Μάλτα Στη Μάλτα, χειμωνιάτικα!

Grerena

Member
Μηνύματα
1.298
Likes
17.171
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas

ΟΙ 3 ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ Η ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΒΑΛΕΤΑ
Μόλις κατεβήκαμε από το λεωφορείο διασχίσαμε την Triq Girolamo Cassar , η οποία εκείνη την ώρα έσφυζε από καρναβαλιστές. Εμείς προχωρησαμε με έναν πολύ γοργό ρυθμό ομολογουμένως, προσπερνώντας την πλατεία Castille και προσπαθώντας να ξεφύγουμε το συντομότερο από τη βαβούρα. Ύστερα από τη θορυβώδη Marsaxlokk και το στριμωξίδι του λεωφορείου αυτό που θέλαμε και οι δύο ήταν μια βόλτα σε κάτι πιο ήσυχο και έτσι ο κλήρος έπεσε στις 3 πόλεις. Βρε πως αλλάζουν οι καιροί! Από εκεί που ανησυχούσα πως θα τα βγάζαμε πέρα με την "ησυχία" της Βαλέτα, τώρα αναζητούσα ένα ήσυχο μέρος για μια χαλαρή βόλτα. ;)


IMG_2286.JPG



Αφήσαμε στα δεξιά μας το Χρηματιστήριο της Μάλτας έχοντας ως κατεύθυνση το ασανσέρ της Βαλέτας, το οποίο θα μας κατέβαζε γρήγορα γρήγορα στο πορθμείο για να πάρουμε καράβι για τις 3 πόλεις.


IMG_2283.JPG



Πριν από αυτό όμως επιβαλλόταν μια στάση στους περίφημους κήπους Barakka...


IMG_2293.JPG



Οι Barakka gardens κανονικά θα ‘πρεπε να λέγονται “Barakka panoramic view”, γιατί το δυνατό σημείο τους δεν είναι οι κήποι αλλά η πανοραμική θέα.


IMG_2621.JPG




IMG_2297.JPG



Από την βεράντα των κήπων σε πρώτο πλάνο είναι ορατή η Saluting Battery, μια ομάδα πυροβολικού κατασκευασμένη τον 16ο αι. από το τάγμα του Αγίου Ιωάννη και σε δεύτερο πλάνο το μεγάλο λιμάνι και οι 3 πόλεις. Όταν λέμε 3 πόλεις εννοούμε τις τρεις οχυρωμένες πόλεις Birgu, Senglea & Cospicua, που είναι χτισμένες στα δυο ακρωτήρια στην απέναντι μεριά του λιμανιού “κοιτώντας” τη Βαλέτα.
Στην πραγματικότητα δεν βλέπεις μόνο τις τρεις πόλεις αλλά και άλλες γειτονιές-πόλεις όπως την Kalkara με το φρούριο Ricasoli στο άκρο της, την Paola, αλλά και τη Βόρεια Βαλέτα έως το φρούριο του St Elmo.


IMG_2296.JPG



Ακόμα και οι οχυρώσεις της πόλης φαίνονται πολύ εντυπωσιακές από την βεράντα των κήπων...


IMG_2304.JPG



Η ώρα ήταν περίπου 3:30. Θα μπορούσαμε λίγο να καθυστερήσουμε για να ακούσουμε (και να δούμε) την “μπαταριά” των κανονιών, που θα “έσκαγαν” στις 4:00 ακριβώς. Δεδομένου όμως ότι θα μπορούσαμε και αύριο να την πετύχουμε και ήθελα να προλάβουμε να δούμε μέρα την Birgu, φύγαμε γρήγορα. Άσε που κατά βάθος πίστευα ότι την κανονιά θα την ακούγαμε ούτως ή άλλως και από απέναντι.

Το ασανσέρ για να κατέβουμε στην προκυμαία χρειαζόταν εισιτήριο του 1€. Άλλα ήξερα όμως εγώ από το forum! Ήξερα ότι το κατέβασμα είναι δωρεάν. Μήπως είναι μούφα ο ticketman στην είσοδο;
“I know that it was free” του λέω η … ψαγμένη.
“It was!” Μου απαντάει με ύφος και προφορά Mr Bean!
“Now it is 1€ for upppp … and down” μου είπε με μισογελάκι. :D:D
Επικαιροποίηση λοιπόν: Το εισιτήριο του ανελκυστήρα έχει 1€ και για την κατάβαση.
Δώσαμε λοιπόν 2 ευρουλάκια και περάσαμε. Γρήγορα καταλάβαμε ότι πάμε αντίθετα από το ρεύμα. Όλοι ανέβαιναν για να πάνε στην παρέλαση.


IMG_2308.JPG



Σε 23 δεύτερα κατεβήκαμε 60 μ. υψόμετρο και φτάσαμε στο σημείο που “σκάει” το ασανσέρ, μέσα στην τάφρο των οχυρώσεων της Βαλέτας. Από εκεί περάσαμε την Xat Laskaris street και σε 2’ είμαστε μπροστά στο ferry, που θα μας μετέφερε απέναντι.


IMG_2312.JPG



«Σε πόσα μεταφορικά ακόμα θα μπούμε;» με ρώτησε η φιλενάδα μου, η οποία μόλις είχε ξεπεράσει με μεγάλη επιτυχία το άγχος της με το υψοφοβικό ασανσέρ.
«Μια βάρκα ακόμα και τελειώσαμε».
Με δυο τρόπους μπορούσαμε να περάσουμε απέναντι. Ή με το ferry ή με μια από τις παραδοσιακές βάρκες Dghajsa.


IMG_2313.JPG



Οι Dghajsa χρησιμοποιήθηκαν κυρίως στην περιοχή του μεγάλου λιμένα για τη μεταφορά επιβατών και αποσκευών από τα πλοία προς τη στεριά. Κάποτε είχαν κουπιά, αλλά σήμερα έχουν και μηχανή. Είναι ξύλινες βάρκες που μοιάζουν λίγο και με τις βενετσιάνικες γόνδολες αν και ευτυχώς είναι λίγο πιο φαρδιές. Εμένα η χαρά μου ήταν μεγάλη που είδα μπροστά μου τις βάρκες, που πίστευα ότι δεν θα «λειτουργούν» το χειμώνα λόγω καιρού και βέβαια με μια τέτοια βάρκα-γόνδολα ήθελα να περάσω απέναντι. Η φίλη μου δεν συμμεριζόταν και πολύ την επιθυμία μου. Προτιμούσε τη σιγουριά του ferry.
«Παρακουνάει αυτό το πράγμα.»
«Ναι μεν, αλλά αν δεν περάσουμε σήμερα που έχει τέλειο καιρό πότε θα το κάνουμε;»
Δε νομίζω ότι πείστηκε από το παραπάνω τρανταχτό επιχείρημά μου, αλλά μάλλον επειδή κατά βάθος το ήθελε και αυτή.
«Που πάτε;» με ρώτησε ο βαρκάρης;
«Vittoriosa», του απαντάω.
«Οκ», μου λέει και άπλωσε το χέρι για να βοηθήσει στην επιβίβαση και μετά άρχισε τα «άλλος για τη βάρκα μας».
Πολύ γρήγορα ο βαρκάρης βρήκε ένα ζευγάρι Γερμανών και ένα Ιταλών. Ο Γερμανός ήταν λαλίστατος, χαρούμενος, ενθουσιώδης και φωνακλάς. Ήθελε συστάσεις με όλους της βάρκας και ήθελε να βγάλει και φωτογραφία με όλους. Η κινητικότητά του ήταν έντονη και η βάρκα κουνούσε. Πέσανε και οι σχετικές τσιρίδες από τις γυναίκες της βάρκας (με εξαίρεση την Ιταλίδα που ήταν ψύχραιμη).


IMG_2321.JPG




IMG_2326.JPG




IMG_2329.jpg



Με τα πολλά ισορροπήσαμε :p και απολαύσαμε τη διαδρομή. «Βαρκάραμε» μέσα σε στο μεγάλο οχυρωμένο λιμάνι. “Οχυρωμένο” γιατί όπου και να κοιτούσες έβλεπες τείχη και κάστρα. Fort Sant Angelo, Fort St Elmo, Fort Ricasoli. Σαν τη Μασσαλία του 19ου αι. έμοιαζε το σκηνικό. Σαν αυτό ...


64.jpg


(σκηνή από ταινία)

Μόνο που στην ταινία που ... “έπαιξε” η παραπάνω σκηνή το φόντο δεν είναι η Μασσαλία, αλλά το μεγάλο λιμάνι της Βαλέτας. Ποια είναι η εν λόγω ταινία; Θα το αποκαλύψω σε επόμενο post. :icon_redface:

Είμαι fan των film location. Δεν μπορώ να το κρύψω. Δεν μπορώ επίσης να αφήσω ασχολίαστο το ότι η Μάλτα είναι από τις πιο scenery τοποθεσίες όχι μόνο για φωτογραφίες αλλά για ταινίες, κάτι που το ξέρουν και πολλοί ... σκηνοθέτες.

Ώσπου μπήκαμε μέσα στη μαρίνα της Birgu (άλλη ονομασία για τη Vittoriosa), όπου πλεύσαμε ανάμεσα στα γιοτ. Για την ακρίβεια ήταν ένα δάσος από κατάρτια. Κάναμε μια πολύ όμορφη βαρκάδα μέσα στο μεγάλο λιμάνι.


IMG_2332.JPG




IMG_2335.JPG




IMG_2340.JPG



Αποβιβαστήκαμε μπροστά στην εκκλησία του St Lawrence.
Εκεί βρίσκεται και το μνημείο Ελευθερίας...


IMG_2343.JPG



Το Μνημείο Ελευθερίας συμβολίζει την ανεξαρτησία της Μάλτας. Στο σημείο αυτό του λιμανιού πρωτοήρθαν οι ιππότες, εδώ πρωτοήρθαν οι Άγγλοι και από εδώ έφυγε το τελευταίο καράβι των Βρετανών από το νησί το 1979.


IMG_2349.JPG



Την Birgu οι ιππότες την ονόμασαν Vittoriosa, όνομα που χορηγήθηκε εξ’ αιτίας της νικηφόρας στάσης της στη Μεγάλη Πολιορκία του 1565. Η Vittoriosa ήταν η γειτονιά των ιπποτών, αφού εδώ έμεναν. Στην πραγματικότητα εδώ ήταν η βάση του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη, το αρχηγείο τους και από εδώ συντόνισαν τις ενέργειες κατά τη μεγάλη πολιορκία της Μάλτας από τους Οθωμανούς.
Κάπου ανάμεσα στα στενά του Birgu βρίσκονται τα πρώτα auberges των ιπποτών. Τα auberges είναι τα αρχοντικά σπίτια των διαφόρων γλωσσών ιπποτών. Εδώ στο Birgu είναι το Auberge de Angleterre και το Auberge De France, τα οποία δεν είναι επισκέψιμα για τα το κοινό αφού σήμερα αποτελούν το Κέντρο υγείας και την έδρα του τοπικού συμβουλίου αντίστοιχα.

Επισκέψιμο όμως είναι το Κτίριο της ιεράς εξέτασης.
Το κτίριο της ιεράς εξέτασης χτίστηκε το 1530. Εδώ γινόντουσαν οι δίκες, οι φυλακίσεις και οι εκτελέσεις. Εδώ ήταν και η κατοικία του ιεροεξεταστή.
Θέλαμε να δούμε ένα παλάτι εκ των έσω, οπότε ας είναι και παλάτι – φυλακή.

Προσπεράσαμε την εκκλησία του St Lawrence, το Oratory of St. Joseph, ανεβήκαμε το γραφικό δρομάκι Triq Il-Mina και πολύ σύντομα στα αριστερά μας βρήκαμε την είσοδο του παλατιού του ιεροεξεταστή.


IMG_2351.JPG




IMG_2353.JPG




DSC05622.JPG



Το παλάτι του ιεροεξεταστή στη Μάλτα ήταν η έδρα της Μαλτέζικης ιεράς εξέτασης για πάνω από 200 χρόνια. Το παλάτι του ιεροεξεταστή είναι ένα από τα ελάχιστα επιζώντα παλάτια του είδους αυτού σε όλο τον κόσμο και το μόνο που είναι ανοικτό στο κοινό.

Το παλάτι μοιάζει με ρωμαϊκό παλάτι. Δέχτηκε τόσες αλλαγές από τους εκάστοτε ιεροεξεταστές με αποτέλεσμα το εσωτερικό του να έχει ένα λαβυρινθώδες σχέδιο. Δεν παύει όμως να είναι ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα.

Η διαδρομή μας μέσα στο παλάτι ξεκίνησε από τα υπόγεια που ήταν η κουζίνα και το παρεκκλήσι...

IMG_2356.JPG IMG_2357.JPG IMG_2360.JPG

... μετά ανεβήκαμε τη μεγάλη σκάλα ...

IMG_2374.JPG



και συνεχίσαμε με ...
...το ιδιωτικό κατάλυμα του ιεροεξεταστή...

IMG_2362.JPG



... τη λιτή αίθουσα του Δικαστηρίου ή αλλιώς του Ιερού Γραφείου...

IMG_2375.JPG



... το θάλαμο βασανιστηρίων ...

IMG_2376.JPG



... τα κελιά ...

IMG_2378.JPG



... την εσωτερική αυλή ...

IMG_2364.JPG



Στον πάνω όροφο το κτίριο στεγάζει το Εθνικό Μουσείο Εθνογραφίας με κύρια εκθέματα αναπαραστάσεις από καθημερινές σκηνές των Μαλτέζων, πολύ στενά συνδεδεμένες με τις θρησκευτικές παραδόσεις τους.

Τρεις σκηνές σε μινιατούρες (εκκλησία, οικογενειακό τραπέζι, λιτανεία) με απίστευτες λεπτομέρειες και πολλές πληροφορίες...
IMG_2365.JPG IMG_2366.JPG IMG_2367.JPG

Κατεβήκαμε από τον ίδιο σχεδόν δρόμο έως το μνημείο της Ελευθερίας και από εκεί προχωρήσαμε παραλιακά για να περπατήσουμε στο Vittoriosa waterfront. Μια σειρά από κανόνια από τα δεξιά μας και πολλές σειρές από γιοτ αριστερά μας. Είναι από τις πιο ωραίους παραλιακούς περιπάτους που έχω κάνει, σε ένα πολύ όμορφο σκηνικό.


IMG_2384.JPG




IMG_2391.JPG




IMG_2387.JPG



Ο καιρός ήταν τέλειος για έναν καφέ στην παραλία. Καθίσαμε στο Gusto, σε τραπεζάκι έξω, δίπλα στη θάλασσα. Ήπιαμε το καφεδάκι μας έως ότου ο ήλιος κρύφτηκε πίσω από τα σπίτια της Senglea.


IMG_2386.JPG



Περπατήσαμε πάλι παραλιακά, προσπεράσαμε τα κανόνια και φτάσαμε στις βάρκες. Πετύχαμε πάλι τον βαρκάρη που μας έφερε. Δεν μας έβαλε όμως μέσα γιατί θα είμαστε overboating. Είχαν προηγηθεί άλλοι 5 πελάτες και η χωρητικότητα είναι μέχρι 6 άτομα.


IMG_2393.JPG




IMG_2396.JPG



Δεν πειράζει. Θα πάρουμε το ferry. Μόνο που αυτό κάνει το δρομολόγιο από την Cospicua και θα πρέπει να πάμε μέχρι εκεί. Κάναμε μια όμορφη παραλιακή βόλτα. Περάσαμε στην απέναντι πλευρά της Cospicua από μια πεζογέφυρα, στο τέλος ρίξαμε και ένα τρεχαλητό, αφού βλέπαμε το ferry έτοιμο να φύγει και γεμάτο με κόσμο. :p


IMG_2401.JPG




IMG_2402.JPG




IMG_2405.JPG



Παρόλη την απογευματινή ψυχρούλα (εντάξει Φλεβάρης είναι) ανεβήκαμε στο πάνω κατάστρωμα για τη θέα. Σε 5’ έφυγε. Η ώρα πια είχε πάει 6:00 και είχε αρχίσει να σουρουπώνει. Άλλη μια υπέροχη βαρκάδα κάναμε. Ο κόλπος ανάμεσα σε Birgu και Cospicua είναι τόσο βαθύς, που όταν βρίσκεσαι στο μυχό του δεν βλέπεις την ανοιχτή θάλασσα ή τη Βαλέτα, παρά μόνο τα αραγμένα γιοτ με φόντο τα σπίτια.


IMG_2407.jpg




IMG_2412.JPG



H Cospicua...

IMG_2413.JPG



Η Vittoriosa ...

IMG_2415.JPG



Η Senglea ...

IMG_2423.JPG



Οι οχυρώσεις της Βαλέτα έτσι όπως φαίνονται από τη θάλασσα είναι επίσης σκηνικό ταινίας του 2017 (βοηθάω να το βρείτε) που ... έπαιξε το λιμάνι της Ιερουσαλήμ (όπως ήταν το 1934). Και αυτό θα το αποκαλύψω σε επόμενο post, εκτός αν μέχρι τότε το βρει κάποιος. :icon_redface:


IMG3_2424.jpg



... μόνο που στην ταινία έχει αφαιρεθεί από την εικόνα το ... ασανσέρ...

45604414655_de03acd027_b2.jpg


(σκηνή από την ταινία)

Πάρα πολύ μου άρεσε αυτή η βόλτα στις 3 πόλεις.
Στο ασανσέρ πάλι είμαστε αντίθετοι με το ρεύμα. Τώρα όλοι κατέβαιναν, υποθέτω για να προλάβουν τα τελευταία καραβάκια για απέναντι.


IMG_2439.JPG



Μέχρι να ανεβούμε πάνω είχαν ανάψει και τα νυχτερινά φώτα...


IMG_2442.JPG




IMG_2444.JPG




IMG_2447.JPG



Το πάρτυ όμως στη Βαλέτα καλά κρατούσε. :)

Σκεφτήκαμε να πάμε σπίτι για ένα γερό σέρβις και λίγη ξεκούραση και μετά να ξαναβγαίναμε το βράδυ για βόλτα και φαγητό.
Μόνο που μέχρι να φτάσουμε στο σπίτι είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλά happenings. Η παρέλαση λάμβανε χώρα πάνω στην Merchants street αλλά και πάνω στη Republic και οι άλλοι δρόμοι είχαν καρναβαλιστές, που είτε πήγαιναν στην πλατεία (του Αγίου Γεωργίου) είτε ερχόντουσαν από αυτή. Η "κίνηση" μας ανάγκαζε και εμάς να χαζεύουμε και να περπατάμε με ρυθμό χελώνας. :oops::oops:


IMG_2451.JPG




IMG_2455.JPG




IMG_2465.JPG




IMG_2469.JPG



Το εντυπωσιακότερο όλων ήταν οι πολύ όμορφες στολές που φορούσαν οι Μαλτέζοι. Πρόκειται για στολές με μεγάλη φαντασία και πολύ δουλειά. Εδώ δεν παίζει το «κάνω κάτι αυτοσχέδιο» ή « ψάχνω κάτι από τα παλιά μου» και βγαίνω. Τέτοιες στολές σαν αυτές που είδα στο Καρναβάλι της Μάλτας έχω δει μόνο στη Βενετία. Εντυπωσιακότατες.
Να μερικά δείγματα…

IMG_2466.JPG IMG_2467.JPG IMG_2824.JPG IMG_2830.jpg

Θα μπορούσαμε ώρες να χαζεύουμε στο δρόμο τις στολές, την παρέλαση ή ακόμα και το διαγωνισμό χορού που είχε στηθεί στην πλατεία του αγίου Γεωργίου, αλλά πραγματικά η κούραση που είχε σωρευτεί ήταν μεγάλη. Από τις 7 το πρωί που ξεκίνησε η μέρα μας, είχαμε πάρει λεωφορεία, ταξί, ασανσέρ, βάρκα, πλοίο δηλ. ότι μέσο υπήρχε στο νησί και όσο μικρές και να είναι οι αποστάσεις μια κατάπτωση την ένιωθα.

Φτάσαμε σπίτι και μετά από μιάμιση ώρα είπαμε να ξαναβγούμε. Αυτό είναι το καλό του να μένεις μέσα στο κέντρο των γεγονότων. Η φιλενάδα μου βαρέθηκε όμως. Εγώ δεν το συζητούσα να μείνω μέσα από τόσο νωρίς και της είπα ότι εγώ θα βγω. Τόση κίνηση έχει έξω, τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά δεν νομίζω να μην έχω τι να κάνω. Δεν ξέρω αν πήρε την απόφαση να με ακολουθήσει για να μη με αφήσει μόνη μου ή η λέξη μαγαζιά την τάραξε. Επειδή η συγκεκριμένη φίλη έχει μια αδυναμία στα ψώνια είχα και εγώ χρησιμοποιήσει τη λέξη μαγαζιά … όχι τυχαία.
Τελικά βγήκαμε έξω κατά τις 9:00 το βράδυ.

Η παρέλαση είχε τελειώσει αλλά όλα τα άλλα καλά “κρατούσαν”. Οι καρναβαλιστές πηγαινοερχόντουσαν, τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά (εννοώ τα εμπορικά) και φαγάδικα και μπαράκια γεμάτα. Οι δρόμοι είχαν την όψη «μετά το πάρτυ», μέσα στο χαρτοπόλεμο και στα σκουπίδια, όπως εχθές το βράδυ. Θα έχουν δουλειά οι καθαριστές τη νύχτα, γιατί αν κρίνω από πως ήταν η πόλη σήμερα το πρωί δηλ. πεντακάθαρη, μάλλον μεταμεσονύχτια θα πέφτει η δουλειά.


IMG_2476.JPG



IMG_2475.JPG


Μπήκαμε για λίγο στο La Valette Band Club, το οποίο όχι μόνο ήταν ανοιχτό στις 10:00 το βράδυ, αλλά είχε και κόσμο. Είναι η έδρα της Φιλαρμονικής της Βαλέτα και παράλληλα στέκι των ντόπιων. Είναι ένα πάρα πολύ όμορφο μέρος, πολύ αυθεντικό με φοβερή διακόσμηση, η οποία πρόδιδε την πολύχρονη ιστορία του Club.


IMG_2488.JPG



IMG_2486.JPG



Περάσαμε και από την πλατεία του Αγίου Γεωργίου και είδαμε τον φωταγωγημένο Καθεδρικό, που θα πηγαίναμε το πρωί να τον δούμε εκ των έσω....


IMG_2478.JPG



Μπήκαμε σε ένα μπιχλιμπιδάδικο και ψώνισα δυο δαχτυλιδάκια. Ναι εγώ που τα κατηγορώ αυτά … εγώ ψώνισα. Κάναμε μια μεγάλη βόλτα στην Republic street και στο τέλος καταλήξαμε για μια μπύρα στο τούρκικο της γειτονιάς μας.

Περίεργη ήταν η τούρκικη πίτσα, καλή ήταν η Μαλτέζικη μπύρα …

IMG_2501.jpg




και ευχάριστη και η περαντζάδα … μα με τέτοιες βαριές στολές δεν είχαν κουραστεί όλη μέρα;
IMG_2493.JPG IMG_2495.jpg

Τέλος για σήμερα. Ήρθε η ώρα να πάμε για ξεκούραση. Ευτυχώς που ήρθαμε μόνο για 2 ημέρες (και ...2 ώρες) γιατί με τέτοιους ρυθμούς δε νομίζω άλλωστε να βγάζαμε και τρίτη μέρα στο νησί.

 
Last edited by a moderator:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολύ καλά έκανες και πήγες Χειμώνα αφού το προτιμούσες και ήθελες μια μίνι εξόρμηση. Είμαι από τους λίγους που δεν ανέφερα καμία ταλαιπωρία και η πολυκοσμία του καλοκαιριού δεν στάθηκε εμπόδιο σε κάτι. Αν και θεωρώ τη Μάλτα παντός καιρού και εποχής, και πάλι θα επέλεγα να πάω καλοκαίρι ή άνοιξη. Όμως έχω περιέργεια να μας δείξεις και να μας αφηγηθείς τη χειμωνιάτικη Μάλτα:);)
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Το ιδιο διαστημα πηγαμε και μεις απο Θεσσαλονικη ομως.. Δεν ενιωσα πουθενα οτι δεν ειχε κοσμο αντιθετως απλα ισως να εφταιγε οτι ηταν και περιοδος καρναβαλιου και γινοταν χαμος. Εκει μαθαμε και για τα πρωτα κρουσματα της Ιταλιας.. ευτυχως που προλαβαμε να παμε στο τσακ μια εβδομαδα αργοτερα αποκλειεται να πηγαιναμε
 

thanos75

Member
Μηνύματα
1.364
Likes
3.409
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
Μάλτα...και εγώ πήγα καλοκαίρι και ήταν μια χαρά , αλλά νομίζω είναι παντός καιρού και πάσης εποχής όπως σωστά είπε ο Γιάννης πιο πάνω. Και μπράβο που προλάβατε πριν ξεκινήσει η λαίλαπα του κορωνοιου. Όσο για τη φίλη με τη μέση, έχω ένα προαίσθημα πως"ο,τι αρχίζει με πόνο, τελειωνει ωραίο" (αντίθετα από το στίχο του παλιού λαϊκού άσματος του Γαβαλα :xalara: ). Ελπίζω να μου το επιβεβαιώσει και ή συνέχεια του story.:D
Υ.Γ. Τσεκαροντας την περίπτωση Airbnb στη Μάλτα, ανακάλυψα ότι γενικά υπάρχει θεματάκι στο νησί. Τελικά μείναμε σέ ξενοδοχείο στη Βαλεττα και διόλου δεν το μετάνιωσα
 
Last edited:

Grerena

Member
Μηνύματα
1.298
Likes
17.171
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Πολύ καλά έκανες και πήγες Χειμώνα αφού το προτιμούσες και ήθελες μια μίνι εξόρμηση. Είμαι από τους λίγους που δεν ανέφερα καμία ταλαιπωρία και η πολυκοσμία του καλοκαιριού δεν στάθηκε εμπόδιο σε κάτι. Αν και θεωρώ τη Μάλτα παντός καιρού και εποχής, και πάλι θα επέλεγα να πάω καλοκαίρι ή άνοιξη. Όμως έχω περιέργεια να μας δείξεις και να μας αφηγηθείς τη χειμωνιάτικη Μάλτα:);)

Πράγματι είσαι από τους λίγους που δεν ανέφερες κάποια ταλαιπωρία, αλλά νομίζω ότι ήσουν και λίγο τυχερούλης. Η βόλτα στο Κομίνο θα μπορούσε και να ήταν μεγάλη ταλαιπωρία. Συμφωνώ βεβαίως ότι η Μάλτα είναι παντός καιρού και εποχής. Εγώ σίγουρα όταν θα ξαναπάω Μάλτα θα είναι Άνοιξη ή Φθινόπωρο, για να χαρώ και τη θάλασσα και για να καλύψω εκείνο το 5νθήμερο που είπα στην αρχή.

Το ιδιο διαστημα πηγαμε και μεις απο Θεσσαλονικη ομως.. Δεν ενιωσα πουθενα οτι δεν ειχε κοσμο αντιθετως απλα ισως να εφταιγε οτι ηταν και περιοδος καρναβαλιου και γινοταν χαμος. Εκει μαθαμε και για τα πρωτα κρουσματα της Ιταλιας.. ευτυχως που προλαβαμε να παμε στο τσακ μια εβδομαδα αργοτερα αποκλειεται να πηγαιναμε

Πραγματικά πήγαμε στο τσακ. Πιο οριακά δεν γινόταν. Και κάθε άλλο παρά ήσυχα ήταν όπως πίστευα (έτσι έλεγαν όλοι) και ναι ... λόγω του Καρναβαλιού. Μου το πρόδωσες.... !
Σκεφτόμουν μάλιστα να βάλω τίτλο: «Το τελευταίο Καρναβάλι» ή «η τελευταία έξοδος», αλλά μετά σκέφτηκα ότι παραείναι απαισιόδοξο και το άλλαξα.
Τώρα βλέπω τις φωτογραφίες του «χαμού» και πανικοβάλλομαι.
Κρίμα που δεν σε πήρα χαμπάρι. Θα πίναμε κανένα καφεδάκι μαζί στη Βαλέτα.

Μάλτα...και εγώ πήγα καλοκαίρι και ήταν μια χαρά , αλλά νομίζω είναι παντός καιρού και πάσης εποχής όπως σωστά είπε ο Γιάννης πιο πάνω. Και μπράβο που προλάβατε πριν ξεκινήσει η λαίλαπα του κορωνοιου. Όσο για τη φίλη με τη μέση, έχω ένα προαίσθημα πως"ο,τι αρχίζει με πόνο, τελειωνει ωραίο" (αντίθετα από το στίχο του παλιού λαϊκού άσματος του Γαβαλα ). Ελπίζω να μου το επιβεβαιώσει και ή συνέχεια του story.
Υ.Γ. Τσεκαροντας την περίπτωση Airbnb στη Μάλτα, ανακάλυψα ότι γενικά υπάρχει θεματάκι στο νησί. Τελικά μείναμε σέ ξενοδοχείο στη Βαλεττα και διόλου δεν το μετάνιωσα

Ευτυχώς που προλάβαμε!!! Είχα κάνει και αγώνα για να πετύχω τις ημερομηνίες του Φλεβάρη, αφού οι φίλες μου θέλανε Μάρτιο. Όσο για τη φίλη με τη μέση ... όλα καλά. Η Μάλτα της έκανε καλό.
Σχετικά με τη διαμονή νομίζω ότι Χειμώνα καλύτερα είναι να μείνει κάποιος στη Βαλέτα. Το καλοκαίρι παντού είναι ωραία. Ύστερα από την έρευνα που έκανα θα έλεγα ότι κάλλιστα θα μπορούσα να μείνω και στο Γκόζο. Βρήκα κάτι αγροτόσπιτα στο booking εξαιρετικά και σε πολύ καλή τιμή (πριν από την πανδημία).
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.298
Likes
17.171
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ Η “ΕΡΗΜΗ” ΒΑΛΕΤΑ
Το πλάνο των δυο ημερών (και … 2 ωρών) το είχαμε φτιάξει πολύ νωρίτερα από τα «θα ‘ρθω δεν θα ‘ρθω» των τελευταίων 10 ημερών. Τώρα θα μου πείτε τι πλάνο να φτιάξεις για δυο μέρες (και …2 ώρες), τόσο μικρή που είναι η Μάλτα. Κι όμως! Χρειαζόταν μια καλή οργάνωση και πρωινά ξυπνήματα και σύμμαχο τον (έλπιζα) καλό καιρό για να προλάβουμε όλα όσα είχαμε στο μυαλό μας. Η μέρα είναι μικρή και επειδή η νύχτα θα ήταν πολύ έρημη απ’ ότι έλεγε και το forum, θα έπρεπε να τα προλάβουμε όλα μέσα στη μέρα.

Αυτή η ερημιά της Βαλέτα πολύ με “χάλαγε”. Οι πληροφορίες μου έλεγαν ότι το χειμώνα το βράδυ η πόλη ερημώνει. Μετά τις 7:00 δεν κινείται τίποτα. Ακόμα και ο ξενοδόχος (που μετά από τρεις μέρες εδέησε να μου απαντήσει) μου είπε ότι στις 11:30 το βράδυ που θα φτάσουμε δεν υπάρχει τίποτα ανοιχτό στην περιοχή αν θέλαμε να τσιμπήσουμε κάτι. «Να φροντίσετε να φάτε κάτι στο αεροδρόμιο», μας είπε χαρακτηριστικά. Είχα αρχίσει να πιστεύω ότι μπορεί να έκανα λάθος με τη διαμονή, πως έπρεπε να κλείσουμε εκεί που κλείνουν όλοι.
Τώρα, ότι έγινε έγινε.
Το δε μίνι πρόγραμμα των δύο και … κάτι ημερών καταστρώθηκε ως εξής:
Η πρώτη ημέρα θα γέμιζε με τα μεγαλιθικά το πρωί, με το χωριό Marsaxlokk το μεσημέρι, με τη Vittoriosa το απόγευμα και την έρημη Βαλέτα το βράδυ και η δεύτερη ημέρα θα γέμιζε με Βαλέτα το πρωί, με Mdina & Ραμπάτ το απόγευμα και με έρημη Βαλέτα το βράδυ.
Όλα έγιναν με βάση το πρόγραμμα με εξαίρεση την … έρημη Βαλέτα.
Αλλά θα εξηγήσω τι σημαίνει αυτό όταν φτάσει η ώρα…

Έφτασε το Σάββατο το απόγευμα. Φτάσαμε στο αεροδρόμιο γύρω στις 8:00 το βράδυ. Στην ώρα μας φύγαμε από το Βενιζέλος και στην ώρα μας φτάσαμε στο Luqa της Μάλτα. Στις 23:15 είμαστε ήδη μπροστά στην πιάτσα των ταξί, με το βαλιτσάκι μας στο χέρι. Το λεωφορείο το απορρίψαμε αμέσως αφού το google έλεγε ότι με αυτό θα κάναμε πάνω από μια ώρα, με το νυχτερινό δρομολόγιο που θα πήγαινε πρώτα Sliema και μετά Βαλέτα. :(
Δεν πειράζει και το ταξί καλό είναι.
Η διαδικασία όμως ήταν πολύ “Μαλτέζικη”. Μέσα στο αεροδρόμιο υπήρχε γραφείο των ταξί, στο οποίο πλήρωνες προκαταβολικά τη διαδρομή που ήθελες (και όχι στον ταξιτζή). Ωραία πράγματα, νοικοκυρεμένα. Ούτε πόσα άτομα είστε, ούτε πόσες βαλίτσες έχετε, ούτε αν μπορώ να πάρω διπλόκουρσα, ούτε τίποτα. Η διαδρομή για Βαλέτα ήταν fix 17€.
Το «σπίτι» μας ήταν μεν μέσα στη Βαλέτα, αλλά σε σημείο που μπορούσε να πλησιάσει αυτοκίνητο στα 20μ. Γρήγορα φτάσαμε.

Το ταξί μας άφησε πίσω από το θέατρο Manoel, σχεδόν στην είσοδο του ναού Αγίου Παύλου και πάνω στη διασταύρωση της Old street Theater και Old Mint Street. Το σημείο που κατεβήκαμε και οι γύρω δρόμοι είχαν μία όψη του τύπου «μετά το πάρτυ». Είχε κόσμο, στο τέλος του δρόμου έβλεπα φώτα από τα ολάνοιχτα μαγαζιά και μπόλικο χαρτοπόλεμο και κάτω. Περίεργο. Δεν φαινόταν και πολύ έρημα.

IMG_2461.JPG


IMG_2111.jpg


Ρωτάω τον ταξιτζή:
«Είχε καρναβάλι σήμερα;»
“Yes. All week”
“All week?”
“Yes. All week”
Περίεργο μου φάνηκε αυτό το "all week" αλλά σημασία έχει ότι έχει κόσμο και κίνηση.
«Να αφήσουμε τα πράγματα και να βγούμε»
«Κάτσε να βρούμε το διαμέρισμα πρώτα», μου λέει η συνταξιδιώτισσα.
Στο τηλέφωνο ο Νικολό (ο σπιτονοικοκύρης) μου είπε να περιμένω … στα σκαλιά της εκκλησίας :rolleyes-80:και θα έρθει σε 5 λεπτά, για να μας οδηγήσει στο διαμέρισμα. Σε 5 λεπτά όντως ένας πολύ Μαλτέζος τύπος (πολύ μελαχρινός και στρογγυλοπρόσωπος) ήρθε να μας συναντήσει. Μας οδήγησε στο διαμέρισμα. Μόνο που δεν μπήκαμε ακόμα μέσα γιατί είχε φέρει μαζί του το λάθος κλειδί!!! Τι να κάναμε; Θα περιμέναμε λίγο ακόμα.

Μετά από άλλα 10 λεπτά μπήκαμε στο σπίτι. Η φίλη μου μάλλον ψιλοστράβωσε αρχικά με το που το είδε. Ήταν ένα σπίτι όπως είναι αυτά των καστρουπόλεων. Δυο μικρά δωμάτια, λίγο παλιά έπιπλα, με ένα μπάνιο λαβύρινθο, στο οποίο κατά τόπους ήταν χαμηλοτάβανο (χα, χα) και με τα μειονεκτήματα που άφησε η συγκατοίκηση με τους Άγγλους: Ξεχωριστή βρύση για το ζεστό – κρύο και ασύμβατο με μας ρεύμα (αυτό το τελευταίο το ξέραμε).

IMG_2117.JPG IMG_2911.JPG IMG_2912.JPG

Είχε μια μεγάλη κουζίνα, η οποία δεν μας χρειάστηκε τελικά (με οικογένεια εδώ θα ήταν απλά τέλεια). Εμένα μου άρεσε πολύ. Το διαμέρισμα «έβλεπε» θάλασσα. Και το κεντρικό δωμάτιο και η κουζίνα κοιτούσαν προς το νησί Μανοέλ και τη Sliema.

IMG_2118.JPG IMG_2119.JPG

Η κουζίνα μάλιστα είχε και το χαρακτηριστικό παράθυρο της Μάλτα. Αυτό το ξύλινο κλειστό μπαλκόνι. Η αλήθεια είναι ότι το διαμέρισμα είχε κάποια θεματάκια αλλά εμένα το μπαλκονάκι αυτό και η θέα στη θάλασσα τα “έσβηνε” όλα.

Μερικές ημερήσιες φωτογραφίες, με τη θέα από τα παραθύρια μας, που δείχνουν αυτό που προσπαθώ να περιγράψω…
DSC05713.JPG


IMG_2905.JPG


IMG_2908.JPG


IMG_2128.JPG


IMG_2127.JPG


Λίγο πριν φύγει ο Νικολό τον ρωτήσαμε και αυτόν τα περί Καρναβαλιού. Θέλαμε να διασταυρώσουμε την πληροφορία του ταξιτζή (την οποία κατά βάθος αμφισβητήσαμε).
“Yes” μας είπε και αυτός. “It has Carnival parade all week”

Το Καρναβάλι της Βαλέτα δεν το είχα προβλέψει. Λίγες ημέρες πριν το ταξίδι συνειδητοποίησα ότι μάλλον θα πέφταμε στις απόκριες των Καθολικών. Σκέφτηκα ότι τυχερές είμαστε που θα πετυχαίναμε και μια γιορτή.
Μόνο που έπεσα λίγο έξω. Δεν ήταν ακριβώς Καρναβάλι. Ήταν μέρες Καρναβαλιού. Οι Μαλτέζοι το Καρναβάλι το γιορτάζουν επί 5 συνεχείς ημέρες. Μέρες που είναι γεμάτο διαγωνισμούς, παρελάσεις, πάρτυ και πολλές άλλες εκδηλώσεις, οι οποίες ξεκινούν από το πρωί και κρατούν μέχρι αργά.

Η γιορτή του Καρναβαλιού στη Μάλτα κρατάει από τον 15ο αι. Η έλευση των ιπποτών το 1535 ενίσχυσε πιο πολύ τη σημασία της γιορτής με εκδηλώσεις, παιχνίδια και επίδειξη δεξιοτήτων από τους συμμετέχοντες ιππότες. Ακόμα και εκείνη την εποχή οι εκδηλώσεις είχαν μια υπερβολή, όπου οι ιππότες μεταμφιεσμένοι συμμετείχαν σε μεγάλα συμπόσια που κατέληγαν συχνά σε ... φιλονικίες μεθυσμένων ιπποτών.
Το καρναβάλι άντεξε και μετά τους ιππότες, κατά τη διάρκεια της βρετανικής κυριαρχίας, για να φτάσει σήμερα να έχει ιστορία 6 αιώνων. Το Καρναβάλι της Μάλτας έχει αναπτύξει ένα ευρύτατο φάσμα εκδηλώσεων και αποτελεί μια γιορτή βαθιά ριζωμένη στην καρδιά των Μαλτέζων, κάτι που διαπιστώσαμε τις επόμενες δύο και ... ημέρες.

Οι Μαλτέζικες απόκριες μας έκαναν παρέα όλο το τριήμερο. Από εκεί που φοβόμουν πως θα τα βγάλουμε πέρα με την ερημιά της Βαλέτα είχαμε το αντίθετο πρόβλημα. Είχαμε συνέχεια ένα βουητό στα αυτιά μας από τη έντονη μουσική που ηχούσε σ’ αυτά, μέρα και νύχτα.
Κάθε άλλο παρά έρημη ήταν η Βαλέτα το βράδυ. Και το βράδυ και το πρωί και το μεσημέρι και όλες τις ώρες ήταν μια Βαλέτα πολύ μα πολύ ζωηρή.
Το διαμέρισμά μας απείχε μόλις 200μ. από την πλατεία του Αγίου Γεωργίου, η οποία ήταν και το κέντρο των εκδηλώσεων.

Μέσα σε 10’ τακτοποιηθήκαμε. «Πάμε μια ερευνητική;», λέω στη φίλη μου.
«Μπα» μου λέει. «Έχουμε πρωινό ξύπνημα.»
Με είχε συνεπάρει τόσο πολύ η Βαλέτα, που έδειχνε πιο όμορφη απ’ ότι στις φωτογραφίες, το Καρναβάλι που πετύχαμε και το ότι η πόλη έδειχνε να έχει μια ζωντάνια.
Η αλήθεια όμως ήταν ότι την επόμενη μέρα θα είχαμε πρωινό ξύπνημα. Στις 8:30 έπρεπε να είμαστε έξω από τους προϊστορικούς τάφους της πόλης Paola, αφού είχαμε ήδη στα χέρια μας το πολύ τσιμπημένο (& πληρωμένο) εισιτήριο των 35€.
Στο συγκεκριμένο αξιοθέατο δύσκολα βρίσκεις θέση ακόμα και το χειμώνα. Τα εισιτήρια τα είχα κλείσει από τις 20 του Γενάρη για τις 9:00 το πρωί της Κυριακής 23 Φεβρουαρίου, γιατί ήταν η μοναδική ώρα που είχε τρεις θέσεις μέσα στο τριήμερο, που θα είμαστε στη Μάλτα.

Βολευτήκαμε με τους αντάπτορες (ένα είχε το κατάλυμα και δύο φέραμε και εμείς), φορτίσαμε κινητά μηχανές και power bags, ρυθμίσαμε και τα ξυπνητήρια μας και κοιμηθήκαμε.
Ες αύριον τα σπουδαία…

Στις 7:00 το πρωί της Κυριακής είμαστε στο πόδι. Αν είχαμε κάνει προμήθειες από χθες θα μπορούσαμε κάλλιστα να καθίσουμε στο μπαλκονάκι μας να πιούμε τον καφέ μας βλέποντας τη θάλασσα.
Εμείς όμως απλά ετοιμαστήκαμε γρήγορα γρήγορα και φύγαμε.
Με το που βγήκαμε έξω συνειδητοποίησα που ήταν ακριβώς το διαμέρισμά μας..

InkedValletta-Malta_LI2.jpg

... στο τέλος του κόκκινου βέλους :):)

Και παραλία και πάνω στην Old street και 200μ. από την Grand Master’s square! Χαλάλι τα χρήματα που δώσαμε. Ήταν και πολλά! Χα, χα, χα!
Είναι φανερό ότι ήμουν ενθουσιασμένη με το κατάλυμά μας.

Στις 7:30 το πρωί είμαστε ήδη στο δρόμο ....
 
Last edited:

Grerena

Member
Μηνύματα
1.298
Likes
17.171
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
ΤΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΨΑΡΟΧΩΡΙ
Στις 7:30 το πρωί ανεβήκαμε την Old Theatre street και στη συνέχεια στρίψαμε στην κεντρική Republic street, δρόμοι οι οποίοι ήταν πραγματικά πολύ ήσυχοι. Μάλλον πετύχαμε τη στιγμή. Δεν τους ξαναείδαμε έτσι.

IMG_2132.JPG


IMG_2139.JPG


Το ίδιο ίσχυε και για την Republic square και για την Pjazza Teatru Rjal ...
IMG_2134.JPG


IMG_20200223_075606.jpg


Άνθρωπο δεν είδαμε ούτε στο συντριβάνι του Τρίτωνα ...
IMG_2147.JPG


Περάσαμε μπροστά απ’ όλα τα σημαντικά αξιοθέατα της Republic, χωρίς να κοντοσταθούμε, πηγαίνοντας “καρφωτές” προς τα λεωφορεία. Βγάλαμε το εισιτήριο των 12 διαδρομών και πήραμε το λεωφορείο Νο 82 και φύγαμε για την Paola.

Όλες οι πόλεις της Μάλτας γειτονεύουν μεταξύ τους. … :confused:. Η Μάλτα έχει καμιά τριανταριά πόλεις άνω των 6.000 κατοίκων και η έκταση της είναι σαν της Λευκάδας. Αυτό σημαίνει ότι οι πόλεις της όλες είναι κοντά η μία με την άλλη. Η πρωτεύουσα Βαλέτα έχει μόλις 7.000 κατοίκους και είναι η 25η σε μέγεθος πόλη του νησιού! Απέχει μόλις 7km από την 1η σε πληθυσμό πόλη της χώρας, την Birkirkara (με 21.000 κατ.) και 12km από τη 2η , τη Mosta (με 18.000 κατ.)!
Εμείς σήμερα θα πηγαίναμε στην Paola, πόλη η οποία απέχει μόλις ένα τέταρτο (και 8km) από τη Βαλέτα και είναι επίσης μεγαλύτερη από τη Βαλέτα αφού έχει 9.000 κατ. Στην Paola βρίσκεται το “Ħal Saflieni Hypogeum”.

Κατεβήκαμε σε μια στάση πάνω στον κεντρικό δρόμο της Paola, την Triq Hal Tarxien, όπου από εκεί το Hypogeum ήταν υπόθεση τριών λεπτών.
“Hypogeum?” Μας ρώτησε μια περαστική. Θέλω να τονίσω ότι εκείνη μας ρώτησε και όχι εμείς. «Ναι» της είπαμε. «Από εδώ θα πάτε» … μας είπε.
Ή μοιάζαμε σα …χαμένες ή οι Μαλτέζοι είναι πολύ φιλόξενος λαός.

Φτάσαμε στο κτίριο του Hypogeum. Κλειστό ήταν ακόμα. Στις 9:00 ακριβώς θα άνοιγε.

Τώρα εδώ που τα λέμε ... είναι αυτή είσοδος για αξιοθέατο με είσοδο 35€;
IMG_2148.JPG


Εδώ θα έπρεπε να είναι η είσοδος... (το οποίο ήταν το πίσω μέρος) ...
IMG_2149.JPG


Απ’ έξω οι υπάλληλοι πίνανε το καφεδάκι τους και κάνανε το πρώτο τσιγαράκι της ημέρας. Είναι νωρίς ακόμα. Κανονικά με τόσα λεφτά που δώσαμε θα έπρεπε και μας να μας κεράσουν καφεδάκι και να έχουν και κανένα lobby να καθίσουμε να το πιούμε.
"Δεν πειράζει", τους είπαμε. Θα πάμε μόνοι μας να πιούμε τον καφέ μας, να δούμε και την Paola. :p

Και περπατήσαμε ως την πλατεία της Paola. Και θαυμάσαμε τα όμορφα δρομάκια, τα σπίτια, τα μπαλκόνια, τις πόρτες, τις βιτρίνες, τα κουρτινάκια, τις vintage πινακίδες και όλα αυτά τα χαρακτηριστικά των σπιτιών, που απ’ ότι φαίνεται δεν είναι μόνο της Βαλέτα, αλλά όλης της Μάλτα.
Κάθε σπίτι έχει το δικό του όνομα και πολλά απ’ αυτά έχουν παράθυρα - βιτρίνες.

DSC05601.JPG IMG_2150.JPG DSC05599.jpg DSC05603.JPG

IMG_2158.JPG


IMG_2157.JPG


Απ’ ότι κατάλαβα και από άλλα που είδα αργότερα, αυτά τα όμορφα τα βλέπεις σε μεγαλύτερη συχνότητα στις άλλες πόλεις εκτός πρωτεύουσας.

Στην πλατεία της Paola, Pjazza A De Paule, ήπιαμε ένα καφεδάκι από ένα κιόσκι της και φάγαμε και ένα παστίτζι (ένα σφολιατοειδές με ρικότα) από μια pastizeria απέναντι από την Parish church της Paola.

IMG_2151.JPG


Στις 8:50 είμαστε πίσω από την πόρτα του Hypogeum περιμένοντας να ανοίξει. Για λίγο μου πέρασε από το μυαλό μήπως έβρισκα κανέναν για να πουλήσω το εισιτήριο της τρίτης φίλης που δεν ήρθε, αλλά στις 9:00 το πρωί ποιος θα έφτανε μέχρι εδώ χωρίς εισιτήριο έχοντας την ελπίδα ότι θα βρισκόταν κάποιος με ένα εισιτήριο των 35€ περίσσευμα στο χέρι; Κανένας.
Μπαίνοντας μέσα μας υποχρέωσαν να ξεφορτωθούμε τσάντες, τσαντάκια και κινητά και να τα βάλουμε σε lock rooms. Τόσα λεφτά δώσαμε και ούτε μια φωτογραφία δεν θα μπορούμε να βγάλουμε; :(

Στην πρώτη φάση της επίσκεψης είδαμε ένα video, το οποίο προβλήθηκε πανοραμικά στους 4 τοίχους του ισογείου, ενημερώνοντάς μας για την ... προϊστορία και την ιστορία του νησιού και του συγκεκριμένου τάφου που βρισκόμασταν.
Σε δεύτερη φάση κατεβήκαμε στα ενδότερα του τάφου…
Το Ħal Saflieni Hypogeum είναι ένας υπόγειος προϊστορικός τόπος ταφής. Πρόκειται για ένα συγκρότημα αποτελούμενο από διασυνδεδεμένους θαλάμους, που τοποθετούνται σε τρία ξεχωριστά επίπεδα. Το πάνω επίπεδο (3600 – 3300 π.Χ.), το μεσαίο επίπεδο (3300 – 3000π.Χ.) και το κάτω επίπεδο (3000-2400π.Χ.).
Το ανώτατο επίπεδο αποτελείται από ένα μεγάλο κοίλο με θαλάμους ταφής στις πλευρές του. Μια πόρτα οδηγεί στο μεσαίο επίπεδο, που περιέχει μερικά από τα καλύτερα γνωστά χαρακτηριστικά του hypogeum, που δεν είναι άλλα από περίπλοκες τοιχογραφίες κόκκινης ώχρας και όμορφα σκαλισμένα χαρακτηριστικά που θυμίζουν αρχιτεκτονικά στοιχεία, που είναι κοινά στους σύγχρονους μεγαλιθικούς ναούς. Το βαθύτερο από τα τρία επίπεδα είναι ευρέως γνωστό ως «Holy of Holies».

Το Ħal Saflieni Hypogeum ανακαλύφθηκε το 1902 και άνοιξε για πρώτη φορά για το κοινό το 1908. Το μικροκλίμα όμως επηρεάζεται από την παρουσία επισκεπτών γι’ αυτό υπάρχει περιορισμός σε αυτές. Εξ’ ου και η δυσκολία στο να κλείσει κάποιος εισιτήρια.

Το Ħal Saflieni Hypogeum είναι εγγεγραμμένο στον κατάλογο της Παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.

IMG_3005.JPG


Οι φωτογραφίες αυτές είναι οι καρτ - ποστάλ που αγόρασα για σουβενίρ.

IMG_3006.JPG


Ο χώρος είναι αρκετά σκοτεινός. Κάθε φορά που πλησιάζαμε στο σημείο που μας υποδείκνυε η συνοδός, τότε φωτιζόταν για λίγο μέχρι να τελειώσει η ξενάγηση του audio και μόλις απομακρυνόμασταν σκοτείνιαζε πάλι πίσω μας. Δεν θα έλεγα ότι ευχαριστήθηκα και πολύ την ξενάγηση. Περίμενα ότι θα έβλεπα τους θαλάμους (που είχα δει στις φωτογραφίες) από πιο κοντά. Αντίθετα όλα τα σημαντικά σημεία τα βλέπαμε από κάποια απόσταση, πάνω από «μπαλκόνια», στα οποία στριμωγμένα 10 άτομα σκύβαμε ή τεντωνόμασταν ή αλλάζαμε θέσεις κάνοντας νοήματα ο ένας στον άλλον διατηρώντας τη νεκρική σιγή. :lol: Επίσης το audio quide ήταν σε μορφή τηλεφώνου (και όχι ακουστικών) με αποτέλεσμα όταν βγήκαμε έξω το χέρι μας είχε υποστεί μια μικρή ... αγκύλωση.
Δεν λέω ότι δεν αξίζει τον κόπο η επίσκεψη. Απλά επισημαίνω μερικά πράγματα που έναν γκρινιάρη άνθρωπο (όχι εμένα) θα τον ενοχλούσαν δεδομένου και του τσιμπημένου εισιτηρίου. :lol::lol:
Το Ħal Saflieni Hypogeum πρόκειται για μια νεκρόπολη, πολύ διαφορετική από οτιδήποτε άλλο είχα επισκεφτεί, εντυπωσιακή, μυστήρια και μοναδική και χάρηκα πολύ που με την επίσκεψή μου αυτή στη Μάλτα «κάλυψα» και αυτό το Unesco site.

Μετά από 50’ βγήκαμε έξω. Ωραία, γιατί ήταν νωρίς ακόμα.
«Φεύγουμε για Marsaxlokk»
«Όχι» μου λέει ο φύλακας άγγελος - κολλητή και συνταξιδιώτισσά μου, που ήταν και διαβασμένη.
«Στο συμβόλαιο είχες γράψει για κάτι ναούς εδώ κοντά.»
Η φίλη μου αποκαλούσε “συμβόλαιο” το … πρόγραμμα της εκδρομής. Βέβαια εγώ δεν καταλαβαίνω το λόγο αφού ποτέ δεν το υπογράψαμε, :rolleyes::rolleyes: αλλά της το συγχωρώ, γιατί τελικά το ακολουθήσαμε ευλαβικά.
Ας είναι καλά, γιατί εγώ; Αν είναι δυνατόν! Ξέχασα τους ναούς Tarxien. Και είναι και Unesco. Θα έφευγα χωρίς να πάω να τους δω.

Ο αρχαιολογικός χώρος των ναών Tarxien δεν απέχει περισσότερο από 700 μ. από το "Hypogeum". Φτάσαμε αμέσως. Με 6€ είσοδο και δωρεάν audio quide από εφαρμογή που κατέβασα επί τόπου μπήκα στο χώρο. Αυτές είναι τιμές. Εδώ θα αναφέρω ότι η φίλη μου, που δεν έχει κόλλημα με τα Unesco και τους αρχαιολογικούς χώρους δε με συνόδευσε και στο χώρο και μπήκα μόνη. Περιττό να πω ότι εκείνη την ώρα στο χώρο μπήκαν και όλοι όσοι ήταν μαζί μας στο Hypogeum, των οποίων τη γνωριμία εκμεταλλεύτηκα προκειμένου να με βγάλουν και καμιά φωτογραφία με φόντο τους ναούς. Είμαι της παλιάς σχολής και μου αρέσουν οι κλασικές πόζες. :rolleyes:

Στη Μάλτα και στο Γκόζο (το άλλο κατοικήσιμο νησί του συμπλέγματος) βρίσκονται οι πιο παλιοί ναοί του κόσμου. Οι Μεγαλιθικοί ναοί της Μάλτας είναι μια ομάδα έντεκα μεγαλιθικών μνημείων, κατανεμημένοι σε έξι συμπλέγματα. Χτίστηκαν κατά τη διάρκεια τριών διαφορετικών περιόδων, από το 5.000 π.Χ. έως το 700 π.Χ. Επτά από τους ναούς έχουν χαρακτηριστεί από την Unesco ως μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και οι ναοί Tarxien.

IMG_2168.JPG


Οι ναοί Tarxien χρονολογούνται γύρω στο 3150 π.Χ. Πρόκειται για τέσσερις ξεχωριστούς ναούς, τους οποίους συνδέει ένα κοινό προαύλιο. Ο ένας από αυτούς είναι ο πιο περίτεχνα διακοσμημένος απ’ όλους τους ναούς της Μάλτας. Ανακαλύφθηκαν τυχαία το 1914 από ντόπιους αγρότες.

Οι ναοί χτίστηκαν από αγρότες και κτηνοτρόφους, οι οποίοι λάτρευαν μια γυναικεία θεότητα, της οποίας πολλά αγάλματα έχουν βρεθεί στη Μάλτα, μερικά μάλιστα από αυτά είναι μοναδικά λόγω του μεγάλου μεγέθους τους. Είναι φτιαγμένοι από πέτρα και έχουν σχήμα μήτρας, η οποία συμβολίζει τη γονιμότητα. Είναι επίσης εντυπωσιακό ότι αυτοί οι ναοί κατασκευάστηκαν σε μια εποχή που οι αρχαίοι Μαλτέζοι δεν είχαν μεταλλικά εργαλεία, ούτε γνώριζαν τη χρήση του τροχού. Ότι έφτιαχναν το έφτιαχναν είτε με άλλες πέτρες είτε με κόκαλα ζώων. Στοιχεία δείχνουν ότι στις διάφορες ιεροτελεστίες που πραγματοποιούνταν στους ναούς περιλαμβάνονταν και θυσίες ζώων.

IMG_2167.JPG


Υπάρχει ένας λίγο υπερυψωμένος διάδρομος που περικλείει το χώρο και επιτρέπει να δεις το μέγεθος και το σχήμα των ναών και υπάρχουν και διάδρομοι ανάμεσα στις μεγαλιθικές πέτρες που επιτρέπουν έτσι να τις δεις από πολύ κοντά.

IMG_2182.JPG


IMG_2190.JPG


IMG_2196.JPG


IMG_2198.JPG


IMG_2200.JPG


Τελικά έχω αδυναμία και με τους αρχαιολογικούς χώρους. Αν είχα μέρες διαθέσιμες σίγουρα θα επέλεγα να δω και τους Ggantija του Gozo, που είναι οι παλαιότεροι, 5.500 ετών, αλλά και τους Hagar Qim που είναι και ο καλύτερα διατηρημένοι ναοί της Μάλτας.
Η βόλτα μου ανάμεσα στους μεγάλιθους του Tarxien κράτησε περίπου μισή ώρα.

Τώρα πράγματι σειρά είχε το χωριό Marsaxlokk, στο οποίο θα πηγαίναμε με λεωφορείο.
Εύκολο να βρούμε τη στάση. Στα 100 μ. από το Tarxien ήταν. Το δύσκολο ήταν να βρούμε λεωφορείο. Ήταν Κυριακή και είχε αραιά δρομολόγια. Ήταν πέρασμα και δεν σταματούσαν τα ... λίγα γεμάτα λεωφορεία. Κάποια σταματούσαν αλλά όταν ο οδηγός έβλεπε ότι δεν κατέβαινε κανένας … ξαναέφευγε κουνώντας το μαντήλι. :( Δεν θυμάμαι πόσα λεωφορεία πέρασαν όταν άρχισα να γκρινιάζω. Στο μεταξύ είχε μαζευτεί κόσμος. Είχε σχολάσει και το επόμενο group από το hypogeum. Σιγά μη σταματήσει λεωφορείο όταν βλέπει 15 άτομα στη στάση. :cry::cry:

IMG_2202.JPG


Η φίλη μου, άρχισε να μου λέει να παρατήσουμε το χωριό στην ησυχία του και να γυρίσουμε πίσω.
«Να σπάσουμε το συμβόλαιο;» «Να το πάρουμε με το πόδι καλύτερα. Όλα κοντά είναι εδώ άλλωστε. Πέντε χιλιομετράκια είναι. Μία ώρα περιμένουμε εδώ. Αν πηγαίναμε με τα πόδια, τώρα θα είχαμε φτάσει»
«Να πάρουμε ταξί τότε»
«Ναι, αλλά που είναι τα ταξί; Δεν περνάνε ταξί»
Πλησιάσαμε ένα Μαλτεζάκι, που περίμενε και αυτό στη στάση από ώρα. Ελία τον έλεγαν και θα ήθελε και αυτός να πάει Marsaxlokk, στο σπίτι της κοπελιάς του. Τον ρωτήσαμε πως θα πάρουμε ταξί. Η απάντηση ήταν ότι μόνο τηλεφωνικά θα μπορούσαμε να καλέσουμε. :oops:
«Οκ.» του λέμε. «Μήπως μπορείς να μας καλέσεις και να το μοιραστούμε ως το Marsaxlokk;»
«Μήπως θέλετε Uber;» μου λέει.
«Ναι» του λέμε.
Και έτσι έγινε. Σε 4 λεπτά εμφανίστηκε ένας ψηλός ξανθός με γυαλιά ray ban ίδιος ο Jamie Lannister (από το Game of Thrones) με ένα peugeot. Καταπληκτική εφαρμογή το Uber!!! Εννοώ :icon_redface::icon_redface:… ότι είναι γρήγορη και οικονομική. :innocent:

IMG_2206.JPG


Επιτέλους ξεκολλήσαμε από την Paola. Σε λίγο θα φτάναμε στο διάσημο ψαροχώρι της Μάλτας, το Marsaxlokk.
Το όνομά Marsaxlokk, που προφέρεται όπως και γράφεται δηλ. Μαρσαξλόκ, είναι σύνθετη λέξη και αποτελείται από το φοινικικό Μάρσα, που σημαίνει λιμάνι και ξλοκ, που στα μαλτέζικα είναι ο σιρόκος άνεμος. Σε ελεύθερη μετάφραση δηλ. Marsaxlokk = λιμάνι του νότου.
Είναι το πιο παραδοσιακό ψαροχώρι, από τα πιο όμορφα και εδώ μένουν όλοι οι ψαράδες του νησιού. Το χωριό έχει 1000 μόνιμους κατοίκους και σχεδόν όλοι είναι ψαράδες.

Σε 10 λεπτά είμαστε στην είσοδο του χωριού. Έως την είσοδο φτάσαμε, αφού παραπέρα δεν πήγαινε το αυτοκίνητο από τον πολύ κόσμο. Ναι! Ήρθαμε σε ένα άλλο «έρημο» σημείο του νησιού. Εντάξει, ησυχία δεν περίμενα, αλλά δεν περίμενα και αυτό που αντίκρισα. Χαμός γινόταν.

IMG_2268.JPG


Ήταν ένα τουριστικό μέρος, Κυριακή, με καλό καιρό και ... Απόκριες!!!
IMG_2213.JPG


Το χωριό φημίζεται για το Κυριακάτικο παζάρι του, για τις πολλές παραλιακές ψαροταβέρνες του και για τις παραδοσιακές ψαρόβαρκες του λιμανιού του.
Το λιμανάκι είναι ...πολύχρωμο, αφού πολύχρωμες είναι και οι ψαρόβαρκες. "Luzzu" λέγονται και τα χρώματά τους είναι ιδιαίτερα και συμβολίζουν το καθένα από αυτά κάποιο στοιχείο της φύσης όπως γη, ουρανός, ήλιος, θάλασσα. Ένα χαρακτηριστικό που έχουν αυτά τα ψαροκάικα είναι το μάτι που έχουν ζωγραφισμένο μπροστά στην πλώρη για καλή τύχη.

IMG_2220.JPG


IMG_2221.JPG


Εκτός από την υπαίθρια αγορά που ήταν απλωμένη παραλιακά ήταν απλωμένη και η ψαραγορά.
Η Κυριακή παραδοσιακά ανήκε στην ψαραγορά. Μπροστά στην εκκλησία του χωριού βρίσκονταν σε εξέλιξη Καρναβαλικές εκδηλώσεις. Πετύχαμε χορούς και πανηγύρια. Οι δε παραλιακές ταβέρνες ήταν όπως είναι οι δικές μας το Πάσχα στη Μύκονο. Έπρεπε να έχεις κλείσει τραπέζι ή να περιμένεις όρθιος στην ουρά για να αδειάσει κάποιο.

IMG_2215.JPG


Στο άγαλμα του ψαρά δεν κατάφερα να βγάλω φωτογραφία από τον πολύ κόσμο. Ουρά περίμεναν για μια φωτογραφία...
IMG_2223.JPG


Εμείς βολτάραμε στην παραλία, χαζεύοντας τις βάρκες, χωθήκαμε ανάμεσα στους πάγκους χαζεύοντας τα σουβενίρ, ψωνίσαμε κιόλας, χαθήκαμε 2-3 φορές και μεταξύ μας, αλλά … ξαναβρεθήκαμε.

IMG_2226.JPG


IMG_20200223_123710.jpg


Κάναμε και προσπάθεια να βρούμε και καμιά ταβερνούλα καθώς απομακρυνθήκαμε πολύ από το κέντρο ψάχνοντας τη Skuna που είχα διαβάσει καλές κριτικές για αυτή, αλλά ούτε και αυτή είχε τραπέζι. Στο τέλος είπαμε να ξεχάσουμε τα ψαρικά. Ούτως ή άλλως δεν είμαστε και πολύ φαν. Για να είμαι ειλικρινής ήθελα για λόγους τουριστικούς να φάω το παραδοσιακό λαμπούκο, αλλά όχι και να φάω και τόση ταλαιπωρία γι’ αυτό.

IMG_2230.JPG


Πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Πάνω στην πλατεία καθίσαμε σε μια pasteria για να φάμε το ασφαλές χειροποίητο μακαρόνι που όλοι αγαπάμε. Γεμάτο ήταν το μαγαζί μέσα και εντελώς άδειο έξω, λόγω του ότι ήταν εκείνη τη στιγμή ήταν στο τσακίρ κέφι τα δρώμενα της πλατείας υπό τον ήχο μιας εκκωφαντικής μουσικής.

IMG_2263.JPG


Λίγο πριν το σέρβις βγήκαν και τα Βραζιλιάνικα μπαλέτα. Φορούσαν τις παραδοσιακές “στολές” τους (τα γνωστά μπικίνι) και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς (τη γνωστή σάμπα). Φίσκα η πλατεία εκείνη την ώρα. Δεν έπεφτε καρφίτσα. Φάγαμε τις μακαρονάδες κυριολεκτικά με τυμπανοκρουσίες και θεάματα.

IMG-2640e7a5d5765d8ba8d0e7fde95c539f-V.jpg


IMG-3a22169cd4b1d741e65019f03c8db964-V.jpg


IMG_20200223_134100.jpg


Τέλος με το Marsaxlokk. Ήρθε η ώρα του λεωφορείου. Μπόλικος κόσμος στη στάση. Μπόλικο και το άγχος μου.
" Έχει γούστο πάλι να κάνει μια ώρα να έρθει και να μη μας πάρει κιόλας. Μήπως να βρούμε κανένα Μαλτεζάκι πάλι; Βρε να μη κρατήσουμε το τηλέφωνο του Ελία ή μάλλον του Jamie που θα ήταν καλύτερα"
«Δεν δουλεύει έτσι το σύστημα»… με προσγειώνει η φιλενάδα μου. :(

Και ω! ήρθε το λεωφορείο μετά από 10’ αναμονής μόνο. Και μπήκαμε μέσα, … και καθίσαμε κι όλας! Και μάλιστα δεν μπήκανε όλοι. Ή δεν πήγαιναν Βαλέτα ή το λεωφορείο θεωρήθηκε γεμάτο.
Το μυστικό με αυτά τα λεωφορεία ήταν να … “τρουπώσεις”. Άπαξ και έμπαινες μέσα μετά “καρφί” έφτανες στον προορισμό σου. Γιατί ναι μεν ήταν σε 25 στάσεις ο προορισμός, αλλά επειδή αυτό ήταν γεμάτο κόσμο από την αρχή, δεν σταματούσε σε καμιά στάση στο δρόμο και έφτανε “σφαίρα” στον προορισμό του. Γι’ αυτό υπήρχαν τόσο διαφορετικές απόψεις στο forum για το κατά πόσο είναι αξιόπιστα τα λεωφορεία της Μάλτας. Έχει σημασία αν επιβιβάζεσαι σε αυτά από την αφετηρία (αυτά είναι τα αξιόπιστα) ή αν προσπαθείς να επιβιβαστείς σε στάση μετεπιβίβασης (αυτά δεν είναι αξιόπιστα). :p

IMG_2269.JPG


Φτάσαμε Βαλέτα. Εκεί είχε ένα ζόρι. Το λεωφορείο έκανε πολύ χρόνο να διασχίσει τη Φλωριάνα (τη γειτονική πόλη της Βαλέτα), γιατί ήταν η ώρα που όλα τα άρματα του καρναβαλιού είχαν μαζευτεί για να ξεκινήσουν την παρέλαση.

IMG_2270.JPG


IMG_2276.JPG


IMG_2282.JPG


IMG_2284.JPG


Εμείς δεν είχαμε σκοπό ακόμα να πάμε στη Βαλέτα. Θέλαμε να κατεβούμε στο λιμάνι και να πάρουμε καραβάκι για τις 3 πόλεις, που βρίσκονται στην απέναντι μεριά του μεγάλου λιμανιού.

IMG_2277.JPG


................. post ........................... :) ............................................................
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.129
Likes
20.383
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Την Άνοιξη του ‘17 ένα σημαντικό γεγονός έλαβε χώρα. Γκρεμίστηκε το Azure Window. Ο πλέον διάσημος βραχώδης σχηματισμός, μια τεράστια καμάρα μέσα στη θάλασσα, εμβληματικό σημείο για το νησί γκρεμίστηκε. Θλιβερό γεγονός. Χωρίς όμως το Γαλάζιο παράθυρο, που εξαφανίστηκε δυστυχώς, αυτόματα εξαφανίστηκε και ο 5ος λόγος για μένα.
Τον 5ο λόγο ξανα βάλτον στο πρόγραμμα, γιατί υπάρχει και το Blue Grotto, το οποίο επίσης είναι πολύ εντυπωσιακό και μπορείς μάλιστα να περάσεις κάτω απο το βράχο με αυτές τις όμορφες και πολύχρωμες μαλτέζικες βαρκούλες! ;)
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.298
Likes
17.171
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Τον 5ο λόγο ξανα βάλτον στο πρόγραμμα, γιατί υπάρχει και το Blue Grotto, το οποίο επίσης είναι πολύ εντυπωσιακό και μπορείς μάλιστα να περάσεις κάτω απο το βράχο με αυτές τις όμορφες και πολύχρωμες μαλτέζικες βαρκούλες! ;)

Χα,χα... Τον έβγαλα για λίγο, για να κοροϊδέψω τον εαυτό μου και για να βρω δικαιολογία για να πάω στη Μάλτα Χειμώνα.
Ήταν προ-αποφασισμένο ότι θα ξαναπάω πιο καλοκαίρι (βέβαια προτιμώ Φθινόπωρο), γιατί εκτός από το Blue Grotto που μου είπες έχω επισημάνει και κάποια άλλα όμορφα του Gozo, όπως το Wied Il-Mielaħ window (κι άλλο παράθυρο) ή ένα πολύ βαθύ κόλπο σαν φιόρδ, το Wied il-Għasri.
Η Μάλτα είναι τόσο μικρή αλλά έχει τόσα πολλά και όμορφα που θα ξαναπήγαινα και θα ξαναπήγαινα. :)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.129
Likes
20.383
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Χα,χα... Τον έβγαλα για λίγο, για να κοροϊδέψω τον εαυτό μου και για να βρω δικαιολογία για να πάω στη Μάλτα Χειμώνα.
Ήταν προ-αποφασισμένο ότι θα ξαναπάω πιο καλοκαίρι (βέβαια προτιμώ Φθινόπωρο), γιατί εκτός από το Blue Grotto που μου είπες έχω επισημάνει και κάποια άλλα όμορφα του Gozo, όπως το Wied Il-Mielaħ window (κι άλλο παράθυρο) ή ένα πολύ βαθύ κόλπο σαν φιόρδ, το Wied il-Għasri.
Η Μάλτα είναι τόσο μικρή αλλά έχει τόσα πολλά και όμορφα που θα ξαναπήγαινα και θα ξαναπήγαινα. :)
Και εγώ θέλω πάρα πολύ να ξανα πάω! Κυρίως για να δω όλα τα υπόλοιπα μεγαλιθικά μνημεία που δεν είδα (πήγα μόνο στα Il-Misqa, στο Hagar Qim και στο μουσείο που έχει εκεί). Μοναδικοί αρχαιολογικοί χώροι!
Επίσης θέλω να πάω Πάσχα για να δω την αναπαράσταση των "βιβλικών σκηνών" που κάνουν στη Βιτοριόσα!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Ούτε εγώ έχω όπως και η φίλη σου κόλλημα με τα Unesco αλλά σίγουρα έχω επισκεφτεί αυτά που βρίσκω ενδιαφέροντα και που βολεύουν οι συνθήκες. Όμως η τιμή του Ħal Saflieni Hypogeum δεν είναι απλά τσιμπημένη αλλά ακραία. Και έτσι όπως το περιέγραψες, δεν μετάνιωσα καθόλου που δεν το επισκέφτηκα. Δηλαδή και στριμωξίδι, και 50 λεπτά μόνο, και χωρίς φωτογραφίες και 35ευρώ? Ε όχι.
Από τους σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους θα προτιμούσα να επισκεφτώ το Ħaġar Qim.

Για να βρίσκεται και εδώ για όσους ενδιαφέρονται, παραθέτω την άριστη official εφαρμογή για κινητά με τα αστικά σε όλη τη Μάλτα. Εξαιρετικό εργαλείο, δεν έπεσε ούτε μια φορά έξω στα ωράρια και στους χρόνους αναχώρησης και άφιξης από διάφορες στάσεις σε όλο το νησί. Αλλά ΔΕΝ λειτουργεί off line. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mpt.tallinjaapp

Πάντως πολύ αγαπημένη η Μάλτα. Κι εγώ θα ήθελα πολύ να ξαναπάω.
 

romeohellas

Member
Μηνύματα
108
Likes
60
πολυ ωραια περιγραφη αλλα διαφωνω για τις παραλιες που λες μονο κατι βραχακια εχει kai blue lagoon που δεν λεει και πολλα στις παραλιες βαζω 1
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.779
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom