dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 1
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 2
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 3
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 4
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 5
- Στην Τεχεράνη του τσαντόρ και της μαντήλας 6
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 1
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 2
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 3
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 4
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 5
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 6
- Στο Σιράζ των ποιητών και των κήπων 7
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 1
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 2
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 3
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 4
- Ο Κύρος, ο Δαρείος και λοιποί εστεμμένοι 5
- Το πέρασμα του Ζάγκρου 1
- Το πέρασμα του Ζάγκρου 2
- Το πέρασμα του Ζάγκρου 3
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 1
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 2
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 3
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 4
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 5
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 6
- Στη Γιαζντ των Ζωροαστριστών 7
- Στο δρόμο για το Ισφαχάν 1
- Στο δρόμο για το Ισφαχάν 2
- Στο δρόμο για το Ισφαχάν 3
- Στο δρόμο για το Ισφαχάν 4
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 1
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 2
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 3
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 4
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 1o 5
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 2o 1
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 2o 2
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 2o 3
- Iσφαχάν, το μισό του κόσμου! 2o 4
- Στο δρόμο της επιστροφής 1
- Στο δρόμο της επιστροφής 2
- Στο δρόμο της επιστροφής 3
Σάββατο 14 Μαρτίου 2015 (Shanbéh 23 Espand 1393)
Το Σάββατο ήρθε ο Hamidστην ώρα του και μας απαρίθμησε τα αξιοθέατα από τα οποία έπρεπε να διαλέξουμε αυτά που θέλαμε να δούμε, μιας και είχαμε στη διάθεσή μας μόνο λίγες ώρες. Στη μία το μεσημέρι έπρεπε να είμαστε στο αεροδρόμιο Mehrabad για την πτήση μας στο Σιράζ. Αποφασίσαμε να διαλέξουμε μεταξύ του Παλατιού Γκολεστάν και του Αρχαιολογικού Μουσείου και στη συνέχεια να πάμε για λίγο στο μεγάλο παζάρι. Αφού «συσκεφτήκαμε» αποφασίσαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο. Για να μην καθυστερήσουμε κάναμε checkout και αφήσαμε τις αποσκευές για να περάσουμε να τις πάρουμε αργότερα.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο είναι μέρος του Εθνικού Μουσείου, μαζί με αυτό της Ισλαμικής Τέχνης (κλειστό λόγω έργων) και η αρχιτεκτονική της εισόδου του κτιρίου παραπέμπει στο «Ιβάν» (τετράπλευρο κτίριο με θόλο και τη μια του πλευρά εντελώς ανοικτή) της Ισλαμικής αρχιτεκτονικής και είναι αντίγραφο του τεμένους Taq-i Kisra στην πόλη Κτησιφών (πρωτεύουσα των Σασανιδών), που τα ερείπιά της βρίσκονται στο σημερινό Ιράκ.

Όταν φτάσαμε είδαμε τα κορίτσια μιας τάξης ενός Δημοτικού σχολείου θηλέων, όλα με άσπρο μαντήλι (!!!), να περιμένουν να μπουν στο Μουσείο. Το εισιτήριο μία από τα ίδια. 150.000 ριάλια.
Το Μουσείο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά πάρα πολύ μικρό για τα δεδομένα ενός τόσο μεγάλου πολιτισμού. Ίσως τα Πέρσικα που είδα κάποτε στο Λούβρο να είναι περισσότερα από αυτά της Τεχεράνης (!!). Σίγουρα όμως πιο εντυπωσιακά. Από τη μεγάλη γλυπτική, αν εξαιρέσει κανείς τα γλυπτά στην Περσέπολη (όσα μείνανε δηλαδή),

ελάχιστα έχουν αφήσει στον τόπο τους οι «πολιτισμένοι» της Ευρώπης.
Τέλος πάντων!


Οι συλλογές ξεκινούν από την προϊστορική περίοδο και φτάνουν μέχρι τα τελευταία προϊσλαμικά χρόνια. Όλα ήταν πολύ ενδιαφέροντα αλλά προσωπικά με εντυπωσίασαν λίγα και ξεχωριστά κομμάτια.

Σε ένα μικρό αγγείο του 2ου μισού της 3ης χιλιετίας π.Χ. είναι ζωγραφισμένη μια κατσίκα σε 5 διαδοχικά στιγμιότυπα.

Πλησιάζει το δέντρο, προσπαθεί και ανεβαίνει να φάει και στο τέλος προσπαθεί να κατέβει.
Ίσως πρόκειται για το πρώτο κινούμενο σχέδιο (animation) στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Η κατατοπιστική πινακίδα έχει αποτυπωμένη όλη την εικονογράφηση και φαίνεται πολύ καλά η παραπάνω προσπάθεια της κατσίκας αλλά και του ζωγράφου να την αποτυπώσει!
Με εντυπωσίασαν ακόμα

οι πλάκες με κείμενα σε σφηνοειδή γραφή,

η μούμια ενός νέου άντρα που σκοτώθηκε σε αλατωρυχείο πριν περίπου 800 χρόνια

και κάποια γλυπτά με έντονη ελληνική επιρροή.
Φυσικά δεν ήταν τα μόνα μιας και αρκετά ακόμα από τα εκθέματα ξεχωρίζουν.

Τα ζωόμορφα αντικείμενα (αγγεία και κάποια με ρόδες, ίσως παιχνίδια),

μερικά από τα κομμάτια μεγάλης γλυπτικής,

μια στήλη με κείμενο στα Ελληνικά και άλλα πολλά.

Το ανάγλυφο με τον βασιλιά στο θρόνο του

και τα τμήματα των ανάγλυφων από τις σκάλες από την Περσέπολη είναι καταπληκτικά και 2 μέρες μετά θα βλέπαμε πολλά από τα αριστουργήματα της μνημειακής, Πέρσικης γλυπτικής στα ερείπια της μεγάλης πρωτεύουσας της Περσίας του 6ου ως και 4ου αι. π.Χ.
Ένα άλλο ξεχωριστό «έκθεμα» βρίσκεται μέσα σε μια προθήκη στην είσοδπ του μουσείου.

Πρόκειται για αντίγραφο του «Κυλίνδρου του Κύρου» που το πρωτότυπο βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο (περίεργο, ε!) και το οποίο οι Ιρανοί διεκδικούν με νομικά μέσα (βρε τι μου θυμίζει). Το 2010 οι Βρετανοί το «δάνεισαν» στο μουσείο της Τεχεράνης, αρχικά για 4 μήνες αν και τελικά έμεινε οκτώ.
Αντιγράφω από την ιστοσελίδα ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΏΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ(http://www.humanrights.com/el/what-are-human-rights/brief-history/cyrus-cylinder.html)
«ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Ο Κύλινδρος του Κύρου (539 π.Χ.)
Το 539 π.Χ., τα στρατεύματα του Κύρου του Μεγάλου, του πρώτου βασιλιά της αρχαίας Περσίας, κατέκτησαν την πόλη της Βαβυλώνας. Αλλά οι επόμενες ενέργειές του ήταν αυτές που σήμαναν μια μεγάλη πρόοδο για τον Άνθρωπο. Ελευθέρωσε τους σκλάβους, διακήρυξε ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν τη θρησκεία τους και εδραίωσε φυλετική ισότητα. Αυτές και άλλες αποφάσεις καταγράφηκαν σε ένα κύλινδρο από ψημένο πηλό στην Ακκαδική γλώσσα με σφηνοειδή γραφή.
Το αρχαίο αυτό αρχείο, γνωστό σήμερα ως Κύλινδρος του Κύρου, θεωρείται ως ο πρώτος χάρτης ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον κόσμο. Έχει μεταφραστεί και στις έξι επίσημες γλώσσες του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και οι διατάξεις του προσομοιάζουν με τα τέσσερα πρώτα άρθρα της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.»
Το Σάββατο ήρθε ο Hamidστην ώρα του και μας απαρίθμησε τα αξιοθέατα από τα οποία έπρεπε να διαλέξουμε αυτά που θέλαμε να δούμε, μιας και είχαμε στη διάθεσή μας μόνο λίγες ώρες. Στη μία το μεσημέρι έπρεπε να είμαστε στο αεροδρόμιο Mehrabad για την πτήση μας στο Σιράζ. Αποφασίσαμε να διαλέξουμε μεταξύ του Παλατιού Γκολεστάν και του Αρχαιολογικού Μουσείου και στη συνέχεια να πάμε για λίγο στο μεγάλο παζάρι. Αφού «συσκεφτήκαμε» αποφασίσαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο. Για να μην καθυστερήσουμε κάναμε checkout και αφήσαμε τις αποσκευές για να περάσουμε να τις πάρουμε αργότερα.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο είναι μέρος του Εθνικού Μουσείου, μαζί με αυτό της Ισλαμικής Τέχνης (κλειστό λόγω έργων) και η αρχιτεκτονική της εισόδου του κτιρίου παραπέμπει στο «Ιβάν» (τετράπλευρο κτίριο με θόλο και τη μια του πλευρά εντελώς ανοικτή) της Ισλαμικής αρχιτεκτονικής και είναι αντίγραφο του τεμένους Taq-i Kisra στην πόλη Κτησιφών (πρωτεύουσα των Σασανιδών), που τα ερείπιά της βρίσκονται στο σημερινό Ιράκ.

Όταν φτάσαμε είδαμε τα κορίτσια μιας τάξης ενός Δημοτικού σχολείου θηλέων, όλα με άσπρο μαντήλι (!!!), να περιμένουν να μπουν στο Μουσείο. Το εισιτήριο μία από τα ίδια. 150.000 ριάλια.
Το Μουσείο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά πάρα πολύ μικρό για τα δεδομένα ενός τόσο μεγάλου πολιτισμού. Ίσως τα Πέρσικα που είδα κάποτε στο Λούβρο να είναι περισσότερα από αυτά της Τεχεράνης (!!). Σίγουρα όμως πιο εντυπωσιακά. Από τη μεγάλη γλυπτική, αν εξαιρέσει κανείς τα γλυπτά στην Περσέπολη (όσα μείνανε δηλαδή),

ελάχιστα έχουν αφήσει στον τόπο τους οι «πολιτισμένοι» της Ευρώπης.
Τέλος πάντων!


Οι συλλογές ξεκινούν από την προϊστορική περίοδο και φτάνουν μέχρι τα τελευταία προϊσλαμικά χρόνια. Όλα ήταν πολύ ενδιαφέροντα αλλά προσωπικά με εντυπωσίασαν λίγα και ξεχωριστά κομμάτια.

Σε ένα μικρό αγγείο του 2ου μισού της 3ης χιλιετίας π.Χ. είναι ζωγραφισμένη μια κατσίκα σε 5 διαδοχικά στιγμιότυπα.

Πλησιάζει το δέντρο, προσπαθεί και ανεβαίνει να φάει και στο τέλος προσπαθεί να κατέβει.
Ίσως πρόκειται για το πρώτο κινούμενο σχέδιο (animation) στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Η κατατοπιστική πινακίδα έχει αποτυπωμένη όλη την εικονογράφηση και φαίνεται πολύ καλά η παραπάνω προσπάθεια της κατσίκας αλλά και του ζωγράφου να την αποτυπώσει!
Με εντυπωσίασαν ακόμα

οι πλάκες με κείμενα σε σφηνοειδή γραφή,

η μούμια ενός νέου άντρα που σκοτώθηκε σε αλατωρυχείο πριν περίπου 800 χρόνια

και κάποια γλυπτά με έντονη ελληνική επιρροή.
Φυσικά δεν ήταν τα μόνα μιας και αρκετά ακόμα από τα εκθέματα ξεχωρίζουν.

Τα ζωόμορφα αντικείμενα (αγγεία και κάποια με ρόδες, ίσως παιχνίδια),

μερικά από τα κομμάτια μεγάλης γλυπτικής,

μια στήλη με κείμενο στα Ελληνικά και άλλα πολλά.

Το ανάγλυφο με τον βασιλιά στο θρόνο του

και τα τμήματα των ανάγλυφων από τις σκάλες από την Περσέπολη είναι καταπληκτικά και 2 μέρες μετά θα βλέπαμε πολλά από τα αριστουργήματα της μνημειακής, Πέρσικης γλυπτικής στα ερείπια της μεγάλης πρωτεύουσας της Περσίας του 6ου ως και 4ου αι. π.Χ.
Ένα άλλο ξεχωριστό «έκθεμα» βρίσκεται μέσα σε μια προθήκη στην είσοδπ του μουσείου.

Πρόκειται για αντίγραφο του «Κυλίνδρου του Κύρου» που το πρωτότυπο βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο (περίεργο, ε!) και το οποίο οι Ιρανοί διεκδικούν με νομικά μέσα (βρε τι μου θυμίζει). Το 2010 οι Βρετανοί το «δάνεισαν» στο μουσείο της Τεχεράνης, αρχικά για 4 μήνες αν και τελικά έμεινε οκτώ.
Αντιγράφω από την ιστοσελίδα ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΏΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ(http://www.humanrights.com/el/what-are-human-rights/brief-history/cyrus-cylinder.html)
«ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Ο Κύλινδρος του Κύρου (539 π.Χ.)
Το 539 π.Χ., τα στρατεύματα του Κύρου του Μεγάλου, του πρώτου βασιλιά της αρχαίας Περσίας, κατέκτησαν την πόλη της Βαβυλώνας. Αλλά οι επόμενες ενέργειές του ήταν αυτές που σήμαναν μια μεγάλη πρόοδο για τον Άνθρωπο. Ελευθέρωσε τους σκλάβους, διακήρυξε ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν τη θρησκεία τους και εδραίωσε φυλετική ισότητα. Αυτές και άλλες αποφάσεις καταγράφηκαν σε ένα κύλινδρο από ψημένο πηλό στην Ακκαδική γλώσσα με σφηνοειδή γραφή.
Το αρχαίο αυτό αρχείο, γνωστό σήμερα ως Κύλινδρος του Κύρου, θεωρείται ως ο πρώτος χάρτης ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον κόσμο. Έχει μεταφραστεί και στις έξι επίσημες γλώσσες του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και οι διατάξεις του προσομοιάζουν με τα τέσσερα πρώτα άρθρα της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.»
Last edited: