Triplover
Member
- Μηνύματα
- 1.218
- Likes
- 4.211
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Λίγα λόγια για την Νέα Υόρκη
- Βασικές πληροφορίες για το ταξίδι
- Ταξίδι & Άφιξη
- Lower Manhattan (Μέρος α’)
- Liberty Island, Ellis Island & Lower Manhattan (Μέρος β’)
- Lower Manhattan (Μέρος γ’)
- World Trade Center (Μέρος α’)
- World Trade Center (Μέρος β’) & Rockefeller Center
- Upper East Side (Μέρος α’)
- Upper East Side (Μέρος β’), Morningside Heights & Roosevelt Island Tramway
- Midtown (Μέρος α’)
- Tudor City & Midtown East (Μέρος α’)
- Midtown East (Μέρος β’)
- Upper Midtown
- Bryant Park, Times Square & Theater District
- High Line
- Meatpacking District, Chelsea, Greenwich Village & Soho
- Little Italy, Chinatown & Civic Center
- Harlem & Upper West Side
- Βοστόνη - Downtown Crossing, Theater District, Chinatown, Financial District & Waterfront (Μέρος α’)
- Βοστόνη - Waterfront (Μέρος β’) & Downtown
- Βοστόνη - Fenway/Kenmore, Harvard & Mid Cambridge
- Βοστόνη – MIT, East Cambridge & αγώνας ΝΒΑ
- Ουάσιγκτον - Ronald Reagan Airport, Arlington & National Mall (Μέρος α’)
- Ουάσιγκτον - National Mall (Μέρος β’)
- Ουάσιγκτον - National Mall (Μέρος γ’), Penn Quarter, Downtown & Foggy Bottom
- Ουάσιγκτον - National Mall (Μέρος δ’) & Capitol Hill
- Ουάσιγκτον - ΝοΜΑ, Chinatown & Penn Quarter
- Φιλαδέλφεια – 30th Station, Logan Square & Philadelphia Museum of Art (Μέρος α΄)
- Φιλαδέλφεια – Philadelphia Museum of Art & Logan Square (Μέρος β’)
- Φιλαδέλφεια – City Center, Chinatown & Old City
- Hunters Point & Ed Koch Queensboro Bridge
- Upper East Side & Central Park
- Upper West Side, Upper Midtown, MoMA & Astoria
- Civic Center, Brooklyn Bridge & Brooklyn
- Garment District, Flatiron District, Gramercy, East Village, NoHo & Williamsburg
- Jersey Gardens και επιστροφή
- Επίλογος
26 Μαρτίου 2016 – Seaport, Civic Center & Brooklyn
Σήμερα θα ξεκινήσουμε τη μέρα μας με ένα γρήγορο πέρασμα από τη Chinatown για τα τελευταία αναμνηστικά. Οι τιμές στη περιοχή είναι ασυναγώνιστα φθηνότερες από τα καταστήματα γύρω από την Times Square. Επίσης, είναι δεκτικοί σε παζάρια.
Εδώ να σας αναφέρω ένα ενδιαφέρον περιστατικό. Μετά από κάμποσα παζάρια, έτσι, για την τιμή των όπλων περισσότερο, αλλά και για λόγους βελτίωσης των διαπραγματευτικών μου ικανοτήτων, κλείνω τιμή με τον πωλητή του κινέζικου. Δεν ήταν κινέζος. Έμοιαζε με Πακιστανό. Πάω να πληρώσω. Μου λέει 20$ συν tax.
- No tax, του λέω.
- Μα δεν γίνεται ρε φίλε, μου απαντά.
- Όχι απόδειξη, του λέω. Πάρε το 20αρικο και αλέ μπορντού.
Ακόμα και οι μετανάστες στις Η.Π.Α. έχουν μεγαλύτερη φορολογική συνείδηση από εμάς τα λαμόγια.
Bowery Savings Bank (1893-95)
Είναι η πρώτη έδρα της τράπεζας στην οδό Bowery 130. Το νεοκλασικό με τους υπέροχους κορινθιακούς κίονες σχεδιάστηκε από τον Stanford White της McKim, Mead, and White (Washington Arch, Columbia University, Brooklyn Museum, Morgan Library & Museum, Pennsylvania Station, Boston Hotel Buckminster).
Κατευθυνόμαστε προς τη περιοχή του Δημαρχείου και τη Γέφυρα του Μπρούκλιν.
Βρισκόμαστε στη πλατεία του Δημαρχείου. Στο κέντρο της παρακάτω φωτογραφίας βρίσκεται ένας από τους πιο ιστορικούς ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης, το Woolworth Building.
Το Woolworth Building σχεδιάστηκε από τον Cass Gilbert (Custom House, 90 West Street, Supreme Court of the US - DC) και κατασκευάστηκε το 1910-12. Το υπέροχο νεογοτθικό θα ήταν η έδρα των επιχειρήσεων του F. W. Woolworth. Παρέμεινε στην κυριότητα της οικογένειας μέχρι το 1998.
Στα αριστερά είναι το Transportation Building (1927) και δεξιά το 250 Broadway (1962).
Πίσω από το Woolworth Building φαίνεται το επιβλητικό Four Seasons Hotel New York Downtown.
Manhattan Borough President's Office
Στη παρακάτω φωτογραφία βλέπουμε έναν από τους ωραιότερους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης. Κατασκευάστηκε το 2006-10 σε σχέδια του εκκεντρικού Frank Gehry και στεγάζει διαμερίσματα. Στο αριστερό μέρος της φωτογραφίας φαίνεται το Pace University, ένα από τα πολλά ιδιωτικά πανεπιστήμια της πόλης.
New York by Gehry
Συνεχίσαμε με μια βόλτα νότια της γέφυρας και γύρω από τη Fulton St. Βγαίνοντας στη παραλία, η θέα προς το ποτάμι και τη γέφυρα είναι πραγματικά καταπληκτική.
Brooklyn Bridge
Manhattan Bridge
Βολτάροντας στις όχθες του ποταμού και θαυμάζοντας την ομορφιά των γεφυρών της πόλης, σκέφτομαι τη σημασία τους για την ανάπτυξη της πόλης. Η Νέα Υόρκη κάποτε ήταν μόνο το Μανχάταν. Η επέκτασή της ξεκίνησε από την ανέγερση της γέφυρας του Brooklyn. Αυτές οι γέφυρας βελτιώσαν εντυπωσιακά τη συγκοινωνία. Το μανχάταν άρχισε να φουσκώνει, να μεγαλώνει και η Νέα Υόρκη να επεκτείνται μπαίνοντας σε μία νέα εποχή. Βαδίζουμε προς το δημαρχείο για να ανεβούμε στη Brooklyn Bridge.
Murry Bergtraum High School και New York Telephone Company Building
Το κεραμιδί κτήριο στο μπροστινό μέρος της φωτογραφίας είναι το Murry Bergtraum High School.Είναι ένα δημόσιο σχολείο εξειδικευμένο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Πώς είχαμε εμείς τα αθλητικά; Οι Αμερικανοί έχουν σχολεία διοίκησης επιχειρήσεων.
Πίσω από το σχολείο, βρίσκεται αυτό το 32όροφο κτήριο που έχει δεχτεί μεγάλη κριτική για την αισθητική του. Το χαρακτηρίζουν άσχημο. Η Daily Telegraph το έχει κατατάξει ως το 20ο πιο άσχημο κτήριο του κόσμου. Εμένα πάντως μου άρεσε. Κατασκευάστηκε το 1975-76 για λογαριασμό της New York Telephone Company.
Έχουμε ανέβει σε μία από τις πιο ξακουστές γέφυρες του κόσμου.
Επικρατεί το αδιαχώρητο. Πλήθος τουριστών και όχι μόνο.
Ε, μιας και υπάρχουν τόσοι τουρίστες, δεν είναι και λίγοι οι πλανόδιοι πωλητές αναμνηστικών. Μαγνητάκια, κούπες, μπρελόκ. Είχαν τις καλύτερες τιμές από όλα τα μέρη. Εμείς, ωστόσο, τα σουβενίρ μας τα είχαμε αγοράσει.
Η γέφυρα κατασκευάστηκε το 1883 για να ενώσει τους ανεξάρτητους τότε δήμους του Manhattan και του Brooklyn. Ήταν η πρώτη κρεμαστή γέφυρα με ατσάλινα καλώδια. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1869 υπό τα σχέδια του γερμανού μετανάστη John Augustus Roebling. Ο αρχιτέκτονας στάθηκε άτυχος. Σε εργατικό ατύχημα, προσβλήθηκε από τέτανο και πέθανε.
Δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα λουκέτα από τη Brooklyn Bridge
Η επίβλεψη του έργου πέρασε στον 32χρονο υιό του. Η ατυχία χτύπησε την πόρτα του και αυτουνού. Στις δεξαμενές που είχαν δημιουργήσει για να κατεβαίνουν οι εργάτες μέσα στο νερό προκειμένου να σκάψουν τις βάσεις, αναπτύχθηκε μία άγνωστη μέχρι τότε ασθένεια. Οφειλόταν στην υψηλή πίεση. Ο Washington Roebling έμεινε παράλυτος. Ωστόσο, κράτησε την επίβλεψη και βοηθήθηκε από τη μαθηματικό σύζυγό του.
Τα εγκαίνια αυτού του έργου πνοής για την πόλη πραγματοποιήθηκαν παρουσία του προέδρου Chester A. Arthur. Εκείνη την ημέρα διέσχισαν τη γέφυρα 1.800 οχήματα και 150.300 πεζοί. Το κόστος κατασκευής ανήλθε στα $385.554.000 σε σημερινή τιμή και 27 εργάτες έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα.
Παρέμεινε για κάμποσα χρόνια η μακρύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου. Έχει έξι λωρίδες κυκλοφορίας. Η διέλευση σε λεωφορεία απαγορεύεται.
Στο βάθος η Manhattan Bridge
Να και το άγαλμα της Ελευθερίας
Από όποια πλευρά και να κοιτάς, τα μάτια σου δεν χορταίνουν. Τελεία και παύλα, Νέα Υόρκη είσαι έρωτας.
Η Manhattan Bridge κατασκευάστηκε τη πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα, καθώς οι ανάγκες μετακίνησης δεν μπορούσαν να καλυφθούν από τη Brooklyn Bridge.
Ξεχωρίζει το Empire State Building
Η γέφυρα μάς τελειώσε. Θέλουμε να πάμε νότια κατά μήκος της όχθης του East River, αλλά πρέπει να περπατήσουμε δεν ξέρω πόση απόσταση για να βρούμε πρόσβαση. Δεν πειράζει. Θα ξανακάνουμε μάντρα. Αυτή τη φορά σε αυτοκινητόδρομο.
Η θεά των ουρανοξυστών του Manhattan είναι ασυναγώνιστη.
Κάτω από το υπόστεγο και πάνω από το ποταμό είναι γήπεδα μπάσκετ. Να κατεβαίναμε κάτω να θυμόμασταν στα νιάτα μας κάνοντας στα γατάκια μερικά μαθήματα, αλλά δεν είχαμε και πολύ χρόνο.
Κάπου εδώ γίναμε μάρτυρες ενός τραγελαφικού συμβάντος. Δύο αυτοκίνητα πήγαν να τρακάρουν. Ακούμπησαν λιγουλάκι. Ένα ταξί και ένα αμάξι με τρεις γυναίκες. Βγαίνουν έξω οι γυναίκες. Επιτίθενται στον άνδρα. Να τον τραβάνε, να τον στρώχνουν. Τι να κάνει ο τύπος; Του παίρνουν μάλιστα τα κλειδιά του αυτοκινήτου του. Έχει παραλύσει όλη η κυκλοφορία για τρεις τρελές. Ευτυχώς ήρθε άμεσα η αστυνομία και με κόπο πήρε τα κλειδιά του ταξί και έφυγε ο ταρίφας.
Φύγαμε από το παραλιακό μέτωπο με κατεύθυνση το μετρό.
Leverich Towers Hotel (1928)
Αγοράστηκε το 1975 από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά και έκτοτε αποτέλεσε διαμερίσματα για τα μέλη της θρησκευτικής ομάδας.
Μπήκαμε στο μετρό στη στάση Clark St και κατεβήκαμε στη Eastern Parkway Brooklyn Museum.
Brooklyn Museum
Το Brooklyn Museum (https://www.brooklynmuseum.org/) είναι μουσείο τέχνης και διαθέτει συλλογή που φτάνει στα 1,5 εκατ. εκθέματα. Αιγυπτιακές αρχαιότητες, αφρικανικές, ιαπωνικές, όπως επίσης και έργα των Rothko, Monet, Delacroix, Degas κοκ. Άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το 1897. Το υπέροχο νεοκλασικό σχεδιάστηκε από το φημισμένο αρχιτεκτονικό γραφείο McKim, Mead και White. Το αέτωμα δημιουργήθηκε από τον Αμερικανό γλύπτη Daniel Chester French (Lincoln Memorial, Alma Mater Columbia University).
Μεταξύ των αγαλμάτων που βρίσκονται δεξιά της εισόδου, είναι οι μορφές του Αισχύλου, του Σοφοκλή, του Σωκράτη, του Περικλή και του Ηροδότου.
Δεν μπήκαμε στο μουσείο. Χρόνος και διάθεση για κλεισούρα δεν υπήρχε. Θα κάνουμε μία μικρή γύρα προς το Βοτανικό κήπο.
St. Francis de Sales School for the Deaf
Κτήριο του Βοτανικού Κήπου
Ο Βοτανικός Κήπος του Μπρούκλιν (https://www.bbg.org/) ιδρύθηκε το 1910 και προσελκύει περίπου 900.000 επισκέπτες το χρόνο. Μεταξύ αυτώνμ δεν υπήρξαμε εμείς. Λίγο ο περιορισμένος χρόνο, λίγο η είσοδος των 15$.
Brooklyn Public Library
Η Βιβλιοθήκη του Μπρούκλιν (https://www.bklynlibrary.org/) είναι μία από τις μεγαλύτερες της χώρας. Περιλαμβάνει διάφορα κτήρια. Αυτό το είναι το κεντρικό. Ιδρύθηκε το 1896. Το κτήριο κατασκευάστηκε το 1941, μετά από διάφορες τροποποιήσεις των αρχικών αρχιτεκτονικών σχεδίων.
Μπροστά από τη βιβλιοθήκη βρίσκεται η Grand Army Plaza. Στη σημερινή θέση της πλατείας δώθηκε η Μάχη του Long Island (1776), που ήταν η πρώτη μάχη της Αμερικανικής Επανάστασης από τη στιγμή που οι αποικίες ανακήρυξαν την ανεξαρτησία τους από τους Βρετανούς. Δημιουργήθηκε το 1867 ως Prospect Park Plaza. Τα επόμενα χρόνια προστέθηκαν τα υπόλοιπα στοιχεία της πλατείας και το 1926 πήρε το σημερινό του όνομα στην επέτειο των 60 ετών από την ίδρυση της Grand Army of the Republic, μιας ένωσης βετεράνων του Αμερικανικού Εμφυλίου (1861 – 65).
Soldiers' and Sailors' Arch (1889-92)
Η Αψίδα των Στρατιωτών και των Ναυτών είναι αφιερωμένη στους Υπερασπιστές της Ένωσης (Αμερικανικός Εμφύλιος 1861-65). Μεταξύ των αρχιτεκτόνων που συμμετείχαν στο σχεδιασμό της αψίδας ήταν και ο Stanford White της McKim, Mead & White. Η κεντρική φιγούρα είναι η αλληγορική γυναικεία μορφή της φτερωτής Νίκης.
Το συντριβάνι δημιουργήθηκε με δωρεά του Frank Bailey, εξού και το όνομα, σε ανάμνηση της συζύγου του. Οι δύο φιγούρες αναπαριστούν τη Σοφία και την Ευτυχία.
Ο δολοφονημένος πρόεδρος μας παρακινεί να αναρωτηθούμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για την πατρίδα μας, και όχι αυτή για εμάς. Στην Ελλάδα τέτοιες θέσεις θεωρούνται ακροδεξιές τάσεις. Και μιας και μιλάμε για εθνικισμό και άκρα, δείτε τους φασίστες Αμερικανούς.
Αυτή είναι εικόνα από το Barclays Center, την έδρα των Brooklyn Nets. Και στους δύο αγώνες που παρακολουθήσαμε, είδαμε ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου, όπως επίσης και βραβεύσεις βετεράνων, αστυνομικών κτλ. Σε μερικά μέρη του κόσμου η αγάπη προς την πατρίδα θεωρείται αρετή και καλλιεργείται.
Αρκετά με τη γκρίνια μου. Από την πλατεία βαδίσαμε βολτάροντας στο υπέροχο Brooklyn μέχρι την έδρα των Brooklyn Nets, πρώην New Jersey Nets. Σε αυτή την ομάδα πέρασε τα καλύτερα του χρόνια μια από τις μεγαλύτερές μου καψούρες και ένα θρύλος του ΝΒΑ, ο τεράστιος Jason Kidd, τωρινός προπονητής του Γιαννάκη του Αντετοκούμπο.
Οι Nets δεν είναι καμία σοβαρή ομάδα. Βασικά είναι χρόνια μια από τις χειρότερες ομάδες του πρωταθλήματος. Μικρή σημασία είχε όμως. Στα ίδια χάλια ήταν και η άλλη ομάδα της πόλης, οι Knicks. Αλλά η διαφορά τιμής στα εισιτήρια ήταν χαώδης. Άσε που εκείνες τις μέρες επισκέπτονταν τη πόλη οι μετέπειτα πρωταθλητές του Βασιλιά και οι τιμές χτυπούσαν 150$.
Αντίπαλοι των Nets οι Pacers του Paul George. Τον τελευταίο ήθελα να τον παρακολουθήσω. Το κόστος των εισιτηρίων ήταν γύρω στα 30$.
Όπως σας είπα και στο προηγούμενο αγώνα, η λίγκα έχει εξελίξει τις αναμετρήσεις σε γιορτές. Οικογένειες, παιδιά, γυναίκες, καταστήματα, καφετέριες. Ένα πλήρες προϊόν με επίκεντρο το μπάσκετ.
Ο Monta Ellis έτοιμος να βγάλει την ασίστ μετά το Pick & Roll
Δώσε τη μπάλα στον παικταρά
Ήταν ένας πολύ ωραίος αγώνας. Οι γηπεδούχοι κατάφεραν να γυρίσουν τον αγώνα με πρωταγωνιστή τον καλύτερό τους παίκτη Brook Lopez και να πανηγυρίσουν τη νίκη.
Σήμερα θα ξεκινήσουμε τη μέρα μας με ένα γρήγορο πέρασμα από τη Chinatown για τα τελευταία αναμνηστικά. Οι τιμές στη περιοχή είναι ασυναγώνιστα φθηνότερες από τα καταστήματα γύρω από την Times Square. Επίσης, είναι δεκτικοί σε παζάρια.
Εδώ να σας αναφέρω ένα ενδιαφέρον περιστατικό. Μετά από κάμποσα παζάρια, έτσι, για την τιμή των όπλων περισσότερο, αλλά και για λόγους βελτίωσης των διαπραγματευτικών μου ικανοτήτων, κλείνω τιμή με τον πωλητή του κινέζικου. Δεν ήταν κινέζος. Έμοιαζε με Πακιστανό. Πάω να πληρώσω. Μου λέει 20$ συν tax.
- No tax, του λέω.
- Μα δεν γίνεται ρε φίλε, μου απαντά.
- Όχι απόδειξη, του λέω. Πάρε το 20αρικο και αλέ μπορντού.
Ακόμα και οι μετανάστες στις Η.Π.Α. έχουν μεγαλύτερη φορολογική συνείδηση από εμάς τα λαμόγια.
Bowery Savings Bank (1893-95)
Είναι η πρώτη έδρα της τράπεζας στην οδό Bowery 130. Το νεοκλασικό με τους υπέροχους κορινθιακούς κίονες σχεδιάστηκε από τον Stanford White της McKim, Mead, and White (Washington Arch, Columbia University, Brooklyn Museum, Morgan Library & Museum, Pennsylvania Station, Boston Hotel Buckminster).
Κατευθυνόμαστε προς τη περιοχή του Δημαρχείου και τη Γέφυρα του Μπρούκλιν.
Βρισκόμαστε στη πλατεία του Δημαρχείου. Στο κέντρο της παρακάτω φωτογραφίας βρίσκεται ένας από τους πιο ιστορικούς ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης, το Woolworth Building.
Το Woolworth Building σχεδιάστηκε από τον Cass Gilbert (Custom House, 90 West Street, Supreme Court of the US - DC) και κατασκευάστηκε το 1910-12. Το υπέροχο νεογοτθικό θα ήταν η έδρα των επιχειρήσεων του F. W. Woolworth. Παρέμεινε στην κυριότητα της οικογένειας μέχρι το 1998.
Στα αριστερά είναι το Transportation Building (1927) και δεξιά το 250 Broadway (1962).
Πίσω από το Woolworth Building φαίνεται το επιβλητικό Four Seasons Hotel New York Downtown.
Manhattan Borough President's Office
Στη παρακάτω φωτογραφία βλέπουμε έναν από τους ωραιότερους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης. Κατασκευάστηκε το 2006-10 σε σχέδια του εκκεντρικού Frank Gehry και στεγάζει διαμερίσματα. Στο αριστερό μέρος της φωτογραφίας φαίνεται το Pace University, ένα από τα πολλά ιδιωτικά πανεπιστήμια της πόλης.
New York by Gehry
Συνεχίσαμε με μια βόλτα νότια της γέφυρας και γύρω από τη Fulton St. Βγαίνοντας στη παραλία, η θέα προς το ποτάμι και τη γέφυρα είναι πραγματικά καταπληκτική.
Brooklyn Bridge
Manhattan Bridge
Βολτάροντας στις όχθες του ποταμού και θαυμάζοντας την ομορφιά των γεφυρών της πόλης, σκέφτομαι τη σημασία τους για την ανάπτυξη της πόλης. Η Νέα Υόρκη κάποτε ήταν μόνο το Μανχάταν. Η επέκτασή της ξεκίνησε από την ανέγερση της γέφυρας του Brooklyn. Αυτές οι γέφυρας βελτιώσαν εντυπωσιακά τη συγκοινωνία. Το μανχάταν άρχισε να φουσκώνει, να μεγαλώνει και η Νέα Υόρκη να επεκτείνται μπαίνοντας σε μία νέα εποχή. Βαδίζουμε προς το δημαρχείο για να ανεβούμε στη Brooklyn Bridge.
Murry Bergtraum High School και New York Telephone Company Building
Το κεραμιδί κτήριο στο μπροστινό μέρος της φωτογραφίας είναι το Murry Bergtraum High School.Είναι ένα δημόσιο σχολείο εξειδικευμένο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Πώς είχαμε εμείς τα αθλητικά; Οι Αμερικανοί έχουν σχολεία διοίκησης επιχειρήσεων.
Πίσω από το σχολείο, βρίσκεται αυτό το 32όροφο κτήριο που έχει δεχτεί μεγάλη κριτική για την αισθητική του. Το χαρακτηρίζουν άσχημο. Η Daily Telegraph το έχει κατατάξει ως το 20ο πιο άσχημο κτήριο του κόσμου. Εμένα πάντως μου άρεσε. Κατασκευάστηκε το 1975-76 για λογαριασμό της New York Telephone Company.
Έχουμε ανέβει σε μία από τις πιο ξακουστές γέφυρες του κόσμου.
Επικρατεί το αδιαχώρητο. Πλήθος τουριστών και όχι μόνο.
Ε, μιας και υπάρχουν τόσοι τουρίστες, δεν είναι και λίγοι οι πλανόδιοι πωλητές αναμνηστικών. Μαγνητάκια, κούπες, μπρελόκ. Είχαν τις καλύτερες τιμές από όλα τα μέρη. Εμείς, ωστόσο, τα σουβενίρ μας τα είχαμε αγοράσει.
Η γέφυρα κατασκευάστηκε το 1883 για να ενώσει τους ανεξάρτητους τότε δήμους του Manhattan και του Brooklyn. Ήταν η πρώτη κρεμαστή γέφυρα με ατσάλινα καλώδια. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1869 υπό τα σχέδια του γερμανού μετανάστη John Augustus Roebling. Ο αρχιτέκτονας στάθηκε άτυχος. Σε εργατικό ατύχημα, προσβλήθηκε από τέτανο και πέθανε.
Δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα λουκέτα από τη Brooklyn Bridge
Η επίβλεψη του έργου πέρασε στον 32χρονο υιό του. Η ατυχία χτύπησε την πόρτα του και αυτουνού. Στις δεξαμενές που είχαν δημιουργήσει για να κατεβαίνουν οι εργάτες μέσα στο νερό προκειμένου να σκάψουν τις βάσεις, αναπτύχθηκε μία άγνωστη μέχρι τότε ασθένεια. Οφειλόταν στην υψηλή πίεση. Ο Washington Roebling έμεινε παράλυτος. Ωστόσο, κράτησε την επίβλεψη και βοηθήθηκε από τη μαθηματικό σύζυγό του.
Τα εγκαίνια αυτού του έργου πνοής για την πόλη πραγματοποιήθηκαν παρουσία του προέδρου Chester A. Arthur. Εκείνη την ημέρα διέσχισαν τη γέφυρα 1.800 οχήματα και 150.300 πεζοί. Το κόστος κατασκευής ανήλθε στα $385.554.000 σε σημερινή τιμή και 27 εργάτες έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα.
Παρέμεινε για κάμποσα χρόνια η μακρύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου. Έχει έξι λωρίδες κυκλοφορίας. Η διέλευση σε λεωφορεία απαγορεύεται.
Στο βάθος η Manhattan Bridge
Να και το άγαλμα της Ελευθερίας
Από όποια πλευρά και να κοιτάς, τα μάτια σου δεν χορταίνουν. Τελεία και παύλα, Νέα Υόρκη είσαι έρωτας.
Η Manhattan Bridge κατασκευάστηκε τη πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα, καθώς οι ανάγκες μετακίνησης δεν μπορούσαν να καλυφθούν από τη Brooklyn Bridge.
Ξεχωρίζει το Empire State Building
Η γέφυρα μάς τελειώσε. Θέλουμε να πάμε νότια κατά μήκος της όχθης του East River, αλλά πρέπει να περπατήσουμε δεν ξέρω πόση απόσταση για να βρούμε πρόσβαση. Δεν πειράζει. Θα ξανακάνουμε μάντρα. Αυτή τη φορά σε αυτοκινητόδρομο.
Η θεά των ουρανοξυστών του Manhattan είναι ασυναγώνιστη.
Κάτω από το υπόστεγο και πάνω από το ποταμό είναι γήπεδα μπάσκετ. Να κατεβαίναμε κάτω να θυμόμασταν στα νιάτα μας κάνοντας στα γατάκια μερικά μαθήματα, αλλά δεν είχαμε και πολύ χρόνο.
Κάπου εδώ γίναμε μάρτυρες ενός τραγελαφικού συμβάντος. Δύο αυτοκίνητα πήγαν να τρακάρουν. Ακούμπησαν λιγουλάκι. Ένα ταξί και ένα αμάξι με τρεις γυναίκες. Βγαίνουν έξω οι γυναίκες. Επιτίθενται στον άνδρα. Να τον τραβάνε, να τον στρώχνουν. Τι να κάνει ο τύπος; Του παίρνουν μάλιστα τα κλειδιά του αυτοκινήτου του. Έχει παραλύσει όλη η κυκλοφορία για τρεις τρελές. Ευτυχώς ήρθε άμεσα η αστυνομία και με κόπο πήρε τα κλειδιά του ταξί και έφυγε ο ταρίφας.
Φύγαμε από το παραλιακό μέτωπο με κατεύθυνση το μετρό.
Leverich Towers Hotel (1928)
Αγοράστηκε το 1975 από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά και έκτοτε αποτέλεσε διαμερίσματα για τα μέλη της θρησκευτικής ομάδας.
Μπήκαμε στο μετρό στη στάση Clark St και κατεβήκαμε στη Eastern Parkway Brooklyn Museum.
Brooklyn Museum
Το Brooklyn Museum (https://www.brooklynmuseum.org/) είναι μουσείο τέχνης και διαθέτει συλλογή που φτάνει στα 1,5 εκατ. εκθέματα. Αιγυπτιακές αρχαιότητες, αφρικανικές, ιαπωνικές, όπως επίσης και έργα των Rothko, Monet, Delacroix, Degas κοκ. Άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το 1897. Το υπέροχο νεοκλασικό σχεδιάστηκε από το φημισμένο αρχιτεκτονικό γραφείο McKim, Mead και White. Το αέτωμα δημιουργήθηκε από τον Αμερικανό γλύπτη Daniel Chester French (Lincoln Memorial, Alma Mater Columbia University).
Μεταξύ των αγαλμάτων που βρίσκονται δεξιά της εισόδου, είναι οι μορφές του Αισχύλου, του Σοφοκλή, του Σωκράτη, του Περικλή και του Ηροδότου.
Δεν μπήκαμε στο μουσείο. Χρόνος και διάθεση για κλεισούρα δεν υπήρχε. Θα κάνουμε μία μικρή γύρα προς το Βοτανικό κήπο.
St. Francis de Sales School for the Deaf
Κτήριο του Βοτανικού Κήπου
Ο Βοτανικός Κήπος του Μπρούκλιν (https://www.bbg.org/) ιδρύθηκε το 1910 και προσελκύει περίπου 900.000 επισκέπτες το χρόνο. Μεταξύ αυτώνμ δεν υπήρξαμε εμείς. Λίγο ο περιορισμένος χρόνο, λίγο η είσοδος των 15$.
Brooklyn Public Library
Η Βιβλιοθήκη του Μπρούκλιν (https://www.bklynlibrary.org/) είναι μία από τις μεγαλύτερες της χώρας. Περιλαμβάνει διάφορα κτήρια. Αυτό το είναι το κεντρικό. Ιδρύθηκε το 1896. Το κτήριο κατασκευάστηκε το 1941, μετά από διάφορες τροποποιήσεις των αρχικών αρχιτεκτονικών σχεδίων.
Μπροστά από τη βιβλιοθήκη βρίσκεται η Grand Army Plaza. Στη σημερινή θέση της πλατείας δώθηκε η Μάχη του Long Island (1776), που ήταν η πρώτη μάχη της Αμερικανικής Επανάστασης από τη στιγμή που οι αποικίες ανακήρυξαν την ανεξαρτησία τους από τους Βρετανούς. Δημιουργήθηκε το 1867 ως Prospect Park Plaza. Τα επόμενα χρόνια προστέθηκαν τα υπόλοιπα στοιχεία της πλατείας και το 1926 πήρε το σημερινό του όνομα στην επέτειο των 60 ετών από την ίδρυση της Grand Army of the Republic, μιας ένωσης βετεράνων του Αμερικανικού Εμφυλίου (1861 – 65).
Soldiers' and Sailors' Arch (1889-92)
Η Αψίδα των Στρατιωτών και των Ναυτών είναι αφιερωμένη στους Υπερασπιστές της Ένωσης (Αμερικανικός Εμφύλιος 1861-65). Μεταξύ των αρχιτεκτόνων που συμμετείχαν στο σχεδιασμό της αψίδας ήταν και ο Stanford White της McKim, Mead & White. Η κεντρική φιγούρα είναι η αλληγορική γυναικεία μορφή της φτερωτής Νίκης.
Το συντριβάνι δημιουργήθηκε με δωρεά του Frank Bailey, εξού και το όνομα, σε ανάμνηση της συζύγου του. Οι δύο φιγούρες αναπαριστούν τη Σοφία και την Ευτυχία.
Ο δολοφονημένος πρόεδρος μας παρακινεί να αναρωτηθούμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για την πατρίδα μας, και όχι αυτή για εμάς. Στην Ελλάδα τέτοιες θέσεις θεωρούνται ακροδεξιές τάσεις. Και μιας και μιλάμε για εθνικισμό και άκρα, δείτε τους φασίστες Αμερικανούς.
Αυτή είναι εικόνα από το Barclays Center, την έδρα των Brooklyn Nets. Και στους δύο αγώνες που παρακολουθήσαμε, είδαμε ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου, όπως επίσης και βραβεύσεις βετεράνων, αστυνομικών κτλ. Σε μερικά μέρη του κόσμου η αγάπη προς την πατρίδα θεωρείται αρετή και καλλιεργείται.
Αρκετά με τη γκρίνια μου. Από την πλατεία βαδίσαμε βολτάροντας στο υπέροχο Brooklyn μέχρι την έδρα των Brooklyn Nets, πρώην New Jersey Nets. Σε αυτή την ομάδα πέρασε τα καλύτερα του χρόνια μια από τις μεγαλύτερές μου καψούρες και ένα θρύλος του ΝΒΑ, ο τεράστιος Jason Kidd, τωρινός προπονητής του Γιαννάκη του Αντετοκούμπο.
Οι Nets δεν είναι καμία σοβαρή ομάδα. Βασικά είναι χρόνια μια από τις χειρότερες ομάδες του πρωταθλήματος. Μικρή σημασία είχε όμως. Στα ίδια χάλια ήταν και η άλλη ομάδα της πόλης, οι Knicks. Αλλά η διαφορά τιμής στα εισιτήρια ήταν χαώδης. Άσε που εκείνες τις μέρες επισκέπτονταν τη πόλη οι μετέπειτα πρωταθλητές του Βασιλιά και οι τιμές χτυπούσαν 150$.
Αντίπαλοι των Nets οι Pacers του Paul George. Τον τελευταίο ήθελα να τον παρακολουθήσω. Το κόστος των εισιτηρίων ήταν γύρω στα 30$.
Όπως σας είπα και στο προηγούμενο αγώνα, η λίγκα έχει εξελίξει τις αναμετρήσεις σε γιορτές. Οικογένειες, παιδιά, γυναίκες, καταστήματα, καφετέριες. Ένα πλήρες προϊόν με επίκεντρο το μπάσκετ.
Ο Monta Ellis έτοιμος να βγάλει την ασίστ μετά το Pick & Roll
Δώσε τη μπάλα στον παικταρά
Ήταν ένας πολύ ωραίος αγώνας. Οι γηπεδούχοι κατάφεραν να γυρίσουν τον αγώνα με πρωταγωνιστή τον καλύτερό τους παίκτη Brook Lopez και να πανηγυρίσουν τη νίκη.