fenia42
Member
- Μηνύματα
- 4.030
- Likes
- 16.610
- Επόμενο Ταξίδι
- Азербайджан
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- TAKE ME TO TUNIS
- ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΪΡΟΥΑΝ
- Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΣΑΧΑΡΑ
- -ΠΟΙΑΝ ΑΓΑΠΑΣ; -ΜΙΑ ΤΣΙΓΓΑΝΑ. -ΠΩΣ ΤΙ ΛΕΝΕ; -ΦΑΤΑ ΦΟΡΓΚΑΝΑ.
- «ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΤΡΩΓΛΗ ΠΟΥ ΜΕ ´ΦΕΡΕΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ»
- ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΝΤΡΑΣ ΤΗ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡ ΤΟ ΑΛΓΕΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΑΞ ΘΑ ΑΝΑΧΩΡΟΥΝ ΣΑΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ
- WHAT HAPPENS IN SOUSSE STAYS IN SOUSSE
- Ο,ΤΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΩΡΑΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΠΟΝΟ
Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΣΑΧΑΡΑ
Εξημέρωσεν η μέρα και φύγαμε πρωί πρωί για την Τοζέρ. Επτά το πρωί και η θερμοκρασία ήταν άνω των 32. Η οικοδέσποινα μας έδωσε ξερό ψωμί να φάμε για πρωινό... Γενικά η Τυνησία είχε υπέροχο ψωμί, μάλιστα στην Καϊρουάν μας σέρβιραν ένα υπέροχο αφράτο με γλυκάνισο. Αυτό ήταν και το χειρότερο κατάλυμα στο οποίο μείναμε κι ένα από τα πιο ακριβά. Μονοπώλιο η Καϊρουάν.
Με το που ξεκινήσαμε οι δρόμοι ήταν γεμάτοι αυτοκίνητα και τα πεζοδρόμια με κόσμο, κυρίως παιδάκια που πήγαιναν στο σχολείο. Ξάφνου ένα τόσο δα γατάκι βρέθηκε στο δρόμο μας. Ο Γ.Α. φρέναρε και σταμάτησε το όχημα, δίνοντας στο γατάκι το χρόνο να γλιτώσει. Ευτυχώς πίσω μας δεν υπήρχε άλλο όχημα εκείνη τη στιγμή. Το γατάκι ξέφυγε και λίγο πριν φτάσει στο πεζοδρόμιο ένας άθλιος άνθρωπος πέρασε ακριβώς από πάνω του, σίγουρα επίτηδες αφού είχε την δυνατότητα να το αποφύγει, με τη μηχανή του. Έγινα έξαλλη, άνοιξα το παράθυρο και άρχισα να του φωνάζω, δε θυμάμαι σε ποια γλώσσα. Πόνεσε η ψυχή μας, είμαστε και γάτο -γονείς. Το βράδυ πήραμε βιντεοκλήσεις τα παιδιά μας και συγκινηθήκαμε που μας έλειπαν, σαν τρελά έκαναν μόλις άκουσαν τη φωνή μας. Που να το ξέραμε ότι όταν γυρνούσαμε θα είμασταν ενα τετράποδο μείον
Ο δρόμος για την Τοζέρ ήταν μακρύς, πάνω από 4 ώρες και κακοτράχαλος. Ο ηλιος μέσα από το αμάξι μας χτυπούσε αλύπητα. Σταματήσαμε σε κάποιο άγνωστο χωριό να πάρουμε καφέδες. Μας κοιτούσαν όλοι λες και είμαστε χολιγουντιανό ζευγάρι. Εντάξει ρε παιδιά, κομπάρσοι μόνο μέχρι στιγμής. Ήταν οχτώ το πρωί και το καφέ ήταν κατάμεστο από άντρες. Μα καλά, κανεις τους δε δουλεύει ; Συνεχίσαμε την πορεία μας μέσα από αμέτρητα χωριά και χωριουδάκια, ώσπου κάποια στιγμή το σκηνικό άρχισε να αλλάζει! Φαινόταν πια ξεκάθαρα ότι μπαίνουμε στην έρημο!
Πλέον ήταν γεγονός, ολόγυρά μας απλωνόταν η έρημος! Στη μέση του πουθενά σταματήσαμε το αμάξι κι εγώ τράβηξα το Γιάννη για να παίξουμε μες την άμμο! Το συναίσθημα ήταν απίστευτο, επιτέλους πατούσαμε Σαχάρα. Τα παπούτσια μας βουλιάζανε στην καυτή άμμο, ο ήλιος έκαιγε πάνω από τα κεφάλια μας, ένα καυτό αεράκι φυσούσε στα πρόσωπά μας, καιγόμασταν στη μέση του πουθενά αλλά είμασταν εκεί, οι δυο μας, αγγίζοντας μαζί την ευτυχία και κρατώντας την αυθόρμητη τούτη στιγμή για πάντα μέσα μας.

«Έλα έχω κόνσεπτ» του είπα και του δωσα το κινητό μου να με απαθανατίσει! Τα αυθόρμητα είναι τα πιο ωραία ρε παιδί μου.
Ένα- δύο- τρία ΤΩΡΑΑΑ !!!
Mind the camel
!!
Συνεχίσαμε την πορεία μας διασχίζοντας το δρόμο της ερήμου ώσπου το σκηνικό πάλι άλλαξε και φοίνικες έκαναν την εμφάνιση τους, προμηνύοντας την ύπαρξη νερού όασης και πολιτισμού. Να περνάμε με το αυτοκίνητο ανάμεσα από την όαση ήταν με μια λέξη : μαγεία .. Оазис
Φτάσαμε στην καυτή Τοζέρ αλλά δεν είχαμε χρόνο για χάσιμο! Αμέσως δροσερό ντους, μαγιώ και φύγαμε! Λίγα χιλιόμετρα μακριά μας περιμένουν οι χαρές των οάσεων και μακράν η πιο όμορφη ημέρα του ταξιδιού !
Στο δρόμο είδαμε και τις πρώτες μας καμήλες.
Στάση πρώτη το εγκαταλελειμμένο χωριό της Τσεμπίκα. Κρανίου τόπος! Είμασταν τυχεροί γιατί οι ορδές των τουριστών συρρέουν πρωί πρωί και για εμάς είχε ήδη μεσημεριάσει, επομένως απολαύσαμε το τοπίο ολομόναχοι! Στην Τσεμπίκα υπάρχει ένα τύπου μικρό φαράγγι το οποίο μπορείς να σκαρφαλώσεις. Πρόκειται για ορεινή όαση που αποτελεί τμήμα της οροσειράς του Άτλαντα και βρίσκεται πολύ κοντά στην Αλγερία. Καταμεσήμερο κι εμείς ανεβαίναμε κι ανεβαίναμε τα βράχια. Ευτυχώς μας φώτισε να πάρουμε το νερό μαζί μας! Σε μια φάση το πέρασμα ανάμεσα από τα βράχια ήταν πάρα πολύ μικρό. Πήρα μια ανάσα και το διέβην! Παρά τη ζέστη, την τρομάρα, την ταλαιπώρια και την ανάβαση ο παπαράτσι με έβγαλε στιλάτη
Κατακαημένη Ρούμελη τι σου’ μελε να πάθεις .
Όλη αυτή η ανάβαση έχει και την αποζημίωση της. Ένα μυστικό καταρράκτη στον οποίο μπορούσαμε να δροσιστούμε και να πάρουμε μια ανάσα! Διασχίζοντας έπειτα μια μικρή πανέμορφη όαση βρεθήκαμε στο αμάξι μας και κινήσαμε για την Ταμέρζα.
Στην Ταμέρζα αρχικά καθίσαμε για φαγητό για να πάρουμε δυνάμεις και στη συνέχεια κινήσαμε για το δεύτερο καταρράκτη. Ο ήλιος είχε ήδη αρχίσει την κάθοδό του και είχε γίνει πλέον ευχάριστος. Μετά από ελάχιστο περπάτημα είδαμε τον καταρράκτη. Αυτός ήταν πιο μεγάλος, κρυμμένος ανάμεσα από βράχια, σε αμμώδη περιοχή. Δυο τρεις άνθρωποι είχαν κατασκηνώσει γύρω του, πάνω στην άμμο. Καθίσαμε κι εμείς στη σκιά που μας πρόσφερε το βραχώδες σκηνικό. Ξαπλώσαμε πάνω στην άμμο και «λούσαμε» με αυτή τα μαλλιά μας, παίξαμε κρατώντας τους κόκκους της στα χέρια μας, κλείσαμε τα μάτια αναλογιζόμενοι που βρισκόμαστε και προσπαθώντας να φυλάξουμε τη σκηνή για πάντα κι έπειτα, πριν πέσει αρκετά ο ήλιος ξεκινήσαμε για την τελευταία στάση μας, το μεγάλο φαράγγι της Μίντες στα σύνορα με την Αλγερία.
Το φαράγγι αυτό είναι ένα τεράστιο φαράγγι που δίνει απίστευτα χρώματα στα πετρώματά του! Θελήσαμε να ξαποστάσουμε λίγο και καθίσαμε σε ένα αναψυκτήριο να πιούμε κάτι δροσιστικό. Ο Βέρβερος με την κελεμπία, αφού μας επεξεργάστηκε καλά καλά, σηκώθηκε νωχελικά μετά πέντε λεπτά, να μας ρωτήσει αν θελουμε κάτι να πιούμε. Παραγγείλαμε σιτρονάντ. Με απορία με ρώτησε : Portuguêses? Sim! Λέω.
Ώρα να βγάλω τα γαλλικά και να βάλω την κασέτα με τα πορτογαλικά.
Ξεκάθαρα! Τότε άρχισε να μου μιλά σε σπαστά πορτογαλικά κι εγώ από Ρωσίδα μουσουλμάνα μετατράπηκα σε Πορτογαλίδα. Ο Βέρβερος με την κελεμπία και οι φίλοι του πίσω μας έστησαν αυτί! Αν και μιλούσαν αραβικά κατάφερα να καταλάβω τη μισή συνομιλία η οποία πήγαινε κάπως έτσι:
- ρε φίλε μοιάζουν με Πορτογάλοι αυτοί;
- αφού λέει ότι μιλάνε πορτογαλικά
- όχι ρε συ, πολύ σμουθ γλώσσα για πορτογαλικά
- παιδιά μήπως είναι Βραζιλιάνοι;
- όχι ρε συ, δε βλέπεις που είναι πιο ασπρουλιάρηδες κι από το γάλα της μάνας μου;
- δίκιο έχεις, θα είναι από την Ουρουγουάη.
Εμείς διασκεδάσαμε με το κουτσομπολιό που διεξαγόταν κυριολεκτικά πίσω από τις πλάτες μας. Ήπιαμε στα γρήγορα τις λεμονάδες και τον φωνάξαμε για να πληρώσουμε. Αισθανόμουν ότι κάναμε εισβολή στο κονάκι του.
- Gregos! Αναφώναξε περιχαρής αφού κατάλαβε επιτέλους την ακατάληπτη μας γλώσσα !
- Έλληνας είναι ο άντρας μου, του λέω, eu sou portuguêsa.
Να μη κάνω λίγη απόσβεση για τα μαθήματα που κάνω ρε παιδιά ;
Πήραμε το δρόμο της επιστροφής, σειρά μου να οδηγήσω. Τα ρούχα μας είχαν βραχεί αφού από κάτω φορούσαμε τα μαγιώ μας. Αποφάσισα να οδηγήσω χωρίς παντελόνι. Στο δρόμο ο ήλιος άρχισε να πέφτει. Δεν ήθελα να μας βρει η νύχτα στην ερημιά. Το σκηνικό πάλι άρχισε να αλλάζει. Αφήναμε τις οάσεις με τις χουρμαδιές και δεξιά μας απλωνόταν η απεραντοσύνη μιας λασπερής ξεραμένης ερήμου. Ξάφνου, τσουπ, σήμα από την αστυνομία, σταματήστε το όχημα. Ωχ, δεν έχω μαζί μου δίπλωμα! Ο αστυνομικός ζητάει έγγραφα του αυτοκινήτου. Κατεβαίνουμε από το ΙΧ, μας κοιτούν καλά καλά, βλέπουν και τα έγγραφα (και λίγο μπούτι) και μας αφήνουν στη μοίρα μας. Ουφ! Και δεν είχα καμιά όρεξη να πληρώνω τυνησιακά πρόστιμα.
Αφού ξεφύγαμε από την τυνησιακή τροχαία, σταματήσαμε έξω από ένα γήπεδο και χαζέψαμε λίγο τα παιδάκια που έπαιζαν ποδόσφαιρο. Κάπως έτσι, σε ένα χωμάτινο γήπεδο, γύρω από την έρημο με μια χιλιομπαλωμένη μπάλα, μπορεί να ξεκίνησε και το όνειρο για τον Μπεναλουάν, τον αγαπημένο μου αμυντικό του Άρη που φημίζεται για την αλληλέγγυα στάση του και τη συνδρομή τους προς απόρους . Ίσως και όχι. (αυτή τη σκέψη την κράτησα για τον εαυτό μου αφού ο καλός μου ακούει ΑΡΗΣ και βγάζει σπυριά. Ασπρόμαυρα.
Πόσο πιο εύκολα είναι τα πράγματα όμως αν έχεις γεννηθεί αγόρι στο μουσουλμανικό κόσμο. Κοριτσάκι ούτε ένα δεν είδαμε να παίζει μόνο του από δω κι εκεί. Ανεμελιά δεν υπάρχει για τα κορίτσια του νότου, αφού από μικρές φορούν τα πολύχρωμα χιτζάμπ τους και βοηθούν στις δουλειές του νοικοκυριού.
Οδηγούσε στο εξής ο Γιάννης αλλά ξαφνικά του ζήτησα να σταματήσει. Μου γεννήθηκε η ακατανίκητη επιθυμία να περπατήσω σε αυτή την καυτή ξεραμένη άνυδρη γη. Αφήσαμε το αμάξι και κατέβηκα. Ένιωσα τα πόδια μου να βουλιάζουν, να σπαν σε κομμάτια την ήδη ραγισμένη γη.
Παρόλο που φορούσα παπούτσια, ένιωθα πλήρως γειωμένη, ένα με το σύμπαν και τη φύση, ένιωθα πλήρης κι ευτυχισμένη και τράβηξα μαζί μου τον άνθρωπό μου στο μεθύσι αυτό της ευτυχίας.
Ο ήλιος πια κόντευε στη δύση του, κι εμείς χέρι χέρι οδεύαμε προς αυτόν, θαρρείς και θα μπορούσαμε να τον πιάσουμε, θαρρείς και θα τον προφταίναμε. Μαγεμένοι από το απόκοσμο σκηνικό και την ευτυχία κινήσαμε για πίσω.
Την ευτυχία μας αυτή ολοκλήρωσε μια αράβικη πίτσα, το βραδάκι, αφού ο έρωτας περνάει ως γνωστόν και από το στομάχι.
Εξημέρωσεν η μέρα και φύγαμε πρωί πρωί για την Τοζέρ. Επτά το πρωί και η θερμοκρασία ήταν άνω των 32. Η οικοδέσποινα μας έδωσε ξερό ψωμί να φάμε για πρωινό... Γενικά η Τυνησία είχε υπέροχο ψωμί, μάλιστα στην Καϊρουάν μας σέρβιραν ένα υπέροχο αφράτο με γλυκάνισο. Αυτό ήταν και το χειρότερο κατάλυμα στο οποίο μείναμε κι ένα από τα πιο ακριβά. Μονοπώλιο η Καϊρουάν.
Με το που ξεκινήσαμε οι δρόμοι ήταν γεμάτοι αυτοκίνητα και τα πεζοδρόμια με κόσμο, κυρίως παιδάκια που πήγαιναν στο σχολείο. Ξάφνου ένα τόσο δα γατάκι βρέθηκε στο δρόμο μας. Ο Γ.Α. φρέναρε και σταμάτησε το όχημα, δίνοντας στο γατάκι το χρόνο να γλιτώσει. Ευτυχώς πίσω μας δεν υπήρχε άλλο όχημα εκείνη τη στιγμή. Το γατάκι ξέφυγε και λίγο πριν φτάσει στο πεζοδρόμιο ένας άθλιος άνθρωπος πέρασε ακριβώς από πάνω του, σίγουρα επίτηδες αφού είχε την δυνατότητα να το αποφύγει, με τη μηχανή του. Έγινα έξαλλη, άνοιξα το παράθυρο και άρχισα να του φωνάζω, δε θυμάμαι σε ποια γλώσσα. Πόνεσε η ψυχή μας, είμαστε και γάτο -γονείς. Το βράδυ πήραμε βιντεοκλήσεις τα παιδιά μας και συγκινηθήκαμε που μας έλειπαν, σαν τρελά έκαναν μόλις άκουσαν τη φωνή μας. Που να το ξέραμε ότι όταν γυρνούσαμε θα είμασταν ενα τετράποδο μείον
Ο δρόμος για την Τοζέρ ήταν μακρύς, πάνω από 4 ώρες και κακοτράχαλος. Ο ηλιος μέσα από το αμάξι μας χτυπούσε αλύπητα. Σταματήσαμε σε κάποιο άγνωστο χωριό να πάρουμε καφέδες. Μας κοιτούσαν όλοι λες και είμαστε χολιγουντιανό ζευγάρι. Εντάξει ρε παιδιά, κομπάρσοι μόνο μέχρι στιγμής. Ήταν οχτώ το πρωί και το καφέ ήταν κατάμεστο από άντρες. Μα καλά, κανεις τους δε δουλεύει ; Συνεχίσαμε την πορεία μας μέσα από αμέτρητα χωριά και χωριουδάκια, ώσπου κάποια στιγμή το σκηνικό άρχισε να αλλάζει! Φαινόταν πια ξεκάθαρα ότι μπαίνουμε στην έρημο!

Πλέον ήταν γεγονός, ολόγυρά μας απλωνόταν η έρημος! Στη μέση του πουθενά σταματήσαμε το αμάξι κι εγώ τράβηξα το Γιάννη για να παίξουμε μες την άμμο! Το συναίσθημα ήταν απίστευτο, επιτέλους πατούσαμε Σαχάρα. Τα παπούτσια μας βουλιάζανε στην καυτή άμμο, ο ήλιος έκαιγε πάνω από τα κεφάλια μας, ένα καυτό αεράκι φυσούσε στα πρόσωπά μας, καιγόμασταν στη μέση του πουθενά αλλά είμασταν εκεί, οι δυο μας, αγγίζοντας μαζί την ευτυχία και κρατώντας την αυθόρμητη τούτη στιγμή για πάντα μέσα μας.

«Έλα έχω κόνσεπτ» του είπα και του δωσα το κινητό μου να με απαθανατίσει! Τα αυθόρμητα είναι τα πιο ωραία ρε παιδί μου.
Ένα- δύο- τρία ΤΩΡΑΑΑ !!!

Mind the camel

Συνεχίσαμε την πορεία μας διασχίζοντας το δρόμο της ερήμου ώσπου το σκηνικό πάλι άλλαξε και φοίνικες έκαναν την εμφάνιση τους, προμηνύοντας την ύπαρξη νερού όασης και πολιτισμού. Να περνάμε με το αυτοκίνητο ανάμεσα από την όαση ήταν με μια λέξη : μαγεία .. Оазис
Φτάσαμε στην καυτή Τοζέρ αλλά δεν είχαμε χρόνο για χάσιμο! Αμέσως δροσερό ντους, μαγιώ και φύγαμε! Λίγα χιλιόμετρα μακριά μας περιμένουν οι χαρές των οάσεων και μακράν η πιο όμορφη ημέρα του ταξιδιού !
Στο δρόμο είδαμε και τις πρώτες μας καμήλες.

Στάση πρώτη το εγκαταλελειμμένο χωριό της Τσεμπίκα. Κρανίου τόπος! Είμασταν τυχεροί γιατί οι ορδές των τουριστών συρρέουν πρωί πρωί και για εμάς είχε ήδη μεσημεριάσει, επομένως απολαύσαμε το τοπίο ολομόναχοι! Στην Τσεμπίκα υπάρχει ένα τύπου μικρό φαράγγι το οποίο μπορείς να σκαρφαλώσεις. Πρόκειται για ορεινή όαση που αποτελεί τμήμα της οροσειράς του Άτλαντα και βρίσκεται πολύ κοντά στην Αλγερία. Καταμεσήμερο κι εμείς ανεβαίναμε κι ανεβαίναμε τα βράχια. Ευτυχώς μας φώτισε να πάρουμε το νερό μαζί μας! Σε μια φάση το πέρασμα ανάμεσα από τα βράχια ήταν πάρα πολύ μικρό. Πήρα μια ανάσα και το διέβην! Παρά τη ζέστη, την τρομάρα, την ταλαιπώρια και την ανάβαση ο παπαράτσι με έβγαλε στιλάτη

Κατακαημένη Ρούμελη τι σου’ μελε να πάθεις .
Όλη αυτή η ανάβαση έχει και την αποζημίωση της. Ένα μυστικό καταρράκτη στον οποίο μπορούσαμε να δροσιστούμε και να πάρουμε μια ανάσα! Διασχίζοντας έπειτα μια μικρή πανέμορφη όαση βρεθήκαμε στο αμάξι μας και κινήσαμε για την Ταμέρζα.




Στην Ταμέρζα αρχικά καθίσαμε για φαγητό για να πάρουμε δυνάμεις και στη συνέχεια κινήσαμε για το δεύτερο καταρράκτη. Ο ήλιος είχε ήδη αρχίσει την κάθοδό του και είχε γίνει πλέον ευχάριστος. Μετά από ελάχιστο περπάτημα είδαμε τον καταρράκτη. Αυτός ήταν πιο μεγάλος, κρυμμένος ανάμεσα από βράχια, σε αμμώδη περιοχή. Δυο τρεις άνθρωποι είχαν κατασκηνώσει γύρω του, πάνω στην άμμο. Καθίσαμε κι εμείς στη σκιά που μας πρόσφερε το βραχώδες σκηνικό. Ξαπλώσαμε πάνω στην άμμο και «λούσαμε» με αυτή τα μαλλιά μας, παίξαμε κρατώντας τους κόκκους της στα χέρια μας, κλείσαμε τα μάτια αναλογιζόμενοι που βρισκόμαστε και προσπαθώντας να φυλάξουμε τη σκηνή για πάντα κι έπειτα, πριν πέσει αρκετά ο ήλιος ξεκινήσαμε για την τελευταία στάση μας, το μεγάλο φαράγγι της Μίντες στα σύνορα με την Αλγερία.


Το φαράγγι αυτό είναι ένα τεράστιο φαράγγι που δίνει απίστευτα χρώματα στα πετρώματά του! Θελήσαμε να ξαποστάσουμε λίγο και καθίσαμε σε ένα αναψυκτήριο να πιούμε κάτι δροσιστικό. Ο Βέρβερος με την κελεμπία, αφού μας επεξεργάστηκε καλά καλά, σηκώθηκε νωχελικά μετά πέντε λεπτά, να μας ρωτήσει αν θελουμε κάτι να πιούμε. Παραγγείλαμε σιτρονάντ. Με απορία με ρώτησε : Portuguêses? Sim! Λέω.
Ώρα να βγάλω τα γαλλικά και να βάλω την κασέτα με τα πορτογαλικά.
Ξεκάθαρα! Τότε άρχισε να μου μιλά σε σπαστά πορτογαλικά κι εγώ από Ρωσίδα μουσουλμάνα μετατράπηκα σε Πορτογαλίδα. Ο Βέρβερος με την κελεμπία και οι φίλοι του πίσω μας έστησαν αυτί! Αν και μιλούσαν αραβικά κατάφερα να καταλάβω τη μισή συνομιλία η οποία πήγαινε κάπως έτσι:
- ρε φίλε μοιάζουν με Πορτογάλοι αυτοί;
- αφού λέει ότι μιλάνε πορτογαλικά
- όχι ρε συ, πολύ σμουθ γλώσσα για πορτογαλικά
- παιδιά μήπως είναι Βραζιλιάνοι;
- όχι ρε συ, δε βλέπεις που είναι πιο ασπρουλιάρηδες κι από το γάλα της μάνας μου;
- δίκιο έχεις, θα είναι από την Ουρουγουάη.
Εμείς διασκεδάσαμε με το κουτσομπολιό που διεξαγόταν κυριολεκτικά πίσω από τις πλάτες μας. Ήπιαμε στα γρήγορα τις λεμονάδες και τον φωνάξαμε για να πληρώσουμε. Αισθανόμουν ότι κάναμε εισβολή στο κονάκι του.
- Gregos! Αναφώναξε περιχαρής αφού κατάλαβε επιτέλους την ακατάληπτη μας γλώσσα !
- Έλληνας είναι ο άντρας μου, του λέω, eu sou portuguêsa.
Να μη κάνω λίγη απόσβεση για τα μαθήματα που κάνω ρε παιδιά ;
Πήραμε το δρόμο της επιστροφής, σειρά μου να οδηγήσω. Τα ρούχα μας είχαν βραχεί αφού από κάτω φορούσαμε τα μαγιώ μας. Αποφάσισα να οδηγήσω χωρίς παντελόνι. Στο δρόμο ο ήλιος άρχισε να πέφτει. Δεν ήθελα να μας βρει η νύχτα στην ερημιά. Το σκηνικό πάλι άρχισε να αλλάζει. Αφήναμε τις οάσεις με τις χουρμαδιές και δεξιά μας απλωνόταν η απεραντοσύνη μιας λασπερής ξεραμένης ερήμου. Ξάφνου, τσουπ, σήμα από την αστυνομία, σταματήστε το όχημα. Ωχ, δεν έχω μαζί μου δίπλωμα! Ο αστυνομικός ζητάει έγγραφα του αυτοκινήτου. Κατεβαίνουμε από το ΙΧ, μας κοιτούν καλά καλά, βλέπουν και τα έγγραφα (και λίγο μπούτι) και μας αφήνουν στη μοίρα μας. Ουφ! Και δεν είχα καμιά όρεξη να πληρώνω τυνησιακά πρόστιμα.
Αφού ξεφύγαμε από την τυνησιακή τροχαία, σταματήσαμε έξω από ένα γήπεδο και χαζέψαμε λίγο τα παιδάκια που έπαιζαν ποδόσφαιρο. Κάπως έτσι, σε ένα χωμάτινο γήπεδο, γύρω από την έρημο με μια χιλιομπαλωμένη μπάλα, μπορεί να ξεκίνησε και το όνειρο για τον Μπεναλουάν, τον αγαπημένο μου αμυντικό του Άρη που φημίζεται για την αλληλέγγυα στάση του και τη συνδρομή τους προς απόρους . Ίσως και όχι. (αυτή τη σκέψη την κράτησα για τον εαυτό μου αφού ο καλός μου ακούει ΑΡΗΣ και βγάζει σπυριά. Ασπρόμαυρα.
Πόσο πιο εύκολα είναι τα πράγματα όμως αν έχεις γεννηθεί αγόρι στο μουσουλμανικό κόσμο. Κοριτσάκι ούτε ένα δεν είδαμε να παίζει μόνο του από δω κι εκεί. Ανεμελιά δεν υπάρχει για τα κορίτσια του νότου, αφού από μικρές φορούν τα πολύχρωμα χιτζάμπ τους και βοηθούν στις δουλειές του νοικοκυριού.
Οδηγούσε στο εξής ο Γιάννης αλλά ξαφνικά του ζήτησα να σταματήσει. Μου γεννήθηκε η ακατανίκητη επιθυμία να περπατήσω σε αυτή την καυτή ξεραμένη άνυδρη γη. Αφήσαμε το αμάξι και κατέβηκα. Ένιωσα τα πόδια μου να βουλιάζουν, να σπαν σε κομμάτια την ήδη ραγισμένη γη.

Παρόλο που φορούσα παπούτσια, ένιωθα πλήρως γειωμένη, ένα με το σύμπαν και τη φύση, ένιωθα πλήρης κι ευτυχισμένη και τράβηξα μαζί μου τον άνθρωπό μου στο μεθύσι αυτό της ευτυχίας.
Ο ήλιος πια κόντευε στη δύση του, κι εμείς χέρι χέρι οδεύαμε προς αυτόν, θαρρείς και θα μπορούσαμε να τον πιάσουμε, θαρρείς και θα τον προφταίναμε. Μαγεμένοι από το απόκοσμο σκηνικό και την ευτυχία κινήσαμε για πίσω.

Την ευτυχία μας αυτή ολοκλήρωσε μια αράβικη πίτσα, το βραδάκι, αφού ο έρωτας περνάει ως γνωστόν και από το στομάχι.
Attachments
-
197,4 KB Προβολές: 0
-
180,3 KB Προβολές: 0