Γεωργία Fast and Furious στη Γεωργία

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.715
Likes
7.789
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο

Τίτλος :Το σκατό μας παξιμάδι
Εναλλακτικός τίτλος 1: 'Οποιος νύχτα μπανιαριστεί, λάσπες και σκατά πατεί
Εναλλακτικός τίτλος 2: Στους δύο τρίτη δε χωρεί


Σημείωση: Η ιστορία αυτή αρχίζει και τελειώνει με αυτό που της πρέπει, με αγνά, βουκολικά σκατά. Αγαπητοί καθωσπρεπιστές, έχοντες και έχουσες γαστρολογικά προβλήματα ευγενούς φύσεως και συναφείς λεπτεπίλεπτοι του φόρουμ, παρακαλώ αλλάξατε ιστορία.

Φωνές ακουγόταν έξω από την τουαλέτα και μια γνώριμη φωνή με ρωτούσε τί προτιμώ: κι άλλη βόλτα στην πόλη και τα πέριξ ή μουσεία. Η απάντηση ήταν εύκολη, μουσεία. Βγαίνοντας, έμαθα ότι οι μοναδικοί άλλοι που προτιμούν μουσεία ήταν το ζεύγος και έτσι ήμουν καταδικασμένη να περάσω όλη τη μέρα μαζί τους. Θα μου πείτε, και;

(Διάλειμμα για να πώ τον πόνο μου)

Ούσα συχνότατα μπακούρω και με δεδομένο ένα υψηλό ποσοστό μόνιμων ζευγαριών (της γνωστής φάρας των «παντρεμένων») στην παρέα, έχω συνηθίσει τόσο να είμαι εγώ και ένα ζευγάρι, έχω πάει να δω την πανσέληνο, σινεμά, παραλιόβολτα μόνο στο κρεβάτι δηλαδή δεν έχω πάει με φίλους μου οι οποίοι είναι ζευγάρια αλλά υπάρχουν κάποιες κατηγορίες ζευγαριών για γερά νεύρα. Αυτοί που μαλώνουν, μαλώνουν όμως όχι αστεία, γιατί άφησες το ποτήρι εδώ και όχι εκεί και γιατί έπλυνα εγώ τα πιάτα και όχι εσύ και γιατί η γη γυρίζει και γιατί ο Τράμπ είναι πλανητάρχης(έλα ντε) και γιατί γιατί γιατί.. Και κάθε φορά παίρνουν μέσα σε 5 λεπτά την απόφαση να χωρίσουν, απόφαση ανακοινώσιμη όπως πιστεύουν και απαιτούν από σένα να πάρεις θέση στο σημαντικό πρόβλημα που τους έφτασε σε αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση και νευριάζουν μαζί σου αν δεν το κάνεις για να μάθεις την επόμενη μέρα ότι ο Τάκης και η Λιλίκα είναι μαζί.

-Μα καλά ρε παιδιά αυτοί δεν ήταν που χώρισαν χθες;
-Yesterday was yesterday honey…

Και μένεις εσύ με το στόμα ανοιχτό και τον πονοκέφαλο και τα νεύρα από τους τσακωμούς και μέχρι να ηρεμήσεις έρχονται οι επόμενοι...

(Τέλος διαλείμματος, παρακαλούνται όσες και όσοι πήγανε στην τουαλέτα να γυρίσουν στις θέσεις τους.)



Όπως σωστότατα υποθέσατε, το ζεύγος άνηκε σε αυτή την κατηγορία οπότε για ακόμη μία μέρα, το μέλλον μου διαγραφόταν θολό. Τα προσωπικά μου αγαπημένα μουσεία, από την κατηγορία των κλασικών μουσείων, είναι τα λαογραφικά όμως το εν λόγω μουσείο στην Τιφλίδα δεν παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον(δε θυμάμαι καν αν υπήρχε για την ακρίβεια) και έτσι το πρώτο(από τα δύο συνολικά) μουσεία που είδαμε ήταν το Εθνικό μουσείο της Γεωργίας, το οποίο βρισκόταν σε κεντρικότατο δρόμο (λεωφ. Rustaveli )και παρουσίαζε εντυπωσιακά εκθέματα όπως μία αίθουσα γεμάτη κρανία διαφόρων ανθρώπινων υποειδων, μιας και στη νότια Γεωργία λέγεται ότι βρέθηκαν λείψανα ενός από τους αρχαιότερους ανθρώπους και μάλιστα ανθρώπους που ανήκουν σε ένα «εξωαφρικανικό» είδος. Πέραν αυτού, υπήρχε συλλογή με αγάλματα και μούμιες (κάθε μουσείο που σέβεται τον εαυτό του έχει και την αιγυπτιακή μούμια του μου φαίνεται). Το ζεύγος πλήρωσε ολόκληρο εισιτήριο ενώ εγώ που είχα φοιτητικό πάσο πλήρωσα μισό.



Συνεχίζοντας και επειδή το ζεύγος είναι φιλόμουσο βρεθήκαμε να ψάχνουμε στα στενά και απ’τα ίδια τα στενά στα πιο στενά, την Εθνική Πινακοθήκη. Η συλλογή προσωπικά με άφησε αδιάφορη, με κύριο έκθεμα τη συλλογή του εθνικού ζωγράφου τους, Pirosmani. Και εκεί πλήρωσα τα μισά λεφτά, κάτι που εξόργισε τον έναν από το ζεύγος(μιλάμε για συνολική διαφορά στα 2 μουσεία ίση με 2 ευρώ έτσι). Για να βρούμε το δεύτερο μουσείο περάσαμε από μια αυλή που ήταν και πειραματικό-θεατρικό-gay friendly καφέ και καθώς η άλλη μισή του ζεύγους είναι ορκισμένη φεμινίστρια, αλλά και εγώ και ο μισός επικροτούσαμε, αποφασίσαμε να καθίσουμε για καφέ. Όπως και στη Fabrika το προηγούμενο βράδυ, έτσι κι εκεί οι τιμές ήταν αντιστρόφως ανάλογες τις εναλλακτικοτητας του χώρου, δηλαδή κάπως πιο τσιμπημένες από ένα κανονικό καφέ. Στο μενού υπήρχαν και γλυκά και έτσι δοκιμάσαμε κάποια, δε θυμάμαι ποιά, θυμάμαι όμως ότι εγώ πήρα ένα με βατόμουρα και δε με ενθουσίασε.


Το ραντεβού μας με την υπόλοιπη παρέα, για να ξεκουραστούμε και να πάμε στης πόλης τα χαμάμ έφτανε και η χαρά μου που θα ξεφύγω από τους καυγάδες του ζεύγους γιγαντωνόταν, ώσπου συνέβη το εξής:

(α)- Παιδιά εγώ δε θα έρθω, θέλω να αράξω σπίτι.
(β)- Παιδιά και εγώ δε θα έρθω , αφού και η (α) δε ψήνεται βρήκα και παρέα.
(γ)- Βρε μήπως να μην έρθω ούτε γω;
(δ)-Αχ ωραία και βαριόμουν! Τέλεια ούτε γω θα πάω!

Αρχίσαμε σιγά σιγά να σπάμε, όπως εκείνο το γυαλί στο καπάκι της κατσαρόλας, που ακούς το μπαμ κι αρχίζει να σπάει σε 1000 κομμάτια. Ναι σε 1000 κομμάτια. Και από τα 1000, μείναμε μόνο 3 κομμάτια: εγώ και το ζεύγος! Αμέ!

Η επίσκεψη στα χαμάμ θα έστεκε για μένα από μόνη της ως λόγος να επισκεφτώ μια πόλη, και η Τιφλίδα φημιζόταν για τα χαμάμ της, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσω τη μικρή αυτή λεπτομερειούλα να μου χαλάσει τη διάθεση. Ούτως η άλλως η ζέστη «χαλαρώνει» τα μέταλλα, το ζεύγος δε θα χαλάρωνε; Με τα πολλά και ενώ κάναμε μια έρευνα αγοράς, κλείσαμε σε ένα από τα πολλά χαμάμ για ~60-αν θυμάμαι καλά-λάρι. Η μυρωδιά που αναδύεται, μιας και το νερό περιέχει θείο είναι μια χαρακτηριστική –πώς να το πώ ευγενικά-σκατίλα και κάνει τη βόλτα γύρω από τα χαμάμ, μέχρι να έρθει η ώρα του ραντεβού, κάπως δυσάρεστη αλλά συνηθίζεται. Σε λίγο άλλωστε σε αυτή τη «σκατίλα» θα βουτούσαμε.

Περιμένοντας στην υποδοχή, βλέπαμε συνεχώς ζευγάρια να βγαίνουν από τα χαμάμ. Ήταν οπότε όπως καταλαβαίνετε λίγο περίεργο να βλέπουν 3 άτομα να μπαίνουν σε ένα δωμάτιο. Έτσι το χουμε εμείς στην Ελλάδα, υπάρχει πρόβλημα;

Το δωμάτιο ήταν η βοθριλοσκατίλα σε όλο της το μεγαλείο. Φορέσαμε τα μαγιώ μας και χωθήκαμε όσο πιο βαθιά μπορούσαμε στα σκατά. Η μία πισίνα ήταν φονικά κρύα και η άλλη βασανιστικά ζεστή. Η αίσθηση ήταν αρχικά σοκαριστική αλλά στη συνέχεια συνηθιζόταν. Άλλωστε η ζεστή ήταν τόσο ζεστή, που εκτός από ένα κατακόκκινο δερματάκι είχε προκαλέσει και το εξής φαινόμενο: το σώμα μας είχε τόσο υψηλή θερμοκρασία από τη ζεστή πισίνα, που ακόμη και όταν μπαίναμε στην κρύα δεν προλάβαινε να αποβάλει τόση θερμότητα κι έτσι ζεσταινόμασταν ακόμη. 10 λεπτά πριν τη λήξη του παραδείσου από σκατά ήρθε η ώρα για την απολέπιση-μασάζ που είχα αγοράσει. Αν περιμένετε καμία γυναικάρα για το μασάζ, έχετε πέσει μέσα. Η τύπισσα ήταν γυναικάρα, αλλά με άλλη έννοια. Μεσήλιξ, γύρω στα 50-60 , μια ξεκάθαρη σοβιετόφατσα* διαστάσεων 2x ύψος τσοπάνας και 3x πλάτος τσοπάνας από αυτές τις φάτσες τις κάπως πολύ άγριες και ταυτόχρονα πολύ συμπαθητικές. Η γυναικάρα λοιπόν, αφού με διέταξε να βγάλω το πάνω μέρος του μαγιώ, με έβαλε να ξαπλώσω στον πάγκο. Είχα αφήσει το ζευγάρι μόνο του επιτέλους αλλά μιας και ο μισός είναι και μασέρ ενδιαφερόταν να δει τη διαδικασία και αφού με ρώτησε αν έχω πρόβλημα να έρθει και αποκρίθηκα όχι, πλησίασε για να ακούσει τη γυναικάρα να φωνάζει στα ρώσικα και να πάει πίσω στην πισίνα του τρέχοντας. Ενώ με έτριβε προσπαθούσε να μου πιάσει κουβέντα. Τα αγγλικά της ανύπαρκτα, τα ρωσικά μου άθλια, είπαμε δυο κουβέντες του στυλ ότι είμαστε από την Ελλάδα, έχουμε έρθει διακοπές, μετά θα πάμε Μέστια κλπ. Το «μασάζ» ήταν στην ουσία τρίψιμο με μία λούφα βουτηγμένη σε έναν αρωματικό αφρό με ευχάριστα διαλείμματα ρίψης ζεστού νερού από τον κουβά τον οποίο γέμιζε από την πισίνα(και ενοχλούσε και το ζεύγος). Το τρίψιμο ξεκίνησε από το μπροστινό μέρος του σώματος για να συνεχίσει αντίθετα, οπότε και δε μπορούσα να βλέπω τί κάνει. Εκεί λοιπόν που ήμουν χαλαρωμένη και απολάμβανα την απολέπιση σε συνδυασμό με το ζεστό νερό, ένας ολόκληρος κουβάς παγωμένου νερού άδειασε άκαρδα και χωρίς οίκτο πάνω μου, οδηγώντας τα λαρύγγια μου σε ένα υπόκωφο στρίγγλισμα, την καρδιά μου σε αγώνα δρόμου και το γέλιο του ζεύγους σε εκκίνηση.

Η όλη διαδικασία του λουτρού συνοδευόταν από ζεστό τσαγάκι. Προσωπικά για μένα κάτι τέτοιες μικρές λεπτομέρειες μπορούν να απογειώσουν μια εμπειρία και η ιεροτελεστία του τσαγιού, ούτως ή άλλως συννυφασμένη με χαλαρωτικές καταστάσεις, το έκανε και με το παραπάνω. Ικανοποιημένοι, ήρεμοι, και ψεκασμένοι με την υπέροχη βοθρίλα, πήγαμε για μια γρήγορη μπύρα και σπίτι.




-Ποιός μπαίνει πρώτος για μπάνιο;

Κανείς ήταν η απάντηση. Για δεύτερη φορά το νερό είχε κοπεί. Μόνο που τώρα δεν ήταν πλάκα, η διακοπή ήταν διαρκείας, όχι ωρών αλλά ημέρας. Η εμπειρία αυτή εκτός από μία εσάνς σκατίλας μου άφησε και καμπόσα μαυρισμένα σκουλαρίκια, και μία μοναδική στιγμή, τη στιγμή που μαζεύαμε πλαστικά μπουκάλια για να τα γεμίσουμε ύστερα από τα ανοικτά λούκια-ύδρευσης-αποχέτευσης, περιρρέοντα νερό καταμεσής του δρόμου. Μιλάμε για πολύ σκατίλα η 3η μέρα στην πρωτεύουσα.

*Καλώς ή κακώς, ο άνθρωπος ορίζεται και από την καταγωγή του, τον τόπο δηλαδή από τον οποίο προέρχεται σε βάθος χρόνου. Η παραδοχή αυτή δεν πρέπει να συγχέεται με βλακώδη αξιώματα(με τη μαθηματική έννοια του αξιώματος) του στυλ «Είσαι αλβανός άρα είσαι κλέφτης, είσαι πακιστανός άρα είσα βιαστής κλπ κλπ». Η παραδοχή αυτή έχει δύο συνιστώσες: α) Το σύνολο των συμπεριφορών και τρόπων ζωής μίας ομάδας, που έχει βάσεις πολιτισμικές, πολιτικές, κοινωνικές, θρησκευτικές. Ένας λαός μπορεί να παρουσιάζει μοναδικότητα ως προς αυτά τα γνωρίσματα λόγω κοινωνικοπολιτικών συνθηκών (πχ μιας πολυετούς δικτατορίας) ή να παρουσιάζει ομοιότητες με γείτονες ή μη λαούς (ιδίως στο θρησκευτικό κομμάτι, όπου χωρίζεται σε ευρύτερα υπερσύνολα όπως μουσουλμάνοι, χριστιανοί κλπ) β) Το σύνολο των εξωτερικών, φυσικών χαρακτηριστικών, το οποίο έχει να κάνει εν γένει με το κλίμα της περιοχής (όπως ας πούμε τα μάτια των ανατολικών ασιατών ή το χρώμα του δέρματος των αφρικανών). Αναφέρομαι στο (β) μιας και στη Γεωργία συνάντησα ένα «είδος» ανθρώπων με εξωτερικά χαρακτηριστικά «μαυροθαλάσσιων» και μεσανατολικών λαών και ένα δεύτερο «είδος» ανθρώπων, ιδιαίτερα στην καυκάσια περιοχή, που ρωσόφερναν.

 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.715
Likes
7.789
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Η καλή μέρα απ'το πρωί φαίνεται

Ο προγραμματισμός ήταν αρκετά δύσκολος. Οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο είναι πολύ λίγες συγκριτικά με ό,τι είναι συνηθισμένος ο –όπως λέει και ο αδερφός μου- αλλοτριωμένος δυτικός άνθρωπος και η γλώσσα δε βοηθάει καθόλου. Η οργάνωση αφέθηκε σε 2-3 άτομα και αποφασίστηκε το εξής πλάνο:

viber image.jpg


Εν τέλει συνειδητοποιήσαμε ότι το πλάνο είχε τρύπες και έγιναν φυσικά κάποιες τροποποιήσεις “en vivo y en directo” όπως λεν και στο χωριό μου.


Η πτήση ήταν πρωινή και οι μισοί από μας δεν είχαμε κοιμηθεί το προηγούμενο βράδυ ενώ οι άλλοι μισοί είχαν κοιμηθεί ελάχιστα. Αυτό που θέλαμε ήταν να φτάσουμε ήσυχα, αναίμακτα, χωρίς καθυστερήσεις. Η πτήση με τη wizzair ήτο ακριβής, ο έλεγχος γρήγορος και οι δύο βαλίτσες μας περίμεναν ήδη στον κινούμενο ιμάντα. Ρίξαμε μια ματιά στο αεροδρόμιο, μιας και το τελευταίο βράδυ προβλεπόταν να το περάσουμε εκεί. Ήταν μικρό, με μόλις μία καφετέρια και τα γνωστά μαγαζιά για συνάλλαγμα κλπ. Βγαίνοντας ψάχναμε το βανάκι της Georgian Bus για να πάμε στο Batumi. Ο οδηγός μας έκανε νόημα πως τα εισιτήρια τα βγάζουμε από μέσα και με μόλις 15 Λάρι το άτομο είχαμε τα εισιτήρια και από μία κάρτα sim έκαστη και έκαστος. Στο βανάκι ήμασταν μονάχα εμείς και ένας ακόμη τύπος, πέραν του οδηγού. Λόγω του ότι ήμασταν μάλλον αρκετά άτομα για τα δεδομένα τους, τις περισσότερες μετακινήσεις τις κάναμε είτε πριβέ είτε με 1-2 άτομα ακόμη.


Στο δρόμο κάποιοι κοιμήθηκαν. Προσωπικά δε μπορώ να κοιμηθώ υπό νορμάλ συνθήκες, πόσο μάλλον όταν η διαδρομή περιλαμβάνει ορεινούς καταπράσινους όγκους, οι οποίοι αν και προτιμώ το γυμνό (για τα βουνά πάντα) θύμιζαν τροπικό τοπίο,και σπίτια κάπως περίεργα, όλα με πολλά μεγάλα παράθυρα και εξωτερικές σκάλες, αραιά τοποθετημένα ανάμεσα σε αχανείς άφραχτες εκτάσεις. Η οδήγηση ήταν άθλια και δε μπορούσαμε παρα να τη σχολιάζουμε ακατάπαυστα.


Κάπου στο δίωρο άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια. Το σπίτι στο Batumi είχα αναλάβει να το κλείσω εγώ όμως δεν είχα προηγούμενη εμπειρία με airbnb και ενταξει ήμουν ήδη κάπως νευριασμένη που το μεγαλύτερο βάρος της οργάνωσης είχε πέσει και πάλι πάνω μου που δεν πολυασχολήθηκα, το έκλεισα και ούτε μίλησα με τον ιδιοκτήτη ούτε τίποτα. Δε φανταζόμουν βέβαια ότι αυτό θα μου γυρίσει μπούμερανγκ. Οι κάρτες που μας είχε δώσει η υπάλληλος της Georgian Bus δε λειτουργούσαν και δε συνέφερε με τίποτα να συνδεθώ στο ίντερνετ από δεδομένα. Πώς θα ήξερε ο ιδιοκτήτης ότι ερχόμαστε;


Η ώρα περνούσε γρήγορα και ακόμη πιο γρήγορα προσπερνούσε ο οδηγός τα αυτοκίνητα, σε στροφές και με αυτοκίνητα στο απέναντι ρεύμα. Ήμασταν εν δυνάμει νεκροί. Και ενώ οι άλλοι ανησυχούσαν για τις ζωές τους εγώ, που ήμουν συνηθισμένη από την οδήγηση λόγω λατινικής Αμερικής, ανησυχούσα για τη βραδινή μας διαμονή. ΑΝ ξημερώναμε δηλαδή. Φτάνουμε στο Batumi και ο οδηγός λέει κάτι στα Γεωργιανά και μας κοιτάει. Καταλαβαίνουμε ότι θέλει να του πούμε τη διεύθυνση. Εκεί πετάγεται και ο μουγκοθόδωρας συνεπιβάτης μας, ο οποίος εν τέλει ήταν είτε Γεωργιανός που είχε κάνει Ελλάδα στο παρελθόν(άποψη τσοπάνας) είτε Έλληνας που κάνει Γεωργία(άποψη των υπολοίπων). Με τα πολλά του λέω τη διεύθυνση. Μου λέει, 30 λάρι. Λέμε ναι. Κι εδώ ξεκινά η παράσταση. Κυρίες και κύριοι, αλήτες κι αλήτισσες, νεράιδες και παλληκάρια, παρακαλείστε να κλείσετε τα κινητά σας, να αποσυνδέσετε τις βόμβες, να κρύψετε τα ραβδιά σας και να συγκεντρωθείτε στο θέαμα.


Η πόλη δε φαινόταν ούτε μεγάλη ούτε όμορφη. Εντάξει, κάθε πόλη είναι όμορφη αλλά υπάρχουν ομορφιές και ομορφιές. Ε αυτή ήταν στις δεύτερες. Είχε περάσει περίπου μία ώρα και είχαμε κάνει το γύρο της πόλης 2-3 φορές. Ο οδηγός είχε συγκεκριμένη τακτική που απ’ότι φαίνεται δεν απέδιδε. Πλησίαζε αρκετά στο λιμάνι, απομακρυνόταν, έκανε κάτι κύκλους, σταματούσε να ρωτήσει όλους τους περαστικούς και ξαναγυρνούσε στο λιμάνι. Οι πρώτες υποψίες είχαν αρχίσει κι εγώ έσπευδα να τους καθησυχάσω όλους. «’Αντε καλέ, να δείτε που ο οδηγός δεν είναι ντόπιος και δεν τα ξέρει. Αφού το είδα γω, κέντρο καράκεντρο είναι το σπίτι. Και τί σπίτι! Σπιταρώνα! Τί; Αν μίλησα με τον ιδιοκτήτη; Ε, βασικά η κράτηση είναι επιβεβαιωμένη. Ναι σας λέω! Αφού το είδα και στο e-banking, μου ‘χει πάρει τα λεφτά. Τί έλεγαν οι κριτικές για το σπίτι; Ε, χμμ, να, δεν είχε κριτικές. Γενικά δεν είχε καμία προηγούμενη κράτηση! Αν πάω καλά; Ήθελα απλώς να δώσω την ευκαιρία σε έναν νέο ενοικιαστή.»


Ο οδηγός, εμφανώς νευριασμένος σταματάει. Είχαμε κλείσει μία ώρα κάνοντας επανάληψη τις οδούς της πόλης και η δική μας οδός πουθενά. Βγαίνει από το βανάκι. Να δείτε που θα μας παρατήσει. Μου λέει κάτι. Του δείχνω τη διεύθυνση στο κινητό. Μου παίρνει το κινητό και φεύγει. Εγκεφαλικό. 12 ανθρώπινα και 2 τσοπανίσια μάτια τον παρακολουθούν από το παράθυρο. Δείχνει το κινητό σε έναν ταξιτζή. Πάει το κινητάκι μου! Τον πληρώνει κιόλας. Κανονικά ο ταξιτζής δε θα έπρεπε να τον πληρώσει για να αγοράσει το κινητό μου; Περίεργα το έχουν εδώ στον Πόντο!


Ο οδηγός μπαίνει πάλι στο βανάκι, με φωνάζει και μου δίνει το κινητό μου. Ανακούφιση. Ο ταξιτζής βάζει μπρος, βάζει μπρος και ο δικός μας. Τον είχε πληρώσει για να τον οδηγήσει στη διεύθυνση. Ταριφς οβ δε γουόρλντ-σταθερή αξία! Μετά από μία 10λεπτη οδήγηση έντρομο το μάτι μου παίρνει την οδό που ψάχναμε. Κοριτσάρα μου πας καλά; Έχεις να κοιμηθείς 30 ώρες, να φας 20 ώρες, έχεις στον οργανισμό σου καμπόσα λίτρα μπύρας που ένα ένα ζητάνε να βγουν και δε χαίρεσαι που επιτέλους φτάνεις. Δώστε μου μισό λεπτό και θα σας εξηγήσω πώς έχουν τα πράγματα.


Αν και δεν ήθελα να το παραδεχτώ, είχαμε φύγει αρκετά από το κέντρο της πόλης. Επίσης, ο κόσμος ήταν λίγο περίεργος. Η συνοικία φαινόταν αρκετά φτωχική και άρχιζαν να ακούγονται ψύχραιμες εκφράσεις του στυλ «Θα μας σφάξουν!» που όσο κι αν έσπευδα να διαψεύσω και να υπενθυμίσω σε όλους ότι δηλώνουν περίτρανα οπαδοί της παρακμής άρα θα πρέπει να χαίρονται, δε μπόρεσα να τους καθησυχάσω. Α! Και τέλος, ο δρόμος δεν ήταν δρόμος. Ήταν χωματόδρομος που πλαισιωνόταν από ημιτελή σπίτια. Το δρόμο διέκοπταν κάθε λίγο έργα που δημιουργούσαν κάτι τεράστιες τρύπες στη μέση του και βουνά από χώμα και χαλίκι ακριβώς δίπλα τους. Είχα κι εκεί επιχείρημα!Ο δρόμος δίπλα από το σπίτι μου φτιάχτηκε κάπου στο 2002. Ναι αμέ, 10 χρόνια σε χωματόδρομο έπαιζα μήλα, τίποτα δεν έπαθα. Δεν έπιασε!! Έπαιζα και ψείρες. Τίποτα! Και αμπάριζα! Εκεί πήγα να κερδίσω μερικούς αλλά εν τέλει λύγισαν!


(Τσο)-Εντάξει είμαστε ακόμη στο 10(τυχαίρος αριθμός) μέχρι το 90 μπορεί να αλλάξει το σκηνικό!


Γέλια ακαθόριστης ψυχοσύνθεσης και διάθεσης ερέθισαν το τύμπανο του αφτιού μου. Είχαμε γίνει όλοι μια αγκαλιά, οι αγωνίες μας είχαν ενωθεί και οι σφυγμοί μας αυξανόταν μαζί με τους αριθμούς των σπιτιών. Όσο προχωρούσε το βανάκι το σκηνικό κάπως βελτιωνόταν- τουλάχιστον δεν έκανε γκελ κάθε τρεις και λίγο ήτοι δεν υπήρχαν πλέον τρύπες- αλλά ο χωματόδρομος χωματόδρομος. Η μηχανή σβήνει. Έπαθε βλάβη; Πού τέτοια τύχη! Είχαμε απλώς φτάσει στο μαγευτικό προορισμό μας. Ο οδηγός απηυδισμένος μας κάνει νόημα να κατέβουμε, να πάρουμε τα μπογαλάκια μας και να μη μας ξαναδεί ποτέ στα μάτια του. Του λέμε να περιμένει γιατί δε μπορεί, έχει γίνει κάποιο λάθος.


Όλα τα βλέμματα πάνω μου, ένιωθα σα σταρ! Τί χαρά!


-Τον Οτάρ θέλω.

Έρχεται ένας που μου το παίζει Οτάρ. Του λέω δεν είσαι αυτός που έκλεισα το σπίτι.

-(ακαταλαβίστικα γεωργιανά)

-(χαμόγελο τσοπάνας-άγριο βλέμμα υπολοίπων)

-Γκαβαρίτσι παρούσκι;(μιλάς ρωσικά)

-Τσουτ τσουτ(Λιγάκι). Τρομάρα μου!

-(ακαταλαβίστικα ρωσικά)

-(χαμόγελο τσοπάνας-άγριο βλέμμα υπολοίπων)

Νί γκαβαριού παρούσκι(δε μιλάω ρωσικά). (Αυτός ο διάλογος έμελλε να γίνει η ρουτίνα της τσοπάνας για τις επόμενες μέρες).

-Ρεκονστρουξιόν, ρεκονστρουξιόν.

-(χαμόγελο τσοπάνας-άγριο βλέμμα υπολοίπων).


Ο τύπος με οδηγεί στον πάνω όροφο του σπιτιού. Μας ανοίγει η μάλλον γυναίκα του. Μαζί μου έρχονται ο Κώστας και η Αλεξία. Το σπίτι μοιάζει με το σπίτι της γιαγιάς μου στο χωριό μου(ναι σ’αυτό το χωριό που μιλάμε και ισπανικά) μόνο που είναι λίγο πιο κιτς.


(τσο)- Ωραία αίσθηση. Βουκολικό μέρος! Ειδικά τα σεμεδάκια πάνω στην τηλεόραση του ’80 σου δίνουν την ευκαιρία να ταξιδέψεις στο χρόνο!

(Κώστας και Αλεξία)- Άγριο βλέμμα.


Η γυναίκα φαίνεται κάπως αναστατωμένη. Μας ζητάει κάποια λεφτά. Της λέμε έχουμε κάνει κράτηση και έχουμε πληρώσει ήδη. Ούτε που το κατάλαβε. Με κοιτάει και αρχίζει να μιλάει πιο γρήγορα και απ’το φως, στα ρωσικά.

-Νί γκαβαριού παρούσκι.

Κάνει το ίδιο και στον Κώστα και στην Αλεξία.

Τον εποικοδομητικό διάλογο διακόπτει κάθε τρεις και λίγο ένας υπόκωφος ήχος από τρυπάνι. Ο Κώστας και η Αλεξία έχουν φρικάρει μαζί τους κι εγώ αν και προσπαθώ να μην το δείξω.

Όποιος δεν έχει μυαλό έχει πόδια ή όπως λένε και στο χωριό μου “el que no corre vuela”. Ένας μεγάλος και αρκετά αργός υπολογιστής με windows xp (και στο χωριό μου τέτοιους είχαμε) ανοίγει και με καλεί να συνδεθώ για να τους δέιξω την κράτηση.


-Χεχε, να, δε θυμάμαι τον κωδικό.

-Κάνε υπενθύμιση και μπες στο μέηλ σου να τον πάρεις.

-Χεχε, ούτε κωδικό μέηλ θυμάμαι απ’έξω.

-(χαμόγελο τσοπάνας-άγριο βλέμμα υπολοίπων).


Κάπου εκεί μπαίνει ό Οταρ αλαφιασμένος φωνάζοντας ρεκονστρουξιόν.

Η γυναίκα ξεκινά να του λέει κάτι στα ρωσικά ακόμη πιο γρήγορα απ’ότι μιλούσε σε μας και εμείς αρχίζουμε να μιλάμε μεταξύ μας στα ελληνικά. Στο μεταξύ με ενημερώνουν απ’το κοντρόλ ότι το κοινό μου έξω απ’το σπίτι με ζητάει. Να δείτε που θα θέλει να με ευχαριστήσει!


Βγαίνω έξω. Η υποδοχή δεν είναι και η καλύτερη που θα μπορούσε. Η φάση των νεύρων έχει φύγει και τώρα έρχεται ο βομβαρδισμός ερωτήσεων. Ο Οτάρ συνεχίζει να φωνάζει ρεκονστρουξιόν ρεκονστρουξιόν! Παίρνει κάποιον τηλέφωνο και μου το δίνει να μιλήσω (ήταν σύνηθες φαινόμενο όπως θα συνειδητοποιούσαμε στη συνέχεια όλοι να έχουν ένα γνωστό που να μιλάει αγγλικά και να τον παίρνουν για να του πούμε τί θέλουμε πια και φωνάζουμε τόσο). Του λέω πώς έχει το πράμα και το μεταφέρει στον Οτάρ. Σε 2 λεπτά ο αγγλομαθής κύριος(κελεπούρι κορίτσια) είναι εκεί μαζί με τη μερσέντα του και μου λέει ότι όχι δεν έχουμε κάνει κράτηση. Στο μεταξύ τον κοιτάω και κοιτάω και τη φωτο του airbnb που την εχω κάνει screenshot και βλέπω ότι αυτός είναι ο πραγματικός Οτάρ. Του λέω είσαι ο Οτάρ μου λέει δεν είμαι βρε είσαι βρε δεν είμαι. Σκάνε και οι γείτονες να μας πούν στα Γεωργιανά ότι δεν είναι αυτός ο Οτάρ και ότι ο Οτάρ είναι ο τύπος «ρεκονστρουξιόν ρεκονστρουξιόν» χώνονται και οι δικοί μου και αρχίζουν να φωνάζουν και να μην τα πολυλογώ πολύ ωραία περάσαμε. Έφυγε και η πείνα έφυγε και η νύστα, όλα έφυγαν. Ο κύριος κελεπούρης μου ζητάει τα πειστήρια ότι έχω κάνει κράτηση, εγώ ίντερνετ στο κινητό δεν και μου δίνει το δικό του υπερσύγχρονο κινητό, παράδοξο για τα δεδομένα της χώρας(να δείτε που θα ασχολούνταν με τίποτα παράνομα εμπόρια ο κύριος κελεπούρης). Με τα πολλά συνδέομαι στο gmail από το κινητό του (και δεν αποσυνδέθηκα ποτέ) αλλά στο airbnb για κάποιο λόγο δε μπορώ να μπω. Ο Οτάρ θυμάται να με καλέσει μέσα στο γραφείο του που είχε κι εκεί υπολογιστή πιο σύγχρονο από αυτόν του σπιτιού και πάμε εγώ και αυτός μέσα. Με το που μπαίνω και πατάω airbnb βγαίνει προφανώς το δικό του airbnb και βλέπω κυκλάκι(=ένα αδιάβαστο μήνυμα). Τον κοιτάω να δω αν κοιτάει. Κοιτάει κοιτάει. Πατάω στο κυκλάκι και βλέπω φάτσα φόρα την εαυτή μου να τρώει βατόμουρα και κάτι να γράφει στα γεωργιανά. Ε κι εκεί το μυστικό ξεδιαλύνεται και για τους δυό μας. Εγώ καταλαβαίνω ότι ποτέ δεν είχε δει την κράτηση και δε μπορούσαμε να μείνουμε(κρίμα!) γιατί έκανε στο σπίτι ρεκονστρουξιόν ρεκονστρουξιόν και αυτός μόλις μαθαίνει ότι ναι, έχω κάνει κράτηση.


Και τώρα τί; Τα λεφτά φυσικά και δε θα μας δεις ποτέ ξανά στη ζωή σου κύριε Οτάρι!

Πρόθυμα μας έδωσε τα λεφτά μαζί με τις κρατήσεις της airbnb και βγήκα έξω με τον αέρα της νικήτριας να ανακοινώσω τα χαρμόσυνα. Αποφασίζουμε να φύγουμε και μιας που έχουμε τα λεφτά να βρούμε ένα τίμιο χοστελάκι στο κέντρο να απλώσουμε τις αρίδες μας όταν ένας γείτονας βγαίνει και μας κάνει μια προσφορά 100 λάρι για το δικό του σπίτι. Όχι φίλε μου να μας λείπει το βύσσινο του λέμε και φεύγουμε όταν ωπ! Χιούστον έχουμε πρόβλημα! απορούμε πώς θα φύγουμε από αυτό το λαβύρινθο. Πετάγεται ένας φίλος του Οτάρ με υπερτρομακτική φάτσα αλλά καρδιά μικρού παιδιού(συμπέρασμα τσοπάνας για να ελαφρύνει το κλίμα) και μας κάνει υπερπροσφορά 5 λάρι για να μας πετάξει όλους στο κέντρο. Μπαίνουμε μέσα, χαιρετάμε τον Οτάρ ο οποίος μας λέει «παρντόν»(το μιλάει το ξενόγλωσσο ο άτιμος) και την κάνουμε. Ομόφωνα αποφασίστηκε ότι η κατάστασή μας χρήζει τροφής και έτσι αποφασίζουμε να μπούμε στο πρώτο μαγαζί που βρίσκουμε, τα Goodys της Γεωργίας. Δίνοντας ένα ρεσιτάλ καταναλωτισμού πηρα(με) ό,τι υπήρχε γραμμένο στον κατάλογο παίρνοντας μια πρώτη κακή γεύση από τη γεωργιανή γαστρονομία. Στο μεταξύ η Ελίζα σπεύδει να με ευχαριστήσει που είχα την υπομονή να συνεννοηθώ τόση ώρα-επιτέλους κι ένας άνθρωπος που το εκτίμησε! Τί; Δε θέλετε να πάτε ταξίδι μαζί μου; Ε, καλά....


20170401_125828.jpg


20170401_125928.jpg

20170401_133023.jpg


20170401_165057.jpg

20170401_172617.jpg

Χατσαπούρι-σα να λέμε πεϊνιρλί με αβγό. Στην πραγματικότητα είναι νόστιμο αλλά φάγαμε τη χείριστη και πλέον λιπαρή εκδοχή του.

20170401_172840.jpg

Σούπα με Χινκάλι. Είχε μέσα κιμά και αποφεύγω τους κιμάδες απ'έξω. Βγαίνει και σε βερσιόν με μανιτάρια με τυρί και νομίζω με σπανάκι. Κρίμα που δεν του έδωσα δεύτερη ευκαιρία.

20170401_183523.jpg

20170401_183623.jpg

Τελικά η πόλη δεν ήταν άσχημη όπως πιστεύαμε κατα τη διάρκεια της βόλτας μας με το βανάκι.
 
Μηνύματα
301
Likes
1.820
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Καλώς την με την καινούργια της περιπέτεια! Αγαπάμε Τσοπάνα, αγαπάμε φύση και παρακμή και κυρίως αγαπάμε παρακμή, περιπέτεια και το αναπάντεχο! Ας τους να λένε τσοπάνα μου. Και εμένα τέτοια μου λένε και δεν με παίζουν πια αλλά όλο και θυμούνται τα ταξίδια που τους οργάνωσα και δεν σταματούν να διηγούνται τις περιπέτειες τους! Αφού επιστρέφουν ζωντανοί να τα διηγηθούν τι παραπονιούνται μου λές;;; Περιμένουμε τη συνέχεια!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.511
Likes
7.700
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Δεν παιζεσαι παιδακι μου δεν παιζεσαιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.715
Likes
7.789
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Χαχαχα σας ευχαριστώ κουρίτσαααα!!

Πλέον το δηλώνω εξ'αρχής, ταξίδι με τσοπάνα είναι τζάμπα πράμα αλλά έχει ταλαιπώρια!:haha::haha:
@Travelstoryteller ακριβώς αυτό!Απ'τις πιο δυνατές αναμνήσεις του ταξιδιού που τη λέμε συνέχεια και γελάμε είναι εκείνη που η αγωνία είχε φτάσει στο πίκ καθώς περνούσαμε ένα ένα τα νούμερα μέχρι να φτάσουμε στη "σπιταρώνα" μας!;)
 

dpapatsimpas

Member
Μηνύματα
134
Likes
199
Επόμενο Ταξίδι
Barcelona
Ταξίδι-Όνειρο
Ιραν
Ειμασταν Πρωτομαγια Τιφλιδα,απιστευτος,διαφορετικος προορισμος,σιγουρα αξιζει ενα 3ημερο
 
Μηνύματα
95
Likes
65
Ειμασταν Πρωτομαγια Τιφλιδα,απιστευτος,διαφορετικος προορισμος,σιγουρα αξιζει ενα 3ημερο[/QUOTEμη μεινουμε εκει γιατι εχουμε πικραν πειρα
μη μεινουμε εκει γιατι εχουμε πικραν πειρα με το τελειωμα των ιστοριων
 
Last edited by a moderator:

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.715
Likes
7.789
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Λίγη ακόμη ταλαιπωρία

Το Batumi Surf Hostel βρισκόταν πολύ κοντά στα γεωργιανά Goody’s κι έτσι δε χρειάστηκε να περπατήσουμε πολύ. Στην υποδοχή βρισκόταν ένα παιδί ακαθόριστης ηλικίας (από 15 μέχρι 30) και ακαθόριστης προελεύσεως (μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ) με πολύ σερφοστυλάκι μας υποδέχτηκε και μας υπέδειξε τα δωμάτιά μας. Εντάξει δεν ήταν και το καλύτερο χόστελ που έχω πάει αλλά έτσι όπως ήμασταν εκείνη τη στιγμή φάνταζε παραδεισένιο. Κάποιες διαφωνίες ως προς το τί θα κάνουμε, αν θα κοιμηθούμε τώρα για να ξυπνήσουμε το βραδάκι ή αν θα το πάρουμε σερί μα πριν προλάβουμε να καταλήξουμε κάπου βυθιστήκαμε όλοι συγχρονισμένα στη διακριτική γοητεία της μπουρζουαζίας (δηλαδή στον ύπνο). Όλοι και όλες εκτός από την Ελίζα η οποία για κάποιο λόγο σε όλο το ταξίδι κοιμόταν τελευταία και ξυπνούσε πρώτη.


Μετά από ένα 3ωρο περίπου ξυπνήσαμε κάπως πιο κοιμισμένοι από πριν και αποφασίσαμε να κάνουμε τη βραδινή μας βόλτα για να ελέγξουμε την περιοχή, μιας και ήταν Σάββατο. Η πόλη άδεια, το μπαρ που μας πρότεινε ο ακαθόριστος τύπος είχε κλείσει κι έτσι μετά από κάποιες γύρες στο κέντρο αποφασίσαμε να μπούμε σε ένα μπαρ που είχε κόσμο. Η νυχτερινή ζωή είναι για μένα δυστυχώς ή ευτυχώς σημαντικο κριτήριο και η Γεωργία δεν έλεγε πολλά σ’αυτό το κομμάτι ομολογουμένως. Παρόλαυτα το μαγαζί είχε όμορφα διακοσμημένα τα τραπέζια του και κάποιες διόλου αδιάφορες εικαστικές παρεμβάσεις που σε συνδυασμό με τη φθηνή μπύρα (στον πόλεμο μπύρα vs κρασί τάσσομαι ξεκάθαρα και με πλήρη συνείδηση των πράξεών μου υπέρ της μπύρας) έκαναν πιο ευχάριστη τη βραδινή μας έξοδο. Δυστυχώς το μαγαζί έκλεινε, το ίδιο και τα μάτια μου βέβαια. Κάποιοι κατευθύνθηκαν προς αναζήτηση τροφής, η Αλεξία είχε ήδη πάει για ύπνο κι εγώ με την Ελίζα κάναμε μια επίσκεψη στο μίνιμάρκετ για να τσιμπήσουμε κάτι. Το γιαούρτι έκατσε σα πέτρα στο τσοπανίσιο μου στομάχι κι έτσι βαριά κι ασήκωτη βυθίστηκα για άλλη μια φορά σε ύπνο βαθύ.


Το πρωί έμαθα πως οι υπόλοιποι εντόπισαν αρκετά κοντά στο χόστελ ένα μαγαζί που έφτιαχνε shawarma η οποία λένε ότι ήτο εξαιρετική. Το φαγητό αυτό έμελλε να είναι το κυρίως γεύμα αρκετών σε σχεδόν όλο το ταξίδι. Συνεχίζοντας λοιπόν με τα του φαγητού, καθίσαμε σε ένα πολύ ζεστό μαγαζάκι για πρωινό. Εδώ να αναφέρω, σε περίπτωση που δεν το έχετε ήδη καταλάβει, ότι η σχέση μου με την τουαλέτα για το number 2 είναι μια σχέση μίσους και πάθους που εκτός από ένταση και φλόγα έχει και τακτικότητα και συνέπεια και κυρίως συχνότητα. Να το πω πιο απλά το πρωί με το που ξυπνήσω άντε στο πρώτο μισάωρο, αν δεν επισκεφτώ την τουαλέτα, πάει να πει ότι έχει αναστηθεί ο Καποδίστριας, ότι ο μαρμαρωμένος βασιλιάς θα πάρει πίσω την Πόλη και άλλοι τέτοιοι αστικοί μύθοι. Το σιγουράκι μου λοιπόν ήταν ότι κάθομαι αφήνω τα μπογαλάκια μου πίνω μια τζούρα καφέ και φεύγω για τη νεκρανάσταση. Ελάτε όμως που το μαγαζί δεν είχε τουαλέτα. Ναι! Καλά ακούσατε. Ολόκληρο μαγαζί εστίασης και δεν είχε τουαλέτα! Και τί έκανε η τσοπάνα κυρίες και κύριοι γι αυτό; Παρήγγειλε έναν αμερικάνο και όλο τον κατάλογο σε φαγητό! Και όπως θα μαντεύετε μετά έφυγε τρέχοντας για το χόστελ.


Μετά τη συνεδρία το μενού είχε επίσκεψη στο βοτανικό κήπο που ήταν και ο κύριος λόγος που επιλέξαμε να επισκεφτούμε το Μπατούμι, πέραν του ότι θέλαμε να δούμε όπωσδήποτε και μια παραθαλάσσια πόλη. Ο οδηγός μας έκλεψε για ακόμη μια φορά στα εισιτήρια αλλά μικρό το κακό, πληρώσαμε την είσοδο και ξεχυθήκαμε για τον μεγάλο βοτανικό κήπο με τα τροπικά φυτά και την όμορφη θέα.


Η βόλτα στο Mtsvane-Kontskhi διήρκησε αρκετά δεδομένου ότι η έκταση είναι αρκετά μεγάλη και με ποικιλλομορφία ως προς τα είδη φυτών και ανθέων. Το τοπίο ήταν όμορφο και απρόσμενα «τροπικό» αν μπορούσαμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω όμως, δε νομίζω να επισκεπτόμασταν αυτή την πόλη που δε μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα.


Από το μέρος όπου μας υπέδειξαν βρήκαμε ένα βανάκι και αρχίσαμε δια του κινητού να κάνουμε παζάρια για να φτασουμε στην Τιφλίδα. Γενικά χαρήκαμε αρκετά που καταφέραμε να πετύχουμε την τιμή που θέλαμε (125 λάρι συνολικά αν δεν απατώμεν) αλλά εν τέλει συνειδητοποιήσαμε ότι τα λεφτά δεν ήταν καθόλου λίγα για τα δεδομένα της χώρας. Η διαδρομή διήρκησε ~5 ώρες και ο οδηγός αποδείχτηκε συγγενής της Βίκυς της γκαζιάρας, σε βαθμό που οι μισοί φρίκαραν υπερβολικά. Κάθε τρεις και λίγο του έκαναν παρατήρηση να πάει πιο σιγά, αν και το μεγάλο πρόβλημα ήταν οι συνεχόμενες προσπεράσεις στις στροφές και μάλιστα με οχήματα από την αντίθετη κατεύθυνση, κάτι που οι ίδιοι μάλλον θεωρούν φυσιολογικό. Ο οδηγός δε μιλούσε γρι αγγλικά προφανώς και αφού δοκίμασε τα πάντα, απ’ το να χαμηλώσει το –ρεγκετόν-στυλ-ντεσπασίτο ράδιο μέχρι να ανοιγοκλείσει 30 φορές τα παράθυρα έπαιξε το μεγάλο του χαρτί και πήρε τηλέφωνο μια αγγλομαθή γυναίκα. Η τσοπάνα κλήθηκε να μεταφέρει τις ανησυχίες ολόκληρης της παρέας στη δύσμοιρη τούτη γυναίκα που έπρεπε στις 3 τα ξημερώματα να μιλάει με μια βοσκοπούλα και αυτή με τη σειρά της εξέφρασε τις ανησυχίες στο Ραϊκόνεν της Γεωργίας. Αφού χαμογέλασε όλο σιγουριά ότι θα αφήσει τους πελάτες ευχαριστημένους, χαμήλωσε ταχύτητα για τα επόμενα 3 λεπτά και μετά συνέχισε όλο χάρη να πετά στον ουρανό εεε στον κακοτράχαλο γεωργιανό δρόμο.


Κατα τις 5 το πρωί λοιπόν φτάνουμε σε έναν έρημο δρόμο όπου ο κυρ-οδηγός σταματά και μας λέει ότι φτάσαμε και ότι πρέπει να πάρουμε από εδώ έναν απ’τους φίλους του τους ταρίφες για να μας πάει κέντρο. Μα μου εμείς του λέγαμε ότι μας πήρε απ το κέντρο του Μπατουμίου άρα να μας πάει στο κέντρο της Τιφλίδας παρακαλώ ανένδοτος αυτός, απειλητικοί οι συνάδελφοι έτοιμοι να μας πιούν το αίμα, ζητώντας μας σχεδόν όσα λεφτά πληρώσαμε για 5 ώρες για διαδρομή 10 λεπτών. Όχι ευχαριστούμε εμείς όλο πείσμα, βρε πάρτε δε θα βρείτε καλύτερα αυτοί, η επιμονή έγινε εκνευρισμός από αμφότερες τις πλευρές οπότε ξεκίνησαν οι φωνές και οι προσπάθειες από εμάς να βρούμε άλλα ταξί. Οι κύριοι όμως δεν παρέδιδαν τα όπλα, έλεγαν κάτι σε όλους αυτούς που μας έκαναν μια σχετικά λογική προσφορά και οι δεύτεροι έφευγαν χωρίς να συνεργαστούμε. Δε ξέρω αν όλο αυτό είναι κάποιος άτυπος κανόνας, αν ήταν τα ταξί-γκέτο ή ο,τιδήποτε αλλά χρυσή συμβουλή, αν πάρετε βανάκι(μασρούτκα) από τη Γεωργία διασαφηνίστε από την αρχή που θα σας αφήσει. Με τα πολλά βρήκαμε έναν καλό όπως πιστεύαμε άνθρωπο να μας πάει με σχετικά λίγα χρήματα ( που και πάλι απ’ότι μάθαμε μετά καθόλου λίγα δεν ήταν) και ο κύριος αφού μας άφησε έξω από το χόστελ όπου θα μέναμε το 1ο βράδυ (τα υπόλοιπα θα παίρναμε airbnb απλά λόγω μιας ασυνεννοησίας το 1ο ξεμείναμε) ανέβηκε μαζί μας μέχρι την πόρτα. Όταν άνοιξε η κοπέλα που ήταν στη ρεσεψιόν της είπε κάτι στα γεωργιανά, το πρόσωπο της κοπέλας κάπως άλλαξε κι εμείς ανησυχήσαμε ότι κάτι συμβαίνει. Μίλησαν για λίγο, η ρεσεψιονίστ πήρε ένα τηλέφωνο και ύστερα από λίγο ο ταξιτζής έφυγε. Τότε η κοπέλα μας είπε ότι ο τύπος της είπε ότι είχε συμφωνία με το αφεντικό του χόστελ να μας μεταφέρει και να τα πληρώσουν αυτοί και ότι ήθελε τα λεφτά, κάτι που φυσικά δε συνέβαινε. Η ώρα είχε περάσει και όλοι έσπευσαν να κοιμηθούν εκτός από τη μικρή τσοπάνα, η οποία για ακόμη μία φορά έμελλε να κάνει ολονυχτία στην τουαλέτα, επιβεβαιώνοντας το χρυσό κανόνα ότι για να πάει καλά ένα ταξίδι, πρέπει να συνοδεύεται από διάρροια.

20170402_011019.jpg

20170402_011045.jpg

Η όμορφη διακόσμηση στους τοίχους του μπαρ το πρώτο βράδυ.

20170402_131358.jpg

20170402_134538.jpg

Και το λάητ πρωινό το αμέσως επόμενο πρωί

IMG_4114.JPG


IMG_4119.JPG


20170402_160120.jpg


20170402_155443.jpg

20170402_160821.jpg

20170402_161047.jpg

20170402_161514.jpg

20170402_163022.jpg

20170402_163133.jpg
Μέγκαντεθ λαίμαι.

20170402_163308.jpg

20170402_163326.jpg

IMG_4135.JPG


IMG_4139.JPG

IMG_4131.JPG
Το τάβλι φαίνεται πως είναι σταθερή αξία.

IMG_4133.JPG

Αρκετά γραφικός,
 

Attachments

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.715
Likes
7.789
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Τιφλίδα vol.1: Αργά και βασανιστικά

7 νομά σ’ένα δωμά δεν είναι και λίγο, ειδικά αν σκεφτεί κανείς το πόση ώρα θέλει κάθε πρωί ο κάθε νομά για να κάνει τις βασικές του ανάγκες και να ετοιμαστεί. Αυτό συνέβη τη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας, το επόμενο πρωινό στο airbnb όπου θα μέναμε για τις επόμενες τέσσερις ημέρες και αυτό θα συνέβαινε φυσικά και κάθε πρωί στη γεωργιανή πρωτεύουσα. Μέχρι λοιπόν και οι 7 νομά να ετοιμαστούν, να αφήσουν τα πράγματα και να βγάλουν τις απαραίτητες φωτογραφίες καθώς το σπίτι είχε ομολογουμένως γούστο, είχε φύγει η μισή μέρα κι έτσι δεν είχαμε περιθώρια για τρέλες.

20170403_125242.jpg
20170403_125308.jpg
20170403_125317.jpg

Το σπίτι

Απλά κατηφορίζοντας το δρόμο στον οποίο μέναμε και στρίβοντας σε κάποια στιγμή δεξιά όπου αρχίζει η «ανάβαση» μέσα από σκαλιά κυρίως, βρεθήκαμε σύντομα και χωρίς ιδιαίτερο κόπο στο φρούριο Ναρικάλα, όπου θαυμάσαμε την πόλη από ψηλά, μένοντας λίγο παραπάνω από το συνηθισμένο για να απολαύσουμε τη θέα με τον ποταμό Mtkvari και τη –διάσημη πλέον- σερβιετογέφυρα να κλέβει τις εντυπώσεις. Κατεβαίνοντας στην παλιά πόλη είδαμε διάφορα μαγαζάκια με πολύχρωμα κρεμαστάρια, που όπως μάθαμε και διαπιστώσαμε είναι καραμελωμένοι ξηροί καρποί με χρώμα ας πούμε ζαχαροπλαστικής. Εντάξει δεν είναι και τιραμισού αλλά για τη λιγούρα ήταν ό,τι πρέπει.

IMG_4182.JPG
20170403_180050.jpg
IMG_4170.JPG
IMG_4171.JPG
IMG_4181.JPG

IMG_4182.JPG


20170403_192151.jpg

20170403_192421.jpg
Κατάβαση

20170403_194435.jpg

Το γλυκό.

Και μιας και είπα λιγούρα, σα να είχαμε πεινάσει, οπότε κάναμε στάση σε ένα από τα πολλά μαγαζάκια για να τσιμπήσουμε κάτι. Καθίσαμε σε ένα, δε θυμάμαι το όνομά του, φαινόταν αρκετά γκουρμεδιάρικο αλλά τελικά είχε απλά γκουρμεδιάρικες μερίδες και τίποτα άλλο. Η νυχτερινή ζωή τη Δευτέρα αυτή του Απρίλη δεν ήταν ό,τι πιο δυνατό έχουμε δει, για την ακρίβεια ψάχναμε και ψάχναμε στο γκουγκλ μαπς για να κάνουμε κύκλους κοντά στο σπίτι και να καταλήξουμε σε ένα μαγαζί στην πλατεία (Gorgasali θαρρώ πως λεγόταν) για καναδυό μπυρίτσες.

20170403_201337.jpg
Το μαγαζί στο οποίο καθίσαμε.

20170403_203312.jpg
20170403_203343.jpg
20170403_203404.jpg

Ντεμέκ γκουρμέ.


Ήταν απίστευτο αλλά ήταν το πρώτο βράδυ που δεν είχαμε περιπέτειες. Δεν είμαι σίγουρη αν μας άρεσε αυτή η ηρεμία, μάλλον όχι, αλλά δε θα έπρεπε να ανησυχούμε γιατί...


Δεύτερο πρωινό στην ευρασιατική πρωτεύουσα και το μέλλον διαγραφόταν θολό, σαν το νερό του βάλτου. Και τώρα που είπα νερό, καλέ, δεν έχουμε νερό; Συνειδητοποιήσαμε ότι είχε γίνει διακοπή νερού κάτι που δυσχέραινε ακόμη περισσότερο την βραδυκίνητη ετοιμασία μας και κυρίως ανησυχούσε εμένα, τη βασίλισσα της πρωινής και όχι μόνο τουαλέτας. Με τα πολλά και μέχρι να φάμε και οι 7 νοματαίοι τα πρωινά μας (η τσο με ρέγουλα είχε κι ένα εντεράκι να προσέχει) τα οποία τα αγοράζαμε από τους τρεις(3) φούρνους στον ίδιο δρόμο στον οποίο μέναμε είχε πάλι φύγει σχεδόν η μισή μέρα. Να πω στο σημείο αυτό πως και στους 3 ας πούμε φούρνους δούλευαν κάτι γιαγιάδες και παρά το προχώ της ηλικίας τους το ψωμί και το τυρί μια χαρά είχαν μάθει να το λένε στα αγγλικά, οπότε φαντάζομαι ότι τα μαγαζιά είχαν τουριστοπερατζάδα. Προσωπικά έπαιρνα συνεχώς ένα φλατμπρεντ με τυρί αποφεύγοντας τις πομπώδεις και ριψοκίνδυνες επιλογές των συνταξιδιωτών μου, όπως ψωμί γεμιστό με φασόλια, σβαν και αυγό(ίου!).

Μας είχαν πει για ένα υπαίθριο παζάρι στις όχθες του ποταμού Mtskvane και πήγαμε να το ελέγξουμε ιδίοις όμασοι. Το παζάρι λάμβανε χώρα κατα μήκος της μίας από τις γέφυρες της πόλης και συνέχιζε στις όχθες του ποταμού. Στη διαδρομή υπήρχαν πάμπολλοι πίνακες από επίδοξους καλλιτέχνες, βινύλια και διάφορα διακοσμητικά αυτό όμως που μας έκανε εντύπωση είναι η σοβιετική παλιατζούρα και οι αντίστοιχες σοβιετόφατσες που τις πουλούσαν. Πάμπολλες εικόνες του Στάλιν, μπερέδες και σοβιετικές στολές, παλιές φωτογραφικές μηχανές, βιβλία στα ρωσικά ήταν μόνο μερικά από τα καλούδια που μείναμε να θαυμάζουμε. Γενικώς απ’ότι καταλάβαμε ό,τι είχε ο καθένας στο σπίτι το πουλούσε από ένα μαχαίρι ας πούμε μέχρι το πιγκάλ. Τα ασημικά πάντως δεν ήταν γυαλισμένα δε ξέρω αν ήταν άποψη ή όχι, μπορώ να πω πως ταίριαζε πάντως με το ύφος του όλου εγχειρήματος. Μετά από πολύωρη βόλτα και αγορά κάποιων σουβενίρ, καθίσαμε στην καφετέρια στις όχθες του ποταμού κάτω από τη γέφυρα πριν να ξεκινήσουμε για τη Fabrika.

20170404_163442.jpg
20170404_173346.jpg
20170404_194017.jpg


Το χίπστερ εγχείρημα της Τιφλίδας δε μας ενθουσίασε ιδιαίτερα, καθίσαμε όμως αρκετή ώρα για να κάνουμε βόλτες σε μία πλατεϊτσα γεμάτη νέους, γεωργιανούς και αμιγώς δυτικούς, περιστοιχισμένη από μαγαζιά όπως μπυραρίες, μπουτίκ με ρούχα και φυσικά χίπστερ κουρεία(μπλιαχ). Απογοητευμένες και απογοητευμένοι φύγαμε για να φάμε την καθιερωμένη shawarma, το φθηνή και χορταστική επιλογή μας. Στην ουρά πιάσαμε κουβέντα με κάτι γεωργιανούς οι οποίοι μας είπαν ότι ο κατώτατος μισθός στη χώρα είναι τα 100 λάρι, δηλαδή περί τα 30 ευρώ. Δεν ξέρω αν κάτι καταλάβαμε λάθος, αλλά το ποσό αυτό είναι υπερβολικά μικρό, ειδικά σκεπτόμενοι πόσα είχαμε δώσει συνολικά τις προηγούμενες μέρες στις μεταφορές-μας είχαν κατακλέψει γαρ. Αφού φάγαμε τη shawarma μας, πήγαμε σε ένα μπαρ το οποίο είχαμε τσεκάρει στον γούγλη, το πιο εναλλακτικό που βρήκαμε στην περιοχή. Ήταν όμορφο, σε ένα χώρο τύπου γκαράζ. Το είχαμε επιλέξει για την υποτιθέμενη πανκ μουσική που θα έπαιζε, την οποία δεν έπαιξε ποτέ, έπαιζε όμως γενικά καλή μουσική και ο κόσμος ήταν αρκετά συμπαθητικός. Στα χάηλάητς του μαγαζιού, η επιλογή κανάτας μπύρας όπου για 10 –αν θυμάμαι καλά- λάρι έπαιρνες μια πλαστική κανάτα, όπως αυτές τις γιαγιάς στο χωριό, γεμάτη μπύρα.

20170404_201135.jpg
20170404_201408.jpg
 

Attachments

North66

Member
Μηνύματα
4.303
Likes
5.039
Επόμενο Ταξίδι
Γεωργία
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Ο τίτλος σου μου θύμισε τον πραγματικό fast & furious της Γεωργίας, τον εκλιπών Giorgi Tevzadze (έχει βιντεάκια του στο youtube).

Y.Γ. Mήπως φτάσανε οι Τούρκοι για σέλφις στο Σελανίκ και δεν το πήραμε είδηση; Να ετοιμάζουμε διαβατήρια;
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.715
Likes
7.789
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Δεν έχω ιδέα για τον συγκεκριμένο, απλά αν έχεις πάει Γεωργία, ε θα παρατήρησες ότι οδηγούν όντως σα να είναι στο Fast 'n' Furious.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.879
Likes
14.415
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Θα τρελαθώ βρε αθεόφοβη! Έχεις κι άλλη ιστορία στα σκαριά! Μιλάμε,πιο ευχάριστο βράδυ δε μπορούσα φανταστώ ότι θα περάσω! Μακράν η πιο αστεία ιστορία σου! Κλαίω από τα γέλια!
ΥΓ με τα γαστρεντερολογικά σου δε δεν βλέπω να περνάς ούτε πάνω από την Ινδία :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.182
Μηνύματα
883.191
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom