Μάλτα Στη Μάλτα, χειμωνιάτικα!

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas

ΒΑΛΕΤΑ
Το σημερινό πρωινό θα είναι όλο αφιερωμένο στην πρωτεύουσα Βαλέτα.
Πριν αρχίσει όμως η εξόρμησή μας χρειαζόμασταν ένα καλό καφέ. Αν και από χθες είχα επισημάνει το Cafe Teatro, που ήταν κοντά στο Κοινοβούλιο είπαμε να καθίσουμε τελικά κοντά στον Αι-Γιάννη αφού το σημαντικό αυτό ορόσημο της πόλης θα αποτελούσε την πρώτη μας επίσκεψη.

Στην πλατεία του Αι-Γιαννιού και στο Kantina Cafe καθίσαμε για καφέ. "Αι-Γιάννη" τον αποκαλώ για να πειράξω τη φιλενάδα μου, η οποία μου έλεγε: «ποιον Αι-Γιάννη; του χωριού σου;» :p
Για να γίνω λοιπόν κατανοητή εννοώ την εκκλησία του Saint John Cathedraaal, που δεν είναι άλλη από τον Καθεδρικό της Βαλέτας, που εκτός των άλλων φιλοξενεί και δυο εκπληκτικά έργα του Caravaggio. Ο λόγος που «κρατήσαμε» τη Βαλέτα για σήμερα ήταν το ότι χθες Κυριακή o ναός ήταν κλειστός.

Όμως ήταν νωρίς ακόμα. Στις 9:30 θα άνοιγε ο ναός. Μέχρι τότε είπαμε να πάμε μια βόλτα.
Ήταν νωρίς για τον Αι-Γιάννη όχι όμως και για τα καρναβάλια.
Γεμάτος ο δρόμος από Καρναβαλιστές. Όρεξη που την έχουν. Δεν έχει πάει ακόμα 9:00 η ώρα και αυτοί έχουν ξυπνήσει και έχουν βάλει τις θεόβαριες στολές τους έχουν βάλει και το μπόλικο μακιγιάζ στο πρόσωπο και έχουν βγει για σουλάτσο!
Βέβαια αυτό ήταν ότι καλύτερο για μας που με ένα παστίζι στο χέρι αγορασμένο από το L' Accademia Cafe, περπατούσαμε στην Republic και τους χαζεύαμε.

IMG_2505.jpg IMG_2506.JPG IMG_2507.JPG

Μπήκαμε πάλι στο La Valette Band Club. Μα τι όμορφο περιβάλλον που έχει αυτό το «καφενείο». Είχε πιο πολύ κόσμο σήμερα απ’ ότι χθες το βράδυ. Μεγαλούτσικοι οι περισσότεροι θαμώνες, οι οποίοι δεν έπαιζαν τάβλι, ούτε ντάμα, ούτε σκάκι, αλλά ... snooker! Πολλά τα κατάλοιπα από τους Άγγλους. Γιατί απ’ ότι φαίνεται εκτός από τους κόκκινους θαλάμους και την ανάποδη οδήγηση άφησαν και χούϊα, όπως ... το snooker! :rolleyes-80:


IMG_2518.JPG




IMG_2520.JPG




IMG_2519.JPG



Επιστρέψαμε πίσω στον Καθεδρικό...


IMG_2099.jpg



Απ’ έξω ο ναός δεν είναι καθόλου διακοσμημένος. Δεν καταλαβαίνεις ότι το κτίριο είναι Καθεδρικός! Μοιάζει με ένα φρούριο, αντανακλώντας το στυλ του στρατιωτικού αρχιτέκτονα Cassar. Μέσα όμως … o_Oo_O


IMG_2546.JPG




IMG_2555.JPG



Ο Καθεδρικός του Αγίου Ιωάννη δημιουργήθηκε το 1573 από το Grand Master Jean de la Cassiere, ως Μοναστική εκκλησία των ιπποτών και αφιερώθηκε στον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή, έναν από τους δύο προστάτες του Αγίου Τάγματος.
Είναι ένα εξαιρετικό δείγμα Μαλτέζικης μπαρόκ αρχιτεκτονικής. Από τις πιο εντυπωσιακές διακοσμήσεις που έχω δει ποτέ σε ναό. Και νόμιζα ότι με τις εκκλησίες πια δεν είχα κάτι άλλο να δω και είχα τελειώσει… Κι όμως, ο Καθεδρικός αυτός είναι από τους πιο όμορφους ναούς που έχω επισκεφτεί αν όχι ο πιο όμορφος.
Αποτελεί ολόκληρος ένα έργο τέχνης μοναδικό …

Εκτός από την πλούσια μπαρόκ τέχνη, ο καθεδρικός ναός διαθέτει επίσης εντυπωσιακές τοιχογραφίες, περίτεχνα μαρμάρινα δάπεδα, αγάλματα, πέτρινους τοίχους με χρυσά σκαλίσματα και εκπληκτικά διακοσμημένες θολωτές οροφές.


IMG_2554.JPG




IMG_2550.JPG




IMG_2525.JPG



Ο καθεδρικός ναός αποτελείται από εννέα όμορφα διακοσμημένα παρεκκλήσια.

IMG_2523.JPG



Οκτώ κατασκευάστηκαν για κάθε μία από τις γλώσσες των ιπποτών του Αγίου Ιωάννη και το ένατο είναι αφιερωμένο στον προστάτη τους, την Παναγία της Φιλερήμου, τον άλλο προστάτη του Τάγματος. Πρόκειται για τη «Ροδίτισσα» Παναγία, αφού ως γνωστόν οι πρώτοι ιππότες ήρθαν το 1530 από τη Ρόδο. Ύστερα από αυτήν την πληροφορία ανέτρεξα στα αρχεία μου (του ταξιδιού μου στη Ρόδο) και βρήκα μια φωτογραφία που αποδεικνύει περίτρανα το «πέρασμα» των ιπποτών από το Μοναστήρι της Φιλερήμου.

Δείτε το σταυρό στον τοίχο του Μοναστηριού (της Φιλερήμου στη Ρόδο) ... Είναι ένας ανάγλυφος σταυρός με οκτώ ακμές. :)

IMG_9625.jpg



Το πάτωμα του Καθεδρικού αποτελείται από μαρμάρινες επιτύμβιες στήλες των Ιπποτών και στο ναό επίσης διατηρείται μια κρύπτη, που περιέχει τους τάφους των παλιών Μεγάλων Διδασκάλων των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη.
Και δεν φτάνουν όλα αυτά αλλά στο ορατόριο του ναού βρίσκονται και δυο εκπληκτικά αριστουργήματα του Caravaggio. «Ο Αποκεφαλισμός του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή» και «Ο Άγιος Ιερώνυμος γράφων».


IMG_2538.JPG




IMG_2545.JPG



«Ο Αποκεφαλισμός του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή» είναι το μεγαλύτερο έργο τέχνης (σε διαστάσεις) του Caravaggio και είναι και το μοναδικό που φέρει την υπογραφή του.
Έχει διαστάσεις 5 x3 μ. και τα πρόσωπα απεικονήθηκαν είναι σε φυσικό μέγεθος. Ο Caravaggio ζωγράφισε το έργο ενώ ήταν στη Μάλτα το διάστημα που και ο ίδιος ήταν (εφήμερος) ιππότης του τάγματος και ύστερα από παραγγελία των Ιπποτών. Το έργο τοποθετήθηκε για το ιερό του Καθεδρικού. Είναι το μόνο έργο του Caravaggio, που ο ίδιος έχει βάλει πάνω την υπογραφή του, η οποία βρίσκεται πάνω στο αίμα που τρέχει από το λαιμό του Αγίου. Δεδομένου ότι η υπογραφή αυτή δεν φαίνεται και πολύ καθαρά μερικοί την διαβάζουν ως «Εγώ ο Caravaggio το έκανα» ερμηνεύοντάς την σαν εξομολόγηση για το έγκλημα που είχε διαπράξει το 1606!

Εγώ σίγουρα, όσο και να ήθελα, δεν μπόρεσα να δω την υπογραφή του, παρόλο το μέγεθος του έργου, αφού η απόσταση που βλέπαμε τον πίνακα ήταν αυτή .... :(


IMG_2532.JPG



Στην αρχή ο ναός ήταν λιτός. Την μεγαλοπρέπεια την απέκτησε μετά το 1660 όταν ο μεγάλος Μάγιστρος Raphael Cotoner τον διακόσμησε με σκοπό να συναγωνιστεί τις μεγάλες εκκλησίες της Ρώμης.

Πανοραμική άποψη του ναού από το εσωτερικό μπαλκόνι του...

IMG_2549.JPG



Θεωρώ ότι ο ναός αυτός αποτελεί το σημαντικότερο ορόσημο για όσους επιζητούν την τέχνη στη Βαλέτα.

Ύστερα από μία περίπου ώρα μέσα στο ναό ήρθε η ώρα της χαλαρής βόλτας στη Βαλέτα.

Πρόκειται για ένα υπαίθριο μουσείο.
Τα κτίρια της Βαλέτα είναι κατασκευασμένα από τη λεγόμενη μαλτεζόπετρα. Αυτό το υπόλευκο φωτεινό δομικό υλικό που δίνει μια "αραβική απόχρωση" στο τοπίο. Έχει ένα σπουδαίο αρχιτεκτονικό χρώμα, το οποίο έχει να κάνει με το παρελθόν της, με τους κατακτητές Νορμανδούς, τους Άραβες, τους Ρωμαίους, με τα 160 χρόνια διοίκησης των Βρετανών και βέβαια με τους ιππότες.

Είναι μια πόλη επίσης με έντονο το θρησκευτικό αίσθημα, γεγονός που ο επισκέπτης το αντιλαμβάνεται από την πρώτη στιγμή που βρίσκεται στην πόλη. Οι δρόμοι της είναι γεμάτο με θρησκευτικά αγάλματα ενώ κάθε σπίτι έχει το δικό του εικόνισμα και κάθε δρόμος το δικό του άγιο, του οποίου το άγαλμα βρίσκεται σε κάποια γωνία.

IMG_2713.JPG IMG2_2572.jpg IMG_2576.JPG

Η Βαλέτα είναι χτισμένη πάνω σε μια στενή χερσόνησο. Έχει θάλασσα από τις τρεις πλευρές της. Είναι σαν νησάκι, σαν ένα μικρό μεσαιωνικό Μανχάταν. Έχει πολύ αυστηρή γεωμετρία. Έχει κάθετους και οριζόντιους δρόμους. Έχει 12 κάθετους δρόμους και 9 οριζόντιους. Χτίστηκε βάσει σχεδίου από τους ιππότες του Αγίου Ιωάννη το 16ο αι. Έχει την τέλεια πολεοδομία. Μπορεί να σταθείς σε μια διασταύρωση και να μπορείς να δεις από τη μια μεριά το μεγάλο λιμάνι και από την άλλη τον κόλπο της Sliema. Σαν να έχουν χαραχτεί οι δρόμοι με … χάρακα.

DSC05613.JPG IMG_2920.JPG IMG_2570.JPG IMG_2571.JPG IMG_2577.JPG IMG_2919.JPG

Όλοι οι δρόμοι στη Βαλέτα είναι πεζόδρομοι. Οι Merchants street και η Republic είναι δυο παράλληλοι δρόμοι που αποτελούν και τους πιο κεντρικούς και εμπορικούς δρόμους της πόλης.


IMG_2521.JPG




IMG_2558.JPG



Για πρωτεύουσα χώρας έχει πολύ λίγους μόνιμους κατοίκους. Μόλις 7.000 είναι οι κάτοικοι. Τα κτίρια της Βαλέτα είναι κυρίως Κυβερνητικά, γραφεία και μαγαζιά.

Αν για κάτι φημίζεται η Βαλέτα περισσότερο από κάθε άλλο είναι οι ιππότες της. Είναι η πόλη των ιπποτών .
Οι Ναίτες ιππότες στην αρχή ήταν Ιταλοί. Μετά άρχισαν να εισέρχονται στην αδελφότητα και άλλες εθνικότητες. Η κάθε ομάδα ιπποτών διαφορετικής γλώσσας είχε και το δικό της παλάτι. Είχε το δικό της Auberge. Οκτώ ήταν οι γλώσσες των ιπποτών. Auberge d'Aragon, d'Auvergne, de Castille, d'Angleterre, de France, d'Italie, d'Allemagne, de Provence. Οι οκτώ ακμές στον Μαλτέζικο σταυρό συμβολίζουν τις 8 γλώσσες των ιπποτών.

Η πιο σημαντική πλατεία της Βαλέτα είναι η Grand master square. Από τη μια μεριά είναι το κτίριο της Φρουράς και από την άλλη είναι το παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου. Σήμερα στο παλάτι στεγάζεται το γραφείο του Προέδρου της Δημοκρατίας. Δεν έχω φωτογραφία της πλατείας. Είναι περίεργο που δεν έχω, το ξέρω, αλλά δεν καταφέραμε να τη δούμε κατά τη διάρκεια του τριημέρου για τον απλούστατο λόγο του ότι η πλατεία ήταν στο επίκεντρο των εκδηλώσεων. Ήταν καλυμμένη από καθίσματα η μισή και η άλλη μισή δεν ήταν ορατή, γιατί ήταν περιφραγμένη αφού αποτελούσε την πίστα των χορευτικών εκδηλώσεων. Στο παλάτι επιχειρήσαμε να το επισκεφτούμε, αλλά μόνο η αίθουσα των όπλων ήταν ανοιχτή. Οι υπόλοιπες ήταν κλειστές λόγω συντήρησης. Κρίμα. Οπότε .... την επόμενη φορά. :rolleyes-80:

Το “ολόφρεσκο” Κτίριο του Κοινοβουλίου (ανεγέρθηκε μόλις το 2015) είναι σύγχρονο μεν, με πολύ ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και παράλληλα τόσο μα τόσο ταιριαστό με το υπόλοιπο οικιστικό περιβάλλον. Μέχρι τότε το Κοινοβούλιο στεγαζόταν στο παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου.


IMG_2512.JPG




IMG_2657.JPG




IMG_2792.JPG



Δίπλα του είναι η κεντρική είσοδος στην πόλη. The city gate είναι στο τέλος της γέφυρας πάνω από την τάφρο που περιβάλλει τα τείχη. Δείχνει τόσο απροσπέλαστη!


IMG_2787.JPG



Δίπλα στο υπέροχο κτίριο του Κοινοβουλίου βρίσκεται το κτίριο της όπερας. Στην πραγματικότητα βρίσκονται τα ερείπιά του, τα οποία διατηρήθηκαν ως ερείπια από το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, αλλά μετατράπηκαν πάλι σε θέατρο ύστερα από την παρέμβαση του μεγάλου Renzo Piano, ο οποίος είχε την ιδέα να μείνει ανοιχτό και να λειτουργεί έτσι ως θέατρο. Έργα του ιδίου αποτελούν και το Κτίριο του Κοινοβουλίου και η Πύλη της Βαλέτα.


IMG_2511.JPG




IMG_2801.JPG




IMG_2646.JPG



Για μένα η πλατεία ανάμεσα σε θέατρο κοινοβούλιο και κεντρική Πύλη είναι ένα πολύ "δυνατό χαρτί" της πρωτεύουσας.


IMG_2513.JPG




IMG_2658.JPG



Το άλλο πολύ "δυνατό χαρτί" της πόλης είναι φυσικά οι άνω κήποι Barakka. Όσες φορές περάσαμε απ’ έξω καθώς πηγαινοερχόμασταν δεν παραλείπαμε να ρίξουμε μια ακόμη ματιά στην εκπληκτική θέα από την βεράντα τους. Πρόκειται άλλωστε για το πλέον χαρακτηριστικό σημείο της πόλης και είναι καταπληκτικό!!!


IMG_2294.JPG



Η πόλη είναι γεμάτο παλάτια που σήμερα αποτελούν Δημόσια κτίρια.

Η Piaza Castilla περιβάλλεται από το Auberge de Castille, στο οποίο σήμερα εδρεύει το γραφείο του Πρωθυπουργού, ο προμαχώνας του Saint James Cavalier, που σήμερα είναι πολιτιστικό κέντρο, το μουσείο Καλών Τεχνών, το Ταχυδρομείο και το Χρηματιστήριο της Μάλτας.


IMG_2629.JPG





IMG_2630.JPG




IMG_2636.JPG


Τα αρχαιοελληνικά Δικαστήρια βρίσκονται πάνω στην Republic street...



IMG_2923.JPG



... και η Βιβλιοθήκη πάνω στην πλατεία της Βασίλισσας. Όταν λέμε βασίλισσα εννοούμε τη Βασίλισσα Βικτώρια της Αγγλίας, η οποία πέρασε εδώ μερικά ευτυχισμένα χρόνια με τον αγαπημένο της σύζυγο Αλβέρτο. Στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται και το άγαλμά της...


IMG_2921.jpg



Κάπου πάνω στην Merchants street, εκεί που έχει πάψει πια να είναι πεζόδρομος είδαμε μια ελληνική σημαία να ανεμίζει. Πλησιάσαμε και είδαμε την πόρτα του Ελληνορθόδοξου Ναού του Αγίου Γεωργίου.


IMG_2563.JPG




IMG_2562.JPG


(I. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΙΤΑΛΙΑΣ & ΜΕΛΙΤΗΣ)

Η Μάλτα οφείλει το όνομά της στους αρχαίους Έλληνες, που την ονόμασαν Μελίτη (από τη λέξη μέλι).
Η εκκλησία μας δεν μοιάζει και πολύ για εκκλησία απ’ έξω. Είναι μεσοτοιχία με τα διπλανά κτίρια και … που είναι το καμπαναριό; Δεν έχει. Θα ήθελα να μπούμε μέσα αλλά ντραπήκαμε να χτυπήσουμε κουδούνι. :icon_redface:

Στρίψαμε προς τη θάλασσα ώστε να πετύχουμε και τους κάτω κήπους Barakka...



IMG_2581.JPG



Βρεθήκαμε μπροστά τους και στο μνημείο Siege Bell War Memorial, το οποίο μοιάζει με ένα αρχαιοελληνικό μονόπτερο, που φιλοξενεί μέσα του μια μεγάλη καμπάνα.


DSC05652.JPG


Η θέα και από εδώ είναι πανοραμική. Το Ricasoli, η Birgu και το φρούριο του St Elmo φαινόντουσαν από εδώ.

IMG_2583.JPGIMG_2585.JPGIMG_2582.JPG


IMG_2588.JPG


Κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, η Μάλτα υποβλήθηκε σε συνεχείς βομβιστικές επιδρομές, ιδιαίτερα μεταξύ 1940 και 1943. Περισσότεροι από 7.000 πολίτες και στρατιώτες πέθαναν είτε από τους βομβαρδισμούς είτε από την πείνα, αφού ο ανεφοδιασμός του νησιού ήταν αδύνατος κατά τη διάρκεια της τριετούς πολιορκίας.

Το Memorial Bell Siege Bell στη Βαλέτα τιμά όλους τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους. Είναι το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη. Δίπλα στο καμπαναριό βρίσκεται ένα μπρούτζινο άγαλμα που προεξέχει από το προμαχώνα, συμβολίζοντας την ταφή του νεκρού στρατιώτη στη θάλασσα.


IMG_2589.JPG



... ως και οι πάνω κήποι Barakka φαίνονταν από εδώ ...

DSC05651.JPG



Για άλλη μια φορά η φοβερή συνταξιδιώτισσά μου μου θύμησε: «Κοντεύει 12:00 η ώρα. Μήπως θέλουμε να πάμε στους πάνω κήπους για να ακούσουμε την κανονιά;»
Πάλι το είχα ξεχάσει ότι αν θέλαμε να δούμε (και να ακούσουμε) την κανονιά από κοντά θα έπρεπε να είναι αυτή των 12:00, αφού την ώρα της απογευματινής (κανονιάς) θα είμαστε στη Mdina.

:oops: Είναι 11:40. Προλαβαίνουμε οριακά.

Δεν ξέρω από πιο δρόμο θα ήταν γρηγορότερα, αλλά για έναν περίεργο λόγο αποφασίσαμε να περπατήσουμε παραλιακά (και κατηφορικά), να φτάσουμε στο ασανσέρ και να βρεθούμε στο πάνω μέρος των κανονιών. Μάλλον ρισκάραμε με τη διαδρομή που επιλέξαμε, γιατί για να προλάβουμε να δούμε την κανονιά από κοντά, οι προϋποθέσεις ήταν το γρήγορο περπάτημα και καθόλου μα καθόλου κόσμο στο ασανσέρ.


IMG_2594.JPG



Φύγαμε και ύστερα από μικροκαθυστερήσεις από μέρους μου λόγω φωτογραφιών (μα τι όμορφη που είναι η Βαλέτα) φτάσαμε στη βάση του ασανσέρ.


IMG_2597.jpg




IMG_2598.JPG




IMG_2600.jpg




IMG_2602.JPG



Κι όμως. Δεν είχε ούτε έναν άνθρωπο. Μόνες μας είμαστε. Μόνες μας μπήκαμε και ανεβήκαμε πάνω.


IMG_2603.JPG




IMG_2616.JPG



Και φτάσαμε τόσο μα τόσο οριακά που μόλις ύψωσα το χέρι μου με τη φωτογραφική στην άκρη του πάνω από τα κεφάλια των δεκάδων ανθρώπων που είχαν φροντίσει να έρθουν νωρίτερα … έσκασε η κανονιά.


Κανονιά.jpg



Μία και μόνη ήταν. Κανονικά δεν θα έπρεπε. Τόσα κανόνια έχουν, 12 μέτρησα. Τόσος κόσμος έρχεται για να δει. Τόσοι στρατιώτες επιστρατεύονται, έρχονται, βάζουν τις στολές τους, κάνουν τόση παρουσίαση και η κανονιά είναι μία και μόνη; Θα έπρεπε να είναι λίγο πιο χορταστικό το θέαμα. :mad::mad:
Απ’ ότι κατάλαβα όμως εκ των υστέρων κάποια παρουσίαση πρέπει να προηγείται της κανονιάς, την οποία και χάσαμε φυσικά.


IMG_2606.JPG



Ετοιμάζουν το κανόνι και για την επόμενη...

κανόνι.jpg



Φεύγοντας ...

IMG_2618.JPG



Συναντήσαμε και τους κανονιέρηδες ...

IMG_2626.jpg



Η συνέχεια του προγράμματος είχε και άλλη περιήγηση στη Βαλέτα. Η φιλενάδα μου όμως προτιμούσε να πάμε στη Mdina όσο γίνεται νωρίτερα ώστε να γυρίσουμε πίσω στη Βαλέτα μέρα. Εμένα δεν θα με πείραζε να δω και την Mdina βράδυ, αλλά σκεφτόμουν και εγώ ότι αν αυτή η πόλη είναι ήσυχη και σιωπηλή τη μέρα φαντάσου πως θα είναι και το βράδυ, οπότε καλύτερα να πάμε το γρηγορότερο.
Στο δρόμο για τα λεωφορεία συναντήσαμε για μιαν ακόμη φορά τα Καρναβάλια.
πραγματικά το κέφι που έχουν είναι αστείρευτο...

IMG_2651.JPG IMG_2653.JPG IMG_2510.JPG

IMG_2654.jpg



Με τα λεωφορεία δεν πίστευα ότι θα έχουμε πρόβλημα σήμερα αφού από αφετηρία σε τέρμα θα πηγαίναμε. Μισή ώρα μετά φτάσαμε στην πρώτη πρωτεύουσα του νησιού, τη Mdina.

Καστροπολιτεία η Mdina, χτισμένη σε ύψωμα, έχει τείχη που την περικλείουν, τάφρο και μια πολύ εντυπωσιακή πύλη εισόδου στην πόλη.


2659.jpg




IMG_2761.JPG


 
Last edited by a moderator:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολύ καλά έκανες και πήγες Χειμώνα αφού το προτιμούσες και ήθελες μια μίνι εξόρμηση. Είμαι από τους λίγους που δεν ανέφερα καμία ταλαιπωρία και η πολυκοσμία του καλοκαιριού δεν στάθηκε εμπόδιο σε κάτι. Αν και θεωρώ τη Μάλτα παντός καιρού και εποχής, και πάλι θα επέλεγα να πάω καλοκαίρι ή άνοιξη. Όμως έχω περιέργεια να μας δείξεις και να μας αφηγηθείς τη χειμωνιάτικη Μάλτα:);)
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Το ιδιο διαστημα πηγαμε και μεις απο Θεσσαλονικη ομως.. Δεν ενιωσα πουθενα οτι δεν ειχε κοσμο αντιθετως απλα ισως να εφταιγε οτι ηταν και περιοδος καρναβαλιου και γινοταν χαμος. Εκει μαθαμε και για τα πρωτα κρουσματα της Ιταλιας.. ευτυχως που προλαβαμε να παμε στο τσακ μια εβδομαδα αργοτερα αποκλειεται να πηγαιναμε
 

thanos75

Member
Μηνύματα
1.356
Likes
3.397
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ονειρεμένο Ταξίδι
Καλιφόρνια-Χαβάη
Μάλτα...και εγώ πήγα καλοκαίρι και ήταν μια χαρά , αλλά νομίζω είναι παντός καιρού και πάσης εποχής όπως σωστά είπε ο Γιάννης πιο πάνω. Και μπράβο που προλάβατε πριν ξεκινήσει η λαίλαπα του κορωνοιου. Όσο για τη φίλη με τη μέση, έχω ένα προαίσθημα πως"ο,τι αρχίζει με πόνο, τελειωνει ωραίο" (αντίθετα από το στίχο του παλιού λαϊκού άσματος του Γαβαλα :xalara: ). Ελπίζω να μου το επιβεβαιώσει και ή συνέχεια του story.:D
Υ.Γ. Τσεκαροντας την περίπτωση Airbnb στη Μάλτα, ανακάλυψα ότι γενικά υπάρχει θεματάκι στο νησί. Τελικά μείναμε σέ ξενοδοχείο στη Βαλεττα και διόλου δεν το μετάνιωσα
 
Last edited:

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
Πολύ καλά έκανες και πήγες Χειμώνα αφού το προτιμούσες και ήθελες μια μίνι εξόρμηση. Είμαι από τους λίγους που δεν ανέφερα καμία ταλαιπωρία και η πολυκοσμία του καλοκαιριού δεν στάθηκε εμπόδιο σε κάτι. Αν και θεωρώ τη Μάλτα παντός καιρού και εποχής, και πάλι θα επέλεγα να πάω καλοκαίρι ή άνοιξη. Όμως έχω περιέργεια να μας δείξεις και να μας αφηγηθείς τη χειμωνιάτικη Μάλτα:);)

Πράγματι είσαι από τους λίγους που δεν ανέφερες κάποια ταλαιπωρία, αλλά νομίζω ότι ήσουν και λίγο τυχερούλης. Η βόλτα στο Κομίνο θα μπορούσε και να ήταν μεγάλη ταλαιπωρία. Συμφωνώ βεβαίως ότι η Μάλτα είναι παντός καιρού και εποχής. Εγώ σίγουρα όταν θα ξαναπάω Μάλτα θα είναι Άνοιξη ή Φθινόπωρο, για να χαρώ και τη θάλασσα και για να καλύψω εκείνο το 5νθήμερο που είπα στην αρχή.

Το ιδιο διαστημα πηγαμε και μεις απο Θεσσαλονικη ομως.. Δεν ενιωσα πουθενα οτι δεν ειχε κοσμο αντιθετως απλα ισως να εφταιγε οτι ηταν και περιοδος καρναβαλιου και γινοταν χαμος. Εκει μαθαμε και για τα πρωτα κρουσματα της Ιταλιας.. ευτυχως που προλαβαμε να παμε στο τσακ μια εβδομαδα αργοτερα αποκλειεται να πηγαιναμε

Πραγματικά πήγαμε στο τσακ. Πιο οριακά δεν γινόταν. Και κάθε άλλο παρά ήσυχα ήταν όπως πίστευα (έτσι έλεγαν όλοι) και ναι ... λόγω του Καρναβαλιού. Μου το πρόδωσες.... !
Σκεφτόμουν μάλιστα να βάλω τίτλο: «Το τελευταίο Καρναβάλι» ή «η τελευταία έξοδος», αλλά μετά σκέφτηκα ότι παραείναι απαισιόδοξο και το άλλαξα.
Τώρα βλέπω τις φωτογραφίες του «χαμού» και πανικοβάλλομαι.
Κρίμα που δεν σε πήρα χαμπάρι. Θα πίναμε κανένα καφεδάκι μαζί στη Βαλέτα.

Μάλτα...και εγώ πήγα καλοκαίρι και ήταν μια χαρά , αλλά νομίζω είναι παντός καιρού και πάσης εποχής όπως σωστά είπε ο Γιάννης πιο πάνω. Και μπράβο που προλάβατε πριν ξεκινήσει η λαίλαπα του κορωνοιου. Όσο για τη φίλη με τη μέση, έχω ένα προαίσθημα πως"ο,τι αρχίζει με πόνο, τελειωνει ωραίο" (αντίθετα από το στίχο του παλιού λαϊκού άσματος του Γαβαλα ). Ελπίζω να μου το επιβεβαιώσει και ή συνέχεια του story.
Υ.Γ. Τσεκαροντας την περίπτωση Airbnb στη Μάλτα, ανακάλυψα ότι γενικά υπάρχει θεματάκι στο νησί. Τελικά μείναμε σέ ξενοδοχείο στη Βαλεττα και διόλου δεν το μετάνιωσα

Ευτυχώς που προλάβαμε!!! Είχα κάνει και αγώνα για να πετύχω τις ημερομηνίες του Φλεβάρη, αφού οι φίλες μου θέλανε Μάρτιο. Όσο για τη φίλη με τη μέση ... όλα καλά. Η Μάλτα της έκανε καλό.
Σχετικά με τη διαμονή νομίζω ότι Χειμώνα καλύτερα είναι να μείνει κάποιος στη Βαλέτα. Το καλοκαίρι παντού είναι ωραία. Ύστερα από την έρευνα που έκανα θα έλεγα ότι κάλλιστα θα μπορούσα να μείνω και στο Γκόζο. Βρήκα κάτι αγροτόσπιτα στο booking εξαιρετικά και σε πολύ καλή τιμή (πριν από την πανδημία).
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ Η “ΕΡΗΜΗ” ΒΑΛΕΤΑ
Το πλάνο των δυο ημερών (και … 2 ωρών) το είχαμε φτιάξει πολύ νωρίτερα από τα «θα ‘ρθω δεν θα ‘ρθω» των τελευταίων 10 ημερών. Τώρα θα μου πείτε τι πλάνο να φτιάξεις για δυο μέρες (και …2 ώρες), τόσο μικρή που είναι η Μάλτα. Κι όμως! Χρειαζόταν μια καλή οργάνωση και πρωινά ξυπνήματα και σύμμαχο τον (έλπιζα) καλό καιρό για να προλάβουμε όλα όσα είχαμε στο μυαλό μας. Η μέρα είναι μικρή και επειδή η νύχτα θα ήταν πολύ έρημη απ’ ότι έλεγε και το forum, θα έπρεπε να τα προλάβουμε όλα μέσα στη μέρα.

Αυτή η ερημιά της Βαλέτα πολύ με “χάλαγε”. Οι πληροφορίες μου έλεγαν ότι το χειμώνα το βράδυ η πόλη ερημώνει. Μετά τις 7:00 δεν κινείται τίποτα. Ακόμα και ο ξενοδόχος (που μετά από τρεις μέρες εδέησε να μου απαντήσει) μου είπε ότι στις 11:30 το βράδυ που θα φτάσουμε δεν υπάρχει τίποτα ανοιχτό στην περιοχή αν θέλαμε να τσιμπήσουμε κάτι. «Να φροντίσετε να φάτε κάτι στο αεροδρόμιο», μας είπε χαρακτηριστικά. Είχα αρχίσει να πιστεύω ότι μπορεί να έκανα λάθος με τη διαμονή, πως έπρεπε να κλείσουμε εκεί που κλείνουν όλοι.
Τώρα, ότι έγινε έγινε.
Το δε μίνι πρόγραμμα των δύο και … κάτι ημερών καταστρώθηκε ως εξής:
Η πρώτη ημέρα θα γέμιζε με τα μεγαλιθικά το πρωί, με το χωριό Marsaxlokk το μεσημέρι, με τη Vittoriosa το απόγευμα και την έρημη Βαλέτα το βράδυ και η δεύτερη ημέρα θα γέμιζε με Βαλέτα το πρωί, με Mdina & Ραμπάτ το απόγευμα και με έρημη Βαλέτα το βράδυ.
Όλα έγιναν με βάση το πρόγραμμα με εξαίρεση την … έρημη Βαλέτα.
Αλλά θα εξηγήσω τι σημαίνει αυτό όταν φτάσει η ώρα…

Έφτασε το Σάββατο το απόγευμα. Φτάσαμε στο αεροδρόμιο γύρω στις 8:00 το βράδυ. Στην ώρα μας φύγαμε από το Βενιζέλος και στην ώρα μας φτάσαμε στο Luqa της Μάλτα. Στις 23:15 είμαστε ήδη μπροστά στην πιάτσα των ταξί, με το βαλιτσάκι μας στο χέρι. Το λεωφορείο το απορρίψαμε αμέσως αφού το google έλεγε ότι με αυτό θα κάναμε πάνω από μια ώρα, με το νυχτερινό δρομολόγιο που θα πήγαινε πρώτα Sliema και μετά Βαλέτα. :(
Δεν πειράζει και το ταξί καλό είναι.
Η διαδικασία όμως ήταν πολύ “Μαλτέζικη”. Μέσα στο αεροδρόμιο υπήρχε γραφείο των ταξί, στο οποίο πλήρωνες προκαταβολικά τη διαδρομή που ήθελες (και όχι στον ταξιτζή). Ωραία πράγματα, νοικοκυρεμένα. Ούτε πόσα άτομα είστε, ούτε πόσες βαλίτσες έχετε, ούτε αν μπορώ να πάρω διπλόκουρσα, ούτε τίποτα. Η διαδρομή για Βαλέτα ήταν fix 17€.
Το «σπίτι» μας ήταν μεν μέσα στη Βαλέτα, αλλά σε σημείο που μπορούσε να πλησιάσει αυτοκίνητο στα 20μ. Γρήγορα φτάσαμε.

Το ταξί μας άφησε πίσω από το θέατρο Manoel, σχεδόν στην είσοδο του ναού Αγίου Παύλου και πάνω στη διασταύρωση της Old street Theater και Old Mint Street. Το σημείο που κατεβήκαμε και οι γύρω δρόμοι είχαν μία όψη του τύπου «μετά το πάρτυ». Είχε κόσμο, στο τέλος του δρόμου έβλεπα φώτα από τα ολάνοιχτα μαγαζιά και μπόλικο χαρτοπόλεμο και κάτω. Περίεργο. Δεν φαινόταν και πολύ έρημα.

IMG_2461.JPG


IMG_2111.jpg


Ρωτάω τον ταξιτζή:
«Είχε καρναβάλι σήμερα;»
“Yes. All week”
“All week?”
“Yes. All week”
Περίεργο μου φάνηκε αυτό το "all week" αλλά σημασία έχει ότι έχει κόσμο και κίνηση.
«Να αφήσουμε τα πράγματα και να βγούμε»
«Κάτσε να βρούμε το διαμέρισμα πρώτα», μου λέει η συνταξιδιώτισσα.
Στο τηλέφωνο ο Νικολό (ο σπιτονοικοκύρης) μου είπε να περιμένω … στα σκαλιά της εκκλησίας :rolleyes-80:και θα έρθει σε 5 λεπτά, για να μας οδηγήσει στο διαμέρισμα. Σε 5 λεπτά όντως ένας πολύ Μαλτέζος τύπος (πολύ μελαχρινός και στρογγυλοπρόσωπος) ήρθε να μας συναντήσει. Μας οδήγησε στο διαμέρισμα. Μόνο που δεν μπήκαμε ακόμα μέσα γιατί είχε φέρει μαζί του το λάθος κλειδί!!! Τι να κάναμε; Θα περιμέναμε λίγο ακόμα.

Μετά από άλλα 10 λεπτά μπήκαμε στο σπίτι. Η φίλη μου μάλλον ψιλοστράβωσε αρχικά με το που το είδε. Ήταν ένα σπίτι όπως είναι αυτά των καστρουπόλεων. Δυο μικρά δωμάτια, λίγο παλιά έπιπλα, με ένα μπάνιο λαβύρινθο, στο οποίο κατά τόπους ήταν χαμηλοτάβανο (χα, χα) και με τα μειονεκτήματα που άφησε η συγκατοίκηση με τους Άγγλους: Ξεχωριστή βρύση για το ζεστό – κρύο και ασύμβατο με μας ρεύμα (αυτό το τελευταίο το ξέραμε).

IMG_2117.JPG IMG_2911.JPG IMG_2912.JPG

Είχε μια μεγάλη κουζίνα, η οποία δεν μας χρειάστηκε τελικά (με οικογένεια εδώ θα ήταν απλά τέλεια). Εμένα μου άρεσε πολύ. Το διαμέρισμα «έβλεπε» θάλασσα. Και το κεντρικό δωμάτιο και η κουζίνα κοιτούσαν προς το νησί Μανοέλ και τη Sliema.

IMG_2118.JPG IMG_2119.JPG

Η κουζίνα μάλιστα είχε και το χαρακτηριστικό παράθυρο της Μάλτα. Αυτό το ξύλινο κλειστό μπαλκόνι. Η αλήθεια είναι ότι το διαμέρισμα είχε κάποια θεματάκια αλλά εμένα το μπαλκονάκι αυτό και η θέα στη θάλασσα τα “έσβηνε” όλα.

Μερικές ημερήσιες φωτογραφίες, με τη θέα από τα παραθύρια μας, που δείχνουν αυτό που προσπαθώ να περιγράψω…
DSC05713.JPG


IMG_2905.JPG


IMG_2908.JPG


IMG_2128.JPG


IMG_2127.JPG


Λίγο πριν φύγει ο Νικολό τον ρωτήσαμε και αυτόν τα περί Καρναβαλιού. Θέλαμε να διασταυρώσουμε την πληροφορία του ταξιτζή (την οποία κατά βάθος αμφισβητήσαμε).
“Yes” μας είπε και αυτός. “It has Carnival parade all week”

Το Καρναβάλι της Βαλέτα δεν το είχα προβλέψει. Λίγες ημέρες πριν το ταξίδι συνειδητοποίησα ότι μάλλον θα πέφταμε στις απόκριες των Καθολικών. Σκέφτηκα ότι τυχερές είμαστε που θα πετυχαίναμε και μια γιορτή.
Μόνο που έπεσα λίγο έξω. Δεν ήταν ακριβώς Καρναβάλι. Ήταν μέρες Καρναβαλιού. Οι Μαλτέζοι το Καρναβάλι το γιορτάζουν επί 5 συνεχείς ημέρες. Μέρες που είναι γεμάτο διαγωνισμούς, παρελάσεις, πάρτυ και πολλές άλλες εκδηλώσεις, οι οποίες ξεκινούν από το πρωί και κρατούν μέχρι αργά.

Η γιορτή του Καρναβαλιού στη Μάλτα κρατάει από τον 15ο αι. Η έλευση των ιπποτών το 1535 ενίσχυσε πιο πολύ τη σημασία της γιορτής με εκδηλώσεις, παιχνίδια και επίδειξη δεξιοτήτων από τους συμμετέχοντες ιππότες. Ακόμα και εκείνη την εποχή οι εκδηλώσεις είχαν μια υπερβολή, όπου οι ιππότες μεταμφιεσμένοι συμμετείχαν σε μεγάλα συμπόσια που κατέληγαν συχνά σε ... φιλονικίες μεθυσμένων ιπποτών.
Το καρναβάλι άντεξε και μετά τους ιππότες, κατά τη διάρκεια της βρετανικής κυριαρχίας, για να φτάσει σήμερα να έχει ιστορία 6 αιώνων. Το Καρναβάλι της Μάλτας έχει αναπτύξει ένα ευρύτατο φάσμα εκδηλώσεων και αποτελεί μια γιορτή βαθιά ριζωμένη στην καρδιά των Μαλτέζων, κάτι που διαπιστώσαμε τις επόμενες δύο και ... ημέρες.

Οι Μαλτέζικες απόκριες μας έκαναν παρέα όλο το τριήμερο. Από εκεί που φοβόμουν πως θα τα βγάλουμε πέρα με την ερημιά της Βαλέτα είχαμε το αντίθετο πρόβλημα. Είχαμε συνέχεια ένα βουητό στα αυτιά μας από τη έντονη μουσική που ηχούσε σ’ αυτά, μέρα και νύχτα.
Κάθε άλλο παρά έρημη ήταν η Βαλέτα το βράδυ. Και το βράδυ και το πρωί και το μεσημέρι και όλες τις ώρες ήταν μια Βαλέτα πολύ μα πολύ ζωηρή.
Το διαμέρισμά μας απείχε μόλις 200μ. από την πλατεία του Αγίου Γεωργίου, η οποία ήταν και το κέντρο των εκδηλώσεων.

Μέσα σε 10’ τακτοποιηθήκαμε. «Πάμε μια ερευνητική;», λέω στη φίλη μου.
«Μπα» μου λέει. «Έχουμε πρωινό ξύπνημα.»
Με είχε συνεπάρει τόσο πολύ η Βαλέτα, που έδειχνε πιο όμορφη απ’ ότι στις φωτογραφίες, το Καρναβάλι που πετύχαμε και το ότι η πόλη έδειχνε να έχει μια ζωντάνια.
Η αλήθεια όμως ήταν ότι την επόμενη μέρα θα είχαμε πρωινό ξύπνημα. Στις 8:30 έπρεπε να είμαστε έξω από τους προϊστορικούς τάφους της πόλης Paola, αφού είχαμε ήδη στα χέρια μας το πολύ τσιμπημένο (& πληρωμένο) εισιτήριο των 35€.
Στο συγκεκριμένο αξιοθέατο δύσκολα βρίσκεις θέση ακόμα και το χειμώνα. Τα εισιτήρια τα είχα κλείσει από τις 20 του Γενάρη για τις 9:00 το πρωί της Κυριακής 23 Φεβρουαρίου, γιατί ήταν η μοναδική ώρα που είχε τρεις θέσεις μέσα στο τριήμερο, που θα είμαστε στη Μάλτα.

Βολευτήκαμε με τους αντάπτορες (ένα είχε το κατάλυμα και δύο φέραμε και εμείς), φορτίσαμε κινητά μηχανές και power bags, ρυθμίσαμε και τα ξυπνητήρια μας και κοιμηθήκαμε.
Ες αύριον τα σπουδαία…

Στις 7:00 το πρωί της Κυριακής είμαστε στο πόδι. Αν είχαμε κάνει προμήθειες από χθες θα μπορούσαμε κάλλιστα να καθίσουμε στο μπαλκονάκι μας να πιούμε τον καφέ μας βλέποντας τη θάλασσα.
Εμείς όμως απλά ετοιμαστήκαμε γρήγορα γρήγορα και φύγαμε.
Με το που βγήκαμε έξω συνειδητοποίησα που ήταν ακριβώς το διαμέρισμά μας..

InkedValletta-Malta_LI2.jpg

... στο τέλος του κόκκινου βέλους :):)

Και παραλία και πάνω στην Old street και 200μ. από την Grand Master’s square! Χαλάλι τα χρήματα που δώσαμε. Ήταν και πολλά! Χα, χα, χα!
Είναι φανερό ότι ήμουν ενθουσιασμένη με το κατάλυμά μας.

Στις 7:30 το πρωί είμαστε ήδη στο δρόμο ....
 
Last edited:

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
ΤΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΨΑΡΟΧΩΡΙ
Στις 7:30 το πρωί ανεβήκαμε την Old Theatre street και στη συνέχεια στρίψαμε στην κεντρική Republic street, δρόμοι οι οποίοι ήταν πραγματικά πολύ ήσυχοι. Μάλλον πετύχαμε τη στιγμή. Δεν τους ξαναείδαμε έτσι.

IMG_2132.JPG


IMG_2139.JPG


Το ίδιο ίσχυε και για την Republic square και για την Pjazza Teatru Rjal ...
IMG_2134.JPG


IMG_20200223_075606.jpg


Άνθρωπο δεν είδαμε ούτε στο συντριβάνι του Τρίτωνα ...
IMG_2147.JPG


Περάσαμε μπροστά απ’ όλα τα σημαντικά αξιοθέατα της Republic, χωρίς να κοντοσταθούμε, πηγαίνοντας “καρφωτές” προς τα λεωφορεία. Βγάλαμε το εισιτήριο των 12 διαδρομών και πήραμε το λεωφορείο Νο 82 και φύγαμε για την Paola.

Όλες οι πόλεις της Μάλτας γειτονεύουν μεταξύ τους. … :confused:. Η Μάλτα έχει καμιά τριανταριά πόλεις άνω των 6.000 κατοίκων και η έκταση της είναι σαν της Λευκάδας. Αυτό σημαίνει ότι οι πόλεις της όλες είναι κοντά η μία με την άλλη. Η πρωτεύουσα Βαλέτα έχει μόλις 7.000 κατοίκους και είναι η 25η σε μέγεθος πόλη του νησιού! Απέχει μόλις 7km από την 1η σε πληθυσμό πόλη της χώρας, την Birkirkara (με 21.000 κατ.) και 12km από τη 2η , τη Mosta (με 18.000 κατ.)!
Εμείς σήμερα θα πηγαίναμε στην Paola, πόλη η οποία απέχει μόλις ένα τέταρτο (και 8km) από τη Βαλέτα και είναι επίσης μεγαλύτερη από τη Βαλέτα αφού έχει 9.000 κατ. Στην Paola βρίσκεται το “Ħal Saflieni Hypogeum”.

Κατεβήκαμε σε μια στάση πάνω στον κεντρικό δρόμο της Paola, την Triq Hal Tarxien, όπου από εκεί το Hypogeum ήταν υπόθεση τριών λεπτών.
“Hypogeum?” Μας ρώτησε μια περαστική. Θέλω να τονίσω ότι εκείνη μας ρώτησε και όχι εμείς. «Ναι» της είπαμε. «Από εδώ θα πάτε» … μας είπε.
Ή μοιάζαμε σα …χαμένες ή οι Μαλτέζοι είναι πολύ φιλόξενος λαός.

Φτάσαμε στο κτίριο του Hypogeum. Κλειστό ήταν ακόμα. Στις 9:00 ακριβώς θα άνοιγε.

Τώρα εδώ που τα λέμε ... είναι αυτή είσοδος για αξιοθέατο με είσοδο 35€;
IMG_2148.JPG


Εδώ θα έπρεπε να είναι η είσοδος... (το οποίο ήταν το πίσω μέρος) ...
IMG_2149.JPG


Απ’ έξω οι υπάλληλοι πίνανε το καφεδάκι τους και κάνανε το πρώτο τσιγαράκι της ημέρας. Είναι νωρίς ακόμα. Κανονικά με τόσα λεφτά που δώσαμε θα έπρεπε και μας να μας κεράσουν καφεδάκι και να έχουν και κανένα lobby να καθίσουμε να το πιούμε.
"Δεν πειράζει", τους είπαμε. Θα πάμε μόνοι μας να πιούμε τον καφέ μας, να δούμε και την Paola. :p

Και περπατήσαμε ως την πλατεία της Paola. Και θαυμάσαμε τα όμορφα δρομάκια, τα σπίτια, τα μπαλκόνια, τις πόρτες, τις βιτρίνες, τα κουρτινάκια, τις vintage πινακίδες και όλα αυτά τα χαρακτηριστικά των σπιτιών, που απ’ ότι φαίνεται δεν είναι μόνο της Βαλέτα, αλλά όλης της Μάλτα.
Κάθε σπίτι έχει το δικό του όνομα και πολλά απ’ αυτά έχουν παράθυρα - βιτρίνες.

DSC05601.JPG IMG_2150.JPG DSC05599.jpg DSC05603.JPG

IMG_2158.JPG


IMG_2157.JPG


Απ’ ότι κατάλαβα και από άλλα που είδα αργότερα, αυτά τα όμορφα τα βλέπεις σε μεγαλύτερη συχνότητα στις άλλες πόλεις εκτός πρωτεύουσας.

Στην πλατεία της Paola, Pjazza A De Paule, ήπιαμε ένα καφεδάκι από ένα κιόσκι της και φάγαμε και ένα παστίτζι (ένα σφολιατοειδές με ρικότα) από μια pastizeria απέναντι από την Parish church της Paola.

IMG_2151.JPG


Στις 8:50 είμαστε πίσω από την πόρτα του Hypogeum περιμένοντας να ανοίξει. Για λίγο μου πέρασε από το μυαλό μήπως έβρισκα κανέναν για να πουλήσω το εισιτήριο της τρίτης φίλης που δεν ήρθε, αλλά στις 9:00 το πρωί ποιος θα έφτανε μέχρι εδώ χωρίς εισιτήριο έχοντας την ελπίδα ότι θα βρισκόταν κάποιος με ένα εισιτήριο των 35€ περίσσευμα στο χέρι; Κανένας.
Μπαίνοντας μέσα μας υποχρέωσαν να ξεφορτωθούμε τσάντες, τσαντάκια και κινητά και να τα βάλουμε σε lock rooms. Τόσα λεφτά δώσαμε και ούτε μια φωτογραφία δεν θα μπορούμε να βγάλουμε; :(

Στην πρώτη φάση της επίσκεψης είδαμε ένα video, το οποίο προβλήθηκε πανοραμικά στους 4 τοίχους του ισογείου, ενημερώνοντάς μας για την ... προϊστορία και την ιστορία του νησιού και του συγκεκριμένου τάφου που βρισκόμασταν.
Σε δεύτερη φάση κατεβήκαμε στα ενδότερα του τάφου…
Το Ħal Saflieni Hypogeum είναι ένας υπόγειος προϊστορικός τόπος ταφής. Πρόκειται για ένα συγκρότημα αποτελούμενο από διασυνδεδεμένους θαλάμους, που τοποθετούνται σε τρία ξεχωριστά επίπεδα. Το πάνω επίπεδο (3600 – 3300 π.Χ.), το μεσαίο επίπεδο (3300 – 3000π.Χ.) και το κάτω επίπεδο (3000-2400π.Χ.).
Το ανώτατο επίπεδο αποτελείται από ένα μεγάλο κοίλο με θαλάμους ταφής στις πλευρές του. Μια πόρτα οδηγεί στο μεσαίο επίπεδο, που περιέχει μερικά από τα καλύτερα γνωστά χαρακτηριστικά του hypogeum, που δεν είναι άλλα από περίπλοκες τοιχογραφίες κόκκινης ώχρας και όμορφα σκαλισμένα χαρακτηριστικά που θυμίζουν αρχιτεκτονικά στοιχεία, που είναι κοινά στους σύγχρονους μεγαλιθικούς ναούς. Το βαθύτερο από τα τρία επίπεδα είναι ευρέως γνωστό ως «Holy of Holies».

Το Ħal Saflieni Hypogeum ανακαλύφθηκε το 1902 και άνοιξε για πρώτη φορά για το κοινό το 1908. Το μικροκλίμα όμως επηρεάζεται από την παρουσία επισκεπτών γι’ αυτό υπάρχει περιορισμός σε αυτές. Εξ’ ου και η δυσκολία στο να κλείσει κάποιος εισιτήρια.

Το Ħal Saflieni Hypogeum είναι εγγεγραμμένο στον κατάλογο της Παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.

IMG_3005.JPG


Οι φωτογραφίες αυτές είναι οι καρτ - ποστάλ που αγόρασα για σουβενίρ.

IMG_3006.JPG


Ο χώρος είναι αρκετά σκοτεινός. Κάθε φορά που πλησιάζαμε στο σημείο που μας υποδείκνυε η συνοδός, τότε φωτιζόταν για λίγο μέχρι να τελειώσει η ξενάγηση του audio και μόλις απομακρυνόμασταν σκοτείνιαζε πάλι πίσω μας. Δεν θα έλεγα ότι ευχαριστήθηκα και πολύ την ξενάγηση. Περίμενα ότι θα έβλεπα τους θαλάμους (που είχα δει στις φωτογραφίες) από πιο κοντά. Αντίθετα όλα τα σημαντικά σημεία τα βλέπαμε από κάποια απόσταση, πάνω από «μπαλκόνια», στα οποία στριμωγμένα 10 άτομα σκύβαμε ή τεντωνόμασταν ή αλλάζαμε θέσεις κάνοντας νοήματα ο ένας στον άλλον διατηρώντας τη νεκρική σιγή. :lol: Επίσης το audio quide ήταν σε μορφή τηλεφώνου (και όχι ακουστικών) με αποτέλεσμα όταν βγήκαμε έξω το χέρι μας είχε υποστεί μια μικρή ... αγκύλωση.
Δεν λέω ότι δεν αξίζει τον κόπο η επίσκεψη. Απλά επισημαίνω μερικά πράγματα που έναν γκρινιάρη άνθρωπο (όχι εμένα) θα τον ενοχλούσαν δεδομένου και του τσιμπημένου εισιτηρίου. :lol::lol:
Το Ħal Saflieni Hypogeum πρόκειται για μια νεκρόπολη, πολύ διαφορετική από οτιδήποτε άλλο είχα επισκεφτεί, εντυπωσιακή, μυστήρια και μοναδική και χάρηκα πολύ που με την επίσκεψή μου αυτή στη Μάλτα «κάλυψα» και αυτό το Unesco site.

Μετά από 50’ βγήκαμε έξω. Ωραία, γιατί ήταν νωρίς ακόμα.
«Φεύγουμε για Marsaxlokk»
«Όχι» μου λέει ο φύλακας άγγελος - κολλητή και συνταξιδιώτισσά μου, που ήταν και διαβασμένη.
«Στο συμβόλαιο είχες γράψει για κάτι ναούς εδώ κοντά.»
Η φίλη μου αποκαλούσε “συμβόλαιο” το … πρόγραμμα της εκδρομής. Βέβαια εγώ δεν καταλαβαίνω το λόγο αφού ποτέ δεν το υπογράψαμε, :rolleyes::rolleyes: αλλά της το συγχωρώ, γιατί τελικά το ακολουθήσαμε ευλαβικά.
Ας είναι καλά, γιατί εγώ; Αν είναι δυνατόν! Ξέχασα τους ναούς Tarxien. Και είναι και Unesco. Θα έφευγα χωρίς να πάω να τους δω.

Ο αρχαιολογικός χώρος των ναών Tarxien δεν απέχει περισσότερο από 700 μ. από το "Hypogeum". Φτάσαμε αμέσως. Με 6€ είσοδο και δωρεάν audio quide από εφαρμογή που κατέβασα επί τόπου μπήκα στο χώρο. Αυτές είναι τιμές. Εδώ θα αναφέρω ότι η φίλη μου, που δεν έχει κόλλημα με τα Unesco και τους αρχαιολογικούς χώρους δε με συνόδευσε και στο χώρο και μπήκα μόνη. Περιττό να πω ότι εκείνη την ώρα στο χώρο μπήκαν και όλοι όσοι ήταν μαζί μας στο Hypogeum, των οποίων τη γνωριμία εκμεταλλεύτηκα προκειμένου να με βγάλουν και καμιά φωτογραφία με φόντο τους ναούς. Είμαι της παλιάς σχολής και μου αρέσουν οι κλασικές πόζες. :rolleyes:

Στη Μάλτα και στο Γκόζο (το άλλο κατοικήσιμο νησί του συμπλέγματος) βρίσκονται οι πιο παλιοί ναοί του κόσμου. Οι Μεγαλιθικοί ναοί της Μάλτας είναι μια ομάδα έντεκα μεγαλιθικών μνημείων, κατανεμημένοι σε έξι συμπλέγματα. Χτίστηκαν κατά τη διάρκεια τριών διαφορετικών περιόδων, από το 5.000 π.Χ. έως το 700 π.Χ. Επτά από τους ναούς έχουν χαρακτηριστεί από την Unesco ως μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και οι ναοί Tarxien.

IMG_2168.JPG


Οι ναοί Tarxien χρονολογούνται γύρω στο 3150 π.Χ. Πρόκειται για τέσσερις ξεχωριστούς ναούς, τους οποίους συνδέει ένα κοινό προαύλιο. Ο ένας από αυτούς είναι ο πιο περίτεχνα διακοσμημένος απ’ όλους τους ναούς της Μάλτας. Ανακαλύφθηκαν τυχαία το 1914 από ντόπιους αγρότες.

Οι ναοί χτίστηκαν από αγρότες και κτηνοτρόφους, οι οποίοι λάτρευαν μια γυναικεία θεότητα, της οποίας πολλά αγάλματα έχουν βρεθεί στη Μάλτα, μερικά μάλιστα από αυτά είναι μοναδικά λόγω του μεγάλου μεγέθους τους. Είναι φτιαγμένοι από πέτρα και έχουν σχήμα μήτρας, η οποία συμβολίζει τη γονιμότητα. Είναι επίσης εντυπωσιακό ότι αυτοί οι ναοί κατασκευάστηκαν σε μια εποχή που οι αρχαίοι Μαλτέζοι δεν είχαν μεταλλικά εργαλεία, ούτε γνώριζαν τη χρήση του τροχού. Ότι έφτιαχναν το έφτιαχναν είτε με άλλες πέτρες είτε με κόκαλα ζώων. Στοιχεία δείχνουν ότι στις διάφορες ιεροτελεστίες που πραγματοποιούνταν στους ναούς περιλαμβάνονταν και θυσίες ζώων.

IMG_2167.JPG


Υπάρχει ένας λίγο υπερυψωμένος διάδρομος που περικλείει το χώρο και επιτρέπει να δεις το μέγεθος και το σχήμα των ναών και υπάρχουν και διάδρομοι ανάμεσα στις μεγαλιθικές πέτρες που επιτρέπουν έτσι να τις δεις από πολύ κοντά.

IMG_2182.JPG


IMG_2190.JPG


IMG_2196.JPG


IMG_2198.JPG


IMG_2200.JPG


Τελικά έχω αδυναμία και με τους αρχαιολογικούς χώρους. Αν είχα μέρες διαθέσιμες σίγουρα θα επέλεγα να δω και τους Ggantija του Gozo, που είναι οι παλαιότεροι, 5.500 ετών, αλλά και τους Hagar Qim που είναι και ο καλύτερα διατηρημένοι ναοί της Μάλτας.
Η βόλτα μου ανάμεσα στους μεγάλιθους του Tarxien κράτησε περίπου μισή ώρα.

Τώρα πράγματι σειρά είχε το χωριό Marsaxlokk, στο οποίο θα πηγαίναμε με λεωφορείο.
Εύκολο να βρούμε τη στάση. Στα 100 μ. από το Tarxien ήταν. Το δύσκολο ήταν να βρούμε λεωφορείο. Ήταν Κυριακή και είχε αραιά δρομολόγια. Ήταν πέρασμα και δεν σταματούσαν τα ... λίγα γεμάτα λεωφορεία. Κάποια σταματούσαν αλλά όταν ο οδηγός έβλεπε ότι δεν κατέβαινε κανένας … ξαναέφευγε κουνώντας το μαντήλι. :( Δεν θυμάμαι πόσα λεωφορεία πέρασαν όταν άρχισα να γκρινιάζω. Στο μεταξύ είχε μαζευτεί κόσμος. Είχε σχολάσει και το επόμενο group από το hypogeum. Σιγά μη σταματήσει λεωφορείο όταν βλέπει 15 άτομα στη στάση. :cry::cry:

IMG_2202.JPG


Η φίλη μου, άρχισε να μου λέει να παρατήσουμε το χωριό στην ησυχία του και να γυρίσουμε πίσω.
«Να σπάσουμε το συμβόλαιο;» «Να το πάρουμε με το πόδι καλύτερα. Όλα κοντά είναι εδώ άλλωστε. Πέντε χιλιομετράκια είναι. Μία ώρα περιμένουμε εδώ. Αν πηγαίναμε με τα πόδια, τώρα θα είχαμε φτάσει»
«Να πάρουμε ταξί τότε»
«Ναι, αλλά που είναι τα ταξί; Δεν περνάνε ταξί»
Πλησιάσαμε ένα Μαλτεζάκι, που περίμενε και αυτό στη στάση από ώρα. Ελία τον έλεγαν και θα ήθελε και αυτός να πάει Marsaxlokk, στο σπίτι της κοπελιάς του. Τον ρωτήσαμε πως θα πάρουμε ταξί. Η απάντηση ήταν ότι μόνο τηλεφωνικά θα μπορούσαμε να καλέσουμε. :oops:
«Οκ.» του λέμε. «Μήπως μπορείς να μας καλέσεις και να το μοιραστούμε ως το Marsaxlokk;»
«Μήπως θέλετε Uber;» μου λέει.
«Ναι» του λέμε.
Και έτσι έγινε. Σε 4 λεπτά εμφανίστηκε ένας ψηλός ξανθός με γυαλιά ray ban ίδιος ο Jamie Lannister (από το Game of Thrones) με ένα peugeot. Καταπληκτική εφαρμογή το Uber!!! Εννοώ :icon_redface::icon_redface:… ότι είναι γρήγορη και οικονομική. :innocent:

IMG_2206.JPG


Επιτέλους ξεκολλήσαμε από την Paola. Σε λίγο θα φτάναμε στο διάσημο ψαροχώρι της Μάλτας, το Marsaxlokk.
Το όνομά Marsaxlokk, που προφέρεται όπως και γράφεται δηλ. Μαρσαξλόκ, είναι σύνθετη λέξη και αποτελείται από το φοινικικό Μάρσα, που σημαίνει λιμάνι και ξλοκ, που στα μαλτέζικα είναι ο σιρόκος άνεμος. Σε ελεύθερη μετάφραση δηλ. Marsaxlokk = λιμάνι του νότου.
Είναι το πιο παραδοσιακό ψαροχώρι, από τα πιο όμορφα και εδώ μένουν όλοι οι ψαράδες του νησιού. Το χωριό έχει 1000 μόνιμους κατοίκους και σχεδόν όλοι είναι ψαράδες.

Σε 10 λεπτά είμαστε στην είσοδο του χωριού. Έως την είσοδο φτάσαμε, αφού παραπέρα δεν πήγαινε το αυτοκίνητο από τον πολύ κόσμο. Ναι! Ήρθαμε σε ένα άλλο «έρημο» σημείο του νησιού. Εντάξει, ησυχία δεν περίμενα, αλλά δεν περίμενα και αυτό που αντίκρισα. Χαμός γινόταν.

IMG_2268.JPG


Ήταν ένα τουριστικό μέρος, Κυριακή, με καλό καιρό και ... Απόκριες!!!
IMG_2213.JPG


Το χωριό φημίζεται για το Κυριακάτικο παζάρι του, για τις πολλές παραλιακές ψαροταβέρνες του και για τις παραδοσιακές ψαρόβαρκες του λιμανιού του.
Το λιμανάκι είναι ...πολύχρωμο, αφού πολύχρωμες είναι και οι ψαρόβαρκες. "Luzzu" λέγονται και τα χρώματά τους είναι ιδιαίτερα και συμβολίζουν το καθένα από αυτά κάποιο στοιχείο της φύσης όπως γη, ουρανός, ήλιος, θάλασσα. Ένα χαρακτηριστικό που έχουν αυτά τα ψαροκάικα είναι το μάτι που έχουν ζωγραφισμένο μπροστά στην πλώρη για καλή τύχη.

IMG_2220.JPG


IMG_2221.JPG


Εκτός από την υπαίθρια αγορά που ήταν απλωμένη παραλιακά ήταν απλωμένη και η ψαραγορά.
Η Κυριακή παραδοσιακά ανήκε στην ψαραγορά. Μπροστά στην εκκλησία του χωριού βρίσκονταν σε εξέλιξη Καρναβαλικές εκδηλώσεις. Πετύχαμε χορούς και πανηγύρια. Οι δε παραλιακές ταβέρνες ήταν όπως είναι οι δικές μας το Πάσχα στη Μύκονο. Έπρεπε να έχεις κλείσει τραπέζι ή να περιμένεις όρθιος στην ουρά για να αδειάσει κάποιο.

IMG_2215.JPG


Στο άγαλμα του ψαρά δεν κατάφερα να βγάλω φωτογραφία από τον πολύ κόσμο. Ουρά περίμεναν για μια φωτογραφία...
IMG_2223.JPG


Εμείς βολτάραμε στην παραλία, χαζεύοντας τις βάρκες, χωθήκαμε ανάμεσα στους πάγκους χαζεύοντας τα σουβενίρ, ψωνίσαμε κιόλας, χαθήκαμε 2-3 φορές και μεταξύ μας, αλλά … ξαναβρεθήκαμε.

IMG_2226.JPG


IMG_20200223_123710.jpg


Κάναμε και προσπάθεια να βρούμε και καμιά ταβερνούλα καθώς απομακρυνθήκαμε πολύ από το κέντρο ψάχνοντας τη Skuna που είχα διαβάσει καλές κριτικές για αυτή, αλλά ούτε και αυτή είχε τραπέζι. Στο τέλος είπαμε να ξεχάσουμε τα ψαρικά. Ούτως ή άλλως δεν είμαστε και πολύ φαν. Για να είμαι ειλικρινής ήθελα για λόγους τουριστικούς να φάω το παραδοσιακό λαμπούκο, αλλά όχι και να φάω και τόση ταλαιπωρία γι’ αυτό.

IMG_2230.JPG


Πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Πάνω στην πλατεία καθίσαμε σε μια pasteria για να φάμε το ασφαλές χειροποίητο μακαρόνι που όλοι αγαπάμε. Γεμάτο ήταν το μαγαζί μέσα και εντελώς άδειο έξω, λόγω του ότι ήταν εκείνη τη στιγμή ήταν στο τσακίρ κέφι τα δρώμενα της πλατείας υπό τον ήχο μιας εκκωφαντικής μουσικής.

IMG_2263.JPG


Λίγο πριν το σέρβις βγήκαν και τα Βραζιλιάνικα μπαλέτα. Φορούσαν τις παραδοσιακές “στολές” τους (τα γνωστά μπικίνι) και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς (τη γνωστή σάμπα). Φίσκα η πλατεία εκείνη την ώρα. Δεν έπεφτε καρφίτσα. Φάγαμε τις μακαρονάδες κυριολεκτικά με τυμπανοκρουσίες και θεάματα.

IMG-2640e7a5d5765d8ba8d0e7fde95c539f-V.jpg


IMG-3a22169cd4b1d741e65019f03c8db964-V.jpg


IMG_20200223_134100.jpg


Τέλος με το Marsaxlokk. Ήρθε η ώρα του λεωφορείου. Μπόλικος κόσμος στη στάση. Μπόλικο και το άγχος μου.
" Έχει γούστο πάλι να κάνει μια ώρα να έρθει και να μη μας πάρει κιόλας. Μήπως να βρούμε κανένα Μαλτεζάκι πάλι; Βρε να μη κρατήσουμε το τηλέφωνο του Ελία ή μάλλον του Jamie που θα ήταν καλύτερα"
«Δεν δουλεύει έτσι το σύστημα»… με προσγειώνει η φιλενάδα μου. :(

Και ω! ήρθε το λεωφορείο μετά από 10’ αναμονής μόνο. Και μπήκαμε μέσα, … και καθίσαμε κι όλας! Και μάλιστα δεν μπήκανε όλοι. Ή δεν πήγαιναν Βαλέτα ή το λεωφορείο θεωρήθηκε γεμάτο.
Το μυστικό με αυτά τα λεωφορεία ήταν να … “τρουπώσεις”. Άπαξ και έμπαινες μέσα μετά “καρφί” έφτανες στον προορισμό σου. Γιατί ναι μεν ήταν σε 25 στάσεις ο προορισμός, αλλά επειδή αυτό ήταν γεμάτο κόσμο από την αρχή, δεν σταματούσε σε καμιά στάση στο δρόμο και έφτανε “σφαίρα” στον προορισμό του. Γι’ αυτό υπήρχαν τόσο διαφορετικές απόψεις στο forum για το κατά πόσο είναι αξιόπιστα τα λεωφορεία της Μάλτας. Έχει σημασία αν επιβιβάζεσαι σε αυτά από την αφετηρία (αυτά είναι τα αξιόπιστα) ή αν προσπαθείς να επιβιβαστείς σε στάση μετεπιβίβασης (αυτά δεν είναι αξιόπιστα). :p

IMG_2269.JPG


Φτάσαμε Βαλέτα. Εκεί είχε ένα ζόρι. Το λεωφορείο έκανε πολύ χρόνο να διασχίσει τη Φλωριάνα (τη γειτονική πόλη της Βαλέτα), γιατί ήταν η ώρα που όλα τα άρματα του καρναβαλιού είχαν μαζευτεί για να ξεκινήσουν την παρέλαση.

IMG_2270.JPG


IMG_2276.JPG


IMG_2282.JPG


IMG_2284.JPG


Εμείς δεν είχαμε σκοπό ακόμα να πάμε στη Βαλέτα. Θέλαμε να κατεβούμε στο λιμάνι και να πάρουμε καραβάκι για τις 3 πόλεις, που βρίσκονται στην απέναντι μεριά του μεγάλου λιμανιού.

IMG_2277.JPG


................. post ........................... :) ............................................................
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Την Άνοιξη του ‘17 ένα σημαντικό γεγονός έλαβε χώρα. Γκρεμίστηκε το Azure Window. Ο πλέον διάσημος βραχώδης σχηματισμός, μια τεράστια καμάρα μέσα στη θάλασσα, εμβληματικό σημείο για το νησί γκρεμίστηκε. Θλιβερό γεγονός. Χωρίς όμως το Γαλάζιο παράθυρο, που εξαφανίστηκε δυστυχώς, αυτόματα εξαφανίστηκε και ο 5ος λόγος για μένα.
Τον 5ο λόγο ξανα βάλτον στο πρόγραμμα, γιατί υπάρχει και το Blue Grotto, το οποίο επίσης είναι πολύ εντυπωσιακό και μπορείς μάλιστα να περάσεις κάτω απο το βράχο με αυτές τις όμορφες και πολύχρωμες μαλτέζικες βαρκούλες! ;)
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
Τον 5ο λόγο ξανα βάλτον στο πρόγραμμα, γιατί υπάρχει και το Blue Grotto, το οποίο επίσης είναι πολύ εντυπωσιακό και μπορείς μάλιστα να περάσεις κάτω απο το βράχο με αυτές τις όμορφες και πολύχρωμες μαλτέζικες βαρκούλες! ;)

Χα,χα... Τον έβγαλα για λίγο, για να κοροϊδέψω τον εαυτό μου και για να βρω δικαιολογία για να πάω στη Μάλτα Χειμώνα.
Ήταν προ-αποφασισμένο ότι θα ξαναπάω πιο καλοκαίρι (βέβαια προτιμώ Φθινόπωρο), γιατί εκτός από το Blue Grotto που μου είπες έχω επισημάνει και κάποια άλλα όμορφα του Gozo, όπως το Wied Il-Mielaħ window (κι άλλο παράθυρο) ή ένα πολύ βαθύ κόλπο σαν φιόρδ, το Wied il-Għasri.
Η Μάλτα είναι τόσο μικρή αλλά έχει τόσα πολλά και όμορφα που θα ξαναπήγαινα και θα ξαναπήγαινα. :)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Χα,χα... Τον έβγαλα για λίγο, για να κοροϊδέψω τον εαυτό μου και για να βρω δικαιολογία για να πάω στη Μάλτα Χειμώνα.
Ήταν προ-αποφασισμένο ότι θα ξαναπάω πιο καλοκαίρι (βέβαια προτιμώ Φθινόπωρο), γιατί εκτός από το Blue Grotto που μου είπες έχω επισημάνει και κάποια άλλα όμορφα του Gozo, όπως το Wied Il-Mielaħ window (κι άλλο παράθυρο) ή ένα πολύ βαθύ κόλπο σαν φιόρδ, το Wied il-Għasri.
Η Μάλτα είναι τόσο μικρή αλλά έχει τόσα πολλά και όμορφα που θα ξαναπήγαινα και θα ξαναπήγαινα. :)
Και εγώ θέλω πάρα πολύ να ξανα πάω! Κυρίως για να δω όλα τα υπόλοιπα μεγαλιθικά μνημεία που δεν είδα (πήγα μόνο στα Il-Misqa, στο Hagar Qim και στο μουσείο που έχει εκεί). Μοναδικοί αρχαιολογικοί χώροι!
Επίσης θέλω να πάω Πάσχα για να δω την αναπαράσταση των "βιβλικών σκηνών" που κάνουν στη Βιτοριόσα!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Ούτε εγώ έχω όπως και η φίλη σου κόλλημα με τα Unesco αλλά σίγουρα έχω επισκεφτεί αυτά που βρίσκω ενδιαφέροντα και που βολεύουν οι συνθήκες. Όμως η τιμή του Ħal Saflieni Hypogeum δεν είναι απλά τσιμπημένη αλλά ακραία. Και έτσι όπως το περιέγραψες, δεν μετάνιωσα καθόλου που δεν το επισκέφτηκα. Δηλαδή και στριμωξίδι, και 50 λεπτά μόνο, και χωρίς φωτογραφίες και 35ευρώ? Ε όχι.
Από τους σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους θα προτιμούσα να επισκεφτώ το Ħaġar Qim.

Για να βρίσκεται και εδώ για όσους ενδιαφέρονται, παραθέτω την άριστη official εφαρμογή για κινητά με τα αστικά σε όλη τη Μάλτα. Εξαιρετικό εργαλείο, δεν έπεσε ούτε μια φορά έξω στα ωράρια και στους χρόνους αναχώρησης και άφιξης από διάφορες στάσεις σε όλο το νησί. Αλλά ΔΕΝ λειτουργεί off line. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mpt.tallinjaapp

Πάντως πολύ αγαπημένη η Μάλτα. Κι εγώ θα ήθελα πολύ να ξαναπάω.
 

romeohellas

Member
Μηνύματα
108
Likes
60
πολυ ωραια περιγραφη αλλα διαφωνω για τις παραλιες που λες μονο κατι βραχακια εχει kai blue lagoon που δεν λεει και πολλα στις παραλιες βαζω 1
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.800
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom