travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.973
- Likes
- 17.268
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Βρισκόμαστε ακόμα πριν το μέσον του ταξιδιού μας. Συνεχίζουμε:
Την επομένη είχαμε να διανύσουμε απόσταση μόλις 185 χιλιομέτρων από το Valdez μέχρι την περιοχή του Glennallen όπου θα διανυχτερεύαμε. Απόσταση που χωρίς στάση την κάνεις σε δύο ώρες. Την περισσότερη από τη διαδρομή την είχαμε δει δυο μέρες πριν πηγαίνοντας για το Valdez. Ήταν όμορφη και θέλαμε να την ξαναδούμε (να βγάλουμε και κάτι καλές φωτογραφίες λόγω του ήλιου που λέγαμε), αλλά αυτό φυσικά δεν δικαιολογούσε τη μικρή αυτή απόσταση που αφιερώναμε σε μια μέρα. Όχι, ο λόγος ήταν άλλος: θέλαμε (σύμφωνα με το πρόγραμμά μας) να πάμε στο βουνό McCarthy, που ανήκει σε μια περιοχή τεράστια που περιλαμβάνει αρκετά πάρκα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που εκτείνονται μέχρι και τον Καναδά. Όμως το Google Maps έδινε χρόνο με το αυτοκίνητο 4 ώρες, για μια διαδρομή που ήταν 100 χιλιόμετρα χωματόδρομος μέχρι να φτάσεις εκεί. Σκεφτήκαμε ότι αν όντως ήταν τόσο και θέλαμε και άλλο τόσο για να επιτρέψομε, ήταν πολύ. Βάλε και το χρόνο που θα μέναμε εκεί. Γι αυτό το πρωί είπαμε να μην το κάνομε, οπότε πηγαίναμε στο πολύ αργό.
Καθυστερήσαμε όσο μπορούσαμε για να θαυμάσομε ακουμπώντας τον παγετώνα Worthington. Τον είχαμε επισκεφτεί και δυο μέρες πριν αλλά όχι σε αυτό το σημείο. Ήταν υπέροχο. Εγώ νιώθω όταν ακουμπώ τους παγετώνες ότι αγγίζω κάποιο οργανισμό. Πώς ακουμπάς ένα ζώο! Ναι, είναι κρύος, αλλά για σκέψου ότι αυτό που ακουμπάς είναι χιόνι που μάλλον έπεσε κάποιες χιλιάδες χρόνια πριν στην κορφή του βουνού και σιγά-σιγά κατέβηκε κάτω. Και τώρα λιώνει. Θα γίνει νερό! Εντάξει, η μοίρα του αυτή είναι. Κάποια στιγμή νομοτελειακά θα γινόταν. Μόνο που θα γινόταν πολύ αργότερα. Τώρα με την υπερθέρμανση του πλανήτη γίνεται μερικές δεκάδες χρόνια νωρίτερα.
Εδώ τελειώνει ο παγετώνας. Βλέπετε μια τρύπα στη γωνία του: μερικοί έμπαιναν μέσα για λίγα μέτρα. Εμείς δεν το τολμήσαμε.
Στη διαδρομή είδαμε και μια φάρμα με γιακ. Μας έκανε εντύπωση γιατί νομίζαμε πως υπήρχαν μόνο στο Θιβέτ, και σε μεγάλο υψόμετρο. Μπορεί να τα έχουν φέρει από εκεί. Επίσης είχε ενδιαφέρον που είδαμε σε ένα ποτάμι να ψαρεύουν σολομούς.
Προσέξτε το γλάρο:
Να και ο ψαράς:
Έτσι που προχωρούσαμε, πριν το μεσημέρι βρισκόμασταν στο δρόμο που έπρεπε να επιλέξομε: την ερημιά του Glennallen ή την ομορφιά McCarthy. Είπαμε να το ξεκινήσομε και ό,τι γίνει. Ο χωματόδρομος ήταν καλός και σε δυο ώρες είχαμε φτάσει στο ακρότατο σημείο που πήγαινε ιδιώτης. Τέλεια!
Από τη διαδρομή:
Παρκάραμε το αυτοκίνητο και μετά για να φτάσομε στην περιοχή που ήταν το ορυχείο Kennecott έπρεπε να περιμένομε ένα μικρό πουλμανάκι για να μας μεταφέρει. Ήταν μεγάλη καθυστέρηση. Το παλιό Kennecott Mines National Historic Landmark όμως ήταν καταπληκτικό.
Τα μηχανήματα του παλιού ορυχείου:
Από εκεί προχωράς με τα πόδια για πάνω από μισή ώρα και φτάνεις σε ένα σημείο που απολαμβάνεις από κάποια απόσταση τον παγετώνα Kennecott. Αν θες μπορείς να προχωρήσεις το πολύ μισή ακόμα ώρα για να τον περπατήσεις. Δεν το κάναμε γιατί φοβηθήκαμε ότι δεν θα είχαμε χρόνο να προλάβομε το τελευταίο πουλμανάκι για την επιστροφή μας. Όμως ήταν υπέροχο που βλέπαμε σε μια απόσταση στο πλάι του μονοπατιού μαζεμένα μαύρα χώματα σε τεράστια έκταση, ως συνέχεια του παγετώνα και ξαφνικά ανακαλύπτουμε ότι ήταν χώματα πάνω στον παγετώνα που έφτανε ως εκεί.
Αυτά εδώ είναι χώματα με πάγο μαζί:
Εδώ φαίνεται καλύτερα:
Τελικά όσους παγετώνες και να δεις, πάντα βλέπεις και κάτι νέο:
Στην επιστροφή ήμασταν τόσο άνετοι, όχι ως προς το χρόνο αλλά ως προς τη χαρά μας για την ομορφιά που είδαμε, που μας έκαναν και δυο αμερικάνοι ότο στοπ και τους πήραμε σε όλο αυτό το χωματόδρομο. Ήταν τέσσερις με ένα αυτοκίνητο που χάλασε και πήγαιναν αυτοί οι δυο που ήρθαν μαζί μας, 100 τόσα χιλιόμετρα για να πάρουν ένα άλλο αυτοκίνητο και να επιστρέψουν να πάρουν τους άλλους δύο. Το λέω αυτό για να δείξω ότι σε αυτούς τους χωματόδρομους μπορεί να σου τύχει οτιδήποτε και «καλή τύχη». Ευτυχώς εμάς δε μας έτυχε κάτι άσχημο σε όλο το ταξίδι και οδηγήσαμε και σε άλλους κακούς δρόμους. Πάντως το chevrolet ήταν παλληκάρι, έτρεχε σα να ήταν τετρακίνητο. Και δεν έπαθε και τίποτα. Από καμιά πέτρα εννοώ, γιατί μας ήρθε μία στον ουρανό από ένα διερχόμενο δίπλα μας αυτοκίνητο.
Η διανυχτέρευσή μας ήταν σε ένα υπέροχο σπίτι ενός, αφανούς μέσα στο δάσος, χωριού (Copperville κοντά στο Glennallen). Το είχε ένας τύπος που δούλευε σε οργάνωση για την προστασία των δικαιωμάτων των ιθαγενών. Του έκανε εντύπωση που είχα διαβάσει Jared Diamond και μου έκανε εντύπωση που δεν ήξερε τη Naomi Klein. Η διαμονή μας εκεί ήταν η ακριβότερη, μαζί με την τελευταία στο Denali, 140 ευρώ το δίκλινο. Ευτυχώς είχε και ευπρεπέστατο πρωινό.
Μέσα στην Αλάσκα η συνολική διαδρομή που κάναμες φαίνεται εδώ:
Και για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ:
Την επομένη είχαμε να διανύσουμε απόσταση μόλις 185 χιλιομέτρων από το Valdez μέχρι την περιοχή του Glennallen όπου θα διανυχτερεύαμε. Απόσταση που χωρίς στάση την κάνεις σε δύο ώρες. Την περισσότερη από τη διαδρομή την είχαμε δει δυο μέρες πριν πηγαίνοντας για το Valdez. Ήταν όμορφη και θέλαμε να την ξαναδούμε (να βγάλουμε και κάτι καλές φωτογραφίες λόγω του ήλιου που λέγαμε), αλλά αυτό φυσικά δεν δικαιολογούσε τη μικρή αυτή απόσταση που αφιερώναμε σε μια μέρα. Όχι, ο λόγος ήταν άλλος: θέλαμε (σύμφωνα με το πρόγραμμά μας) να πάμε στο βουνό McCarthy, που ανήκει σε μια περιοχή τεράστια που περιλαμβάνει αρκετά πάρκα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που εκτείνονται μέχρι και τον Καναδά. Όμως το Google Maps έδινε χρόνο με το αυτοκίνητο 4 ώρες, για μια διαδρομή που ήταν 100 χιλιόμετρα χωματόδρομος μέχρι να φτάσεις εκεί. Σκεφτήκαμε ότι αν όντως ήταν τόσο και θέλαμε και άλλο τόσο για να επιτρέψομε, ήταν πολύ. Βάλε και το χρόνο που θα μέναμε εκεί. Γι αυτό το πρωί είπαμε να μην το κάνομε, οπότε πηγαίναμε στο πολύ αργό.
Καθυστερήσαμε όσο μπορούσαμε για να θαυμάσομε ακουμπώντας τον παγετώνα Worthington. Τον είχαμε επισκεφτεί και δυο μέρες πριν αλλά όχι σε αυτό το σημείο. Ήταν υπέροχο. Εγώ νιώθω όταν ακουμπώ τους παγετώνες ότι αγγίζω κάποιο οργανισμό. Πώς ακουμπάς ένα ζώο! Ναι, είναι κρύος, αλλά για σκέψου ότι αυτό που ακουμπάς είναι χιόνι που μάλλον έπεσε κάποιες χιλιάδες χρόνια πριν στην κορφή του βουνού και σιγά-σιγά κατέβηκε κάτω. Και τώρα λιώνει. Θα γίνει νερό! Εντάξει, η μοίρα του αυτή είναι. Κάποια στιγμή νομοτελειακά θα γινόταν. Μόνο που θα γινόταν πολύ αργότερα. Τώρα με την υπερθέρμανση του πλανήτη γίνεται μερικές δεκάδες χρόνια νωρίτερα.



Εδώ τελειώνει ο παγετώνας. Βλέπετε μια τρύπα στη γωνία του: μερικοί έμπαιναν μέσα για λίγα μέτρα. Εμείς δεν το τολμήσαμε.


Στη διαδρομή είδαμε και μια φάρμα με γιακ. Μας έκανε εντύπωση γιατί νομίζαμε πως υπήρχαν μόνο στο Θιβέτ, και σε μεγάλο υψόμετρο. Μπορεί να τα έχουν φέρει από εκεί. Επίσης είχε ενδιαφέρον που είδαμε σε ένα ποτάμι να ψαρεύουν σολομούς.


Προσέξτε το γλάρο:

Να και ο ψαράς:

Έτσι που προχωρούσαμε, πριν το μεσημέρι βρισκόμασταν στο δρόμο που έπρεπε να επιλέξομε: την ερημιά του Glennallen ή την ομορφιά McCarthy. Είπαμε να το ξεκινήσομε και ό,τι γίνει. Ο χωματόδρομος ήταν καλός και σε δυο ώρες είχαμε φτάσει στο ακρότατο σημείο που πήγαινε ιδιώτης. Τέλεια!
Από τη διαδρομή:



Παρκάραμε το αυτοκίνητο και μετά για να φτάσομε στην περιοχή που ήταν το ορυχείο Kennecott έπρεπε να περιμένομε ένα μικρό πουλμανάκι για να μας μεταφέρει. Ήταν μεγάλη καθυστέρηση. Το παλιό Kennecott Mines National Historic Landmark όμως ήταν καταπληκτικό.

Τα μηχανήματα του παλιού ορυχείου:

Από εκεί προχωράς με τα πόδια για πάνω από μισή ώρα και φτάνεις σε ένα σημείο που απολαμβάνεις από κάποια απόσταση τον παγετώνα Kennecott. Αν θες μπορείς να προχωρήσεις το πολύ μισή ακόμα ώρα για να τον περπατήσεις. Δεν το κάναμε γιατί φοβηθήκαμε ότι δεν θα είχαμε χρόνο να προλάβομε το τελευταίο πουλμανάκι για την επιστροφή μας. Όμως ήταν υπέροχο που βλέπαμε σε μια απόσταση στο πλάι του μονοπατιού μαζεμένα μαύρα χώματα σε τεράστια έκταση, ως συνέχεια του παγετώνα και ξαφνικά ανακαλύπτουμε ότι ήταν χώματα πάνω στον παγετώνα που έφτανε ως εκεί.
Αυτά εδώ είναι χώματα με πάγο μαζί:

Εδώ φαίνεται καλύτερα:

Τελικά όσους παγετώνες και να δεις, πάντα βλέπεις και κάτι νέο:




Στην επιστροφή ήμασταν τόσο άνετοι, όχι ως προς το χρόνο αλλά ως προς τη χαρά μας για την ομορφιά που είδαμε, που μας έκαναν και δυο αμερικάνοι ότο στοπ και τους πήραμε σε όλο αυτό το χωματόδρομο. Ήταν τέσσερις με ένα αυτοκίνητο που χάλασε και πήγαιναν αυτοί οι δυο που ήρθαν μαζί μας, 100 τόσα χιλιόμετρα για να πάρουν ένα άλλο αυτοκίνητο και να επιστρέψουν να πάρουν τους άλλους δύο. Το λέω αυτό για να δείξω ότι σε αυτούς τους χωματόδρομους μπορεί να σου τύχει οτιδήποτε και «καλή τύχη». Ευτυχώς εμάς δε μας έτυχε κάτι άσχημο σε όλο το ταξίδι και οδηγήσαμε και σε άλλους κακούς δρόμους. Πάντως το chevrolet ήταν παλληκάρι, έτρεχε σα να ήταν τετρακίνητο. Και δεν έπαθε και τίποτα. Από καμιά πέτρα εννοώ, γιατί μας ήρθε μία στον ουρανό από ένα διερχόμενο δίπλα μας αυτοκίνητο.


Η διανυχτέρευσή μας ήταν σε ένα υπέροχο σπίτι ενός, αφανούς μέσα στο δάσος, χωριού (Copperville κοντά στο Glennallen). Το είχε ένας τύπος που δούλευε σε οργάνωση για την προστασία των δικαιωμάτων των ιθαγενών. Του έκανε εντύπωση που είχα διαβάσει Jared Diamond και μου έκανε εντύπωση που δεν ήξερε τη Naomi Klein. Η διαμονή μας εκεί ήταν η ακριβότερη, μαζί με την τελευταία στο Denali, 140 ευρώ το δίκλινο. Ευτυχώς είχε και ευπρεπέστατο πρωινό.

Μέσα στην Αλάσκα η συνολική διαδρομή που κάναμες φαίνεται εδώ:

Και για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ:
