fenia42
Member
- Μηνύματα
- 4.030
- Likes
- 16.610
- Επόμενο Ταξίδι
- Азербайджан
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- TAKE ME TO TUNIS
- ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΪΡΟΥΑΝ
- Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΣΑΧΑΡΑ
- -ΠΟΙΑΝ ΑΓΑΠΑΣ; -ΜΙΑ ΤΣΙΓΓΑΝΑ. -ΠΩΣ ΤΙ ΛΕΝΕ; -ΦΑΤΑ ΦΟΡΓΚΑΝΑ.
- «ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΤΡΩΓΛΗ ΠΟΥ ΜΕ ´ΦΕΡΕΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ»
- ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΝΤΡΑΣ ΤΗ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡ ΤΟ ΑΛΓΕΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΑΞ ΘΑ ΑΝΑΧΩΡΟΥΝ ΣΑΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ
- WHAT HAPPENS IN SOUSSE STAYS IN SOUSSE
- Ο,ΤΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΩΡΑΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΠΟΝΟ
ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΝΤΡΑΣ ΤΗ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡ ΤΟ ΑΛΓΕΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΑΞ ΘΑ ΑΝΑΧΩΡΟΥΝ ΣΑΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ
Η πόλη Σφαξ δεν ήταν στο πρόγραμμα. Τη βάλαμε τελευταία στιγμή για να μοιράσουμε την ατελείωτη απόσταση και να ξεκουράσουμε λίγο τα κουρασμένα σαρκία μας που τα σέρναμε σε όλη την Τυνησία. Μέχρι να φτάσουμε περάσαμε από άπειρες μικρές κωμοπόλεις και χωριά του νότου, όπου πάντα κυριαρχούσε η ίδια εικόνα : καφενεία με δεκάδες άντρες και μόνο, ζωάκια έξω από τα κρεοπωλεία- σφαγεία που δε ξέραν τι τους περιμένει, κάγκουρες οδηγοί και σαμαράκια.
Φτάνοντας επιτέλους στο Σφαξ, μας πήρε άλλη μια τουλάχιστον ώρα να βγούμε από την κίνηση. Το κατάλυμά μας όμως -αν και κάναμε μισή ώρα να το βρούμε- μας αποζημίωση. Με μόλις 22 ευρώ είχαμε ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα και ένα τεράστιο μπαλκόνι σε κυκλαδίτικο σκηνικό.
Αμέσως βγήκαμε για να τσιμπήσουμε μια πίτσα γιατί γκώσαμε με τα καυτερά τόσες μέρες και μετά να κάνουμε βόλτα στο κέντρο του Σφαξ. Η μέρα ήταν Δευτέρα και η μεδίνα ήταν κλειστή. Δεν έχανε όμως την ομορφιά της παρόλ’ αυτά.
Υπήρχε ένα ωραίο παραδοσιακό τεϊοποτείο που θέλαμε να επισκεφτούμε, αλλά ήτα κι αυτό κλειστό προς εμφανή απογοήτευσή μας.
Βγήκαμε λοιπόν έξω από τα τείχη της μεδίνας. Κάναμε μια βόλτα γύρω από τα αποικιοκρατικού ρυθμού κτήρια, με έντονες τις γαλλικές επιρροές ώσπου βρήκαμε ένα υπαίθριο καφέ να ξεκουραστούμε. Η θέα που πρόσφερε από αμφότερες πλευρές ήταν μοναδική. Πίσω μας, επιτέλους ένα ζευγάρι να απολαμβάνει το τσάι του παρέα, ολόγυρά μας κλασικά μόνο άντρες.
(ανέμελο mood on )
(sex and the city the Arab edition)
Χαλαρώσαμε αφάνταστα με αυτό το σκηνικό. Και το είχαμε ανάγκη. Το Σφαξ δε το λες όμορφη πόλη. Μόνο το κέντρο του είναι όμορφο αλλά κι εδώ -όπως σε όλη την Τυνησία- τα άπειρα σκουπίδια σε απογοητεύουν. Έχει όμως έναν άλλο αέρα, που σε γοητεύει και σε κάνει να το συμπαθήσεις. Ίσως είναι η κοσμοπολίτικη αύρα του, ίσως το γεγονός ότι αποτελεί σπουδαίο λιμάνι, ή οι εμφανείς γαλλικές επιρροές του.
Πιο πέρα ήταν το πανέμορφο γαλλικό ινστιτούτο αλλά οι φρουροί δε με άφησαν να το φωτογραφίσω.
Το βραδάκι αράξαμε στο υπέροχο μπαλκονάκι μας. Θα μπορούσαμε να μείνουμε εκεί για πάντα, να γίνουμε κάτοικοι Σφαξ, να μάθουμε αραβικά, εγώ να διδάσκω ιταλικά σε κάποιο σχολείο και ο Γιάννης να φτιάχνει πίτσες και λουκουμάδες. Σε μια άλλη ζωή ίσως.
«Είσαι για ένα βρώμικο;»
«Ξέρω τι σκέφτεσαι;»
Είχαμε και οι δυο μπανίσει ένα μέρος με street food. Πήραμε το αμάξι και φύγαμε για δυο τρία χιλιόμετρα πιο μακριά. Δε ξέραμε τι είναι αυτό αλλά το φάγαμε με ευχαρίστηση. Ο τύπος αυτός εκτός από πολύ επικοινωνιακός, θα έκανε χρυσές δουλειές σε τουριστικά μέρη όπως η Χαλκιδική.
Όλα στο Σφαξ θυμίζουν τον Καββαδία. Τα μαραμπού μου θύμισαν το δικό μου μοναχικό ταξίδι στην Κολομβία. Εκεί όπου πήγα για να βαδίσω στα χνάρια του αγαπημένου μου συγγραφέα, παρέα με το σακίδιο και τη μοναξιά μου. Εκεί όπου κατάλαβα ότι πατάω στέρεα ακόμα κι όταν το έδαφος δε με κρατάει. Εκεί που είδα πως ο μόνος δρόμος για τη συντροφικότητα περνά μέσα από την πλήρη επίγνωση και βίωση της μοναξιάς. Και να’ μαι τώρα, εδώ. Εγώ που στη ζωή μου είχα μόνο εύκολο το φευγιό και που μόνο μαύρη πέτρα έριχνα πίσω μου, να μαθαίνω να περπατώ χέρι χέρι, να συμπορεύομαι, να μαθαίνω να μένω. Ωδή σε όσους δε συμβιβάστηκαν!
Η πόλη Σφαξ δεν ήταν στο πρόγραμμα. Τη βάλαμε τελευταία στιγμή για να μοιράσουμε την ατελείωτη απόσταση και να ξεκουράσουμε λίγο τα κουρασμένα σαρκία μας που τα σέρναμε σε όλη την Τυνησία. Μέχρι να φτάσουμε περάσαμε από άπειρες μικρές κωμοπόλεις και χωριά του νότου, όπου πάντα κυριαρχούσε η ίδια εικόνα : καφενεία με δεκάδες άντρες και μόνο, ζωάκια έξω από τα κρεοπωλεία- σφαγεία που δε ξέραν τι τους περιμένει, κάγκουρες οδηγοί και σαμαράκια.
Φτάνοντας επιτέλους στο Σφαξ, μας πήρε άλλη μια τουλάχιστον ώρα να βγούμε από την κίνηση. Το κατάλυμά μας όμως -αν και κάναμε μισή ώρα να το βρούμε- μας αποζημίωση. Με μόλις 22 ευρώ είχαμε ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα και ένα τεράστιο μπαλκόνι σε κυκλαδίτικο σκηνικό.

Αμέσως βγήκαμε για να τσιμπήσουμε μια πίτσα γιατί γκώσαμε με τα καυτερά τόσες μέρες και μετά να κάνουμε βόλτα στο κέντρο του Σφαξ. Η μέρα ήταν Δευτέρα και η μεδίνα ήταν κλειστή. Δεν έχανε όμως την ομορφιά της παρόλ’ αυτά.









Υπήρχε ένα ωραίο παραδοσιακό τεϊοποτείο που θέλαμε να επισκεφτούμε, αλλά ήτα κι αυτό κλειστό προς εμφανή απογοήτευσή μας.

Βγήκαμε λοιπόν έξω από τα τείχη της μεδίνας. Κάναμε μια βόλτα γύρω από τα αποικιοκρατικού ρυθμού κτήρια, με έντονες τις γαλλικές επιρροές ώσπου βρήκαμε ένα υπαίθριο καφέ να ξεκουραστούμε. Η θέα που πρόσφερε από αμφότερες πλευρές ήταν μοναδική. Πίσω μας, επιτέλους ένα ζευγάρι να απολαμβάνει το τσάι του παρέα, ολόγυρά μας κλασικά μόνο άντρες.

(ανέμελο mood on )

(sex and the city the Arab edition)
Χαλαρώσαμε αφάνταστα με αυτό το σκηνικό. Και το είχαμε ανάγκη. Το Σφαξ δε το λες όμορφη πόλη. Μόνο το κέντρο του είναι όμορφο αλλά κι εδώ -όπως σε όλη την Τυνησία- τα άπειρα σκουπίδια σε απογοητεύουν. Έχει όμως έναν άλλο αέρα, που σε γοητεύει και σε κάνει να το συμπαθήσεις. Ίσως είναι η κοσμοπολίτικη αύρα του, ίσως το γεγονός ότι αποτελεί σπουδαίο λιμάνι, ή οι εμφανείς γαλλικές επιρροές του.

Πιο πέρα ήταν το πανέμορφο γαλλικό ινστιτούτο αλλά οι φρουροί δε με άφησαν να το φωτογραφίσω.
Το βραδάκι αράξαμε στο υπέροχο μπαλκονάκι μας. Θα μπορούσαμε να μείνουμε εκεί για πάντα, να γίνουμε κάτοικοι Σφαξ, να μάθουμε αραβικά, εγώ να διδάσκω ιταλικά σε κάποιο σχολείο και ο Γιάννης να φτιάχνει πίτσες και λουκουμάδες. Σε μια άλλη ζωή ίσως.
«Είσαι για ένα βρώμικο;»
«Ξέρω τι σκέφτεσαι;»
Είχαμε και οι δυο μπανίσει ένα μέρος με street food. Πήραμε το αμάξι και φύγαμε για δυο τρία χιλιόμετρα πιο μακριά. Δε ξέραμε τι είναι αυτό αλλά το φάγαμε με ευχαρίστηση. Ο τύπος αυτός εκτός από πολύ επικοινωνιακός, θα έκανε χρυσές δουλειές σε τουριστικά μέρη όπως η Χαλκιδική.

Όλα στο Σφαξ θυμίζουν τον Καββαδία. Τα μαραμπού μου θύμισαν το δικό μου μοναχικό ταξίδι στην Κολομβία. Εκεί όπου πήγα για να βαδίσω στα χνάρια του αγαπημένου μου συγγραφέα, παρέα με το σακίδιο και τη μοναξιά μου. Εκεί όπου κατάλαβα ότι πατάω στέρεα ακόμα κι όταν το έδαφος δε με κρατάει. Εκεί που είδα πως ο μόνος δρόμος για τη συντροφικότητα περνά μέσα από την πλήρη επίγνωση και βίωση της μοναξιάς. Και να’ μαι τώρα, εδώ. Εγώ που στη ζωή μου είχα μόνο εύκολο το φευγιό και που μόνο μαύρη πέτρα έριχνα πίσω μου, να μαθαίνω να περπατώ χέρι χέρι, να συμπορεύομαι, να μαθαίνω να μένω. Ωδή σε όσους δε συμβιβάστηκαν!

Attachments
-
197,4 KB Προβολές: 0
-
180,3 KB Προβολές: 0