dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 1
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 2
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 3
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 4
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 5
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 6
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 1
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 2
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 3
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 4
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 5
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 6
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 7
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 1
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 2
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 3
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 4
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 5
- Το πέρασμα του Ζάγκρου 1
- Το πέρασμα του Ζάγκρου 2
- Το πέρασμα του Ζάγκρου 3
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 1
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 2
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 3
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 4
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 5
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 6
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 7
- Στο δρόμο για το Ισφαχάν 1
- Στο δρόμο για το Ισφαχάν 2
- Στο δρόμο για το Ισφαχάν 3
- Στο δρόμο για το Ισφαχάν 4
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 1
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 2
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 3
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 4
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 5
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 2o 1
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 2o 2
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 2o 3
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 2o 4
- Στο δρόμο της επιστροφής 1
- Στο δρόμο της επιστροφής 2
- Στο δρόμο της επιστροφής 3
Σαν βγήκαμε το απόγευμα είχε προχωρήσει για τα καλά. Ξανά στην παλιά πόλη για βόλτες στο παραμύθι!

Οι εικόνες γύρω μας γίνονταν ακόμα καλύτερες, όσο περνούσε η ώρα,

για να γίνουν μαγικές σαν άναψαν τα φώτα.

Ο τάφος του Αλέξανδρου, ένα μνημείο παλιό μεν, αλλά καμιά σχέση με τον Αλέξανδρο, πήρε αυτό το όνομα από τον ποιητή Χάφεζ, που το αναφέρει έτσι σε ένα του ποίημα. Ο φωτισμένος του τρούλος, εκείνη την ώρα, ήταν μια πολύ ωραία εικόνα.

Σε ένα σοκάκι είδαμε ένα είδος γαλαρίας-σκάλα με μερικές δεκάδες σκαλιά που κατέβαινε πολύ χαμηλά. Το τέλος της χάνονταν στο σκοτάδι. Πρόκειται για το δημόσιο qanāt. Εδώ έρχονταν παλιότερα για να πάρουν το νερό για το σπίτι. Τι τράβαγε ο κόσμος!!

Μερικές εικόνες παραπέμπανε σε χίλιες και μία νύχτες.

Μια μαύρη φιγούρα, που στρίβει σε μια γωνιά,

ή ο πρασινοκίτρινα φωτισμένος υπαίθριος χώρος προσευχής.

Μπήκαμε σε ένα χαμάμ, άδειο από κόσμο, που περίμενε πελάτες μετά το τέλος της προσευχής, που γινόταν εκείνη την ώρα στο διπλανό Τζαμί Jāmeh.

Πήγαμε ξανά στο τζαμί να το δούμε και να το θαυμάσουμε εκείνη την ώρα φωτισμένο με ένα απόκοσμο μπλε φως.

Η προσευχή δεν γινόταν στο κεντρικό Ivan, αλλά σε παρακείμενο χώρο ακριβώς απέναντι από την κύρια πύλη.
Ο Abbas μας πρότεινε αν θέλαμε να μας πάει να δούμε την παλιά πόλη από ψηλά φωτισμένη. Μέσα από το λαβύρινθο των μισοφωτισμένων στενών φτάσαμε σε ένα κατάστημα χαλιών. Μπήκαμε, κάτι τους είπε ο Abbas και ανεβήκαμε τους τρεις ορόφους μέχρι την ταράτσα. Το θέαμα από εκεί πάνω δεν περιγράφεται.

Οι στέγες της παλιάς πόλης,

το Τζαμί Jāmeh,

οι φωτισμένοι θόλοι άλλων κτισμάτων και

οι φωτισμένες ανεμοπαγίδες πάνω από τις στέγες. Όνειρο!!!

Κατεβαίνοντας είχε τσάι και ψηστίρι, με τη σχετική επίδειξη. Αν και αυτά που βλέπαμε ήταν άκρως δελεαστικά, οι τιμές ήταν άκρως απαγορευτικές για τα πορτοφόλια μας. Έτσι καληνυχτίσαμε τον ευγενικό ιδιοκτήτη και πήγαμε στο τζαμί να βρούμε αυτούς που δεν είχαν έρθει μαζί μας.
Έφτασε η ώρα να πάμε για ύπνο. Την άλλη μέρα είχαμε ταξίδι με πολλά αξιοθέατα μέχρι να φτάσουμε στον επόμενο προορισμό μας.
Είχα διαβάσει πολλά και καλά για τη Γιαζντ και οι προσδοκίες μου ήταν πολύ ψηλές. Ομολογώ πως η πόλη αυτή της ερήμου με μάγεψε. Η απλότητα των γραμμών της αρχιτεκτονικής και των χρωμάτων σε συνδυασμό με την ιδιομορφία του Ζωροαστρισμού ήταν τα βασικά στοιχεία αυτής της μαγείας. Άλλο ένα όμως στοιχείο που το επισήμανα και στο τέλος της προηγούμενης μέρας, πραγματικά με γοήτεψε.

Οι υπέροχες τοιχογραφίες. Με αυτές τις τοιχογραφίες θέλω να κλείσω και τη μέρα αυτή. Μια μέρα, που οι εικόνες θάμπωσαν μάτια και νου. Αφήνω τη «βασίλισσα» της ερήμου σίγουρος πως θα συναντηθούμε πολλές φορές στα όνειρά μου και με την ευχή να μπορέσω κάποτε να την ξαναδώ στην πραγματικότητα! Εις το επανειδείν!!!
Περισσότερες φωτογραφίες:https://picasaweb.google.com/116213570543368398574/IRAN2015gYAZD171832015
Από http://disaki.blogspot.gr/2015/06/blog-post_14.html

Οι εικόνες γύρω μας γίνονταν ακόμα καλύτερες, όσο περνούσε η ώρα,

για να γίνουν μαγικές σαν άναψαν τα φώτα.

Ο τάφος του Αλέξανδρου, ένα μνημείο παλιό μεν, αλλά καμιά σχέση με τον Αλέξανδρο, πήρε αυτό το όνομα από τον ποιητή Χάφεζ, που το αναφέρει έτσι σε ένα του ποίημα. Ο φωτισμένος του τρούλος, εκείνη την ώρα, ήταν μια πολύ ωραία εικόνα.

Σε ένα σοκάκι είδαμε ένα είδος γαλαρίας-σκάλα με μερικές δεκάδες σκαλιά που κατέβαινε πολύ χαμηλά. Το τέλος της χάνονταν στο σκοτάδι. Πρόκειται για το δημόσιο qanāt. Εδώ έρχονταν παλιότερα για να πάρουν το νερό για το σπίτι. Τι τράβαγε ο κόσμος!!

Μερικές εικόνες παραπέμπανε σε χίλιες και μία νύχτες.

Μια μαύρη φιγούρα, που στρίβει σε μια γωνιά,

ή ο πρασινοκίτρινα φωτισμένος υπαίθριος χώρος προσευχής.

Μπήκαμε σε ένα χαμάμ, άδειο από κόσμο, που περίμενε πελάτες μετά το τέλος της προσευχής, που γινόταν εκείνη την ώρα στο διπλανό Τζαμί Jāmeh.

Πήγαμε ξανά στο τζαμί να το δούμε και να το θαυμάσουμε εκείνη την ώρα φωτισμένο με ένα απόκοσμο μπλε φως.

Η προσευχή δεν γινόταν στο κεντρικό Ivan, αλλά σε παρακείμενο χώρο ακριβώς απέναντι από την κύρια πύλη.
Ο Abbas μας πρότεινε αν θέλαμε να μας πάει να δούμε την παλιά πόλη από ψηλά φωτισμένη. Μέσα από το λαβύρινθο των μισοφωτισμένων στενών φτάσαμε σε ένα κατάστημα χαλιών. Μπήκαμε, κάτι τους είπε ο Abbas και ανεβήκαμε τους τρεις ορόφους μέχρι την ταράτσα. Το θέαμα από εκεί πάνω δεν περιγράφεται.

Οι στέγες της παλιάς πόλης,

το Τζαμί Jāmeh,

οι φωτισμένοι θόλοι άλλων κτισμάτων και

οι φωτισμένες ανεμοπαγίδες πάνω από τις στέγες. Όνειρο!!!

Κατεβαίνοντας είχε τσάι και ψηστίρι, με τη σχετική επίδειξη. Αν και αυτά που βλέπαμε ήταν άκρως δελεαστικά, οι τιμές ήταν άκρως απαγορευτικές για τα πορτοφόλια μας. Έτσι καληνυχτίσαμε τον ευγενικό ιδιοκτήτη και πήγαμε στο τζαμί να βρούμε αυτούς που δεν είχαν έρθει μαζί μας.
Έφτασε η ώρα να πάμε για ύπνο. Την άλλη μέρα είχαμε ταξίδι με πολλά αξιοθέατα μέχρι να φτάσουμε στον επόμενο προορισμό μας.
Είχα διαβάσει πολλά και καλά για τη Γιαζντ και οι προσδοκίες μου ήταν πολύ ψηλές. Ομολογώ πως η πόλη αυτή της ερήμου με μάγεψε. Η απλότητα των γραμμών της αρχιτεκτονικής και των χρωμάτων σε συνδυασμό με την ιδιομορφία του Ζωροαστρισμού ήταν τα βασικά στοιχεία αυτής της μαγείας. Άλλο ένα όμως στοιχείο που το επισήμανα και στο τέλος της προηγούμενης μέρας, πραγματικά με γοήτεψε.

Οι υπέροχες τοιχογραφίες. Με αυτές τις τοιχογραφίες θέλω να κλείσω και τη μέρα αυτή. Μια μέρα, που οι εικόνες θάμπωσαν μάτια και νου. Αφήνω τη «βασίλισσα» της ερήμου σίγουρος πως θα συναντηθούμε πολλές φορές στα όνειρά μου και με την ευχή να μπορέσω κάποτε να την ξαναδώ στην πραγματικότητα! Εις το επανειδείν!!!
Περισσότερες φωτογραφίες:https://picasaweb.google.com/116213570543368398574/IRAN2015gYAZD171832015
Από http://disaki.blogspot.gr/2015/06/blog-post_14.html
Last edited: