Μαυριτανία Ουαλάτα, μια πόλη διαμάντι, ξεχασμένη από Αλλάχ και ανθρώπους, αλλά όχι από μένα!

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική

Οι παλιές βιβλιοθήκες με τα αρχαία χειρόγραφα της Ουαλάτα παραμένουν εντελώς άγνωστες στους ταξιδιώτες, σε αντίθεση με τις διάσημες του Chinguetti, της αρχαιότερης πόλης της χώρας, στην οποία βρέθηκα αρκετές ημέρες αργότερα. Στην Ουαλάτα είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ δύο, την επίσημη, που στεγάζεται σε ένα δημόσιο κτήριο και είναι επισκέψιμη κατόπιν ραντεβού και μια ιδιωτική σε σπίτι ενός ντόπιου.

Τα χειρόγραφα αυτά, που περιλαμβάνουν κείμενα του Ισλάμ, ποίηση, αστρονομία και άλλες επιστήμες, αποτελούν αρχαία κειμήλια, όχι μόνο του κράτους, αλλά κυρίως των οικογενειών που είναι μέρος της κληρονομίας τους για πάνω από 200 χρόνια. Τα βιβλία έχουν εξώφυλλο από δέρμα καμήλας ή κατσίκας και χρειάζονται ειδική μεταχείριση και συντήρηση. Δυστυχώς όμως, λόγω της διάβρωσης και της σκόνης της ερήμου κινδυνεύουν να καταστραφούν ολοσχερώς, καθώς οι συνθήκες φύλαξης τους δεν είναι καθόλου ιδανικές.

Στην πρώτη βιβλιοθήκη που μπήκα, η οποία ήταν κυριολεκτικά πνιγμένη μέσα στην άμμο της Σαχάρας, τα χειρόγραφα ήταν απλά στοιβαγμένα σε ντουλάπες, ή τοποθετημένα σε συρταροθήκες. Καμία απολύτως προστασία από το ακραίο περιβάλλον της ερήμου.


3 (2) .jpg




20211105_090916.jpg




3 (256) .jpg




Στο σπίτι του ευγενέστατου Μαυριτανού με την ιδιωτική συλλογή, τα χειρόγραφα ήταν επίσης αφήμενα στη μοίρα τους. Είχε τοποθετημένα κάποια από αυτά σε μικρά ντουλαπάκια μέσα στον τοίχο του σπιτιού του, αλλά τα περισσότερα βρίσκονταν στοιβαγμένα σε μια αποθήκη έξω στην αυλή. Ευτυχώς ο συγκεκριμένος μιλούσε αγγλικά και συζητήσαμε αρκετή ώρα για την ξεχασμένη από όλους, υπέροχη πόλη του.


3 (518) .JPG




3 (522) .JPG




3 (523) .JPG




Με την οικογένειά του

3 (541) .jpg




Ένα κομμάτι ξύλο σε αυτό το σχήμα είναι το σχολικό τετράδιο που χρησιμοποιούν οι μαθητές για την εκμαθήση του Κορανίου

3 (538) .jpg




Κατηφορίζοντας προς τη νέα πόλη

full2.JPG




3 (399) .JPG




Επόμενη στάση η μικρή λίμνη-σωτήρας των ζώων.

Λίγα βήματα έξω τη νέα πόλη, μια μικρή λιμνούλα φιλοξενούσε όλα τα ζώα της περιοχής. Γαϊδουράκια, κατσίκια και καμήλες είχαν πάει για να δροσιστούν από τα ανυπόφορα 45άρια, και έδιναν λίγη ζωντάνια στο εντελώς ερημικό εκείνο σημείο της πόλης. Η αλήθεια είναι ότι δε ρώτησα καν πως βρέθηκε νερό σε ένα τόσο άνυδρο μέρος, απλά απολάμβανα το άκρως εντυπωσιακό τοπίο της Σαχάρας.


full1.JPG




3 (458) -01.jpeg




3 (430) .JPG




Το μεσημεριανό γεύμα εκείνης της μέρας ήταν ρύζι με κρέας καμήλας, ένα πολύ δημοφιλές τοπικό πιάτο της Μαυριτανίας. Ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που δοκίμασα καμήλα, δυστυχώς όμως όχι η τελευταία, καθώς δε μου άρεσε καθόλου και αναγκαζόμουν να την τρώω συχνά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μου.


3 (573) .jpg



Το ωραιότερο πιάτο όμως που έφαγα στην Ουαλάτα ήταν αυτό το κοτόπουλο με πατάτες, κρεμμύδια και πιτούλα. Η μπαγκέτα φυσικά, δε λείπει ποτέ από το τραπέζι, εχμμμ....από το πάτωμα ήθελα να πω. Ε ναι, τρώγαμε πάντα με τα χέρια από ένα πιάτο όλοι μαζί, καθισμένοι στο πάτωμα. Εκεί δεν υπάρχουν ούτε τραπέζια, ούτε καρέκλες, ούτε μαχαιροπίρουνα, ούτε χαρτοπετσέτες, που νομίζετε ότι πήγα, στα Παρίσια?


3 (543) .jpg




Το υπόλοιπο της ημέρας πέρασε βολοδέρνοντας στις γειτονιές της παλιάς πόλης και παίζοντας με τα παιδιά στο σπίτι. Δεν υπήρχε κάτι άλλο να δω, και η όλη φάση με την οικογένεια στο σπίτι τους ήταν ούτως ή άλλως από μόνη της μοναδική εμπειρία.

Την επόμενη ημέρα ξυπνήσαμε από τα άγρια χαράματα, για να προλάβουμε το μοναδικό δρομολόγιο του τζιπ/αγροτικού από Ουαλάτα προς Νέμα, και από εκεί να πάρω το λεωφορείο για την πρωτεύουσα. Άφησα πίσω μου τη μαγική αυτή πόλη με τους ευγενικούς κατοίκους που με μετέφερε πίσω στον χρόνο, και ανέβηκα πάνω στην καρότσα με άλλους 2 Μαυριτανούς και μια δεμένη καμήλα για να απολαύσω τη διαδρομή με το πρώτο φως της ημέρες.

Τελευταία σέλφι με τη μικρή της οικογένειας

3 (5) .jpg



Η καμήλα όμως είχε αφηνιάσει και δάγκωνε ότι έβρισκε μπροστά της, ή δίπλα της....δηλαδή εμένα! Έτσι αναγκάστηκα να μπω μέσα στο αυτοκίνητο άρων άρων και να μην καταφέρω να χαρώ την ανατολή του ηλίου όπως την ονειρευόμουν.

3 (578) .jpg




συνεχίζεται για λίγο ακόμα...

 
Last edited:

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Δεύτερη ημέρα στην πρωτεύουσα, και αφού έχουμε κάνει με τον Baba τις βόλτες μας στην πόλη, πεταχτήκαμε μέχρι έναν σταθμό λεωφορείων, για να δω τι γίνεται με τα δρομολόγια προς βορρά και να βγάλω εισιτήριο για την επόμενη ημέρα. Εκεί αποφάσισα τελικά να φύγω για το δύσκολο νότιο κομμάτι της χώρας, αφήνοντας τον εύκολο βορρά για αργότερα.

Το εισιτήριο μονής διαδρομής κόστισε περίπου 40€, πανάκριβο για Μαυριτανία, αλλά το αποδέχτηκα λόγω της τεράστιας απόστασης των 1.200χλμ. μέχρι την πόλη Νέμα. Εξάλλου, δεν υπήρχε εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, παρά μόνο η ενοικίαση ιδιωτικού αυτοκινήτου, που ήταν απαγορευτική για το δικό μου πορτοφόλι.
Όλα τακτοποιήθηκαν λοιπόν εκεί επί τόπου στα ΚΤΕΛ, με τη βοήθεια του υπαλλήλου και το πλάνο ήταν το εξής:

Αναχώρηση με μίνι βαν από το Νουακσότ προς τη Νέμα, την τελευταία προσβάσιμη με συμβατικό αυτοκίνητο πόλη στη νοτιοανατολική πλευρά της χώρας. Η διαδρομή θα διαρκούσε περίπου 20 ώρες και εκεί, θα επιβιβαζόμουν στο αγροτικό 4x4 που εξυπηρετεί ως shared taxi για το τοπικό δρομολόγιο προς Ουαλάτα, κάθε μεσημέρι στις 15.00. Ο υπάλληλος του ΚΤΕΛ μου έκλεισε τηλεφωνικώς θέση και για εκείνο το δρομολόγιο από Νέμα (τιμή μονής διαδρομής περίπου 9€), και ένας ντόπιος θα ερχόταν να με παραλάβει από τον τερματικό σταθμό για να με μεταφέρει στην άλλη στάση ώστε να καταλήξω εκείνο το απόγευμα στην Ουαλάτα.

Ξεκίνησα λοιπόν με το βανάκι από τα άγρια χαράματα, και θεωρητικά τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας θα έφτανα στη Νέμα. Η διαδρομή ήταν απίστευτα κουραστική, με πάρα πολλές στάσεις σε μικρά, αδιάφορα χωριά, αλλά ευτυχώς το βαν ήταν σχεδόν άδειο και καθόμουν μόνη και αραχτή στην πρώτη θέση, πίσω ακριβώς από τον οδηγό.

2 (20053) .jpg


Κάπου εκεί στη μέση του πουθενά, αποφάσισα ότι θέλω να πάω τουαλέτα.
Αναφέρω λοιπόν στον οδηγό ότι πρέπει να κάνουμε μια στάση, γιατί, εξκιουζέ μουά μεσιέ, ζε βουντρέ λα τουαλέτ!
Τι είπατε μανδάμ? Η επιθυμία σας, διαταγή μου!
Φρενάρει ο μεσιέ, βουαλά λα τουαλέτ!
Ποια τουαλέτ ρε μεσιέ? εδώ είναι έρημος, μας βλέπουν όλοι!
ΒΟΥΑΛΑ!!! Αν δε θες, κρατήσου!
Ε, τι να μην πάω? Να τα κάνω πάνω μου?

ΛΑ ΤΟΥΑΛΕΤ!
2 (20009) .jpg



Μεσημεριανό γεύμα με τους οδηγούς και τους επιβάτες σε ένα τυχαίο χωριό.
2 (20042) .jpg



Η διαδρομή του νότου
2 (20115) .JPG


Είχα την εντύπωση ότι το ταξίδι θα πήγαινε σερί μέχρι τον τελικό προορισμό, αλλά ο μοναδικός οδηγός του οχήματος, θα έπρεπε φυσικά να ξεκουραστεί, όποτε σταματήσαμε για διανυκτέρευση στην πόλη Kiffa. Φτάνοντας λοιπόν στον σταθμό των λεωφορείων, όλοι οι επιβάτες έπεσαν για ύπνο στο πάτωμα, πάνω σε κάτι χαλιά που ήταν ήδη στρωμένα στην εσωτερική αυλή, μαζί με κατσίκια και ποιός ξέρει τι άλλο υπήρχε εκεί μέσα στα σκοτάδια.

Ο οδηγός, που μου συμπεριφερόταν σαν πριγκίπισσα, με ρώτησε εάν ήθελα να κοιμηθώ καλύτερα σε δικό μου δωμάτιο και αρπάζοντάς με από το χέρι, με οδήγησε σε ένα μοτέλ, δίπλα ακριβώς από τον σταθμό των λεωφορείων.

Το δωμάτιο ήταν πανβρώμικο, δε συζητώ καν για το μπάνιο και την τουαλέτα, αλλά για εκείνο το βράδυ και τα 2,50€ που μου ζήτησαν, δεν υπήρχε λόγος να μην το προτιμήσω από το πάτωμα του σταθμού με τις κατσαρίδες και τις ακαθαρσίες των ζώων. Και ήταν η καλύτερη κίνηση που έκανα τελικά, γιατί ξάπλωσα σε κρεββάτι, πρώτη και τελευταία φορά για τις επόμενες 15 ημέρες του ταξιδιού. Προτού κοιμηθώ, έκανα μία μικρή βόλτα στην πόλη, να αγοράσω νερό και προμήθειες για την επόμενη ημέρα. Η πόλη φαινόταν από αδιάφορη έως χάλια, αλλά όλοι οι ντόπιοι που συνάντησα ήταν πολύ ευγενικοί και φιλικοί. Επέστρεψα στο μοτέλ μήπως και μπορέσω να ξεκουραστώ από τη βασανιστική διαδρομή, κι έπειτα από μια ατελείωτη μάχη με μια τεράστια κατσαρίδα που βρήκα στο δωμάτιο, κατάφερα να κλείσω τα μάτια μου έστω και για λίγες ώρες.

Το υπερλουξ δωμάτιο
2 (20059) .jpg


Το μοτέλ
2 (20064) .jpg



Ο σταθμός των λεωφορείων με το φως της ημέρας
2 (20060) .jpg



Ο οδηγός μου (αριστερά) που δεν έχανε ευκαιρία να με πειράζει συνεχώς
2 (20098) .jpg



Γεύμα σε ένα άλλο χωριό στη διαδρομή προς Νέμα
2 (20187) .jpg



Τα κλασικά βανάκια της Αφρικής που προσωπικά λατρεύω!! :xalara::xalara:
2 (20001) .jpg



Υπαίθριο κρεοπωλείο - αρτοποιείο με άριστες συνθήκες υγιεινής!!!! :haha::haha::haha:
(γελάει και το παρδαλό κατσίκι)

2 (20091) .jpg
 
Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.570
Likes
12.767
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Φοβερό. Ειδικά στα πατώματα με τις κατσαρίδες αδυνατώ να σε φανταστώ.
Κατά τ άλλα σούπερ η εμπειρία κ η ιστορία σου.
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Φοβερό. Ειδικά στα πατώματα με τις κατσαρίδες αδυνατώ να σε φανταστώ.
Κατά τ άλλα σούπερ η εμπειρία κ η ιστορία σου.
😂😂😂😂
Αδυνατείς δεν αδυνατείς, δυστυχώς δεν ήταν η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που αναγκάστηκα να συμβιώσω με κατσαρίδες και διάφορα άλλα που θα μάθεις στη συνέχεια..
Εντωμεταξύ, δε στα είχα πει όταν επέστρεψα?
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
*Παρένθεση στη μάχη με την κατσαρίδα:

στο μοτέλ ήμουν φυσικά η μοναδική γυναίκα, και στο διάδρομο του ορόφου μου έτυχε να μιλάνε κάποιοι επισκέπτες εκείνη την ώρα. Εγώ με το που αντίκρυσα το τέρας-κατσαρίδα (το οποίο ήταν σχεδόν όσο η μισή παλάμη μου και δεν μπορούσα με τίποτα να πατήσω) προσπάθησα να το βγάλω έξω από το δωμάτιο, με μεγάλη αποτυχία. Δεν είχα άλλη επιλογή παρά να φωνάξω κάποιον να με βοηθήσει.

Ο ρεσεψιονιστ (της κακιάς ώρας) ήταν εξαφανισμένος, οπότε βγήκα στον διάδρομο και ζήτησα από δύο άτομα να έρθουν μαζί μου στο δωμάτιο.....πάνω στον πανικό μου βέβαια δε σκέφτηκα το πόσο περίεργο θα φαινόταν να ζητήσει μια ξανθιά από δύο άντρες να πάνε στο δωμάτιό της βραδιάτικα σε μουσουλμανική χώρα!! o_O

Στην αρχή δεν ήθελαν να έρθουν, όσα "σιλ βου πλε" και αν τους έλεγα, ενώ προσπαθούσα να τους εξηγήσω τι είναι η κατσαρίδα, αφού αγγλικά δε μιλούσαν κι εγώ δεν ήξερα τη λέξη στα γαλλικά. Με κάποιες χειρονομίες μάλλον ψιλοκατάλαβαν και μπαίνοντας στο δωμάτιο ξέσπασαν στα γέλια μόλις αντίκρυσαν το τέρας!!!
Αυτοί μάλλον ανακουφίστηκαν περισσότερο από μένα όταν κατάλαβαν τελικά τι ακριβώς τους ήθελα. :lol:
Ο Αλλάχ να τους έχει καλά!

(δεν ακολουθεί φωτο της κατσαρίδας, γιατί τέτοιες συγκλονιστικές στιγμές θα προτιμούσα να διαγραφούν εντελώς από τη μνήμη μου....)
 
Last edited:

turms

Member
Μηνύματα
2.071
Likes
2.832
Επόμενο Ταξίδι
ΔΝΤ;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Σκι στην Παταγονια
ασχετο αλλα οι κατσαριδες δεν πανε οπου εχει υγρασια? εχει τοση υγρασια εκει?
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
ασχετο αλλα οι κατσαριδες δεν πανε οπου εχει υγρασια? εχει τοση υγρασια εκει?
Ξέρω ότι πηγαίνουν στη βρωμιά και στους υπονόμους, κάτι που υπάρχει σε αφθονία (η βρωμιά) στη συγκεκριμένη χώρα.
Δεν είμαι εντομολόγος για να γνωρίζω από που βγαίνουν οι κατσαρίδες :lol:
 
Last edited:

MarieAries

Member
Μηνύματα
214
Likes
1.467
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
@evaT Πανάθεμά σε, με τρόμαξες πάλι!!!! :cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Είδες μωρέ τι τραύματα κουβαλάω? πως ν αντέξω αυτές τις εικόνες!!! :shock:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.199
Μηνύματα
883.633
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom