interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
Ο Μουράτ – θρησκευτικοί τουρίστες – ο Τσαϊτζής του Καράκιοϊ – ο Τούρκος Αλέξης Κωστάλας
Ο Μουράτ με συναντάει στην στάση Μπεγιαζίτ και αμέσως μου προτείνει: ξέρω την καλύτερη θέα σε όλη την Ιστανμπούλ. Και όντως η θέα είναι εντυπωσιακή από την ταράτσα (Teras) του ρεστοράν που βρίσκεται λίγο δίπλα από την είσοδο του Σουλειμάνιε Τσαμί (με μια μικρή επιφύλαξη πρέπει να πρόκειται για αυτό ή για το διπλανό του: http://www.tripadvisor.com/Restaura...-Reviews-Mimar_Sinan_Teras_Cafe-Istanbul.html). Η ώρα του Ιφτάρ δεν έχει φτάσει οπότε ο σερβιτόρος μας προτείνει να παραγγείλουμε κάτι να πιούμε. Ο Μουράτ είναι γύρω στα 30 και έχει έρθει από την Τραπεζούντα για να βρει δουλειά. Πέρσι δούλευε στην Ευρωπαϊκή Ιστανμπούλ αλλά φέτος άλλαξε εταιρία και δουλεύει σε ένα ψηλό κτήριο στην Ασιατική πλευρά. Μένει μόνος του σε ένα διαμέρισμα στο Ουσκουντάρ. «Έλα», μου λέει «να μείνεις στην Ιστανμπούλ, η ζωή είναι καλή εδώ». Και οικονομικά; Ναι, μου λέει, μπορώ να επιβιώσω άνετα` προσγειωμένος τύπος ο Μουράτ. Οι γυναίκες στην Πόλη πως είναι; Οι πιό πολλές, είναι παραδοσιακές, αλλά μπορεί να τύχεις σε κάποια μοντέρνα, υπάρχουν και αυτές. Του λέω, προχτές, πέτυχα μία ...πολύ μοντέρνα (θυμήθηκα την κυρία με το τσάι). «Υπάρχουν και αυτές». «Πως βλέπεις την Ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, Μουράτ»; «Ωραία θα ήταν να ήμασταν στην Ευρώπη αλλά οι Γερμανοί δεν θέλουν έναν λαό με πληθυσμό μεγαλύτερο στο ευροκοινοβούλιο, σκέψου». «Μοιράζομαι τα ίδια συναισθήματα για στην Γερμανική κυβέρνηση, μην ανησυχείς». «Έχω πολλούς φίλους από τη Ευρώπη, θα ήθελα να ταξιδέψω να τους δω, αλλά είναι και η βίζα». Εγώ θυμήθηκα την στιγμή που προσπερνούσα κάτι αγχωμένους Βέλγους στο αεροδρόμιο που βγάζαν βίζα για να μπούν στην Τουρκία. Σαν Έλληνας, του λέω, δεν χρειάζομαι βίζα, ίσως κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει και το αντίστροφο... Άιντε, πάμε να περπατήσουμε την πόλη σου.
Περπατάμε στον δρόμο Divanyolu, προσπαθώντας να περάσουμε μέσα από τις ορδές του κόσμου. Αριστερά, ο Μουράτ μου προτείνει να επισκεφθώ την Βασιλική Κιστέρνα, εξαιρετικό δείγμα μηχανικής της εποχής του Ιουστινιανού και, όπως λέει, εντυπωσιακό αξιοθέατο (τελικά δεν κατάφερα να δω το εσωτερικό). Σε λίγο φτάνουμε στο Ιπποδρόμιο, την μεγάλη πλατεία με τον Αιγυπτιακό οβελίσκο. Στην μέση της μακρόστενης πλατείας, σειρές από τραπέζια και γυναίκες με μαύρες μαντίλες που περιμένουν υπομονετικά την δύση του ήλιου. «Θρησκευτικός τουρισμός. Έρχονται από όλα τα μέρη, κυρίως από Τουρκία, βλέπουν τα τζαμιά και μετά περιμένουν όλη την μέρα εκεί για το Ιφτάρ». Παρακάτω βρισκόμαστε στο γνωστό σημείο, που θυμίζει κουίζ από περιοδικό: «βρες τις διαφορές». Περιστρέφοντας το κεφάλι μια αριστερά και μια δεξιά, πρώτα η Αγιασοφιά, μετά το Μπλε Τζαμί, πάλι η Αγιασοφιά... Θα καταλήξω ότι η Αγιασοφιά μου φαίνεται πιο αυθεντική και ενδιαφέρον σαν κτίριο, πέραν την ιστορικής σημασίας. Η ώρα όμως έχει περάσει και πρέπει να πάρουμε το καραβάκι για την Ανατολική πλευρά. Δυστυχώς μόνο ο ένας θα περάσει αφού τα δρομολόγια για Καντίκιοϊ έχουν τελειώσει! Η μόνη λύση πλέον η προβλήτα του Καράκιοϊ όπου τα δρομολόγια κρατάνε πιο αργά.
Με θέα τον πύργο του Γαλατά, το τράμ διασχίζει τον κόλπο από την ομώνυμη γέφυρα. Το καραβάκι θα φύγει σε μισή ώρα, οπότε έχουμε καιρό για μια βόλτα στην προβλήτα. Πολλοί είναι αυτοί που απολαμβάνουν την ζεστή βραδιά και άλλοι τόσοι οι κράχτες που προσπαθούν να γεμίσουν τα μαγαζιά τους. Μια πλαστική καρέκλα, ένα ζεστό τσάι με μία ζάχαρη είναι το μόνο που θέλω μετά από μια κουραστική μέρα. Ο τσαϊτζής (κατά το καφετζής, ελλείψει καλύτερου όρου που δεν μπορώ να σκεφτώ αυτή την στιγμή), περνάει από όλους αυτούς που κάθονται στο παρκάκι και τους ξαναγεμίζει. Τελικά αφήνω το καραβάκι των 10:30 να φύγει, παίρνω ένα ακόμα τσάι και απολαμβάνω την πλαστική καρέκλα μου.
Ο μαύρος ο γάτος και ο Νταν περιμένουν στην βεράντα και με κάνουν να αισθανθώ σαν το σπίτι μου. Ο Μίλι έχει διάθεση για κουβέντα απόψε - ακριβώς το αντίθετο από ‘μένα. Αρχίζει να μου λέει πόσο χάλια είναι η ζωή στην Τουρκία, για το ταξίδι του στην Αμερική (στην Αλάσκα) και τα καλοκαίρια που σέρβιρε Ευρωπαίους τουρίστες, και το πόσο χαμηλοί είναι οι μισθοί στην χώρα. Ζω σε μια «γ...η» χώρα, μου λέει, θέλω να φύγω. Δεν γίνεται να παίρνω 700 δολάρια τον μήνα και ο Ερντογάν να έχει την κόρη του σύμβουλο και να παίρνει 30.000 δολάρια. Τα βλέπεις τι γίνεται εδώ.. παρ’ όλ’ αυτά τίποτε δεν θα αλλάξει, ο κόσμος στην χώρα θα συνεχίζει να είναι ανόητος. Ακόμα και στην Αλάσκα είναι καλύτερα. Μα θα σε φάνε οι αρκούδες, του λέω... Χαιρετάω τον Μίλι και ξαπλώνω ψάχνοντας σταθμούς στο ραδιόφωνο. Τελικά καταλήγω σε έναν τύπο που με φωνή Αλέξη Κωστάλα απαγγέλλει μια ιστορία. Κάτι για σουλτάνους, χαρέμια, την Πόλη και άλλα παρόμοια. Χωρίς να καταλάβω πως πέρασε η ώρα καταλήγει την ακατάληπτη ιστορία του με αναφορές στον Αλλάχ. Ο βαθύς ύπνος σηματοδοτεί και το τέλος της τελευταίας μέρας του ταξιδιού. Αύριο θα περάσω τα σύνορα για Ελλάδα...
Ο Μουράτ με συναντάει στην στάση Μπεγιαζίτ και αμέσως μου προτείνει: ξέρω την καλύτερη θέα σε όλη την Ιστανμπούλ. Και όντως η θέα είναι εντυπωσιακή από την ταράτσα (Teras) του ρεστοράν που βρίσκεται λίγο δίπλα από την είσοδο του Σουλειμάνιε Τσαμί (με μια μικρή επιφύλαξη πρέπει να πρόκειται για αυτό ή για το διπλανό του: http://www.tripadvisor.com/Restaura...-Reviews-Mimar_Sinan_Teras_Cafe-Istanbul.html). Η ώρα του Ιφτάρ δεν έχει φτάσει οπότε ο σερβιτόρος μας προτείνει να παραγγείλουμε κάτι να πιούμε. Ο Μουράτ είναι γύρω στα 30 και έχει έρθει από την Τραπεζούντα για να βρει δουλειά. Πέρσι δούλευε στην Ευρωπαϊκή Ιστανμπούλ αλλά φέτος άλλαξε εταιρία και δουλεύει σε ένα ψηλό κτήριο στην Ασιατική πλευρά. Μένει μόνος του σε ένα διαμέρισμα στο Ουσκουντάρ. «Έλα», μου λέει «να μείνεις στην Ιστανμπούλ, η ζωή είναι καλή εδώ». Και οικονομικά; Ναι, μου λέει, μπορώ να επιβιώσω άνετα` προσγειωμένος τύπος ο Μουράτ. Οι γυναίκες στην Πόλη πως είναι; Οι πιό πολλές, είναι παραδοσιακές, αλλά μπορεί να τύχεις σε κάποια μοντέρνα, υπάρχουν και αυτές. Του λέω, προχτές, πέτυχα μία ...πολύ μοντέρνα (θυμήθηκα την κυρία με το τσάι). «Υπάρχουν και αυτές». «Πως βλέπεις την Ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, Μουράτ»; «Ωραία θα ήταν να ήμασταν στην Ευρώπη αλλά οι Γερμανοί δεν θέλουν έναν λαό με πληθυσμό μεγαλύτερο στο ευροκοινοβούλιο, σκέψου». «Μοιράζομαι τα ίδια συναισθήματα για στην Γερμανική κυβέρνηση, μην ανησυχείς». «Έχω πολλούς φίλους από τη Ευρώπη, θα ήθελα να ταξιδέψω να τους δω, αλλά είναι και η βίζα». Εγώ θυμήθηκα την στιγμή που προσπερνούσα κάτι αγχωμένους Βέλγους στο αεροδρόμιο που βγάζαν βίζα για να μπούν στην Τουρκία. Σαν Έλληνας, του λέω, δεν χρειάζομαι βίζα, ίσως κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει και το αντίστροφο... Άιντε, πάμε να περπατήσουμε την πόλη σου.
Περπατάμε στον δρόμο Divanyolu, προσπαθώντας να περάσουμε μέσα από τις ορδές του κόσμου. Αριστερά, ο Μουράτ μου προτείνει να επισκεφθώ την Βασιλική Κιστέρνα, εξαιρετικό δείγμα μηχανικής της εποχής του Ιουστινιανού και, όπως λέει, εντυπωσιακό αξιοθέατο (τελικά δεν κατάφερα να δω το εσωτερικό). Σε λίγο φτάνουμε στο Ιπποδρόμιο, την μεγάλη πλατεία με τον Αιγυπτιακό οβελίσκο. Στην μέση της μακρόστενης πλατείας, σειρές από τραπέζια και γυναίκες με μαύρες μαντίλες που περιμένουν υπομονετικά την δύση του ήλιου. «Θρησκευτικός τουρισμός. Έρχονται από όλα τα μέρη, κυρίως από Τουρκία, βλέπουν τα τζαμιά και μετά περιμένουν όλη την μέρα εκεί για το Ιφτάρ». Παρακάτω βρισκόμαστε στο γνωστό σημείο, που θυμίζει κουίζ από περιοδικό: «βρες τις διαφορές». Περιστρέφοντας το κεφάλι μια αριστερά και μια δεξιά, πρώτα η Αγιασοφιά, μετά το Μπλε Τζαμί, πάλι η Αγιασοφιά... Θα καταλήξω ότι η Αγιασοφιά μου φαίνεται πιο αυθεντική και ενδιαφέρον σαν κτίριο, πέραν την ιστορικής σημασίας. Η ώρα όμως έχει περάσει και πρέπει να πάρουμε το καραβάκι για την Ανατολική πλευρά. Δυστυχώς μόνο ο ένας θα περάσει αφού τα δρομολόγια για Καντίκιοϊ έχουν τελειώσει! Η μόνη λύση πλέον η προβλήτα του Καράκιοϊ όπου τα δρομολόγια κρατάνε πιο αργά.
Με θέα τον πύργο του Γαλατά, το τράμ διασχίζει τον κόλπο από την ομώνυμη γέφυρα. Το καραβάκι θα φύγει σε μισή ώρα, οπότε έχουμε καιρό για μια βόλτα στην προβλήτα. Πολλοί είναι αυτοί που απολαμβάνουν την ζεστή βραδιά και άλλοι τόσοι οι κράχτες που προσπαθούν να γεμίσουν τα μαγαζιά τους. Μια πλαστική καρέκλα, ένα ζεστό τσάι με μία ζάχαρη είναι το μόνο που θέλω μετά από μια κουραστική μέρα. Ο τσαϊτζής (κατά το καφετζής, ελλείψει καλύτερου όρου που δεν μπορώ να σκεφτώ αυτή την στιγμή), περνάει από όλους αυτούς που κάθονται στο παρκάκι και τους ξαναγεμίζει. Τελικά αφήνω το καραβάκι των 10:30 να φύγει, παίρνω ένα ακόμα τσάι και απολαμβάνω την πλαστική καρέκλα μου.
Ο μαύρος ο γάτος και ο Νταν περιμένουν στην βεράντα και με κάνουν να αισθανθώ σαν το σπίτι μου. Ο Μίλι έχει διάθεση για κουβέντα απόψε - ακριβώς το αντίθετο από ‘μένα. Αρχίζει να μου λέει πόσο χάλια είναι η ζωή στην Τουρκία, για το ταξίδι του στην Αμερική (στην Αλάσκα) και τα καλοκαίρια που σέρβιρε Ευρωπαίους τουρίστες, και το πόσο χαμηλοί είναι οι μισθοί στην χώρα. Ζω σε μια «γ...η» χώρα, μου λέει, θέλω να φύγω. Δεν γίνεται να παίρνω 700 δολάρια τον μήνα και ο Ερντογάν να έχει την κόρη του σύμβουλο και να παίρνει 30.000 δολάρια. Τα βλέπεις τι γίνεται εδώ.. παρ’ όλ’ αυτά τίποτε δεν θα αλλάξει, ο κόσμος στην χώρα θα συνεχίζει να είναι ανόητος. Ακόμα και στην Αλάσκα είναι καλύτερα. Μα θα σε φάνε οι αρκούδες, του λέω... Χαιρετάω τον Μίλι και ξαπλώνω ψάχνοντας σταθμούς στο ραδιόφωνο. Τελικά καταλήγω σε έναν τύπο που με φωνή Αλέξη Κωστάλα απαγγέλλει μια ιστορία. Κάτι για σουλτάνους, χαρέμια, την Πόλη και άλλα παρόμοια. Χωρίς να καταλάβω πως πέρασε η ώρα καταλήγει την ακατάληπτη ιστορία του με αναφορές στον Αλλάχ. Ο βαθύς ύπνος σηματοδοτεί και το τέλος της τελευταίας μέρας του ταξιδιού. Αύριο θα περάσω τα σύνορα για Ελλάδα...
Attachments
-
130,3 KB Προβολές: 1.362