Μαυριτανία Ουαλάτα, μια πόλη διαμάντι, ξεχασμένη από Αλλάχ και ανθρώπους, αλλά όχι από μένα!

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική


Είχα μία ολόκληρη μέρα μπροστά μου, για να εξερευνήσω αυτή την εκπληκτική γωνιά της χώρας. Τι μπορεί να μου προσφέρει άραγε η Ουαλάτα;

- Μια παλιά πόλη κόσμημα, με μισογκρεμισμένα σπίτια, χρωματιστές τοιχογραφίες σε εσωτερικές αυλές και εξωτερικούς τοίχους, και αρχαίες ξύλινες πόρτες
- Παλιές βιβλιοθήκες με αρχαία χειρόγραφα, παρόμοια με του Chinguetti στο βορρά της χώρας και του γειτονικού Timbuktu στο Μάλι
- Απεριόριστη θέα από την κορυφή του λόφου

- Τη μοναδική λίμνη της περιοχής έξω από τη νέα πόλη, στην οποία μαζεύονται όλα τα ζώα για να πιούν νερό και να δροσιστούν από τις υψηλές θερμοκρασίες της ερήμου

Ο Babiya θεώρησε ότι θα έπρεπε να με τριγυρήσει στα μέρη του, και δεν του χάλασα χατήρι.
Έτσι ξεκινήσαμε νωρίς για την κορυφή του λόφου στον οποίο είναι χτισμένη η παλιά πόλη, και χαρίζει απεριόριστη θέα σε όλη την περιοχή.

Η νέα πόλη και η μικρή λίμνη στο βάθος

3 (134) -01-01.jpeg



Κατεβαίνοντας, κάναμε μία μεγάλη βόλτα στην παλιά πόλη, διασχίζοντας μονοπάτια εξαφανισμένα από την άμμο της Σαχάρας, και χαζεύοντας τα πλίνθινα σπίτια με τους χρωματιστούς τοίχους και τις εκπληκτικές ξύλινες πόρτες!

Εδώ, ντυμένη με το παραδοσιακό ύφασμα, που τυλίγουν οι γυναίκες της Μαυριτανίας γύρω από το σώμα τους, όχι μόνο για λόγους θρησκείας, αλλά και για προστασία από τον ήλιο και τη σκόνη της ερήμου.

3 (289) -01.jpeg



DSC_0233.jpg



3 (55) .jpg



3 (377) .jpg



3 (557) .jpg


Καλώς τα κατσικάκια τα ζουμπουρλούδικα!

20211105_095612.jpg



Η επίσκεψη μέσα στα σπίτια των ντόπιων ήταν εννοείται απαραίτητη, και όλοι με καλωσόρισαν με ιδιαίτερη χαρά. Οι τοίχοι στις εσωτερικές αυλές ήταν επίσης διακοσμημένοι με την ίδια τεχνοτροπία όπως και εξωτερικά, βαμμένοι με τα χέρια από τις γυναίκες της πόλης.
Σε όλες τις αυλές υπήρχε το ίδιο σκηνικό, ράντζα και στρώματα. Απ' ότι κατάλαβα, οι άνθρωποι εκεί δε χρησιμοποιούν καθόλου τους εσωτερικούς χώρους των σπιτιών, παρά μόνο σε χαμηλές θερμοκρασίες και αμμοθύελλες.
Και γιατί άλλωστε να μη χαίρονται τον ύπνο τους έξω στις αυλές, με ταβάνι τ'αστέρια?

Με τον Babiya σε φιλικό σπίτι

3 (224) .jpg



3 (184) .JPG



3 (326) .JPG



3 (514) .JPG



3 (60) .jpg


Και σ'ένα μικρό μουσείο-παλιό σπίτι, με παραδοσιακά αντικείμενα

3 (384) .JPG



3 (386) .jpg



3 (388) .jpg





 
Last edited:

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Δεύτερη ημέρα στην πρωτεύουσα, και αφού έχουμε κάνει με τον Baba τις βόλτες μας στην πόλη, πεταχτήκαμε μέχρι έναν σταθμό λεωφορείων, για να δω τι γίνεται με τα δρομολόγια προς βορρά και να βγάλω εισιτήριο για την επόμενη ημέρα. Εκεί αποφάσισα τελικά να φύγω για το δύσκολο νότιο κομμάτι της χώρας, αφήνοντας τον εύκολο βορρά για αργότερα.

Το εισιτήριο μονής διαδρομής κόστισε περίπου 40€, πανάκριβο για Μαυριτανία, αλλά το αποδέχτηκα λόγω της τεράστιας απόστασης των 1.200χλμ. μέχρι την πόλη Νέμα. Εξάλλου, δεν υπήρχε εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, παρά μόνο η ενοικίαση ιδιωτικού αυτοκινήτου, που ήταν απαγορευτική για το δικό μου πορτοφόλι.
Όλα τακτοποιήθηκαν λοιπόν εκεί επί τόπου στα ΚΤΕΛ, με τη βοήθεια του υπαλλήλου και το πλάνο ήταν το εξής:

Αναχώρηση με μίνι βαν από το Νουακσότ προς τη Νέμα, την τελευταία προσβάσιμη με συμβατικό αυτοκίνητο πόλη στη νοτιοανατολική πλευρά της χώρας. Η διαδρομή θα διαρκούσε περίπου 20 ώρες και εκεί, θα επιβιβαζόμουν στο αγροτικό 4x4 που εξυπηρετεί ως shared taxi για το τοπικό δρομολόγιο προς Ουαλάτα, κάθε μεσημέρι στις 15.00. Ο υπάλληλος του ΚΤΕΛ μου έκλεισε τηλεφωνικώς θέση και για εκείνο το δρομολόγιο από Νέμα (τιμή μονής διαδρομής περίπου 9€), και ένας ντόπιος θα ερχόταν να με παραλάβει από τον τερματικό σταθμό για να με μεταφέρει στην άλλη στάση ώστε να καταλήξω εκείνο το απόγευμα στην Ουαλάτα.

Ξεκίνησα λοιπόν με το βανάκι από τα άγρια χαράματα, και θεωρητικά τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας θα έφτανα στη Νέμα. Η διαδρομή ήταν απίστευτα κουραστική, με πάρα πολλές στάσεις σε μικρά, αδιάφορα χωριά, αλλά ευτυχώς το βαν ήταν σχεδόν άδειο και καθόμουν μόνη και αραχτή στην πρώτη θέση, πίσω ακριβώς από τον οδηγό.

2 (20053) .jpg


Κάπου εκεί στη μέση του πουθενά, αποφάσισα ότι θέλω να πάω τουαλέτα.
Αναφέρω λοιπόν στον οδηγό ότι πρέπει να κάνουμε μια στάση, γιατί, εξκιουζέ μουά μεσιέ, ζε βουντρέ λα τουαλέτ!
Τι είπατε μανδάμ? Η επιθυμία σας, διαταγή μου!
Φρενάρει ο μεσιέ, βουαλά λα τουαλέτ!
Ποια τουαλέτ ρε μεσιέ? εδώ είναι έρημος, μας βλέπουν όλοι!
ΒΟΥΑΛΑ!!! Αν δε θες, κρατήσου!
Ε, τι να μην πάω? Να τα κάνω πάνω μου?

ΛΑ ΤΟΥΑΛΕΤ!
2 (20009) .jpg



Μεσημεριανό γεύμα με τους οδηγούς και τους επιβάτες σε ένα τυχαίο χωριό.
2 (20042) .jpg



Η διαδρομή του νότου
2 (20115) .JPG


Είχα την εντύπωση ότι το ταξίδι θα πήγαινε σερί μέχρι τον τελικό προορισμό, αλλά ο μοναδικός οδηγός του οχήματος, θα έπρεπε φυσικά να ξεκουραστεί, όποτε σταματήσαμε για διανυκτέρευση στην πόλη Kiffa. Φτάνοντας λοιπόν στον σταθμό των λεωφορείων, όλοι οι επιβάτες έπεσαν για ύπνο στο πάτωμα, πάνω σε κάτι χαλιά που ήταν ήδη στρωμένα στην εσωτερική αυλή, μαζί με κατσίκια και ποιός ξέρει τι άλλο υπήρχε εκεί μέσα στα σκοτάδια.

Ο οδηγός, που μου συμπεριφερόταν σαν πριγκίπισσα, με ρώτησε εάν ήθελα να κοιμηθώ καλύτερα σε δικό μου δωμάτιο και αρπάζοντάς με από το χέρι, με οδήγησε σε ένα μοτέλ, δίπλα ακριβώς από τον σταθμό των λεωφορείων.

Το δωμάτιο ήταν πανβρώμικο, δε συζητώ καν για το μπάνιο και την τουαλέτα, αλλά για εκείνο το βράδυ και τα 2,50€ που μου ζήτησαν, δεν υπήρχε λόγος να μην το προτιμήσω από το πάτωμα του σταθμού με τις κατσαρίδες και τις ακαθαρσίες των ζώων. Και ήταν η καλύτερη κίνηση που έκανα τελικά, γιατί ξάπλωσα σε κρεββάτι, πρώτη και τελευταία φορά για τις επόμενες 15 ημέρες του ταξιδιού. Προτού κοιμηθώ, έκανα μία μικρή βόλτα στην πόλη, να αγοράσω νερό και προμήθειες για την επόμενη ημέρα. Η πόλη φαινόταν από αδιάφορη έως χάλια, αλλά όλοι οι ντόπιοι που συνάντησα ήταν πολύ ευγενικοί και φιλικοί. Επέστρεψα στο μοτέλ μήπως και μπορέσω να ξεκουραστώ από τη βασανιστική διαδρομή, κι έπειτα από μια ατελείωτη μάχη με μια τεράστια κατσαρίδα που βρήκα στο δωμάτιο, κατάφερα να κλείσω τα μάτια μου έστω και για λίγες ώρες.

Το υπερλουξ δωμάτιο
2 (20059) .jpg


Το μοτέλ
2 (20064) .jpg



Ο σταθμός των λεωφορείων με το φως της ημέρας
2 (20060) .jpg



Ο οδηγός μου (αριστερά) που δεν έχανε ευκαιρία να με πειράζει συνεχώς
2 (20098) .jpg



Γεύμα σε ένα άλλο χωριό στη διαδρομή προς Νέμα
2 (20187) .jpg



Τα κλασικά βανάκια της Αφρικής που προσωπικά λατρεύω!! :xalara::xalara:
2 (20001) .jpg



Υπαίθριο κρεοπωλείο - αρτοποιείο με άριστες συνθήκες υγιεινής!!!! :haha::haha::haha:
(γελάει και το παρδαλό κατσίκι)

2 (20091) .jpg
 
Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.570
Likes
12.767
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Φοβερό. Ειδικά στα πατώματα με τις κατσαρίδες αδυνατώ να σε φανταστώ.
Κατά τ άλλα σούπερ η εμπειρία κ η ιστορία σου.
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Φοβερό. Ειδικά στα πατώματα με τις κατσαρίδες αδυνατώ να σε φανταστώ.
Κατά τ άλλα σούπερ η εμπειρία κ η ιστορία σου.
😂😂😂😂
Αδυνατείς δεν αδυνατείς, δυστυχώς δεν ήταν η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που αναγκάστηκα να συμβιώσω με κατσαρίδες και διάφορα άλλα που θα μάθεις στη συνέχεια..
Εντωμεταξύ, δε στα είχα πει όταν επέστρεψα?
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
*Παρένθεση στη μάχη με την κατσαρίδα:

στο μοτέλ ήμουν φυσικά η μοναδική γυναίκα, και στο διάδρομο του ορόφου μου έτυχε να μιλάνε κάποιοι επισκέπτες εκείνη την ώρα. Εγώ με το που αντίκρυσα το τέρας-κατσαρίδα (το οποίο ήταν σχεδόν όσο η μισή παλάμη μου και δεν μπορούσα με τίποτα να πατήσω) προσπάθησα να το βγάλω έξω από το δωμάτιο, με μεγάλη αποτυχία. Δεν είχα άλλη επιλογή παρά να φωνάξω κάποιον να με βοηθήσει.

Ο ρεσεψιονιστ (της κακιάς ώρας) ήταν εξαφανισμένος, οπότε βγήκα στον διάδρομο και ζήτησα από δύο άτομα να έρθουν μαζί μου στο δωμάτιο.....πάνω στον πανικό μου βέβαια δε σκέφτηκα το πόσο περίεργο θα φαινόταν να ζητήσει μια ξανθιά από δύο άντρες να πάνε στο δωμάτιό της βραδιάτικα σε μουσουλμανική χώρα!! o_O

Στην αρχή δεν ήθελαν να έρθουν, όσα "σιλ βου πλε" και αν τους έλεγα, ενώ προσπαθούσα να τους εξηγήσω τι είναι η κατσαρίδα, αφού αγγλικά δε μιλούσαν κι εγώ δεν ήξερα τη λέξη στα γαλλικά. Με κάποιες χειρονομίες μάλλον ψιλοκατάλαβαν και μπαίνοντας στο δωμάτιο ξέσπασαν στα γέλια μόλις αντίκρυσαν το τέρας!!!
Αυτοί μάλλον ανακουφίστηκαν περισσότερο από μένα όταν κατάλαβαν τελικά τι ακριβώς τους ήθελα. :lol:
Ο Αλλάχ να τους έχει καλά!

(δεν ακολουθεί φωτο της κατσαρίδας, γιατί τέτοιες συγκλονιστικές στιγμές θα προτιμούσα να διαγραφούν εντελώς από τη μνήμη μου....)
 
Last edited:

turms

Member
Μηνύματα
2.070
Likes
2.831
Επόμενο Ταξίδι
ΔΝΤ;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Σκι στην Παταγονια
ασχετο αλλα οι κατσαριδες δεν πανε οπου εχει υγρασια? εχει τοση υγρασια εκει?
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
ασχετο αλλα οι κατσαριδες δεν πανε οπου εχει υγρασια? εχει τοση υγρασια εκει?
Ξέρω ότι πηγαίνουν στη βρωμιά και στους υπονόμους, κάτι που υπάρχει σε αφθονία (η βρωμιά) στη συγκεκριμένη χώρα.
Δεν είμαι εντομολόγος για να γνωρίζω από που βγαίνουν οι κατσαρίδες :lol:
 
Last edited:

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
@evaT Πανάθεμά σε, με τρόμαξες πάλι!!!! :cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Είδες μωρέ τι τραύματα κουβαλάω? πως ν αντέξω αυτές τις εικόνες!!! :shock:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.197
Μηνύματα
883.597
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom