KonstantinosAlyona
Member
- Μηνύματα
- 2.010
- Likes
- 6.361
Απόφαση ελήφθη, 650 χλμ προς δυτικά και πάλι
Ακόμη ένα καλό της μέρας εκείνης; Ανακαλύψαμε τα πρατήρια Ollin, αφού πρωί πρωί μπήκα στο τοπικό πρατήριο να ρωτήσω για τους δρόμους, τον καιρό κτλ. Συνειδητοποιήσαμε ότι δε θα ήταν καλή ιδέα να συνεχίσουμε προς βόρεια, οι δρόμοι μετά το Egilsstaðir ήταν μαρκαρισμένοι με διάφορα χρώματα εκτός του πράσινου, και η πρόγνωση έδινε σποραδικές δυνατές χιονοπτώσεις και την επόμενη μέρα. Ο ευγενικός υπάλληλος μας είπε βέβαια ότι "είναι ανοιχτοί", αλλά προφανώς οι Ισλανδοί το εννοούν αλλιώς, με την εμπειρία στη χειμερινή οδήγηση, τα χειμερινά ελαστικά και τα monster trucks που κυκλοφορούν κατά κόρον
Εξάλλου, δε θέλαμε να ταλαιπωρούμαστε στους δρόμους προκειμένου ντε και καλά να βγει το αρχικό σχέδιο.
Προμηθευτήκαμε την εκπτωτική καρτούλα δωρεάν στο πρατήριο, ήπιαμε τον (δωρεάν πλέον) καφέ μας, καθίσαμε με την ησυχία μας να βγάλουμε εναλλακτικό σχέδιο, χαζέψαμε παρέες ηλικιωμένων που ήρθαν στο βενζινάδικο για τον πρωινό τους καφέ. Ο καιρός το ίδιο ασταθής όπως πάντα, μην τα ξαναλέμε
Εν τω μεταξύ, ακυρώσαμε και το tour για φάλαινες που είχαμε προγραμματίσει από το Húsavík για την άλλη μέρα.
Τι έλεγε το πλάνο λοιπόν; Οδήγηση με στάσεις μόνο για καφέ (και φωτογραφίες βεβαίως βεβαίως, πώς να αντισταθείς, το χέρι πάει μόνο του στο κουμπί της μηχανής..) μέχρι και το Borgarnes στα δυτικά. Ξεκούραση και ύπνος εκεί, έξω από ένα 24ωρο Ollin, και την άλλη μέρα Snæfellsnes peninsula. Αφού δε θα βλέπαμε τα βόρεια, την περιοχή της λίμνης Mývatn και τον θεωρούμενο ως πιο δυνατό καταρράκτη της Ευρώπης, τον Dettifoss, τουλάχιστον θα βλέπαμε την πανέμορφη αυτή χερσόνησο, μαζί και τον (δεύτερο από το 2011) ψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας, τον Glymur!
Και, αυτή το φορά, το πλάνο τηρήθηκε, έστω και με κάποιες δυσκολίες και λίγο στρες
Βλέπετε, δεν είχε πλέον χιόνια στα νότια. Είχε όμως αέρα, πολύ δυνατό αέρα αυτή το φορά.. Αν δεν κάνω λάθος, αφού συμβουλεύτηκα και ντόπιους οδηγούς, οι φωτεινές πινακίδες που υπάρχουν στους δρόμους και δείχνουν θερμοκρασία και δύναμη ανέμου, είχαν ενδείξεις μέχρι και 24 m/s. Δείτε το στην κλίμακα Beaufort, και έχοντας στο νου τις τεράστιες εκτάσεις μαύρης άμμου γύρω από το Vik, τις ιδιαιτερότητες των fjords και το γεγονός ότι οι άνεμοι είναι πλάγιοι οδηγώντας εκεί, και θα πάρετε μια ιδέα. Εμείς πήραμε και με το παραπάνω. Δύο – τρία τουμπαρισμένα αυτοκίνητα στη διαδρομή, έτσι απλά στην ευθεία, μια αμμοθύελλα 5-6 δευτερολέπτων μετά από γέφυρα, που με έκανε να οδηγώ στα τυφλά και να νιώθουμε την άμμο να προσπαθεί να τρυπήσει το αυτοκίνητο, και συνεχής μάχη να κρατηθεί το τιμόνι στην ευθεία όταν οι ριπές μας έσπρωχναν αριστερά.
Η παρακάτω εικόνα είναι έξω από το Vik, θυμάστε την ταινία "Η μούμια", με το σύννεφο άμμου που τους κυνηγούσε;;
Το ζήσαμε κι αυτό. Όπως όμως ζήσαμε, για μια ακόμη φορά, μαγικές, πέρα από κάθε φαντασία εικόνες στα fjords, με τον ήλιο να λούζει τα βράχια, τα χωριουδάκια της προηγούμενης νύχτας να επιδεικνύουν τα κάλλη τους τη μέρα, τη θάλασσα και πάλι μανιασμένη να βγάζει θεόρατα κύματα (με κόντρα αέρα παρακαλώ). Και ξανά στη Jökulsárlón για να απολαύσουμε τον παγετώνα μια φορά ακόμη, και να πάμε και στην παραλία να γίνουμε μάρτυρες της ατελείωτης μάχης των κυμάτων με τα κομμάτια πάγου που έβγαιναν στη θάλασσα μετά τη λίμνη και το ποταμάκι.
Την ευχαριστηθήκαμε κι αυτή τη μέρα, κι ας ήταν επιστροφή από τον ίδιο δρόμο.
Τίποτα δεν είναι ίδιο σ’ αυτή τη χώρα από μέρα σε μέρα φαίνεται
Αργά το απόγευμα (22:00 δηλαδή), και αφού περάσαμε το υποθαλάσσιο τούνελ έξω από το Akranes, φτάσαμε στον προορισμό μας. Η εικόνα του Borgarnes το σούρουπο πολύ όμορφη, ό,τι καλύτερο για να ξεκουραστούμε ακόμη μια νύχτα στο αυτοκίνητο, αφού πλέον τσεκάραμε ξανά και ξανά τα sites για τον καιρό και τους δρόμους. Είχαμε αρχίσει να μαθαίνουμε το μάθημα, έστω κι αργά, χοχο!
Ακόμη ένα καλό της μέρας εκείνης; Ανακαλύψαμε τα πρατήρια Ollin, αφού πρωί πρωί μπήκα στο τοπικό πρατήριο να ρωτήσω για τους δρόμους, τον καιρό κτλ. Συνειδητοποιήσαμε ότι δε θα ήταν καλή ιδέα να συνεχίσουμε προς βόρεια, οι δρόμοι μετά το Egilsstaðir ήταν μαρκαρισμένοι με διάφορα χρώματα εκτός του πράσινου, και η πρόγνωση έδινε σποραδικές δυνατές χιονοπτώσεις και την επόμενη μέρα. Ο ευγενικός υπάλληλος μας είπε βέβαια ότι "είναι ανοιχτοί", αλλά προφανώς οι Ισλανδοί το εννοούν αλλιώς, με την εμπειρία στη χειμερινή οδήγηση, τα χειμερινά ελαστικά και τα monster trucks που κυκλοφορούν κατά κόρον
Προμηθευτήκαμε την εκπτωτική καρτούλα δωρεάν στο πρατήριο, ήπιαμε τον (δωρεάν πλέον) καφέ μας, καθίσαμε με την ησυχία μας να βγάλουμε εναλλακτικό σχέδιο, χαζέψαμε παρέες ηλικιωμένων που ήρθαν στο βενζινάδικο για τον πρωινό τους καφέ. Ο καιρός το ίδιο ασταθής όπως πάντα, μην τα ξαναλέμε
Τι έλεγε το πλάνο λοιπόν; Οδήγηση με στάσεις μόνο για καφέ (και φωτογραφίες βεβαίως βεβαίως, πώς να αντισταθείς, το χέρι πάει μόνο του στο κουμπί της μηχανής..) μέχρι και το Borgarnes στα δυτικά. Ξεκούραση και ύπνος εκεί, έξω από ένα 24ωρο Ollin, και την άλλη μέρα Snæfellsnes peninsula. Αφού δε θα βλέπαμε τα βόρεια, την περιοχή της λίμνης Mývatn και τον θεωρούμενο ως πιο δυνατό καταρράκτη της Ευρώπης, τον Dettifoss, τουλάχιστον θα βλέπαμε την πανέμορφη αυτή χερσόνησο, μαζί και τον (δεύτερο από το 2011) ψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας, τον Glymur!
Και, αυτή το φορά, το πλάνο τηρήθηκε, έστω και με κάποιες δυσκολίες και λίγο στρες
Βλέπετε, δεν είχε πλέον χιόνια στα νότια. Είχε όμως αέρα, πολύ δυνατό αέρα αυτή το φορά.. Αν δεν κάνω λάθος, αφού συμβουλεύτηκα και ντόπιους οδηγούς, οι φωτεινές πινακίδες που υπάρχουν στους δρόμους και δείχνουν θερμοκρασία και δύναμη ανέμου, είχαν ενδείξεις μέχρι και 24 m/s. Δείτε το στην κλίμακα Beaufort, και έχοντας στο νου τις τεράστιες εκτάσεις μαύρης άμμου γύρω από το Vik, τις ιδιαιτερότητες των fjords και το γεγονός ότι οι άνεμοι είναι πλάγιοι οδηγώντας εκεί, και θα πάρετε μια ιδέα. Εμείς πήραμε και με το παραπάνω. Δύο – τρία τουμπαρισμένα αυτοκίνητα στη διαδρομή, έτσι απλά στην ευθεία, μια αμμοθύελλα 5-6 δευτερολέπτων μετά από γέφυρα, που με έκανε να οδηγώ στα τυφλά και να νιώθουμε την άμμο να προσπαθεί να τρυπήσει το αυτοκίνητο, και συνεχής μάχη να κρατηθεί το τιμόνι στην ευθεία όταν οι ριπές μας έσπρωχναν αριστερά.
Η παρακάτω εικόνα είναι έξω από το Vik, θυμάστε την ταινία "Η μούμια", με το σύννεφο άμμου που τους κυνηγούσε;;



Το ζήσαμε κι αυτό. Όπως όμως ζήσαμε, για μια ακόμη φορά, μαγικές, πέρα από κάθε φαντασία εικόνες στα fjords, με τον ήλιο να λούζει τα βράχια, τα χωριουδάκια της προηγούμενης νύχτας να επιδεικνύουν τα κάλλη τους τη μέρα, τη θάλασσα και πάλι μανιασμένη να βγάζει θεόρατα κύματα (με κόντρα αέρα παρακαλώ). Και ξανά στη Jökulsárlón για να απολαύσουμε τον παγετώνα μια φορά ακόμη, και να πάμε και στην παραλία να γίνουμε μάρτυρες της ατελείωτης μάχης των κυμάτων με τα κομμάτια πάγου που έβγαιναν στη θάλασσα μετά τη λίμνη και το ποταμάκι.
Την ευχαριστηθήκαμε κι αυτή τη μέρα, κι ας ήταν επιστροφή από τον ίδιο δρόμο.



Τίποτα δεν είναι ίδιο σ’ αυτή τη χώρα από μέρα σε μέρα φαίνεται


Last edited: