Ισλανδία Πάνω από κάθε προσδοκία..πέρα από κάθε φαντασία... Ισλανδία 2016!

Μηνύματα
1.990
Likes
6.322

Νότιες ακτές, καταρράκτες, φαράγγια, παραλίες, Jökulsárlón

Reykholt, 07:10 το πρωί: Το πρώτο βλέμμα από το παράθυρο αντικρίζει χιόνι να πέφτει οριζοντίως, τη γάτα των φίλων μας να νιαουρίζει έξω από το παράθυρο και το γείτονά τους να επιστρέφει σπίτι του μετά το πρωινό τρεξιματάκι. Με κοντομάνικο και σορτς εννοείται. :cool:
Η αγκαλιά του μικρού Iggy και τα παιχνίδια του σκύλου ήταν ό,τι έπρεπε για να ξεχάσουμε τον καιρό. Έτσι κι αλλιώς, είπαμε, σε λίγα λεπτά, σε λίγα χιλιόμετρα θα άλλαζε.. Και τοπία σαν κι αυτό της φωτογραφίας θα αποκαλύπτονταν μπροστά στα μάτια μας..


Πρωινό ξανά με τους οικοδεσπότες, έλεγχος του καιρού στα sites (στο τέλος θα παραθέσω όσες πηγές είχαμε, σημαντικό και για την επόμενή μας φορά), και, αφού χαιρετηθήκαμε και συμφωνήσαμε με τον Iggy να τον δούμε στην Ελλάδα, οι άνθρωποι πήγαν στις δουλειές τους κι εμείς στο δρόμο μας. Προορισμός οι νότιες ακτές της Ισλανδίας, για γνωριμία με τους καταρράκτες εκεί και τελική νυχτερινή στάση κάπου πριν τη λίμνη Jökulsárlón. Φιλόδοξο σχέδιο, αλλά η μέρα τεράστια…
Σταματήσαμε στο Selfoss για προμήθειες στο super market. Ανοίγουν στις 10 όμως, να το έχετε υπόψη. Δεν απογοητευτήκαμε, θα πηγαίναμε αργότερα στο Vik. Μετά από 2 ώρες χαλαρής οδήγησης, να η πρώτη μας στάση. Τρεις – τέσσερις καταρράκτες στη σειρά, με τον τελευταίο σε σχεδόν κλειστή σπηλιά.. Και μερικά χιλιόμετρα πιο μακριά, για όσους ρωτούν και ψάχνουν, ο καλύτερος κατά τη γνώμη μου σ’ αυτή τη χώρα..(Η Αλυόνα προτιμά στην πρώτη θέση τον, στη σπηλιά ευρισκόμενο, Gljúfrabúi).
Με τον αέρα και το κρύο να γίνονται πολύ αισθητά ανά διαστήματα, με τα πόντσο πάνω από τα ρούχα μας, μιας και είχαμε προνοήσει, φτάσαμε κυριολεκτικά σε απόσταση αναπνοής από τον περίφημο Seljalandsfoss. Ο κρότος που κάνει το νερό όταν σκάει στη μικρή λίμνη που έχει σχηματιστεί είναι αδύνατο να περιγραφεί.. Τόση δύναμη, τέτοιο μεγαλείο..


Λίγο παραδίπλα ακόμη ένας μικρότερος καταρράκτης, δε θυμάμαι όνομα να πω την αλήθεια.. Έτσι κι αλλιώς, παντού νερά τρέχουν σε τούτο το μέρος, οι καταρράκτες είναι σαν να λέμε ότι έχει ήλιο στην Ελλάδα..:D
Και φυσικά, συνεχίζοντας το περπάτημα για λίγο ακόμη, και μετά από αρκετή υπομονή για να έχουμε καθαρή άποψη του θαύματος.. Gljúfrabúi, ένα κρυμμένο αριστούργημα της φύσης, τόσο κοντά στον περίφημο Seljalandfoss, αλλά που ίσως αρκετοί να αγνοούσαν αν δεν έδιναν λίγη παραπάνω προσοχή. Δε φαίνεται σχεδόν τίποτα απ’ έξω, παρά μόνο αν πλησιάσεις στην είσοδο της μικρής σπηλιάς. Και, αφού προσεκτικά περπατήσεις πάνω στις πέτρες, και βρεθείς στο εσωτερικό, νιώθεις τόσο μικρός, τόσο ανίσχυρος μπροστά στη φύση..


Η συνεχόμενη προσπάθειά μας να έχουμε μια καλή, καθαρή λήψη, αποφεύγοντας τον κόσμο που συνωστίζεται κάποιες φορές, λίγο έλειψε να κάνει τη φωτογραφική μηχανή να κολυμπάει κυριολεκτικά.. Άρχισε κάτι περίεργους θορύβους, επηρεαζόμενη από το τόσο νερό που υπήρχε παντού, καταρράκτης είναι αυτός.. Φύγαμε προτού η υγρασία εισχωρήσει πολύ μέσα (έτσι θέλουμε να πιστεύουμε τουλάχιστον, χεχε), κατόπιν η Αλυόνα πήγε προς την καντίνα έξω από το πάρκινγκ του Seljalandfoss, εγώ είπα να δοκιμάσω να ανέβω έξω από τη σπηλιά, με τη βοήθεια κάτι αλυσίδων και μιας μικρής σκάλας, επάνω σ’ ένα κομμάτι βράχου που βλέπει κατάματα τον Gljúfrabúi από το ίδιο ύψος περίπου..καμιά 40αριά μέτρα, τίποτα.. :shock: Όπως ανέφερα και σε κάποιο σχετικό θέμα, με το που ανέβηκα και στην άκρη του βράχου και ήμουν μόνος απέναντι στην ορμή του νερού, απλά…κατέβηκα ταχύτατα. :rolleyes-80: Το τρέμουλο στα πόδια και τα χέρια ήταν τόσο έντονο, που ούτε μια σωστή φωτογραφία δεν έβγαλα, χεχεχε! Έπρεπε να έχω μαζί μου ένα φίλο από τη Ρωσία, να κάνει τη δουλειά για μας. :xalara:
Αφού σύρθηκα κυριολεκτικά για να κατέβω, λούστηκα και λίγο χιόνι - λίπασμα όπως το λέω, που απλά άρχισε να πέφτει για λίγα λεπτά, ήμουν ξανά στη ζεστασιά του αυτοκινήτου, με μια ζεστή κρέπα κι ένα smoothie Ισλανδικής έμπνευσης, με λαχανικά και φρούτα. Μαζί και το καφεδάκι, μαζί και κάτι φαγητά.. Ό,τι έπρεπε, μιας και η μέρα είχε συνέχεια!
Και τι συνέχεια.. Ξεκινήσαμε με το αυτοκίνητο προς αναζήτηση του Nauthúsagil... Χαθήκαμε σε μικρά αγροκτήματα, ρωτήσαμε σε farm house, κάναμε κάτι γρατσουνιές στο αυτοκίνητο σε στενούς αγροτικού δρόμους, τελικά φτάσαμε! Μόνο το δικό μας αυτοκίνητο στην πινακίδα για τον καταρράκτη, κάμποσα λεπτά περπάτημα, κι ακόμη ένα θαύμα της φύσης ανοιγόταν μπροστά μας! Είχαμε φάει αρκετή ώρα για να το βρούμε, αλλά ποιος νοιαζόταν... Ακολουθήσαμε το μικρό φαράγγι ανάποδα στη ροή του νερού, σκαρφαλώσαμε με τη βοήθεια αλυσίδας δίπλα από τον πρώτο μικρό καταρράκτη που συναντάς στην πορεία… Και, ακόμη μία φορά, μείναμε άφωνοι..


Νομίζω δε χρειάζεται να προσθέσω τίποτα, ας μη χαλάμε την ομορφιά των εικόνων, τα λόγια είναι περιττά. Προσωπικά ένα από τα καλύτερα μέρη που έχω βρεθεί ποτέ μου, έμοιαζε ακόμη πιο όμορφο με την απουσία ανθρώπων, τα σύννεφα που άλλαζαν τους χρωματισμούς των βράχων και τον ατέρμονο ήχο του νερού που έπεφτε.
Η μέρα μας ήταν τόσο όμορφη, κι όμως, ούτε στη μέση ακόμη.. Μας περίμεναν κι άλλα, ο Skogafoss, οι περίφημες παραλίες κοντά στο Vik, και ακόμη ένα εκπληκτικό φαράγγι στην πορεία προς τα ανατολικά.
Η αλήθεια είναι ότι αγχωθήκαμε κάπως, μιας και το αλλαγμένο πλέον σχέδιο έλεγε να φτάσουμε μέχρι τις λίμνες με τους παγετώνες μετά το Skaftafell, να κοιμηθούμε εκεί, για να πάρουμε την πρώτη εκδρομή που είχαμε ήδη κλείσει. Και ήταν τόσα πολλά να δούμε..
Προσπεράσαμε τους αρκετούς ακόμη καταρράκτες μετά τον Seljalandfoss, πόσους να φωτογραφίσεις άλλωστε.. Η στάση ήταν στον επίσης γνωστό και εύκολο στην προσέγγιση Skógafoss. Η τύχη μαζί μας, ο ήλιος έλαμπε υπό σωστή γωνία, τα ουράνια τόξα στον καταρράκτη σχηματίζονταν το ένα μετά το άλλο…


Ανεβήκαμε και τα σκαλιά δεξιά από τον καταρράκτη, απολαύσαμε τη θέα από ψηλά, μαρκάραμε και τη διαδρομή που ξεκινάει από εκεί και συνεχίζει για πολλά χιλιόμετρα. Να έχουμε ιδέες για το επόμενο ταξίδι μας, είπαμε ;)
Ξανά στο αυτοκίνητο, ξανά οδήγηση χωρίς σταματημό. Περνώντας κοντά στο γνωστό σε πολλούς από το 2010 και μετά ηφαίστειο Eyjafjallajökull είδαμε ένα αγρόκτημα μπροστά του, και τις σχετικές φωτογραφίες μετά την έκρηξη και τα στάχτη που το σκέπασε. Έκανα μια σκέψη να σταματήσω στο γνωστό Solheimasandur wrecked plane, να φωτογραφίσω το συγκεκριμένο αεροσκάφος που έπεσε εκεί το 1973, σ’ αυτή την ατελείωτη έκταση με μαύρη άμμο. Αλλά δε γινόταν, ποτέ δε γίνεται να τα δεις όλα, είπαμε. Σταματήσαμε μόνο στην παραλία Reynisfjara και στη μικρή χερσόνησο Dyrholaey, με τη γνωστή αψίδα από λάβα μέσα στο νερό.


Ο αέρας, ασταμάτητος.. τα κύματα, άστο καλύτερα. Δεν ξέρω γιατί, αλλά δε με τρόμαζαν τόσο, μέχρι να τα αισθανθώ από κοντά σ’ εκείνα τα μέρη. Ξέροντας ότι ακριβώς πίσω μας, πίσω από το χωριό Vík í Mýrdal, όπως είναι η κανονική του ονομασία δηλαδή, βρίσκεται το ηφαίστειο Katla, κάτω από τον παγετώνα Mýrdalsjökull, και μπροστά μας ο ωκεανός.. Πόσο μάλλον μετά που διάβασα ότι το ηφαίστειο δεν έχει εκραγεί από τον 1918, πράγμα που κάνει τους επιστήμονες να ανησυχούν για επικείμενη έκρηξη, κάτι που σημαίνει ίσως και την εξαφάνιση του χωριού.. Μόνο η εκκλησία στο λόφο λέει θα τη γλιτώσει, οπότε οι κάτοικοι κάνουν κατά καιρούς ασκήσεις ταχείας εκκένωσης προς τα εκεί. :p
Το Vik, για να πω την αλήθεια, ήταν το πρώτο χωριό που μας άρεσε! Δεν είχαμε πάει στα Eastfjords ακόμη βέβαια, ούτε και στο Olafsvik. :cool: Μετά τις παραλίες με τους εντυπωσιακούς σχηματισμούς από βασάλτη, τα αγέρωχα βράχια και τα τρομερά κύματα, και αφού εφοδιαστήκαμε με καύσιμο, σνακς και τα σχετικά από το μοναδικό super market, συνεχίσαμε. Ψέματα, βοήθησα και ένα ζευγάρι Γάλλων να βάλουν μπρος το αμάξι τους με "πατητή", χεχε!
Το να οδηγείς σε μια ατελείωτη ευθεία, με πεδιάδες λάβας δεξιά κι αριστερά σου για δεκάδες χιλιόμετρα, τον μοναδικό Vatnajökull να ξεχωρίζει από πολύ μακριά, όλα αυτά συνθέτουν μια εμπειρία διαφορετική, αν μη τι άλλο.. Ήταν ήδη περασμένες 8, όταν πλησιάζαμε στο μικρό χωριό Kirkjubæjarklaustur. (Να σας βοηθήσω με την προφορά;; :haha: ) Είχαμε βάλει στο μάτι ένα ακόμη φαράγγι, το οποίο είχα ερωτευτεί με το που το είδα σε κάποια sites. Λέγεται Fjaðrárgljúfur, και είναι λίγο πριν το συγκεκριμένο χωριό. Αν και κάποια σήματα μας μπέρδεψαν, το βρήκαμε, σιγά μην το άφηνα! Για μία ακόμη φορά, δεν περιγράφω άλλο….


Γεμάτοι ικανοποίηση ήμαστε όταν μπήκαμε και πάλι στο αυτοκίνητο, αφού είχαμε κολατσίσει κιόλας στην άκρη του ποταμιού εκεί που αρχίζει – τελειώνει το φαράγγι. Ζηλεύοντας κατά κάποιο τρόπο όσους ζουν εκεί, και τα χαίρονται κάθε μέρα.
Είχαμε ήδη δει τόσα πολλά αυτή τη μέρα, επί 15 ώρες συνέχεια. Και είχε ακόμη φως, ούτε καν 11 δεν ήταν .. :rolleyes:
Ξανά οδήγηση, αυτή το φορά με σκοπό να φτάσουμε μετά το Skaftafell, να κοιμηθούμε στο αυτοκίνητο δίπλα σε μία από τις λίμνες όπου «εκβάλλουν» οι γλώσσες του Vatnajökull, και το πρωί να παίρναμε το πρώτο tour στη Jökulsárlón. Παρά την κούραση, περάσαμε το εθνικό πάρκο, περάσαμε και τις ενδιάμεσες λίμνες και τελικά φτάσαμε μέχρι και το πάρκινγκ της εν λόγω λίμνης. Η αλήθεια είναι ότι δε θέλαμε να φτάσουμε ως εκεί, αλλά σε μία από τις προηγούμενες μικρότερες…ας όψεται.. όταν έσβησα το αυτοκίνητο, και βγήκαμε ντυμένοι ζεστά μέχρι δίπλα στο νερό, στη 1 τη νύχτα, με τον ουρανό όχι απόλυτα σκοτεινό αλλά με αρκετά αστέρια να φαίνονται, με τα κομμάτια πάγου να επιπλέουν, να συγκρούονται, να ακούγεται αυτός ο απόκοσμος ήχος που μόνο σε ντοκιμαντέρ είχα ακούσει, και λίγες δεκάδες μέτρα πίσω τα μανιασμένα κύματα της θάλασσας να προσπαθούν να σπάσουν τα μεγάλα κομμάτια πάγου που καταλήγουν εκεί, τότε ήταν αυτό που λέμε "ένιωσα ζωντανός" και πάλι! Τρίποδο, φωτογραφίες, και να αφουγκράζεσαι τέτοια φύση, ανεπανάληπτες στιγμές που είναι καρφωμένες στο μυαλό μας.. Ποιος νοιαζόταν για το κρύο (η Αλυόνα νοιαζόταν να πω την αλήθεια..).. Έτσι κι αλλιώς, οι υπνόσακοι τελικά αποδείχτηκαν απολύτως αξιόπιστοι :)
Ίσως η πιο γεμάτη μέρα της ζωής μας, έφτανε στο τέλος της..
Πάνω από 18 συνεχόμενες ώρες με οδήγηση σε εξωγήινα τοπία, καταρράκτες, κατάμαυρες παραλίες, ποτάμια και πρωτόγνωρης ομορφιάς φαράγγια, παγετώνες...
Καληνύχτα από Jökulsárlón…


 
Last edited:

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Αλλος ένας Ισλανδόπληκτος! Αναμένουμε τη συνέχεια!
 
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Αναχώρηση – Βιέννη - Άφιξη στην Ισλανδία

Ξεκινάμε λοιπόν.. Μεσημεράκι Μ. Παρασκευής, φορτωμένοι τα σακίδια πλάτης με όλα τα απαραίτητα (όπου απαραίτητα βλέπε ρούχο για κάθε είδους καιρό, φαγητά και όλα τα σχετικά για διαβίωση στη φύση). Πρώτη πτήση για Βιέννη, ευχάριστη, σύντομη και να ‘μαστε! Η ανταπόκριση για Ισλανδία μέσω Νορβηγίας ήταν την επόμενη μέρα, τα μεγάλα σακίδια είχαν ήδη τσεκαριστεί για τον τελικό προορισμό, ο καινούριος μας φίλος που γνωρίσαμε στο Couchsurfing περίμενε να μας δείξει λίγη από την κουλτούρα αυτής της πόλης.. Βιολιστής γαρ, σε κονσέρτα παίζει ο άνθρωπος, αποδείχθηκε εξαιρετικός οικοδεσπότης!
DSC00087 (640x427).jpg


Τώρα, να πούμε για τη Βιέννη; Τι να πω, μισή μέρα ουσιαστικά, μας άρεσε, δε λέω.. Αλλά μπροστά μας υπήρχε ο απόλυτος προορισμός μέχρι στιγμής, χεχε! Βγήκαμε για καφέ και γευστικότατα γλυκά σε κλασικό βιενέζικο καφέ, περπατήσαμε αρκετά στο κέντρο συζητώντας και φωτογραφίζοντας τα βασικά αξιοθέατα, είχαμε ωραίο δείπνο στο διαμέρισμά του με κεφτεδάκια της μαμάς και αξιόλογο κρασί.. Τι άλλο, καλά ήταν βρε παιδιά, καλή και η Βιέννη είπαμε, αλλά εδώ το ζήτημα είναι άλλης κλάσης :D
Ξυπνήσαμε το επόμενο πρωί ξεκούραστοι αλλά και ανυπόμονοι. Να μην ξεχάσω τον απίστευτα ευχάριστο ύπνο που απολαύσαμε, μιας και η υγρασία ήταν άγνωστη λέξη.. Με 5 ώρες ύπνο νιώθαμε περδίκια! Και απόλυτη ησυχία στη γειτονιά αλλά και στην πόλη γενικότερα, φαντάζομαι το ξέρετε ότι δεν είναι Βαλκάνιοι – Ανατολίτες :rolleyes: Πολύ σύντομα ήμαστε στο αεροδρόμιο της Βιέννης, η πτήση περίπου 2 ωρών με Austrian για Όσλο ήταν στην ώρα της, η αναμονή στο Όσλο ίσα – ίσα για τα βασικά, και, τσουπ στο αεροπλάνο της Icelandair για άλλες δυόμιση ωρίτσες. Να πω ότι πέρασαν γρήγορα, ψέματα θα πω. Η ανυπομονησία τις έκανε να φαίνονται πολύ περισσότερες.. :rolleyes-80: Ήταν και αυτός ο ''aurora borealis'' φωτισμός στο αεροπλάνο που σε έκανε να αναρωτιέσαι ''λες να το δούμε κι εμείς;;''.. Αν και ξέραμε ότι οι πιθανότητες τέτοια εποχή είναι ελάχιστες.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, και αφού πήραμε μία πρώτη από αέρος άποψη (σχεδόν καθαρός ουρανός γαρ) του χιονισμένου – μαύρου τοπίου, αφού είδαμε και την περίφημη Blue Lagoon πριν την προσγείωση, επιτέλους φτάσαμε! Φορτωθήκαμε τα σακίδια, συναντήσαμε τον οδηγό από την εταιρεία που είχαμε κλείσει αυτοκίνητο και πήγαμε να παραλάβουμε το Peugeot 108. Μικρό μεν, μια χαρά για εμάς δε. Η ενοικίαση μαζί με gravel protection που προσθέσαμε μας βγήκε 300 ευρώ, πολύ καλά για 9 μέρες Ισλανδία νομίζω. Εξονυχιστικός έλεγχος κάθε γρατσουνιάς (ήταν και πολλές πανάθεμα τες), τακτοποίηση των πραγμάτων μας και κατευθείαν για την πρωτεύουσα.
Να πω εδώ, ότι λόγω συγκεκριμένου προϋπολογισμού και για τα υπόλοιπα ταξίδια μας, όπως και λόγω κόστους της Ισλανδίας γενικότερα, το πλάνο διαμονής έλεγε είτε φιλοξενία από ντόπιους μέσω Couchsurfing, είτε ύπνο στο αυτοκίνητο με τους σούπερ – ντούπερ υπνόσακους που έχουμε αγοράσει. Καμτσιάτκα έρχεται βλέπετε, ευκαιρία να τους τσεκάρω ;)
Ρέικιαβικ λοιπόν, η πρωτεύουσα. Φιλοξενηθήκαμε από μια οικογένεια Λιθουανών που μένουν εκεί, εντελώς κεντρικά, πράγμα που μας βοήθησε να περπατήσουμε το κέντρο πολύ εύκολα. Η πρώτη επαφή με ένα περιβάλλον αρκετά διαφορετικό από όσα έχουμε συνηθίσει, ενδιαφέρουσα. Περπατήσαμε οριζοντίως και καθέτως όποια περιοχή μπορέσαμε, φυσικά είδαμε από κοντά την περίφημη εκκλησία Hallgrimskirkja, την όπερα Harpa, απολαύσαμε με το μάτι τα μενού στα restaurant στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης (το budget μας δεν επέτρεπε γεύμα εκεί, έτσι κι αλλιώς είχαμε άλλα σχέδια κατά νου). Περίπου τρεις ώρες μας επέτρεψε ο καιρός να περπατάμε ανέμελοι όμως, μετά άρχισε η βροχή και επιστρέψαμε σπίτι. Έτσι κι αλλιώς απολαύσαμε πιο πολύ το Ρέικιαβικ και την τελευταία μέρα, με λιακάδα, δε μας χάλασε! Μπανάκι με ζεστό «αυγουλίσιο» νερό, φαγητό και ύπνος! Την επομένη θα ξεκινούσε η περιπέτεια!
2016-04-29 12.43.08.jpg



Golden Circle με τελικό προορισμό το Reykholt

Τι σου είναι η διαφορά ώρας, μαζί και το ξημέρωμα που έρχεται πριν τις 5 το πρωί αυτή την εποχή… Στριφογυρίζαμε στον καναπέ για να μην ξυπνήσουμε τους ανθρώπους, οπότε φύγαμε από το σπίτι τους μετά τις 8 που σηκώθηκαν κι αυτοί. Ξέχασα να αναφέρω ότι είχαμε κάνει και επίσκεψη στο supermarket την προηγούμενη, πήγαμε σε ένα ''Bonus'' για κάποια επιπλέον snacks κτλ. Και δύο μπουκάλια νερό, για να έχουμε τα μπουκάλια βασικά! Είπαμε αγνό και καθαρότατο νερό βρίσκεις παντού στη φύση στην Ισλανδία, είναι βασικότατο λάθος να αγοράζεις εμφιαλωμένο να πίνεις.:)
Από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης εκτός πόλης, καταλάβαμε άλλες δύο αλήθειες για το μέρος τούτο, δύσκολο να τις κατανοήσει όποιος δεν έχει πάει. Οι ριπές ανέμου μπορούν απλά να σε στείλουν στο χαντάκι, που λέμε και στο χωριό μου, και ο καιρός αλλάζει κυριολεκτικά ανά 5 λεπτά! Με συννεφιά φύγαμε, σε ήλιο το γύρισε ώσπου να βγούμε εκτός πόλης, και μετά από 10 χιλιόμετρα πηγαίνοντας προς Hveragerði, άρχισε να χιονίζει… Δεν έχεις παράπονο, απλά περιμένεις λίγο και ο καιρός αλλάζει και πάλι.
Πρώτη στάση για εκείνη τη μέρα ήταν το εν λόγω χωριό, η ''πρωτεύουσα των θερμών πηγών'', όπως αρέσκονται να τη λένε. Ο λόγος προφανής νομίζω, η γη ''άτμιζε'' από παντού.. Λίγο μετά το χωριό ξεκινάει μια πεζοπορική διαδρομή 3 χιλιομέτρων περίπου, προς την κοιλάδα του Reykjadalur. Μια εξαιρετική εισαγωγή στην Ισλανδική φύση και το μεγαλείο της! Ακολουθεί διάλογος μεταξύ εμού και της συζύγου:

- Έχει ήλιο και καλή θερμοκρασία, δεν παίρνω το μπουφάν του σκι, μόνο ισοθερμικά και αντιανεμικά.
- Κώστα, ο καιρός αλλάζει εύκολα, πάρε και το μπουφάν μαζί!
- Δεν κάνει κρύο, δε χρειάζεται.
- Βρε πάρτο κι ας μη χρειαστεί!

Καταλαβαίνετε ότι η γυναικεία επιμονή επικράτησε, με βαριά καρδιά φόρεσα και το μπουφάν, πήραμε και το σακίδιο με μαγιό και τα σχετικά, τα μπαστούνια ανά χείρας και ξεκινήσαμε. Ζέστη μου φαινότανε, τα ποταμάκια με κρύο και ζεστό νερό σαν φιδάκια ζώνανε το μέρος, να μετά από λίγο και μια ορθάνοιχτη τρύπα που ξέβραζε ''ζωμό της γης''.. Η θέα όσο ανηφορίζαμε και ανοιγόταν η πεδιάδα πίσω μας, απλά μαγευτική! Και ο καιρός το ίδιο, χεχε! Έτσι απλά άρχισε να ρίχνει χιόνι, σαν λίπασμα ένα πράγμα, συνοδευόμενο από τον κατάλληλο αέρα. Ας μη μοιραστώ μαζί σας τη στιχομυθία που ακολούθησε του στυλ ''Εγώ σου είπα…'' :haha:
Μέχρι να φτάσουμε στην κοιλάδα τα μάτια μας είδαν τον πρώτο από τους ατελείωτους καταρράκτες αυτής της χώρας, μικρές λίμνες με νερό θερμοκρασίας άνω των 80 βαθμών, σύννεφα ατμού από όλες αυτές τις λίμνες που ανάγκασαν άλλους τουρίστες να μη συνεχίσουν (αποπνικτική μυρωδιά όντως).. Ο καιρός άλλαξε άλλες 10 φορές στη διαδρομή, δεν μας πτόησε καθόλου όμως, η ώρα που θα έκανα πρώτη φορά στη ζωή μου μπάνιο σε θερμές πηγές και ποταμάκια ενώ η θερμοκρασία ήταν γύρω στο μηδέν πλησίαζε! Το περπάτημα και η όποια ταλαιπωρία εξαιτίας του καιρού έκαναν την στιγμή που μπαίναμε στα ζεστά νερά να αξίζει ακόμη πιο πολύ! Η Αλυόνα φυσικά, ως γνήσιο τέκνο της μαμάς Ρωσίας, μπήκε στην αρχή του ποταμιού, που το νερό ήταν καυτό.. Ξέρω, έτσι πρέπει κανονικά, αλλά ειλικρινά νόμισα πως θα ξεπουπουλιαστώ όταν έβαλα το πόδι μέσα. Πήγα λίγο παρακάτω, εκεί που είναι για κανονικούς ανθρώπους, και έμεινα μέχρι να μουλιάσω :cool: Πιο μετά δοκίμασα κι ένα πεντάλεπτο στο καυτό, και ομολογώ ότι αφού το άντεξα και βγήκα, η αίσθηση ήταν μοναδική! Δεν κρύωνα, δεν ένιωθα τίποτα, πετούσα!!
DSC00188logo (640x427).jpg
DSC00240logo (640x427).jpg
DSC00249logo (640x427).jpg
DSC00228logo (640x427).jpg

Στο μεταξύ ο καιρός μας έδωσε ένα ακόμη μάθημα, για να θυμόμαστε στη συνέχεια. Είχαμε παρατήσει τα ρούχα χύμα έξω, και μετά διαπιστώσαμε ότι είχε αρχίσει πάλι η βροχή και το χιόνι.. όταν πήγαμε να ντυθούμε.. Τουλάχιστον τα παπούτσια αποδείχτηκαν άξια των χρημάτων που ξοδέψαμε.
Θα μπορούσαμε να μείνουμε για ώρες σ’ αυτό το μέρος, υπήρχαν όμως τόσα άλλα να μας περιμένουν.. ιδέα δεν είχαμε τι μας περίμενε. Σε άλλη περίπτωση θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε σε κάποια από τα μονοπάτια που ξεκινάνε από εκεί, διαφόρων βαθμών δυσκολίας και απόστασης. Εμείς όμως πήραμε το δρόμο της επιστροφής, απολαύσαμε το σύντομο πικ νικ μας με θέα απόκρημνα βουνά, ποταμάκια και θερμές πηγές και ξανά στο αυτοκίνητο με προορισμό τα πιο διάσημα αυτού του κομματιού, την περιοχή του Gullfoss και του Geysir.
Πριν από αυτά όμως, μια στάση στον κρατήρα - λίμνη Kerið κρίθηκε επιβεβλημένη. Είναι ακριβώς πάνω στο δρόμο έτσι κι αλλιώς, δε γίνεται να τον χάσεις. Με βάθος νερού να ποικίλει, και όμορφες αποχρώσεις ανάλογα και με τη θέση του ήλιου, ή την απουσία του, μας πρόσφερε ένα ωραίο διάλειμμα από την οδήγηση. Ο δυνατός κρύος αέρας δυσκόλεψε και πάλι τη ζωή μας, αλλά άξιζε τελικά!
DSC00288logo (640x416).jpg


Τι είπαμε πριν, είχαμε σχέδιο;; Χοχο! Όταν φτάσαμε στο Geysir, το χιόνι – λίπασμα ήταν ασταμάτητο, ο αέρας παγωμένος, οι προσπάθειες να βγάλουμε αξιοπρεπείς φωτογραφίες και βίντεο από τις ανά τετράλεπτο εκρήξεις του θερμοπίδακα Strokkur περιορισμένες. Κάτι καταφέραμε όμως, ελπίζω να εκτιμήσετε το αποτέλεσμα :) Το σίγουρο είναι ότι όσες φορές κι αν το δεις, το "Ωωω!" βγαίνει αυθόρμητα σε κάθε έκρηξη! Πού να είσαι και ο τυχερός που θα πετύχει κατά λάθος μία από τις σπανιότατες εκρήξεις του κρατήρα Geysir...
Αλλαγή σχεδίου, αναβολή επίσκεψης στον Gullfoss για την επόμενη μέρα. Αντ’ αυτού, οδηγήσαμε προς Flúðir και κατόπιν προς την πολύ όμορφη κοιλάδα Þjórsárdalur. Η διαδρομή μας αποζημίωσε, οι λίμνες, τα ποτάμια, το χρώμα του ουρανού μιας και η κακοκαιρία ήταν πίσω μας, όλα αυτά συνέθεταν ένα σκηνικό για έμπνευση ζωγράφου. Εκεί, στρίβοντας σε ένα χωματόδρομο είδαμε και τον καταρράκτη Hjálparfoss, όμορφο και σχετικά άγνωστο στους πολλούς.
Δεν υπήρχε λόγος να επιμένουμε με τον άστατο καιρό, οπότε οδηγήσαμε πίσω στο Reykholt, όπου και περάσαμε το βράδυ παρέα με τους καινούριους μας οικοδεσπότες! Ένα ζευγάρι Πολωνών, με το τρομερό παιδάκι τους και τα κατοικίδια, που μας υποδέχτηκαν, μας πρόσφεραν παραδοσιακή Ισλανδική σούπα από αρνί, ήπιαν μαζί μας τσάι, δοκίμασαν μπισκότα της μητέρας μου.. Ίσως τελικά αυτά μένουν και πιο πολύ στη μνήμη, το χαμόγελο και τα παιχνίδια του μικρού Igi, η ντόπια ρακή που ήπιαμε μαζί, οι συζητήσεις.. Και πήραμε την απόφαση να αλλάξουμε λιγάκι το σχέδιο, να μη φύγουμε την επόμενη για τη νότια ακτή, αλλά να μείνουμε κι άλλη μέρα στην περιοχή και στους ανθρώπους! Και δεν το μετανιώσαμε, όπως θα καταλάβετε στη συνέχεια. Είπαμε, με τους ντόπιους έχεις πάντα την ευκαιρία να ανακαλύψεις μικρά, κρυφά μαργαριτάρια… ;)
Αυτά προς το παρόν, μετά βίας 30 ώρες είχαμε συμπληρώσει στην Ισλανδία.. Όταν το συνειδητοποιήσαμε το βράδυ, είχαμε την αίσθηση ότι ήμαστε εκεί 1 μήνα.. Απόλαυση..
DSC00528logo (427x640).jpg
DSC00549logo (640x426).jpg
DSC00353logo (640x427).jpg
DSC00388logo (640x427).jpg
 
Last edited:
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Έτσι, έτσι δώσε πόνο και για μας που λυσσάμε για Ισλανδία:clap:
Θα συνεχίσεις να λυσσάς και αφού πας πρώτη φορά..όπως εγώ τώρα, χεχε! Με ευκολία ανέβηκε το συγκεκριμένο ταξίδι στην πρώτη θέση όσων έχω πάει μέχρι στιγμής, πάνω από Κούβα, Σκωτία, Ρωσία και Τουρκία, και εννοείται πάνω και από τα λοιπά ευρωπαϊκά..Άλλος πλανήτης :)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Θα συνεχίσεις να λυσσάς και αφού πας πρώτη φορά..όπως εγώ τώρα, χεχε! Με ευκολία ανέβηκε το συγκεκριμένο ταξίδι στην πρώτη θέση όσων έχω πάει μέχρι στιγμής, πάνω από Κούβα, Σκωτία, Ρωσία και Τουρκία, και εννοείται πάνω και από τα λοιπά ευρωπαϊκά..Άλλος πλανήτης :)
:shock: θα σε φάνε οι λατινολάτρεις!!
Κατ'εμέ welcome to the club! Δεν είμαστε λίγοι εδώ μέσα που αγαπάμε Ισλανδία (κι απορώ ποιόν μπορεί να τον αφήνει παντελώς ασυγκίνητο)…. Η αλήθεια είναι ότι ανήκει στη κατηγορία χωρών με πρωταγωνιστή τη φύση όπου μπορείς να αποτυπώσεις φωτογραφικά το μεγαλείο της (διότι πρόσφατα έζησα και το αντίθετο, η φύση να με ξεπερνά κι η αίσθηση να μην αποτυπώνεται με τίποτα στο φακό)
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
Θα συνεχίσεις να λυσσάς και αφού πας πρώτη φορά..όπως εγώ τώρα, χεχε! Με ευκολία ανέβηκε το συγκεκριμένο ταξίδι στην πρώτη θέση όσων έχω πάει μέχρι στιγμής, πάνω από Κούβα, Σκωτία, Ρωσία και Τουρκία, και εννοείται πάνω και από τα λοιπά ευρωπαϊκά..Άλλος πλανήτης :)
Μα το είπα, έχει πάρει πρώτη θέση στη bucket list μου. Αφού είμαι έτοιμος να πάρω καινούργιο φωτογραφικό φακό μόνο και μόνο γι αυτό το ταξίδι:clap:. Δώσε πληροφορίες ASAP
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
:shock: θα σε φάνε οι λατινολάτρεις!!
Κατ'εμέ welcome to the club! Δεν είμαστε λίγοι εδώ μέσα που αγαπάμε Ισλανδία (κι απορώ ποιόν μπορεί να τον αφήνει παντελώς ασυγκίνητο)…. Η αλήθεια είναι ότι ανήκει στη κατηγορία χωρών με πρωταγωνιστή τη φύση όπου μπορείς να αποτυπώσεις φωτογραφικά το μεγαλείο της (διότι πρόσφατα έζησα και το αντίθετο, η φύση να με ξεπερνά κι η αίσθηση να μην αποτυπώνεται με τίποτα στο φακό)
Άστα αυτά, θέλω εντυπώσεις για την 750!
 
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
:shock: θα σε φάνε οι λατινολάτρεις!!
Κατ'εμέ welcome to the club! Δεν είμαστε λίγοι εδώ μέσα που αγαπάμε Ισλανδία (κι απορώ ποιόν μπορεί να τον αφήνει παντελώς ασυγκίνητο)…. Η αλήθεια είναι ότι ανήκει στη κατηγορία χωρών με πρωταγωνιστή τη φύση όπου μπορείς να αποτυπώσεις φωτογραφικά το μεγαλείο της (διότι πρόσφατα έζησα και το αντίθετο, η φύση να με ξεπερνά κι η αίσθηση να μην αποτυπώνεται με τίποτα στο φακό)
Καλές οι παραλίες, οι καρύδες με ρούμι και τα σχετικά, αλλά το μεγαλείο της φύσης σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ποιότητα που σου παρέχει η συγκεκριμένη χώρα είναι το κάτι άλλο. Ένιωθα πως είμαι μια κινητή κάμερα του National Geographic, και μπορώ να καταγράψω τα πάντα..και όλα θα ήταν άξια προβολής :rolleyes:
 
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Μα το είπα, έχει πάρει πρώτη θέση στη bucket list μου. Αφού είμαι έτοιμος να πάρω καινούργιο φωτογραφικό φακό μόνο και μόνο γι αυτό το ταξίδι:clap:. Δώσε πληροφορίες ASAP
Προσπαθώ, αν και ο υπολογιστής πάλι μου κάνει νάζια... :mad: Άσχετο, ξέρει κανείς γιατί μου ανοίγει μόνο 3-4 sites, και κανένα άλλο;; Ας με ενημερώσει σε μήνυμα, μιας και τώρα δουλεύω το forum από κινητό, και δεν παίζει να ανεβάσω ιστορία έτσι.. :icon_evil:
 

Giwrgos10

Member
Μηνύματα
219
Likes
926
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Κάτι ΜΗ τουριστικό
Kώστα τα αεροπορικά πόσο περίπου σας κόστισαν; Kαι πόσο καιρό πριν τα κλείσατε;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.170
Μηνύματα
882.791
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom