Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
4η ημέρα “Εκτός πεπατημένης, Ρομά, απρόοπτα και …συγκινήσεις”
Σήμερα το πρόγραμμα είχε ημερήσια εκδρομή στην Sighisoara, με παράκαμψη και στάση στο χωριό Viscri, προκειμένου να δούμε μια από τις fortified churches, από τις πολλές της χώρας, που είναι και στη λίστα της Unesco.
Εδώ θα ήθελα να πω δυο πράγματα για αυτές τις εκκλησίες, οι οποίες παρόλο που είναι στη λίστα της Unesco, δεν αποτελούν διάσημες attraction της χώρας.
Οι ΅οχυρωμένες εκκλησίες΅ ή αλλιώς fortified churches, πρόκειται για οχυρά εφοδιασμένα με τοίχους, προμαχώνες, σιδερένιες πύλες και γέφυρες. Μέσα στους οχυρωμένους εξωτερικούς τοίχους υπάρχουν δωμάτια. Κάθε οικογένεια του χωριού είχε ένα δωμάτιο μέσα στο φρούριο. Όλη η οικογένεια συνήθιζε να ζει σε ένα τέτοιο δωμάτιο σε καιρό πολέμου. Και κρατούσαν τις διατάξεις τους στο φρούριο και σε καιρό ειρήνης. Ο αριθμός των δωματίων αντιστοιχούσε στον αριθμό των σπιτιών του χωριού. Τα τείχη περιβάλλονταν από βαθιά χαντάκια που γέμιζαν με νερό κάθε φορά που οι εχθροί ήταν κοντά.
Εσωτερικά των οχυρών βρίσκεται η εκκλησία του εκάστοτε χωριού, εξ’ ου και το όνομα: fortified church (στα Ρουμάνικα Biserica Forticata).
Η περιοχή της Τρανσυλβανίας με πάνω από 150 καλοδιατηρημένες οχυρωμένες εκκλησίες με μεγάλη ποικιλία αρχιτεκτονικών μορφών διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό οχυρωμένων εκκλησιών από το 13ο έως το 16ο αι. Επτά από αυτές τις οχυρωμένες εκκλησίες προστατεύονται από την Unesco.
Στη μία από αυτές και την πιο παλιά (του 11ου αι.) θα πηγαίναμε σήμερα. Στην οχυρωμένη εκκλησία στο Viscri. Λέγεται ότι η ονομασία αυτή είναι Σαξονική και σημαίνει «λευκή εκκλησία».
Ο καιρός είχε πια αλλάξει. Είχε βάλει κρύο και είχε ένα ψιλόβροχο από νωρίς. Βάλαμε λοιπόν και οι τρεις τα αδιάβροχά μας και ξεκινήσαμε. Στο δρόμο μας για τη Sighisoara είχα δει στο χάρτη ότι με μικρή παράκαμψη θα μπορούσαμε να επισκεφτούμε το χωριό Viscri με την οχυρωμένη εκκλησία του. Το χωριό Viscri είναι ένα παλιό Σαξονικό χωριό, που την εποχή του 1.500μ.Χ. είχε περίπου 50 νοικοκυριά, στην πλειοψηφία τους αγρότες. Σήμερα η πλειοψηφία του είναι Ρομά.
Το χωριό
Το χωριό Viscri είναι αρκετά δύσκολο να το βρεις. Σήμανση δεν υπήρχε ή μάλλον υπήρχε αλλά παραπλανητική. To gps μας έδειχνε άσχετα. Έχοντας όμως καλά μελετήσει το χάρτη και κάνοντας και το σταυρό μου στρίψαμε σε ένα λασπόδρομο (πριν τη Rupea και στην ταμπέλα προς Dacia), με την ελπίδα να το βρούμε. Αφού διασχίσαμε καμιά 12αριά km λακουβιασμένης ασφάλτου και λασπωμένων χωματόδρομων και αφού συναντήσαμε 3-4 άγρια αδέσποτα σκυλιά (από αυτά που υποτίθεται ότι δεν υπάρχουν πια) και καναδυό τσιγγανοχώρια και εκεί που είχα αρχίσει να ανησυχώ μέσα στην ερημιά, ξαφνικά βλέπουμε μια καφέ πινακίδα -“όαση”, που έλεγε προς: Viscri Biserica Forticata.
Ευτυχώς! Δεν τον κάναμε τσάμπα όλον αυτόν τον δρόμο. Βρήκαμε το χωριό, βρήκαμε και την εκκλησία-οχυρό, αλλά θα ήταν ανοιχτή; Ήταν πολύ ανησυχητικό το ότι δεν έβλεπα και πολύ κίνηση. Για την ακρίβεια δεν έβλεπα άνθρωπο. Το χωριό ήταν έρημο. Υπήρχαν σπίτια με έγχρωμες προσόψεις, κολλητά το ένα με το άλλο σε παράταξη και τεράστιες ξύλινες πόρτες ερμητικά κλειστές, χωμάτινος δρόμος που είχε μετατραπεί όμως σε λασπόδρομο από το ολοήμερο ψιλοβρόχι και ψυχή ζώσα πουθενά. Σαν σκηνικό θρίλερ ταινίας μου φάνηκε η όλη αυτή εικόνα. Προχωρώντας είδα και μια γούρνα με νερό για τα άλογα και αναθεώρησα. Όχι! Σαν σκηνικό ταινίας western μοιάζει τελικά. Στη συνέχεια προχωρώντας κι άλλο είδα και ένα κοριτσάκι να διασχίζει τρέχοντας το δρόμο και αναθεώρησα και πάλι την άποψή μου για το σκηνικό. Μάλλον σε ταινία του Θ. Αγγελόπουλου θα ταίριαζε τελικά!
Φαντάζομαι όμως πως κάπως έτσι θα ήταν και τα χωριά το μεσαίωνα και αυτήν την εικόνα θα συναντούσαν οι εχθροί καθώς θα έμπαιναν μέσα στο χωριό. Όλοι οι κάτοικοι τότε να έχουν εγκαταλείψει τα σπίτια τους και να έχουν κλειστεί στο φρούριο με την εκκλησία τους. Τώρα όμως που είναι οι κάτοικοι;
Με το που αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο και στρίψαμε προς Dacia, ο δρόμος ήταν κάπως έτσι:
Στον οποίο συναντήσαμε και ένα αδέσποτο...
Συναντήσαμε και δεύτερο...
Και τρίτο...
Μετά ο δρόμος έγινε κάπως έτσι...
Μετά μπήκαμε στο έρημο χωριό...
Με τις κλειστές πόρτες...
ώσπου είδαμε ένα παιδάκι να περνάει το δρόμο
Να και η ποτίστρα των αλόγων...
Ευτυχώς μια ταμπέλα...προς Biserica Forticata...
Η οχυρωμένη εκκλησία
Φτάνουμε και παρκάρουμε απ’ έξω από τα τείχη. Ουπς! Να και ένας άνθρωπος! Απέναντι από την είσοδο βρισκόταν μια γυναίκα περιμένοντας τους πελάτες. Η πραμάτειά της ήταν: πλεκτά παντοφλάκια και σκουφάκια.
H γυναίκα με τα πλεκτά...απέναντι από το οχυρό...
Η εξωτερική πόρτα του οχυρού ήταν ανοιχτή. Στην είσοδο συναντήσαμε μια γιαγιά, η οποία ήταν ο κλειδοκράτορας του κάστρου και έτοιμη να …..φύγει. Μόλις μας είδε στραβομουτσούνιασε και έκανε μεταβολή γυρνώντας στη γωνιά της για να μας κόψει εισιτήριο. Εννοείται ότι δεν μίλαγε Αγγλικά, αλλά από το ύφος της, τον έντονο τρόπο που μιλούσε και τις κινήσεις της καταλάβαμε ότι μας έλεγε να κάνουμε γρήγορα γιατί ήθελε να κλείσει το …“μαγαζί”.
«Μα είναι 12:00 η ώρα ακόμα και απ’ έξω γράφει ότι είναι ανοιχτό έως τη 1:00», μονολόγησα.
«Μην το ψάχνεις» μου λέει ο άντρας μου. «Εδώ αρχηγός είναι η γιαγιά. Πάμε τώρα να το δούμε, μη μετανιώσει και μας διώξει».
Αφού είμαστε το μοναδικό αυτοκίνητο απ’ έξω, είμαστε και οι μοναδικοί επισκέπτες μέσα. Το όλο συγκρότημα αποτελείται από εκκλησία, δωμάτια-κελιά, προμαχώνες και τείχη. Δεν είναι ούτε χωριό, ούτε οχυρό, ούτε εκκλησία. Είναι όλα αυτά μαζί. Δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο.
Είναι εντυπωσιακό απ ¨έξω...
αλλά και από μέσα...
Κάτω από το άγρυπνο μάτι της γιαγιάς...είδαμε το οχυρό...
Το εσωτερικό της εκκλησίας...
Η οποία είναι φανερό ότι είναι πολύ παλιά...
Η θέα του χωριού από έναν προμαχώνα του οχυρού...
Και από ένα παραθύρι του...
Μπορούσαμε να μπαινοβγαίνουμε μέσα στα δωμάτια του φρουρίου από εξωτερικές ξύλινες σκάλες (κάποια είχαν και τον εξοπλισμό της εποχής υπό τύπου λαογραφικού μουσείου), μπορούσαμε να σκαρφαλώσουμε στους προμαχώνες, να ανεβούμε στον γυναικωνίτη της εκκλησίας, η οποία πραγματικά φαινόταν πολύ παλιά, αλλά όλα αυτά υπό το άγρυπνο βλέμμα της γιαγιάς, που εκεί που νομίζαμε ότι τη χάσαμε, εκεί έσκαγε μύτη μέσα από τα κελιά και μας αγριοκοιτούσε επειδή αργούσαμε.
Εμείς απτόητοι όμως βγάλαμε πολλές φωτογραφίες, μπήκαμε σε όλα τα κελιά που μπορούσαμε να μπούμε, ανεβήκαμε παντού από απότομες σκάλες και περιεργαστήκαμε εξονυχιστικά όλο το χώρο. Τόσο δρόμο κάναμε και μάλιστα επικίνδυνο και θα μας διώξει τώρα η γιαγιά;
Αφού χορτάσαμε το μέρος αποφασίσαμε να φύγουμε. Δεν είχε φτάσει 1:00 όταν βγήκαμε έξω. Στην έξοδο διασταυρωθήκαμε με έναν μπαμπά με το παιδάκι του που μπαίνανε μέσα. Αμέσως σκεφτήκαμε: τον κακομοίρη…σιγά μην τον αφήσει η γιαγιά να μπει μέσα. Κοντοσταθήκαμε από περιέργεια και από μακριά βλέπαμε τη σκηνή: η γιαγιά να έχει κλείσει την πόρτα και με τα κλειδιά στο χέρι έκανε αρνητικό νεύμα στον καινούριο επισκέπτη. Εκείνος “φουντωμένος” της έδειχνε μια το ρολόι του και μια το παιδί του. Ακολούθησε έντονη λογομαχία, την οποία κέρδισε ο μπαμπάς Ρουμάνος. Μετά μπήκε τρέχοντας μέσα στο οχυρό και υποθέτω ότι τρέχοντας θα το επισκέφτηκε και όλο, γιατί η δυναμική Βαλκάνια γιαγιά (που έχει “περάσει” και από Τσαουσέσκου) δεν αστειεύεται.
Φύγαμε και πάλι μέσα από άλλους λασπόδρομους και άλλα τσιγγανοχώρια. Συναντήσαμε στο δρόμο πολλά κάρα που τα έσερναν άλογα και αρκετά ελεύθερα άλογα, αλλά και αρκετούς Roma καβάλα στα άλογα. Μόνο που σαν σκληροτράχηλοι που είναι, τα ίππευαν χωρίς σέλα! Όλες αυτές οι εικόνες θα μπορούσαν να είναι σκηνικά ταινίας, αλλά το σίγουρο είναι ότι αποτελούν εικόνες μιας “άλλης” (σημερινής) Ρουμανίας!
Βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο μετά από μισή ώρα περίπου. Πάνω στη διασταύρωση με τον κεντρικό δρόμο συναντήσαμε και άλλη οχυρωμένη εκκλησία, την Bunesti fortified church. Αν δεν είχα επισκεφτεί την εκκλησία στο Viscri, μπορεί αυτήν την εκκλησία να μην την είχα προσέξει καν. Τώρα όμως που είχα αποκτήσει την εμπειρία, την πρόσεξα. Είδα και άλλη αργότερα, αυτή του Sachiz. Από εκείνη την ώρα και μετά κατά την περιήγησή μας στην Τρανσυλβανία, “έπεφτε” συνέχεια το μάτι μου πάνω σε οχυρωμένες εκκλησίες.
Η οχυρωμένη εκκλησία του Bunesti...
Και η οχυρωμένη εκκλησία στο Saschiz...
Η ημερήσια μας εκδρομή συνεχίστηκε....
Σήμερα το πρόγραμμα είχε ημερήσια εκδρομή στην Sighisoara, με παράκαμψη και στάση στο χωριό Viscri, προκειμένου να δούμε μια από τις fortified churches, από τις πολλές της χώρας, που είναι και στη λίστα της Unesco.
Εδώ θα ήθελα να πω δυο πράγματα για αυτές τις εκκλησίες, οι οποίες παρόλο που είναι στη λίστα της Unesco, δεν αποτελούν διάσημες attraction της χώρας.
Οι ΅οχυρωμένες εκκλησίες΅ ή αλλιώς fortified churches, πρόκειται για οχυρά εφοδιασμένα με τοίχους, προμαχώνες, σιδερένιες πύλες και γέφυρες. Μέσα στους οχυρωμένους εξωτερικούς τοίχους υπάρχουν δωμάτια. Κάθε οικογένεια του χωριού είχε ένα δωμάτιο μέσα στο φρούριο. Όλη η οικογένεια συνήθιζε να ζει σε ένα τέτοιο δωμάτιο σε καιρό πολέμου. Και κρατούσαν τις διατάξεις τους στο φρούριο και σε καιρό ειρήνης. Ο αριθμός των δωματίων αντιστοιχούσε στον αριθμό των σπιτιών του χωριού. Τα τείχη περιβάλλονταν από βαθιά χαντάκια που γέμιζαν με νερό κάθε φορά που οι εχθροί ήταν κοντά.
Εσωτερικά των οχυρών βρίσκεται η εκκλησία του εκάστοτε χωριού, εξ’ ου και το όνομα: fortified church (στα Ρουμάνικα Biserica Forticata).
Η περιοχή της Τρανσυλβανίας με πάνω από 150 καλοδιατηρημένες οχυρωμένες εκκλησίες με μεγάλη ποικιλία αρχιτεκτονικών μορφών διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό οχυρωμένων εκκλησιών από το 13ο έως το 16ο αι. Επτά από αυτές τις οχυρωμένες εκκλησίες προστατεύονται από την Unesco.
Στη μία από αυτές και την πιο παλιά (του 11ου αι.) θα πηγαίναμε σήμερα. Στην οχυρωμένη εκκλησία στο Viscri. Λέγεται ότι η ονομασία αυτή είναι Σαξονική και σημαίνει «λευκή εκκλησία».
Ο καιρός είχε πια αλλάξει. Είχε βάλει κρύο και είχε ένα ψιλόβροχο από νωρίς. Βάλαμε λοιπόν και οι τρεις τα αδιάβροχά μας και ξεκινήσαμε. Στο δρόμο μας για τη Sighisoara είχα δει στο χάρτη ότι με μικρή παράκαμψη θα μπορούσαμε να επισκεφτούμε το χωριό Viscri με την οχυρωμένη εκκλησία του. Το χωριό Viscri είναι ένα παλιό Σαξονικό χωριό, που την εποχή του 1.500μ.Χ. είχε περίπου 50 νοικοκυριά, στην πλειοψηφία τους αγρότες. Σήμερα η πλειοψηφία του είναι Ρομά.
Το χωριό
Το χωριό Viscri είναι αρκετά δύσκολο να το βρεις. Σήμανση δεν υπήρχε ή μάλλον υπήρχε αλλά παραπλανητική. To gps μας έδειχνε άσχετα. Έχοντας όμως καλά μελετήσει το χάρτη και κάνοντας και το σταυρό μου στρίψαμε σε ένα λασπόδρομο (πριν τη Rupea και στην ταμπέλα προς Dacia), με την ελπίδα να το βρούμε. Αφού διασχίσαμε καμιά 12αριά km λακουβιασμένης ασφάλτου και λασπωμένων χωματόδρομων και αφού συναντήσαμε 3-4 άγρια αδέσποτα σκυλιά (από αυτά που υποτίθεται ότι δεν υπάρχουν πια) και καναδυό τσιγγανοχώρια και εκεί που είχα αρχίσει να ανησυχώ μέσα στην ερημιά, ξαφνικά βλέπουμε μια καφέ πινακίδα -“όαση”, που έλεγε προς: Viscri Biserica Forticata.
Ευτυχώς! Δεν τον κάναμε τσάμπα όλον αυτόν τον δρόμο. Βρήκαμε το χωριό, βρήκαμε και την εκκλησία-οχυρό, αλλά θα ήταν ανοιχτή; Ήταν πολύ ανησυχητικό το ότι δεν έβλεπα και πολύ κίνηση. Για την ακρίβεια δεν έβλεπα άνθρωπο. Το χωριό ήταν έρημο. Υπήρχαν σπίτια με έγχρωμες προσόψεις, κολλητά το ένα με το άλλο σε παράταξη και τεράστιες ξύλινες πόρτες ερμητικά κλειστές, χωμάτινος δρόμος που είχε μετατραπεί όμως σε λασπόδρομο από το ολοήμερο ψιλοβρόχι και ψυχή ζώσα πουθενά. Σαν σκηνικό θρίλερ ταινίας μου φάνηκε η όλη αυτή εικόνα. Προχωρώντας είδα και μια γούρνα με νερό για τα άλογα και αναθεώρησα. Όχι! Σαν σκηνικό ταινίας western μοιάζει τελικά. Στη συνέχεια προχωρώντας κι άλλο είδα και ένα κοριτσάκι να διασχίζει τρέχοντας το δρόμο και αναθεώρησα και πάλι την άποψή μου για το σκηνικό. Μάλλον σε ταινία του Θ. Αγγελόπουλου θα ταίριαζε τελικά!
Φαντάζομαι όμως πως κάπως έτσι θα ήταν και τα χωριά το μεσαίωνα και αυτήν την εικόνα θα συναντούσαν οι εχθροί καθώς θα έμπαιναν μέσα στο χωριό. Όλοι οι κάτοικοι τότε να έχουν εγκαταλείψει τα σπίτια τους και να έχουν κλειστεί στο φρούριο με την εκκλησία τους. Τώρα όμως που είναι οι κάτοικοι;
Με το που αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο και στρίψαμε προς Dacia, ο δρόμος ήταν κάπως έτσι:
Στον οποίο συναντήσαμε και ένα αδέσποτο...
Συναντήσαμε και δεύτερο...
Και τρίτο...
Μετά ο δρόμος έγινε κάπως έτσι...
Μετά μπήκαμε στο έρημο χωριό...
Με τις κλειστές πόρτες...
ώσπου είδαμε ένα παιδάκι να περνάει το δρόμο
Να και η ποτίστρα των αλόγων...
Ευτυχώς μια ταμπέλα...προς Biserica Forticata...
Η οχυρωμένη εκκλησία
Φτάνουμε και παρκάρουμε απ’ έξω από τα τείχη. Ουπς! Να και ένας άνθρωπος! Απέναντι από την είσοδο βρισκόταν μια γυναίκα περιμένοντας τους πελάτες. Η πραμάτειά της ήταν: πλεκτά παντοφλάκια και σκουφάκια.
H γυναίκα με τα πλεκτά...απέναντι από το οχυρό...
Η εξωτερική πόρτα του οχυρού ήταν ανοιχτή. Στην είσοδο συναντήσαμε μια γιαγιά, η οποία ήταν ο κλειδοκράτορας του κάστρου και έτοιμη να …..φύγει. Μόλις μας είδε στραβομουτσούνιασε και έκανε μεταβολή γυρνώντας στη γωνιά της για να μας κόψει εισιτήριο. Εννοείται ότι δεν μίλαγε Αγγλικά, αλλά από το ύφος της, τον έντονο τρόπο που μιλούσε και τις κινήσεις της καταλάβαμε ότι μας έλεγε να κάνουμε γρήγορα γιατί ήθελε να κλείσει το …“μαγαζί”.
«Μα είναι 12:00 η ώρα ακόμα και απ’ έξω γράφει ότι είναι ανοιχτό έως τη 1:00», μονολόγησα.
«Μην το ψάχνεις» μου λέει ο άντρας μου. «Εδώ αρχηγός είναι η γιαγιά. Πάμε τώρα να το δούμε, μη μετανιώσει και μας διώξει».
Αφού είμαστε το μοναδικό αυτοκίνητο απ’ έξω, είμαστε και οι μοναδικοί επισκέπτες μέσα. Το όλο συγκρότημα αποτελείται από εκκλησία, δωμάτια-κελιά, προμαχώνες και τείχη. Δεν είναι ούτε χωριό, ούτε οχυρό, ούτε εκκλησία. Είναι όλα αυτά μαζί. Δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο.
Είναι εντυπωσιακό απ ¨έξω...
αλλά και από μέσα...
Κάτω από το άγρυπνο μάτι της γιαγιάς...είδαμε το οχυρό...
Το εσωτερικό της εκκλησίας...
Η οποία είναι φανερό ότι είναι πολύ παλιά...
Η θέα του χωριού από έναν προμαχώνα του οχυρού...
Και από ένα παραθύρι του...
Μπορούσαμε να μπαινοβγαίνουμε μέσα στα δωμάτια του φρουρίου από εξωτερικές ξύλινες σκάλες (κάποια είχαν και τον εξοπλισμό της εποχής υπό τύπου λαογραφικού μουσείου), μπορούσαμε να σκαρφαλώσουμε στους προμαχώνες, να ανεβούμε στον γυναικωνίτη της εκκλησίας, η οποία πραγματικά φαινόταν πολύ παλιά, αλλά όλα αυτά υπό το άγρυπνο βλέμμα της γιαγιάς, που εκεί που νομίζαμε ότι τη χάσαμε, εκεί έσκαγε μύτη μέσα από τα κελιά και μας αγριοκοιτούσε επειδή αργούσαμε.
Εμείς απτόητοι όμως βγάλαμε πολλές φωτογραφίες, μπήκαμε σε όλα τα κελιά που μπορούσαμε να μπούμε, ανεβήκαμε παντού από απότομες σκάλες και περιεργαστήκαμε εξονυχιστικά όλο το χώρο. Τόσο δρόμο κάναμε και μάλιστα επικίνδυνο και θα μας διώξει τώρα η γιαγιά;
Αφού χορτάσαμε το μέρος αποφασίσαμε να φύγουμε. Δεν είχε φτάσει 1:00 όταν βγήκαμε έξω. Στην έξοδο διασταυρωθήκαμε με έναν μπαμπά με το παιδάκι του που μπαίνανε μέσα. Αμέσως σκεφτήκαμε: τον κακομοίρη…σιγά μην τον αφήσει η γιαγιά να μπει μέσα. Κοντοσταθήκαμε από περιέργεια και από μακριά βλέπαμε τη σκηνή: η γιαγιά να έχει κλείσει την πόρτα και με τα κλειδιά στο χέρι έκανε αρνητικό νεύμα στον καινούριο επισκέπτη. Εκείνος “φουντωμένος” της έδειχνε μια το ρολόι του και μια το παιδί του. Ακολούθησε έντονη λογομαχία, την οποία κέρδισε ο μπαμπάς Ρουμάνος. Μετά μπήκε τρέχοντας μέσα στο οχυρό και υποθέτω ότι τρέχοντας θα το επισκέφτηκε και όλο, γιατί η δυναμική Βαλκάνια γιαγιά (που έχει “περάσει” και από Τσαουσέσκου) δεν αστειεύεται.
Φύγαμε και πάλι μέσα από άλλους λασπόδρομους και άλλα τσιγγανοχώρια. Συναντήσαμε στο δρόμο πολλά κάρα που τα έσερναν άλογα και αρκετά ελεύθερα άλογα, αλλά και αρκετούς Roma καβάλα στα άλογα. Μόνο που σαν σκληροτράχηλοι που είναι, τα ίππευαν χωρίς σέλα! Όλες αυτές οι εικόνες θα μπορούσαν να είναι σκηνικά ταινίας, αλλά το σίγουρο είναι ότι αποτελούν εικόνες μιας “άλλης” (σημερινής) Ρουμανίας!
Βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο μετά από μισή ώρα περίπου. Πάνω στη διασταύρωση με τον κεντρικό δρόμο συναντήσαμε και άλλη οχυρωμένη εκκλησία, την Bunesti fortified church. Αν δεν είχα επισκεφτεί την εκκλησία στο Viscri, μπορεί αυτήν την εκκλησία να μην την είχα προσέξει καν. Τώρα όμως που είχα αποκτήσει την εμπειρία, την πρόσεξα. Είδα και άλλη αργότερα, αυτή του Sachiz. Από εκείνη την ώρα και μετά κατά την περιήγησή μας στην Τρανσυλβανία, “έπεφτε” συνέχεια το μάτι μου πάνω σε οχυρωμένες εκκλησίες.
Η οχυρωμένη εκκλησία του Bunesti...
Και η οχυρωμένη εκκλησία στο Saschiz...
Η ημερήσια μας εκδρομή συνεχίστηκε....
Last edited: