LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.015
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Απολαύσαμε ένα πλούσιο πρωινό με φρούτα και τυριά(που είναι αδυναμία μου και τα δυο) περιμένοντας τον Κρίστιαν το ξεναγό μας.. Ένα λεωφορείο σταματά στην αυλή και ένα αδύνατος νεαρός φωνάζει τα ονοματα μας..
Μα λεωφορείο??θα είναι και άλλοι??
Ας είναι.,.γνωριμίες θα κάνουμε..
Δεν ήταν άλλοι τελικά. .μόνο εμείς οι 7 σε ένα λεωφορείο…άπλα δηλαδή.. Αυτό που παρατήρησα αρχικά ήταν η οργάνωση του Κρίστιαν σε αυτό που λέμε ξενάγηση.. μικρόφωνα , ipad μεγάλες οθόνες χρησιμοποιήθηκαν για να ολες τις πληροφορίες που αφορούν τη καλλιέργεια του καφέ, από την ιστορία, στην εξέλιξη.., στη σημερινή ζήτηση..
Η διαδρομή μας θα ήταν μέσα από φυτείες καφε μέχρι τη Cocora Valley kai Sorento που είναι η καρδιά της zona caffetiera.
Ta πρώτα δένδρα του καφέ εισήχθησαν από την μακρινή Αιθιοπία περί το 1870 από ένα ιεραπόστολο τον Francisco Romero . και αν και στην αρχή ο κόσμος ήταν αρκετά δύσπιστος και με το δίκιο τους (πολλά δώρα έφεραν οι ξένοι στο παρελθόν) σήμερα αποτελεί το κύριο εξαγωγικό προϊόν αφού η Κολομβία είναι η 3 χώρα παγκοσμίως στην εξαγωγή 11.500.000 σακιά το χρόνο που αντιστοιχεί στο 4% του ΑΕΠ,ενώ λένε ότι ποιοτικά της ανήκει η πρωτιά… και από το 2007 ο Κολομβιανός καφές είναι προστατευόμενο όνομα προέλευσης, εγώ δεν το είδα δηλαδή δεν το γεύτηκα…..και αυτό γιατί ο γνωστός Juan Valdez ο αγρότης μασκότ κουβαλά με το πιστό του μουλάρι όλα τα σακιά καφέ εκτός συνόρων…
Το δένδρο του καφέ φτάνει ως τα 2 μέτρα ύψος, δεν τα αφήνουν να γίνουν ψηλότερα γιατί οι ίδιοι οι καλλιεργητές είναι μικρόσωμοι και δεν θα μπορούσαν να συλλέξουν τους καρπούς .. που συλλέγονται με τα χέρια και όταν είναι ώριμοι.. εδω στα ανώμαλα χωράφια και εκτάσεις δεν μπαίνει μηχάνημα όπως στο Βιετνάμ η Βραζιλία που τα χωράφια είναι φλατ.. έτσι λέει ο Κρίστιαν…
Όλα αυτά τα κατάφυτα βουνά και λόφοι ανήκουν σε μεγάλα σόγια εμπόρων ενώ όλοι οι άλλοι δουλεύουν για ένα χαμηλό μεροκάματο που το δικαιολογούν γιατί ο καφές τις μέρες μας δεν πιάνει καλή τιμή δηλαδή κλαίγονται οι επιχειρηματίες ότι κάθε κιλό καφέ δίνει στον παραγωγό 800 πέζος , οπότε συμπαρασύρει στα τάρταρα την αμοιβή του μεροκάματου.. .., είναι αυτό που λέμε,,, ‘’δεν βγαίνω καρδιά μου δεν βγαίνω…’’..
Περνάμε από ένα ερειπωμένο σπίτι- ανάκτορο που ανήκει στον Κάρλο Λέντερ Ρίβα.. ο γνωστός τρελός Τσάρλι που μαζί με τον Εσκομπάρ ίδρυσαν το καρτέλ του Μεδεγίν και που κράτησαν από κοινού τα ηνία μέχρι που ο κολλητός του , ο βασιλιάς κοκαΐνης Πάμπλο , τον κατέδωσε στην αστυνομία. Ήθελε να κάνει τον καλό και τον νομοταγή στη κυβέρνηση της χώρας όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με τη πολιτική ..Ελα σου όμως πως και ο τρελός Τσάρλι στις φυλακές της Αμερικής που έπρεπε να εκτίσει 134 χρόνια κάθειρξης άρχισε να κελαηδά και είπε χαρτί και καλαμάρι τα όσα γνώριζε για το καρτέλ ναρκωτικών της Κολομβίας.. και τα αποτελέσματα γνωστά.. δολοφονία του Πάμπλο πλήγμα στα καρτέλ και νασου από ότι μαθαίνω ο Ριβας την έκανε από τις φυλακές της Αμερικής και κυκλοφορεί ελεύθερος και ωραίος στη Γερμανία διαλαλώντας ότι είναι βαριά άρρωστος και περιμένει το θάνατο ,, μόνο που ο θάνατος έχασε το δρόμο..
Φτάνομαι στην Cocora Valley..
μια πανέμορφη καταπράσινη( τι άλλο δηλαδή) κοιλάδα στη κεντρική cordillera των Ανδεων και αποτελεί μέρος του εθνικού πάρκου Los nevados. Στους γύρω λόφους και βουνά ανάμεσα στα άλλα δένδρα βρίσκεται και το σπάνιο εθνικό δένδρο ,wax palm o κέρινος φοίνικας που μπορεί να φτάσει και 60 μέτρα ύψος και να ζήσει εως και 200 χρόνια.
. Ο κέρινος φοίνικας κινδυνεύει να εξαφανιστεί και γίνονται προσπάθειες αναδάσωσης , διάσωσης.. Κάπου εκεί βάλαμε και εμεις το χεράκι μας φυτεύοντας ένα δενδράκι..
γύρω υπάρχουν μονοπάτια που μπορείς να περπατήσεις να ανέβεις πιο ψηλα γενικά να κάνεις τρεκ,…εμείς διαλέξαμε ένα ήπιο τρεκ διάρκειας 3 ωρών αλλά ούτε και αυτό τελικά ήταν στα κιλά μας.. μου βγήκε η πίστη κόπηκαν τα γόνατα και ανάσα παρ όλα αυτά θαύμασα τη θέα από ψηλά.. άπαιχτη… κάθεσαι και απολαμβάνεις το δροσερό αεράκι, την ηρεμία τους ήχους του δάσους.. επιστροφή από τα ίδια μονοπάτια δε χρησιμοποιούνται και από δεκάδες άλογα που μεταφέρουν τους μη φιτ τουρίστες και που σήμερα λόγω βροχής και λασπουριάς τα καημένα γλιστρούν τρομάζουν και από ωρα σε ώρα περιμένω να δω να ίπταται κάποιος αναβάτης
Για μεσημεριανό στο εστιατόριο με τη καταπληκτική θέα στη κοιλάδα, επιλέξαμε όλες τις εκδοχές μαγειρέματος της πέστροφας.. και για να απομακρύνομαι τη γεύση της ψαρίλας κατεβάσαμε και το εθνικό ποτό φτιαγμένο από πανελα-κανελα νερό και ρουμι.
Η πανέλα
είναι ακατέργαστη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο σε στερεά μορφή μετα από το βρασμό του ζαχαροκάλαμου.. ένα προϊόν που και άλλες χώρες της Λ Αμερικής επεξεργάζονται και χρησιμοποιούν σε ποτά, γλυκά τρόφιμα ..όμως ο κύριος παραγωγός είναι η Κολομβία με 1,4 εκκ τόνους το χρόνο που σημαίνει πόσο σημαντική οικονομική δραστηριότητα είναι για τη χωρα και κάνοντας του κολομβιανούς τους μεγαλύτερους καταναλωτές μιας και για κάθε ένα αναλογούν περισσότερα από 34 κιλά πανέλα..
Εμείς δοκιμάσαμε την αγκουαπανέλα και σκέτη αλλά και με ρούμι για να ζεσταθούμε λίγο..
Μα λεωφορείο??θα είναι και άλλοι??
Ας είναι.,.γνωριμίες θα κάνουμε..
Δεν ήταν άλλοι τελικά. .μόνο εμείς οι 7 σε ένα λεωφορείο…άπλα δηλαδή.. Αυτό που παρατήρησα αρχικά ήταν η οργάνωση του Κρίστιαν σε αυτό που λέμε ξενάγηση.. μικρόφωνα , ipad μεγάλες οθόνες χρησιμοποιήθηκαν για να ολες τις πληροφορίες που αφορούν τη καλλιέργεια του καφέ, από την ιστορία, στην εξέλιξη.., στη σημερινή ζήτηση..

Η διαδρομή μας θα ήταν μέσα από φυτείες καφε μέχρι τη Cocora Valley kai Sorento που είναι η καρδιά της zona caffetiera.

Ta πρώτα δένδρα του καφέ εισήχθησαν από την μακρινή Αιθιοπία περί το 1870 από ένα ιεραπόστολο τον Francisco Romero . και αν και στην αρχή ο κόσμος ήταν αρκετά δύσπιστος και με το δίκιο τους (πολλά δώρα έφεραν οι ξένοι στο παρελθόν) σήμερα αποτελεί το κύριο εξαγωγικό προϊόν αφού η Κολομβία είναι η 3 χώρα παγκοσμίως στην εξαγωγή 11.500.000 σακιά το χρόνο που αντιστοιχεί στο 4% του ΑΕΠ,ενώ λένε ότι ποιοτικά της ανήκει η πρωτιά… και από το 2007 ο Κολομβιανός καφές είναι προστατευόμενο όνομα προέλευσης, εγώ δεν το είδα δηλαδή δεν το γεύτηκα…..και αυτό γιατί ο γνωστός Juan Valdez ο αγρότης μασκότ κουβαλά με το πιστό του μουλάρι όλα τα σακιά καφέ εκτός συνόρων…

Το δένδρο του καφέ φτάνει ως τα 2 μέτρα ύψος, δεν τα αφήνουν να γίνουν ψηλότερα γιατί οι ίδιοι οι καλλιεργητές είναι μικρόσωμοι και δεν θα μπορούσαν να συλλέξουν τους καρπούς .. που συλλέγονται με τα χέρια και όταν είναι ώριμοι.. εδω στα ανώμαλα χωράφια και εκτάσεις δεν μπαίνει μηχάνημα όπως στο Βιετνάμ η Βραζιλία που τα χωράφια είναι φλατ.. έτσι λέει ο Κρίστιαν…

Όλα αυτά τα κατάφυτα βουνά και λόφοι ανήκουν σε μεγάλα σόγια εμπόρων ενώ όλοι οι άλλοι δουλεύουν για ένα χαμηλό μεροκάματο που το δικαιολογούν γιατί ο καφές τις μέρες μας δεν πιάνει καλή τιμή δηλαδή κλαίγονται οι επιχειρηματίες ότι κάθε κιλό καφέ δίνει στον παραγωγό 800 πέζος , οπότε συμπαρασύρει στα τάρταρα την αμοιβή του μεροκάματου.. .., είναι αυτό που λέμε,,, ‘’δεν βγαίνω καρδιά μου δεν βγαίνω…’’..
Περνάμε από ένα ερειπωμένο σπίτι- ανάκτορο που ανήκει στον Κάρλο Λέντερ Ρίβα.. ο γνωστός τρελός Τσάρλι που μαζί με τον Εσκομπάρ ίδρυσαν το καρτέλ του Μεδεγίν και που κράτησαν από κοινού τα ηνία μέχρι που ο κολλητός του , ο βασιλιάς κοκαΐνης Πάμπλο , τον κατέδωσε στην αστυνομία. Ήθελε να κάνει τον καλό και τον νομοταγή στη κυβέρνηση της χώρας όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με τη πολιτική ..Ελα σου όμως πως και ο τρελός Τσάρλι στις φυλακές της Αμερικής που έπρεπε να εκτίσει 134 χρόνια κάθειρξης άρχισε να κελαηδά και είπε χαρτί και καλαμάρι τα όσα γνώριζε για το καρτέλ ναρκωτικών της Κολομβίας.. και τα αποτελέσματα γνωστά.. δολοφονία του Πάμπλο πλήγμα στα καρτέλ και νασου από ότι μαθαίνω ο Ριβας την έκανε από τις φυλακές της Αμερικής και κυκλοφορεί ελεύθερος και ωραίος στη Γερμανία διαλαλώντας ότι είναι βαριά άρρωστος και περιμένει το θάνατο ,, μόνο που ο θάνατος έχασε το δρόμο..
Φτάνομαι στην Cocora Valley..

μια πανέμορφη καταπράσινη( τι άλλο δηλαδή) κοιλάδα στη κεντρική cordillera των Ανδεων και αποτελεί μέρος του εθνικού πάρκου Los nevados. Στους γύρω λόφους και βουνά ανάμεσα στα άλλα δένδρα βρίσκεται και το σπάνιο εθνικό δένδρο ,wax palm o κέρινος φοίνικας που μπορεί να φτάσει και 60 μέτρα ύψος και να ζήσει εως και 200 χρόνια.


. Ο κέρινος φοίνικας κινδυνεύει να εξαφανιστεί και γίνονται προσπάθειες αναδάσωσης , διάσωσης.. Κάπου εκεί βάλαμε και εμεις το χεράκι μας φυτεύοντας ένα δενδράκι..

γύρω υπάρχουν μονοπάτια που μπορείς να περπατήσεις να ανέβεις πιο ψηλα γενικά να κάνεις τρεκ,…εμείς διαλέξαμε ένα ήπιο τρεκ διάρκειας 3 ωρών αλλά ούτε και αυτό τελικά ήταν στα κιλά μας.. μου βγήκε η πίστη κόπηκαν τα γόνατα και ανάσα παρ όλα αυτά θαύμασα τη θέα από ψηλά.. άπαιχτη… κάθεσαι και απολαμβάνεις το δροσερό αεράκι, την ηρεμία τους ήχους του δάσους.. επιστροφή από τα ίδια μονοπάτια δε χρησιμοποιούνται και από δεκάδες άλογα που μεταφέρουν τους μη φιτ τουρίστες και που σήμερα λόγω βροχής και λασπουριάς τα καημένα γλιστρούν τρομάζουν και από ωρα σε ώρα περιμένω να δω να ίπταται κάποιος αναβάτης

Για μεσημεριανό στο εστιατόριο με τη καταπληκτική θέα στη κοιλάδα, επιλέξαμε όλες τις εκδοχές μαγειρέματος της πέστροφας.. και για να απομακρύνομαι τη γεύση της ψαρίλας κατεβάσαμε και το εθνικό ποτό φτιαγμένο από πανελα-κανελα νερό και ρουμι.

Η πανέλα

είναι ακατέργαστη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο σε στερεά μορφή μετα από το βρασμό του ζαχαροκάλαμου.. ένα προϊόν που και άλλες χώρες της Λ Αμερικής επεξεργάζονται και χρησιμοποιούν σε ποτά, γλυκά τρόφιμα ..όμως ο κύριος παραγωγός είναι η Κολομβία με 1,4 εκκ τόνους το χρόνο που σημαίνει πόσο σημαντική οικονομική δραστηριότητα είναι για τη χωρα και κάνοντας του κολομβιανούς τους μεγαλύτερους καταναλωτές μιας και για κάθε ένα αναλογούν περισσότερα από 34 κιλά πανέλα..
Εμείς δοκιμάσαμε την αγκουαπανέλα και σκέτη αλλά και με ρούμι για να ζεσταθούμε λίγο..
Attachments
-
452,9 KB Προβολές: 0
-
556,6 KB Προβολές: 0
Last edited: