fenia42
Member
- Μηνύματα
- 4.030
- Likes
- 16.610
- Επόμενο Ταξίδι
- Азербайджан
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- TAKE ME TO TUNIS
- ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΪΡΟΥΑΝ
- Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΣΑΧΑΡΑ
- -ΠΟΙΑΝ ΑΓΑΠΑΣ; -ΜΙΑ ΤΣΙΓΓΑΝΑ. -ΠΩΣ ΤΙ ΛΕΝΕ; -ΦΑΤΑ ΦΟΡΓΚΑΝΑ.
- «ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΤΡΩΓΛΗ ΠΟΥ ΜΕ ´ΦΕΡΕΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ»
- ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΝΤΡΑΣ ΤΗ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡ ΤΟ ΑΛΓΕΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΑΞ ΘΑ ΑΝΑΧΩΡΟΥΝ ΣΑΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ
- WHAT HAPPENS IN SOUSSE STAYS IN SOUSSE
- Ο,ΤΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΩΡΑΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΠΟΝΟ
ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΪΡΟΥΑΝ
Πήραμε τη μαούνα μας και κινήσαμε για το νότο. Θα πηγαίναμε στην Καϊρουάν με μια στάση πιο πριν, στον αρχαιολογικό χώρο του Ζαγκουάν.
Όταν φτάσαμε, η εικόνα που αντικρίσαμε ήταν απογοητευτική : εμφανή σημάδια εγκατάλειψης, ταμπέλες σβησμένες από το χρόνο, ελλειψη φύλακα και υποτυπώδους σήμανσης. Ο ναός των Υδάτων που κάποτε γνώρισε δόξα και ακμή, παρήκμαζε πολυκαιρισμένος, αφημένος στη μοίρα του και στην πλήρη αδιαφορία της τοπικής κοινότητας.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ρωμαϊκή κρήνη με δώδεκα κόγχες, όπου κάθε κόγχη στεγάζει ένα άγαλμα για κάθε μήνα. Από το σημείο αυτό ξεκινούσε υδραγωγείο που είχε μήκος 124 χιλιομέτρων και έφτανε μέχρι την Καρχηδόνα.
Εκείνο που ήταν πραγματικά εντυπωσιακό, ήταν τα απομεινάρια του υδραγωγείου που συναντήσαμε κατά μήκος της διαδρομής και που κάναμε μια στάση για να φωτογταφησουμε/ βιντεοσκοπήσουμε.
14 Ιουνίου 2022
Ειχε έρθει η ώρα μου να οδηγήσω και ομολογώ πως προσαρμόστηκα γρήγορα στον «αραβικό τρόπο οδήγησης». Εκείνο που ήθελε μεγάλη προσοχή ήταν τα αμέτρητα σαμαράκια, τα οποία δε συνοδεύονταν πάντα κι από ανάλογη σήμανση ενώ ήταν και στο ίδιο χρώμα με την άσφαλτο. Οι δρόμοι της Τυνησίας γενικά είναι οκ, θυμίζουν αρκετά τους ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους. Πέρα από τον Α1 δεν υπάρχει άλλη εθνική οδός, οπότε στο υπόλοιπο δίκτυο οι διαδρομές περνούσαν μέσα από κατοικημένες περιοχές και τα σαμαράκια ήταν η μόνη λύση για να κόβουν οι οδηγοί ταχύτητα.
Οταν φτάσαμε στην Καϊρουάν ο ήλιος έκαιγε απειλητικά πάνω από τα κεφάλια μας, έτσι αποφασίσαμε να πάρουμε μια ανάσα. Η θερμοκρασία ήταν στο 40, αισθητά όμως πιο υποφερτή από ένα αντίστοιχο ελληνικό σαρανταρι. Περιμέναμε να πάει 16:00 και να πέσει λίγο ο ήλιος, και φορέσαμε τα μακριά μας παντελόνια. Στο εξής, όσο ήμαστε στο νότο θα φοράμε μόνο μακριά γιατί οι άνθρωποι είναι πιο συντηρητικοί.
Η Καϊρουάν είναι ιερή πόλη και θεωρείται η τριτη πιο ιερή στο μουσουλμανικό κόσμο, μετά τη Μέκκα και τη Μεδίνα. Η φήμη της ιερότητάς της απλώνεται σε όλο τον αραβικό κόσμο, χάρη στο μεγάλο τζαμί, το τζαμί του Uqba. Λέγεται μάλιστα πως επτά προσκυνήματα εδώ ισοδυναμούν με ένα προσκύνημα στη Μέκκα. Το μέγα τέμενος κατασκευάστηκε το 670μΧ, είναι επομένως από τα παλαιότερα τζαμιά της Αφρικής και το παλαιότερο στην περιοχή του Μαγκρέμπ.
Ήταν Παρασκευή και δεν ήξερα τι να περιμένω από την πόλη και το τζαμί. Με το που πλησιάσαμε μας έπιασε ένας ντόπιος και ήθελε να μάθει από που είμαστε ενώ αυθαίρετα μας μιλούσε στα ιταλικά. Εγώ, με τη μαντίλα ήδη στο κεφάλι μου, ήμουν αποφασισμένη να μπω. Αυτός επέμενε ότι είναι κλειστό για ξένους και τους είπα πως εγώ είμαι Ρωσίδα μουσουλμάνα. Τότε είπε πως μπορώ να μπω εγώ αλλά όχι ο Ιταλός σύζυγός μου
Προφανέστατα ήθελε να μας κατευθύνει σε κάποιο μαγαζί. Τις επόμενες μέρες έλαχε να μιλήσω και στις 7 γλώσσες τις οποίες ομιλώ
Το Μέγα Τέμενος βρίσκεται στην άκρη της μεδίνας, έτσι κάναμε τη βόλτα μας στην περιοχή αυτή που ξεχωρίζει για τις όμορφες πόρτες της και για τα υπέροχα χρώματα στις αποχρώσεις του γαλάζιου.


(Το μοντελάκι μου ο κυριουλης με το ποδήλατο)
Αν και έρημη η Μεδίνα, από το πουθενά εμφανιζόταν ένας τύπος που μας περνούσε κι αυτός για ζευγάρι Ιταλών (μην είναι η φινέτσα μου

Πανέμορφη η Μεδίνα της Καΐρουάν αλλά με πολλά σκουπίδια - ακόμα ένα δείγμα του αραβικού ωχαδερφισμού. Πεινάσαμε λίγο αλλά όχι αρκετά, ήταν ώρα για street food. Βρήκαμε έναν κύριο που έφτιαχνε μπροστά μας μπρικ και φρικασέ. Το φρικασέ είναι σαν πιροσκί, ίδια ζύμη, και μέσα βάζεις αυγό, σαλάτα, καυτερό ακόμα και τόνο. Δοκιμάσαμε τη λιχουδιά που κόστισε κάτι λιγότερο από 0,40€ . Εγώ που τρώω πιο πολύ από τον Γ.Α. πήρα και δεύτερο.


Στη συνέχεια ήπιαμε ένα αραβικό καφεδάκι έξω από τα τείχη της μεδίνας. Περιττό να πω πως ήμουν η μόνη γυναίκα, και τουθεξής στο νότο θα βλέπαμε μόνο άντρες από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ να πίνουν τσάι και να παίζουν πρέφα στα καφέ και τα καφενεία.
Σιγά σιγά η θερμοκρασία έπεφτε και γινόταν ευχάριστη. Κάναμε μια ακόμη βόλτα γύρω από τα τείχη, και κατευθυνθήκαμε προς το Τζαμί του Μπαρμπέρη για να δούμε το ηλιοβασίλεμα.
Το τζαμί και μαυσωλείο του Sidi Sahab ή του μπαρμπέρη είναι υψίστης σημασίας για το μουσουλμανικό κόσμο, αφού ο Σαχάμπ ήταν συντρόφι του ίδιου του Μωάμεθ και μάλιστα κουβαλούσε μαζί του και τρίχες από τη γενειάδα του. Εμ, πώς αλλιώς θα του έφτιαχναν ολόκληρο μαυσωλείο; Το τζαμί ήταν εντυπωσιακό και στο εσωτερικό του. Όμως είχε έρθει η ώρα να επιβεβαιώσουμε στον @psilos3 το καίριο ερώτημα : έχει η Τυνησία μπύρες ;;


Βάλαμε μπρος τη μαούνα και πήγαμε μέχρι το condinental hotel, ένα ξενοδοχείο που ίσως κάποτε ήταν χλιδάτο. Ήπιαμε μια μπύρα και μια citronade και αράξαμε λίγο στη δροσιά, κάτω από τους φοίνικες, με θέα την πισίνα, οργανώνοντας το επόμενο βήμα μας μιας και βρήκαμε καλή σύνδεση, αφού η Τυνησία πάσχει πολύ από ίντερνετ.


Αφού χαλαρώσαμε αρκετά είχε έρθει η ώρα για επιστροφή στη Μεδίνα και δείπνο με θέα. Είχε σουρουπώσει για τα καλά, ο ουρανός βάφτηκε βαθύ μπλε, ο μουεζίνης καλούσε τους πιστούς για προσευχή κι εγώ φόρεσα πάλι τη μαντίλα μου για να απολαύσω την κατάνυξη της στιγμής.
Η ζέστη είχε δώσει πια τη θέση της στη δροσιά κι εμείς περάσαμε στο εστιατόριο απέναντι, για ένα δείπνο με καταπληκτικό αρνάκι και γιουβέτσι ψαριού. Αυτό ήταν και το πιο ωραίο γεύμα του ταξιδιού και η μοναδική φορά που μπορέσαμε να χρησιμοποιήσουμε την κάρτα μας.


Attachments
-
197,4 KB Προβολές: 0
-
180,3 KB Προβολές: 0