Παλαιστίνη Παλαιστίνη, εκεί που οι θεοί στρέφουν αλλού το βλέμμα…

Nedelja

Moderator
Μηνύματα
1.773
Likes
3.136
Ταξίδι-Όνειρο
Whole Africa,Cuba

Η Ναμπλούς, χτισμένη πάνω στα ερείπια της αρχαίας ρωμαϊκής Νεάπολης, είναι μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της Δυτικής όχθης με πληθυσμό γύρω στους 130.000 κατοίκους. Ανήκει στη λεγόμενη Ζώνη Α των παλαιστινιακών εδαφών γεγονός που σημαίνει ότι βρίσκεται κάτω από πλήρη παλαιστινιακό πολιτικό και στρατιωτικό έλεγχο. Εδώ να κάνω μια μικρή παρένθεση και να αναφέρω ότι η Δυτική Όχθη χωρίζεται σε 3 περιοχές, την Α που αναφέρθηκε και αποτελεί το 3% , τη Β που αποτελεί το 27% όπου μεν τον πολιτικό έλεγχο έχουν οι Παλαιστίνιοι αλλά τον στρατιωτικό Ισραηλινοί και τέλος τη Γ και μεγαλύτερη όπου αποτελεί το 70% και βρίσκεται υπό πλήρη ισραηλινό έλεγχο. (στοιχεία με βάση το Lonely Planet 2010)
Η Ναμπλούς έτσι ανήκει στις πόλεις όπου η είσοδος για τους Ισραηλινούς είναι απαγορευτική, είναι από τις πόλεις που κρατάνε ψηλά τη σημαία της παλαιστινιακής επανάστασης γεγονός που το πλήρωσε πολύ ακριβά μετά το ξέσπασμα της δεύτερης Ιντιφάντα το 2000. Κατά τις συγκρούσεις που ακολούθησαν εκείνο το χρονικό διάστημα, το 2002 και με αφορμή μια επίθεση αυτοκτονίας οργανωμένη από τη Χαμάς που στοίχισε τη ζωή σε 30 ισραηλινούς ο Ισραηλινός στρατός έθεσε σε εφαρμογή μια αιματηρή επιχείρηση με τη Ναμπλούς να αποτελεί από τους κύριους στόχους και ένα από τα σκληρότερα πεδία μαχών. Η πόλη δέχθηκε επίθεση τόσο από τανκ όσο και με εναέριους βομβαρδισμούς με αποτέλεσμα πολλά σπίτια αλλά και σημαντικά μνημεία της να καταστραφούν ολοσχερώς ή να υποστούν σοβαρότατες ζημιές. Τα τελευταία χρόνια η φυσιολογική ζωή έχει επιστρέψει στη Ναμπλούς αλλά δεν παύει να είναι μια πόλη που δεν ξεχνά την ανάγκη για αγώνα και απελευθέρωση, έτσι περπατώντας στους δρόμους της πόλης βλέπεις παντού φωτογραφίες και μνημεία αφιερωμένα σε όσους θυσιάστηκαν για μια ελεύθερη Παλαιστίνη.
Οι εικόνες των μαρτύρων όπως τους αποκαλούν ήταν και από τα πρώτα πράγματα που αντίκρισα με το πάτησα το πόδι μου στην πόλη και σαν πρώτη εικόνα σίγουρα σου προκαλεί περίεργα συναισθήματα αλλά με το που θα πιάσεις κουβέντα με τον πρώτο ντόπιο που θα σε πλησιάσει περίεργα επειδή δεν βλέπει συχνά τουρίστες θα συνειδητοποιήσεις ότι η ζωή στη Ναμπλούς συνεχίζεται. Δε θα σου μιλήσουν εύκολα για τα όσα έχουν ζήσει ούτε θα αρχίσουν πολιτικές συζητήσεις, θα παινευτούν για το knafeh (κιουνεφέ) και τα σαπούνια τους -καθώς υπάρχουν εργοστάσια που φτιάχνουν μοναδικά σαπούνια με βάση το ελαιόλαδο- και θα χαρούν που τους δήλωσες ότι έχεις έρθει στην πόλη τους για τουρισμό, θα προσφερθούν να σε βοηθήσουν σε ότι χρειαστείς και μόλις καταλάβουν ότι προσανατολίστηκες θα σε αποχαιρετίσουν εγκάρδια.

afarm9.staticflickr.com_8174_8003479794_c066848b04_z.jpg


Το κεντρικότερο σημείο της πόλης είναι η πλατεία των μαρτύρων Shaheedsquare, από εκεί μπορείς εύκολα να χωθείς στα στενάκια της παλιάς πόλης.

afarm9.staticflickr.com_8452_8003476717_01eb2d0cf2_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8179_8003480817_c76bba678d_z.jpg


Η παλιά πόλη Al Qasaba είναι για κάποιον που του αρέσουν οι αραβικές αγορές με τα σουκ και τα μικρομάγαζα μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Αρώματα μπαχαρικών και γλυκών στην ατμόσφαιρα, φρούτα, λαχανικά, πολύχρωμα τουρσιά, σαπούνια απλωμένα σε πάγκους ή σε μικρά μαγαζάκια εικόνες που πάντα με γοητεύουν…

afarm9.staticflickr.com_8313_8003481605_2d7dd20a7a_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8033_8003481930_8e24fa914b_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8307_8003481474_3aa0a37ec0_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8450_8003481034_8a34430499_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8454_8003480222_d8a1d4dcc4_z.jpg


Περιπλανηθήκαμε αρκετά, χαιρετίσαμε και μας χαιρέτισε όλος ο κόσμος κυριολεκτικά και εκείνες τις στιγμές βλέποντας τους ανθρώπους αυτούς να είναι τόσο εγκάρδιοι, τόσο χαμογελαστοί γεμάτοι ενέργεια, παρόλο που ήταν Ραμαζάνι και η μέρα ήταν ζεστή, συνειδητοποίησα πόσο δυνατός μπορεί να είναι ένας άνθρωπος που περνάει δύσκολα αλλά δεν το βάζει κάτω, κοιτάει ψηλά και συνεχίζει.
Το σημαντικότερο τζαμί της Ναμπλούς είναι το Al-Kebir Mosque μας είχαν πει ότι έχει ενδιαφέρον να το επισκεφτείς γιατί είναι χτισμένο πάνω σε μια βυζαντινή εκκλησία αλλά λόγω Ραμαζανιού ατυχήσαμε.
Επίσης λίγο έξω από την πόλη βρίσκεται το πηγάδι του Ιακώβ που θεωρείται ότι ήταν το μέρος που έδωσε νερό η καλή Σαμαρείτιδα στο Χριστό , εγώ προσωπικά δεν πήγα.


afarm9.staticflickr.com_8460_8003478603_c576f8b628_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8445_8003481255_4c5db88cd5_z.jpg


Από τη Ναμπλούς δε φεύγεις άμα δε φας κιουνεφέ, τυρί λευκό μαστιχωτό τυλιγμένο σε κανταΐφι και πολύ αρωματικό σιρόπι. Θεωρείται η πόλη που κάνει το καλύτερο ανάμεσα σε όλες τις αραβικές πόλεις. Εγώ για να είμαι ειλικρινής παρόλο που το βρήκα πολύ αρωματικό και νόστιμο το έφαγα κρύο ενώ τρώγεται αυστηρά ζεστό γιατί δεν είχε λήξει το Ραμαζάνι όταν το αγόρασα και ντρεπόμουν να το φάω μπροστά στον κόσμο.

afarm9.staticflickr.com_8447_8003483167_b9b45df62e_z.jpg


Να τονίσω ότι γενικότερα στις αραβικές χώρες οι γυναίκες θα πρέπει να είναι ντυμένες σεβόμενες τα μουσουλμανικά ήθη αλλά στην Παλαιστίνη λόγω της έλλειψης τουριστών καλό θα ήταν αυτό να το τηρούμε ακόμα πιο πιστά. Δεν κυκλοφόρησα λεπτό χωρίς μακρύ παντελόνι και πουκαμίσα και φρόντιζα να έχω και τα μαλλιά μου μαζεμένα, επίσης επειδή κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούσαμε τοπικά λεωφορεία και servees ταξί τα οποία μοιραζόμασταν με ντόπιους και πολλές φορές με οικογένειες θεωρήσαμε ότι δεν ήταν σωστό να προκαλούμε με μια δυτικού τύπου εικόνα, όχι γιατί φοβόμασταν αντιδράσεις αλλά καθαρά από θέμα σεβασμού απέναντι σε μια τόσο απλόχερη φιλοξενία.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

Nedelja

Moderator
Μηνύματα
1.773
Likes
3.136
Ταξίδι-Όνειρο
Whole Africa,Cuba
Ραμάλα

Η Ραμάλα είναι και η έδρα της παλαιστινιακής κυβέρνησης με πρόεδρο τον Μαχμούτ Αμπάς ηγετικό στέλεχος της Φατάχ ο οποίος αναγνωρίζεται μόνο στη Δυτική Όχθη από την κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Σαλάμ Φαγιάντ. Στη Λωρίδα της Γάζας η Χαμάς δεν αποδέχεται τα παραπάνω πολιτικά πρόσωπα οπότε η κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Ισμαήλ Χανίγια αναγνωρίζει ως πρόεδρο τον Αζίζ Ντουγουάικ.
Βρίσκεται τόσο κοντά στην Ιερουσαλήμ αλλά και τόσο μακριά αφού τις δύο πόλεις χωρίζει το Τείχος Ασφαλείας όπως το αποκαλεί και ο ιδρυτής του, το Ισραήλ δηλαδή ή Τείχος της Δυτικής Όχθης αλλά η ορθότερη ονομασία κατά τη γνώμη μου είναι το Τείχος της ντροπής. Πολλές φορές το ταξίδι μπορεί να διαρκέσει ώρες λόγω των εξονυχιστικών ελέγχων που γίνονται από Ισραηλινούς στρατιώτες στο Qualandiya checkpoint που θυμίζει φυλακή υψίστης ασφαλείας. Για να περάσει ένας Παλαιστίνιος πρέπει να έχει ειδική άδεια και πολλές φορές ακόμα και τότε –είναι στην αυθαίρετη κρίση των Ισραηλινών- μπορεί να μην του επιτραπεί η διέλευση. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων οι Ισραηλινοί δε διστάζουν να σημαδεύουν με το όπλο τους γεγονός που στην αρχή σου προκαλεί έναν φόβο αλλά ταυτόχρονα και μια ανεξέλεγκτη οργή που πρέπει όμως να συγκρατήσεις γιατί είναι θέμα επιβίωσης. Εγώ όσες φορές ήρθα αντιμέτωπη με κάτι τέτοιο αυτό που ένιωσα ήταν ένα σφίξιμο στο στομάχι και προσπαθούσα να σκεφτώ ότι σε λίγο θα έχει τελειώσει…πως είναι άραγε αυτή η βίαιη εικόνα επίδειξης δύναμης και απανθρωπιάς να είναι μέρος της καθημερινότητας σου;

afarm9.staticflickr.com_8440_8003524689_3051d4615c_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8177_8003518569_5968910142_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8038_8003517669_79541e216e_z.jpg



afarm9.staticflickr.com_8176_8003518273_ff2a6ffc41_z.jpg



Έμεινα σε ένα πολύ basic ξενοδοχείο κοντά στην πλατεία Al Manarah που ήταν το κεντρικότερο σημείο της πόλης τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και κυρίως τη νύχτα. Εκεί κοντά βρίσκεται και η πλατεία του Ρολογιού που πρόσφατα μετονομάστηκε σε πλατεία Γιασέρ Αραφάτ. Γενικά είναι μια πάρα πολύ ζωντανή πόλη και επειδή συμπέσαμε και με την περίοδο του Ραμαζανιού τα βράδια στους δρόμους επικρατούσε κυριολεκτικά το αδιαχώρητο, συναυλίες αραβικής μουσικής στις πλατείες, ανοιχτές συζητήσεις για το παλαιστινιακό θέμα, υπαίθριες αγορές να λειτουργούν μέχρι αργά, φωνές, γέλια και κορναρίσματα να γίνονται ένα με το κάλεσμα του Ιμάμη. Πολλά πράγματα να δεις δεν υπάρχουν ακόμα και ο τάφος του Αραφάτ όταν ήμουν εκεί ήταν μη επισκέψιμος, οπότε παίρνεις τα δρομάκια και γίνεσαι ένα με τους ντόπιους και μόλις κερδίσουν την εμπιστοσύνη σου θα νιώσεις ότι βρίσκεσαι σε ένα από τα πιο οικεία μέρη που έχεις βρεθεί στη ζωή σου.

afarm9.staticflickr.com_8172_8003484978_71c4c54709_z.jpg



afarm9.staticflickr.com_8442_8003484144_f1cc7151f4_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8313_8003477518_06d1da91ac_z.jpg



afarm9.staticflickr.com_8174_8003476369_bc585e58e2_z.jpg


Την επέλεξα ως βάση επειδή έχει πρόσβαση σε όλες τις πόλεις που με ενδιέφεραν να επισκεφτώ καθώς με τα service ταξί (κίτρινα βανάκια που χωράνε 7-8 άτομα και φεύγουνε μόλις γεμίσουν) πας παντού και θεωρώ ότι ήταν η καλύτερη επιλογή γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να δω μια Παλαιστίνη διαφορετική από αυτή που είχα στο μυαλό μου. Μια Παλαιστίνη που μπορεί να έχει περάσει δεινά, να έχει πολεμήσει, να έχει ηττηθεί, να έχει ζήσει την απώλεια, να ταλαιπωρείται καθημερινά από ισραηλινούς ελέγχους, να έχει λίγα αποθέματα νερού και πολλές φορές παντελή έλλειψη πρόσβασης σε στοιχειώδη αγαθά αλλά αντιστέκεται, εργάζεται, πηγαίνει σχολείο, θέλει να σπουδάσει, να ταξιδέψει μα πάνω από όλα θέλει να έχει μια αξιοπρεπή καθημερινότητα. Γιατί μπορεί η Ραμάλα να είναι μια αραβική πόλη με τις υπαίθριες αγορές της, τα τζαμιά της και τις γυναίκες με τις πολύχρωμες μαντίλες, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια πόλη που προσπαθεί να ενσωματώσει και ένα πιο μοντέρνο τρόπο ζωής, με εστιατόρια, μικρά μπαράκια και ξενοδοχεία διασκορπισμένα ανάμεσα στις γωνιές που πουλάνε φαλάφελ, κίμπε, shawarma.

afarm9.staticflickr.com_8042_8003519042_f32e73961f_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8315_8003478010_43f44f5f71_z.jpg


afarm9.staticflickr.com_8445_8003519404_bb30483da2_z.jpg



Τη μια στιγμή έτρωγες ζεστό καλαμπόκι από πλανόδιο ανακατεμένο με βούτυρο και καπνιστή πάπρικα και την άλλα χωνόσουν σε έναν καταπράσινο κήπο και δροσιζόσουν με μια Taybeh (μπύρα από παλαιστινιακό ζυθοποιείο) και μπορεί να μην είναι η καλύτερη μπύρα που θα έχεις πιεί στη ζωή σου και η γεύση της να είναι αδιάφορη αλλά μην ξεχνάς ότι έχει τη γεύση της επανάστασης και γι αυτό το λόγο θα σου μείνει αξέχαστη…

afarm9.staticflickr.com_8171_8003476009_7b6f021e2f_z.jpg
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Ενδιαφέρουσα η ανταπόκριση από την βασανισμένη ιερή γη των Παλαιστινίων, αλλά εύχομαι η γράφουσα να μην προβεί σε αγιοποίηση των κατοίκων της... ναι, οι Παλαιστίνιοι υποφέρουν και σε τίποτε δεν φταίει ο απλός λαός για τα δεινά που περνάει, αλλά... δεν ασπάζομαι την απλοϊκή άποψη που υποστηρίζει ότι ο λαός έχει τους κυβερνώντες που του αξίζουν, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση οι εκάστοτε Παλαιστινιακές αρχές ελάχιστα νοιάζονται για τον απλό κόσμο και πάντα βρίσκουν την εύκολη λύση... για όλα φταίει το Ισραήλ... το πρόβλημα σε αυτή την τόσο μυστήρια περιοχή του πλανήτη είναι τόσο σύνθετο που πιστεύω ελάχιστους ικανοποιεί αυτή η τόσο απλοϊκή άποψη...
 

Nedelja

Moderator
Μηνύματα
1.773
Likes
3.136
Ταξίδι-Όνειρο
Whole Africa,Cuba
Δε θα διαφωνήσω ουσιαστικά σε όσα αναφέρει παραπάνω ο Traveller εξάλλου η τελευταία πρόταση της 1ης παραγράφου μου συνοψίζει εν ολίγοις αυτό που πιστεύω...Η ειρήνη αυτή τη στιγμή στο μέρος αυτό είναι κάτι που δύσκολα θα επικρατήσει και ευθύνες έχουν και οι δύο πλευρές όχι όμως στο ίδιο ποσοστό και ας μην ξεχνάμε οτι το παιχνίδι δεν παίζεται με ίσους όρους. Αγιοποίηση της παλαιστινιακής πολιτικής δεν έχω σκοπό σε καμία περίπτωση να κάνω, όμως δεν μπορώ να ξεχάσω και να μην κρατήσω μέσα μου υπέροχες αναμνήσεις από υπέροχους, φιλικούς και φιλόξενους ανθρώπους που η καθημερινότητα τους δυσκολεύεται πάρα πολύ από το πολιτικό παιχνίδι που παίζεται στις πλάτες τους και σε αυτό το παιχνίδι δυστυχώς το Ισραήλ παίζει σκληρή επίθεση.
Αμφιταλαντεύτηκα πάρα πολύ αν έπρεπε να γράψω για το μικρό ταξίδι μου στην Παλαιστίνη για πολλούς και διάφορους λόγους, τελικά αποφάσισα με λίγα λόγια και κάποιες εικόνες να δείξω τη ζωή των ανθρώπων εκεί όπως την είδα και τη βίωσα, τα συμπεράσματα δικά σας...
 

alma

Member
Μηνύματα
3.729
Likes
15.110
Θέλει πολύ κουράγιο για να πάρεις την απόφαση για ένα τέτοιο ταξίδι,όταν ξέρεις ότι κατά τη διάρκεια του θα πιθανόν θα πονάει η ψυχή σου με αυτά που βλέπεις.Μπράβο που παρόλα αυτά τόλμησες.
Η σκληρή πολιτική του Ισραήλ μπορεί να έχει "γονατίσει" βασικές υποδομές,αλλά όπως βλέπω και από την περιγραφή σου,ευτυχώς δεν έχει καταφέρει να γονατίσει τον Παλαιστηνιακό λαό.Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

North66

Member
Μηνύματα
4.303
Likes
5.039
Επόμενο Ταξίδι
Γεωργία
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Για τους Εβραίους κατά τα βιβλικά χρόνια αποτέλεσαν τη γη της επαγγελίας, για τους Χριστιανούς είναι το μέρος που ο Θεός ενώθηκε με τον άνθρωπο, αφού όχι μόνο εκεί γεννήθηκε ο Υιός του αλλά ήταν και η περιοχή που έζησε και δίδαξε ο Χριστός, τέλος πολλά μέρη συνδέονται με τον Μωάμεθ και τους προγόνους του έτσι θεωρούνται ιερά χώματα και για τους Μουσουλμάνους.
Eίχα την εντύπωση ότι σύμφωνα με το Κοράνι ο Μωάμεθ δεν επισκέφτηκε ποτέ στη ζωή του την περιοχή της Παλαιστίνης και την Ιερουσαλήμ ως φυσική παρουσία, ίσως μόνο σαν ψυχική παρουσία μέσω ενός ονείρου.
 

elenara88

Member
Μηνύματα
1.789
Likes
1.817
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική, Περού, Ινδία
Eίχα την εντύπωση ότι σύμφωνα με το Κοράνι ο Μωάμεθ δεν επισκέφτηκε ποτέ στη ζωή του την περιοχή της Παλαιστίνης και την Ιερουσαλήμ ως φυσική παρουσία, ίσως μόνο σαν ψυχική παρουσία μέσω ενός ονείρου.
συνδεονται ειπε δεν ειπε οτι ηπιε καφε εκει...
 

Nedelja

Moderator
Μηνύματα
1.773
Likes
3.136
Ταξίδι-Όνειρο
Whole Africa,Cuba
Eίχα την εντύπωση ότι σύμφωνα με το Κοράνι ο Μωάμεθ δεν επισκέφτηκε ποτέ στη ζωή του την περιοχή της Παλαιστίνης και την Ιερουσαλήμ ως φυσική παρουσία, ίσως μόνο σαν ψυχική παρουσία μέσω ενός ονείρου.
Το κοράνι για να είμαι ειλικρινής δεν το έχω διαβάσει, παρά μόνο αποσπάσματα και προφανώς αυτό που έγραψα δεν είναι δικό μου αυθαίρετο συμπέρασμα αλλά είναι η πεποίθηση που έχουν οι μουσουλμάνοι. Για παράδειγμα στο Dome of the Rock στην Ιερουσαλήμ (την οποία οι Παλαιστίνιοι θεωρούν δικό τους έδαφος) είναι για το Ισλάμ ο τόπος όπου συνέβη η ανάληψη του Μωάμεθ στον παράδεισο. Επίσης στη Χεβρώνα υπάρχει ο τάφος του Αβραάμ που αναφέρεται στο κοράνι. Το κατά πόσο ιστορικά τεκμηριωμένα είναι τα παραπάνω δεν μπορώ να γνωρίζω, αυτό που γνωρίζω με βεβαιότητα όμως κατόπιν συζητήσεων με ντόπιους είναι οτι θεωρούν κάποιες περιοχές των παλαιστινιακών εδαφών ''άγιους τόπους''.
 

North66

Member
Μηνύματα
4.303
Likes
5.039
Επόμενο Ταξίδι
Γεωργία
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
συνδεονται ειπε δεν ειπε οτι ηπιε καφε εκει...
Mε αυτές τις αυθαίρετες διατυπώσεις φτάσαμε σε όλο αυτό το μίσος στην περιοχή που ο καθένας θεωρεί την Παλαιστίνη πατρογονικό του έδαφος. Η πρώτη επαφή που είχαν οι μουσουλμάνοι με την περιοχή ήταν μερικά χρόνια μετά απ' το θάνατο του Μωάμεθ όταν κατέλαβαν την Ιερουσαλήμ.

...και προφανώς αυτό που έγραψα δεν είναι δικό μου αυθαίρετο συμπέρασμα αλλά είναι η πεποίθηση που έχουν οι μουσουλμάνοι...
Από συζητήσεις που έχω κάνει με φίλο Ιορδανό θρήσκο μουσουλμάνο, έχω διαπιστώσει ότι αυτό που λες δεν ισχύει. Το Κοράνι μιλάει ξεκάθαρα στο όνειρο Ίσρα και Μιράζ για τη βιωματική εμπειρία που έζησε ένα βράδυ ο Μωάμεθ σύμφωνα με την οποία μεταφέρθηκε απ' την Μέκκα στην Ιερουσαλήμ. Σε ένα βράδυ έτσι για ένα ταξίδι που διαρκούσε μέρες τότε... αυτά.
 

Nedelja

Moderator
Μηνύματα
1.773
Likes
3.136
Ταξίδι-Όνειρο
Whole Africa,Cuba
Mε αυτές τις αυθαίρετες διατυπώσεις φτάσαμε σε όλο αυτό το μίσος στην περιοχή που ο καθένας θεωρεί την Παλαιστίνη πατρογονικό του έδαφος. Η πρώτη επαφή που είχαν οι μουσουλμάνοι με την περιοχή ήταν μερικά χρόνια μετά απ' το θάνατο του Μωάμεθ όταν κατέλαβαν την Ιερουσαλήμ.
Καταρχήν να τονίσω οτι δεν έχω καμιά πρόθεση να αμφισβητήσω αυτά που αναφέρεις. Η αναφορά μου αυτή στις 3 θρησκείες ήταν καθαρά για να τονίσω την ειρωνία του θέματος και της υποκρισίας της απόλυτης πίστης. Μέρη που θεωρούνται ευλογημένα να είναι τόσο πολύπαθα και βασανισμένα. Θέλω να πιστεύω οτι έγινα κατανοητή και να τονίσω για άλλη μια φορά οτι εγώ θα μοιραστώ μαζί σας λίγες εικόνες και κάποια συναισθήματα, το τι θα κρατήσετε, τι θα πετάξετε, τι θα αμφισβητήσετε είναι καθαρά στην κρίση σας.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Όλοι όσοι έχουμε πάει στην Παλαιστίνη και στο Ισραήλ ξέρουμε μέσες άκρες πως είναι η κατάσταση... από την μια έχουμε ένα κράτος που με όπλο την στρατιωτική δύναμη και τον τσαμπουκά προσπαθεί και καταφέρνει να περάσει τις θέσεις του και από την άλλη έναν απελπισμένο λαό που άγεται και φέρεται από μια αργυρώνητη και αρχομανή ηγεσία που κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο... στο συγκεκριμένο πρόβλημα είμαι παγερά ουδέτερος και προσπαθώ να είμαι αντικειμενικός... βεβαίως το Ισραήλ έχει κάνει εγκλήματα και το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης αλλά και η Παλαιστινιακή ηγεσία δεν είναι άμοιρη ευθυνών... τώρα βέβαια δικαίως θα μου πείτε γιατί να πληρώνει ο απλός λαός τα λάθη της ηγεσίας του αλλά τι να κάνουμε αυτά έχει η ρουφιάνα η ζωή... όταν καταλάβουν και οι δύο ότι οι στρατιωτικές επιδείξεις μάλλον επιτείνουν το πρόβλημα παρά του λύουν τότε θα έχει γίνει και το μεγαλύτερο βήμα για την λύση του προβλήματος...

Υ.Γ. Αυτό το δεν έχει καταφέρει να γονατίσει τον Παλαιστινιακό λαό μπορείτε να μου το κάνετε λιανά... όταν εξαρτάσαι από κάποιον οικονομικά και βασίζεις σε αυτόν την επιβίωσή σου μάλλον θέλοντας και μη έχεις γονατίσει...

Υ.Γ. Μια απορία... μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί δεν ανοίγουν τα σύνορα της Παλαιστίνης με την Αίγυπτο?
 

Nedelja

Moderator
Μηνύματα
1.773
Likes
3.136
Ταξίδι-Όνειρο
Whole Africa,Cuba
Υ.Γ. Αυτό το δεν έχει καταφέρει να γονατίσει τον Παλαιστινιακό λαό μπορείτε να μου το κάνετε λιανά... όταν εξαρτάσαι από κάποιον οικονομικά και βασίζεις σε αυτόν την επιβίωσή σου μάλλον θέλοντας και μη έχεις γονατίσει...
Εγώ δεν ανέφερα πουθενά οτι ο παλαιστινιακός δεν αντιμετωπίζει προβλήματα, ακριβώς το αντίθετο. Έχει μια σκληρή καθημερινότητα και αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα σε επίπεδο οικονομίας, υποδομών, παροχών υγείας κ.α . Για παράδειγμα στη Χεβρώνα βρίσκεται το τελευταίο εργοστάσιο παλαιστινιακών μαντιλιών το οποίο κινδυνεύει να κλείσει λόγω δυσκολίας εξεύρεσης πρώτων υλών.
Παρόλα αυτά όμως οι άνθρωποι δεν μεμψιμοιρούν, δε συνάντησα πουθενά απλωμένα χέρια για ελεημοσύνη παρά μόνο για να μου προσφέρουν. Προσπαθούν αν όχι όλοι οι περισσότεροι να αποδεχτούν την καθημερινότητα τους και να τη βιώσουν με όσο περισσότερη αξιοπρέπεια και περηφάνια μπορουν.


Υ.Γ. Μια απορία... μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί δεν ανοίγουν τα σύνορα της Παλαιστίνης με την Αίγυπτο?
Θα ήθελα κι εγώ να μου λυθεί αυτή η απορία αλλά νομίζω οτι στο τέλος θα ξεφύγει πολύ το θέμα.

Καλά τους είχα εγώ τους ενδοιασμούς μου, κάποια μέλη που με παρότρυναν θα τα πάρω στο κυνήγι...:D
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.871
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom