LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.525
- Likes
- 7.785
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Στο πρωινό περίμενα να γευτώ αυτόν το φημισμένο καφέ της χώρας. .αλλά δεν… μόνο στο χρώμα αλλά και πάλι υστερεί και σε αυτό… λοιπόν ο tinto έτσι λέγεται εδώ ο καφές, είναι η πιο χαμηλή ποιότητα καφέ της παραγωγής της χώρας αφού ο ΑΑΑ εξάγεται….ωχ τι μας βρήκε…νερομπουρμπουλο αντί καφέ, που λέει και η μάνα μου .. κοίτα τώρα που για να πιώ καλό κολομβιανό καφέ πρέπει να πάω Βιέννη ..
Για την ώρα φεύγουμε για το προγραμματισμένο city tour.
Με τα πόδια μιας και είμαστε στο κέντρο περπατάμε μέσα από τα πανέμορφα γραφικά δρομάκια της Candeliera προχωρώντας προς τη πλατεία που θεωρείτε η ψυχή, η αρχή της πόλης τη piazza de Bolivar.
Το βλέμμα μας κεντρίζουν τα πολύ ωραία μαγαζιά και μπαρ.. κατηφορίζουμε το δρόμο των καλλιτεχνών ..εδω συγκεντρώνονται οι καλλιτέχνες , ζωγράφοι, τεχνίτες κοσμημάτων, τεχνίτες ξυλογλυπτικής που εκθέτουν τα έργα τους με όχι όμως χαμηλές τιμές..
Στα δεξιά μας συναντούμε τη μεγαλύτερη και αρχαιότερη βιβλιοθήκη όχι μόνο της Κολομβίας αλλά όλης της Λατινικής Αμερικής. Ιδρύθηκε στα τέλη του 18 αιωνα και περιέχει πάνω από 2 εκκ βιβλία. Εδώ ήταν το κέντρο μάθησης, της έρευνας, της τέχνης πολύ πριν στη ζωή μας η τεχνολογία και η google .
Απέναντι το μουσείο του Botero, του πιο διάσημου πάμπλουτου ζωγράφου-γλύπτη της χώρας, που γεννήθηκε στο Medellin και που διάλεξε να ζήσει τα χρόνια της τρίτης ηλικίας στην Άνδρο με την Ελληνίδα γλύπτρια σύζυγο του Sofia Vari kanelopoulou..
O Βοτερο κατάφερε να συλλέξει 85 έργα άλλων διάσημων ζωγράφων όπως Dalli, Balthus, Matisse, Miro, Chagall Picasso, Monet,τα οποία δώρισε μαζί με 123 δικά του έργα στη Bogota.
Έτσι σήμερα το τριώροφο μουσείο στεγάζει μια από τις πιο σημαντικές διεθνείς συλλογές τέχνης και που 500.000 επισκέπτες την επισκέπτονται το χρόνο. Σε ένα από τους ορόφους βρίσκονται και τα έργα του ιδίου, αυτά τα διάσημα έργα με τις παχουλές γυναίκες και με τις δυσαναλογίες σώματος αλλά και έργα που αναπαριστούν φυτά , πουλιά, αλλά και τις βιαιότητες των ανταρτών αλλά και έργα που αναπαριστούν τη ζωή στη Αρμένια μετα το καταστροφικό σεισμό..
Φτάνουμε στη κεντρική πλατεία., plaza de Bolivar η οποία παλιά ονομάζονταν plaza Mayor. Στο κέντρο ορθώνεται το άγαλμα του ήρωα Bolivar γλυπτό του Ιταλού Pietro Tenerani . Ο Bolivar βενεζουελάνος στην καταγωγή, ο επαναστάτης, ο ήρωας, ο αγωνιστής της ελευθερίας, ο διώκτης των Ισπανών όχι μόνο της Κολομβίας αλλά όλης της Λατινικής Αμερικής έδωσε πάνω από 100 μάχες από τις οποίες κέρδισε περίπου 75 μέχρι να απελευθερώσει τη Λ Αμερική και να πραγματοποιήσει τη δημιουργία της Μεγάλης Κολομβίας. Δεν θα μπορούσε να μην του αφιερώσουν πλατεία και άγαλμα… εγώ αναρωτιέμαι , σπάω το μυαλό μου να θυμηθώ που διάβασα πως έχει χαρακτηριστεί και ως δικτάτορας
Α ναι το βρήκα μετα από πολύ ψάξιμο.. είναι της Ρουταν Πάολα το
Πέρα από το μύθο. Ή του Μπολιβάρ πριν από τον Βολιβισμό
Αναφέρει
Ο Μπόλιβαρ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον δημοκρατισμό του Jean Jaques Rousseau για να δικαιολογήσει τα έκτακτα μέτρα που ελήφθησαν για τη δημιουργία εκ νέου του πολίτη που βγήκε από το χάος του εμφυλίου πολέμου, και να επιβάλλει την ανεξαρτησία επίσης με τη βία , μέσω της απειλής και πάλι του πολέμου, του θανάτου, , ή της θανατικής ποινής όλων εκείνων που δεν είχαν συμμαχήσει με τον δημοκρατικό στρατό. Παρά τη ρητή περιφρόνηση για τον Robespierre, ο Libertador δίνει ζωή στη Νότια Αμερική με πράξεις και τακτικές που, ιδεολογικά και ιστορικά, είναι παρόμοια με αυτό του καθεστώτος του τρόμου Για να αναγκάσει τους Νοτιοαμερικανούς να είναι ελεύθεροι, ανέλαβε δικτατορικές εξουσίες το 1813 και τους κράτησε μέχρι το θάνατό του το 1830. … και λιγο παρακάτω λέει.. Αν κοιτάξουμε πέρα από το μύθο του Μπόλιβαρ, δηλαδή στην ιστορία του, η κυβέρνηση με διατάγματα, η δικτατορία και οι ηθικοί θεσμοί που προβλέπονται από τα συνταγματικά του σχέδια είναι - ακριβώς λόγω της ριζικής σύγκρουσης στην οποία εκτυλίσσονται - ένα χρήσιμο προοπτικό σημείο για αποκρυπτογράφηση της πειθαρχικής και κυρίαρχης λειτουργίας που βρίσκεται πίσω από τη γλώσσα των δικαιωμάτων, της ελευθερίας, της λαϊκής κυριαρχίας, και επομένως της δημοκρατίας, που υιοθετήθηκε από το Libertador.
Γύρω στη πλατεία είναι τα κυβερνητικά κτήρια, η βουλή, το δημαρχείο, το δικαστικό μέγαρο που είχε γίνει παρανάλωμα του πυρός στις 6 Νοεμβρίου του 1985 όταν 35 μέλη της επαναστατικής παραστρατιωτικής οργάνωσης
M-19 επιτέθηκαν στο δικαστικό μέγαρο. Συνέλαβαν 300 άτομα ως ομήρους ενώ ο στόχος ήταν ο ανώτατος δικαστής Manule Gaona Cruz που εκείνες τις ημέρες θα επικύρωνε ένα νομοσχέδιο για την ελεύθερη έκδοση τρομοκρατών η εμπόρων ναρκωτικών από Κολομβία σε Ηνωμένες πολιτείες, πράγμα που δεν ήθελε επ ουδενι ο Εσκομπαρ. Οι αντάρτες ζήτησαν από τον πρόεδρο Betancur να ηγηθεί στις διαπραγματεύσεις με τους αντάρτες αλλά αρνήθηκε.,ετσι επενέβη ο στρατός ελευθερώνοντας 200 ομήρους που βρίσκονταν στο κάτω όροφο του κτηρίου. Όμηροι όμως στα χέρια των ανταρτών ήταν όλοι οι δικαστικοί λειτουργοί στο πάνω όροφο. .Το απόγευμα στις 7 Νοεμβρη επικράτησε το απόλυτο χάος , εκρήξεις, βόμβες και φωτιά σκόρπισε το θάνατο , οι αντάρτες πρόλαβαν να κάψουν τους ενοχοποιητικούς φακέλους εις βάρος του Εσκομπαρ κυρίως, 11 δικαστές σκοτωθήκαν ανάμεσα τους και ο Alfonso Reyes ο πρόεδρος του δικαστηρίου 40 στρατιώτες και αρκετοί αντάρτες…μια μαύρη μέρα είχε γραφτεί στην ιστορία της χώρας ..
Ο καθεδρικός ναός της Bogota o ναός της Αμόλυντης Σύλληψης της Μπογκοτά (επίσημα Sacro Santa Iglesia Catedral Primada Basílica Metropolitana de la Inmaculada Concepción de María en Bogotá), ένα κτίσμα σε νεοκλασικό στιλ . Η σημερινή μορφή και στιλ του κτίσματος έγινε το 1800 μετα από πολλές επιδιορθώσεις και ανακατασκευές λόγω της καταστροφής από το σεισμό. Σε σχήμα σταυρού με ένα βωμό , με 16 παρεκκλήσια η εσωτερική διακόσμηση είναι λιτή εως φτωχική..
Στη πλατεία περιπολούν εκατοντάδες περιστέρια σε χαμηλή πτήση και γύρω στη πλατεία σκηνές και πάγκοι, πανό, διαδηλωτών.. διαδηλώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για τη ιδιοκτησία της γης, για την ειρήνη.
. Εδώ λέει ο Γιγιερμο συναντιούνται όλοι αυτοί που κάτι έχουν να πουν , να καταλογίσουν , να προειδοποιήσουν τους πολίτες και τη κυβέρνηση….
Το μουσείο χρυσού είναι η επόμενη ξενάγηση μας..
Σε καμμιά άλλη χώρα δεν νομίζω να υπάρχει μουσείο χρυσού. Και είναι εδώ όλος ο πλούτος της χώρας?
Ε όχι, ο πλούτος έκανε φτερά με τους Ισπανούς, εδώ συγκεντρωθήκαν από ιδιωτικές συλλογές κομμάτια αριστουργήματα ,που όχι μόνο φανερώνουν την οικονομική δύναμη της χώρας, δίνουν στοιχεία για την κουλτούρα τους , τις ρίζες τους, την ιστορία τους.. Η ιστορία χρυσού ξεκινά από τις χιονισμένες κορυφές των Άνδεων συνεχίζει στα ποτάμια και στις λίμνες καλύπτει ως σκόνη σχεδόν όλη τη χώρα που έγινε αντιληπτός από τους Ισπανούς που λεηλάτησαν κάθε τι χρυσοκίτρινου χρώματος.
Ολη η κληρονομία και η υπερηφάνεια αυτού του λαού είναι φυλαγμένη σε αυτόν εδώ το χώρο.. Μέσα εδώ είδαμε απίστευτης ομορφιάς και τεχνικής κοσμήματα, νομίσματα αγάλματα..
Για την ώρα φεύγουμε για το προγραμματισμένο city tour.
Με τα πόδια μιας και είμαστε στο κέντρο περπατάμε μέσα από τα πανέμορφα γραφικά δρομάκια της Candeliera προχωρώντας προς τη πλατεία που θεωρείτε η ψυχή, η αρχή της πόλης τη piazza de Bolivar.
Το βλέμμα μας κεντρίζουν τα πολύ ωραία μαγαζιά και μπαρ.. κατηφορίζουμε το δρόμο των καλλιτεχνών ..εδω συγκεντρώνονται οι καλλιτέχνες , ζωγράφοι, τεχνίτες κοσμημάτων, τεχνίτες ξυλογλυπτικής που εκθέτουν τα έργα τους με όχι όμως χαμηλές τιμές..
Στα δεξιά μας συναντούμε τη μεγαλύτερη και αρχαιότερη βιβλιοθήκη όχι μόνο της Κολομβίας αλλά όλης της Λατινικής Αμερικής. Ιδρύθηκε στα τέλη του 18 αιωνα και περιέχει πάνω από 2 εκκ βιβλία. Εδώ ήταν το κέντρο μάθησης, της έρευνας, της τέχνης πολύ πριν στη ζωή μας η τεχνολογία και η google .
Απέναντι το μουσείο του Botero, του πιο διάσημου πάμπλουτου ζωγράφου-γλύπτη της χώρας, που γεννήθηκε στο Medellin και που διάλεξε να ζήσει τα χρόνια της τρίτης ηλικίας στην Άνδρο με την Ελληνίδα γλύπτρια σύζυγο του Sofia Vari kanelopoulou..
O Βοτερο κατάφερε να συλλέξει 85 έργα άλλων διάσημων ζωγράφων όπως Dalli, Balthus, Matisse, Miro, Chagall Picasso, Monet,τα οποία δώρισε μαζί με 123 δικά του έργα στη Bogota.
Έτσι σήμερα το τριώροφο μουσείο στεγάζει μια από τις πιο σημαντικές διεθνείς συλλογές τέχνης και που 500.000 επισκέπτες την επισκέπτονται το χρόνο. Σε ένα από τους ορόφους βρίσκονται και τα έργα του ιδίου, αυτά τα διάσημα έργα με τις παχουλές γυναίκες και με τις δυσαναλογίες σώματος αλλά και έργα που αναπαριστούν φυτά , πουλιά, αλλά και τις βιαιότητες των ανταρτών αλλά και έργα που αναπαριστούν τη ζωή στη Αρμένια μετα το καταστροφικό σεισμό..
Φτάνουμε στη κεντρική πλατεία., plaza de Bolivar η οποία παλιά ονομάζονταν plaza Mayor. Στο κέντρο ορθώνεται το άγαλμα του ήρωα Bolivar γλυπτό του Ιταλού Pietro Tenerani . Ο Bolivar βενεζουελάνος στην καταγωγή, ο επαναστάτης, ο ήρωας, ο αγωνιστής της ελευθερίας, ο διώκτης των Ισπανών όχι μόνο της Κολομβίας αλλά όλης της Λατινικής Αμερικής έδωσε πάνω από 100 μάχες από τις οποίες κέρδισε περίπου 75 μέχρι να απελευθερώσει τη Λ Αμερική και να πραγματοποιήσει τη δημιουργία της Μεγάλης Κολομβίας. Δεν θα μπορούσε να μην του αφιερώσουν πλατεία και άγαλμα… εγώ αναρωτιέμαι , σπάω το μυαλό μου να θυμηθώ που διάβασα πως έχει χαρακτηριστεί και ως δικτάτορας
Α ναι το βρήκα μετα από πολύ ψάξιμο.. είναι της Ρουταν Πάολα το
Πέρα από το μύθο. Ή του Μπολιβάρ πριν από τον Βολιβισμό
Αναφέρει
Ο Μπόλιβαρ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον δημοκρατισμό του Jean Jaques Rousseau για να δικαιολογήσει τα έκτακτα μέτρα που ελήφθησαν για τη δημιουργία εκ νέου του πολίτη που βγήκε από το χάος του εμφυλίου πολέμου, και να επιβάλλει την ανεξαρτησία επίσης με τη βία , μέσω της απειλής και πάλι του πολέμου, του θανάτου, , ή της θανατικής ποινής όλων εκείνων που δεν είχαν συμμαχήσει με τον δημοκρατικό στρατό. Παρά τη ρητή περιφρόνηση για τον Robespierre, ο Libertador δίνει ζωή στη Νότια Αμερική με πράξεις και τακτικές που, ιδεολογικά και ιστορικά, είναι παρόμοια με αυτό του καθεστώτος του τρόμου Για να αναγκάσει τους Νοτιοαμερικανούς να είναι ελεύθεροι, ανέλαβε δικτατορικές εξουσίες το 1813 και τους κράτησε μέχρι το θάνατό του το 1830. … και λιγο παρακάτω λέει.. Αν κοιτάξουμε πέρα από το μύθο του Μπόλιβαρ, δηλαδή στην ιστορία του, η κυβέρνηση με διατάγματα, η δικτατορία και οι ηθικοί θεσμοί που προβλέπονται από τα συνταγματικά του σχέδια είναι - ακριβώς λόγω της ριζικής σύγκρουσης στην οποία εκτυλίσσονται - ένα χρήσιμο προοπτικό σημείο για αποκρυπτογράφηση της πειθαρχικής και κυρίαρχης λειτουργίας που βρίσκεται πίσω από τη γλώσσα των δικαιωμάτων, της ελευθερίας, της λαϊκής κυριαρχίας, και επομένως της δημοκρατίας, που υιοθετήθηκε από το Libertador.
Γύρω στη πλατεία είναι τα κυβερνητικά κτήρια, η βουλή, το δημαρχείο, το δικαστικό μέγαρο που είχε γίνει παρανάλωμα του πυρός στις 6 Νοεμβρίου του 1985 όταν 35 μέλη της επαναστατικής παραστρατιωτικής οργάνωσης
M-19 επιτέθηκαν στο δικαστικό μέγαρο. Συνέλαβαν 300 άτομα ως ομήρους ενώ ο στόχος ήταν ο ανώτατος δικαστής Manule Gaona Cruz που εκείνες τις ημέρες θα επικύρωνε ένα νομοσχέδιο για την ελεύθερη έκδοση τρομοκρατών η εμπόρων ναρκωτικών από Κολομβία σε Ηνωμένες πολιτείες, πράγμα που δεν ήθελε επ ουδενι ο Εσκομπαρ. Οι αντάρτες ζήτησαν από τον πρόεδρο Betancur να ηγηθεί στις διαπραγματεύσεις με τους αντάρτες αλλά αρνήθηκε.,ετσι επενέβη ο στρατός ελευθερώνοντας 200 ομήρους που βρίσκονταν στο κάτω όροφο του κτηρίου. Όμηροι όμως στα χέρια των ανταρτών ήταν όλοι οι δικαστικοί λειτουργοί στο πάνω όροφο. .Το απόγευμα στις 7 Νοεμβρη επικράτησε το απόλυτο χάος , εκρήξεις, βόμβες και φωτιά σκόρπισε το θάνατο , οι αντάρτες πρόλαβαν να κάψουν τους ενοχοποιητικούς φακέλους εις βάρος του Εσκομπαρ κυρίως, 11 δικαστές σκοτωθήκαν ανάμεσα τους και ο Alfonso Reyes ο πρόεδρος του δικαστηρίου 40 στρατιώτες και αρκετοί αντάρτες…μια μαύρη μέρα είχε γραφτεί στην ιστορία της χώρας ..
Ο καθεδρικός ναός της Bogota o ναός της Αμόλυντης Σύλληψης της Μπογκοτά (επίσημα Sacro Santa Iglesia Catedral Primada Basílica Metropolitana de la Inmaculada Concepción de María en Bogotá), ένα κτίσμα σε νεοκλασικό στιλ . Η σημερινή μορφή και στιλ του κτίσματος έγινε το 1800 μετα από πολλές επιδιορθώσεις και ανακατασκευές λόγω της καταστροφής από το σεισμό. Σε σχήμα σταυρού με ένα βωμό , με 16 παρεκκλήσια η εσωτερική διακόσμηση είναι λιτή εως φτωχική..
Στη πλατεία περιπολούν εκατοντάδες περιστέρια σε χαμηλή πτήση και γύρω στη πλατεία σκηνές και πάγκοι, πανό, διαδηλωτών.. διαδηλώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για τη ιδιοκτησία της γης, για την ειρήνη.
. Εδώ λέει ο Γιγιερμο συναντιούνται όλοι αυτοί που κάτι έχουν να πουν , να καταλογίσουν , να προειδοποιήσουν τους πολίτες και τη κυβέρνηση….
Το μουσείο χρυσού είναι η επόμενη ξενάγηση μας..
Σε καμμιά άλλη χώρα δεν νομίζω να υπάρχει μουσείο χρυσού. Και είναι εδώ όλος ο πλούτος της χώρας?
Ε όχι, ο πλούτος έκανε φτερά με τους Ισπανούς, εδώ συγκεντρωθήκαν από ιδιωτικές συλλογές κομμάτια αριστουργήματα ,που όχι μόνο φανερώνουν την οικονομική δύναμη της χώρας, δίνουν στοιχεία για την κουλτούρα τους , τις ρίζες τους, την ιστορία τους.. Η ιστορία χρυσού ξεκινά από τις χιονισμένες κορυφές των Άνδεων συνεχίζει στα ποτάμια και στις λίμνες καλύπτει ως σκόνη σχεδόν όλη τη χώρα που έγινε αντιληπτός από τους Ισπανούς που λεηλάτησαν κάθε τι χρυσοκίτρινου χρώματος.
Ολη η κληρονομία και η υπερηφάνεια αυτού του λαού είναι φυλαγμένη σε αυτόν εδώ το χώρο.. Μέσα εδώ είδαμε απίστευτης ομορφιάς και τεχνικής κοσμήματα, νομίσματα αγάλματα..
Attachments
-
452,9 KB Προβολές: 0
-
556,6 KB Προβολές: 0
Last edited: