Ισλανδία Πάνω από κάθε προσδοκία..πέρα από κάθε φαντασία... Ισλανδία 2016!

Μηνύματα
1.990
Likes
6.322

Φάλαινες, Blue Lagoon, επιστροφή..

Τελευταία μέρα στην Ισλανδία.. Η αλήθεια είναι πως μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι μέρες και οι νύχτες ήταν τόσο γεμάτες, που είχαμε την εντύπωση ότι ήμαστε στο νησί πάνω από μήνα. Κι όμως, τώρα που έφτανε η ώρα να επιστρέψουμε, συνειδητοποιήσαμε ότι το όνειρο των διακοπών σ’ αυτή την απίστευτη χώρα έφτανε στο τέλος του.
Είχαμε βέβαια μια ακόμη γεμάτη μέρα μπροστά μας, μιας και η πτήση της επιστροφής ήταν αργά τη νύχτα. Έτσι, με καλή διάθεση, γεμάτο στομάχι χάρη σε ένα ακόμη υπέροχο πρωινό της Αλυόνας και με προσμονή για παρακολούθηση φαλαινών, περπατήσαμε προς το γραφείο για τα εισιτήρια. Η εταιρεία που διαλέξαμε δεν είναι μία από τις γνωστές που εδρεύουν στο παλιό λιμάνι, πιο πολύ σε μικρή οικογενειακή επιχείρηση μας έκανε, χωρίς τρομερό site, με ένα καράβι, αλλά με πολύ ευγενικό και εξυπηρετικό προσωπικό. Φυσικά, και με αρκετά φθηνότερες τιμές σε σχέση με τους ανταγωνιστές, και με επιπλέον έκπτωση απ’ όσο υπολογίσαμε :cool:
Εισιτήρια, κάμερα με δύο μπαταρίες (πάλι καλά, το κρύο και η συνεχής χρήση κυριολεκτικά την κατάπιαν την πρώτη..), ζεστά ρούχα.. τι ξεχάσαμε, γυαλιά ηλίου. Ακόμη και τότε, μετά από 8 μέρες που ο καιρός μας έδειχνε πόσο ευμετάβλητος είναι, εμείς είδαμε βαριά συννεφιά και είπαμε "τι να τα κάνουμε τα γυαλιά". Όταν πέρασε το πρώτο μισάωρο, και πριν καλά - καλά ανοιχτούμε από τον κόλπο, το μετανιώσαμε.. :rolleyes-80:
Η όλη μίνι κρουαζιέρα και η εμπειρία αποδείχθηκαν πολύ ενδιαφέρουσες. Μετά την ανάλυση των μέτρων ασφαλείας, ακούσαμε αρκετά για τα είδη των θαλάσσιων θηλαστικών, τη ζωή τους, τα μέρη που μεταναστεύουν για να αναπαραχθούν, για να τραφούν, τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.. Ό,τι καλύτερο δηλαδή, για να φορέσουμε μετά τις ειδικές κόκκινες φόρμες, να ξεχυθούμε στο κατάστρωμα και να πασχίζουμε να δούμε κάτι στον ορίζοντα.

Πού να σκεφτούμε ότι τα δελφίνια και οι φάλαινες θα μπορούσαν απλά να είναι κάτω από το σκάφος, να παίζουν, να βγουν ακριβώς δίπλα μας, ή απλά να κολυμπήσουν μέχρι τα νησιά Φερόε για βόλτα και να έρθουν ξανά σε καναδυό μέρες. Μετά από κάποια ώρα είδαμε τις πρώτες φάλαινες, αφού πρώτα χορτάσαμε θαλασσοπούλια, puffins, άλμπατρος, αλλά και παιχνιδιάρικα δελφίνια. Αν και όχι από πολύ κοντινή απόσταση, εντούτοις το θέαμα της τεράστιας ράχης τους να ξεπροβάλλει στην επιφάνεια ήταν εντυπωσιακό. Επρόκειτο όμως για milky whales, όπως μας είχε πει ο βιολόγος - ξεναγός μας, πιο εύκολο να τις δεις σε σχέση με τις φάλαινες φυσητήρες. Η αναζήτηση συνεχίστηκε, το κρύο, ενισχυμένο με το θαλάσσιο αέρα, πολύ τσουχτερό, αλλά πουθενά η φάλαινα φυσητήρας που κυκλοφορούσε εκείνη τη μέρα στην περιοχή... Κι εκεί, λίγο πριν ξεκινήσουμε για την επιστροφή στο Ρέικιαβικ, είδαμε τον πίδακα! Όλα τα σκάφη κινήθηκαν προς το σημείο, αν και όχι σε πολύ κοντινή απόσταση και πάλι. Ήταν αρκετό όμως για να δούμε το μικρό show του εκπληκτικού αυτού ζώου και να τραβήξουμε μία – δύο αξιοπρεπείς φωτογραφίες πριν βάλουμε πλώρη για πίσω. Μέσα στο σαλόνι πλέον, να ζεσταθεί το κοκαλάκι μας, να πιούμε κανένα τσάι :rolleyes:


Η πτήση της επιστροφής ήταν μετά τα μεσάνυχτα, στο Blue Lagoon θα πηγαίναμε κατά τις 5 το απόγευμα, οπότε τι καλύτερο από μια τελευταία βόλτα στην πρωτεύουσα, μερικά αναμνηστικά ακόμη, κάποιες φωτογραφίες με καλό καιρό, και φυσικά χάμπουργκερ, που τόσο διαδεδομένα είναι στο νησί. Δεν είμαστε γενικά φαν του συγκεκριμένου είδους διατροφής, κάθε άλλο θα έλεγα. Έχουμε μάλιστα δοκιμάσει και καλύτερο χάμπουργκερ, στη Ρόδο ;). Μια χαρά ήταν όμως, ό,τι έπρεπε για να πάρουμε ενέργεια και να περπατήσουμε το κέντρο μια ακόμη φορά!
Η ώρα πέρασε, πλέον μας φαινόταν ότι περνούσε πιο γρήγορα.. Τι μας είχε μείνει; Μια επίσκεψη για χαλάρωση στο πιο γνωστό γεωθερμικό σπα της Ισλανδίας, με τα χαρακτηριστικά τιρκουάζ νερά και τις χιλιάδες κόσμου..
Με όσους ντόπιους είχαμε μιλήσει, μας είπαν ότι δεν αξίζει τα 55 ευρώ της επίσκεψης, ότι υπάρχουν πολύ ομορφότερα και πιο ποιοτικά λουτρά. Το κατανοούμε όλοι πιστεύω, απλά θεωρήσαμε ότι ταξίδι στην Ισλανδία χωρίς επίσκεψη στο Blue Lagoon δεν πάει :D. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν υπήρχαν όλα αυτά τα μιλιούνια επισκεπτών, θα είχε άλλη χάρη το μέρος. Δε μας πειράζει και πολύ που δεν είναι φυσικό, αλλά αποτέλεσμα της λειτουργίας του παρακείμενου μεγάλου γεωθερμικού εργοστασίου. Απλά, όπως σε όλα τα δημοφιλή αξιοθέατα,η πολυκοσμία το χαλάει. Δεν πειράζει..


Κάναμε το ντουζάκι μας σύμφωνα με τους κανόνες, βάλαμε τις μάσκες προσώπου, χαλαρώσαμε όσο δεν πάει για τις 3 επόμενες ώρες. Το τελευταίο μισάωρο μας βρήκε αραχτούς σε ξαπλώστρες, με τη θέα της λίμνης και τα ποτά στο χέρι, να αναπολούμε όσα ζήσαμε εκείνες τις μέρες.. Και δεν ήταν λίγα..


Ολόφρεσκοι και ανάλαφροι όταν φύγαμε από τα λουτρά, τακτοποιήσαμε σακίδια πριν παραδώσουμε το αυτοκίνητο, κρατήσαμε τις καλύτερες αναμνήσεις και την κάμερα να χαζεύουμε φωτογραφίες και πήγαμε αεροδρόμιο με το βανάκι της εταιρείας. Περιττό να πω ότι δεν υπήρξε επιπλέον χρέωση για το αυτοκίνητο, η κρέμα είχε κάνει καλή δουλειά, κι επιπλέον εκτίμησαν το γεγονός ότι το επέστρεψα πλυμένο εξωτερικά :rolleyes:.
Όλα τα ωραία έχουν ένα τέλος, έτσι; Θα έλεγα ότι απλά δίνουν τη θέση τους, χώρο και χρόνο για άλλα ωραία, όσο υπάρχει καλή διάθεση και ανοιχτό μυαλό για τη ζωή. Επρόκειτο για την κορυφαία ταξιδιωτική μας εμπειρία, μέχρι, όπως ανέφερα και στην αρχή, να ξεπεραστεί ίσως από κάποια άλλη, από ένα άλλο μέρος.. Ή ίσως και από το ίδιο, όταν επιστρέψουμε στην Ισλανδία για όσα αφήσαμε..

Σκέψεις, συμβουλές, συμπεράσματα, όλα ανάκατα..

- Πρατήρια βενζίνης Ollin. Εγγύηση! Βάζεις όσο καύσιμο θες, πληρώνεις στο ταμείο χωρίς να σου κρατάει τα εξτρά για 2 μέρες το μηχάνημα, έχεις τσάμπα καφε, wifi για να τσεκάρεις καιρό και δρόμους. Αρκετά από αυτά δουλεύουν 24/7.
- Καιρό και δρόμους είπα.. Πάντοτε, όποια περίοδο κι αν πάτε - πάμε, να ελέγχουμε ακόμη και δέκα φορές τη μέρα την κατάσταση των δρόμων. Οι χιονοθύελλες, οι δυνατοί άνεμοι, ο παγετός, οι αμμοθύελλες δεν είναι σπάνια φαινόμενα ποτέ. Για να μη βρεθείτε να ψάχνετε την τύχη σας σε φάρμες στα Eastfjords :haha:.
- Μερικά χρήσιμα links: www.vedur.is , www.road.is , http://www.iheartreykjavik.net/2013/07/the-ultimate-guide-to-food-shopping-in-iceland/
- Snaefellsness peninsula. Όλη η χώρα σε μια χερσόνησο. Έτσι απλά!
- Olafsvik, το χωριό που μας άρεσε πιο πολύ, και φυσικά η εκκλησία του, το πιο ιδιαίτερο εκκλησιαστικό κτίσμα που έχουμε δει.
- Glymur, ο απόλυτος καταρράκτης. Μπορεί άλλοι να είναι πιο γνωστοί, με μεγαλύτερη ποσότητα νερού, σε πιο ιδιαίτερα μέρη (βλέπε Nauthúsagil και Gljúfrabúi). Αλλά η αίσθηση που σου δίνει αυτός ο Glymur, μετά από μία τουλάχιστον ώρα ανηφορικής πεζοπορίας, μέχρι να τον αντικρίσεις να ξεχύνεται από ύψος σχεδόν 200 μέτρων, με τα μαύρα βράχια τριγύρω, τα εκατοντάδες πουλιά και τις ριπές ανέμου που σε κάνουν να γονατίζεις για να μη γίνεις θέμα στις ειδήσεις, είναι απόκοσμη, πρωτόγνωρη, προκαλεί δέος.
- Για να μην τον αδικήσω κιόλας, ο Nauthúsagil, με το φαράγγι του και την όχι και τόσο γνωστή διαδρομή για να τον βρεις, χωρίς καθόλου κόσμο, είναι επίσης μοναδικός!
- Ψάξτε για άγνωστες στον πολύ κόσμος θερμές πηγές, όπως αυτή που βρήκαμε εμείς. Μαγεία, γαλήνη..
- Τι άλλο, δεν ξέρω.. Τόσες πολλές αναμνήσεις, τόσο γεμάτες μέρες και νύχτες. Και τόσα ακόμη να δούμε, είπαμε. Βορράς, Westfjords, και ενδοχώρα, όπως συμβούλεψε η Ισαβέλλα.
- ΙΣΛΑΝΔΙΑ, μια ταξιδιωτική κατηγορία μόνης της. ΤΕΛΟΣ!
Μπορείτε να μας βρείτε και στη σελίδα μας στο Facebook, εδώ:
https://www.facebook.com/aktravelife/
Και στο οικογενειακό ταξιδιωτικό μας blog:
http://aktravelife.com/


 
Last edited:

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Αλλος ένας Ισλανδόπληκτος! Αναμένουμε τη συνέχεια!
 
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Αναχώρηση – Βιέννη - Άφιξη στην Ισλανδία

Ξεκινάμε λοιπόν.. Μεσημεράκι Μ. Παρασκευής, φορτωμένοι τα σακίδια πλάτης με όλα τα απαραίτητα (όπου απαραίτητα βλέπε ρούχο για κάθε είδους καιρό, φαγητά και όλα τα σχετικά για διαβίωση στη φύση). Πρώτη πτήση για Βιέννη, ευχάριστη, σύντομη και να ‘μαστε! Η ανταπόκριση για Ισλανδία μέσω Νορβηγίας ήταν την επόμενη μέρα, τα μεγάλα σακίδια είχαν ήδη τσεκαριστεί για τον τελικό προορισμό, ο καινούριος μας φίλος που γνωρίσαμε στο Couchsurfing περίμενε να μας δείξει λίγη από την κουλτούρα αυτής της πόλης.. Βιολιστής γαρ, σε κονσέρτα παίζει ο άνθρωπος, αποδείχθηκε εξαιρετικός οικοδεσπότης!
DSC00087 (640x427).jpg


Τώρα, να πούμε για τη Βιέννη; Τι να πω, μισή μέρα ουσιαστικά, μας άρεσε, δε λέω.. Αλλά μπροστά μας υπήρχε ο απόλυτος προορισμός μέχρι στιγμής, χεχε! Βγήκαμε για καφέ και γευστικότατα γλυκά σε κλασικό βιενέζικο καφέ, περπατήσαμε αρκετά στο κέντρο συζητώντας και φωτογραφίζοντας τα βασικά αξιοθέατα, είχαμε ωραίο δείπνο στο διαμέρισμά του με κεφτεδάκια της μαμάς και αξιόλογο κρασί.. Τι άλλο, καλά ήταν βρε παιδιά, καλή και η Βιέννη είπαμε, αλλά εδώ το ζήτημα είναι άλλης κλάσης :D
Ξυπνήσαμε το επόμενο πρωί ξεκούραστοι αλλά και ανυπόμονοι. Να μην ξεχάσω τον απίστευτα ευχάριστο ύπνο που απολαύσαμε, μιας και η υγρασία ήταν άγνωστη λέξη.. Με 5 ώρες ύπνο νιώθαμε περδίκια! Και απόλυτη ησυχία στη γειτονιά αλλά και στην πόλη γενικότερα, φαντάζομαι το ξέρετε ότι δεν είναι Βαλκάνιοι – Ανατολίτες :rolleyes: Πολύ σύντομα ήμαστε στο αεροδρόμιο της Βιέννης, η πτήση περίπου 2 ωρών με Austrian για Όσλο ήταν στην ώρα της, η αναμονή στο Όσλο ίσα – ίσα για τα βασικά, και, τσουπ στο αεροπλάνο της Icelandair για άλλες δυόμιση ωρίτσες. Να πω ότι πέρασαν γρήγορα, ψέματα θα πω. Η ανυπομονησία τις έκανε να φαίνονται πολύ περισσότερες.. :rolleyes-80: Ήταν και αυτός ο ''aurora borealis'' φωτισμός στο αεροπλάνο που σε έκανε να αναρωτιέσαι ''λες να το δούμε κι εμείς;;''.. Αν και ξέραμε ότι οι πιθανότητες τέτοια εποχή είναι ελάχιστες.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, και αφού πήραμε μία πρώτη από αέρος άποψη (σχεδόν καθαρός ουρανός γαρ) του χιονισμένου – μαύρου τοπίου, αφού είδαμε και την περίφημη Blue Lagoon πριν την προσγείωση, επιτέλους φτάσαμε! Φορτωθήκαμε τα σακίδια, συναντήσαμε τον οδηγό από την εταιρεία που είχαμε κλείσει αυτοκίνητο και πήγαμε να παραλάβουμε το Peugeot 108. Μικρό μεν, μια χαρά για εμάς δε. Η ενοικίαση μαζί με gravel protection που προσθέσαμε μας βγήκε 300 ευρώ, πολύ καλά για 9 μέρες Ισλανδία νομίζω. Εξονυχιστικός έλεγχος κάθε γρατσουνιάς (ήταν και πολλές πανάθεμα τες), τακτοποίηση των πραγμάτων μας και κατευθείαν για την πρωτεύουσα.
Να πω εδώ, ότι λόγω συγκεκριμένου προϋπολογισμού και για τα υπόλοιπα ταξίδια μας, όπως και λόγω κόστους της Ισλανδίας γενικότερα, το πλάνο διαμονής έλεγε είτε φιλοξενία από ντόπιους μέσω Couchsurfing, είτε ύπνο στο αυτοκίνητο με τους σούπερ – ντούπερ υπνόσακους που έχουμε αγοράσει. Καμτσιάτκα έρχεται βλέπετε, ευκαιρία να τους τσεκάρω ;)
Ρέικιαβικ λοιπόν, η πρωτεύουσα. Φιλοξενηθήκαμε από μια οικογένεια Λιθουανών που μένουν εκεί, εντελώς κεντρικά, πράγμα που μας βοήθησε να περπατήσουμε το κέντρο πολύ εύκολα. Η πρώτη επαφή με ένα περιβάλλον αρκετά διαφορετικό από όσα έχουμε συνηθίσει, ενδιαφέρουσα. Περπατήσαμε οριζοντίως και καθέτως όποια περιοχή μπορέσαμε, φυσικά είδαμε από κοντά την περίφημη εκκλησία Hallgrimskirkja, την όπερα Harpa, απολαύσαμε με το μάτι τα μενού στα restaurant στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης (το budget μας δεν επέτρεπε γεύμα εκεί, έτσι κι αλλιώς είχαμε άλλα σχέδια κατά νου). Περίπου τρεις ώρες μας επέτρεψε ο καιρός να περπατάμε ανέμελοι όμως, μετά άρχισε η βροχή και επιστρέψαμε σπίτι. Έτσι κι αλλιώς απολαύσαμε πιο πολύ το Ρέικιαβικ και την τελευταία μέρα, με λιακάδα, δε μας χάλασε! Μπανάκι με ζεστό «αυγουλίσιο» νερό, φαγητό και ύπνος! Την επομένη θα ξεκινούσε η περιπέτεια!
2016-04-29 12.43.08.jpg



Golden Circle με τελικό προορισμό το Reykholt

Τι σου είναι η διαφορά ώρας, μαζί και το ξημέρωμα που έρχεται πριν τις 5 το πρωί αυτή την εποχή… Στριφογυρίζαμε στον καναπέ για να μην ξυπνήσουμε τους ανθρώπους, οπότε φύγαμε από το σπίτι τους μετά τις 8 που σηκώθηκαν κι αυτοί. Ξέχασα να αναφέρω ότι είχαμε κάνει και επίσκεψη στο supermarket την προηγούμενη, πήγαμε σε ένα ''Bonus'' για κάποια επιπλέον snacks κτλ. Και δύο μπουκάλια νερό, για να έχουμε τα μπουκάλια βασικά! Είπαμε αγνό και καθαρότατο νερό βρίσκεις παντού στη φύση στην Ισλανδία, είναι βασικότατο λάθος να αγοράζεις εμφιαλωμένο να πίνεις.:)
Από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης εκτός πόλης, καταλάβαμε άλλες δύο αλήθειες για το μέρος τούτο, δύσκολο να τις κατανοήσει όποιος δεν έχει πάει. Οι ριπές ανέμου μπορούν απλά να σε στείλουν στο χαντάκι, που λέμε και στο χωριό μου, και ο καιρός αλλάζει κυριολεκτικά ανά 5 λεπτά! Με συννεφιά φύγαμε, σε ήλιο το γύρισε ώσπου να βγούμε εκτός πόλης, και μετά από 10 χιλιόμετρα πηγαίνοντας προς Hveragerði, άρχισε να χιονίζει… Δεν έχεις παράπονο, απλά περιμένεις λίγο και ο καιρός αλλάζει και πάλι.
Πρώτη στάση για εκείνη τη μέρα ήταν το εν λόγω χωριό, η ''πρωτεύουσα των θερμών πηγών'', όπως αρέσκονται να τη λένε. Ο λόγος προφανής νομίζω, η γη ''άτμιζε'' από παντού.. Λίγο μετά το χωριό ξεκινάει μια πεζοπορική διαδρομή 3 χιλιομέτρων περίπου, προς την κοιλάδα του Reykjadalur. Μια εξαιρετική εισαγωγή στην Ισλανδική φύση και το μεγαλείο της! Ακολουθεί διάλογος μεταξύ εμού και της συζύγου:

- Έχει ήλιο και καλή θερμοκρασία, δεν παίρνω το μπουφάν του σκι, μόνο ισοθερμικά και αντιανεμικά.
- Κώστα, ο καιρός αλλάζει εύκολα, πάρε και το μπουφάν μαζί!
- Δεν κάνει κρύο, δε χρειάζεται.
- Βρε πάρτο κι ας μη χρειαστεί!

Καταλαβαίνετε ότι η γυναικεία επιμονή επικράτησε, με βαριά καρδιά φόρεσα και το μπουφάν, πήραμε και το σακίδιο με μαγιό και τα σχετικά, τα μπαστούνια ανά χείρας και ξεκινήσαμε. Ζέστη μου φαινότανε, τα ποταμάκια με κρύο και ζεστό νερό σαν φιδάκια ζώνανε το μέρος, να μετά από λίγο και μια ορθάνοιχτη τρύπα που ξέβραζε ''ζωμό της γης''.. Η θέα όσο ανηφορίζαμε και ανοιγόταν η πεδιάδα πίσω μας, απλά μαγευτική! Και ο καιρός το ίδιο, χεχε! Έτσι απλά άρχισε να ρίχνει χιόνι, σαν λίπασμα ένα πράγμα, συνοδευόμενο από τον κατάλληλο αέρα. Ας μη μοιραστώ μαζί σας τη στιχομυθία που ακολούθησε του στυλ ''Εγώ σου είπα…'' :haha:
Μέχρι να φτάσουμε στην κοιλάδα τα μάτια μας είδαν τον πρώτο από τους ατελείωτους καταρράκτες αυτής της χώρας, μικρές λίμνες με νερό θερμοκρασίας άνω των 80 βαθμών, σύννεφα ατμού από όλες αυτές τις λίμνες που ανάγκασαν άλλους τουρίστες να μη συνεχίσουν (αποπνικτική μυρωδιά όντως).. Ο καιρός άλλαξε άλλες 10 φορές στη διαδρομή, δεν μας πτόησε καθόλου όμως, η ώρα που θα έκανα πρώτη φορά στη ζωή μου μπάνιο σε θερμές πηγές και ποταμάκια ενώ η θερμοκρασία ήταν γύρω στο μηδέν πλησίαζε! Το περπάτημα και η όποια ταλαιπωρία εξαιτίας του καιρού έκαναν την στιγμή που μπαίναμε στα ζεστά νερά να αξίζει ακόμη πιο πολύ! Η Αλυόνα φυσικά, ως γνήσιο τέκνο της μαμάς Ρωσίας, μπήκε στην αρχή του ποταμιού, που το νερό ήταν καυτό.. Ξέρω, έτσι πρέπει κανονικά, αλλά ειλικρινά νόμισα πως θα ξεπουπουλιαστώ όταν έβαλα το πόδι μέσα. Πήγα λίγο παρακάτω, εκεί που είναι για κανονικούς ανθρώπους, και έμεινα μέχρι να μουλιάσω :cool: Πιο μετά δοκίμασα κι ένα πεντάλεπτο στο καυτό, και ομολογώ ότι αφού το άντεξα και βγήκα, η αίσθηση ήταν μοναδική! Δεν κρύωνα, δεν ένιωθα τίποτα, πετούσα!!
DSC00188logo (640x427).jpg
DSC00240logo (640x427).jpg
DSC00249logo (640x427).jpg
DSC00228logo (640x427).jpg

Στο μεταξύ ο καιρός μας έδωσε ένα ακόμη μάθημα, για να θυμόμαστε στη συνέχεια. Είχαμε παρατήσει τα ρούχα χύμα έξω, και μετά διαπιστώσαμε ότι είχε αρχίσει πάλι η βροχή και το χιόνι.. όταν πήγαμε να ντυθούμε.. Τουλάχιστον τα παπούτσια αποδείχτηκαν άξια των χρημάτων που ξοδέψαμε.
Θα μπορούσαμε να μείνουμε για ώρες σ’ αυτό το μέρος, υπήρχαν όμως τόσα άλλα να μας περιμένουν.. ιδέα δεν είχαμε τι μας περίμενε. Σε άλλη περίπτωση θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε σε κάποια από τα μονοπάτια που ξεκινάνε από εκεί, διαφόρων βαθμών δυσκολίας και απόστασης. Εμείς όμως πήραμε το δρόμο της επιστροφής, απολαύσαμε το σύντομο πικ νικ μας με θέα απόκρημνα βουνά, ποταμάκια και θερμές πηγές και ξανά στο αυτοκίνητο με προορισμό τα πιο διάσημα αυτού του κομματιού, την περιοχή του Gullfoss και του Geysir.
Πριν από αυτά όμως, μια στάση στον κρατήρα - λίμνη Kerið κρίθηκε επιβεβλημένη. Είναι ακριβώς πάνω στο δρόμο έτσι κι αλλιώς, δε γίνεται να τον χάσεις. Με βάθος νερού να ποικίλει, και όμορφες αποχρώσεις ανάλογα και με τη θέση του ήλιου, ή την απουσία του, μας πρόσφερε ένα ωραίο διάλειμμα από την οδήγηση. Ο δυνατός κρύος αέρας δυσκόλεψε και πάλι τη ζωή μας, αλλά άξιζε τελικά!
DSC00288logo (640x416).jpg


Τι είπαμε πριν, είχαμε σχέδιο;; Χοχο! Όταν φτάσαμε στο Geysir, το χιόνι – λίπασμα ήταν ασταμάτητο, ο αέρας παγωμένος, οι προσπάθειες να βγάλουμε αξιοπρεπείς φωτογραφίες και βίντεο από τις ανά τετράλεπτο εκρήξεις του θερμοπίδακα Strokkur περιορισμένες. Κάτι καταφέραμε όμως, ελπίζω να εκτιμήσετε το αποτέλεσμα :) Το σίγουρο είναι ότι όσες φορές κι αν το δεις, το "Ωωω!" βγαίνει αυθόρμητα σε κάθε έκρηξη! Πού να είσαι και ο τυχερός που θα πετύχει κατά λάθος μία από τις σπανιότατες εκρήξεις του κρατήρα Geysir...
Αλλαγή σχεδίου, αναβολή επίσκεψης στον Gullfoss για την επόμενη μέρα. Αντ’ αυτού, οδηγήσαμε προς Flúðir και κατόπιν προς την πολύ όμορφη κοιλάδα Þjórsárdalur. Η διαδρομή μας αποζημίωσε, οι λίμνες, τα ποτάμια, το χρώμα του ουρανού μιας και η κακοκαιρία ήταν πίσω μας, όλα αυτά συνέθεταν ένα σκηνικό για έμπνευση ζωγράφου. Εκεί, στρίβοντας σε ένα χωματόδρομο είδαμε και τον καταρράκτη Hjálparfoss, όμορφο και σχετικά άγνωστο στους πολλούς.
Δεν υπήρχε λόγος να επιμένουμε με τον άστατο καιρό, οπότε οδηγήσαμε πίσω στο Reykholt, όπου και περάσαμε το βράδυ παρέα με τους καινούριους μας οικοδεσπότες! Ένα ζευγάρι Πολωνών, με το τρομερό παιδάκι τους και τα κατοικίδια, που μας υποδέχτηκαν, μας πρόσφεραν παραδοσιακή Ισλανδική σούπα από αρνί, ήπιαν μαζί μας τσάι, δοκίμασαν μπισκότα της μητέρας μου.. Ίσως τελικά αυτά μένουν και πιο πολύ στη μνήμη, το χαμόγελο και τα παιχνίδια του μικρού Igi, η ντόπια ρακή που ήπιαμε μαζί, οι συζητήσεις.. Και πήραμε την απόφαση να αλλάξουμε λιγάκι το σχέδιο, να μη φύγουμε την επόμενη για τη νότια ακτή, αλλά να μείνουμε κι άλλη μέρα στην περιοχή και στους ανθρώπους! Και δεν το μετανιώσαμε, όπως θα καταλάβετε στη συνέχεια. Είπαμε, με τους ντόπιους έχεις πάντα την ευκαιρία να ανακαλύψεις μικρά, κρυφά μαργαριτάρια… ;)
Αυτά προς το παρόν, μετά βίας 30 ώρες είχαμε συμπληρώσει στην Ισλανδία.. Όταν το συνειδητοποιήσαμε το βράδυ, είχαμε την αίσθηση ότι ήμαστε εκεί 1 μήνα.. Απόλαυση..
DSC00528logo (427x640).jpg
DSC00549logo (640x426).jpg
DSC00353logo (640x427).jpg
DSC00388logo (640x427).jpg
 
Last edited:
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Έτσι, έτσι δώσε πόνο και για μας που λυσσάμε για Ισλανδία:clap:
Θα συνεχίσεις να λυσσάς και αφού πας πρώτη φορά..όπως εγώ τώρα, χεχε! Με ευκολία ανέβηκε το συγκεκριμένο ταξίδι στην πρώτη θέση όσων έχω πάει μέχρι στιγμής, πάνω από Κούβα, Σκωτία, Ρωσία και Τουρκία, και εννοείται πάνω και από τα λοιπά ευρωπαϊκά..Άλλος πλανήτης :)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Θα συνεχίσεις να λυσσάς και αφού πας πρώτη φορά..όπως εγώ τώρα, χεχε! Με ευκολία ανέβηκε το συγκεκριμένο ταξίδι στην πρώτη θέση όσων έχω πάει μέχρι στιγμής, πάνω από Κούβα, Σκωτία, Ρωσία και Τουρκία, και εννοείται πάνω και από τα λοιπά ευρωπαϊκά..Άλλος πλανήτης :)
:shock: θα σε φάνε οι λατινολάτρεις!!
Κατ'εμέ welcome to the club! Δεν είμαστε λίγοι εδώ μέσα που αγαπάμε Ισλανδία (κι απορώ ποιόν μπορεί να τον αφήνει παντελώς ασυγκίνητο)…. Η αλήθεια είναι ότι ανήκει στη κατηγορία χωρών με πρωταγωνιστή τη φύση όπου μπορείς να αποτυπώσεις φωτογραφικά το μεγαλείο της (διότι πρόσφατα έζησα και το αντίθετο, η φύση να με ξεπερνά κι η αίσθηση να μην αποτυπώνεται με τίποτα στο φακό)
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
Θα συνεχίσεις να λυσσάς και αφού πας πρώτη φορά..όπως εγώ τώρα, χεχε! Με ευκολία ανέβηκε το συγκεκριμένο ταξίδι στην πρώτη θέση όσων έχω πάει μέχρι στιγμής, πάνω από Κούβα, Σκωτία, Ρωσία και Τουρκία, και εννοείται πάνω και από τα λοιπά ευρωπαϊκά..Άλλος πλανήτης :)
Μα το είπα, έχει πάρει πρώτη θέση στη bucket list μου. Αφού είμαι έτοιμος να πάρω καινούργιο φωτογραφικό φακό μόνο και μόνο γι αυτό το ταξίδι:clap:. Δώσε πληροφορίες ASAP
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
:shock: θα σε φάνε οι λατινολάτρεις!!
Κατ'εμέ welcome to the club! Δεν είμαστε λίγοι εδώ μέσα που αγαπάμε Ισλανδία (κι απορώ ποιόν μπορεί να τον αφήνει παντελώς ασυγκίνητο)…. Η αλήθεια είναι ότι ανήκει στη κατηγορία χωρών με πρωταγωνιστή τη φύση όπου μπορείς να αποτυπώσεις φωτογραφικά το μεγαλείο της (διότι πρόσφατα έζησα και το αντίθετο, η φύση να με ξεπερνά κι η αίσθηση να μην αποτυπώνεται με τίποτα στο φακό)
Άστα αυτά, θέλω εντυπώσεις για την 750!
 
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
:shock: θα σε φάνε οι λατινολάτρεις!!
Κατ'εμέ welcome to the club! Δεν είμαστε λίγοι εδώ μέσα που αγαπάμε Ισλανδία (κι απορώ ποιόν μπορεί να τον αφήνει παντελώς ασυγκίνητο)…. Η αλήθεια είναι ότι ανήκει στη κατηγορία χωρών με πρωταγωνιστή τη φύση όπου μπορείς να αποτυπώσεις φωτογραφικά το μεγαλείο της (διότι πρόσφατα έζησα και το αντίθετο, η φύση να με ξεπερνά κι η αίσθηση να μην αποτυπώνεται με τίποτα στο φακό)
Καλές οι παραλίες, οι καρύδες με ρούμι και τα σχετικά, αλλά το μεγαλείο της φύσης σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ποιότητα που σου παρέχει η συγκεκριμένη χώρα είναι το κάτι άλλο. Ένιωθα πως είμαι μια κινητή κάμερα του National Geographic, και μπορώ να καταγράψω τα πάντα..και όλα θα ήταν άξια προβολής :rolleyes:
 
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Μα το είπα, έχει πάρει πρώτη θέση στη bucket list μου. Αφού είμαι έτοιμος να πάρω καινούργιο φωτογραφικό φακό μόνο και μόνο γι αυτό το ταξίδι:clap:. Δώσε πληροφορίες ASAP
Προσπαθώ, αν και ο υπολογιστής πάλι μου κάνει νάζια... :mad: Άσχετο, ξέρει κανείς γιατί μου ανοίγει μόνο 3-4 sites, και κανένα άλλο;; Ας με ενημερώσει σε μήνυμα, μιας και τώρα δουλεύω το forum από κινητό, και δεν παίζει να ανεβάσω ιστορία έτσι.. :icon_evil:
 

Giwrgos10

Member
Μηνύματα
219
Likes
926
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Κάτι ΜΗ τουριστικό
Kώστα τα αεροπορικά πόσο περίπου σας κόστισαν; Kαι πόσο καιρό πριν τα κλείσατε;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.784
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom