Nedelja
Moderator
- Μηνύματα
- 1.773
- Likes
- 3.161
- Ταξίδι-Όνειρο
- Whole Africa,Cuba
Περιεχόμενα
Η Ραμάλα είναι και η έδρα της παλαιστινιακής κυβέρνησης με πρόεδρο τον Μαχμούτ Αμπάς ηγετικό στέλεχος της Φατάχ ο οποίος αναγνωρίζεται μόνο στη Δυτική Όχθη από την κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Σαλάμ Φαγιάντ. Στη Λωρίδα της Γάζας η Χαμάς δεν αποδέχεται τα παραπάνω πολιτικά πρόσωπα οπότε η κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Ισμαήλ Χανίγια αναγνωρίζει ως πρόεδρο τον Αζίζ Ντουγουάικ.
Βρίσκεται τόσο κοντά στην Ιερουσαλήμ αλλά και τόσο μακριά αφού τις δύο πόλεις χωρίζει το Τείχος Ασφαλείας όπως το αποκαλεί και ο ιδρυτής του, το Ισραήλ δηλαδή ή Τείχος της Δυτικής Όχθης αλλά η ορθότερη ονομασία κατά τη γνώμη μου είναι το Τείχος της ντροπής. Πολλές φορές το ταξίδι μπορεί να διαρκέσει ώρες λόγω των εξονυχιστικών ελέγχων που γίνονται από Ισραηλινούς στρατιώτες στο Qualandiya checkpoint που θυμίζει φυλακή υψίστης ασφαλείας. Για να περάσει ένας Παλαιστίνιος πρέπει να έχει ειδική άδεια και πολλές φορές ακόμα και τότε –είναι στην αυθαίρετη κρίση των Ισραηλινών- μπορεί να μην του επιτραπεί η διέλευση. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων οι Ισραηλινοί δε διστάζουν να σημαδεύουν με το όπλο τους γεγονός που στην αρχή σου προκαλεί έναν φόβο αλλά ταυτόχρονα και μια ανεξέλεγκτη οργή που πρέπει όμως να συγκρατήσεις γιατί είναι θέμα επιβίωσης. Εγώ όσες φορές ήρθα αντιμέτωπη με κάτι τέτοιο αυτό που ένιωσα ήταν ένα σφίξιμο στο στομάχι και προσπαθούσα να σκεφτώ ότι σε λίγο θα έχει τελειώσει…πως είναι άραγε αυτή η βίαιη εικόνα επίδειξης δύναμης και απανθρωπιάς να είναι μέρος της καθημερινότητας σου;
Έμεινα σε ένα πολύ basic ξενοδοχείο κοντά στην πλατεία Al Manarah που ήταν το κεντρικότερο σημείο της πόλης τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και κυρίως τη νύχτα. Εκεί κοντά βρίσκεται και η πλατεία του Ρολογιού που πρόσφατα μετονομάστηκε σε πλατεία Γιασέρ Αραφάτ. Γενικά είναι μια πάρα πολύ ζωντανή πόλη και επειδή συμπέσαμε και με την περίοδο του Ραμαζανιού τα βράδια στους δρόμους επικρατούσε κυριολεκτικά το αδιαχώρητο, συναυλίες αραβικής μουσικής στις πλατείες, ανοιχτές συζητήσεις για το παλαιστινιακό θέμα, υπαίθριες αγορές να λειτουργούν μέχρι αργά, φωνές, γέλια και κορναρίσματα να γίνονται ένα με το κάλεσμα του Ιμάμη. Πολλά πράγματα να δεις δεν υπάρχουν ακόμα και ο τάφος του Αραφάτ όταν ήμουν εκεί ήταν μη επισκέψιμος, οπότε παίρνεις τα δρομάκια και γίνεσαι ένα με τους ντόπιους και μόλις κερδίσουν την εμπιστοσύνη σου θα νιώσεις ότι βρίσκεσαι σε ένα από τα πιο οικεία μέρη που έχεις βρεθεί στη ζωή σου.
Την επέλεξα ως βάση επειδή έχει πρόσβαση σε όλες τις πόλεις που με ενδιέφεραν να επισκεφτώ καθώς με τα service ταξί (κίτρινα βανάκια που χωράνε 7-8 άτομα και φεύγουνε μόλις γεμίσουν) πας παντού και θεωρώ ότι ήταν η καλύτερη επιλογή γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να δω μια Παλαιστίνη διαφορετική από αυτή που είχα στο μυαλό μου. Μια Παλαιστίνη που μπορεί να έχει περάσει δεινά, να έχει πολεμήσει, να έχει ηττηθεί, να έχει ζήσει την απώλεια, να ταλαιπωρείται καθημερινά από ισραηλινούς ελέγχους, να έχει λίγα αποθέματα νερού και πολλές φορές παντελή έλλειψη πρόσβασης σε στοιχειώδη αγαθά αλλά αντιστέκεται, εργάζεται, πηγαίνει σχολείο, θέλει να σπουδάσει, να ταξιδέψει μα πάνω από όλα θέλει να έχει μια αξιοπρεπή καθημερινότητα. Γιατί μπορεί η Ραμάλα να είναι μια αραβική πόλη με τις υπαίθριες αγορές της, τα τζαμιά της και τις γυναίκες με τις πολύχρωμες μαντίλες, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια πόλη που προσπαθεί να ενσωματώσει και ένα πιο μοντέρνο τρόπο ζωής, με εστιατόρια, μικρά μπαράκια και ξενοδοχεία διασκορπισμένα ανάμεσα στις γωνιές που πουλάνε φαλάφελ, κίμπε, shawarma.
Τη μια στιγμή έτρωγες ζεστό καλαμπόκι από πλανόδιο ανακατεμένο με βούτυρο και καπνιστή πάπρικα και την άλλα χωνόσουν σε έναν καταπράσινο κήπο και δροσιζόσουν με μια Taybeh (μπύρα από παλαιστινιακό ζυθοποιείο) και μπορεί να μην είναι η καλύτερη μπύρα που θα έχεις πιεί στη ζωή σου και η γεύση της να είναι αδιάφορη αλλά μην ξεχνάς ότι έχει τη γεύση της επανάστασης και γι αυτό το λόγο θα σου μείνει αξέχαστη…
Βρίσκεται τόσο κοντά στην Ιερουσαλήμ αλλά και τόσο μακριά αφού τις δύο πόλεις χωρίζει το Τείχος Ασφαλείας όπως το αποκαλεί και ο ιδρυτής του, το Ισραήλ δηλαδή ή Τείχος της Δυτικής Όχθης αλλά η ορθότερη ονομασία κατά τη γνώμη μου είναι το Τείχος της ντροπής. Πολλές φορές το ταξίδι μπορεί να διαρκέσει ώρες λόγω των εξονυχιστικών ελέγχων που γίνονται από Ισραηλινούς στρατιώτες στο Qualandiya checkpoint που θυμίζει φυλακή υψίστης ασφαλείας. Για να περάσει ένας Παλαιστίνιος πρέπει να έχει ειδική άδεια και πολλές φορές ακόμα και τότε –είναι στην αυθαίρετη κρίση των Ισραηλινών- μπορεί να μην του επιτραπεί η διέλευση. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων οι Ισραηλινοί δε διστάζουν να σημαδεύουν με το όπλο τους γεγονός που στην αρχή σου προκαλεί έναν φόβο αλλά ταυτόχρονα και μια ανεξέλεγκτη οργή που πρέπει όμως να συγκρατήσεις γιατί είναι θέμα επιβίωσης. Εγώ όσες φορές ήρθα αντιμέτωπη με κάτι τέτοιο αυτό που ένιωσα ήταν ένα σφίξιμο στο στομάχι και προσπαθούσα να σκεφτώ ότι σε λίγο θα έχει τελειώσει…πως είναι άραγε αυτή η βίαιη εικόνα επίδειξης δύναμης και απανθρωπιάς να είναι μέρος της καθημερινότητας σου;




Έμεινα σε ένα πολύ basic ξενοδοχείο κοντά στην πλατεία Al Manarah που ήταν το κεντρικότερο σημείο της πόλης τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και κυρίως τη νύχτα. Εκεί κοντά βρίσκεται και η πλατεία του Ρολογιού που πρόσφατα μετονομάστηκε σε πλατεία Γιασέρ Αραφάτ. Γενικά είναι μια πάρα πολύ ζωντανή πόλη και επειδή συμπέσαμε και με την περίοδο του Ραμαζανιού τα βράδια στους δρόμους επικρατούσε κυριολεκτικά το αδιαχώρητο, συναυλίες αραβικής μουσικής στις πλατείες, ανοιχτές συζητήσεις για το παλαιστινιακό θέμα, υπαίθριες αγορές να λειτουργούν μέχρι αργά, φωνές, γέλια και κορναρίσματα να γίνονται ένα με το κάλεσμα του Ιμάμη. Πολλά πράγματα να δεις δεν υπάρχουν ακόμα και ο τάφος του Αραφάτ όταν ήμουν εκεί ήταν μη επισκέψιμος, οπότε παίρνεις τα δρομάκια και γίνεσαι ένα με τους ντόπιους και μόλις κερδίσουν την εμπιστοσύνη σου θα νιώσεις ότι βρίσκεσαι σε ένα από τα πιο οικεία μέρη που έχεις βρεθεί στη ζωή σου.




Την επέλεξα ως βάση επειδή έχει πρόσβαση σε όλες τις πόλεις που με ενδιέφεραν να επισκεφτώ καθώς με τα service ταξί (κίτρινα βανάκια που χωράνε 7-8 άτομα και φεύγουνε μόλις γεμίσουν) πας παντού και θεωρώ ότι ήταν η καλύτερη επιλογή γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να δω μια Παλαιστίνη διαφορετική από αυτή που είχα στο μυαλό μου. Μια Παλαιστίνη που μπορεί να έχει περάσει δεινά, να έχει πολεμήσει, να έχει ηττηθεί, να έχει ζήσει την απώλεια, να ταλαιπωρείται καθημερινά από ισραηλινούς ελέγχους, να έχει λίγα αποθέματα νερού και πολλές φορές παντελή έλλειψη πρόσβασης σε στοιχειώδη αγαθά αλλά αντιστέκεται, εργάζεται, πηγαίνει σχολείο, θέλει να σπουδάσει, να ταξιδέψει μα πάνω από όλα θέλει να έχει μια αξιοπρεπή καθημερινότητα. Γιατί μπορεί η Ραμάλα να είναι μια αραβική πόλη με τις υπαίθριες αγορές της, τα τζαμιά της και τις γυναίκες με τις πολύχρωμες μαντίλες, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια πόλη που προσπαθεί να ενσωματώσει και ένα πιο μοντέρνο τρόπο ζωής, με εστιατόρια, μικρά μπαράκια και ξενοδοχεία διασκορπισμένα ανάμεσα στις γωνιές που πουλάνε φαλάφελ, κίμπε, shawarma.



Τη μια στιγμή έτρωγες ζεστό καλαμπόκι από πλανόδιο ανακατεμένο με βούτυρο και καπνιστή πάπρικα και την άλλα χωνόσουν σε έναν καταπράσινο κήπο και δροσιζόσουν με μια Taybeh (μπύρα από παλαιστινιακό ζυθοποιείο) και μπορεί να μην είναι η καλύτερη μπύρα που θα έχεις πιεί στη ζωή σου και η γεύση της να είναι αδιάφορη αλλά μην ξεχνάς ότι έχει τη γεύση της επανάστασης και γι αυτό το λόγο θα σου μείνει αξέχαστη…

Attachments
-
10,9 KB Προβολές: 57
Last edited by a moderator: