mikrh tsopana
Member
- Μηνύματα
- 1.794
- Likes
- 8.438
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
- Ταξίδι-Όνειρο
- θα το αποφασίσω αύριο
Τίτλος: The forest
Όταν φτάσαμε στο Zugdidi, θα ‘ταν δε θα ‘ταν 6.30 το πρωί, μονομιάς ξεκινήσαμε τα παζάρια με τα βανάκια που περίμεναν σα τα κοράκια έξω από το σταθμό. Αυτή τη φορά σταθήκαμε τυχεροί: κάτι που είχαμε μάθει πλέον να διαπραγματευόμαστε καλύτερα και από κάποιον διπλωμάτη, κάτι που ήμασταν αρκετοί για τα δεδομένα τους και όπως και να το κάνουμε ισχύει το «η ισχύς εν τη ενώσει» ίσως πάλι να έπαιξε ρόλο που ο οδηγός είχε βρει 2-3 ακόμη θειές που είχαν κατέβει στο μεγαλοχώρι να πάρουν ψωμί και έπρεπε να φύγει ήδη οπότε του πέσαμε λουκουμάκι, το θέμα είναι εν τέλει ότι τη διαδρομή την κάναμε κοψοχρονιά.
Ό,τι δίνεις παίρνεις όμως και για να το εξηγήσω λίγο καλύτερα, όπως κάναμε εμείς τη διαδρομή κοψοχρονιά, έτσι μάλλον και οι αρμόδιες αρχές/υπεύθυνοι έκαναν το δρόμο κοψοχρονιά. Όχι, η Γεωργία δε σταμάτησε ποτέ να μας εκπλήσσει! Δε χρειαζόταν η θεότρελη οδήγηση, ήταν ήδη θεότρελος ο δρόμος, με τις στροφές, το χιόνι και τα θεσπέσια-από μακριά πάντα- γκρεμούρια να φροντίζουν να κρατούν την αδρεναλίνη μας στα ύψη. Άλλοι κάνουν extreme σπορ εμείς απλά παίρνουμε μαρσρούτκα στη Γεωργία! Αποκορύφωμα της όλης διαδρομής ήταν το εξής γεγονός, το οποίο ακόμη και σήμερα το διηγούμαι με την ίδια ειλικρινή έκπληξη που το έζησα εκείνη την ωραία απριλιάτικη πρωία: πλησιάζοντας τη Μέστια, υπάρχει μία σήραγγα η οποία δεν είναι παρα μία τρύπα στο βουνό. Κυριολεκτικά. Δεν είναι ούτε ενισχυμένη ούτε προστατευμένη ούτε τίποτα. Το μήκος της ας πούμε σήραγγας είναι υπερβολικά μικρό, η έλλειψη φωτισμού σε συνδυασμό με τα κομμάτια βράχου να κρέμονται στην οροφή της σήραγγας και η μικρή μπάρα από το νερό που στάζει από πάνω κάνουν την εμπειρία μοναδική. Έχετε διασχίσει ποτέ σταλαχτίτες και σταλαγμίτες με τροχοφόρο; Ούτε εμείς μέχρι εκείνη τη μέρα!
Κατα τα άλλα, τα βουνά που ορθωνόταν μπροστά μας και που όσο τα πλησιάζαμε τόσο απομακρυνόταν σε κάθε στροφή για να εμφανιστούν πιο κοντά στην επόμενη, έκαναν τη διαδρομή κάπως πιο ευχάριστη και μας έκαναν να ανυπομονούμε να φτάσουμε στον προορισμό. Το μέρος όπου θα μείνουμε το κλείσαμε μέσω booking, ήταν στην ουσία όμως το σπίτι μιας γεωργιανής γιαγιάς, το οποίο είχε πολλά δωμάτια και χρησιμοποιούνταν για αυτό το σκοπό. Απ’ότι καταλάβαμε όλοι πάνω κάτω σ’αυτό το μικρό χωριό νοικιαζαν τα δωμάτιά τους με τον ίδιο τρόπο. Γενικά, το χωριό είναι από τα πιο τουριστικά μέρη της Γεωργίας καθώς σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται μία πίστα σκι και το βουνό Έλμπρους, το οποίο είναι ιδιαιτέρως δημοφιλές στους ορειβάτες. Το εν λόγω βουνό αποτελεί την υψηλότερη ευρωπαϊκή κορυφή και ανήκει στη Ρωσία.
Τα δωμάτιά μας ήταν δύο, ένα με 4 κρεβάτια και ένα με 3. Ήμουν αποφασισμένη να μην πάω με το ζεύγος, για το καλό όλων μας. Έτσι έσπευσα να διαλέξω το δωμάτιο με τα 4 κρεβάτια, με τη λογική ότι ακόμη κι αν η γκαντεμιά δεν πέθανε στις ράγες του τρένου, τουλάχιστον θα ζούσα αυτό το Γολγοθά με ακόμη ένα μέλος. Τελικά το ζεύγος πήρε το δωμάτιο με τα 3 κρεβάτια και ο άτυχος Λ. ήταν αυτός για τον οποίο χτύπησε η καμπάνα.
Αφήσαμε τα πράγματα και πήγαμε στην πιο κοντινή καφετέρια για πρωινό. Η μέρα κύλησε ήρεμα με βόλτες στο χωριό και τα απογευματινά μας ψώνια πριν να κλείσουν τα παντοπωλεία, πρώτον γιατί έκλειναν νωρίς και δεύτερον γιατί η επόμενη μέρα ήταν η πιο σημαντική του ταξιδιού: η μέρα της ανάβασης στις αλπικές λίμνες Koruldi στο όρος Ushba.
Επειδή το βράδυ χιόνιζε και η μέρα ήταν ιδιαιτέρως μικρή, συμφωνήσαμε να ξεκινήσουμε στις 6.30 το πρωί. Μόνο που μια έκπληξη μας περίμενε, όταν ξυπνήσαμε το χωριό ήταν ντυμένο στα λευκά και δε σταματούσε να χιονίζει. Ξεκινήσαμε με το φόβο ότι δε θα φτάσουμε στον προορισμό, μιας και κανείς μας δεν είχε φέρει εξοπλισμό για χιόνι. Όχι ότι και κανείς μας είχε δηλαδή. Σε καλύτερη μοίρα ήταν ο Κ. του ζευγαριού που είχε γκέτες και η Α. με τα ημιακαμπτα μποτάκια της νορβηγής γιαγιάς της.
Η διαδρομή δεν κρατάει ούτε στην αρχή τα προσχήματα, θέτοντας μια ανηφοράρα δίχως τέλος ως το πρώτο δύσκολο κομμάτι. Η πρωινή ομίχλη που μας περιτριγύριζε ήταν παραδόξως σύμμαχος μιας και ήταν τόση όση, κρύβοντας επιμελώς τον γκρεμό που υπήρχε στα δεξιά μας, αφήνοντάς μας όμως να βλέπουμε αρκετά καθαρά μπροστά μας ώστε να προχωρούμε με ασφάλεια. 14 ανθρώπινα και 4 σκυλίσια πόδια μες στο χιόνι, που όλο και γινόταν πιο βαθύ. Χιόνι σαθρό, απάτητο και στα δεξιά ο γκρεμός συνεχιζόταν. Σε κάποια στιγμή το χιόνι είχε γίνει αρκετά βαθύ και η διαδρομή αρκετά τρομακτική για να συνεχίσουμε, έτσι χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, τα κορίτσα και τα αγόρια της παρέας. Εμείς γυρίσαμε πίσω, αυτοί συνέχισαν. Ήταν περίπου 10 όταν φτάσαμε στο χωριό. Στο γυρισμό ή ομίχλη είχε εξαφανιστεί αφήνοντας σε κοινή θέα τόσο τον γκρεμό όσο και το χωριό.
Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε σε νέα διαδρομή, πιο ασφαλή για τα δεδομένα μας. Το χωριό, όπως ανέφερα και πριν, είναι αρκετά τουριστικό και ξέρει καλά τι κάνει. Έτσι, σε κεντρικό σημείο πινακίδες δείχνουν στους ταξιδιώτες τις διαδρομές που μπορούν να ακολουθήσουν. Αφού κάναμε επισκεφτήκαμε το νεκροταφείο του χωριού, αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τη διαδρομή στον παγετώνα Chalaadi, η οποία ήταν σχεδόν μηδαμινή υψομετρικά, ωστόσο το χιόνι που συνέχιζε να αναπαράγεται σαν τα κουνέλια, την έκανε αρκετά πιο δύσκολη. Τα πόδια μας, εκτός από της Α., ήταν μούσκεμα και η αλλαγή κάλτσας δεν έκανε και πολλά. Στην τελική πλέον ήταν σαν ξύλα και δεν τα νιώθαμε.
Για να φτάσουμε στο σημείο, έπρεπε να περάσουμε από μία μικρή, κρεμαστή, ξύλινη γέφυρα και να σκαρφαλώσουμε στο χιονισμένο κάγκελο για να ξεκινήσουμε τη μικρή ανάβαση. Με το βουνό στα αριστερά μας, μας χώριζε ένας μικρός ποταμός. Μικρές χιονοστιβάδες κατέληγαν στον ποταμό αυτόν, κάνοντας το ταξίδι ακόμη πιο ενδιαφέρον. Με την action camera κατέγραψα μικρές στιγμές της διαδρομής, δυστυχώς όμως δε συγκρίνεται τίποτα με την πραγματικότητα. Όταν ήμασταν στο μικρό δασάκι, ξεκίνησε να χιονίζει πολύ έντονα. Ήμασταν 4 και ένας άκυρος τύπος που μας ακολουθούσε. Και όπως φαντάζεστε, η παράνοια δεν άργησε να ξεκινήσει. Κάτι η προοπτική της πολύ βαριάς χιονόπτωσης στο δάσος, κάτι ο τρελός που έβγαζε άναρθρες κραυγές, έμενε πολύ πίσω μας για να μας προσπεράσει τρέχοντας και να σταματήσει να φάει λίγο χιόνι, ε δε θέλει και πολύ. Εν τέλει φτάσαμε στον προορισμό για να αποδεχτούμε για ακόμη μία φορά την καβαφική αλήθεια περί ταξιδίου και λοιπών διαδρομών. Φωτογραφίες τράβηξα κυρίως με το κινητό, το οποίο έχει δική του προσωπικότητα και δε θέλει να τις μοιραστεί μαζί μας, τράβηξα όμως και καμπόσες με τη φωτογραφική.
Ο γυρισμός ήταν πιο σύντομος και το χιόνι είχε αρχίσει να πέφτει με πιο αργό ρυθμό πια. Ενώ απείχαμε περίπου μία ώρα με τα πόδια, ένα τζιπάκι σταμάτησε δίπλα μου.
-Μέστια;
Ο οδηγός έκανε θετικό νεύμα. Μπήκαμε μέσα και σε 10 λεπτά ήμασταν στο χωριό. Η ώρα ήταν 8 το βράδυ και οι άλλοι ακόμη να εμφανιστούν. Είχαμε αρχίσει να ανησυχούμε όταν εμφανίστηκαν βρεγμένοι ως το κόκκαλο. Δεν κατάφεραν να φτάσουν στις λίμνες μιας και από ένα σημείο και μετά το χιόνι έφτανε το ένα μέτρο, έφτασαν όμως μέχρι κάποιο σημείο με ωραία θέα. Ανταλλάζοντας απόψεις, εμπειρίες και φωτογραφίες συμφώνησαν ότι η δική μας διαδρομή ήταν πιο όμορφη. Όχι ότι είχε σημασία βέβαια απλά για την ιστορία. Λίγο φαγητό, μια μπύρα και η νύχτα εκείνη τη μέρα έπεσε αρκετά νωρίς καθώς ήμασταν πραγματικά πολύ κουρασμένοι.
Όταν φτάσαμε στο Zugdidi, θα ‘ταν δε θα ‘ταν 6.30 το πρωί, μονομιάς ξεκινήσαμε τα παζάρια με τα βανάκια που περίμεναν σα τα κοράκια έξω από το σταθμό. Αυτή τη φορά σταθήκαμε τυχεροί: κάτι που είχαμε μάθει πλέον να διαπραγματευόμαστε καλύτερα και από κάποιον διπλωμάτη, κάτι που ήμασταν αρκετοί για τα δεδομένα τους και όπως και να το κάνουμε ισχύει το «η ισχύς εν τη ενώσει» ίσως πάλι να έπαιξε ρόλο που ο οδηγός είχε βρει 2-3 ακόμη θειές που είχαν κατέβει στο μεγαλοχώρι να πάρουν ψωμί και έπρεπε να φύγει ήδη οπότε του πέσαμε λουκουμάκι, το θέμα είναι εν τέλει ότι τη διαδρομή την κάναμε κοψοχρονιά.
Ό,τι δίνεις παίρνεις όμως και για να το εξηγήσω λίγο καλύτερα, όπως κάναμε εμείς τη διαδρομή κοψοχρονιά, έτσι μάλλον και οι αρμόδιες αρχές/υπεύθυνοι έκαναν το δρόμο κοψοχρονιά. Όχι, η Γεωργία δε σταμάτησε ποτέ να μας εκπλήσσει! Δε χρειαζόταν η θεότρελη οδήγηση, ήταν ήδη θεότρελος ο δρόμος, με τις στροφές, το χιόνι και τα θεσπέσια-από μακριά πάντα- γκρεμούρια να φροντίζουν να κρατούν την αδρεναλίνη μας στα ύψη. Άλλοι κάνουν extreme σπορ εμείς απλά παίρνουμε μαρσρούτκα στη Γεωργία! Αποκορύφωμα της όλης διαδρομής ήταν το εξής γεγονός, το οποίο ακόμη και σήμερα το διηγούμαι με την ίδια ειλικρινή έκπληξη που το έζησα εκείνη την ωραία απριλιάτικη πρωία: πλησιάζοντας τη Μέστια, υπάρχει μία σήραγγα η οποία δεν είναι παρα μία τρύπα στο βουνό. Κυριολεκτικά. Δεν είναι ούτε ενισχυμένη ούτε προστατευμένη ούτε τίποτα. Το μήκος της ας πούμε σήραγγας είναι υπερβολικά μικρό, η έλλειψη φωτισμού σε συνδυασμό με τα κομμάτια βράχου να κρέμονται στην οροφή της σήραγγας και η μικρή μπάρα από το νερό που στάζει από πάνω κάνουν την εμπειρία μοναδική. Έχετε διασχίσει ποτέ σταλαχτίτες και σταλαγμίτες με τροχοφόρο; Ούτε εμείς μέχρι εκείνη τη μέρα!
Κατα τα άλλα, τα βουνά που ορθωνόταν μπροστά μας και που όσο τα πλησιάζαμε τόσο απομακρυνόταν σε κάθε στροφή για να εμφανιστούν πιο κοντά στην επόμενη, έκαναν τη διαδρομή κάπως πιο ευχάριστη και μας έκαναν να ανυπομονούμε να φτάσουμε στον προορισμό. Το μέρος όπου θα μείνουμε το κλείσαμε μέσω booking, ήταν στην ουσία όμως το σπίτι μιας γεωργιανής γιαγιάς, το οποίο είχε πολλά δωμάτια και χρησιμοποιούνταν για αυτό το σκοπό. Απ’ότι καταλάβαμε όλοι πάνω κάτω σ’αυτό το μικρό χωριό νοικιαζαν τα δωμάτιά τους με τον ίδιο τρόπο. Γενικά, το χωριό είναι από τα πιο τουριστικά μέρη της Γεωργίας καθώς σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται μία πίστα σκι και το βουνό Έλμπρους, το οποίο είναι ιδιαιτέρως δημοφιλές στους ορειβάτες. Το εν λόγω βουνό αποτελεί την υψηλότερη ευρωπαϊκή κορυφή και ανήκει στη Ρωσία.

Τα δωμάτιά μας ήταν δύο, ένα με 4 κρεβάτια και ένα με 3. Ήμουν αποφασισμένη να μην πάω με το ζεύγος, για το καλό όλων μας. Έτσι έσπευσα να διαλέξω το δωμάτιο με τα 4 κρεβάτια, με τη λογική ότι ακόμη κι αν η γκαντεμιά δεν πέθανε στις ράγες του τρένου, τουλάχιστον θα ζούσα αυτό το Γολγοθά με ακόμη ένα μέλος. Τελικά το ζεύγος πήρε το δωμάτιο με τα 3 κρεβάτια και ο άτυχος Λ. ήταν αυτός για τον οποίο χτύπησε η καμπάνα.
Αφήσαμε τα πράγματα και πήγαμε στην πιο κοντινή καφετέρια για πρωινό. Η μέρα κύλησε ήρεμα με βόλτες στο χωριό και τα απογευματινά μας ψώνια πριν να κλείσουν τα παντοπωλεία, πρώτον γιατί έκλειναν νωρίς και δεύτερον γιατί η επόμενη μέρα ήταν η πιο σημαντική του ταξιδιού: η μέρα της ανάβασης στις αλπικές λίμνες Koruldi στο όρος Ushba.





Επειδή το βράδυ χιόνιζε και η μέρα ήταν ιδιαιτέρως μικρή, συμφωνήσαμε να ξεκινήσουμε στις 6.30 το πρωί. Μόνο που μια έκπληξη μας περίμενε, όταν ξυπνήσαμε το χωριό ήταν ντυμένο στα λευκά και δε σταματούσε να χιονίζει. Ξεκινήσαμε με το φόβο ότι δε θα φτάσουμε στον προορισμό, μιας και κανείς μας δεν είχε φέρει εξοπλισμό για χιόνι. Όχι ότι και κανείς μας είχε δηλαδή. Σε καλύτερη μοίρα ήταν ο Κ. του ζευγαριού που είχε γκέτες και η Α. με τα ημιακαμπτα μποτάκια της νορβηγής γιαγιάς της.
Η διαδρομή δεν κρατάει ούτε στην αρχή τα προσχήματα, θέτοντας μια ανηφοράρα δίχως τέλος ως το πρώτο δύσκολο κομμάτι. Η πρωινή ομίχλη που μας περιτριγύριζε ήταν παραδόξως σύμμαχος μιας και ήταν τόση όση, κρύβοντας επιμελώς τον γκρεμό που υπήρχε στα δεξιά μας, αφήνοντάς μας όμως να βλέπουμε αρκετά καθαρά μπροστά μας ώστε να προχωρούμε με ασφάλεια. 14 ανθρώπινα και 4 σκυλίσια πόδια μες στο χιόνι, που όλο και γινόταν πιο βαθύ. Χιόνι σαθρό, απάτητο και στα δεξιά ο γκρεμός συνεχιζόταν. Σε κάποια στιγμή το χιόνι είχε γίνει αρκετά βαθύ και η διαδρομή αρκετά τρομακτική για να συνεχίσουμε, έτσι χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, τα κορίτσα και τα αγόρια της παρέας. Εμείς γυρίσαμε πίσω, αυτοί συνέχισαν. Ήταν περίπου 10 όταν φτάσαμε στο χωριό. Στο γυρισμό ή ομίχλη είχε εξαφανιστεί αφήνοντας σε κοινή θέα τόσο τον γκρεμό όσο και το χωριό.


Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε σε νέα διαδρομή, πιο ασφαλή για τα δεδομένα μας. Το χωριό, όπως ανέφερα και πριν, είναι αρκετά τουριστικό και ξέρει καλά τι κάνει. Έτσι, σε κεντρικό σημείο πινακίδες δείχνουν στους ταξιδιώτες τις διαδρομές που μπορούν να ακολουθήσουν. Αφού κάναμε επισκεφτήκαμε το νεκροταφείο του χωριού, αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τη διαδρομή στον παγετώνα Chalaadi, η οποία ήταν σχεδόν μηδαμινή υψομετρικά, ωστόσο το χιόνι που συνέχιζε να αναπαράγεται σαν τα κουνέλια, την έκανε αρκετά πιο δύσκολη. Τα πόδια μας, εκτός από της Α., ήταν μούσκεμα και η αλλαγή κάλτσας δεν έκανε και πολλά. Στην τελική πλέον ήταν σαν ξύλα και δεν τα νιώθαμε.
Για να φτάσουμε στο σημείο, έπρεπε να περάσουμε από μία μικρή, κρεμαστή, ξύλινη γέφυρα και να σκαρφαλώσουμε στο χιονισμένο κάγκελο για να ξεκινήσουμε τη μικρή ανάβαση. Με το βουνό στα αριστερά μας, μας χώριζε ένας μικρός ποταμός. Μικρές χιονοστιβάδες κατέληγαν στον ποταμό αυτόν, κάνοντας το ταξίδι ακόμη πιο ενδιαφέρον. Με την action camera κατέγραψα μικρές στιγμές της διαδρομής, δυστυχώς όμως δε συγκρίνεται τίποτα με την πραγματικότητα. Όταν ήμασταν στο μικρό δασάκι, ξεκίνησε να χιονίζει πολύ έντονα. Ήμασταν 4 και ένας άκυρος τύπος που μας ακολουθούσε. Και όπως φαντάζεστε, η παράνοια δεν άργησε να ξεκινήσει. Κάτι η προοπτική της πολύ βαριάς χιονόπτωσης στο δάσος, κάτι ο τρελός που έβγαζε άναρθρες κραυγές, έμενε πολύ πίσω μας για να μας προσπεράσει τρέχοντας και να σταματήσει να φάει λίγο χιόνι, ε δε θέλει και πολύ. Εν τέλει φτάσαμε στον προορισμό για να αποδεχτούμε για ακόμη μία φορά την καβαφική αλήθεια περί ταξιδίου και λοιπών διαδρομών. Φωτογραφίες τράβηξα κυρίως με το κινητό, το οποίο έχει δική του προσωπικότητα και δε θέλει να τις μοιραστεί μαζί μας, τράβηξα όμως και καμπόσες με τη φωτογραφική.



Ο γυρισμός ήταν πιο σύντομος και το χιόνι είχε αρχίσει να πέφτει με πιο αργό ρυθμό πια. Ενώ απείχαμε περίπου μία ώρα με τα πόδια, ένα τζιπάκι σταμάτησε δίπλα μου.
-Μέστια;
Ο οδηγός έκανε θετικό νεύμα. Μπήκαμε μέσα και σε 10 λεπτά ήμασταν στο χωριό. Η ώρα ήταν 8 το βράδυ και οι άλλοι ακόμη να εμφανιστούν. Είχαμε αρχίσει να ανησυχούμε όταν εμφανίστηκαν βρεγμένοι ως το κόκκαλο. Δεν κατάφεραν να φτάσουν στις λίμνες μιας και από ένα σημείο και μετά το χιόνι έφτανε το ένα μέτρο, έφτασαν όμως μέχρι κάποιο σημείο με ωραία θέα. Ανταλλάζοντας απόψεις, εμπειρίες και φωτογραφίες συμφώνησαν ότι η δική μας διαδρομή ήταν πιο όμορφη. Όχι ότι είχε σημασία βέβαια απλά για την ιστορία. Λίγο φαγητό, μια μπύρα και η νύχτα εκείνη τη μέρα έπεσε αρκετά νωρίς καθώς ήμασταν πραγματικά πολύ κουρασμένοι.