LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.525
- Likes
- 7.785
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Μετα από καιρό είπα να τελειώσω με τις εκκρεμότητες συγγραφής μου.. είμαστε λοιπόν στη επιστροφή μας από το υπέροχο χωριό Villa de leyva έξαλλες που γίναμε θύματα κλοπής και με περίσσια βιασύνη να φτάσουμε στο αεροδρόμιο της Bogota ..Χρειαστήκαμε 4 ώρες για 180 χιλιόμετρα απόσταση και σχεδόν σίγουρες ότι το αεροπλάνο θα έφευγε χωρίς εμάς…ευτυχώς όμως ο αέρας θεός φύσηξε τόσο δυνατά ώστε όλες οι πτήσεις να έχουν τουλάχιστον ένα 3ωρο καθυστέρηση..
Πατήσαμε τη γη της Neiva στις 3 το μεσημέρι..H Νeiva βρίσκεται μεταξύ της Κεντρικής και Ανατολικής Cordillera σε πεδιάδα στην ανατολική όχθη του ποταμού Magdalena.
Μέσω του Μagdalena οι Ισπανοί κατάφεραν να κατακτήσουν τα βάθη της Κολομβίας..
Ταξιδεύομε παράλληλα με το ισχυρό ποτάμι που τα θολά νερά του ρέουν προς βορρά και για 1528 χιλιόμετρα διατρέχοντας τη μισή δυτική χώρα , χαράσσοντας το δρόμο του μέσα από φαράγγια που περικλείονται από δάσος νεφών, παρακάμπτοντας τους μυστηριώδεις μεγαλίθους του San Agustín, που εκει θέλουμε να καταλήξουμε, παχύνοντας για να καταλήξει στην Καραϊβική στο Bocas de Ceniza (τα «σταχτιά στόματα»), όπου η λάσπης των νερών του κάνει τη θάλασσα γκρίζα.
.Το τοπίο αλλάζει συνεχώς από την ψηλή βλάστηση σε σαβάνα, σε εκτάσεις με καλλιέργεια πατάτας, μπανάνας κρεμμύδια , παπαγιες αλλά και χωράφια που περιμένουν τα νερά του ποταμού να τα βυθίσουν στο υγρό στοιχείο..Ενα τοπίο εντυπωσιακό ..το φωτογραφικό σαφάρι υποχρεωτικό.. Πήραν φωτιά οι μηχανές και μετα στο υπαίθριο μπαράκι καταλαγιάσαμε την πείνα μας με αυγά βραστα συνδυασμένα γευστικά με πεντανοστιμη παπαγια..
Οι χρυσές ακτίνες του ήλιου χαϊδεύουν το νερό τα δένδρα και τις κορυφές των βουνών χαρίζοντας χιλιάδες χρώματα στο ουρανό. Στέκομαι στη όχθη και απολαμβάνω αυτό το σκηνικό της φύσης ..αν δεν είναι έτσι ο παράδεισος πως μπορεί να είναι??
Πέρα από τη μαγνητική ομορφιά του το ποτάμι κρύβει και τραγικά γεγονότα .. από τη καταστροφή των φυσικών πόρων, ζώων και θανάτωση των φυλών από τους Ισπανούς αλλά και στη σύγχρονη ιστορία κρύβει νεκροταφεία αμέτρητων χιλιάδων που σφαγιάστηκαν στους εμφύλιους πολέμους της δεκαετίας του 1950, στους πολέμους της κοκαΐνης της δεκαετίας του '80 και στις αντάρτικες εξεγέρσεις των Farc…
Περνάμε από χωριά με διαφορετικό αρχιτεκτονικό στυλ.. τούβλο και τσίγκος τα επικρατέστερα δομικά υλικά για τις παράγκες και τα χαμόσπιτα που καλύπτουν τις στεγαστικές ανάγκες των χαμογελαστών κατοίκων .. στο δρόμο μαγαζιά-πάγκοι πουλούν καθετί που έχει αξία..απο αυγά , μπαταρίες και χτένες..
Στάση στο χωριο..που στη κεντρική πλατεία υπάρχει ενας πλάτανος 150 χρονών και το άγαλμα ενός σπουδαίου μουσικού.. αλλα δυστυχώς δεν κατέγραψα το ονομα αν και θεωρώ πως είναι το Garzon..
Η νύχτα απλώνει το πέπλο της και εμείς ακόμη στο δρόμο…ένα δρόμο στενό με πολλές στροφές και πολλά φορτηγά που μας καθυστερούν αν και ο οδηγός μας τύπου Φερσταπεν κάνει τα αδύνατα τα δυνατά αλλα και επικίνδυνα.. τόσο επικίνδυνα που σε κάποια φάση κλείνω τα μάτια και περιμένω το μπάμ..
Οκτώ και μισή βράδυ φτάνουμε san Agostino οπότε η απογευματινή προγραμματισμένη ξενάγηση ..αναβάλλεται. .είχαμε και μια πείνα που δεν περιγράφεται.. Το προσωπικό της posata Andaquies μας περιμένει χαμογελαστό εξυπηρετικό και φιλικότατο όπως αποδείχτηκε . Η posata αποτελείται από διώροφα ξύλινα πολύχρωμα σπιτάκια δεκαετίας του 50 που μια ανακαινησουλα τη θέλει ,με τεράστια μπαλκόνια με ανεμπόδιστη θέα με ένα πολύ όμορφο και καλοπεριποιημένο κήπο α ναι και με μια κουζίνα με πολύ καλο φαγητό…
Η δυνατή βροχή -καταιγίδα μας έβγαλε από το βαθύ ύπνο και κάποιοι τολμηροί βγήκαν και στη βεράντα να απολαύσουν τη μυρωδιά της βροχής…
Στο πρωινό συναντηθήκαμε με τους φοιτητές της αρχιτεκτονικής του πανεπιστημίου και με 4 Γαλλίδες που δεν λένε να συνέλθουν από το σοκ της νίκης του Τραμπ..ω ναι καλές μου ..θα το φάμε στη φάπα αυτό το πορτοκαλοξανθι κεφαλάκι με ότι περιέχει…
---ce n'est pas possible… ce n'est pas possible αναφωνούν…
---et pourtant c'est possible. ,απαντούν οι γαλλόφωνοι..
Η Κολομβία έχει πολλά αρχαία ερείπια αλλά δύο είναι οι πιο σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι στα νότια της χώρας όπου πέτρινα αγάλματα και αβαθείς τάφοι είναι σπαρμένοι στις βουνοκορυφές της υπαίθρου .., San Agostin και Tierradentro..
Ο αρχαιολογικός χώρος san Agustin βρίσκεται στα 800 μέτρα από τη posata αλλά μην γνωρίζοντας το, μπήκαμε στα δυο ταξί που μας περίμεναν για να μας μεταφέρουν στην είσοδο ..
Ο χώρος σου εμπνέει αμέσως μια ενέργεια , ένα δυναμισμό ένα σεβασμό που παρα τις τελίτσες Uberto του ξεναγού που αυτοανακηρύσσεται ο Uberto Eko της Κολομβίας…
Σε αυτά τα ομορφα αγροτικά τοπία πριν 6 χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι που ζούσαν εδώ κατάφεραν να βρουν μέσα επιβίωσης , οικογενειακής οργάνωσης, κοινωνικής οργάνωσης …γραφή δεν υπήρχε, οπότε δεν υπάρχουν και γραπτά που να μας εξηγούν ακριβώς το πως κατάφεραν να δαμάσουν τη πέτρα, το χαλκό , το μέταλλο, να δημιουργήσουν αυτά τα όμορφα αγάλματα που στολίζουν και φρουρούν τους βασιλικούς τάφους ,άλλοτε με μορφή κεφάλια θεών,η με διαβολικές εικόνες αντρών σε έκταση και άλλοτε με μορφές ανθρώπων και ζώων., πως έζησαν αλλά και πως μια μέρα εξαφανίστηκαν από προσώπου γής.. Αυτά τα 150 αγάλματα από ένα συνολικό αριθμό 500, που βρέθηκαν τυχαία το 1800 από τους αγρότες στη περιοχή, σκάβοντας τα χωράφια τους είναι η απόδειξη ότι έζησαν εδώ. Τα αγάλματα αποτελούν το αρχαιολογικό πάρκο των 78 στρεμμάτων και που χωρίζεται σε τρία mesista,(πλατω) Α.Β.C και που το κάθε ένα έχει τα δικά του ευρήματα όσα έμειναν γιατι ο χώρος είχε υποστεί καταστροφές από τους κυνηγούς χρυσού αλλά και στη δεκαετία του 1980-1990 λόγω των πολιτικών αναταραχών το πάρκο έπεσε θύμα εκτεταμένης κλοπής και διακίνησης αρχαιολογικών ευρημάτων.. πολλά από αυτά βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και βίλες σε Αμερική και Ευρώπη . Το Ινστιτούτο Ανθρωπολογίας της Κολομβίας κάνει προσπάθειες να επιστραφούν ( ανάλογο με τα δικά μας μάρμαρα του Παρθενώνα)..
Η ξενάγηση ξεκινά από το εξαιρετικό μουσείο
και συνεχιζει σε ένα περιποιημένο κυκλικό μονοπάτι όπου περίπου βρίσκονται περίπου 50 αγάλματα σε απόσταση μισου μιλίου ..
Ανηφορίσαμε, όχι όλες,
προς το Alto del Lavapatas, ένας λαβύρινθος από αγωγούς, πισίνες ταράτσες , ένα ταφικό τύμβο συνοδευόμενο απο 7 αγάλματα
.Στη νότια πλευρά άλλα δέκα μικρότερα αγάλματα δηλώνουν τόπο ταφής μικρών παιδιών και νηπίων. Από το σημείο βρίσκεται στα 1750 μέτρα έχεις μια πανοραμική θέα της περιοχής.
Γυρίσαμε να συναντήσουμε τα κορίτσια που μας περίμενα στη καφετέρια..
Μεσημέρι βόλτα στη πόλη…μια πόλη νέα χωρίς ιδιαίτερο χρώμα, αλλά με έντονη τη προσπάθεια των κατοίκων για αλλαγές και βελτίωση.. επιστροφή στο ξενοδοχείο .
Το βραδινό μας στο υπέροχο φιλικό εστιατόριο με τα παιδια να τρέχουν να εξυπηρετήσουν με χαμόγελο αν και δεν μιλουν αγγλικά..Οι φοιτητές της αρχιτεκτονικής οι μόνοι αγγλόφωνοι , μας καλούν σε ένα πάρτι με άναμμα φωτιάς.,. .Γέλια ,φωνές χαρές.
Η Μαρία παίζει μαζί τους ένα παιχνίδι όπως το Teco και κερδίζει…η τύχη του πρωτάρη..
Όλη νύχτα βρέχει μα βρέχει πολύ..
Το πρωί αγκαλιές φιλιά αποχαιρετούμε τα παιδιά της posata..
Φορτώνουμε τα πράγματα στο βαν και αναχωρούμε για Popayan…
Πατήσαμε τη γη της Neiva στις 3 το μεσημέρι..H Νeiva βρίσκεται μεταξύ της Κεντρικής και Ανατολικής Cordillera σε πεδιάδα στην ανατολική όχθη του ποταμού Magdalena.
Μέσω του Μagdalena οι Ισπανοί κατάφεραν να κατακτήσουν τα βάθη της Κολομβίας..
Ταξιδεύομε παράλληλα με το ισχυρό ποτάμι που τα θολά νερά του ρέουν προς βορρά και για 1528 χιλιόμετρα διατρέχοντας τη μισή δυτική χώρα , χαράσσοντας το δρόμο του μέσα από φαράγγια που περικλείονται από δάσος νεφών, παρακάμπτοντας τους μυστηριώδεις μεγαλίθους του San Agustín, που εκει θέλουμε να καταλήξουμε, παχύνοντας για να καταλήξει στην Καραϊβική στο Bocas de Ceniza (τα «σταχτιά στόματα»), όπου η λάσπης των νερών του κάνει τη θάλασσα γκρίζα.
.Το τοπίο αλλάζει συνεχώς από την ψηλή βλάστηση σε σαβάνα, σε εκτάσεις με καλλιέργεια πατάτας, μπανάνας κρεμμύδια , παπαγιες αλλά και χωράφια που περιμένουν τα νερά του ποταμού να τα βυθίσουν στο υγρό στοιχείο..Ενα τοπίο εντυπωσιακό ..το φωτογραφικό σαφάρι υποχρεωτικό.. Πήραν φωτιά οι μηχανές και μετα στο υπαίθριο μπαράκι καταλαγιάσαμε την πείνα μας με αυγά βραστα συνδυασμένα γευστικά με πεντανοστιμη παπαγια..
Οι χρυσές ακτίνες του ήλιου χαϊδεύουν το νερό τα δένδρα και τις κορυφές των βουνών χαρίζοντας χιλιάδες χρώματα στο ουρανό. Στέκομαι στη όχθη και απολαμβάνω αυτό το σκηνικό της φύσης ..αν δεν είναι έτσι ο παράδεισος πως μπορεί να είναι??
Πέρα από τη μαγνητική ομορφιά του το ποτάμι κρύβει και τραγικά γεγονότα .. από τη καταστροφή των φυσικών πόρων, ζώων και θανάτωση των φυλών από τους Ισπανούς αλλά και στη σύγχρονη ιστορία κρύβει νεκροταφεία αμέτρητων χιλιάδων που σφαγιάστηκαν στους εμφύλιους πολέμους της δεκαετίας του 1950, στους πολέμους της κοκαΐνης της δεκαετίας του '80 και στις αντάρτικες εξεγέρσεις των Farc…
Περνάμε από χωριά με διαφορετικό αρχιτεκτονικό στυλ.. τούβλο και τσίγκος τα επικρατέστερα δομικά υλικά για τις παράγκες και τα χαμόσπιτα που καλύπτουν τις στεγαστικές ανάγκες των χαμογελαστών κατοίκων .. στο δρόμο μαγαζιά-πάγκοι πουλούν καθετί που έχει αξία..απο αυγά , μπαταρίες και χτένες..
Στάση στο χωριο..που στη κεντρική πλατεία υπάρχει ενας πλάτανος 150 χρονών και το άγαλμα ενός σπουδαίου μουσικού.. αλλα δυστυχώς δεν κατέγραψα το ονομα αν και θεωρώ πως είναι το Garzon..
Η νύχτα απλώνει το πέπλο της και εμείς ακόμη στο δρόμο…ένα δρόμο στενό με πολλές στροφές και πολλά φορτηγά που μας καθυστερούν αν και ο οδηγός μας τύπου Φερσταπεν κάνει τα αδύνατα τα δυνατά αλλα και επικίνδυνα.. τόσο επικίνδυνα που σε κάποια φάση κλείνω τα μάτια και περιμένω το μπάμ..
Οκτώ και μισή βράδυ φτάνουμε san Agostino οπότε η απογευματινή προγραμματισμένη ξενάγηση ..αναβάλλεται. .είχαμε και μια πείνα που δεν περιγράφεται.. Το προσωπικό της posata Andaquies μας περιμένει χαμογελαστό εξυπηρετικό και φιλικότατο όπως αποδείχτηκε . Η posata αποτελείται από διώροφα ξύλινα πολύχρωμα σπιτάκια δεκαετίας του 50 που μια ανακαινησουλα τη θέλει ,με τεράστια μπαλκόνια με ανεμπόδιστη θέα με ένα πολύ όμορφο και καλοπεριποιημένο κήπο α ναι και με μια κουζίνα με πολύ καλο φαγητό…
Η δυνατή βροχή -καταιγίδα μας έβγαλε από το βαθύ ύπνο και κάποιοι τολμηροί βγήκαν και στη βεράντα να απολαύσουν τη μυρωδιά της βροχής…
Στο πρωινό συναντηθήκαμε με τους φοιτητές της αρχιτεκτονικής του πανεπιστημίου και με 4 Γαλλίδες που δεν λένε να συνέλθουν από το σοκ της νίκης του Τραμπ..ω ναι καλές μου ..θα το φάμε στη φάπα αυτό το πορτοκαλοξανθι κεφαλάκι με ότι περιέχει…
---ce n'est pas possible… ce n'est pas possible αναφωνούν…
---et pourtant c'est possible. ,απαντούν οι γαλλόφωνοι..
Η Κολομβία έχει πολλά αρχαία ερείπια αλλά δύο είναι οι πιο σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι στα νότια της χώρας όπου πέτρινα αγάλματα και αβαθείς τάφοι είναι σπαρμένοι στις βουνοκορυφές της υπαίθρου .., San Agostin και Tierradentro..
Ο αρχαιολογικός χώρος san Agustin βρίσκεται στα 800 μέτρα από τη posata αλλά μην γνωρίζοντας το, μπήκαμε στα δυο ταξί που μας περίμεναν για να μας μεταφέρουν στην είσοδο ..
Ο χώρος σου εμπνέει αμέσως μια ενέργεια , ένα δυναμισμό ένα σεβασμό που παρα τις τελίτσες Uberto του ξεναγού που αυτοανακηρύσσεται ο Uberto Eko της Κολομβίας…
Σε αυτά τα ομορφα αγροτικά τοπία πριν 6 χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι που ζούσαν εδώ κατάφεραν να βρουν μέσα επιβίωσης , οικογενειακής οργάνωσης, κοινωνικής οργάνωσης …γραφή δεν υπήρχε, οπότε δεν υπάρχουν και γραπτά που να μας εξηγούν ακριβώς το πως κατάφεραν να δαμάσουν τη πέτρα, το χαλκό , το μέταλλο, να δημιουργήσουν αυτά τα όμορφα αγάλματα που στολίζουν και φρουρούν τους βασιλικούς τάφους ,άλλοτε με μορφή κεφάλια θεών,η με διαβολικές εικόνες αντρών σε έκταση και άλλοτε με μορφές ανθρώπων και ζώων., πως έζησαν αλλά και πως μια μέρα εξαφανίστηκαν από προσώπου γής.. Αυτά τα 150 αγάλματα από ένα συνολικό αριθμό 500, που βρέθηκαν τυχαία το 1800 από τους αγρότες στη περιοχή, σκάβοντας τα χωράφια τους είναι η απόδειξη ότι έζησαν εδώ. Τα αγάλματα αποτελούν το αρχαιολογικό πάρκο των 78 στρεμμάτων και που χωρίζεται σε τρία mesista,(πλατω) Α.Β.C και που το κάθε ένα έχει τα δικά του ευρήματα όσα έμειναν γιατι ο χώρος είχε υποστεί καταστροφές από τους κυνηγούς χρυσού αλλά και στη δεκαετία του 1980-1990 λόγω των πολιτικών αναταραχών το πάρκο έπεσε θύμα εκτεταμένης κλοπής και διακίνησης αρχαιολογικών ευρημάτων.. πολλά από αυτά βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και βίλες σε Αμερική και Ευρώπη . Το Ινστιτούτο Ανθρωπολογίας της Κολομβίας κάνει προσπάθειες να επιστραφούν ( ανάλογο με τα δικά μας μάρμαρα του Παρθενώνα)..
Η ξενάγηση ξεκινά από το εξαιρετικό μουσείο
και συνεχιζει σε ένα περιποιημένο κυκλικό μονοπάτι όπου περίπου βρίσκονται περίπου 50 αγάλματα σε απόσταση μισου μιλίου ..
Ανηφορίσαμε, όχι όλες,
προς το Alto del Lavapatas, ένας λαβύρινθος από αγωγούς, πισίνες ταράτσες , ένα ταφικό τύμβο συνοδευόμενο απο 7 αγάλματα
.Στη νότια πλευρά άλλα δέκα μικρότερα αγάλματα δηλώνουν τόπο ταφής μικρών παιδιών και νηπίων. Από το σημείο βρίσκεται στα 1750 μέτρα έχεις μια πανοραμική θέα της περιοχής.
Γυρίσαμε να συναντήσουμε τα κορίτσια που μας περίμενα στη καφετέρια..
Μεσημέρι βόλτα στη πόλη…μια πόλη νέα χωρίς ιδιαίτερο χρώμα, αλλά με έντονη τη προσπάθεια των κατοίκων για αλλαγές και βελτίωση.. επιστροφή στο ξενοδοχείο .
Το βραδινό μας στο υπέροχο φιλικό εστιατόριο με τα παιδια να τρέχουν να εξυπηρετήσουν με χαμόγελο αν και δεν μιλουν αγγλικά..Οι φοιτητές της αρχιτεκτονικής οι μόνοι αγγλόφωνοι , μας καλούν σε ένα πάρτι με άναμμα φωτιάς.,. .Γέλια ,φωνές χαρές.
Η Μαρία παίζει μαζί τους ένα παιχνίδι όπως το Teco και κερδίζει…η τύχη του πρωτάρη..
Όλη νύχτα βρέχει μα βρέχει πολύ..
Το πρωί αγκαλιές φιλιά αποχαιρετούμε τα παιδιά της posata..
Φορτώνουμε τα πράγματα στο βαν και αναχωρούμε για Popayan…
Attachments
-
452,9 KB Προβολές: 0
-
556,6 KB Προβολές: 0
Last edited: