεταρρύθμιση του Μαρτίνου Λούθηρου (άγαλμα του οποίου υπάρχει στο προαύλιο του ναού).
Πολυτάραχη η ζωή του. Την αρχική κατασκευή του το 1669 ακολούθησαν άλλες τρεις, καθώς ο ναός καταστράφηκε διαδοχικά από κεραυνό, πυρκαγιά και τους βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου!
Διαθέτει 2.500 καθίσματα για τους πιστούς και ο πύργος του, που έχει ύψος 132 μέτρα, αποτελούσε σημείο προσανατολισμού για τα καράβια που ταξίδευαν στον Έλβα. Στην υπόγεια κρύπτη του είναι ενταφιασμένα 2.500 άτομα. Ο συνθέτης Johannes Brahms βαφτίστηκε στον ναό το 1833.
Με ένα εισιτήριο των 5 ευρώ μπορείτε να ανεβείτε στην ειδική πλατφόρμα του πύργου και να δείτε το Αμβούργο από τα 83 μέτρα (η ίδια δυνατότητα υπάρχει και τις βραδινές ώρες για νυχτερινή θέαση της πόλης). Με αυτό των 7 ευρώ βλέπετε και την κρύπτη. Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις.
Η καημένη η Johanne Mariette Marie Müller αναγκαζόταν να γυρίζει νυχθημερόν την πόλη για να πουλά τα λεμόνια της, που προμηθευόταν από τους ναυτικούς, προκειμένου να ζήσει. Και ήταν τόσο χαρακτηριστικό το κάλεσμα για να τα πάρεις, «Ζitroon! Ζitroon!» (Λεμόνια! Λεμόνια!), που με τα χρόνια έγινε σύμβολο της πόλης, της δόθηκε το παρατσούκλι Zitronenjette (υποθέτω από τη σύντμηση του zitroon και του Mariette) και απέκτησε και δικό της άγαλμα κοντά στον Άγιο Μιχαήλ. Αμέ.
Last edited: