ΗΠΑ L.A. Ένα απρόσμενο ταξίδι

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,

L.A. Μέρος Δ.

Το πρωί ξυπνήσαμε κατά τις 8 (χωρίς ξυπνητήρι), χαλαρά και χαρούμενα. Καφεδάκι με μερέντα και cookies (εδώ να πω ότι θα συμφωνήσω με την οικοδέσποινά μου: τα cookies στην Αμερική, τα ίδια cookies που έχουμε και στην Ευρώπη, τα στρογγυλά μπισκοτάκια με κομματάκια σοκολάτας), είναι , ακόμα και τα συσκευασμένα, πολύ, πολύ πιο γλυκά! Όπως μάλιστα θα καταλάβαινα πολύ σύντομα, όλα είναι …γλυκά στην Αμερική, καθότι περιέχουν ποσότητα ζάχαρης, ακόμα και η πίτσα, και τα χάμπουργκερ, τα πάντα!). Μίλησα μέσω skype με τους δικούς μου στην Αθήνα (όπου η ώρα ήταν 5 το απόγευμα, περίεργη αίσθηση, να είναι «εκεί» μισή μέρα πιο μπροστά από «εδώ»…πού πάει ο χρόνος; πώς διανέμεται στη γη, πώς τρέχει; που χάνεται; τι θαύμα του σύμπαντος και αυτό!!) και στη συνέχεια επιδοθήκαμε στην ανάλυση του προγράμματος που είχαμε κάνει το προηγούμενο βράδυ. Ήμουν πολύ χαρούμενη, γιατί, όπως μου είπε η καλή μου φίλη, ανεξάρτητα από τον όποιο συνδυασμό «προγράμματος» και αυτοσχεδιασμού της κάθε μέρας (όχι ότι οι μέρες της παραμονής μου ήταν και πολλές, κουτσή εβδομάδα ήταν -όλη μαζί, και ήδη είχε αρχίσει να περνάει) , θα μου αφιέρωνε μία ημέρα ολόκληρη, στη διάθεσή μου, για να κάνουμε μαζί ο,τι πραγματικά ήθελα! (οι υπόλοιπες μέρες ήταν συνδυασμός ωραρίων και δραστηριοτήτων, καθότι, αλίμονο, δεν φθάνει που με φιλοξενούσε, η κοπέλα είχε και μια υποτροφία, δεν ήταν εκεί για διακοπές!). Και η αλήθεια είναι ότι δεν χρειαζόταν να σκεφθώ πολύ (ή μάλλον καθόλου) για να αποφασίσω! Η απόφαση, από τη στιγμή που είχα ήδη συνειδητοποιήσει –“συννεφιασμένα”, είναι η αλήθεια- L - ότι λόγω έλλειψης ημερών δεν θα έφθανε η χάρη μου στο Σαν Φραντσίσκο, και τη Golden Bridge, που πολύ θα ήθελα να δω (να σχηματίσω μια ιδέα για το τι τραβάει τόσους ανθρώπους, και γιατί θεωρείται η «γέφυρα των αυτοκτονιών», τι έχει η θάλασσα, το φως, η ατμόσφαιρα σε εκείνο το σημείο που τους μαγνητίζει!, ανθρώπους από όλες τις γωνιές του κόσμου, που ξαφνικά, κοιτώντας το «νερό», κάτι παθαίνουν, σαν να μαγεύονται, τρελαίνονται, χάνουν τα «λογικά» τους και πηδάνε! –και όχι, αυτή την περιέργεια δεν την εξέφρασα στους δικούς μου, δεν χρειαζόταν!). «Συννεφιασμένα» επίσης και με ιδιαίτερη απροθυμία εγκατέλειψα (αφενός λόγω έλλειψης χρόνου και αφετέρου καθώς η φίλη μου δεν έδειξε να συμμερίζεται τον ενθουσιασμό μου :-( ) και την ιδέα μου για «whales watching”, καθώς, από ότι είχα διαβάσει, η θάλασσα της Καλιφόρνια είναι, μεταξύ άλλων, πέρασμα των «φαλαινών», και οργανώνονται εκδρομές με σκάφη σε μέρη από όπου μπορεί να δεις από μακριά φάλαινες! :) (ομολογώ ότι πολύ θα μου άρεσε να δω φάλαινες, πόσο μάλλον -αν είχαμε τύχη βουνό- να ακούσω το τραγούδι τους...). Κι αυτό όμως δεν φαινόταν εφικτό, οπότε, κρατούσα τη χαρά μου για την τρίτη μου επιλογή: έρημος..Death Valley (κοιλάδα του θανάτου)..Ειχα διαβάσει σχετικούς οδηγούς, είχα ψάξει τις διαδρομές, και ήμουν έτοιμη να βιώσω την ατμόσφαιρα αυτής της τόσο ξακουστής ερήμου..Κάποιοι απο τους υπολοίπους υποτρόφους είχαν πάει, μου είπε η φίλη μου, πρόσφατα στο St Joshua National Park, επίσης σε ερημο, ένα είδος φυσικού πάρκου, -και είχαν εντυπωσιαστεί..Και η "κοιλάδα του θανάτου" φάνταζε ακόμα πιο εντυπωσιακή, αν μη τί άλλο ήταν και το "όνομα" επιβλητικό, έφερνε δέος, δυο -τρεις ώρες με το αυτοκίνητο δρόμος φαινόταν να είναι, οπότε....πότε θα είχαμε ξανά ευκαιρία να δούμε αυτή την άγρια, την τόσο "μυθιστορηματική" έρημο;....."γιατί όχι, αφού το θέλεις τόσο πολύ;", αποφάνθηκε η οικοδέσποινά μου, για να εισπράξει μια μεγάλη αγκαλιά.. Θα μιλούσε μέσα στην ημέρα με το γραφείο ενοικιάσεως αυτοκινήτων που συνεργαζόταν το Μουσείο Γκετύ (και έκανε κάποιες εκπτώσεις) για να συνεννοηθεί περί αυτοκινήτου (με προτίμηση κάποιο με μη αυτόματες ταχύτητες, αν υπήρχε, καθώς ούτε εγώ ούτε η ίδια είχαμε οδηγήσει ξανά όχημα με αυτόματες ταχύτητες, -αν και, όπως μας έλεγαν, ήταν πανεύκολο!), ώστε, την επομένη ή τη μεθεπομένη, να κανονίζαμε το σχετικό ταξίδι, -σαν ολοήμερη εκδρομή.:)

Tην εν λόγω μέρα, ωστόσο, το "πρόγραμμα" προέβλεπε τη μοναχική μου εξερεύνηση ...Down Town! Καθώς η φίλη μου είχε να παραδώσει κάποιες δουλειές, της πρότεινα, όπερ και έγινε, να κάτσει με την ησυχία της, και χωρίς άγχος, να μελετήσει (ώστε να έχει περισσότερο χρόνο τις υπόλοιπες μέρες), και να πάρω συγκοινωνία για να κατέβω στο κέντρο της πόλης και να εξερευνήσω τις γειτονιές του...Αν και λίγο αμήχανη στην αρχή (όπως μου είπε μόνο μια φορά είχε κατέβει κέντρο, και αυτή όχι με τη συγκοινωνία, οπότε δεν είχε δει και πολλά πράγματα και δεν θα μπορούσε να με βοηθήσει), ωστόσο εγω ήθελα να ...τριγυρίσω, και δεν άφησα περιθώριο διαφωνίας. Βρήκαμε στο ίντερνετ χάρτες με τις λεωφορειακές γραμμές και τα σημεία των λεωφορείων, -εγώ θα έπαιρνα το λεωφορείο από τη στάση στην πλατεία που είχαμε πάει για ποτό το προηγούμενο βράδυ-, και, αφού της υποσχέθηκα ότι θα είμαι πίσω κατά τις 8 το βράδυ (το ζευγάρι των Ιταλών υποτρόφων διοργάνωνε στο διαμέρισμά του.."ιταλικό δείπνο" και μας είχε καλέσει) και ότι θα προσέχω, ετοιμάστηκα για την πρώτη μου εξόρμηση!

Στο φως της μέρας, όλα μου φαίνονταν, αν ήταν δυνατό...ακόμα πιο μεγάλα από ότι τα θυμόμουν το προηγούμενο βράδυ! Τεράστιοι, φαρδιοί δρόμοι, μεγάλα αυτοκίνητα, μεγάλα δέντρα, μεγάλα πεζοδρόμια....και, απουσία πεζών! Δύο γυναίκες με το σκύλο τους είδα σε όλη τη διαδρομή, - φαίνεται πως αν δεν έχεις σκύλο, να τον βγάλεις λίγο έξω, απλά δεν κυκλοφορείς σε αυτή τη συνοικία, παρά μόνο με το αυτοκίνητο...Η πλατεία μου φάνηκε λίγο διαφορετική, πιο ανοιχτή, πιο..πράσινη απο οτι το προηγούμενο βράδυ, -ίσως παίζει ρόλο και κάτι σαν υπαίθρια μικρή αγορά λουλουδιών που είχε στηθεί εκεί, και έδινε το δικό της χρώμα (α, τα λουλούδια είναι πάντα ωραία). Εντόπισα τη στάση (ήμουν η μόνη που περίμενε), και στάθηκα να περιμένω το λεωφορείο που θα με πήγαινε στο κέντρο, και συγκεκριμένα στον σιδηροδρομικό σταθμό Union, από όπου θα ξεκινούσα την περιήγησή μου, αναζητώντας, με το πεζό 2 (=ποδαράτο, φυσικά), το Ισπανικό Χωριό (el Pueblo de los Angeles, -το χωριό των Αγγέλων). Ωστόσο, η ώρα περνούσε, και το λεωφορείο...δεν ερχόταν...Περίμενα σχεδον τρία τέταρτα, είχα μάλιστα αποκτήσει "παρέα" (έναν άνδρα και μια μεξικανικο-ινδικής καταγωγής γυναίκα), όταν επιτέλους εμφανίστηκε στον ορίζοντα...Δεν είχα εισιτήριο, αλλά το σύστημα εδώ είναι ότι μπαίνεις μόνο από την μπροστινή πόρτα, και αγοράζεις εισιτήριο (ένα ή δύο ή πολλαπλών διαδρομών) από τον οδηγό. Επιβεβαίωσα ότι το λεωφορείο περνάει (για την ακρίβεια κάνει τέρμα) στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, προμηθεύτηκα δωρεάν χάρτες με τις διαδρομές των αστικών συγκοινωνιών (διαθέσιμοι σε 4-5 γλώσσες, σε ειδική υποδοχή πίσω από την "πλάτη" του οδηγού), και αναζήτησα θέση, πού αλλού; στο παράθυρο..Το λεωφορείο δεν ήταν γεμάτο, και, όπως παρατήρησα, οι επιβαίνοντες στο λεωφορείο ήταν, με ελάχιστες εξαιρέσεις, αυτό που η "κάστα των πλουσίων" του L.A θα αποκαλούσε..."μετανάστες" ήτοι μαύροι, ή έχοντες χαρακτηριστικά ινδικής-μεξικανικής καταγωγής (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού),- η γλώσσα μάλιστα που άκουγες στο λεωφορείο, ήταν, κατεξοχήν, τα ισπανικά.

Η διαδρομή μέχρι το κέντρο ήταν γεμάτη μια ώρα δρόμο, -και αυτό χωρίς να πέσουμε σε ιδιαίτερη κίνηση...Η εικόνα, παρόμοια...Μεγάλοι δρόμοι, μεγάλα κτίρια, ψηλοί, διάσπαρτοι φοίνικες να ξεμυτίζουν σε κάθε γωνιά. Όσο πλησιάζαμε προς το κέντρο οι "γειτονιές" γίνονταν πιο εμπορικές, πολλές αλυσίδες fast food (χάμπουργκερ, αλλά και πολλά fast food με φθηνό κινέζικου τύπου φαγητό), starbucks, κ.α.. Οι πεζοί ήταν πάντα λίγοι, ωστόσο κυκλοφορούσαν, όπως είδα, αρκετά ποδήλατα, - υπήρχαν μάλιστα και λεωφορεία (όχι όλα όμως), όπου είχαν ειδικό χώρο μπροστά και πίσω όπου μπορούσες να βάλεις (κάτι σαν μια σχάρα) το ποδήλατό σου για να το μεταφέρεις μαζί. Επίσης, -το είχα ακούσει, αλλά μου έκανε εντύπωση παρόλα αυτά-, στην κατηγορία "μεγάλο" συμπεριλαμβάνονταν και οι...άνθρωποι! Οι 8 στους 10 ήταν...παχύσαρκοι, χοντροί, πώς να το πω...Οχι απλώς χοντροί, πολύ χοντροί! Ολα κι ολα, οι Ελληνίδες είμαστε συλφίδες μπροστά τους! (και δεν είναι παράλογο, τελικά, γιατί, όπως έμελλε να διαπιστώσω, τίποτα δεν υπάρχει σε μικρό, σε "κανονικό" για τα δικά μας μέτρα μέγεθος...η μικρή coca cola εκεί, είναι η μεγάλη δικιά μας....το ίδιο στις συσκευασίες (π.χ. γάλα κτλ), στις μερίδες, στα πάντα...)!

Και ξαφνικά, το λεωφορείο γέμισε κόσμο, υπήρξε μια έκδηλη κινητικότητα, ενώ μια σκιά σκέπασε το φως του λαμπρού πρωινού ήλιου! Έκπληκτη, συνειδητοποίησα ότι είχαμε φθάσει στο "κέντρο" ή μάλλον στο "κεντρικό" (με την έννοια ότι κέντρο -κέντρο, με την έννοια που το λέμε εμείς, δεν υπάρχει) L.A., αυτό που εδώ αποκαλούν...Down Town! Η ξαφνική "σκοτεινιά" δεν ήταν παρά η σκιά από τους πρώτους ουρανοξύστες, και το λεωφορείο διέσχιζε τώρα κεντρικές λεωφόρους, με εντυπωσιακά κτίρια, και πολλές συστάδες ουρανοξυστών που ορθώνονταν στοιβαροί (και κομψοί, συγχρόνως, κατά μία..μοντέρνα έννοια), τόσο κοντά, τόσο ψηλοί, που όσο και αν τέντωνα το κεφάλι μου απο το παράθυρο δεν μπορούσα να τους δω ολόκληρους, δεν χωρούσαν στο οπτικό μου πεδίο. Εδώ υπήρχε σαφώς μια "κίνηση", ήτοι..κόσμος που κυκλοφορούσε, ροή -, εστιατόρια, γραφεία, πολυκαταστήματα, σινεμά, βιτρίνες. Και εδω πάντως τα οικοδομικά τετράγωνα (και συνεπώς οι αποστάσεις) ήταν τεράστια, ενώ συχνά πυκνά υπήρχαν τεράστια πάρκιγκ, πολλά από αυτά υπαίθρια -ανυψωμένα, σαν μικροί ουρανοξύστες με αυτοκίνητα (κάτι που θύμιζε αρκετά παιδικό παιχνίδι, ή μάλλον...παιχνιδούπολη!).

Χαζεύοντας τις πρώτες εικόνες της πόλης "εκ των έσω" σχεδόν ξεχάστηκα, -και ευτυχώς που ο σιδηροδρομικός σταθμός ήταν και ο τερματικός σταθμός του λεωφορείου, διαφορετικά σίγουρα θα τον είχα προσπεράσει. Ωστόσο το λεωφορείο σταμάτησε, και κατεβαίνοντας αναγνώρισα το κτίριο του σταθμού αμέσως, καθώς φωτογραφία του φιλοξενούσαν τόσο οι χάρτες των λεωφορείων (οι οποίοι είχαν και κάποιες τουριστικές προτάσεις) όσο και οι οδηγοί. Πρόκειται για κτίριο που κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1930, τη "χρυσή εποχή των σιδηροδρόμων" και συνδυάζει στοιχεία που παραπέμπουν "άλλοτε σε ισπανική ιεραποστολή και άλλοτε σε μοντέρνα κατασκευή, στυλ "αρτ ντεκό", όπως χαρακτηριστικά αναφερόταν στον οδηγό (-προσωπικά θα συμφωνήσω με την πρώτη εκδοχή, - το κτίριο μου κάνει κάτι σε "εκκλησία" (μοντέρνα εκκλησία πάντως), ενω οι ψηλοί, αδύνατοι φοίνικες που το συντροφεύουν του δίνουν ένα ιδιαίτερο, όχι ακριβώς "εξωτικό", αλλά πάντως παράξενο "χρώμα".

Απέναντι σχεδόν από τον σταθμό, δεσπόζει μια μεγάλη πλατεία, με δέντρα και αγάλματα, και διασχίζοντάς τη, βρίσκεσαι στo "Χωριό των Αγγέλων" (el Pueblo de los Angeles) (τί όμορφο όνομα, αλήθεια! :). Πρόκειται για ιστορική συνοικία, πολύ κοντά στο σημείο που θεωρείται ότι ιδρύθηκε το LA, το 1781, και διασώζει ορισμένα κτίρια των αρχών του 19ου αιώνα, όταν ακόμα η πόλη ήταν ενας παρεμελημένος μεξικάνικος οικισμός. Το πρώτο πράγμα που είδα καθώς πλησίαζα, ήταν μια μεγάλη, τεράστια τοιχογραφία που δέσποζε σε δύο τοίχους ενός μεγάλου κτιρίου, με θέμα την Ευλογία των Ζώων (The blessing of Animals). Δεν είναι ιδιαίτερα παλαιά τοιχογραφία ούτε έχει κάτι ιστορικά "ξεχωριστό" (αν θυμάμαι καλά είναι του 1978 ή κάπου κοντά), είναι όμως πολύ όμορφη (κατ' εμέ τουλάχιστον), και συγκινητικά τρυφερή, καθώς αποπνέει ιδιαίτερη στοργή, απεικονίζοντας την παλαιά μεξικανική παράδοση της ευχαριστίας των ζώων -σκυλιά, καναρίνια, κατσίκες, γάτες, πουλιά, αγελάδες- για τη χαρά και τις υπηρεσίες που παρέχουν στους ανθρώπους. Το κτίριο δεν θυμάμαι αν είναι γνωστό ή δημόσιο ή τί ακριβώς στεγάζει, όμως έτσι κι αλλιώς είναι η τοιχογραφία που με την ευαισθησία και την τρυφερότητά της "κλέβει" τις εντυπώσεις (και κάτι απ' τις καρδιές ίσως). Απέναντι, υπάρχει πεζοδρομημένος χώρος, σχηματίζοντας κάτι σαν μια μεγάλη πλατεία, με τουριστικά κιόσκια και πάγκους, που, εν όψει των χριστουγέννων, ήταν στολισμένα και έδιναν μια γιορτινή πινελιά ! Ενα χριστουγεννιάτικο δέντρο είχε στηθεί στη μέση του πεζοδρόμου (το οποίο ήταν όμως πολύ μικρό σε σχέση με το μεγάλο, φυσικό δέντρο, σαν μεγάλο πλατάνι, που δέσποζε πίσω του, -σύγκριση που έδινε μια μάλλον χιουμοριστική νότα), ενώ στο "περίπτερο" της πλατείας είχε στηθεί μια φάτνη, απεικονίζοντας τη σκηνή της γέννησης του Χριστού. Ωστόσο, ο λαμπρός, υπέρλαμπρος ήλιος και ο μάλλον καλοκαιρινός καιρός, έδινε, -για μένα-, μια παράξενη, εξωπραγματική διάσταση στο "κλίμα των χριστουγέννων"....Είναι μάλλον που τα Χριστούγεννα τα έχουμε συνδυάσει με χειμώνα, -και η όλη ατμόσφαιρα καλοκαιριού έμοιαζε στα μάτια μου παράξενη, ασυνήθιστη, σαν μια απρόσμενα αθόρυβη ανατροπή.. Νωχελικά, νιώθωντας πάνω μου ευχάριστα το ζεστό χάδι του ήλιου, περιπλανήθηκα στη μεξικάνικη συνοικία, ένας κόσμος (αν και πολύ τουριστικός για τις προτιμήσεις μου) γεμάτος χρώματα, φασαρία, παλμό, - γεμάτος ζωή. Καφέ και εστιατόρια σε μεξικανικό στυλ (που όμως απέφυγα -παραήταν τουριστικά!), πάγκοι με μεξικάνικα καπέλα, γαιδουράκια (αληθινά και ψεύτικα) πάνω στα οποία μπορούσες αν ήθελες να φωτογραφηθείς με το χαρακτηριστικό "σομπρέρο" (έναντι σχετικού αντιτίμου, βεβαίως),πάγκοι με μεξικανικού στυλ ενθύμια και πάσης φύσεως "μπιχλιμπίδια" κτλ. Γενικά αποφεύγω τις αγορές, και μαλιστα σε κατεξοχήν τουριστικές περιοχές, όμως μια μικρή, ξύλινη φάτνη, στη γωνιά ενός πάγκου απέσπασε την προσοχή μου. Ήταν μικρή, όμορφα ζωγραφισμένη, εμφανώς φτιαγμένη στο χέρι, οι φιγούρες απέπνεαν μια "ζεστασιά", μια "τρυφερότητα" (κι αν σε κάποια σημεία το χέρι που χάραζε τις φιγούρες στο ξύλο είχε αφήσει κάποιες μικρές ατέλειες, αυτές ακριβώς οι μικρές ατέλειες τις έκαναν ακόμα πιο όμορφες, πιο απλές, πιο "ανθρώπινες" στα μάτια μου). Επίσης, όλες οι μορφές απέπνεαν έντονα τα μεξικανικά χαρακτηριστικά -τόσο στη φυσιογνωμία, όσο και στο ντύσιμο, στη διακόσμησή τους, -κι αυτό με άγγιξε, ήταν μια συνειδητοποίηση του πώς ένα γεγονός, ένα σύμβολο, μπορεί να αγγίξει βαθειά την καρδιά και την κουλτούρα τόσων διαφορετικών (φαινομενικά) εθνικοτήτων, του πόσο "ίδιοι" , μέσα στην διαφορετικότητά μας, είμαστε τελικά, - πόσο..."άνθρωποι", πόσο αυτά που μας ενώνουν είναι πιο βαθειά, πιο ουσιώδη, πιο σημαντικά εν τέλει από τις οποιεσδήποτε διαφορές, και πώς οι διαφορές αυτές, η διαφορετικότητα των λαών, χωράει, εναρμονίζεται μπροστά στην πίστη, στην ανάγκη των ανθρώπων (και αυτή ακριβώς η ύπαρξη των διαφορών κάνει το ανθρώπινο στοιχείο πιο δυνατό, σχεδόν οικουμενικό, -κάτι που ενιωσα μέσα μου τόσο τρυφερό, τόσο εύθραυστο εκείνη τη στιγμη). Η τιμή της μικρής φάτνης που η εύσωμη Μεξικάνα πωλήτρια έσπευσε να μου ανακοινώσει (18 dollars) μόλις με είδε να την κοιτάζω μειώθηκε "αυτομάτως" στα 15 μόλις της απάντησα στα ισπανικά, και μετά από μια γενική συζήτηση για το Μεξικό, την αποικία, τη ζωή, (τα ισπανικά είναι από τις αγαπημένες μου γλώσσες, χαίρομαι κάθε φορά που μπορώ να τα μιλάω), η τιμή της φάτνης (χωρίς κανένα παζάρι εκ μέρους μου) κατέβηκε στα 10 δολλάρια (νομίζω πως στο τέλος η γυναίκα θα μου τη χάριζε, - νομίζω πως ξαφνικά δεν ήτανε το θέμα τα λεφτά, αλλά η κουβέντα, κάτι ποιο ουσιαστικό, πιο βαθύ και είχε να κάνει με την επικοινωνία, την καρδιά και το ανθρώπινο στοιχείο) (Πάντως η φάτνη είχε μεγάλη "επιτυχία", έφερε στη μητέρα μου μεγάλη χαρά, και είναι απο τα αγαπημένα χριστουγεννιάτικα στολίδια του σπιτιού :)

Περιπλανώμενη στο χωριό των Αγγέλων, τα βήματά μου με έφεραν στην Εκκλησία της "παλαιάς πλατείας" (Νuestra Senora Reina de los Angeles / Τη Μαντόνα μας και Βασίλισσα των Αγγέλων), η οποία συγκέντρωνε πλήθος πιστών.. Οι μεξικάνοι είναι βαθύτατα θρησκευόμενοι και έχουν έντονο μέσα τους το στοιχείο της λατρείας. Δειλά, αθόρυβα, όσο το δυνατόν σαν άνθρωπος (όχι σαν τουρίστρια) μπήκα στην Εκκλησία, -επρόκειτο για ένα χώρο λατρείας με όλη τη σημασία της λέξης. Στο εσωτερικό, τα αγάλματα, με κυριότερο το άγαλμο της Παναγίας, ήταν στολισμένα με κεριά, λουλούδια, πολλά λουλούδια, και τάματα, ενώ πολλοι, πολλοί άνθρωποι (μα πού στο καλό ήταν κρυμμένος τόσος κόσμος;) προσεύχονταν γονατιστοί. Ασυναίσθητα, ένιωσα τα δάχτυλά μου να κάνουν την κίνηση του σταυρού (ένας ιερός χώρος είναι πάντα ένας ιερός χώρος, ανεξαρτήτου θρησκείας και τελετουργικού), και, με την αίσθηση ότι δεν μπορώ να μείνω άλλο, ότι το να μείνω θα είναι σαν αδιακρισία, σαν να κοιτάζω μια ιερή στιγμή κάποιων ανθρώπων μέσα από την "κλειδαρότρυπα", αποχώρησα σιωπηλά. Οι συναντήσεις με το Θεό, τον όποιο Θεό, είναι πάντα αυστηρώς προσωπικές, -δεν χωράνε παρατηρητές, θα ήταν ιεροσυλία κάτι τέτοιο, ή τουλάχιστον αυτό ένιωσα, αυτό νιώθω. Τα μάτια μου έτσουξαν βγαίνοντας στο έντονο φως του ήλιου. Αλλά και στον εξωτερικό περίβολο της εκκλησίας υπήρχε η ίδια αίσθηση λατρείας. Ένας μεγάλος βράχος, απο σχισμές του οποίου έτρεχε νερό (αγίασμα;;) δέσποζε στην εξωτερική "αυλή", στολισμένος με γλάστρες και λουλούδια. Μπροστά του, υπήρχε χώρος για κεριά και καρφιτσωμένα χαρτάκια ή φωτογραφίες με επιθυμίες ή ευχές (κάτι που μάλλον είναι σαν τα δικά μας "τάματα"), και από κάτω μεγάλοι κουβάδες με λουλούδια, ενώ οι πιστοί γονάτιζαν μπροστά στο βράχο και προσεύχονταν με τη σειρά τους.

Ο ουρανός πεντακάθαρος, ο ήλιος λαμπερός, και εγώ να περιπλανιέμαι ανέμελα στην γραφική αυτή μεξικανική συνοικία, που καθόλου δεν θύμιζε μεγάλη πόλη (μάλλον μεξικανικό χωριό, -ή μάλλον, τουριστιό μεξικανικό χωριό). Μυρωδιές από τάκος και τορτίγιας πλανιόνταν στον αέρα, -η γλώσσα ισπανικά (αγγλικά δεν άκουγες παρά ελάχιστα, από τους λίγους τουρίστες) και ένα πολύβουο μελίσσι -ανθρώπων, πραγμάτων προς πώληση, χρωμάτων. Έκανα τη βόλτα μου στην πολυφημισμένη στους ταξιδιωτικούς οδηγούς οδό Ολβέρα, η οποία φιλοξενεί μια μεξικάνικη υπαίθρια αγορά, - χαριτωμένη και πολύχρωμη, σαφώς, αλλά υπερβολικά τουριστική για τη δική μου ιδιοσυγκρασία, και, βγαίνοντας σιγά σιγά από την μεξικάνικη συνοικία, εισέβαλα στους κόλπους της "μοντέρνας πόλης". Μια ματιά στο χάρτη μου έδειξε ότι αν συνέχιζα προς τα κάτω, τα βήματά μου θα με έβγαζαν προς την Κινέζικη Αγορά (China Town). "Γιατί όχι;", είπα στον εαυτό μου...και προχώρησα, αναζητώντας με το βλέμμα τα πρώτες "Chinese" πινελιές...

 

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,
απο αέρος και πρώτες εντυπώσεις

στον αέρα και πρώτες εντυπώσεις....:)

65417_480685628863_531948863_5642227_3549572_n.jpg


162646_480687383863_531948863_5642249_2157085_n.jpg


162646_480687393863_531948863_5642250_1948163_a.jpg
 

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,
L.A. (μέρος Β)

Η πόρτα άνοιξε, και αμέσως χάθηκα στην αγκαλιά της Ιταλίδας φίλης μου. Ξαφνικά, συγκινήθηκα...Πόσο μου είχε λείψει η παρέα της, η αστείρευτη ενεργητικότητά της... Και πόσο όμορφο ήταν να συναντιόμαστε πάλι. Έχουμε κατά καιρούς συναντηθεί σε διάφορα μέρη, ομολογώ όμως ότι το L.A. δεν θα περίμενα να είναι ένα από αυτά.Η ζωή όμως είναι απρόβλεπτη, και, τί κι αν η Ελλάδα, και η Ιταλία, και το Παρίσι, (όπου έμενε και μένει), ήταν στην άλλη άκρη της γης, εναν ατλαντικό ωκεανό και μια αμερική "κατά πλάτος" μακριά, όλα έμοιαζαν ξαφνικά τόσο απλά, τόσο..."εύκολα". Ανταμώναμε λοιπόν πάλι "εκεί", στη Sunset Blvd, στην τόσο "αμερικανική" Καλιφόρνια. Και μια (σχεδόν) ολόκληρη εβδομάδα ήταν μπροστά μας.

Η αγκαλιά μας διακόπηκε από τον ευγενικό (αλλά γνήσια φιλικό) χαιρετισμό ενός άλλου υπότροφου του Μουσείου και Ιδρύματος Γκετί, που πέρασε πλάι μας εκείνη την ώρα. Συστηθήκαμε (ήταν γερμανός και τον έλεγαν Μαρκ), και, πολύ ιπποτικά, ο Μαρκ πήρε τη βαλίτσα μου και άρχισε να τη σέρνει προς το διαμέρισμα που θα ήταν το "σπίτι" μου για τις επόμενες μέρες. Στο δρόμο συναντήσαμε και δυο -τρεις ακόμα ιππότροφους, που προφανώς ακούγοντας τη φασαρία βγήκαν να μας χαιρετήσουν. Ένα ζευγάρι από την Ιταλία, μία κοπέλα από τη Γαλλία, ένας Βέλγος.Οι συστάσεις γίνονταν χαρούμενα, ο καθένας έσπευδε να με καλωσόρίσει και να μου δώσει πλήθος πληροφοριών για τη "ζωή" στο εν λόγω κτίριο, εγώ απαντούσα όσο καλύτερα μπορούσα, χωρίς ωστόσο να μπορούσα να πάρω τα μάτια μου από την τεράστια, μακρόστενη πισίνα (θερμαινόμενη μάλιστα) που απλωνόταν μπροστά μου, με γύρω γύρω ξαπλώστρες, λουλούδια, και ψηλούς, αδύνατους φοίνικες (αυτοί οι τόσο χαρακτηριστικοί όπως διαπίστωσα και αργότερα φοίνικες της Καλοφόρνια!) που απλώνονταν ψηλά, στον συνήθως ανέφελο ουρανό.
Πρέπει η φίλη μου να παρατήρησε τη ματιά μου, γιατί αμέσως χαμογέλασε και είπε ότι θα μου κάνει μία σύντομη "ξενάγηση" του κοινόχρηστου εξωτερικού χώρου, του κήπου (αν και καμία σχέση δεν είχε με "garden" ο τεράστιος αυτός χώρος).

Το κτίριο, λοιπόν, ήταν διόροφο και απλωνόταν σε σχήμα Π προς την είσοδο, ενώ στη μέση υπήρχε ο "κήπος". Μπαίνοντας από την είσοδο, ο "κήπος" σε υποδεχόταν με ένα μικρό συντριβάνι και μια λιμνούλα με χρυσόψαρα. Αριστερά και δεξιά, κατά μήκος των δύο πλευρών του, υπήρχαν μακρόστενοι "διάδρομοι¨, υπό μορφή μονοπατιών, στις άκρες των οποίων υπήρχαν τριανταφυλλιές, και άλλα είδη λουλουδιών. Προς την εσωτερική πλευρά των μονοπατιών, περιτοιχισμένη από μια χαμηλή καλαμωτή, ήταν η μεγάλη, θερμαινόμενη πισίνα. Γύρω της ορθώνονταν οι ψηλολέλεκες φοίνικες, -υπήρχαν ξαπλώστρες, μια αιώρα στο βάθος. Μπροστά, υπήρχε ειδικός χώρος για barbecue, ενώ πιο πίσω, υπήρχε μια μικρή, στρογγυλή τούβλινη πισίνα, που, όπως έμαθα λίγη ώρα αργότερα, ήταν το αγαπημένο όλων τους, "jacuzzi" (πώς είναι αυτά που μοιάζουν με μπανιέρες και εχουν δυο -τρεις βρύσες και νεράκι να τρέχει; ε, καμία σχέση!).

Εντυπωσιασμένη παρά τον γνήσιο "σκεπτικισμό" μου προς το όλο αυτό που θεωρούσα χαρακτηριστικά "Αμερικανικό", ακολούθησα την παρέα προς το κτίριο. Πρώτα, περάσαμε στο κυρίως κτίριο (τους κοινόχρηστους χώρους) καθώς έπρεπε να συμπληρώσω τα στοιχεία μου στο βιβλίο των "επισκεπτών"-φιλοξενουμένων. Το κτίριο διέθετε ένα κοινόχρηστο σαλόνι (διακοσμημένο, ομολογώ, με πολύ ζεστό γούστο, υπήρχε μάλιστα και πιάνο, και περιοδικά), μια βιβλοθήκη με τραπεζάκια εξοπλισμένα με computer και τα συναφή, κοινόχρηστη κουζίνα (όλα τα διαμερίσματα διέθεταν ιδιωτική κουζίνα, η κοινόχρηστη όμως διέθετε ειδικότερο εξοπλισμό (διαφόρων ειδών μίξερ, κατσαρολικά καθώς και είδη κοινής χρήσης), ενώ υπήρχε επίσης κοινόχρηστο πλυντήριο-στεγνωτήριο (laundry).

Στη συνέχεια αποσυρθήκαμε στο διαμέρισμά μας, όπου μπόρεσα να τακτοποιηθώ στο "δωμάτιό μου"....Ανετο, φωτεινό, μια χαρά ήταν, σίγουρα παραπάνω απ' ότι περίμενα (άμα προκύπτει ευκαιρία για ταξίδι, α, δεν έχω πρόβλημα, κοιμάμαι και στον καναπέ,και στο χαλί ακόμα! το παραμύθι για την πριγκίπισσα με το ρεβύθι σίγουρα δεν γράφτηκε για μένα!). Το σαλόνι διέθετε τηλεόραση επίπεδης οθόνης, καναπέ, και ένα μεγάλο τραπέζι για φαγητό, η κουζίνα ήταν μικρή και φωτεινή, και υπήρχε wi-fi σε όλους τους χώρους. Ωστόσο, δεν μείναμε μέσα για πολύ, καθώς, όπως ενημερώθηκα, με περίμεναν, -το λοιπόν θα "έπρεπε" να αλλάξω (εμ, μαγιό, έφερα, δεν έφερα; μαγιό λοιπόν!) για ένα σύντομο welcome drink στο χαλαρωτικό jacuzzi. Για λίγο δίστασα, όμως ήταν τέτοιος ο ενθουσιασμός της καλής μου φίλης που δεν θέλησα να της χαλάσω χατήρι. Έτσι, λίγο αργότερα, με μαγιό (και νιώθοντας λίγο σαν αλμοδοβαρική ηρωίδα, -το τελευταίο εικοσιτετράωρο ξεκίνησε χαράματα στην Αθήνα, συνεχίστηκε με εμένα να κατεβαίνω ντυμένη φθινοπωρινά σε ένα χιονισμένο, παγωμένο παρίσι, για να καταλήξω, έπειτα από 17 περίπου ώρες σε ένα αεροπλάνο, να βγαίνω με το μαγιό, νύχτα πια, σε μια πισίνα, σε ένα "κήπο" με φοίνικες στο L.A.!! Ωστόσο, μετά τον αρχικό μου δισταγμό, και αφού πείστηκα να δοκιμάσω τη ζεστή, στρογγυλή πισίνα -jacuzzi, διαπίστωσα ότι τελικά...είναι ωραία! Το jacuzzi (που εγώ από την αρχή το έλεγα "η στρογγυλή μικρή πισίνα") ήταν με νερό που ανακυκλώνεται, καθαρό, με βαθυ-ρηχό χώρο, με σκαλάκια και εσοχές για να καθίσεις, ενώ μπορούσες να διαβαθμίσεις τη θερμοκρασία αλλά και την κίνηση του νερού (εμείς το βάλαμε στο μασάζ, και μπλουμ, χαλαρώσαμε μέσα στο ζεστό νερό με..μπουρμπολήθρες....). Έπειτα από λίγο το jacuzzi και η πισίνα ήταν..σχεδόν γεμάτα, νέες συστάσεις, και εμείς να χαλαρώνουμε κάτω απ' τον ουρανό της καλιφόρνια πίνοντας μαρτίνι και τρώγοντας φρούτα που κάποιος προνόησε να φέρει....Πολύ σύντομα, κάποιος έθεσε την πρόταση της επόμενης μέρας: ξύπνημα στις 7 και αναχώρηση στις 8 το πρωί για hiking στους λόγους της Σάντα Μόνικα. Ολοι κοιτάξανε ξαφνικά εμένα, -για να αρχίσουν στη συνέχεια να με ρωτάνε αν θα ήταν πρόβλημα για μένα, λόγω του jet lang, να τους συνοδέψω σε αυτή την εμπερία. Προσωπικά δεν ήμουν καν σίγουρη τί ακριβώς εννοούν hiking, αλλά και μόνο η σκέψη να δω τους λόφους της Σάντα Μόνικα (όπου κι αν ήταν αυτοί οι λόφοι) ήταν αρκετή για να πω το ναι.. Η προθυμία μου προφανώς τους χαροποίησε και, καθώς η ώρα ήταν πια περασμένη, λίγο αργότερα καληνυχτιστήκαμε και αποσυρθήκαμε στο διαμερισματάκι μας.

Ακολούθησε ένα χαλαρό ντουζ για να ξεπλυθεί το οποιο χλώριο της πισίνας-jacuzzi (να συμπληρώσω εδώ ότι κάθε δωμάτιο είχε το δικό του μπάνιο, χλιδή δηλαδή!!!), ένα ελαφρύ γεύμα που είχε ετοιμάσει η φίλη μου (προσωπικά δεν πεινούσα, αλλά εκτός από λαμπρό μυαλό, η ιταλίδα φίλη μου είναι χρυσοχέρα στο μαγείρεμα, δημιουργώντας ελαφριά αλλά καταπληκτικά φαγητά), και....βουτιά στο κρεβάτι (άλλο αν από την υπερένταση άργησα πολύ να κοιμηθώ, η κούραση γλυκιά, μα ο ύπνος άργησε να έλθει).

Το πρωί κοιμόμουνα για τα καλά όταν άκουσα χτυπήματα στην πόρτα, στο δωμάτιό "μου". Ακαριαία ωστόσο θυμήθκα τους λόφους της Σάντα Μόνικα, - πετάχτηκα πάνω και έσπευσα να ετοιμαστώ. Κολάν, αθλητικά, μια ελαφριά μπλούζα, ένα μπουφανάκι, και έτοιμη...Ηπια τον καφέ μου (με τη φιλενάδα μου να προσπαθει να με πείσει για τις ευεργετικές ιδιότητες ενός κανονικού -ευρωπαικού ομως- πρωινού, - μάταιος κόπος, το πρωινό μου, χρόνια τώρα, είναι απλά καφές, ή γάλα-με -καφέ και μπισκότο σοκολάτας, - τίποτα άλλο δεν πάει κάτι τις πρώτες πρωινές ώρες).

Στις οκτώ παρά πέντε είμασταν στην πίσω αυλή (ω, ναι, υπήρχε και πίσω αυλή, που ουσιαστικά ήταν...χώρος πάρκιγκ). Οπως διαπίστωσα (κάτι που έμελλε να διαπιστώσω πολλές φορές κατά τη συντομη παραμονή μου) o κύριος (αν όχι ο...μόνος) τρόπος μετακίνησης των ανθρώπων στο LA είναι το αυτοκίνητο. Το μετρό καλύπτει ορισμένες μόνο περιοχές, τα λεωφορεία (όπως διαπίστωσα αργότερα εκ πείρας) δεν έρχονται συχνά, και χρησιμοποιούνται κυρίως από τους "μετανάστες" (ήτοι τους -συμπαθέστατους κατ' εμέ- μεξικάνους ή "ινδιάνων" απο πλευράς καταγωγής κατοίκων), ενώ το κύριο μέσο μεταφοράς είναι το αυτοκίνητο. Και μάλιστα το μεγάλο αυτοκίνητο. Όλα αυτά τα μικρο-μεσαία συμπαθέστατα αυτοκίνητα "πόλης" των ευρωπαικών χωρών (fiat, yaris, corsa, golf, κτλ) είναι είδος....που το ψάχνεις στο μικροσκόπιο. Απλά, δεν υπάρχουν! Όλα τα αυτοκίνητα είναι, -όχι απαραίτητα καινούρια-, αλλά μεγάλα (τετράπορτα και...μακριά), -ευτυχώς έχουν φαίνεται τα πολυόροφα γκαράζ, γιατί αν αυτό συνέβαινε σε εμάς, θα ήταν όχι μόνο η Αθήνα αλλά ολόκληρη η χώρα ένα ατελείωτο μποτιλιάρισμα (όχι οτι δεν είναι, είναι, αλλά...κάποιες φορές!). Όπως επίσης διαπίστωσα, τα αυτοκίνητα στην Αμερική είναι -σχεδόν όλα- με αυτόματες ταχύτητες (υποτίθεται ότι έτσι είναι ευκολότερο, εγώ παραμένω πάντως της...κλασικής ευρωπαικής "σχολής"). Ακολούθησε μια μίνι σύσκεψη για το πώς θα χωριστούμε στα αυτοκίνητα (οι περισσότεροι υπότροφοι νοίκιαζαν αυτοκίνητο κατά το χρόνο παραμονής τους, ή αγόραζαν σε χαμηλή τιμή παλαιά, ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα, τα οποία στη συνέχεια, όταν τελείωνε ο χρόνος ή το εξάμηνο ή τρίμηνο της υποτροφίας τα πουλούσαν σε εξίσου χαμηλή τιμή στους επόμενους υποτρόφους). Εμείς καταλήξαμε στο αυτοκίνητο του Μαρκ, το οποίο (τεράστιο, φυσικά σε όγκο, και παμπάλαιο), είχε όλα τα χαρακτηριστικά αυτού που θα αποκαλούσαμε..."σακαράκα", τόσο απ' έξω, όσο και από μέσα, αφού μάλιστα τα κάλυμα της οροφής είχε σκιστεί, σακούλιαζε και σε ορισμένα σημεία είχε ωραιότατες...τρύπες..! Το διασκεδάσαμε όμως, γελάσαμε πολύ, δεν μπορώ να πω! :)

Κι έτσι, με γέλια, ξεκίνησε η πρώτη αυτή βόλτα στην πόλη του "μεγάλου"...Μεγάλοι, φαρδιοί δρόμοι, μεγάλα πεζοδρόμια, μεγάλα σπίτια, ως επί το πλείστον μονοκατοικίες, μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα. Οι άνθρωποι στους δρόμους ελάχιστοι, -εκτός κι αν βγάζουν βόλτα το σκύλο τους, για όλα τα άλλα οι μετακινήσεις γίνονται με το αυτοκίνητο. Κάποια στιγμή φθάσαμε σε ένα μεγάλο, ανοιχτό χώρο, παρκάραμε το αυτοκίνητο, και μπήκαμε στην είσοδο ενός "πάρκου", αν μπορω να το πω έτσι, ενα μονοπάτι που οδηγούσε σε διαδρομές και ανάβαση στους λόφους της Σάντα Μόνικα, σε κοντινή απόσταση απ' το LA. To τοπίο καλοκαιρινό, λουλούδια, δέντρα, χρώματα (ακόμα και...βουκαμβίλιες!), - ωστόσο, όσο ανεβαίναμε μέσα από στενά μονοπάτια, η φύση άρχισε να αλλάζει, να γίνεται φθινοπωρινή, πετρώδης, όλο και πιο άγρια...Η ανάβαση στους λόφους μετά από μια μέρα ταξίδι, με jet lang (το LA είναι 9 ώρες πίσω από την Αθήνα), και με πολύ λιγο ύπνο δεν θα έλεγα ότι ήταν ακριβώς ξεκούραστη, όμως η φύση ήταν ιδιαίτερη, άγρια όμορφη, και η θέα από τις κορυφές των λόφων αποζημίωνε τον όποιο κόπο μέχρι να την "κατακτήσεις"....

Από τη μια μεριά, - οι λόφοι, και ο ειρηνικός...τεράστια ακτογραμμή, απέραντη θάλασσα, - τυλιγμένη σε ομίχλη..Από την άλλη, το L.A....με το κέντρο του (DownTown) να ξεχωρίζει αμυδρά μέσα στην ομίχλη, μια σειρά απο ουρανοξύστες, κοντά ο ένας στον άλλο, να διακρίνονται, επιβλητικότεροι, ψηλότεροι από τα υπόλοιπα κτίρια, μα και πάλι, τόσο χαμηλοί μπροστά στον απέραντο ουρανό...και, φυσικά, μέσα στις πράσινες πλαγιές των λόφων, μεγάλα, τεράστια σπίτια, -οι βίλες των πλουσίων και διασήμων αστέρων του Χόλιγουντ. "Ενα από αυτά είναι το σπίτι του Μπραντ Πιτ και της Αντζελίνα Τζολί", μου εκμυστηρεύτηκε η ..Ιζαμπέλ, η Γαλλίδα της παρέας. Προσωπικά -αν και θεώρησα αγένεια να της το πω-, η βίλα της Αντζελίνα και του Μπραντ Πιτ με αφήνει παντελώς αδιάφορη, - εκείνο που απολάμβανα ήταν η φύση, (φύση "παρόμοια" αλλά συγχρόνως διαφορετική από τη φύση που έχουμε συνηθίσει), και το ύψος, κι αυτή η εικόνα που σχεδόν άγγιζε τα όρια της αίσθησης, η μεγάλη πόλη να απλώνεται μέχρι τις ακτές του ειρηνικού, μέσα σε σύννεφα ομίχλης, έχοντας κάτι το σχεδόν απόκοσμο, εκεί, στο πρωινό φως , κάτι το "πέρα από το χρόνο" και συγχρόνως το φθαρτό, καθώς, ειδωμένη από τις κορυφές των λόφων της Σάντα Μόνικα, το L.A., απλωμένο ράθυμα στα νερά του μεγάλου ωκεανού, η λεγόμενη "πόλη των διασήμων" δεν ήταν τελικά, παρά αυτό ακριβώς: μια πόλη, που στα γρανάζια του χρόνου, εισέπνεε, εξέπνεε, άλλαζε, ακολουθούσε, εν τέλει, την τροχιά της..

Είχαμε σχεδόν φθάσει πάνω στο ραχοκοκαλιά μιας λοφοσειράς, και ακολουθούσαμε ένα μικρό, στενό μονοπάτι, που ένωνε τις κορυφογραμμές των λόφων, -μια αίσθηση αιθέρια, παράξενη, σαν να ισορροπείς μεταξύ των βουνών, μεταξύ των κόσμων, μεταξύ του νερού και της πόλης, κάτι ανάμεσα στην ελευθερία της φύσης και τους ρυθμούς του "πολιτισμού".. .Και η ψυχή να απλώνεται πάνω απ' τους λόφους, να τρέχει ελεύθερα ίσαμε εκεί που χάνεται το μάτι κι ακόμα πιο πέρα, κι ύστερα να παίρνει στροφή πάνω απ' τον ωκεανό, σαν τα αεροπλάνα που συνέχεια έβλεπες να κάνουν κύκλο πάνω από τη θάλασσα, πόσες πτήσεις, από που έρχονται, και πού να πάνε, και κάτι απ' το μέσα να "πετάει", (πάντα προς την πλευρά του ωκεανού)..Λόφους ανεβήκαμε, Λόφους κατεβήκαμε, το τοπίο πάλι άλλαξε και βρεθήκαμε μπροστά σε κάτι περίεργα, ψηλά βράχια (στα οποία ανεβήκαμε με τη σειρά, να φθάσουμε ει δυνατόν στο "ψηλότερο" σημείο, να ατενίσουμε από εκεί τον κόσμο! Ξεκούραση για νερό και μπισκοτάκι (χειροποίητο και πεντανόστιμο, από τη Γερμανίδα της παρέας) και στη συνέχεια, σιγά σιγά, πήραμε το δρόμο της επιστροφής, όχι από τον ίδιο δρόμο, αλλά από άλλο μονοπάτι που μας κατηφόρισε μέσα από πιο θαλλερούς και πιο ήπιας βλάστησης φιδωτούς δρόμους..Αν και για μένα η αγριάδα, το απότομο του τοπιου με άγγιξε περισσότερο (αυτό το αδάμαστο, πώς μου ταιριάζει!!), ομολογώ ότι και η διαδρομή της επιστροφής ήταν ιδιαίτερα όμορφη, μέσα από μονοπάτια με πυκνή βλάστηση, καλάμια, δέντρα, πουρνάρια, έως και πλατάνια...Ευχάριστη έκπληξη ένας ρυθμικός ήχος, σαν κάτι που χτυπάει σε ξύλο, - αναζητώντας την πηγή του ήχου, το βλέμμα μου οδηγήθηκε σε ένα μικρό δρυοκολάπτη, που, κρεμασμένος στον κορμό ενός δέντρου, έσκαβε το φλοιό του με επιμονή. Πλατάνια, κορμί, άγνωστα φυτά, κελαηδίσματα και ήχοι αθέατων σε εμάς πτηνών, θροίσματα, - κι ένα τοπίο που ολοένα και "ημέρευε" όσο κατεβαίναμε.Κατά διαστήματα συναντούσαμε και άλλες παρέες, που απολάμβαναν το περπάτημα στη φύση (εντύπωση μου έκανε ότι είδαμε και άτομα μεγάλης σχετικά ηλικίας), και χαιρετιόμασταν ευγενικά. (Ώρες ώρες νιώθω πως οι άνθρωποι στη φύση έχουν άλλους, πιο γήινους, πιο ανθρώπινες κώδικες επικοινωνίας, - θα χαιρετηθούν, έστω και με ένα νεύμα, θα βοηθήσει ο ένας τον άλλο, θα μοιραστεί κάτι όμορφο μαζί του, ανεξαρτήτου ηλικίας ή εθνικότητας - οι πόλεις, πάλι, θέτουν...τείχη, όρια, γεννούν μια βιασύνη και μια δυσπιστία που πολλαπλασιάζεται σε κάθε επαφή, και κάνει τα απλά, πολυσύνθετα, λες και εκεί οι άνθρωποι φοβούνται να σηκώσουν το βλέμμα, μην τύχει και συναντηθούν τα βλέμματά τους - και ακομα και τότε αποστρέφουν το βλέμμα βιαστικά, σαν να ντρέπονται σχεδόν γι' αυτό).Εντύπωση μου έκανε ότι αρκετοί από όσους συναντήσαμε ήταν άνθρωποι μεγάλης σχετικά ηλικίας, με το ορειβατικό μπαστούνι, το σακίδιο τους....πολύ το χάρηκα! μαγκιά τους!

Κατεβήκαμε μέχρι που φθάσαμε σε σχεδόν επίπεδες εκτάσεις, λιβάδεια με πρασινάδες και άνθρωποι να παίζουν με τα σκυλιά τους..(ένα ακαριαίο τσίμπημα δυνατής νοσταλγίας, πόσο θα άρεσε στον τετράποδό σύντροφό μου να τρέχει εδώ..!!) Κατά διαστήματα "περίπτερα" με φωτογραφίες μας ενημέρωναν για τα είδη πανίδας και χλωρίδας που υπήρχαν εδώ (ο Μαρκ, που είχε ξαναέλθει, μου είπε πως είχε δει αλεπού και ελάφι, - εγώ όμως το μόνο είδος πανίδας που είδα ήταν ο δρυοκολάπτης!).Στην έξοδο του πάρκου μια συστάδα από κατακόκκινα δέντρα με πολλά φύλλα που θρόιζαν στον άνεμο αιχμαλώτισε βλέμματα και εντυπώσεις (red marple trees, όπως μου ανέφεραν - δεν ξέρω την ονομασία τους στα ελληνικά).

Όταν γυρίσαμε, είχε πια μεσημεριάσει, ενώ η πεζοπορία στο βουνο μας είχε ανοίξει την όρεξη. Η φίλη μου πρότεινε να ψήσουμε steaks στο barbecue, απολαμβάνοντας τον μεσημεριανό ήλιο...Αφού φαγαμε (δηλαδή οι υπόλοιποι έφαγαν, ενώ εγώ ακόμα...εψηνα, και ναι, θα ακούσω με σεβασμό και εγκαρτέρηση τις απόψεις περί των "ιδιοτήτων του..ωμού ή σχεδόν ωμού" κρέατος, αλλά δεν πρόκειται να τις...δοκιμάσω ή να τις ενστερνιστώ!), η φίλη μου και μερικοί ακόμα από τους υποτρόφους έπρεπε να ανέβουν στο Μουσείο Γκετί, για συνάντηση με κάποιον καθηγητή..Μου πρότειναν να τους ακολουθήσω, και να επισκεφθώ το Μουσείο και τους κήπους του μέχρι να τελειώσουν, ενώ μετά θα ακολουθούσε σε αίθουσα του Μουσείου εκδήλωση για τα εγκαίνια μιας έκθεσης φωτογραφίας κάποιων ιαπωνέζων φωτογράφων (το όνομα των οποίων ομολογώ πως δεν εχω συγκρατήσει :-( ) , όπου θα μπορούσαμε να πάμε, αν ήθελα..Δέχτηκα ευχαρίστως, κι έτσι,...ξαναμοιραστήκαμε στα αυτοκίνητα και ξεκινήσαμε για το Γκετί (the Getty Center).

Φθάνοντας στο μουσείο, και αφού μου δόθηκε το απαραίτητο "καρτελάκι" του επισκέπτη ώστε να μπορώ ελεύθερα να κινούμαι στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του, περάσαμε για λίγο απο το γραφείο (όλοι οι υπότροποι είχαν γραφείο για την έρευνά τους, είτε στον τελευταίο όροφο του Μουσείου είτε στη βίλα Γκετύ) του Γάλλου της παρέας, για να αφήσουμε τσάντες, παλτά και ο,τι δεν θα ήθελε ο καθένας να κουβαλάει πάνω του τις επόμενες ώρες)....Ο πίσω τοίχος του γραφείου ήταν τζαμαρία, που έβγαινε σε μικρό μπαλκονάκι, και ω......θέα!!!! το L.A. υποκλινόταν κάτω απ' τα μάτια μου, στο φως του μεσημεριανού ήλιου, επιβλητικό, δυναμικό, με τους λίγους ουρανοξύστες του (άλλους να κάνουν...πηγαδάκια λες και έχουν θέματα να λύσουν και άλλους να στέκονται μόνοι, σκεφτικοί, στωικοί ίσως μέσα στη μεγάλη πόλη!). Δεν ξέρω αν η θέα ήταν αυτό που θα λέγαμε "όμορφη" (σίγουρα έχω ατενίσει τον κόσμο απο ψηλά από πολύ πιο ρομαντικά μέρη), - σίγουρα όμως ήταν επιβλητική! (εγώ πάντως με τέτοια θέα,....δύσκολα θα μπορούσα να συγκεντρωθώ σε οποιαδήποτε έρευνα!).

Λίγο αργότερα, η φίλη μου μαζί με την καινούρια μου παρέα έφυγε για να περευρεθεί στη συνάντηση με τον καθηγητή τους. Δώσαμε ραντεβού σε ένα τρίωρο, και έμεινα ελεύθερη να περιπλανηθώ...Το μουσείο Γκετί, κληροδότημα του Αμερικανού επιχειρηματία και συλλέκτη Ζαν Πολ Γκετί διαθέτει σαφώς αξιόλογα έργα και δεν είναι τυχαίο ότι έχει τη φήμη ενός από τα σημαντικότερα μουσεία-κέντρα τέχνης στην Αμερική (σίγουρα οι μελετητές της ιστορίας της τέχνης -και όχι μόνο- θα μπορούσαν να περάσουν μέρες ολόκληρες στις αίθουσές του), -ξεχωρίζω τις "ίριδες" του Βαν Γκογκ (αγαπημένος μου!!) , ενώ ενδιαφέρουσα ήταν μια -περιοδική νομίζω- έκθεση με σπάνια εικονογράφηση βυζαντινών χειρογράφων, που μόλις είχε στηθεί και ανοίξει για το κοινό. Ωστόσο, η μέρα ήταν όμορφη, ηλιόλουστη, και λίγο αργότερα το "έξω" άρχισε να με καλεί...Και ομολογώ ότι το "έξω", οι κήποι (γιατί περί κήπους πρόκειται, και μάλιστα για εξαιρετικά καλοφτιαγμένους κήπους), ήταν ίσως αυτό που με εντυπωσίασε πιο πολύ! Δεν ξέρω πολλά για την "αρχιτεκτονική κήπων" -εξωτερικών χώρων, έχω όμως την αίσθηση ότι οι εν λόγω κήποι θα ήταν κάλλιστα ζωντανό βιβλίο και υπόδειγμα σε έναν τέτοιο κλάδο, - σε συνδυασμό με τη θέα μάλιστα, και τον καλό καιρό, η βόλτα στους κήπους του μουσείου ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία...Κι αν κάποιος πει ότι το Μουσείο είναι μεγάλο (και είναι!), οι κήποι του είναι ακόμα πιο μεγάλοι, -και πολλοί!, ενώ σε αρκετά σημεία φιλοξενούνται γλυπτά μοντέρνας κυρίως αρχιτεκτονικής.Αλλού πλακόστρωτες αυλές με δέντρα ψηλά, αλλού βεράντες με λουλούδια, αλλού δεντρα φθινοπωρινά, κόκκινα και χρυσαφιά (marples trees), αλλού πάλι περίτεχνα παρτέρια, αλλού ινδιάνικες σκηνές με καλάμια, αλλού κήποι υπό μορφή λαβυρίνθων, αλλού κήποι "τουρλού" (με δέντρα...λίγο απ "ολα", απο ροδιά μέχρι τριανταφυλλιές διαφόρων ποικιλιών και τροπικά είδη!)...Και πριν καλά καλά το καταλάβω, η γλυκιά ώρα του σούρουπου....ο ουρανός να παίρνει κίτρινα -πορτοκαλί και μετά ροζ-μοβ-πορφυρά χρώματα, ο ήλιος, -ο ίδιος ήλιος, ο τόσο "δικός μας", τόσο όμοιος και πάντα τόσο μοναδικός, -, να βυθίζεται κάπου στον ειρηνικό, κι ύστερα το σκοτάδι να πέφτει, αργά, και τα πρώτα φώτα (τα φώτα των αυτοκινήτων) να δημιουργούν φωτεινά φιδίσια μονοπάτια μέσα στην πόλη, στα "έγκατά" της...κίνηση, άνθρωποι που γύριζαν απο τη δουλειά, -κι εγώ, μακριά απο τη δική μου καθημερινότητα, να παρακολουθώ νωχελικά τη δική τους ζωή, τη δική τους καθημερινή στιγμή, κρεμασμένη εκεί, σε ένα πεζούλι, κάτω από ένα κόκκινο δέντρο, ενώ το σκοτάδι πύκνωνε γύρω μου...τα πρώτα φώτα απ τους ουρανοξύστες άρχισαν να ανάβουν, κι ύστερα κι άλλα, κι άλλα, και τα φώτα του μουσείου πίσω μου, και κάπου εκει αντιλήφθηκα ότι οι τρεις ώρες είχαν περάσει, - έπρεπε να γυρίσω πίσω, πριν αρχίσουν να ανησυχούν...

Xάρισα ένα τελευταίο βλέμμα στην απεραντοσύνη του LA (θέλοντας να κρατήσω την εικόνα, να τη ζω, να τη θυμάμαι), κι έπειτα γύρισα την πλάτη μου στη θέα της νύχτας-πάνω-απ-την -πολη και άρχισα να τρέχω προς το μουσείο, προσπαθώντας να θυμηθώ πού είχαμε πει ότι θα βρεθούμε σε ένα κτίριο που και το ίδιο μοιάζει με λαβύρινθο..

(συνεχίζεται..)
 

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,
ανεβαίνοντας στους λόφους της Σάντα Μόνικα

ανεβαίνοντας στους λόφους της Σάντα Μόνικα

162646_480687398863_531948863_5642251_5593189_n.jpg


163181_480689218863_531948863_5642294_202603_n.jpg


154944_480694403863_531948863_5642362_1129460_n.jpg


154944_480694388863_531948863_5642359_7473985_n.jpg


162703_480690428863_531948863_5642307_2616850_n.jpg


162703_480690438863_2692736_n.jpg
 

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,
στους κήπους του Μουσείου Γκετί

Βόλτα στους κήπους του Μουσείου Γκετί

69701_480712018863_531948863_5642610_1063711_n.jpg


163427_480710258863_531948863_5642587_1374647_n.jpg


163427_480710253863_531948863_5642586_8186979_n.jpg


155600_480713928863_531948863_5642630_7022284_n.jpg


58062_480717948863_531948863_5642695_1839431_n.jpg


156872_480715238863_531948863_5642656_3042319_n.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.223
Μηνύματα
884.243
Μέλη
38.915
Νεότερο μέλος
katsanas1962@gmai

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom