Τετάρτη 28/7
9:30 ώρα είχαμε ήδη πάρει το δρόμο για το Glamis Castle , την προγονική κατοικία των Earls of Strathmore. Περνώντας την πύλη και ακολουθώντας το δρόμο ανάμεσα στο καταπράσινο γρασίδι, το είδαμε ξαφνικά να ξεπροβάλλει στο βάθος, πανέμορφο και επιβλητικό, σαν το παλάτι του παραμυθιού, με το βαθύ ροζ-κεραμιδί χρώμα του και τους γκρι πυργίσκους του. Εδώ, η μητέρα της νυν βασίλισσας Ελισσάβετ είχε περάσει την παιδική της ηλικία, μέρος του μήνα του μέλιτος της και γέννησε το δεύτερο παιδί της, την Πριγκίπισσα Μαργαρίτα. Αφού παρακολουθήσαμε την εξαιρετική ξενάγηση, κάναμε μια βόλτα στους παραδεισένιους κήπους γύρω από το κάστρο και φωτογραφίσαμε τις αγελάδες που έβοσκαν αμέριμνες δίπλα του. Πολύ θα μου άρεσε να μπορούσαμε να κάτσουμε για ένα πικ-νικ εκεί, κάτω από τον ακριβοθώρητο ήλιο της Σκωτίας, αλλά είχαμε ήδη αφιερώσει 2 ώρες και το πρόγραμμα που είχα κάνει ήταν υπερβολικά φιλόδοξο, όπως πάντα.
Ήλιο είπα ε; Γράψε λάθος.
Μέσα σε 5 λεπτά από την ώρα που ξεκινήσαμε για την επόμενη στάση, άνοιξαν οι ουρανοί και έβρεχε τόσο πυκνά που δεν έβλεπες απέναντι. Καταφέραμε και φτάσαμε στο Stonehaven, μια παραθαλάσσια πόλη κοντά στο Aberdeen, που έχει μια υπαίθρια πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων- την οποία βέβαια δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε- και από όπου ξεκινάει ο δρόμος που ανεβαίνει στο Dunnottar. Λόγω βροχής και μικρών κατολισθήσεων ο συγκεκριμένος δρόμος είχε κλείσει αλλά η ευγενέστατη κοπέλα στο τουριστικό γραφείο, μας υπέδειξε την εναλλακτική διαδρομή. Σε μερικά λεπτά είχαμε φτάσει…
Προσπαθώ να βρω λόγια για να σας περιγράψω την υποβλητικότητα και την άγρια ομορφιά της εικόνας που αντικρύσαμε. Φανταστείτε έναν απόκρημνο, χορταριασμένο βράχο, μέσα στην θάλασσα, γεμάτο με φωλιές από θαλασσοπούλια, ο οποίος ενώνεται με την στεριά με μια λεπτή λωρίδα γης και πάνω του ένα ερειπωμένο μεν αλλά δραματικά εντυπωσιακό και απόρθητο κάστρο, να ατενίζει προκλητικά τους επίδοξους κατακτητές του.
Θυμάστε που σας είπα ότι τα Scottish Crown Jewels ή Honours of Scotland είναι παλιότερα από τα Αγγλικά; Ε λοιπόν σε αυτό το κάστρο, μια μικρή φρουρά 70 αντρών τα υπερασπίστηκε και αντιστάθηκε επί 8 μήνες στα στρατεύματα του Oliver Cromwell, που ήθελαν να τα καταστρέψουν, αφού είχαν ήδη καταστρέψει τα αντίστοιχα Αγγλικά. Ωστόσο, Μέχρι να έρθει το βαρύ πυροβολικό οπότε και αναγκάστηκαν να παραδοθούν, είχαν ήδη φυγαδεύσει κρυφά τα Crown Jewels, τα οποία παρέμειναν κρυμμένα στην Kinneff Church για 11 χρόνια μέχρι την αποκατάσταση της μοναρχίας οπότε και επιστράφηκαν στο Edinburgh Castle.
H άνοδος και η κάθοδος ήταν ομολογουμένως κουραστική και λίγο επίφοβη αφού γλιστρούσαν τα πάντα λόγω της προηγούμενης βροχής αλλά άξιζε τον κόπο. Όμως ακόμα και να μην έχετε χρόνο ή διάθεση να μπείτε στο κάστρο (η είσοδος κοστίζει 5 λίρες), πραγματικά αξίζει να περάσετε από μακριά για να θαυμάσετε την τοποθεσία και τις μοναδικές εικόνες. Θα με θυμηθείτε…εμένα μου το είχε προτείνει μια φίλη μου και την ευχαριστώ θερμότατα.
Λίγο αργότερα βρισκόμασταν στη γρανιτένια πόλη, το Aberdeen, όπου σταματήσαμε για φαγητό. Ως πόλη, μου φάνηκε εντυπωσιακή και ζωντανή (άλλωστε είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σκωτίας) αλλά κάπως αυστηρή και ψυχρή- ίσως να ήταν το πανταχού παρόν γκρίζο του γρανίτη σε συνδυασμό με τον καιρό που είχε αρχίσει πάλι να χαλάει. Πηγαίνοντας να πάρουμε το αυτοκίνητο από το πάρκινγκ, ρίξαμε πολύ γέλιο. Ένα μικρό γλαρόπουλο, περνούσε με τη σειρά από όλα τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και έτρωγε τα σκοτωμένα μυγάκια και λοιπά έντομα από τους προφυλακτήρες τους. Αυτό θα πει εφευρετικότητα!
Πήραμε τον Α96, με κατεύθυνση το Keith, μια μικρή κωμόπολη στη μέση της διαδρομής μεταξύ Aberdeen και Inverness, και στην αρχή των διαδρομών Whisky Trail, Castle trail, Coastal trail and Victorian Heritage Trail. Γενικά, ενώ δεν έχει πολλά αξιοθέατα το ίδιο, το Keith αποτελεί μια καλή βάση για εξορμήσεις στη βορειοανατολική πλευρά της Σκωτίας, στο Inverness, το Moray Bay και το εθνικό πάρκο των Cairngorns .
Θα μέναμε στο Craihurst Guest House (www.craighurst-guesthouse.co.uk), μια καταπληκτική μονοκατοικία εδουαρδιανού στυλ, με ένα τεράστιο κήπο, δίπλα στο ποτάμι Isla, που χωρίζει το Keith σε Παλιά και Νέα Πόλη και στο αποστακτήριο Strathisla. Ανεβαίνοντας την πεντακάθαρη και δενδρόφυτη Seafield Avenue και βλέποντας όλες τις μονοκατοικίες με τους φροντισμένους κήπους τους και μια τεράστια παιδική χαρά, ένιωσα μια πρωτόγνωρη ηρεμία να με πλημμυρίζει. Μέρος για να ζεις! Το δωμάτιο μας ήταν το Castle Room, οπότε εκτός του ότι ήταν πεντακάθαρο και άνετο, είχε σκούρο ξύλο, βαριές βελουτέ καφέ κουρτίνες, ένα ξύλινο κρεβάτι με ουρανό, σιδερένιο, περίτεχνο φωτιστικό, τζάκι, ένα έμβλημα στον τοίχο-οι ιδιοκτήτες, μια νεαρή οικογένεια Ολλανδών, είχαν προσέξει κάθε λεπτομέρεια για να σε κάνουν να νιώσεις σαν υψηλός φιλοξενούμενος και όχι πελάτης. Η τιμή του 80 λίρες (γύρω στα 100 ευρώ). Θα πρέπει να είναι τα χρήματα που έδωσα με τη μεγαλύτερη χαρά για δωμάτιο. Φανταστείτε πόσο θα σου χρέωναν κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα…μην αρχίσω τη γκρίνια δεν θα σταματήσω ποτέ.
Κάναμε την βόλτα μας στους δρόμους του, είδαμε τα 2 memorial της πόλης στους νεκρούς των δυο παγκοσμίων πολέμων καθώς και σε έναν ευεργέτη του Keith και απορήσαμε (ο Σ. άφρισε από το θυμό του) όταν είδαμε ένα ντόπιο νεαρό να πετάει αδιάφορα το μπουκάλι από το αναψυκτικό που είχε μόλις πιει στους πεντακάθαρους δρόμους της όμορφης πόλης του. Τι να πεις;
Καθίσαμε για μια μπύρα (που έγιναν τελικά δύο) στην μικρή pub του ξενοδοχείου Ugie House Hotel και για να καταστρώσουμε το πλάνο της επόμενης ημέρας που ακόμα ήταν υπό συζήτηση. Το βασικό ερώτημα ήταν να πάμε στο Isle of Skye ή όχι; Ο καιρός ήταν καλός και ο μπάρμαν μας το πρότεινε τόσο ένθερμα που ο Σ. επέμενε ότι ήθελε να πάμε ακόμα και αν χρειαζόταν να είμαστε στο δρόμο όλη την ημέρα. Άλλο που δεν ήθελα κι εγώ! Λικνιστήκαμε λίγο ακόμα καθιστοί στους ήχους των τραγουδιών που επέλεγαν οι ντόπιοι στο τζουκ-μποξ και επιστρέψαμε στο κάστρο μας (Castle Room δεν είπαμε, ντε
για ύπνο.


9:30 ώρα είχαμε ήδη πάρει το δρόμο για το Glamis Castle , την προγονική κατοικία των Earls of Strathmore. Περνώντας την πύλη και ακολουθώντας το δρόμο ανάμεσα στο καταπράσινο γρασίδι, το είδαμε ξαφνικά να ξεπροβάλλει στο βάθος, πανέμορφο και επιβλητικό, σαν το παλάτι του παραμυθιού, με το βαθύ ροζ-κεραμιδί χρώμα του και τους γκρι πυργίσκους του. Εδώ, η μητέρα της νυν βασίλισσας Ελισσάβετ είχε περάσει την παιδική της ηλικία, μέρος του μήνα του μέλιτος της και γέννησε το δεύτερο παιδί της, την Πριγκίπισσα Μαργαρίτα. Αφού παρακολουθήσαμε την εξαιρετική ξενάγηση, κάναμε μια βόλτα στους παραδεισένιους κήπους γύρω από το κάστρο και φωτογραφίσαμε τις αγελάδες που έβοσκαν αμέριμνες δίπλα του. Πολύ θα μου άρεσε να μπορούσαμε να κάτσουμε για ένα πικ-νικ εκεί, κάτω από τον ακριβοθώρητο ήλιο της Σκωτίας, αλλά είχαμε ήδη αφιερώσει 2 ώρες και το πρόγραμμα που είχα κάνει ήταν υπερβολικά φιλόδοξο, όπως πάντα.
Ήλιο είπα ε; Γράψε λάθος.

Προσπαθώ να βρω λόγια για να σας περιγράψω την υποβλητικότητα και την άγρια ομορφιά της εικόνας που αντικρύσαμε. Φανταστείτε έναν απόκρημνο, χορταριασμένο βράχο, μέσα στην θάλασσα, γεμάτο με φωλιές από θαλασσοπούλια, ο οποίος ενώνεται με την στεριά με μια λεπτή λωρίδα γης και πάνω του ένα ερειπωμένο μεν αλλά δραματικά εντυπωσιακό και απόρθητο κάστρο, να ατενίζει προκλητικά τους επίδοξους κατακτητές του.
Θυμάστε που σας είπα ότι τα Scottish Crown Jewels ή Honours of Scotland είναι παλιότερα από τα Αγγλικά; Ε λοιπόν σε αυτό το κάστρο, μια μικρή φρουρά 70 αντρών τα υπερασπίστηκε και αντιστάθηκε επί 8 μήνες στα στρατεύματα του Oliver Cromwell, που ήθελαν να τα καταστρέψουν, αφού είχαν ήδη καταστρέψει τα αντίστοιχα Αγγλικά. Ωστόσο, Μέχρι να έρθει το βαρύ πυροβολικό οπότε και αναγκάστηκαν να παραδοθούν, είχαν ήδη φυγαδεύσει κρυφά τα Crown Jewels, τα οποία παρέμειναν κρυμμένα στην Kinneff Church για 11 χρόνια μέχρι την αποκατάσταση της μοναρχίας οπότε και επιστράφηκαν στο Edinburgh Castle.
H άνοδος και η κάθοδος ήταν ομολογουμένως κουραστική και λίγο επίφοβη αφού γλιστρούσαν τα πάντα λόγω της προηγούμενης βροχής αλλά άξιζε τον κόπο. Όμως ακόμα και να μην έχετε χρόνο ή διάθεση να μπείτε στο κάστρο (η είσοδος κοστίζει 5 λίρες), πραγματικά αξίζει να περάσετε από μακριά για να θαυμάσετε την τοποθεσία και τις μοναδικές εικόνες. Θα με θυμηθείτε…εμένα μου το είχε προτείνει μια φίλη μου και την ευχαριστώ θερμότατα.
Λίγο αργότερα βρισκόμασταν στη γρανιτένια πόλη, το Aberdeen, όπου σταματήσαμε για φαγητό. Ως πόλη, μου φάνηκε εντυπωσιακή και ζωντανή (άλλωστε είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σκωτίας) αλλά κάπως αυστηρή και ψυχρή- ίσως να ήταν το πανταχού παρόν γκρίζο του γρανίτη σε συνδυασμό με τον καιρό που είχε αρχίσει πάλι να χαλάει. Πηγαίνοντας να πάρουμε το αυτοκίνητο από το πάρκινγκ, ρίξαμε πολύ γέλιο. Ένα μικρό γλαρόπουλο, περνούσε με τη σειρά από όλα τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και έτρωγε τα σκοτωμένα μυγάκια και λοιπά έντομα από τους προφυλακτήρες τους. Αυτό θα πει εφευρετικότητα!

Πήραμε τον Α96, με κατεύθυνση το Keith, μια μικρή κωμόπολη στη μέση της διαδρομής μεταξύ Aberdeen και Inverness, και στην αρχή των διαδρομών Whisky Trail, Castle trail, Coastal trail and Victorian Heritage Trail. Γενικά, ενώ δεν έχει πολλά αξιοθέατα το ίδιο, το Keith αποτελεί μια καλή βάση για εξορμήσεις στη βορειοανατολική πλευρά της Σκωτίας, στο Inverness, το Moray Bay και το εθνικό πάρκο των Cairngorns .
Θα μέναμε στο Craihurst Guest House (www.craighurst-guesthouse.co.uk), μια καταπληκτική μονοκατοικία εδουαρδιανού στυλ, με ένα τεράστιο κήπο, δίπλα στο ποτάμι Isla, που χωρίζει το Keith σε Παλιά και Νέα Πόλη και στο αποστακτήριο Strathisla. Ανεβαίνοντας την πεντακάθαρη και δενδρόφυτη Seafield Avenue και βλέποντας όλες τις μονοκατοικίες με τους φροντισμένους κήπους τους και μια τεράστια παιδική χαρά, ένιωσα μια πρωτόγνωρη ηρεμία να με πλημμυρίζει. Μέρος για να ζεις! Το δωμάτιο μας ήταν το Castle Room, οπότε εκτός του ότι ήταν πεντακάθαρο και άνετο, είχε σκούρο ξύλο, βαριές βελουτέ καφέ κουρτίνες, ένα ξύλινο κρεβάτι με ουρανό, σιδερένιο, περίτεχνο φωτιστικό, τζάκι, ένα έμβλημα στον τοίχο-οι ιδιοκτήτες, μια νεαρή οικογένεια Ολλανδών, είχαν προσέξει κάθε λεπτομέρεια για να σε κάνουν να νιώσεις σαν υψηλός φιλοξενούμενος και όχι πελάτης. Η τιμή του 80 λίρες (γύρω στα 100 ευρώ). Θα πρέπει να είναι τα χρήματα που έδωσα με τη μεγαλύτερη χαρά για δωμάτιο. Φανταστείτε πόσο θα σου χρέωναν κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα…μην αρχίσω τη γκρίνια δεν θα σταματήσω ποτέ.
Κάναμε την βόλτα μας στους δρόμους του, είδαμε τα 2 memorial της πόλης στους νεκρούς των δυο παγκοσμίων πολέμων καθώς και σε έναν ευεργέτη του Keith και απορήσαμε (ο Σ. άφρισε από το θυμό του) όταν είδαμε ένα ντόπιο νεαρό να πετάει αδιάφορα το μπουκάλι από το αναψυκτικό που είχε μόλις πιει στους πεντακάθαρους δρόμους της όμορφης πόλης του. Τι να πεις;
Καθίσαμε για μια μπύρα (που έγιναν τελικά δύο) στην μικρή pub του ξενοδοχείου Ugie House Hotel και για να καταστρώσουμε το πλάνο της επόμενης ημέρας που ακόμα ήταν υπό συζήτηση. Το βασικό ερώτημα ήταν να πάμε στο Isle of Skye ή όχι; Ο καιρός ήταν καλός και ο μπάρμαν μας το πρότεινε τόσο ένθερμα που ο Σ. επέμενε ότι ήθελε να πάμε ακόμα και αν χρειαζόταν να είμαστε στο δρόμο όλη την ημέρα. Άλλο που δεν ήθελα κι εγώ! Λικνιστήκαμε λίγο ακόμα καθιστοί στους ήχους των τραγουδιών που επέλεγαν οι ντόπιοι στο τζουκ-μποξ και επιστρέψαμε στο κάστρο μας (Castle Room δεν είπαμε, ντε
Attachments
-
31,4 KB Προβολές: 151