Μαυριτανία Ουαλάτα, μια πόλη διαμάντι, ξεχασμένη από Αλλάχ και ανθρώπους, αλλά όχι από μένα!

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική

Το ταξίδι προς Ουαλάτα είχε διάρκεια 3 ώρες, με τις απαραίτητες στάσεις για αλλαγή σκασμένου λάστιχου, κάτι πολύ σύνηθες στην Αφρική, και προσευχής στη μέση του πουθενά. Το τοπίο εναλλασσόταν συνεχώς, από αμμόλοφους σε θάμνους και πρασινάδες, κάτι που συναντάς μόνο στο νότιο κομμάτι τις χώρας. Η νότια Μαυριτανία εξάλλου, ανήκει στο βόρειο τμήμα της υποσαχάριας Αφρικής, το ονομαζόμενο Σαχέλ, η λωρίδα στέπας με αραιή και χαμηλή βλάστηση, που χωρίζει την έρημο Σαχάρα από την Αφρικανική σαβάνα. Αφήνοντας πίσω μας ένα εκπληκτικό ηλιοβασίλεμα, από εκείνα τα Αφρικανικά που πεθαίνω να χαζεύω, το ταξίδι μας τελείωσε γύρω στις 18.00, στην τελευταία κατοικημένη πόλη της νοτιοανατολικής Μαυριτανίας.

Ώρα προσευχής, σε μία από τις πιο συντηρητικές Μουσουλμανικές χώρες της Αφρικής

3 (20) .jpg




3 (32) .JPG




3 (47) .jpg




3 (23) .jpg



Σε αντίθεση με τη γειτονική Νέμα, που είναι εντελώς αδιάφορη, η Ουαλάτα είναι ένα στολίδι μέσα στην έρημο και για μένα, η πιο όμορφη πόλη της χώρας. Υπήρξε η τρίτη αρχαιότερη πόλη της Μαυριτανίας, και σημαντικός σταθμός καραβανιών, αμέσως μετά το Τιμπουκτού του γειτονικού Μάλι. Εκεί, ξεκουράζονταν οι καμηλιέρηδες που μετέφεραν τα προϊόντα τους από τη μία άκρη της Αφρικής στην άλλη, ανταλλάσσοντας διάφορα εμπορεύματα, αλλά κυρίως αλάτι από τις αποξηραμένες λίμνες της Σαχάρας.

Η Ουαλάτα χωρίζεται πλέον σε 2 πόλεις: την αρχαία, με τις διάσημες τοιχογραφίες στα παλιά πλίνθινα σπίτια, χτισμένη αμφιθεατρικά πάνω σε λόφο, και τη νέα, με τα απλά κεραμιδί σπίτια, χτισμένη χαμηλά στην πεδιάδα. Το αγροτικό μας άφησε στο τέρμα του δρόμου στη νέα πόλη και από εκεί, συνεχίσαμε με τα πόδια, περπατώντας σε χωματόδρομους με τεράστιες πέτρες. Το σπίτι που θα έμενα βρισκόταν μέσα στην παλιά πόλη και ήταν ένα από εκείνα τα παραδοσιακά, κουκλίστικα, με τους ζωγραφισμένους τοίχους και τις ξύλινες πόρτες. Δυστυχώς μέχρι να φτάσουμε είχε σκοτεινιάσει εντελώς, και η πόλη είχε ήδη ερημώσει. Βόλτα δεν είχε νόημα να κάνω, αφού ρεύμα και φως δεν υπήρχε στους δρόμους. Έτσι τακτοποιήθηκα κατευθείαν στο σπίτι και μετά τις απαραίτητες γνωριμίες με την οικογένεια, ξανακατέβηκα στη νέα πόλη για ν’ αγοράσω εμφιαλωμένο νερό, και διάφορα γλυκά για τα παιδιά.

Αν και βράδυ, η ζέστη ήταν αφόρητη, καθώς βρισκόμασταν πλέον στα βάθη της Μαυριτανικής ερήμου. Σήμα δεν είχα καθόλου, και νωρίτερα που είχα ελέγξει τις θερμοκρασίες για εκείνες τις ημέρες, έδειχνε γύρω στους 45C τη μέρα και 40C τη νύχτα. Ευτυχώς το κλίμα είναι γενικά ξηρό στην έρημο, με ελάχιστη εώς καθόλου υγρασία, οπότε η ζέστη συνηθίζεται άμεσα.
Η βραδιά πέρασε ευχάριστα, παρέα με τους ντόπιους και τα παιδιά της οικογένειας, και για ακόμα μία φορά αποκοιμήθηκα πάνω σ'ένα ράντζο στην εσωτερική αυλή ενός τυχαίου σπιτιού, κάτω από τον έναστρο ουρανό της Αφρικής.

ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ....ΔΕΝ ΗΘΕΛΑ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ! :love0054:


Ξύπνησα κάπως έτσι.....αρχικά με τη φωνή του Ιμάμη από το κεντρικό τζαμί της πόλης και την προσευχή της οικοδέσποινας στις 5 το πρωϊ, και λίγο αργότερα από τα κοκόρια που έτρεχαν σαν τρελά μέσα στην αυλή....
πρώτη εικόνα οι φατσούλες των παιδιών που κοιμόντουσαν απέναντί μου και που για πρώτη φορά στη ζωή τους αντίκρυσαν ξανθιά γυναίκα! Πόσο μάλλον στην αυλή τους!! :haha::haha:

3 (74) .jpg



Αυτό το σπίτι δεν είχε καμία σχέση με το προηγούμενο της Νέμα.
Εκτός ότι ήταν πολύ πιο όμορφο, λόγω της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, ήταν μεγαλύτερο, και στους εσωτερικούς χώρους, με 2 μεγάλα δωμάτια (υπνοδωμάτια-σαλόνια), αλλά και στην εσωτερική αυλή. Υπήρχε και μια μικρότερη αυλή πίσω, με 2 δωμάτια: ένα μικρό κλειστό με μια μικρή τρύπα στη γωνία και με έναν κουβά νερό για ξέπλυμα, που εξυπηρετούσε ως τουαλέτα, και ένα διπλανό ως μπάνιο, κάτι που αυτή τη φορά ούτε καν μου πέρασε από το μυαλό να τολμήσω.

Αποχετευτικό σύστημα δεν υπήρχε ούτε για αστείο, και τα βρωμόνερα έτρεχαν παντού στην πίσω αυλή. Εκεί είχαν τοποθετημένη και τη μία και μοναδική βρύση με τρεχούμενο νερό, στην οποία μαζεύονταν άπειρες κατσαρίδες κάθε φορά που άνοιγα για να πλυθώ. Οι κατσαρίδες, όπως καταλάβατε, ήταν η καθημερινή ατραξιόν της χώρας, σε κάθε πόλη με περίμενε και μία καινούρια κίντερ-έκπληξη!

Ευτυχώς με αποζημίωσε η εκπληκτική ομορφιά του σπιτιού....

3 (234) .JPG




20211105_071903.jpg



....και τα κατσίκια του γείτονα, που είπαν να κάνουν έναν σαματά εκείνη τη μέρα, μπαίνοντας απρόσκλητα στην αυλή μας για να ρημάξουν τα φαγητά από τα πιάτα μας!

3 (334) .jpg




Καλώς ήρθατε στην Ουαλάτα! :welcome:

3 (567) .jpg



 
Last edited:

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Δεύτερη ημέρα στην πρωτεύουσα, και αφού έχουμε κάνει με τον Baba τις βόλτες μας στην πόλη, πεταχτήκαμε μέχρι έναν σταθμό λεωφορείων, για να δω τι γίνεται με τα δρομολόγια προς βορρά και να βγάλω εισιτήριο για την επόμενη ημέρα. Εκεί αποφάσισα τελικά να φύγω για το δύσκολο νότιο κομμάτι της χώρας, αφήνοντας τον εύκολο βορρά για αργότερα.

Το εισιτήριο μονής διαδρομής κόστισε περίπου 40€, πανάκριβο για Μαυριτανία, αλλά το αποδέχτηκα λόγω της τεράστιας απόστασης των 1.200χλμ. μέχρι την πόλη Νέμα. Εξάλλου, δεν υπήρχε εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, παρά μόνο η ενοικίαση ιδιωτικού αυτοκινήτου, που ήταν απαγορευτική για το δικό μου πορτοφόλι.
Όλα τακτοποιήθηκαν λοιπόν εκεί επί τόπου στα ΚΤΕΛ, με τη βοήθεια του υπαλλήλου και το πλάνο ήταν το εξής:

Αναχώρηση με μίνι βαν από το Νουακσότ προς τη Νέμα, την τελευταία προσβάσιμη με συμβατικό αυτοκίνητο πόλη στη νοτιοανατολική πλευρά της χώρας. Η διαδρομή θα διαρκούσε περίπου 20 ώρες και εκεί, θα επιβιβαζόμουν στο αγροτικό 4x4 που εξυπηρετεί ως shared taxi για το τοπικό δρομολόγιο προς Ουαλάτα, κάθε μεσημέρι στις 15.00. Ο υπάλληλος του ΚΤΕΛ μου έκλεισε τηλεφωνικώς θέση και για εκείνο το δρομολόγιο από Νέμα (τιμή μονής διαδρομής περίπου 9€), και ένας ντόπιος θα ερχόταν να με παραλάβει από τον τερματικό σταθμό για να με μεταφέρει στην άλλη στάση ώστε να καταλήξω εκείνο το απόγευμα στην Ουαλάτα.

Ξεκίνησα λοιπόν με το βανάκι από τα άγρια χαράματα, και θεωρητικά τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας θα έφτανα στη Νέμα. Η διαδρομή ήταν απίστευτα κουραστική, με πάρα πολλές στάσεις σε μικρά, αδιάφορα χωριά, αλλά ευτυχώς το βαν ήταν σχεδόν άδειο και καθόμουν μόνη και αραχτή στην πρώτη θέση, πίσω ακριβώς από τον οδηγό.

2 (20053) .jpg


Κάπου εκεί στη μέση του πουθενά, αποφάσισα ότι θέλω να πάω τουαλέτα.
Αναφέρω λοιπόν στον οδηγό ότι πρέπει να κάνουμε μια στάση, γιατί, εξκιουζέ μουά μεσιέ, ζε βουντρέ λα τουαλέτ!
Τι είπατε μανδάμ? Η επιθυμία σας, διαταγή μου!
Φρενάρει ο μεσιέ, βουαλά λα τουαλέτ!
Ποια τουαλέτ ρε μεσιέ? εδώ είναι έρημος, μας βλέπουν όλοι!
ΒΟΥΑΛΑ!!! Αν δε θες, κρατήσου!
Ε, τι να μην πάω? Να τα κάνω πάνω μου?

ΛΑ ΤΟΥΑΛΕΤ!
2 (20009) .jpg



Μεσημεριανό γεύμα με τους οδηγούς και τους επιβάτες σε ένα τυχαίο χωριό.
2 (20042) .jpg



Η διαδρομή του νότου
2 (20115) .JPG


Είχα την εντύπωση ότι το ταξίδι θα πήγαινε σερί μέχρι τον τελικό προορισμό, αλλά ο μοναδικός οδηγός του οχήματος, θα έπρεπε φυσικά να ξεκουραστεί, όποτε σταματήσαμε για διανυκτέρευση στην πόλη Kiffa. Φτάνοντας λοιπόν στον σταθμό των λεωφορείων, όλοι οι επιβάτες έπεσαν για ύπνο στο πάτωμα, πάνω σε κάτι χαλιά που ήταν ήδη στρωμένα στην εσωτερική αυλή, μαζί με κατσίκια και ποιός ξέρει τι άλλο υπήρχε εκεί μέσα στα σκοτάδια.

Ο οδηγός, που μου συμπεριφερόταν σαν πριγκίπισσα, με ρώτησε εάν ήθελα να κοιμηθώ καλύτερα σε δικό μου δωμάτιο και αρπάζοντάς με από το χέρι, με οδήγησε σε ένα μοτέλ, δίπλα ακριβώς από τον σταθμό των λεωφορείων.

Το δωμάτιο ήταν πανβρώμικο, δε συζητώ καν για το μπάνιο και την τουαλέτα, αλλά για εκείνο το βράδυ και τα 2,50€ που μου ζήτησαν, δεν υπήρχε λόγος να μην το προτιμήσω από το πάτωμα του σταθμού με τις κατσαρίδες και τις ακαθαρσίες των ζώων. Και ήταν η καλύτερη κίνηση που έκανα τελικά, γιατί ξάπλωσα σε κρεββάτι, πρώτη και τελευταία φορά για τις επόμενες 15 ημέρες του ταξιδιού. Προτού κοιμηθώ, έκανα μία μικρή βόλτα στην πόλη, να αγοράσω νερό και προμήθειες για την επόμενη ημέρα. Η πόλη φαινόταν από αδιάφορη έως χάλια, αλλά όλοι οι ντόπιοι που συνάντησα ήταν πολύ ευγενικοί και φιλικοί. Επέστρεψα στο μοτέλ μήπως και μπορέσω να ξεκουραστώ από τη βασανιστική διαδρομή, κι έπειτα από μια ατελείωτη μάχη με μια τεράστια κατσαρίδα που βρήκα στο δωμάτιο, κατάφερα να κλείσω τα μάτια μου έστω και για λίγες ώρες.

Το υπερλουξ δωμάτιο
2 (20059) .jpg


Το μοτέλ
2 (20064) .jpg



Ο σταθμός των λεωφορείων με το φως της ημέρας
2 (20060) .jpg



Ο οδηγός μου (αριστερά) που δεν έχανε ευκαιρία να με πειράζει συνεχώς
2 (20098) .jpg



Γεύμα σε ένα άλλο χωριό στη διαδρομή προς Νέμα
2 (20187) .jpg



Τα κλασικά βανάκια της Αφρικής που προσωπικά λατρεύω!! :xalara::xalara:
2 (20001) .jpg



Υπαίθριο κρεοπωλείο - αρτοποιείο με άριστες συνθήκες υγιεινής!!!! :haha::haha::haha:
(γελάει και το παρδαλό κατσίκι)

2 (20091) .jpg
 
Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.570
Likes
12.767
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Φοβερό. Ειδικά στα πατώματα με τις κατσαρίδες αδυνατώ να σε φανταστώ.
Κατά τ άλλα σούπερ η εμπειρία κ η ιστορία σου.
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Φοβερό. Ειδικά στα πατώματα με τις κατσαρίδες αδυνατώ να σε φανταστώ.
Κατά τ άλλα σούπερ η εμπειρία κ η ιστορία σου.
😂😂😂😂
Αδυνατείς δεν αδυνατείς, δυστυχώς δεν ήταν η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που αναγκάστηκα να συμβιώσω με κατσαρίδες και διάφορα άλλα που θα μάθεις στη συνέχεια..
Εντωμεταξύ, δε στα είχα πει όταν επέστρεψα?
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
*Παρένθεση στη μάχη με την κατσαρίδα:

στο μοτέλ ήμουν φυσικά η μοναδική γυναίκα, και στο διάδρομο του ορόφου μου έτυχε να μιλάνε κάποιοι επισκέπτες εκείνη την ώρα. Εγώ με το που αντίκρυσα το τέρας-κατσαρίδα (το οποίο ήταν σχεδόν όσο η μισή παλάμη μου και δεν μπορούσα με τίποτα να πατήσω) προσπάθησα να το βγάλω έξω από το δωμάτιο, με μεγάλη αποτυχία. Δεν είχα άλλη επιλογή παρά να φωνάξω κάποιον να με βοηθήσει.

Ο ρεσεψιονιστ (της κακιάς ώρας) ήταν εξαφανισμένος, οπότε βγήκα στον διάδρομο και ζήτησα από δύο άτομα να έρθουν μαζί μου στο δωμάτιο.....πάνω στον πανικό μου βέβαια δε σκέφτηκα το πόσο περίεργο θα φαινόταν να ζητήσει μια ξανθιά από δύο άντρες να πάνε στο δωμάτιό της βραδιάτικα σε μουσουλμανική χώρα!! o_O

Στην αρχή δεν ήθελαν να έρθουν, όσα "σιλ βου πλε" και αν τους έλεγα, ενώ προσπαθούσα να τους εξηγήσω τι είναι η κατσαρίδα, αφού αγγλικά δε μιλούσαν κι εγώ δεν ήξερα τη λέξη στα γαλλικά. Με κάποιες χειρονομίες μάλλον ψιλοκατάλαβαν και μπαίνοντας στο δωμάτιο ξέσπασαν στα γέλια μόλις αντίκρυσαν το τέρας!!!
Αυτοί μάλλον ανακουφίστηκαν περισσότερο από μένα όταν κατάλαβαν τελικά τι ακριβώς τους ήθελα. :lol:
Ο Αλλάχ να τους έχει καλά!

(δεν ακολουθεί φωτο της κατσαρίδας, γιατί τέτοιες συγκλονιστικές στιγμές θα προτιμούσα να διαγραφούν εντελώς από τη μνήμη μου....)
 
Last edited:

turms

Member
Μηνύματα
2.071
Likes
2.833
Επόμενο Ταξίδι
ΔΝΤ;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Σκι στην Παταγονια
ασχετο αλλα οι κατσαριδες δεν πανε οπου εχει υγρασια? εχει τοση υγρασια εκει?
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
ασχετο αλλα οι κατσαριδες δεν πανε οπου εχει υγρασια? εχει τοση υγρασια εκει?
Ξέρω ότι πηγαίνουν στη βρωμιά και στους υπονόμους, κάτι που υπάρχει σε αφθονία (η βρωμιά) στη συγκεκριμένη χώρα.
Δεν είμαι εντομολόγος για να γνωρίζω από που βγαίνουν οι κατσαρίδες :lol:
 
Last edited:

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
@evaT Πανάθεμά σε, με τρόμαξες πάλι!!!! :cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Είδες μωρέ τι τραύματα κουβαλάω? πως ν αντέξω αυτές τις εικόνες!!! :shock:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.204
Μηνύματα
883.672
Μέλη
38.900
Νεότερο μέλος
Arte_miss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom