Nedelja
Moderator
- Μηνύματα
- 1.773
- Likes
- 3.161
- Ταξίδι-Όνειρο
- Whole Africa,Cuba
Περιεχόμενα
Η Χεβρώνα είναι η μεγαλύτερη πόλη της Δυτικής Όχθης που επισκέφτηκα, με πληθυσμό γύρω στους 160.000 κατοίκους και με μια πολύ μπερδεμένη και πολυτάραχη ιστορία είναι σίγουρα ένα μέρος που δύσκολα θα ξεχάσω. Η Χεβρώνα ή Αλ Καλίλ στα αραβικά, πληροφορία που θα σας χρειαστεί όταν θα θέλετε να πάρετε servees ταξί για εκεί, ήταν για μένα η ευχάριστη και δυσάρεστη ταυτοχρόνως έκπληξη του ταξιδιού μου. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πόλη με πολύ όμορφη και γραφική παλιά πόλη αλλά έχει και μια περίεργη ιδιαιτερότητα, υπάρχουν εβραϊκοί εποικισμοί μέσα στο κέντρο της πόλης. Μια πόλη χωρισμένη στην καρδιά της και όχι με σύνορα κάθετα αλλά με οριζόντια.
Εβραϊκοί εποικισμοί υπάρχουν γενικότερα σε διάφορα μέρη της Δυτικής Όχθης και έχουν δημιουργηθεί για 2 κυρίως λόγους, ο ένας είναι ότι η ισραηλινή κυβέρνηση προσέφερε κίνητρα όπως φοροαπαλλαγές, παροχή εργασίας και κατοικίας για όσους αποφάσιζαν να εγκατασταθούν εκεί και ο άλλος ότι κάποιοι ακραίοι εθνικιστές εβραίοι πίστεψαν ότι έπρεπε να εγκατασταθούν στα χώματα που τους έδωσε ο Θεός και εγκαταστάθηκαν εκεί αυτοβούλως παρακάμπτοντας πολλές φορές ακόμα και την ίδια την ισραηλινή κυβέρνηση. Οι έποικοι ζουν σε περιοχές περιτειχισμένες και φυλασσόμενες με αυστηρά μέτρα ασφαλείας και η ζωή τους δεν έχει καμία σχέση με των παλαιστινίων, ζουν με πρότυπα δυτικού τύπου και λέγεται μάλιστα ότι πολλές φορές αντλούν αποθέματα νερού από γειτονικές πόλεις και χωριά με αποτέλεσμα να κάνουν τη ζωή των παλαιστινίων ακόμα δυσκολότερη. Αυτό πάντως που διαπίστωσα προσωπικά είναι ότι από όπου πέρασα και υπήρχε εβραϊκός εποικισμός και καταπράσινοι κήποι στα σπίτια υπήρχαν και κανένα σπίτι δεν είχε βαρέλια στη ταράτσα του για να συγκεντρώνει νερό παρά μόνο ηλιακούς θερμοσίφωνες και φωτοβολταϊκά, εικόνα εννοείται απίθανη για παλαιστινιακή πόλη. Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο έχει σχεδόν σταματήσει γιατί τόσο η Ευρώπη όσο και η Αμερική έχουν συμφωνήσει ότι είναι παράνομο και έχουν ζητήσει από το Ισραήλ να συμμορφωθεί με το διεθνές δίκαιο.
Στη Χεβρώνα λοιπόν ζουν γύρω στους 400-500 έποικους οι οποίοι έχουν εγκατασταθεί μέσα στο παλιό ιστορικό κέντρο καταλαμβάνοντας τα υψηλότερα επίπεδα των κτιρίων με αποτέλεσμα κομμάτια της παλιάς πόλης να διαχωρίζονται με οριζόντιο συρματόπλεγμα, το οποίο έχει τοποθετηθεί ώστε να αποφεύγεται η ρίψη αντικειμένων από τους έποικους στους παλαιστίνιους.
Η παρουσία του ισραηλινού στρατού είναι πολύ έντονη, λέγεται ότι φτάνει τα 4.000 άτομα, νούμερο που φαίνεται υπερβολικό σίγουρα, αυτό που μπορώ να διαβεβαιώσω πάντως είναι ότι πρόκειται σίγουρα για ένα μέγεθος που δεν δικαιολογείται από το αντίστοιχο μέγεθος των εποίκων. Περπατώντας λοιπόν στο κέντρο της, βλέποντας κτίρια να μοιράζονται στα δύο, κομμάτια της πόλης να μην έχουν πρόσβαση πλέον το άλλο στο άλλο, αλλού να βλέπεις παλαιστινιακές σημαίες και αλλού το αστέρι του Δαβίδ συνειδητοποιείς μια πραγματικότητα που μόνο τώρα που τη βλέπεις μπορείς να την πιστέψεις όσο και αν έχεις ακούσει όσο και αν έχεις διαβάσει για αυτή. Η Χεβρώνα είναι και η μόνη πόλη στην οποία μας πλησίασαν παλαιστίνιοι ρωτώντας μας έντονα την άποψη μας για αυτήν την πολύ λυπηρή εικόνα που καταπατά κάθε ανθρώπινο δικαίωμα και αξιοπρέπεια. Αν γινόταν να απομονώσει κάποιος το συναίσθημα που του δημιουργείται βλέποντας όλα αυτά, θα αντικρύσει μια ενδιαφέρουσα αραβική και ανατολίτικη πόλη. Η Χεβρώνα δεν μόνο οι εβραϊκοί εποικισμοί, είναι οι υπαίθριες αγορές της, τα πολύχρωμα μαντίλια της, οι πλανόδιοι, οι ντόπιοι που μας φώναζαν welcome to Hebron, τα στενά γραφικά σοκάκια της παλιάς πόλης, τα μικρά σουκ…
Στη Χεβρώνα υπάρχει και το τελευταίο εργοστάσιο που παράγει παλαιστινιακά μαντίλια οπότε ρωτήστε που μπορείτε να τα βρείτε και επιλέξτε να στηρίξετε αυτά τα μαγαζιά και όχι όσα τα εισάγουν. Εγώ αγόρασα από έναν ηλικιωμένο και η εμπειρία ήταν απολαυστική αφού κάθε μαντίλι που έπιανα μου το φορούσε άλλοτε σαν τον Αραφάτ, άλλοτε κασκόλ, άλλοτε εσάρπα κτλ.
Κυριότερο αξιοθέατο είναι ο Τάφος των Πατριαρχών (Tomb of the Patriarchs) ενώ οι μουσουλμάνοι το αποκαλούν Ibrahimi Mosque. Για να μπεις από την παλιά πόλη στο χώρο που βρίσκεται περνάς από σιδερένιες μπάρες, γίνεται έλεγχος για όπλα ενώ υπάρχουν και δύο ξεχωριστοί είσοδοι που οδηγούν αντίστοιχα στον εβραϊκό και το μουσουλμανικό τομέα. Λόγω Ραμαζανιού η πρόσβαση στο τζαμί απαγορευόταν οπότε επισκέφτηκα μόνο τον εβραϊκό τομέα. Ο τάφος των Πατριαρχών είναι στην ουσία ένα χώρος όπου υπάρχουν οι τάφοι του Αβραάμ, του Ισαάκ, του Ιακώβ και των γυναικών τους Σάρα, Ρεβέκκα και Leah, οι οποίοι θεωρούνται γενάρχες των εβραίων σύμφωνα με την εβραϊκή πίστη.
Περιττό να αναφέρω πόσοι ισραηλινοί στρατιώτες έλεγχαν το μέρος ακόμα και την μουσουλμανική είσοδο…
Η Χεβρώνα είναι ένα από τα μέρη που δύσκολα θα ξεχάσω, μπήκε αμέσως στην καρδιά μου και εύχομαι στο μέλλον να την επισκεφτώ ξανά…αυτή τη φορά χωρίς συρματοπλέγματα….


Εβραϊκοί εποικισμοί υπάρχουν γενικότερα σε διάφορα μέρη της Δυτικής Όχθης και έχουν δημιουργηθεί για 2 κυρίως λόγους, ο ένας είναι ότι η ισραηλινή κυβέρνηση προσέφερε κίνητρα όπως φοροαπαλλαγές, παροχή εργασίας και κατοικίας για όσους αποφάσιζαν να εγκατασταθούν εκεί και ο άλλος ότι κάποιοι ακραίοι εθνικιστές εβραίοι πίστεψαν ότι έπρεπε να εγκατασταθούν στα χώματα που τους έδωσε ο Θεός και εγκαταστάθηκαν εκεί αυτοβούλως παρακάμπτοντας πολλές φορές ακόμα και την ίδια την ισραηλινή κυβέρνηση. Οι έποικοι ζουν σε περιοχές περιτειχισμένες και φυλασσόμενες με αυστηρά μέτρα ασφαλείας και η ζωή τους δεν έχει καμία σχέση με των παλαιστινίων, ζουν με πρότυπα δυτικού τύπου και λέγεται μάλιστα ότι πολλές φορές αντλούν αποθέματα νερού από γειτονικές πόλεις και χωριά με αποτέλεσμα να κάνουν τη ζωή των παλαιστινίων ακόμα δυσκολότερη. Αυτό πάντως που διαπίστωσα προσωπικά είναι ότι από όπου πέρασα και υπήρχε εβραϊκός εποικισμός και καταπράσινοι κήποι στα σπίτια υπήρχαν και κανένα σπίτι δεν είχε βαρέλια στη ταράτσα του για να συγκεντρώνει νερό παρά μόνο ηλιακούς θερμοσίφωνες και φωτοβολταϊκά, εικόνα εννοείται απίθανη για παλαιστινιακή πόλη. Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο έχει σχεδόν σταματήσει γιατί τόσο η Ευρώπη όσο και η Αμερική έχουν συμφωνήσει ότι είναι παράνομο και έχουν ζητήσει από το Ισραήλ να συμμορφωθεί με το διεθνές δίκαιο.
Στη Χεβρώνα λοιπόν ζουν γύρω στους 400-500 έποικους οι οποίοι έχουν εγκατασταθεί μέσα στο παλιό ιστορικό κέντρο καταλαμβάνοντας τα υψηλότερα επίπεδα των κτιρίων με αποτέλεσμα κομμάτια της παλιάς πόλης να διαχωρίζονται με οριζόντιο συρματόπλεγμα, το οποίο έχει τοποθετηθεί ώστε να αποφεύγεται η ρίψη αντικειμένων από τους έποικους στους παλαιστίνιους.




Η παρουσία του ισραηλινού στρατού είναι πολύ έντονη, λέγεται ότι φτάνει τα 4.000 άτομα, νούμερο που φαίνεται υπερβολικό σίγουρα, αυτό που μπορώ να διαβεβαιώσω πάντως είναι ότι πρόκειται σίγουρα για ένα μέγεθος που δεν δικαιολογείται από το αντίστοιχο μέγεθος των εποίκων. Περπατώντας λοιπόν στο κέντρο της, βλέποντας κτίρια να μοιράζονται στα δύο, κομμάτια της πόλης να μην έχουν πρόσβαση πλέον το άλλο στο άλλο, αλλού να βλέπεις παλαιστινιακές σημαίες και αλλού το αστέρι του Δαβίδ συνειδητοποιείς μια πραγματικότητα που μόνο τώρα που τη βλέπεις μπορείς να την πιστέψεις όσο και αν έχεις ακούσει όσο και αν έχεις διαβάσει για αυτή. Η Χεβρώνα είναι και η μόνη πόλη στην οποία μας πλησίασαν παλαιστίνιοι ρωτώντας μας έντονα την άποψη μας για αυτήν την πολύ λυπηρή εικόνα που καταπατά κάθε ανθρώπινο δικαίωμα και αξιοπρέπεια. Αν γινόταν να απομονώσει κάποιος το συναίσθημα που του δημιουργείται βλέποντας όλα αυτά, θα αντικρύσει μια ενδιαφέρουσα αραβική και ανατολίτικη πόλη. Η Χεβρώνα δεν μόνο οι εβραϊκοί εποικισμοί, είναι οι υπαίθριες αγορές της, τα πολύχρωμα μαντίλια της, οι πλανόδιοι, οι ντόπιοι που μας φώναζαν welcome to Hebron, τα στενά γραφικά σοκάκια της παλιάς πόλης, τα μικρά σουκ…



Στη Χεβρώνα υπάρχει και το τελευταίο εργοστάσιο που παράγει παλαιστινιακά μαντίλια οπότε ρωτήστε που μπορείτε να τα βρείτε και επιλέξτε να στηρίξετε αυτά τα μαγαζιά και όχι όσα τα εισάγουν. Εγώ αγόρασα από έναν ηλικιωμένο και η εμπειρία ήταν απολαυστική αφού κάθε μαντίλι που έπιανα μου το φορούσε άλλοτε σαν τον Αραφάτ, άλλοτε κασκόλ, άλλοτε εσάρπα κτλ.
Κυριότερο αξιοθέατο είναι ο Τάφος των Πατριαρχών (Tomb of the Patriarchs) ενώ οι μουσουλμάνοι το αποκαλούν Ibrahimi Mosque. Για να μπεις από την παλιά πόλη στο χώρο που βρίσκεται περνάς από σιδερένιες μπάρες, γίνεται έλεγχος για όπλα ενώ υπάρχουν και δύο ξεχωριστοί είσοδοι που οδηγούν αντίστοιχα στον εβραϊκό και το μουσουλμανικό τομέα. Λόγω Ραμαζανιού η πρόσβαση στο τζαμί απαγορευόταν οπότε επισκέφτηκα μόνο τον εβραϊκό τομέα. Ο τάφος των Πατριαρχών είναι στην ουσία ένα χώρος όπου υπάρχουν οι τάφοι του Αβραάμ, του Ισαάκ, του Ιακώβ και των γυναικών τους Σάρα, Ρεβέκκα και Leah, οι οποίοι θεωρούνται γενάρχες των εβραίων σύμφωνα με την εβραϊκή πίστη.



Περιττό να αναφέρω πόσοι ισραηλινοί στρατιώτες έλεγχαν το μέρος ακόμα και την μουσουλμανική είσοδο…
Η Χεβρώνα είναι ένα από τα μέρη που δύσκολα θα ξεχάσω, μπήκε αμέσως στην καρδιά μου και εύχομαι στο μέλλον να την επισκεφτώ ξανά…αυτή τη φορά χωρίς συρματοπλέγματα….

Attachments
-
10,9 KB Προβολές: 57
Last edited by a moderator: