Ιράν Ταξίδι στο Ιράν. (Νοεμ 15)

soudianos

Member
Μηνύματα
3.701
Likes
6.316
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ

Παρέλειψα να σας πω ότι το ζευγάρι που συναντήσαμε το πρώτο βράδυ στη Shiraz ήταν το ένα και μοναδικό σε όλο μας το ταξίδι που οι γυναίκες αντάλλαξαν χειραψία με τους άνδρες. Γυναίκα με την οποία είχα ανταλλάξει μέχρι πενήντα μηνύματα και άλλη που ήμασταν πελάτες της αρκέστηκαν σε μια υπόκλιση. Υποδοχή σε πόλη με ανθοδέσμη με βάση αρωματικά (όχι του ψυγείου) γαρίφαλα, από άνδρα εδόθη πρώτα σε μένα… Ο Μωχάμετ μας κάλεσε για δείπνο στο σπίτι του την επομένη. Αυθόρμητος ευχάριστος χαμογελαστός σαν να συνάντησε ένα παλιό γνώριμο. Δουλεύει σε τρεις δουλειές αν μπορεί για να τα βγάζει πέρα. Η τρίτη είναι η εξυπηρέτηση στους ξένους που τους βρίσκει μέσω του C/Sόμως με μας ατύχησε. Η γυναίκα του ήρεμη και γλυκύτατη δουλεύει από το πρωί μέχρι τις επτά το βράδυ. ‘Άλλο παιδί δεν θέλουν λόγω εξόδων. Μας πήρε από το ξενοδοχείο με το αυτοκίνητο βγήκαμε έξω από την πόλη κάναμε μια παράκαμψη για να πάρουμε την κόρη τους που είχαν αφήσει σε φιλικό τους σπίτι και μετά από μια ώρα φτάσαμε σε μια περιοχή σκοτεινή με πενταώροφες σκοτεινές πολυκατοικίες, άβαφες, χωρίς μπαλκόνια, χωρίς παράθυρα. Πάνω από την πόρτα έκαστου διαμερίσματος ήταν καρφωμένη μια καγκελόπορτα με χοντρά κάγκελα σα φυλακής. Παράθυρο στο διαμέρισμα δεν υπήρχε ούτε στην κουζίνα ούτε στο μπάνιο το οποίο είχε τούρκικη τουαλέτα και χωρίς χαρτί υγείας. Η σπιτονοικοκυρά έβγαλε την μαντήλα κι άρχισε να ετοιμάζει το φαγητό. Κοτόπουλο σε μικρά κομμάτια, ρύζι, σαφράν και πολλά άλλα μπαχαρικά τα οποία πολτοποίησε και έφτιαξε ένα είδος πίτας. Το μενού συμπλήρωσαν με γιαούρτι (τούτο το συνηθίζουν και στα εστιατόρια), ζελέ για γλυκό, ένα μεγάλο μπουκάλι μπύρας χωρίς αλκοόλ και διάφορα φρούτα. Καθίσαμε κάτω στο χαλί του σαλονιού όπου έστρωσαν ένα πλαστικό τραπεζομάντλο. Είχε πάει 11.30 και δεν αφήσαμε το Μωχάμετ να μπει στην ταλαιπωρία να μας γυρίσει πίσω. Τον βάλαμε και τηλεφώνησε ταξί που στους άδειους δρόμους έκανε τη διαδρομή μέχρι το ξενοδοχείο σε σαράντα λεπτά και πήρε 3,5 ευρώ.

Για το coushsurfing(C/S) πρέπει να πω ότι οι Ιρανοί που απαντούν είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό άτομα που ψαρεύουν τουρίστες για εξυπηρέτηση για να αυξήσουν το εισόδημα τους, προσφέροντας είτε ημερήσιες, κι όχι μόνο, ξεναγήσεις, σπίτια για νοίκιασμα, ξενοδοχεία κλπ. Επί τρεις μήνες πριν την αναχώρηση μου έπαιρνα σχεδόν καθημερινά μηνύματα με προσφορές από τα πιο απίθανα μέρη του Ιράν. Κορίτσια πανέμορφα χωρίς μαντήλα : “May I help you?” Τούτο βέβαια είναι καλό για μας γιατί βγαίνει πιο οικονομικό το ταξίδι, αλλά απαγορεύεται γι αυτούς που δουλεύουν σαν πειρατές.

Μετά από την ολοήμερη επίσκεψη μας στα αξιοθέατα του Shiraz, άρχιζα να προβληματίζομαι. Όπως και στο Ισπαχάν τα περισσότερα είχαν είσοδο 150.000 ριάλια που για τα δυο άτομα ήταν 7,80 ευρώ. Έτσι κάθε γεμάτη μέρα το κόστος έφτανε τα σαράντα ευρώ όταν το φαγητό μας δεν ξεπερνούσε το είκοσι. Εκτός τούτου η πληθώρα εικόνων σε μπερδεύει τόσο που στο τέλος αν σου δείξουν μια φωτό δεν θυμάσαι που την είδες. Ορισμένα μέρη είναι υπερτιμημένα για λόγους εισπρακτικούς. Σημειωτέον ότι οι ντόπιοι πληρώνουν πολύ λιγότερα. Π.χ. δημόσιο κήποι και να έχουν εισιτήριο; Αλλά δεν είδα και κάποιον καλύτερο από τον Εθνικό μας κήπο με την ποικιλία της χλωρίδας του. Μάλιστα αυτός στην Κασάν είχε μόνο πεύκα και κυπαρίσσια, και το μόνο που άξιζε ήταν το σύστημα ύδρευσης του. Δύο απ αυτούς είχαν μουσεία εντός του κήπου με επιπλέον εισιτήριο. Αλλά και οι τάφοι των ποιητών τους, που ελάχιστοι δυτικού του γνωρίζουν και μόνο όταν πας εκεί μαθαίνεις την ύπαρξη τους, 300.000 ριάλ για να δούμε για λίγα λεπτά ένα μάρμαρο αγνώστου ποιητή? Βέβαια έχεις φροντίσει και σε καμιά περίπτωση δεν θα πέσεις έξω από το προϋπολογισμό που κουβαλάς, αλλά αισθάνεσαι κάποια στιγμή μηχανή πληρωμής και ό,τι μπορούν να εισπράξουν από σένα. Όπως π.χ στο εστιατόριο μουσείο όπου φάγαμε πληρώσαμε, αλλά για να δούμε το χώρο των εκθεμάτων έπρεπε να ξαναπληρώσουμε. Δεν τους κάναμε το χατίρι. Η κατάσταση όμως θα αλλάξει κάπως στις επόμενες πόλεις. Αλλά μια και τα πληρώσαμε ας συνεχίζουμε να τα δείχνουμε…….


Μαυσωλείο Ηafez



Στο τζαμί αυτό με τα κρύσταλλα στην οροφή μπήκαμε από διαφορική είσοδο και χρειαστηκε επιπλέον κάλυψη

Μαυσωλείο Σααντί. Στίχοι του κεντημένοι σε μεταξωτό χαλί στολίζουν την είσοδο του κτηρίου του ΟΗΕ

Darvazeh Quran. Παλιά πύλη της Shiraz αναστηλωμένη. Πάνω της σε δωμάτιο βρισκόταν ένα χειρόγραφο του Κορανίου. Ο ταξιδιώτης που πέρναγε από κάτω έπαιρνε την ευχή του Θεού για να έχει καλό ταξίδι. Το Κοράνι βρίσκεται και το είδαμε στο μουσείο Pars.

Δίπλα στην πύλη βρίσκεται ο τάφος του διάσημου Πέρση ποιητή Khajavi Kermani που πέθανε το 1350

Κήπος Eram Shiraz ήταν ο καλύτερος!!

Μέσα στο εστιατόριο φούρνος για φτιάξιμο και ψησίματος της πίτας. Δεξιά είναι το καλούπι όπου τοποθετείται το ζυμάρι και ακολούθως κολλιέται στα εσωτερικά τοιχώματα του φούρνου.



 

Attachments

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Καλώς ήλθατε πίσω! Και καλή αρχή σε άλλη μια ιστορία για το Ιράν. Σε λίγο θα έχουμε περισσότερες από αυτές για τη Ρώμη.:haha::haha::haha:
Αρχίσατε το ταξίδι ανάποδα από εμάς και αυτό έχει το ενδιαφέρον του. Στην Κομ είχαμε τις πιο έντονες εικόνες από όλο το ταξίδι.
Άντε καλή συνέχεια στα γραψίματά σου!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.701
Likes
6.316
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Καλώς ήλθατε πίσω! Και καλή αρχή σε άλλη μια ιστορία για το Ιράν. Σε λίγο θα έχουμε περισσότερες από αυτές για τη Ρώμη.:haha::haha::haha:
Αρχίσατε το ταξίδι ανάποδα από εμάς και αυτό έχει το ενδιαφέρον του. Στην Κομ είχαμε τις πιο έντονες εικόνες από όλο το ταξίδι.
Άντε καλή συνέχεια στα γραψίματά σου!
Κι εγώ είδα περισσότερη ζωντάνια σ αυτή την πόλη. Δε θα βάλω πολλές ιστορικές αναλύσεις, τις έχεις βάλει εσύ και τα άλλα παιδιά. Θα κινηθώ διαφορετικά. Επίσης παρόλο που οι φωτό έχουν μια σειρά και που έχω κρατήσει σημειώσεις, μέσα σε τόσα αξιοθέατα την ημέρα κάποιο μπέρδεμα ίσως γίνει στις ονομασίες Οπότε διόρθωση είναι καλοδεχούμενη αλλά και οποιοδήποτε διαφωνία στις απόψεις μου
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Κάνε μας μια καταγραφή εντυπώσεων συνολικά πριν προχωρήσεις στην εκτενή αναφορά του ταξιδιού. Είναι ενδιαφερον να έχουμε και την άποψή σου
ΥΓ Αυτή η Ναχότκα με ταξίδεψε.... :clap:
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.701
Likes
6.316
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Κάνε μας μια καταγραφή εντυπώσεων συνολικά πριν προχωρήσεις στην εκτενή αναφορά του ταξιδιού. Είναι ενδιαφερον να έχουμε και την άποψή σου
ΥΓ Αυτή η Ναχότκα με ταξίδεψε.... :clap:
hahaha ακόμα τη θυμάσαι; οκ λπν να σας τα πω πρώτα και μετά να σας τα δείξω

για να μη χαλάω τη σειρά και κάθετι στην ώρα του, με λίγα λόγια το ταξίδι ήταν πετυχημένο από κάθε άποψη χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Οι εντυπώσεις είναι οι καλύτερες από κάθε άλλο λόγω της ιδιαιτερότητας της χώρας κι αν βρήκαμε δυσκολίες κι αυτές είναι μέσα στις εμπειρίες μας. Γυρίσαμε με γνώσεις, εικόνες κάθε μέρα διαφορετικές, κάναμε σχέσεις που θα συνεχιστούν, κι έβγαλα κάποια απωθημένα από την παιδική μου ηλικία!!!!!
Συνεχίζουμε
 
Last edited by a moderator:

soudianos

Member
Μηνύματα
3.701
Likes
6.316
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Έρημος, έρημος, κάθε μέρα στην έρημο. Στο βάθος τα βουνά μόλις που διακρίνονται από την πάχνη και τη θολούρα. Σε κάποιες περιοχές είναι τόσο επίπεδο το έδαφος που ενώνεται στη γραμμή του ορίζοντα όπως γίνεται στη θάλασσα. Τα βουνά θα τα πλησιάσουμε κάποια στιγμή όταν ο δρόμος μας θα μπει ανάμεσα τους. Θα βρεθούμε ανάμεσα στις κορυφές τους άγριες οδοντωτές σαν τον σάρακα. Τίποτε δε φυτρώνει πάνω τους. Βράχια άγρια κοφτερά. Ο θαυμάσιος δρόμος θα μας ξαναβγάλει στην επίπεδη έρημο. Ένας δρόμος με δύο λουρίδες κυκλοφορίας μονής κατεύθυνσης, παράλληλα με αυτόν σε μια απόσταση 80-100 μέτρα ένας άλλος όμοιος δρόμος έρχεται από τη πόλη του προορισμού μας. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις κύριες οδικές αρτηρίες που ενώνουν τις μεγάλες πόλεις. Περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης δεν υπάρχει όπως καταλαβαίνετε. Οι οδηγοί τηρούν αυστηρά το όριο ταχύτητος παρόλο που μπροστά τους ανοίγονται ευθείες που χάνονται στον ορίζοντα της ερήμου. Ευθείες τεράστιες. Ξαναβγήκαμε στην έρημο, μερικά χιλιόμετρα πριν το Ισπαχάν μια πυκνή ομίχλη υπόπτου χρώματος κάλυπτε χαμηλά όλη την περιοχή. Ήταν από τις βιομηχανίες που βρίσκονταν προς τη μεριά του βουνού. Πλησιάζοντας την πόλη η ατμόσφαιρα καθάρισε και μπήκαμε στις μεγάλες δενδροφυτεμένες κι από τις δύο πλευρές λεωφόρους της πόλης.

Ισπαχάν. Όνομα από τα παραμύθια. Τη λογοτεχνία. «Η Μαρία του Ιαπαχάν» «Το ρόδο του Ισπαχάν», “Το αγριολούλουδο του Ισπαχάν», Παλιά πόλη-πρωτεύουσα της Περσία. Ισπαχαν-το ήμισυ του κόσμου δηλ όποιος τη δει σα να είδε τον μισό κόσμο. Με την πλατεία του Ιμάμη. (Nagsh-eJahan) μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Ουνέσκο. Γύρω της τα Jameabbasimosque, Sheikhlotfollahmosque, toAliqapupalaceκαι η είσοδος για το μεγάλο παζάρι.

145km και πίσω μας άλλα 155
PA080032.JPG
PA080035.JPG
PA080036.JPG
Πλατεία Ιμάμη
PA090039.JPG
PA090040.JPG
PA090041.JPG
PA090061.JPG

Θαυμάσιο Παλάτι στη δυτική πλευρά της πλατείας
PA090062.JPG
PA090063.JPG
PA090064.JPG


Εδώ η αίθουσα της μουσικής
PA090065.JPG
PA090069.JPG

PA090070.JPG
PA090084.JPG

PA090087.JPG

PA090089.JPG

Sheikh Lotfollah Mosque
PA090095.JPG

Mεγάλο Παζάρι το μεγαλύτερο της Μ. Ανατολής
PA090098.JPG

Γέφυρα Si-o se pol. Δυστυχώς χωρίς νερό
PA090113.JPG
PA090116.JPG

Γέφυρα Pole-Khajoo
PA090117.JPG
PA090118.JPG
PA090119.JPG
PA090122.JPG
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.701
Likes
6.316
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Κάποια στιγμή έπρεπε να τηλεφωνήσουμε στους δικούς μας να τους πούμε ότι φτάσαμε καλώς, καθώς και να βάλουμε τροφή στον οργανισμό μας γιατί η πνευματική μόνη της δεν ήταν αρκετή.

Τηλεφωνία. Σύμφωνα με τις πληροφορίες από το φόρουμ μας, αγόρασα μια Ιρανική simcard με 200.000 rial, έβαλα μερικές υπογραφές σε κείμενα γραμμένα στα φαρσί, επίσης μερικά δακτυλικά αποτυπώματα αφού μελάνωσα το δάκτυλο μου σε μια κασετίνα με μελάνη και παρέλαβε την κάρτα που περιείχε και 30.000 ριάλ για τηλεφωνήματα. Αγόρασα από ένα μικρό μπακάλικο και μία κάρτα των 50.000 ριάλ, και μας έφτασαν για τα τηλέφωνα μας στην Ελλάδα και για αρκετά στο Ιράν στις δέκα μέρες που μείναμε. Μάλιστα περίσσεψαν και 5.000 που τα κατανάλωσα πριν από την αναχώρηση για να μηδενιστεί το ποσόν. Υπολογίστε όλα τα έξοδα δια του 38.600 που άλλαξα το ευρώ.

Φαγητό. Το πρώτο μας στην Περσία το χρειαστήκαμε όταν νυχτωθήκαμε στις γέφυρες του Ισπαχάν όπου πήγαμε με τα πόδια από την πλατεία του Ιμάμη. Στην περιοχή αυτή δεν βρίσκαμε εστιατόρια εκτός από ένα φαστ φουντ. Επιστρέψαμε με ταξί στην ξακουστή πλατεία και μας σύστησαν δύο. Φτάσαμε στο πρώτο που συναντήσαμε και βρεθήκαμε σ ένα χώρο σαν να ήταν παλάτι. Μια μεγάλη παρέα ευρωπαίων και δύο ζευγάρια ιρανών ήταν κείνη την ώρα όλη η πελατεία. Παραγγείλαμε δυο σούπες δυο κεμπάμ κοτόπουλο δυο πιάτα ρύζι και μια μπύρα. Ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που παράγγελλα μπύρα. Το κεμπάμ συνοδευόταν με 5-6 πατατάκια κρύα. Το κρέας ήταν ψημένο από το μεσημέρι δεν τρωγόταν. Μαχαίρι δεν έφεραν, ζήτησα από τα γκαρσόνια και μετά δυσκολίας κατάφεραν να καταλάβουν τι ήθελα. Τη δεύτερο εστιατόριο την επόμενη μέρα ήταν σε μια στοά δίπλα στη ίδια πλατεία. Ήταν μεσημέρι είχε περισσότερη κίνηση κυρίως από ξένους και ήταν πιο φιλικό. Είχα φτιάξει ένα κατάλογο με φαγητά χωρίς κρέας. Παράγγειλα το μόνο που είχαν από τον κατάλογο μου και μου έφεραν ένα κίτρινο πολτό που ήταν από κολοκύθα. Ήταν νοστιμότατη. Με ρώτησαν αν θέλω και γιαούρτι.!!! Ποτέ δεν τρώγω γιαούρτη και ιδίως με το φαγητό. Η Mrs μεγάλη λάτρης της κολοκύθας δοκίμαζε συνεχώς μέχρι που στο τέλος ανταλλάξαμε τα πιάτα μας. Το δικό της ήταν κεμπάμ σαν αυτό που φτιάχνουν στο Μοναστηράκι δηλαδή με κιμά. Ήταν ζεστό και νόστιμο. Αυτή τη φορά καθίσαμε στο χαλί όπου μας άπλωσαν ένα πλαστικό τραπεζομάντηλο. Τα πόδια των δυτικών λαών δεν διπλώνων για να μπορούν να κάθονται σταυροπόδι. Όλη η ατμόσφαιρα ήταν ωραιότατη, ο χώρος παλιός, θα σας μιλήσουν οι φωτογραφίες. Η τιμή σε κάθε εστιατόριο δεν ξεπέρασε τα 20 ευρώ και για τα δύο άτομα. Τα μηδενικά σε μπερδεύουν. Θυμάμαι στο ξενοδοχείο προτίμησα νε δώσω καλλίτερα ένα ευρώ στο γκρουμ που μας κουβάλησε τις χειραποσκευές από τα 20.000. Για το φαγητό διαπίστωσα αργότερα, ότι τα εστιατόρια που έχουν πελάτες τουρίστες είχαν κυρίως φαγητά με κρέας . Ο κατάλογος μου αφορούσε εστιατόρια για ντόπιους τα οποία δεν είχαν στην είσοδο τη λέξη ‘reaustautant” αλλά μόνο στα φαρσί. Επίσης στερούνταν τις πατάτες, και για μακαρονάδες ούτε για δείγμα.
Πρώτο εστιατόριο
PA090055.JPG


PA090047.JPG
PA090049.JPG
PA090052.JPG

Δεύτερο
PA090112.JPG








PA090110.JPG

Tea time μετά το γεύμα. Τ κίτρινο ματζούνι γλυκάνει και αυτό το τσάι
PA090111.JPG
PA090071.JPG
PA090072.JPG
PA090077.JPG
PA090079.JPG
James Mosque
PA090132.JPG
PA090135.JPG
PA090136.JPG
PA090137.JPG
PA090141.JPG


PA090130.JPG

PA090143.JPG
 
Last edited by a moderator:

soudianos

Member
Μηνύματα
3.701
Likes
6.316
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Μείναμε δύο βράδια στο Ισπαχάν στο ξενοδοχείο Sepahan. Δεκαπέντε λεπτά από την πλατεία του Ιμάμη, όπου πηγαίναμε μέσω μιας στοάς γεμάτη με εργαστήρια δεξιά κι αριστερά, του μετάλλου του γυαλιού και του χρυσού. Δεκάδες τεχνίτες έξω από τα μαγαζάκια τους έφτιαχναν με το χέρι το έργο τους και στις βιτρίνες τα τελειωμένα ήταν έτοιμα προς πώληση.
Το ξενοδοχείο
PA090056.JPG
PA090057.JPG


PA090058.JPG

Τελευταίο αξιοθέατο στο Ισπαχάν ήταν το Αρμένικο μοναστήρι Vank
Vank=μοναστήρι στα αρμένικα. Κτίστηκε το 1600 μ .Χ. Η εκκλησία είναι αφιερωμένη στον Σωτήρα. Που αλλού θα την είχαν αφιερώσει βέβαια οι καταδιωκόμενοι συνεχώς από τους Τούρκους Αρμένιοι. Και αναφερόμαστε σε μια παλαιότερη από τη γενοκτονία εποχή, όταν κάποιος Σάχης της Περσίας επέτρεψε τους καταδιωκόμενους από του Οθωμανούς Αρμένιους να μπουν στη χώρα. Στο Ισπαχάν κατοικούν σήμερα 7.000 και σε όλη την Περσία 55.000. Ο ναός θαυμάσιος γεμάτος με τοιχογραφίες όχι μόνο θρησκευτικού περιεχομένου αλλά κι από την ιστορία και τους διωγμούς των Αρμενίων. Στο χώρου του μοναστηριού υπάρχει ένα μεγάλο μουσείο όπου δείχνει εικόνες από τη γενοκτονία, τη ζωή , τα έθιμα και την ιστορία του λαού. Σε μια βιτρίνα ήταν και οι σημαίες των χωρών που σήμερα έχουν αναγνωρίσει τη γενοκτονία

Είσοδος του ναού
PA090151.JPG


PA090153.JPG


PA090147.JPG

PA090144.JPG

Τσάρος Αλέξανδρος ΙΙΙ και η Τσαρίνα Μαρία Φιοντόροβνα προστάτες τους
PA090146.JPG


11.00 ξεκινήσαμε για τη Shiraz 480 χιλιόμετρα. Περάσαμε έξω από τα χωριά Shareza, Abadeh, Bavanat Abbas. Στα 110 χλμ πριν τη Shiraz στρίψαμε δεξιά για να δούμε τις Πασαργάδες που ήταν στην πορεία μας.

PA090154.JPG
PA090155.JPG

Θαυμάστε το δρόμο που καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο
PA100162.JPG

Στο βάθος ο τάφος του Κύρου.
PA100163.JPG

Κύρος Β ο Μεγάλος, ιδρυτής της δυναστείας των Αχαιμενιδών. Κυρίευσε την Βαβυλώνα, έκανε πρωτεύουσα τις Πασαργάδες, θρησκεία ο Ζωροαστρισμός. Όταν ο Μ. Αλέξανδρος πέρασε απ΄εδώ ο τάφος με το λείψανο μέσα ήταν ακόμα ασύλητος.
PA100165.JPG
PA100166.JPG

Στον τεράστιο σε έκταση αρχαιολογικό χώρου, λεωφορεία μας μετέφεραν από το ένα ερείπιο στο άλλο
PA100167.JPG
PA100168.JPG
 

Attachments

Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

No members online now.

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.205
Μηνύματα
883.761
Μέλη
38.903
Νεότερο μέλος
Akis2002

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom