KonstantinosAlyona
Member
- Μηνύματα
- 2.010
- Likes
- 6.361
Φάλαινες, Blue Lagoon, επιστροφή..
Τελευταία μέρα στην Ισλανδία.. Η αλήθεια είναι πως μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι μέρες και οι νύχτες ήταν τόσο γεμάτες, που είχαμε την εντύπωση ότι ήμαστε στο νησί πάνω από μήνα. Κι όμως, τώρα που έφτανε η ώρα να επιστρέψουμε, συνειδητοποιήσαμε ότι το όνειρο των διακοπών σ’ αυτή την απίστευτη χώρα έφτανε στο τέλος του.
Είχαμε βέβαια μια ακόμη γεμάτη μέρα μπροστά μας, μιας και η πτήση της επιστροφής ήταν αργά τη νύχτα. Έτσι, με καλή διάθεση, γεμάτο στομάχι χάρη σε ένα ακόμη υπέροχο πρωινό της Αλυόνας και με προσμονή για παρακολούθηση φαλαινών, περπατήσαμε προς το γραφείο για τα εισιτήρια. Η εταιρεία που διαλέξαμε δεν είναι μία από τις γνωστές που εδρεύουν στο παλιό λιμάνι, πιο πολύ σε μικρή οικογενειακή επιχείρηση μας έκανε, χωρίς τρομερό site, με ένα καράβι, αλλά με πολύ ευγενικό και εξυπηρετικό προσωπικό. Φυσικά, και με αρκετά φθηνότερες τιμές σε σχέση με τους ανταγωνιστές, και με επιπλέον έκπτωση απ’ όσο υπολογίσαμε
Εισιτήρια, κάμερα με δύο μπαταρίες (πάλι καλά, το κρύο και η συνεχής χρήση κυριολεκτικά την κατάπιαν την πρώτη..), ζεστά ρούχα.. τι ξεχάσαμε, γυαλιά ηλίου. Ακόμη και τότε, μετά από 8 μέρες που ο καιρός μας έδειχνε πόσο ευμετάβλητος είναι, εμείς είδαμε βαριά συννεφιά και είπαμε "τι να τα κάνουμε τα γυαλιά". Όταν πέρασε το πρώτο μισάωρο, και πριν καλά - καλά ανοιχτούμε από τον κόλπο, το μετανιώσαμε..
Η όλη μίνι κρουαζιέρα και η εμπειρία αποδείχθηκαν πολύ ενδιαφέρουσες. Μετά την ανάλυση των μέτρων ασφαλείας, ακούσαμε αρκετά για τα είδη των θαλάσσιων θηλαστικών, τη ζωή τους, τα μέρη που μεταναστεύουν για να αναπαραχθούν, για να τραφούν, τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.. Ό,τι καλύτερο δηλαδή, για να φορέσουμε μετά τις ειδικές κόκκινες φόρμες, να ξεχυθούμε στο κατάστρωμα και να πασχίζουμε να δούμε κάτι στον ορίζοντα.
Πού να σκεφτούμε ότι τα δελφίνια και οι φάλαινες θα μπορούσαν απλά να είναι κάτω από το σκάφος, να παίζουν, να βγουν ακριβώς δίπλα μας, ή απλά να κολυμπήσουν μέχρι τα νησιά Φερόε για βόλτα και να έρθουν ξανά σε καναδυό μέρες. Μετά από κάποια ώρα είδαμε τις πρώτες φάλαινες, αφού πρώτα χορτάσαμε θαλασσοπούλια, puffins, άλμπατρος, αλλά και παιχνιδιάρικα δελφίνια. Αν και όχι από πολύ κοντινή απόσταση, εντούτοις το θέαμα της τεράστιας ράχης τους να ξεπροβάλλει στην επιφάνεια ήταν εντυπωσιακό. Επρόκειτο όμως για milky whales, όπως μας είχε πει ο βιολόγος - ξεναγός μας, πιο εύκολο να τις δεις σε σχέση με τις φάλαινες φυσητήρες. Η αναζήτηση συνεχίστηκε, το κρύο, ενισχυμένο με το θαλάσσιο αέρα, πολύ τσουχτερό, αλλά πουθενά η φάλαινα φυσητήρας που κυκλοφορούσε εκείνη τη μέρα στην περιοχή... Κι εκεί, λίγο πριν ξεκινήσουμε για την επιστροφή στο Ρέικιαβικ, είδαμε τον πίδακα! Όλα τα σκάφη κινήθηκαν προς το σημείο, αν και όχι σε πολύ κοντινή απόσταση και πάλι. Ήταν αρκετό όμως για να δούμε το μικρό show του εκπληκτικού αυτού ζώου και να τραβήξουμε μία – δύο αξιοπρεπείς φωτογραφίες πριν βάλουμε πλώρη για πίσω. Μέσα στο σαλόνι πλέον, να ζεσταθεί το κοκαλάκι μας, να πιούμε κανένα τσάι
Η πτήση της επιστροφής ήταν μετά τα μεσάνυχτα, στο Blue Lagoon θα πηγαίναμε κατά τις 5 το απόγευμα, οπότε τι καλύτερο από μια τελευταία βόλτα στην πρωτεύουσα, μερικά αναμνηστικά ακόμη, κάποιες φωτογραφίες με καλό καιρό, και φυσικά χάμπουργκερ, που τόσο διαδεδομένα είναι στο νησί. Δεν είμαστε γενικά φαν του συγκεκριμένου είδους διατροφής, κάθε άλλο θα έλεγα. Έχουμε μάλιστα δοκιμάσει και καλύτερο χάμπουργκερ, στη Ρόδο
. Μια χαρά ήταν όμως, ό,τι έπρεπε για να πάρουμε ενέργεια και να περπατήσουμε το κέντρο μια ακόμη φορά!
Η ώρα πέρασε, πλέον μας φαινόταν ότι περνούσε πιο γρήγορα.. Τι μας είχε μείνει; Μια επίσκεψη για χαλάρωση στο πιο γνωστό γεωθερμικό σπα της Ισλανδίας, με τα χαρακτηριστικά τιρκουάζ νερά και τις χιλιάδες κόσμου..
Με όσους ντόπιους είχαμε μιλήσει, μας είπαν ότι δεν αξίζει τα 55 ευρώ της επίσκεψης, ότι υπάρχουν πολύ ομορφότερα και πιο ποιοτικά λουτρά. Το κατανοούμε όλοι πιστεύω, απλά θεωρήσαμε ότι ταξίδι στην Ισλανδία χωρίς επίσκεψη στο Blue Lagoon δεν πάει
. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν υπήρχαν όλα αυτά τα μιλιούνια επισκεπτών, θα είχε άλλη χάρη το μέρος. Δε μας πειράζει και πολύ που δεν είναι φυσικό, αλλά αποτέλεσμα της λειτουργίας του παρακείμενου μεγάλου γεωθερμικού εργοστασίου. Απλά, όπως σε όλα τα δημοφιλή αξιοθέατα,η πολυκοσμία το χαλάει. Δεν πειράζει..
Κάναμε το ντουζάκι μας σύμφωνα με τους κανόνες, βάλαμε τις μάσκες προσώπου, χαλαρώσαμε όσο δεν πάει για τις 3 επόμενες ώρες. Το τελευταίο μισάωρο μας βρήκε αραχτούς σε ξαπλώστρες, με τη θέα της λίμνης και τα ποτά στο χέρι, να αναπολούμε όσα ζήσαμε εκείνες τις μέρες.. Και δεν ήταν λίγα..
Ολόφρεσκοι και ανάλαφροι όταν φύγαμε από τα λουτρά, τακτοποιήσαμε σακίδια πριν παραδώσουμε το αυτοκίνητο, κρατήσαμε τις καλύτερες αναμνήσεις και την κάμερα να χαζεύουμε φωτογραφίες και πήγαμε αεροδρόμιο με το βανάκι της εταιρείας. Περιττό να πω ότι δεν υπήρξε επιπλέον χρέωση για το αυτοκίνητο, η κρέμα είχε κάνει καλή δουλειά, κι επιπλέον εκτίμησαν το γεγονός ότι το επέστρεψα πλυμένο εξωτερικά
.
Όλα τα ωραία έχουν ένα τέλος, έτσι; Θα έλεγα ότι απλά δίνουν τη θέση τους, χώρο και χρόνο για άλλα ωραία, όσο υπάρχει καλή διάθεση και ανοιχτό μυαλό για τη ζωή. Επρόκειτο για την κορυφαία ταξιδιωτική μας εμπειρία, μέχρι, όπως ανέφερα και στην αρχή, να ξεπεραστεί ίσως από κάποια άλλη, από ένα άλλο μέρος.. Ή ίσως και από το ίδιο, όταν επιστρέψουμε στην Ισλανδία για όσα αφήσαμε..
Σκέψεις, συμβουλές, συμπεράσματα, όλα ανάκατα..
- Πρατήρια βενζίνης Ollin. Εγγύηση! Βάζεις όσο καύσιμο θες, πληρώνεις στο ταμείο χωρίς να σου κρατάει τα εξτρά για 2 μέρες το μηχάνημα, έχεις τσάμπα καφε, wifi για να τσεκάρεις καιρό και δρόμους. Αρκετά από αυτά δουλεύουν 24/7.
- Καιρό και δρόμους είπα.. Πάντοτε, όποια περίοδο κι αν πάτε - πάμε, να ελέγχουμε ακόμη και δέκα φορές τη μέρα την κατάσταση των δρόμων. Οι χιονοθύελλες, οι δυνατοί άνεμοι, ο παγετός, οι αμμοθύελλες δεν είναι σπάνια φαινόμενα ποτέ. Για να μη βρεθείτε να ψάχνετε την τύχη σας σε φάρμες στα Eastfjords
.
- Μερικά χρήσιμα links: www.vedur.is , www.road.is , http://www.iheartreykjavik.net/2013/07/the-ultimate-guide-to-food-shopping-in-iceland/
- Snaefellsness peninsula. Όλη η χώρα σε μια χερσόνησο. Έτσι απλά!
- Olafsvik, το χωριό που μας άρεσε πιο πολύ, και φυσικά η εκκλησία του, το πιο ιδιαίτερο εκκλησιαστικό κτίσμα που έχουμε δει.
- Glymur, ο απόλυτος καταρράκτης. Μπορεί άλλοι να είναι πιο γνωστοί, με μεγαλύτερη ποσότητα νερού, σε πιο ιδιαίτερα μέρη (βλέπε Nauthúsagil και Gljúfrabúi). Αλλά η αίσθηση που σου δίνει αυτός ο Glymur, μετά από μία τουλάχιστον ώρα ανηφορικής πεζοπορίας, μέχρι να τον αντικρίσεις να ξεχύνεται από ύψος σχεδόν 200 μέτρων, με τα μαύρα βράχια τριγύρω, τα εκατοντάδες πουλιά και τις ριπές ανέμου που σε κάνουν να γονατίζεις για να μη γίνεις θέμα στις ειδήσεις, είναι απόκοσμη, πρωτόγνωρη, προκαλεί δέος.
- Για να μην τον αδικήσω κιόλας, ο Nauthúsagil, με το φαράγγι του και την όχι και τόσο γνωστή διαδρομή για να τον βρεις, χωρίς καθόλου κόσμο, είναι επίσης μοναδικός!
- Ψάξτε για άγνωστες στον πολύ κόσμος θερμές πηγές, όπως αυτή που βρήκαμε εμείς. Μαγεία, γαλήνη..
- Τι άλλο, δεν ξέρω.. Τόσες πολλές αναμνήσεις, τόσο γεμάτες μέρες και νύχτες. Και τόσα ακόμη να δούμε, είπαμε. Βορράς, Westfjords, και ενδοχώρα, όπως συμβούλεψε η Ισαβέλλα.
- ΙΣΛΑΝΔΙΑ, μια ταξιδιωτική κατηγορία μόνης της. ΤΕΛΟΣ!
Μπορείτε να μας βρείτε και στη σελίδα μας στο Facebook, εδώ:
https://www.facebook.com/aktravelife/
Και στο οικογενειακό ταξιδιωτικό μας blog:
http://aktravelife.com/
Τελευταία μέρα στην Ισλανδία.. Η αλήθεια είναι πως μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι μέρες και οι νύχτες ήταν τόσο γεμάτες, που είχαμε την εντύπωση ότι ήμαστε στο νησί πάνω από μήνα. Κι όμως, τώρα που έφτανε η ώρα να επιστρέψουμε, συνειδητοποιήσαμε ότι το όνειρο των διακοπών σ’ αυτή την απίστευτη χώρα έφτανε στο τέλος του.
Είχαμε βέβαια μια ακόμη γεμάτη μέρα μπροστά μας, μιας και η πτήση της επιστροφής ήταν αργά τη νύχτα. Έτσι, με καλή διάθεση, γεμάτο στομάχι χάρη σε ένα ακόμη υπέροχο πρωινό της Αλυόνας και με προσμονή για παρακολούθηση φαλαινών, περπατήσαμε προς το γραφείο για τα εισιτήρια. Η εταιρεία που διαλέξαμε δεν είναι μία από τις γνωστές που εδρεύουν στο παλιό λιμάνι, πιο πολύ σε μικρή οικογενειακή επιχείρηση μας έκανε, χωρίς τρομερό site, με ένα καράβι, αλλά με πολύ ευγενικό και εξυπηρετικό προσωπικό. Φυσικά, και με αρκετά φθηνότερες τιμές σε σχέση με τους ανταγωνιστές, και με επιπλέον έκπτωση απ’ όσο υπολογίσαμε
Εισιτήρια, κάμερα με δύο μπαταρίες (πάλι καλά, το κρύο και η συνεχής χρήση κυριολεκτικά την κατάπιαν την πρώτη..), ζεστά ρούχα.. τι ξεχάσαμε, γυαλιά ηλίου. Ακόμη και τότε, μετά από 8 μέρες που ο καιρός μας έδειχνε πόσο ευμετάβλητος είναι, εμείς είδαμε βαριά συννεφιά και είπαμε "τι να τα κάνουμε τα γυαλιά". Όταν πέρασε το πρώτο μισάωρο, και πριν καλά - καλά ανοιχτούμε από τον κόλπο, το μετανιώσαμε..

Η όλη μίνι κρουαζιέρα και η εμπειρία αποδείχθηκαν πολύ ενδιαφέρουσες. Μετά την ανάλυση των μέτρων ασφαλείας, ακούσαμε αρκετά για τα είδη των θαλάσσιων θηλαστικών, τη ζωή τους, τα μέρη που μεταναστεύουν για να αναπαραχθούν, για να τραφούν, τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.. Ό,τι καλύτερο δηλαδή, για να φορέσουμε μετά τις ειδικές κόκκινες φόρμες, να ξεχυθούμε στο κατάστρωμα και να πασχίζουμε να δούμε κάτι στον ορίζοντα.

Πού να σκεφτούμε ότι τα δελφίνια και οι φάλαινες θα μπορούσαν απλά να είναι κάτω από το σκάφος, να παίζουν, να βγουν ακριβώς δίπλα μας, ή απλά να κολυμπήσουν μέχρι τα νησιά Φερόε για βόλτα και να έρθουν ξανά σε καναδυό μέρες. Μετά από κάποια ώρα είδαμε τις πρώτες φάλαινες, αφού πρώτα χορτάσαμε θαλασσοπούλια, puffins, άλμπατρος, αλλά και παιχνιδιάρικα δελφίνια. Αν και όχι από πολύ κοντινή απόσταση, εντούτοις το θέαμα της τεράστιας ράχης τους να ξεπροβάλλει στην επιφάνεια ήταν εντυπωσιακό. Επρόκειτο όμως για milky whales, όπως μας είχε πει ο βιολόγος - ξεναγός μας, πιο εύκολο να τις δεις σε σχέση με τις φάλαινες φυσητήρες. Η αναζήτηση συνεχίστηκε, το κρύο, ενισχυμένο με το θαλάσσιο αέρα, πολύ τσουχτερό, αλλά πουθενά η φάλαινα φυσητήρας που κυκλοφορούσε εκείνη τη μέρα στην περιοχή... Κι εκεί, λίγο πριν ξεκινήσουμε για την επιστροφή στο Ρέικιαβικ, είδαμε τον πίδακα! Όλα τα σκάφη κινήθηκαν προς το σημείο, αν και όχι σε πολύ κοντινή απόσταση και πάλι. Ήταν αρκετό όμως για να δούμε το μικρό show του εκπληκτικού αυτού ζώου και να τραβήξουμε μία – δύο αξιοπρεπείς φωτογραφίες πριν βάλουμε πλώρη για πίσω. Μέσα στο σαλόνι πλέον, να ζεσταθεί το κοκαλάκι μας, να πιούμε κανένα τσάι


Η πτήση της επιστροφής ήταν μετά τα μεσάνυχτα, στο Blue Lagoon θα πηγαίναμε κατά τις 5 το απόγευμα, οπότε τι καλύτερο από μια τελευταία βόλτα στην πρωτεύουσα, μερικά αναμνηστικά ακόμη, κάποιες φωτογραφίες με καλό καιρό, και φυσικά χάμπουργκερ, που τόσο διαδεδομένα είναι στο νησί. Δεν είμαστε γενικά φαν του συγκεκριμένου είδους διατροφής, κάθε άλλο θα έλεγα. Έχουμε μάλιστα δοκιμάσει και καλύτερο χάμπουργκερ, στη Ρόδο
Η ώρα πέρασε, πλέον μας φαινόταν ότι περνούσε πιο γρήγορα.. Τι μας είχε μείνει; Μια επίσκεψη για χαλάρωση στο πιο γνωστό γεωθερμικό σπα της Ισλανδίας, με τα χαρακτηριστικά τιρκουάζ νερά και τις χιλιάδες κόσμου..
Με όσους ντόπιους είχαμε μιλήσει, μας είπαν ότι δεν αξίζει τα 55 ευρώ της επίσκεψης, ότι υπάρχουν πολύ ομορφότερα και πιο ποιοτικά λουτρά. Το κατανοούμε όλοι πιστεύω, απλά θεωρήσαμε ότι ταξίδι στην Ισλανδία χωρίς επίσκεψη στο Blue Lagoon δεν πάει


Κάναμε το ντουζάκι μας σύμφωνα με τους κανόνες, βάλαμε τις μάσκες προσώπου, χαλαρώσαμε όσο δεν πάει για τις 3 επόμενες ώρες. Το τελευταίο μισάωρο μας βρήκε αραχτούς σε ξαπλώστρες, με τη θέα της λίμνης και τα ποτά στο χέρι, να αναπολούμε όσα ζήσαμε εκείνες τις μέρες.. Και δεν ήταν λίγα..

Ολόφρεσκοι και ανάλαφροι όταν φύγαμε από τα λουτρά, τακτοποιήσαμε σακίδια πριν παραδώσουμε το αυτοκίνητο, κρατήσαμε τις καλύτερες αναμνήσεις και την κάμερα να χαζεύουμε φωτογραφίες και πήγαμε αεροδρόμιο με το βανάκι της εταιρείας. Περιττό να πω ότι δεν υπήρξε επιπλέον χρέωση για το αυτοκίνητο, η κρέμα είχε κάνει καλή δουλειά, κι επιπλέον εκτίμησαν το γεγονός ότι το επέστρεψα πλυμένο εξωτερικά
Όλα τα ωραία έχουν ένα τέλος, έτσι; Θα έλεγα ότι απλά δίνουν τη θέση τους, χώρο και χρόνο για άλλα ωραία, όσο υπάρχει καλή διάθεση και ανοιχτό μυαλό για τη ζωή. Επρόκειτο για την κορυφαία ταξιδιωτική μας εμπειρία, μέχρι, όπως ανέφερα και στην αρχή, να ξεπεραστεί ίσως από κάποια άλλη, από ένα άλλο μέρος.. Ή ίσως και από το ίδιο, όταν επιστρέψουμε στην Ισλανδία για όσα αφήσαμε..
Σκέψεις, συμβουλές, συμπεράσματα, όλα ανάκατα..
- Πρατήρια βενζίνης Ollin. Εγγύηση! Βάζεις όσο καύσιμο θες, πληρώνεις στο ταμείο χωρίς να σου κρατάει τα εξτρά για 2 μέρες το μηχάνημα, έχεις τσάμπα καφε, wifi για να τσεκάρεις καιρό και δρόμους. Αρκετά από αυτά δουλεύουν 24/7.
- Καιρό και δρόμους είπα.. Πάντοτε, όποια περίοδο κι αν πάτε - πάμε, να ελέγχουμε ακόμη και δέκα φορές τη μέρα την κατάσταση των δρόμων. Οι χιονοθύελλες, οι δυνατοί άνεμοι, ο παγετός, οι αμμοθύελλες δεν είναι σπάνια φαινόμενα ποτέ. Για να μη βρεθείτε να ψάχνετε την τύχη σας σε φάρμες στα Eastfjords

- Μερικά χρήσιμα links: www.vedur.is , www.road.is , http://www.iheartreykjavik.net/2013/07/the-ultimate-guide-to-food-shopping-in-iceland/
- Snaefellsness peninsula. Όλη η χώρα σε μια χερσόνησο. Έτσι απλά!
- Olafsvik, το χωριό που μας άρεσε πιο πολύ, και φυσικά η εκκλησία του, το πιο ιδιαίτερο εκκλησιαστικό κτίσμα που έχουμε δει.
- Glymur, ο απόλυτος καταρράκτης. Μπορεί άλλοι να είναι πιο γνωστοί, με μεγαλύτερη ποσότητα νερού, σε πιο ιδιαίτερα μέρη (βλέπε Nauthúsagil και Gljúfrabúi). Αλλά η αίσθηση που σου δίνει αυτός ο Glymur, μετά από μία τουλάχιστον ώρα ανηφορικής πεζοπορίας, μέχρι να τον αντικρίσεις να ξεχύνεται από ύψος σχεδόν 200 μέτρων, με τα μαύρα βράχια τριγύρω, τα εκατοντάδες πουλιά και τις ριπές ανέμου που σε κάνουν να γονατίζεις για να μη γίνεις θέμα στις ειδήσεις, είναι απόκοσμη, πρωτόγνωρη, προκαλεί δέος.
- Για να μην τον αδικήσω κιόλας, ο Nauthúsagil, με το φαράγγι του και την όχι και τόσο γνωστή διαδρομή για να τον βρεις, χωρίς καθόλου κόσμο, είναι επίσης μοναδικός!
- Ψάξτε για άγνωστες στον πολύ κόσμος θερμές πηγές, όπως αυτή που βρήκαμε εμείς. Μαγεία, γαλήνη..
- Τι άλλο, δεν ξέρω.. Τόσες πολλές αναμνήσεις, τόσο γεμάτες μέρες και νύχτες. Και τόσα ακόμη να δούμε, είπαμε. Βορράς, Westfjords, και ενδοχώρα, όπως συμβούλεψε η Ισαβέλλα.
- ΙΣΛΑΝΔΙΑ, μια ταξιδιωτική κατηγορία μόνης της. ΤΕΛΟΣ!
Μπορείτε να μας βρείτε και στη σελίδα μας στο Facebook, εδώ:
https://www.facebook.com/aktravelife/
Και στο οικογενειακό ταξιδιωτικό μας blog:
http://aktravelife.com/

Last edited: