fenia42
Member
- Μηνύματα
- 4.030
- Likes
- 16.610
- Επόμενο Ταξίδι
- Азербайджан
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- TAKE ME TO TUNIS
- ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΪΡΟΥΑΝ
- Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΣΑΧΑΡΑ
- -ΠΟΙΑΝ ΑΓΑΠΑΣ; -ΜΙΑ ΤΣΙΓΓΑΝΑ. -ΠΩΣ ΤΙ ΛΕΝΕ; -ΦΑΤΑ ΦΟΡΓΚΑΝΑ.
- «ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΤΡΩΓΛΗ ΠΟΥ ΜΕ ´ΦΕΡΕΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ»
- ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΝΤΡΑΣ ΤΗ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡ ΤΟ ΑΛΓΕΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΑΞ ΘΑ ΑΝΑΧΩΡΟΥΝ ΣΑΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ
- WHAT HAPPENS IN SOUSSE STAYS IN SOUSSE
- Ο,ΤΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΩΡΑΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΠΟΝΟ
«ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΤΡΩΓΛΗ ΠΟΥ ΜΕ ´ΦΕΡΕΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ»
-«Κατουριέμαι σου λέω, δεν αντέχω άλλο»
-«Ε, σταμάτα το αμάξι και κατέβα, εδώ στην ερημιά ποιος θα σε δει;»
-«Δε σταματάω σου λέω αν δε δω καμήλες»
«-Καμήλες»
-«Ε καμήλες, το πάμε. Θα σταματήσω μόνο όταν πετύχουμε καμήλες»
-«Καμήλες σου λέω! Να! Μπροστά μας!»
-«Πιάσε τα μωρομαντιλα και την κάμερα και κατέβα!»
Όσο γκαβή είμαι εγώ με τους πέντε βαθμούς μυωπίας και τον αστιγματισμό, τόσο αετίσιο μάτι έχει ο Γιάννης. Ειλικρινά δεν έχω δει άλλον άνθρωπο με τόσο καλή όραση. Είδε τις καμήλες από ένα χιλιόμετρο μακριά!
Σταματήσαμε και σταθήκαμε στην άκρη, προσπαθώντας να μη τις ταράξουμε• ήμαστε στο φυσικό τους περιβάλλον και οφείλουμε να τις σεβαστούμε. Αυτές μάλλον φοβισμένες έφυγαν από το χείλος του δρόμου και χάθηκαν σιγά σιγά βαθιά στην έρημο. Τι μαγικό ζώο της φύσης η καμήλα !
Ξέραμε πως αυτή θα ήταν η τελευταία φορά που θα βλέπαμε αδέσποτες καμήλες μιας και οδεύαμε προς το βουνό, και σιγά σιγά κινούσαμε για το βορρά.
και το βίντεο που τραβήχτηκε εν άγνοια μου :
Το τοπίο άρχισε σιγά σιγά να αλλάζει, η έρημος έδωσε τη θέση της σε ένα σεληνιακό ξερό τοπίο με χαμηλή βλάστηση. Η Ματμάτα είναι στο βουνό, βουνό βέβαια δε σημαίνει απαραίτητα και δροσιά,ειδικά το καλοκαίρι. Για να αντέξουν την κάψα οι άνθρωποι της ερήμου όπως χαρακτηριστικά αποκαλούνται, έχουν δημιουργήσει σπίτια λαξευμένα σε σπηλιές που διατηρούν μια ευεργετική δροσιά. Λέγεται πως οι Τρωγλοδύτες είναι η κατώτερη τάξη Βέρβερων, είναι επίσης οι σύγχρονοι άνθρωποι των σπηλαίων.
Μας είχαν πει να προτιμήσουμε τα σπίτια τρωγλοδυτών που είναι πάνω στο δρόμο, επειδή είναι τα πιο μεγάλα και συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό τουριστών. Δε θελήσαμε να τους ακούσουμε κάνοντας κλασικά του κεφαλιού μας. Ξεκινήσαμε την άνοδο στο βουνό, η θέα ήταν συγκλονιστική, εγώ κρυφοκοιτούσα τους γκρεμούς για καμία καμήλα -αλλά μάταια. Ανεβαίναμε και δε πιστεύαμε την ομορφιά που αντίκρισαν τα μάτια μας. Χωριά στη μέση του πουθενά, με απίστευτη χρωματική αρμονία. Καφέ και πορτοκαλί αποχρώσεις στη χρωματική παλέτα και εγώ ακόμα μια φορά να είμαι εντός κόνσεπτ.
Με το που φτάσαμε στη Ματμάτα, μας πήραν χαμπάρι και δυο τρεις νοματαίοι μας πήραν από πίσω με το μηχανάκι τους, έτοιμοι να μας ακολουθήσουν για να καλύψουν όλες τις ορέξεις μας, με το αζημίωτο πάντα.
Άρχισαν να μας ακολουθούν, να χτυπούν το τζαμί του συνοδηγού, να μιλούν αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά -κάπου θα μας πετύχουν- να μη μας αφήνουν να ξεμυτίσουμε χωρίς αυτούς.
Δεν είμασταν όμως διατεθειμένοι να τους ακολουθήσουμε. Τους αγνοήσαμε, περιφερόμενοι για λίγο άσκοπα, κόβοντας βόλτες στη μικρή πόλη.
Τότε ήταν που προσέξαμε μια μικρή ταμπέλα στα γαλλικά γραμμένη που έλεγε «habitation des troglodytes”. Αυτό είναι! Μόνο που η ταμπέλα οδηγούσε στο γκρεμό…
Παρκαραμε το αμάξι κυριολεκτικά στο γκρεμό και ψάξαμε. Κάτω από μια κούρμπα κρυβόταν μια καλύβα και πίσω από την καλύβα υπήρχε μια αυτοσχέδια πόρτα. Δε μπορεί παρά να είναι σπίτι τρωγλοδυτών!!
Μπήκαμε λίγο διακριτικά μέσα αλλά η οικοδέσποινα μας κατάλαβε (μην είχε κάμερες
) και μας καλωσόρισε. Μας έδειξε όλα τα δωμάτια ένα ένα λες και επρόκειτο να το νοικιάσουμε. Σε κάθε δωμάτιο ήταν σα να μπαίνει σε ψυγείο! Τόση δροσιά δημιουργούσε το λαξευμένο σπίτι! Η οικοδέσποινά μας δε φαινόταν ιδιαίτερα εξοικειωμένη με τους ξένους, ειδικά και εν μέσω κοβιντ θα έκαναν καιρό να δουν τουρίστες. Μας γύρισε στα δωμάτια τα οποία παρά την απλότητά τους ήταν γουστόζικα, με όμορφες λεπτομέρειες ζωγραφισμένες, καθαρά και τακτοποιημένα. Η μητέρα της μας πρόσφερε δροσερό τσάι και για καλωσόρισμα βερβέρικη πίτα με λάδι και μέλι! Μας άφησε μόνους να απολαύσουμε τη στιγμή της συνεννοημένης παραβίασης.
Αφού χαλαρώσαμε στη δροσιά και την περιποίηση, βγήκαμε έξω, στο patio και της ζητήσαμε μια φωτογραφία. Αρνήθηκε κατηγορηματικά και έδειξε εκτεθειμένη. Ο γιος της κάτι της είπε στα αραβικά, υποθέτω «έλα μωρέ μάνα πώς κανεις έτσι» αλλά δε θέλαμε επ’ουδενί να την πιέσουμε. Ενιωσα ένα παράξενο δέσιμο με τη γυναίκα αυτή που μου θύμισε μια θεια μου, που μπορεί να είναι και στην ηλικία μου, που μπορεί να μην ξέρει τι είναι η κρέμα ημέρας και να μη τη χρησιμοποιεί ώστε να μοιάζει πολύ μεγαλύτερη μου. Μια γυναίκα που ζει μέσα σε ένα σπίτι- σπηλιά, χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, χωρίς τηλεόραση και Ίντερνετ, χωρις ιδιωτικότητα καμία, με μοναδικό παραθυράκι στον κόσμο εμάς τους λιγοστούς τουρίστες, οι οποίοι ερχόμαστε και φεύγουμε θαρρείς και κάνουμε βίζιτα, και που δεν αφήνουμε τίποτα πίσω μας μετά το πέρασμα μας.
Τουλάχιστον ο υιος μας έβγαλε εμάς μια φωτογραφία. Της αφήσαμε κάμποσα δηνάρια και φύγαμε αλλά είχαμε την αίσθηση πως δε το κάνουν τόσο για τα χρήματα.
Συνεχίσαμε για το επόμενο σπίτι. Βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο και πάλι παραβιάσαμε την ιδιωτικότητα των ανθρώπων. Αυτή τη φορά ήταν ακόμα πιο πρόσχαροι και φιλόξενοι. “Viens, viens” μας φώναξαν. Το σπίτι ήταν πανέμορφο!
(Παρακαλούνται οι διμετροι όπως σκύψουν)
Δε μπορούσαμε να φάμε κι άλλη πίτα με λάδι και μέλι! Τους αφήσαμε λίγα δηνάρια και αυτούς και πήγαμε στο επόμενο τρωγλόσπιτο!
Οι άνθρωποι είναι μερακλήδες και νοικοκύρηδες.
Μου πάει η τρώγλη;
Γεννημένη για τρωγλοδυτισσα.
Ωραια η Ματμάτα αλλά είχε έρθει η ώρα να την αφήσουμε. Το κατάλυμα μας ήταν 20 χιλιόμετρα μακριά, σε ένα άλλο χωριό τρωγλοδυτών πιο άσημο, την Τουζέν. Αυτό που δεν ήξερα όμως είναι ότι επρόκειτο κι εμείς να μείνουμε σε σπηλιά!!
Κάναμε το Τσεκ-ιν στη σπηλιά μας και σαν καλοί άνθρωποι των σπηλαίων και τροφοσυλλέκτες ξεχυθηκαμε προς αναζητηση τροφής. Το γεύμα και η θέα δε μας απογοήτευσαν.
Πώς να είναι η ζωή σε μια τόση δα κουκκίδα του χάρτη; Πώς να είναι το συναίσθημα να μεγαλώνεις χωρίς να έχεις καμία προοπτική να φύγεις από τον τόπο σου; Χωρίς να ονειρευτείς σπουδές, ταξίδια, ζωή σε άλλα μέρη;
Μετά το γεύμα κάναμε μια μικρή βόλτα στο μικρό χωριό της Τουζέν. Τα αγοράκια που συναντήσαμε μας μιλούσαν, μας χαιρετούσαν, μας ακολουθούν και κρυφογελούσαν, ενδεχομένως για τα πόδια μου από τα οποία φαινόντουσαν περί τα 20cm. Κοριτσάκια ελάχιστα ανταμώσαμε, συνήθως μέσα στα σπίτια να προσέχουν τις κότες ή να κουβαλούν άχυρα με το γαϊδουράκι. Ίσως όλα είναι όπως μάθεις. Ίσως και όχι, λέω εγώ που δε τα πάω καλά με τους συμβιβασμούς.
Το ηλιοβασίλεμα είχαμε αποφασίσει να το δούμε σε ένα καφέ πιο πέρα, που υποσχόταν μοναδική θέα. Πραγματικά ηταν τόσο μοναδική που θελήσαμε να μοιραστούμε τη σκηνή με τον φίλο μας τον @psilos3 και του κάναμε βιντεοκλήση.
Ξαφνου μες την ερημιά στο φόντο της βιντεοκλήσης βρέθηκε ένας άγνωστος άντρας να φωνάζει «Έλληνες Έλληνες, μα καλά που βρεθήκατε σε αυτό το μέρος;»
Ψηλέ σορι, ανωτέρα βία. Ήπιαμε τελικά το αραβικό καφεδάκι μας με τους ανθρώπους. Εκείνοι έκαναν τον γύρο ανάποδα από εμάς και θα κατέληγαν στην Καϊρουάν.
Το βράδυ κοιμηθήκαμε στη δροσιά της σπηλιάς μας, τόσο δροσερά ήταν που κρυώσαμε λιγάκι μετά από τόσες μέρες! Επόμενη μέρα θα κινούσαμε για το Μαντράς, τη Σιγκαπούρ, το Αλγέρι ή το Σφαξ.
-«Κατουριέμαι σου λέω, δεν αντέχω άλλο»
-«Ε, σταμάτα το αμάξι και κατέβα, εδώ στην ερημιά ποιος θα σε δει;»
-«Δε σταματάω σου λέω αν δε δω καμήλες»
«-Καμήλες»
-«Ε καμήλες, το πάμε. Θα σταματήσω μόνο όταν πετύχουμε καμήλες»
-«Καμήλες σου λέω! Να! Μπροστά μας!»
-«Πιάσε τα μωρομαντιλα και την κάμερα και κατέβα!»
Όσο γκαβή είμαι εγώ με τους πέντε βαθμούς μυωπίας και τον αστιγματισμό, τόσο αετίσιο μάτι έχει ο Γιάννης. Ειλικρινά δεν έχω δει άλλον άνθρωπο με τόσο καλή όραση. Είδε τις καμήλες από ένα χιλιόμετρο μακριά!
Σταματήσαμε και σταθήκαμε στην άκρη, προσπαθώντας να μη τις ταράξουμε• ήμαστε στο φυσικό τους περιβάλλον και οφείλουμε να τις σεβαστούμε. Αυτές μάλλον φοβισμένες έφυγαν από το χείλος του δρόμου και χάθηκαν σιγά σιγά βαθιά στην έρημο. Τι μαγικό ζώο της φύσης η καμήλα !




και το βίντεο που τραβήχτηκε εν άγνοια μου :
Το τοπίο άρχισε σιγά σιγά να αλλάζει, η έρημος έδωσε τη θέση της σε ένα σεληνιακό ξερό τοπίο με χαμηλή βλάστηση. Η Ματμάτα είναι στο βουνό, βουνό βέβαια δε σημαίνει απαραίτητα και δροσιά,ειδικά το καλοκαίρι. Για να αντέξουν την κάψα οι άνθρωποι της ερήμου όπως χαρακτηριστικά αποκαλούνται, έχουν δημιουργήσει σπίτια λαξευμένα σε σπηλιές που διατηρούν μια ευεργετική δροσιά. Λέγεται πως οι Τρωγλοδύτες είναι η κατώτερη τάξη Βέρβερων, είναι επίσης οι σύγχρονοι άνθρωποι των σπηλαίων.
Μας είχαν πει να προτιμήσουμε τα σπίτια τρωγλοδυτών που είναι πάνω στο δρόμο, επειδή είναι τα πιο μεγάλα και συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό τουριστών. Δε θελήσαμε να τους ακούσουμε κάνοντας κλασικά του κεφαλιού μας. Ξεκινήσαμε την άνοδο στο βουνό, η θέα ήταν συγκλονιστική, εγώ κρυφοκοιτούσα τους γκρεμούς για καμία καμήλα -αλλά μάταια. Ανεβαίναμε και δε πιστεύαμε την ομορφιά που αντίκρισαν τα μάτια μας. Χωριά στη μέση του πουθενά, με απίστευτη χρωματική αρμονία. Καφέ και πορτοκαλί αποχρώσεις στη χρωματική παλέτα και εγώ ακόμα μια φορά να είμαι εντός κόνσεπτ.


Με το που φτάσαμε στη Ματμάτα, μας πήραν χαμπάρι και δυο τρεις νοματαίοι μας πήραν από πίσω με το μηχανάκι τους, έτοιμοι να μας ακολουθήσουν για να καλύψουν όλες τις ορέξεις μας, με το αζημίωτο πάντα.
Άρχισαν να μας ακολουθούν, να χτυπούν το τζαμί του συνοδηγού, να μιλούν αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά -κάπου θα μας πετύχουν- να μη μας αφήνουν να ξεμυτίσουμε χωρίς αυτούς.
Δεν είμασταν όμως διατεθειμένοι να τους ακολουθήσουμε. Τους αγνοήσαμε, περιφερόμενοι για λίγο άσκοπα, κόβοντας βόλτες στη μικρή πόλη.
Τότε ήταν που προσέξαμε μια μικρή ταμπέλα στα γαλλικά γραμμένη που έλεγε «habitation des troglodytes”. Αυτό είναι! Μόνο που η ταμπέλα οδηγούσε στο γκρεμό…
Παρκαραμε το αμάξι κυριολεκτικά στο γκρεμό και ψάξαμε. Κάτω από μια κούρμπα κρυβόταν μια καλύβα και πίσω από την καλύβα υπήρχε μια αυτοσχέδια πόρτα. Δε μπορεί παρά να είναι σπίτι τρωγλοδυτών!!
Μπήκαμε λίγο διακριτικά μέσα αλλά η οικοδέσποινα μας κατάλαβε (μην είχε κάμερες





Αφού χαλαρώσαμε στη δροσιά και την περιποίηση, βγήκαμε έξω, στο patio και της ζητήσαμε μια φωτογραφία. Αρνήθηκε κατηγορηματικά και έδειξε εκτεθειμένη. Ο γιος της κάτι της είπε στα αραβικά, υποθέτω «έλα μωρέ μάνα πώς κανεις έτσι» αλλά δε θέλαμε επ’ουδενί να την πιέσουμε. Ενιωσα ένα παράξενο δέσιμο με τη γυναίκα αυτή που μου θύμισε μια θεια μου, που μπορεί να είναι και στην ηλικία μου, που μπορεί να μην ξέρει τι είναι η κρέμα ημέρας και να μη τη χρησιμοποιεί ώστε να μοιάζει πολύ μεγαλύτερη μου. Μια γυναίκα που ζει μέσα σε ένα σπίτι- σπηλιά, χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, χωρίς τηλεόραση και Ίντερνετ, χωρις ιδιωτικότητα καμία, με μοναδικό παραθυράκι στον κόσμο εμάς τους λιγοστούς τουρίστες, οι οποίοι ερχόμαστε και φεύγουμε θαρρείς και κάνουμε βίζιτα, και που δεν αφήνουμε τίποτα πίσω μας μετά το πέρασμα μας.

Τουλάχιστον ο υιος μας έβγαλε εμάς μια φωτογραφία. Της αφήσαμε κάμποσα δηνάρια και φύγαμε αλλά είχαμε την αίσθηση πως δε το κάνουν τόσο για τα χρήματα.
Συνεχίσαμε για το επόμενο σπίτι. Βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο και πάλι παραβιάσαμε την ιδιωτικότητα των ανθρώπων. Αυτή τη φορά ήταν ακόμα πιο πρόσχαροι και φιλόξενοι. “Viens, viens” μας φώναξαν. Το σπίτι ήταν πανέμορφο!



(Παρακαλούνται οι διμετροι όπως σκύψουν)

Δε μπορούσαμε να φάμε κι άλλη πίτα με λάδι και μέλι! Τους αφήσαμε λίγα δηνάρια και αυτούς και πήγαμε στο επόμενο τρωγλόσπιτο!




Οι άνθρωποι είναι μερακλήδες και νοικοκύρηδες.
Μου πάει η τρώγλη;

Γεννημένη για τρωγλοδυτισσα.
Ωραια η Ματμάτα αλλά είχε έρθει η ώρα να την αφήσουμε. Το κατάλυμα μας ήταν 20 χιλιόμετρα μακριά, σε ένα άλλο χωριό τρωγλοδυτών πιο άσημο, την Τουζέν. Αυτό που δεν ήξερα όμως είναι ότι επρόκειτο κι εμείς να μείνουμε σε σπηλιά!!
Κάναμε το Τσεκ-ιν στη σπηλιά μας και σαν καλοί άνθρωποι των σπηλαίων και τροφοσυλλέκτες ξεχυθηκαμε προς αναζητηση τροφής. Το γεύμα και η θέα δε μας απογοήτευσαν.

Πώς να είναι η ζωή σε μια τόση δα κουκκίδα του χάρτη; Πώς να είναι το συναίσθημα να μεγαλώνεις χωρίς να έχεις καμία προοπτική να φύγεις από τον τόπο σου; Χωρίς να ονειρευτείς σπουδές, ταξίδια, ζωή σε άλλα μέρη;
Μετά το γεύμα κάναμε μια μικρή βόλτα στο μικρό χωριό της Τουζέν. Τα αγοράκια που συναντήσαμε μας μιλούσαν, μας χαιρετούσαν, μας ακολουθούν και κρυφογελούσαν, ενδεχομένως για τα πόδια μου από τα οποία φαινόντουσαν περί τα 20cm. Κοριτσάκια ελάχιστα ανταμώσαμε, συνήθως μέσα στα σπίτια να προσέχουν τις κότες ή να κουβαλούν άχυρα με το γαϊδουράκι. Ίσως όλα είναι όπως μάθεις. Ίσως και όχι, λέω εγώ που δε τα πάω καλά με τους συμβιβασμούς.


Το ηλιοβασίλεμα είχαμε αποφασίσει να το δούμε σε ένα καφέ πιο πέρα, που υποσχόταν μοναδική θέα. Πραγματικά ηταν τόσο μοναδική που θελήσαμε να μοιραστούμε τη σκηνή με τον φίλο μας τον @psilos3 και του κάναμε βιντεοκλήση.
Ξαφνου μες την ερημιά στο φόντο της βιντεοκλήσης βρέθηκε ένας άγνωστος άντρας να φωνάζει «Έλληνες Έλληνες, μα καλά που βρεθήκατε σε αυτό το μέρος;»
Ψηλέ σορι, ανωτέρα βία. Ήπιαμε τελικά το αραβικό καφεδάκι μας με τους ανθρώπους. Εκείνοι έκαναν τον γύρο ανάποδα από εμάς και θα κατέληγαν στην Καϊρουάν.
Το βράδυ κοιμηθήκαμε στη δροσιά της σπηλιάς μας, τόσο δροσερά ήταν που κρυώσαμε λιγάκι μετά από τόσες μέρες! Επόμενη μέρα θα κινούσαμε για το Μαντράς, τη Σιγκαπούρ, το Αλγέρι ή το Σφαξ.

Attachments
-
197,4 KB Προβολές: 0
-
180,3 KB Προβολές: 0