Τυνησία Σολο στην Τυνησία (εν έτει 2012)

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.637
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ

Επειδή φεύγω σε λίγες μέρες γιά Μπαλί καί δεν θέλω να αφήσω την ιστορία στην μέση, σας αναφέρω εν συντομία μερικά ακόμη από αυτά πού επισκέφθηκα:

Πάρκο Φριγκία : Με απογευματινή οργανωμένη από Χαμμαμάτ. Ενα πολύ μεγάλο πάρκο όπου ζούν ζώα της Αφρικανικής Ηπείρου, υπό την αιγίδα της δασικής υπηρεσίας της Τυνησίας. Εδώ μπορείτε να ταϊσετε τις καμηλοπαρδάλεις καί τούς ελέφαντες. Είναι πολύ μεγάλο σε έκταση καί θα περάσετε αρκετές ευχάριστες ώρες, ιδίως αν έχετε παιδιά. Στο τέλος της επίσκεψης, μας πέρασαν στο εστιατόριο τού πάρκου όπου, εκτός από το δείπνο, είδαμε καί παράσταση με αφρικανικούς καί τυνησιακούς χορούς. Ιδιαίτερα εντυπωσιακός ο ΄τυνησιακός χορός με τα κανάτια. Οί χορεύτριες, κατά την διάρκεια τού χορού, έβαζαν στο κεφάλι τους κανάτια, το ένα μετά το άλλο δημιουργώντας έναν πύργο από αυτά με εξαίρετη ισορροπία.

Σούσα : Μία από τις σημαντικότερες πόλεις των Φοινίκων καί ναυτική βάση τού Αννίβα.
Ξεκίνησα την περιήγηση από την Πλατεία Μαρτύρων, όπου δεσπόζει το μνημείο γιά τούς βομβαρδισμούς τού 1943. Από εδώ μπαίνεις στην Μεδίνα, μία από τις μεγαλύτερες της Τυνησίας, η οποία κυκλώνει τα τείχη τού Ριμπάτ καί της Κάσμπα.
Το Ριμπάτ, σε πολύ καλή κατάσταση, χτισμένο την εποχή των Αγκλαβιδών, περιβάλλεται από τοίχους με ύψος 13 μέτρα. Πολύ εντυπωσιακοί οι ογκώδεις προμαχώνες καί ο Ναντόρ (πύργος) με ύψος 27 μέτρα. Από εδώ πάνω η θέα προς την πόλη είναι εντυπωσιακή. Η εσωτερική αυλή περιβάλλεται από κελιά .
Στην Κάσμπα, μην παραλείψετε να επισκεφθείτε το Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου εκτίθενται εξαιρετικά ψηφιδωτά. Το τεραστίων διαστάσεων πρόσωπο τού Ποσειδώνα καί το πρόσωπο της Μέδουσας πού το βλέπετε μέσα από κάτοπτρο καθώς καί τα μοναδικά ψηφιδωτά Βαπτιστήρια είναι άκρως εντυπωσιακά καί θα σας ενθουσιάσουν. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, το μουσείο αυτό είναι εφάμιλλο τού Μπάρντο.

Μοναστίρ : Αλλο ένα λιμάνι των Φοινίκων, νότια της Σούσα.
Πήγα με λουάζ από την Σούσα. Από τον σταθμό των λουάζ, το υπέροχο Ριμπάτ είναι περίπου δέκα λεπτά με τα πόδια.
Το Ριμπάτ στο Μοναστίρ, είναι ένα από τα παλαιότερα καί πιό καλοδιατηρημένα στην Τυνησία. Δεν είναι τυχαίο πού ο Τζεφιρέλι το επέλεξε γιά να γυρίσει εδώ πολλές σκηνές της ταινίας «Ιησούς από την Ναζαρέτ».
Μπαίνοντας από την πλαϊνή είσοδο, θα βρεθείτε στην Μεγάλη Αυλή καί το σκηνικό θα σας φανεί πολύ γνωστό., ιδίως ανεβαίνοντας την μεγάλη ράμπα πού οδηγεί προς τις επάλξεις. Είναι πολύ μεγάλο καί αξίζει να τού αφιερώσετε χρόνο.
Στα βόρεια τού Ριμπάτ, βρίσκεται το Μαυσωλείο Χαμπίμπ Μπουργκίμπα, μέσα στο κοιμητήριο Σίντι ελ-Μεζερί. Πολύ εύκολο να το εντοπίσετε καθώς δεσπόζει ολομάρμαρο με τον επίχρυσο θόλο καί τούς δίδυμους μιναρέδες.
Οί Τυνήσιοι τρέφουν μεγάλο σεβασμό γιά τον Χαμπίμπ Μπουργκίμπα. Γεννημένος το 1903 με νομικές σπουδές στο Παρίσι, επιστρέφει στην γενέτειρά του, όπου ενεπλάκη ενεργά στην πολιτική, αγωνιζόμενος κατά της Γαλλικής κατοχής. Οταν η Τυνησία ανακτά την ανεξαρτησία της το 1956, έγινε ο πρώτος της Πρόεδρος.

Ελ - Τζέμ : Οσοι έχουν επισκεφθεί το Κολοσσαίο στην Ρώμη, δεν θα πιστεύουν στα μάτια τους. Σαν ένα χέρι το πήρε από κεί καί το μετέφερε εδώ, στο Ελ Τζέμ.
Το άριστα διατηρημένο καί μεγαλοπρεπές αμφιθέατρο τού 3ου αιώνα είναι Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς καί μάρτυρας τού πλούτου της Φοινικικής πόλης Θύσδρος (αρχαία ονομασία της σημερινής Ελ Τζέμ), αποικίας των Ρωμαίων καί μία από της πλουσιότερες στην Αφρική.
Το Αμφιθέατρο είναι το τρίτο μεγαλύτερο ρωμαϊκό αμφιθέατρο στον κόσμο καί η πιό καλοδιατηρημένη ρωμαϊκή αρχαιότητα στην Αφρική. Με χωρητικότητα 30.000 θεατών καί διάμετρο 427 μέτρα, διαθέτει ελλειπτική αρένα. Περιδιαβείτε στούς διαδρόμους του καί ανεβείτε στο ψηλότερο επίπεδο απ’ όπου η θέα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή.

Πορτ Ελ Καντάουϊ ; Πολύ τουριστικοποιημένο μεν πολύ γραφικό δέ. Γεμάτο βουκαμβίλιες καί λουλούδια, διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες μαρίνες της Τυνησίας καί γήπεδο γκόλφ. Απέχει 10 χλμ βόρεια από την Σούσα απ’ όπου μπορείτε να πάτε με το γραφικό τρενάκι Τόντι (αν θυμάμαι σωστά το όνομά του). Από την μαρίνα του μπορείτε να κάνετε θαλασσινές βόλτες με ένα πλοιάριο αντίγραφο πειρατικού πλοίου, να κάνετε μπάνιο στην εκτεταμένη αμμουδερή παραλία ή να χαλαρώσετε στα πολλά όμορφα καφέ καί εστιατόρια.

Καϊρουάν : Ολόκληρη η πόλη είναι Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς καί θα χρειαστείτε τουλάχιστον μισή μέρα γιά να δείτε τα βασικά.
Το Μεγάλο Τέμενος πού βρίσκεται στο κέντρο της μεντίνας, αποτελεί έναν από τού παλαιότερους καί μεγαλύτερους προσκυνηματικούς τόπους των μουσουλμάνων, τέταρτο στην σειρά μετά την Μέκκα, την Μεδίνα καί την Ιερουσαλήμ. Επτά επισκέψεις εδώ ισοδυναμούν μέ ένα προσκύνημα στην Μέκκα.
Μπορείτε να εισέλθετε στην αυλή αλλά όχι στην αίθουσα προσευχής πού είναι μόνο γιά μουσουλμάνους. Ωστόσο, από τις ανοιχτές πόρτες μπορείτε να δείτε το εσωτερικό. Αξίζει να περιδιαβείτε τις στοές στα περιστύλια, όπου διακρίνονται κιονόκρανα πού προέρχονται από αρχαίους ναούς ακόμη καί χριστιανικούς. Πολύ εντυπωσιακός ο μιναρές, πού αν αποφασίσετε να ανεβείτε τα 129 σκαλοπάτια θα έχετε πανοραμική άποψη όλου τού Τεμένους.
Αν σας πλησιάσουν «φοιτητές» γιά να σας ξεναγήσουν στην πόλη καί σας πούν ότι δεν θέλουν χρήματα, μην τους πιστέψετε. Θα σας ζητήσουν «μπαξίς» στο τέλος της ξενάγησης αλλά θεωρώ ότι το αξίζουν. Η παλιά πόλη τού Καϊρουάν είναι δαιδαλώδης καί θα σας πάνε σε μέρη πού δεν θα μπορούσατε να βρείτε μόνοι σας.
Ετσι ακολούθησα κι’ εγώ κάποιον αυτοσχέδιο ξεναγό πού εκτός από την μεδίνα καί τα σούκ, μού έδειξε καί πολλά τζαμιά καί ενδιαφέροντα κτίσματα, με πήγε σε τοπικά εργαστήρια με παραδοσιακά προϊόντα, είδα πως κατασκευάζουν φέσια, την τοπική σάλτσα χαρίσα, ταπητουργεία με τα περίφημα χαλιά του Καϊρουάν, τοπικά γλυκά πού μας κεράσανε κιόλας χωρίς να χρειαστεί να αγοράσουμε καί καταλήξαμε στην Μπίρ Μπαρούτα. Είναι ένα πηγάδι τού 8ου αιώνα καί η παράδοση το θέλει να συνδέεται με την Μέκκα. Οι τροχοί τού μηχανισμού πού ανασύρει το νερό κινούνται από καμήλες.
Not camel, με διόρθωσε ο ξεναγός. Dromas!!! Είχε μία καμπούρα καί την ξεχωρίζουν με την ελληνικότατη λέξη Δρομάς. Καμήλα λένε την έχουσα δύο καμπούρες.
Καθίσαμε στο μικρό παραδοσιακό καφενεδάκι γιά τσάϊ μέντας ενώ άλλοι κάπνιζαν σισά.
Στο τέλος συμφωνήσαμε στο 10 ευρώ μπαξίς. Χαλάλι του.

Τύνιδα : Αλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς η παλιά μεδίνα της Τύνιδας, σε οδηγεί σε πολύβουα σούκς, στενά δρομάκια, παζάρια, πύλες, τζαμιά, τουρμπέδες όπως το Βασιλικό Μαυσωλείο Τουρμπέ ελ-Μπέι καί ... Παλάτια ; Το Νταρ Οτμάν, το Νταρ Μπεν Αμπνταλάχ. Το Νταρ Χουσείν καί το Νταρ ελ-Χαντάντ είναι τα σημαντικότερα καί τα περισσότερα στεγάζουν μουσεία. Είναι καλά κρυμμένα μέσα στη δαιδαλώδη μεντίνα, οπότε είναι απαραίτητος ένας καλός χάρτης ή ένας ξεναγός.
Στο Μεγάλο Τέμενος πού βρίσκεται στην καρδιά της μεντίνας, δεν επιτρέπεται η είσοδος σε μη μουσουλμάνους.
Η πύλη Μπαμπ ελ-Μπαρ οριοθετεί το σύνορο μεταξύ της παλιά πόλης (μεντίνα) καί της νέας πόλης (Βιλ Νουβελ).
Από εδώ ξεκινά η ραχοκοκαλιά της Βιλ Νουβέλ, η λεωφόρος Χαμπίμπ Μπουργκίμπα.
Εχοντας εμφανή την γαλλική επιρροή, κοσμείται με δεκάδες όμορφα αρ νουβό κτίρια, όπως το Δημοτικό Θέατρο.
Το Μουσείο Μπάρντο, στα περίχωρα της Τύνιδας, αποτελεί από μόνο του λόγο γιά να επισκεφθείτε την πόλη. Είναι το καλύτερο μουσείο στο είδος του παγκοσμίως με μία ασύλληπτη συλλογή ρωμαϊκών ψηφιδωτών. Ψηφιδωτά από τοίχους, από δάπεδα, διακοσμημένα ταβάνια, βαπτιστήρια, θέματα από την μυθολογία, από την καθημερινότητα, φοινικικές ταφικές μάσκες, αρχαιοελληνικά γλυπτά, ρωμαϊκές σαρκοφάγοι καί ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Καρχηδόνα : Επίσης Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.
Πολύ κοντά στην Τύνιδα, πηγαίνετε με το τρένο TGM. Εχει δύο στάσεις πού εξυπηρετούν την επίσκεψη στον εκτενή αρχαιολογικό χώρο, καθώς τα μνημεία είναι διασκορπισμένα. Καλό είναι να ξεκινήσετε από τον λόφο της Βύρσας, απ’ όπου θα έχετε πανοραμική θέα τού χώρου καί τρόπον τινά θα προσανατολιστείτε. Ενας καλός χάρτης είναι απαραίτητος καί ετοιμαστείτε γιά πολύ περπάτημα.
Στον λόφο της Βύρσας θα επισκεφθείτε τον Καθεδρικό τού Αγίου Λουδοβίκου, γαλλικό κτίσμα τού 1890 καί το Μουσείο της Καρχηδόνας, με καρχηδονιακά, ρωμαϊκά, χριστιανικά καί αραβικά εκθέματα.
Αρκετά βορειότερα θα επισκεφθείτε το Ρωμαϊκό Αμφιθέατρο, ένα από τα μεγαλύτερα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας καθώς καί τις Θέρμες τού Αντωνίνου, τού 2ου αιώνα. Κάποτε ήταν τα μεγαλύτερα λουτρά στην Αφρική αλλά καταστράφηκαν από τούς Βανδάλους το 439 μΧ.
Εδώ κοντά βρίσκεται καί το Προεδρικό Μέγαρο πού περιβάλλεται από καταπράσινους κήπους καί φρουρείται συνεχώς. Προσέξτε όταν τραβάτε φωτογραφίες στην περιοχή, μην στρέφετε την κάμερα προς το μέγαρο. Στην Τυνησία απαγορεύεται η φωτογράφηση κυβερνητικών κτηρίων, στρατιωτών καί αστυνομικών καί ο νόμος εφαρμόζεται αυστηρά.
Ενας πολύ ιδιαίτερος χώρος αλλά αρκετά απομεμακρυσμένος, είναι το Τοφέτ, φοινικική νεκρόπολη, γνωστό καί ώς ιερό της Τανίτ καί τού Βάαλ Αμμωνα. Εδω είναι ενταφιασμένα χιλιάδες παιδιά πού θυσιάστηκαν στο όνομα αυτών των θεών.
Ενας εναλλακτικός τρόπος να περιηγηθείτε στον Αρχαιολογικό χώρο της Καρχηδόνας είναι η ιππήλατη άμαξα (μόνο το καλοκαίρι) πού ξεκινά από τον σταθμό Carthage Hannibal, με προσυμφωνημένη τιμή.

Σίντι Μπου Ζαίντ : ή άλλως πώς οι «Κυκλάδες στην Τυνησία». Αυτό ακριβώς μού θύμισε όταν κατέβηκα από το λεωφορείο. Με το λευκό καί το μπλέ να κυριαρχούν παντού, γεμάτο βουκαμβίλιες. Χωριό των καλλιτεχνών καί κέντρο τού σουφισμού, σφύζει από ζωή καί φώς. Εδώ επίσης κατασκευάζονται τα πανέμορφα κλουβιά των πουλιών πού μοιάζουν με μινιατούρες μαυσωλείων.
Είναι πολύ όμορφες οί βόλτες στα καθαρά δρομάκια του. Πολύ ενδιαφέρον επίσης έχει η επίσκεψη στο Ντάρ ελ-Αναμπί, ένα παραδοσιακό Τυνησιακό σπίτι, ανοικτό γιά το κοινό (ιδιωτικό μουσείο) όπου εκτός από την ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική καί την χαρακτηριστική τυνησιακή διακόσμηση, θα δείτε αναπαραστάσεις της καθημερινής ζωής, όπως την προετοιμασία της νύφης γιά τον γάμο όπου της βάφουν τα πέλματα με χένα, σκηνή από προξενιό, άντρες στον καφενέ , ανάγνωση κορανίου κτλ.
Τέλος, μην παραλείψετε μία επίσκεψη στο ιστορικό Cafe des Nattes (τώρα λέγεται Kahoua el Alia), το αγαπημένο στέκι της Σιμόν ντε Μπβουάρ καί τού Ζαν-Πολ Σάρτρ. Στις μικρές βεράντες του ή στο γραφικότατο γεμάτο ενθύμια εσωτερικό του, θα χαλαρώσετε πίνοντας τσάι μέντας με κουκουνάρι καί θα γευθείτε τα νοστιμότατα μικρά τοπικά γλυκά του.

Τέλος...

Καλό καλοκαίρι σε όλους καί καλά ταξίδια!!!
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.085
Likes
23.661
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ονειρεμένο Ταξίδι
Καναδάς
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

georgiaP

Member
Μηνύματα
55
Likes
35
Ονειρεμένο Ταξίδι
Σαφάρι στην Τανζανία!
Ωραίος τρόπος γραφής και ενδιαφέρουσα ιστορία! Περιμένουμε τα υπόλοιπα...
 

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.637
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Η άφιξη

Η δίωρη πτήση μού έδωσε την ευκαιρία να ξαναχτενίσω το πρόγραμμά μου.
Το λοιπό, έχουμε καί λέμε. Επτά διανυκτερεύσεις στην Χαμμαμάτ, πέντε στο Πορτ ελ Καντάουϊ καί τρείς στην Τύνιδα. Αρκετές γιά να γνωρίσω την ανατολική Τυνησία. Οάσεις καί Κσούρ στο επόμενο.
Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλο λόγο μη πείς. Μετά τα τελευταία γεγονότα, πολύ αμφιβάλλω άν η Τυνησία θα μπορέσει να σηκώσει σύντομα κεφάλι (τουριστικά εννοώ καί όχι μόνο). Αλλωστε, τα αραβικά κράτη, το ένα μετά το άλλο, μπαίνουν στον «κόκκινο» τουριστικό χάρτη. Θα μού πείς, εδώ ο κοσμάκης χάνεται, εσύ τον χαβά σου...
Προσγειωθήκαμε. Φορτώθηκα την χειραποσκευή μου, βαλίτσα δεν είχα να παραλάβω καί τράβηξα γιά την έξοδο με τις οδηγίες «πλεύσης» ανά χείρας.
Πλάνο πρώτο: Να πάω με ταξί.
Πλάνο δεύτερο : Να πάω με λουάζ
Δεν πρόλαβα να ξεμυτίσω καί μού την πέφτουν οί ταξιτζήδες.
- Ποσο γιά Χαμμαμάτ? Πόσο?
Πάω στον επόμενο. Καί στον επόμενο. Αραβική χώρα είναι. Το παζάρεμα είναι τρόπος ζωής. Οσο κι’ άν εμένα προσωπικά με εκνευρίζει, έχει κι’ αυτό το γούστο του, αν το δείς σαν παιχνίδι, σαν μέρος τού ταξιδιού.
Από τα 100 ευρώ πρώτη προσφορά, πέσανε στα 40. Πιό κάτω δεν πήγαιναν.
Ασύμφορο μού φάνηκε καί έτσι κατέφυγα στο Plan B .
- Μπάμπ Αλέουα, είπα στον τελευταίο ταξιτζή.
Η Μπάμπ Αλέουα είναι ο κεντρικός σταθμός των λουάζ πού αναχωρούν γιά την περιοχή τού Ακρωτηρίου Μπόν πού ανήκει καί η Χαμμαμάτ.
Τί είναι τα λουάζ? Τα αντίστοιχα τούρκικα ντολμούζ. Καλέ, εκείνα τα μικρά λεωφορεία με τις 8 - 10 θέσεις, πού πηγαίνουν παντού, σταματάνε παντού καί φεύγουν μόλις γεμίσουν. Καί γεμίζουν εν ριπή οφθαλμού, τα άτιμα!
Μην περιμένετε να δείτε τουρίστες σ’ αυτά. Τα χρησιμοποιούν κυρίως οι ντόπιοι γιά τις μετακινήσεις τους.
Στριμώχτηκα λοιπόν δίπλα σε άντρες με κελεμπίες, σε γυναίκες με μαντήλες, σε μπόγους καί μπαγάζια. Η ζέστη, παρότι τέλος Οκτωβρίου, ήταν αισθητή, ο ιδρώτας άρχισε σιγά σιγά να κάνει την απειλητική του εμφάνιση καί οι «ευωδιές» άπλωναν τα γαμψά τους νύχια παντού στον αέρα. Εβγαλα από την τσάντα μου, με τρόπο, ένα αρωματικό μαντηλάκι καί το κόλλησα στην μύτη μου. Γιά λίγο. Γιατί η προσοχή μου στράφηκε αλλού: στην τρελλή κούρσα πού ακολούθησε. Ο οδηγός πήγαινε το λουάζ σαν βάρκα σε φουρτούνα, με μιά τρελή ταχύτητα καί απίστευτα ζικ ζακ καί προσπεράσεις. Να κρατιέμαι από το μπροστινό κάθισμα καί πάλι να πέφτω στούς διπλανούς. Sorry από δώ sorry από κεί, εν τέλει μετά καμμιά ώρα φτάσαμε στον κεντρικό σταθμό των λουάζ στην Χαμμαμάτ. Από δώ πήρα ταξί γιά το ξενοδοχείο.
Η όλη διαδρομή ταξί-λουάζ-ταξί στοίχησε περίπου 15 ευρώ.
Το ξενοδοχείο βρισκόταν στην περιοχή Γιασμίν Χαμμαμάτ, περί τα 8 χιλιόμετρα από την πόλη της Χαμμαμάτ, όπου καί όλα τα μεγάλα συγκροτήματα της περιοχής.
Αυτό διαπίστωσα καί στις υπόλοιπες πόλεις πού επισκέφθηκα: φτιάχνουν τα συγκροτήματα εκτός πόλεων καί καλά κάνουν γιά να μην αλλοιώνεται η φυσιογνωμία των ιστορικών πόλεων.
Αφού τακτοποιήθηκα στο ξενοδοχείο, το οποίο σημειωτέον ήταν εξαιρετικό καί γιά τα χρήματα πού έδωσα το θεώρησα δώρο, ξεκίνησα να γνωρίσω την πόλη.
Καιρό γιά χάσιμο δεν είχα, η στάση τού λεωφορείου ήταν ακριβώς μπροστά στο ξενοδοχείο καί με ένα εισιτήριο 0,20 λεπτά βρέθηκα σε ένα τέταρτο στην παλιά πόλη της Χαμμαμάτ.
 

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.637
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Χαμμαμάτ
Πόσο χρειάζεται κάποιος να παγώσει τον χρόνο? Λίγο, πολύ λίγο. Αρκεί να περάσεις μία Μπάμπ (πύλη) καί να μπείς στην Κάσμπα (κάστρο). Να περιηγηθείς στα στενά δρομάκια της, τόσο στενά πού ίσα να χωράς, τόσο στενά πού ο καυτός ήλιος της ερήμου δεν κατεβαίνει. Να βλέπεις τις περίτεχνες πόρτες, στολισμένες με καρφιά καί ρόπτρα με το Χάμσα ( φυλαχτό με το χέρι της Φάτιμα). Τα σπίτια κλεισμένα με μασραμπίγια ( ξύλινο καφασωτό στα παράθυρα) Κάπου ξεπροβάλλει ένας Τυνήσιος με τζελαμπά (κελεμπία), μπαλγκά (παραδοσιακές παντόφλες) καί σέσια (κόκκινο φέσι με μεταξωτή φούντα). Από μιά γωνιά στρίβει ένας Βέρβερος με μπουρνούζ (κάπα με κουκούλα) πού κουβαλάει ένα μεργκούμ (ελαφρύ χαλί). Στο πλακόστρωτο ελαφριά βήματα καί μιά μαυροφορεμένη γυναικεία φιγούρα να κλείνει το στενό. Στην αγκαλιά της ένα βρέφος με αγιάσα στα μάγουλα (το πρώτο τατουάζ πού γίνεται λίγο μετά την γέννηση). Σε κάποιο σπίτι, κάποιος παίζει μαλούφ (τυνησιακή λαϊκή μουσική), από κάποιο άλλο έρχεται έντονη η μυρωδιά τού μαγειρεμένου κουσκούς (φαγητό από σιμιγδάλι). Σίγουρα θα έχουν χρησιμοποιήσει χαρίσα (πικάντικη ή καυτερή σάλτσα).
Ετσι αφέθηκα στην μαγεία της Κάσμπα. Ανέβηκα στην επάνω πεζούλα. Η θάλασσα στραφτοκοπούσε στην απεραντοσύνη της. Ερχονταν μαλακά καί φιλούσε τα χοντρά τείχη. Στις στέγες της παλιάς πόλης, οι νοικοκυρές είχαν απλώσει το κουσκούς γιά να στεγνώσει. Κατέβηκα πάλι στα στενά δρομάκια. Λαβύρινθος. Μιά ηλικιωμένη, θεωρώντας ότι είχα χαθεί, μού έκανε νόημα να την ακολουθήσω. Με έβγαλε στην κεντρική Μπάμπ. Χαμογέλασα καί έφερα το χέρι στην καρδιά, σημάδι ότι την ευχαριστώ. Καί τότε έτεινε το χέρι γιά ζάκατ (ελεημοσύνη).
Κάθισα να ξεκουραστώ σ’ ένα καφενεδάκι, πίνοντας τσάϊ μέντας. Παραδίπλα μου, δύο άντρες κάπνιζαν σισά (ναργιλές). Σίγουρα τούς είχαν γεμίσει με ζιράκ (δυνατό χαρμάνι καπνού).
Από την Μπάμπ-ελ-σούκ μπήκα στην Μεντίνα. Τα τείχη της, χτισμένα το 904 μΧ καί ανακατασκευασμένα τον 13ο αιώνα, περικλείουν καί εδώ ένα λαβύρινθο από δρομάκια, μικρά μαγαζάκια, τούρκικα λουτρά , το Μεγάλο Τζαμί της Μεντίνας καί την Σχολή Κορανικών Σπουδών.
Τα μαγαζάκια γεμάτα με τουριστικά είδη, τα είδα σαν μελανό σημείο. Οχι μόνο δεν είχαν τίποτα παραδοσιακό ή αυθεντικό να σού επιδείξουν, οί πωλητές σού έκλειναν στην κυριολεξία τον δρόμο. Ηταν πού ήταν στενά τα δρομάκια, άπλωναν τα χέρια τους έτσι ώστε να μην μπορείς να περάσεις καί να σε οδηγήσουν στο μαγαζί τους.
Θα ήθελα να το δώ με συμπάθεια (κι’ αυτοί το ψωμί τους θέλουν να βγάλουν) αλλά αυτή η τακτική με ενόχλησε αρκετά.
Τέλος πάντων, δεν θα χαλάσω την ημέρα μου. Πήρα το λεωφορείο καί συνέχισα γιά Νάμπουλ...

Συνεχίζεται
 

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.637
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Νάμπουλ

Η Νάμπουλ, διοικητικό κέντρο τού ακρωτηρίου Μπόν, υπήρξε αρχαία φοινικική πόλη πού καταστράφηκε από τούς Ρωμαίους. Το όνομα της δέ είναι παραφθορά της ελληνικής λέξης Νεάπολης. Στις ανασκαφές πού έγιναν στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Νεάπολης, λίγο πιό έξω από την σημερινή πόλη, ελάχιστα πράγματα ανακαλύφθηκαν από την ρωμαϊκή πόλη. Μία ιδέα θα πάρετε από ένα σχέδιο ΄της πόλης, πού εκτίθεται στο αρχαιολογικό μουσείο.
Η σημερινή Νάμπουλ πάντως, φημίζεται γιά τα κεραμικά της. Στούς δρόμους της πόλης, θα βρείτε αμέτρητα εργαστήρια αγγειοπλαστικής, πού μπορείτε να μπείτε καί να παρακολουθήσετε όλη την διαδικασία κατασκευής των κεραμικών: από το δούλεμα στον τροχό καί τη χάραξη μέχρι το ψήσιμο στούς φούρνους, τη διακόσμηση καί το γυάλωμα.
Η ιστορία της Τυνησιακής αγγειοπλαστικής χάνεται στα βάθη των αιώνων. Από τούς νεολιθικούς χρόνους, πού κατασκεύαζαν απλά χρηστικά αντικείμενα, μέχρι την εποχή των Αγκλαβιδών, οπότε αναπτύχθηκε νέα τεχνική με την χρήση μεταλλικών βαφών. Κατά τον 10ο καί 11ο αιώνα, η φόρμα αλλάζει καί πάλι με την προσθήκη παραστάσεων καί διακοσμητικών μοτίβων.
Στην Νάμπουλ συγκεντρώθηκαν οι τεχνίτες περί τον 15ο αιώνα, πιθανώς γιατί βρήκαν καλύτερης ποιότητας άργιλο καί έτσι έγινε το κέντρο της Τυνησιακής αγγειοπλαστικής.
Είναι λοιπόν αυτός ένας καλός λόγος να επισκεφθείτε την Νάμπουλ αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη, ο ισχυρότερος είναι το μικρό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Αν σας ενθουσιάζουν τα ψηφιδωτά, κατά την επίσκεψή σας στην Τυνησία, ξεκινήστε από αυτό το μικρό μουσείο, συνεχίστε με αυτό της Σούς καί καταλήξτε στο Μπαρντό στην Τύνιδα (τι σας λέω τώρα?).
Εχει εξαιρετικά ρωμαϊκά ψηφιδωτά, από της ανασκαφές στην Κελίμπια καί την Νεάπολη. Ολόκληρες παραστάσεις πολύ καλά έως άριστα διατηρημένες, κυρίως με θέματα από την ελληνική μυθολογία (κρίμα πού δεν ξέρω να ανεβάζω φωτογραφίες):
Εντύπωση μού έκαναν κάποια ψηφιδωτά υπέρθυρα, πού απεικόνιζαν κοκόρια πού έβγαζαν χρυσά φλουριά από το στόμα τους, γεμίζοντας ένα πιθάρι. Θεωρούσαν τον κόκορα ως σύμβολο ευμάρειας καί πλούτου καί συμπέρανα ότι αυτός θα είναι ό λόγος πού σφάζουν κόκορα στα θεμέλια τού σπιτιού.
Στο μουσείο επίσης φιλοξενούνται αγάλματα καί πήλινα ειδώλια, τόσο ρωμαϊκά αλλά κυρίως καρχηδονιακά. Εδώ θα γνωρίσετε τις χθόνιες θεότητες :τον Βααλ καί την Τανίτ. Αιμοδιψείς καί άσπλαχνοι, στο όνομά τους έχουν σφαγιασθεί ( θυσία το έλεγαν) αμέτρητοι άνθρωποι. Οι ανθρωποθυσίες στην Καρχηδόνα είχαν τελετουργικό καί εξευμενιστικό χαρακτήρα καί αφορούσαν κυρίως θυσίες παιδιών: Επρεπε να προσφέρουν στούς αιμοδιψείς θεούς τα πρωτότοκα αρσενικά, πριν την ηλικία τού ενός χρόνου, σαν εξαγορά των αμαρτιών της οικογένειας. ( πάνω από 5000 τάφους παιδιών θα δείτε στην τοποθεσία Τοφέτ, στην Αρχαία Καρχηδόνα).
Συνεχίζεται...
 

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.637
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Θουμπούρμπου Μάϊους - Ντούγκα - Ζαγκουάν
Η σημερινή μέρα με βρήκε να ακολουθώ μία πολύ ενδιαφέρουσα οργανωμένη εκδρομή σε πολύ σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους: στο Θουμπούρμους Μάϊους καί την Ντούγκα. Αυτοί, μαζί με την αρχαία Καρχηδόνα καί το Ελ Τζέμ, αποτελούν την ραχοκοκαλιά των ιστορικών τοποθεσιών στην Τυνησία σε ότι αφορά την Ρωμαϊκή εποχή.
Ο Ρωμαϊκός οικισμός τού Θουμπούρμπο Μάϊους, 67 χλμ δυτικά της Χαμμαμάτ, ιδρύθηκε το 27πΧ, εξελίχθηκε σε πόλη καί κατέληξε σε αποικία. Καθώς βρισκόταν στον εμπορικό δρόμο μεταξύ της Σούσα καί της Καρχηδόνας γρήγορα αναπτύχθηκε αλλά η εισβολή των Βανδάλων καί των Αράβων την οδήγησαν στην πτώση της.
Μπαίνοντας στον αρχαιολογικό χώρο, μας εντυπωσιάζει η θέα τού φόρουμ με κορινθιακούς κίονες καί ο ναός τού Καπιτωλίου, ένας από τούς μεγαλύτερους στην Αφρική, αφιερωμένος στον Δία, την Ήρα καί την Αθηνά. Πίσω από το φόρουμ βλέπουμε τα μεγάλα θερινά λουτρά με τις τρείς πισίνες : χλιαρή, θερμή καί αίθουσα των ατμών. Ακριβώς δίπλα, η Παλαίστρα των Πετρωνίων καί πίσω στον λόφο διακρίνουμε τις χειμερινές θέρμες με ωραίο ψηφιδωτό πάτωμα.
Ακόμη νοτιότερα συναντάμε έναν ναό αφιερωμένο στον Βάαλ καί έναν κυκλικό ναό αφιερωμένο στον Ερμή.
Πάντως τα περισσότερα ψηφιδωτά πού κοσμούσαν την πόλη, έχουν μεταφερθεί στο Μουσείο Μπάρντο.
Συνεχίζοντας την εκδρομή μας ακόμη δυτικότερα, φτάσαμε στην πολύ εντυπωσιακή Ντούγκα. Αυτή η Ρωμαϊκή πόλη, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από το 1997, θεωρείται η πιό καλοδιατηρημένη στο είδος της γιά την Βόρεια Αφρική.
Στο χώρο τού φόρουμ θα δείτε το εντυπωσιακότατο Καπιτώλιο με το υπέροχο αέτωμα. Διακρίνεται άγαλμα τού Αντώνιου Πίου. Ακριβώς δίπλα, στην Πλατεία των Ανέμων, θα δείτε χαραγμένα τα ονόματα 12 ρωμαϊκών ανέμων, εξ’ ού καί το όνομα της πλατείας.
Ακολουθώντας τον κεντρικό πλακόστρωτο δρόμο, πού λέγεται ότι συνέδεε την πόλη με την Καρχηδόνα, θα δείτε πολλούς ναούς καί πολλές δεξαμενές. Υπέροχη θέα θα έχετε επίσης προς το Λιβυκοκαρχηδονιακό Μαυσωλείο.
Οί Θέρμες τού Λυκίνου, ένα ολόκληρο συγκρότημα Χειμερινών Λουτρών, αποτελούμενο από αίθουσες καί γυμναστήρια, είναι ένα από τα πιό εντυπωσιακά μνημεία τού χώρου. Από την τελευταία αίθουσα, όπου κατέληγαν οι «λουόμενοι» γιά να χαλαρώσουν καί να ξεκουραστούν, υπήρχε μία μυστική δίοδος πού οδηγούσε στούς .. Οίκους Ανοχής. Θα τούς δείτε να βρίσκονται ακριβώς από κάτω, σε μεγάλη έκταση. Ο κεντρικός δρόμος πού οδηγούσε σε αυτούς, ήταν καλυμμένος, σαν στοά, γιά προστατεύεται η ανωνυμία των «πελατών».
Συνεχίζοντας τον δρόμο καί περνώντας από πολλές Ρωμαϊκές επαύλεις, θα φθάστε στην Ντάρ Ελ Ασάμπ, μία πέτρινη πύλη (κάπως σαν την Πορτάρα της Νάξου) ότι απέμεινε από τον ναό πού βρισκόταν εδώ. Γυρίστε καί δείτε το Καπιτώλιο μέσα από αυτήν. Είναι από τις πιό ωραίες εικόνες πού θα πάρετε από την πόλη.
Η εκδρομή μας τελειώνει στο Ζαγκουάν όπου επισκεπτόμαστε τον Ναό τών Υδάτων, μέσα σε ένα πανέμορφο καλά συντηρημένο πάρκο. Στην ουσία ο ναός είναι μία ρωμαϊκή κρήνη με 12 κόγχες. Σε κάθε κόγχη καί ένα άγαλμα πού αντιστοιχεί σε κάθε μήνα τού έτους. Κατασκευάστηκε επί Αδριανού καί ήταν ένα από τα μεγαλύτερα αρδευτικά έργα της εποχής. Από εδώ ξεκινούσε ένα υδραγωγείο μήκους 124 χλμ πού τροφοδοτούσε την Καρχηδόνα. Κάτω από τον ναό, διακρίνονται ακόμα οί σωλήνες.
Το πανέμορφο σκηνικό έρχεται να ολοκληρώσει το Τζέμπελ Ζαγκουάν, ένα άγριο βουνό πίσω από τον ναό των Υδάτων.
Αυτή την εκδρομή την συστήνω ανεπιφύλακτα γιά τούς «φαν» τού είδους

Συνεχίζεται
 

JsOphelia

Member
Μηνύματα
37
Likes
46
Ονειρεμένο Ταξίδι
Northern Lights
Πολύ όμορφη περιγραφή! Περιμένουμε :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.112
Μηνύματα
880.648
Μέλη
38.838
Νεότερο μέλος
Crimson_gr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom