Πολωνία Rzeszów. Πιο εύκολο να πας, παρά να το πεις.

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.324
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

Στα …έγκατα της παλιάς πόλης & τα υπόλοιπα αξιοθέατα



Ξύπνησα νωρίς, ή καλύτερα με ξύπνησαν, μιας και το πρωινό σ’ αυτό το ξενοδοχείο ερχόταν στο δωμάτιο όπως είπα, κάτι που βοήθησε στο να κινητοποιηθώ. Δεν είχα άλλωστε και πολλές ώρες στη διάθεση μου, έφταναν όμως για όσα ήθελα να κάνω.

Άφησα το σακίδιο στο δωμάτιο και κατηφόρισα, παίρνοντας έναν καφέ τις προκοπής από το απέναντι μάρκετ, μιας και αυτός του πρωινού δε πινότανε:


DSC_0892.JPG



Έκανα μια βόλτα στην πλατεία ρίχνοντας και μια ματιά στην υπαίθρια έκθεση, πάνω σε ένα χώρο που χθες φιλοξενούσε μια συναυλία στον προθάλαμο του, και δεν ήταν άλλος από τον πρώτο μου στόχο:


DSC_0894.JPG



Κατέβηκα τα σκαλάκια κι αφού σιγουρεύτηκα παρόλο που όλες οι επιγραφές ήταν στα Πολωνικά, πέρασα την πόρτα του μουσείου «Rzeszowskie Piwnice - interaktywna instytucja kultury», χωρίς να έχω προϊδεαστεί για το σημαντικότερο αξιοθέατο της πόλης:


DSC_0896.JPG



Έβγαλα το εισιτήριο μου κόστους 20zl και προχώρησα στο βάθος, με την οδηγία να περιμένω την Αγγλόφωνη βοηθό προκειμένου να μου κάνει μια εισαγωγή στο χάρτη πριν ξεκινήσω την περιήγηση μου, η οποία θα διαρκούσε τουλάχιστον μία ώρα:


Museum_ticket.JPG



DSC_0898.JPG



Αν και αρκετοί οδηγοί αναφέρουν ως αξιοθέατο αόριστα το συγκεκριμένο μουσείο ως «κελάρια» της πόλης του Rzeszów, χωρίς περαιτέρω πληροφορίες. Ευτυχώς η περιέργεια μου για τέτοια μέρη με οδήγησε στο να το δω από κοντά, κάτι που θα ήταν «έγκλημα» αν δε συνέβαινε.

Η υπάλληλος ήρθε και με μια άριστη περιγραφή του χώρου μ’ έβαλε για τα καλά στο νόημα. Επί της ουσίας επρόκειτο για το τμήμα μιας πόλης κάτω από την πόλη, όσο τουλάχιστον είχε συντηρηθεί και δοθεί προς επίσκεψη. Πρακτικά το μουσείο σχετίζεται με τη μεγάλη ιστορία της πόλης, τμήμα της οποίας αποτελούν τα υπόγεια κελάρια με τα πολλαπλά τους επίπεδα. Η ευνοϊκή θέση της πόλης και η ανάπτυξη του εμπορίου οδήγησαν στην κατασκευή τους αρχικά για αποθηκευτικούς λόγους κάτω από τα επίγεια καταστήματα και στη συνέχεια μέσα σε ένα ακανόνιστο δίκτυο θαλάμων και διαδρόμων σκαμμένων στο μαλακό χώμα για χώρους προστασίας, εμπορίου κτλ.

Η ενίσχυση των κελαριών γινόταν με ξύλο βελανιδιάς, πέτρες και τούβλα, προκειμένου να αποκτήσουν ανθεκτικότητα, μεταβάλλοντας τα σύντομα πέρα από ένα πολύ καλό αποθηκευτικό «κρυφό» χώρο από κλοπές ή και τις μεγάλες καταστροφές της πόλης (πυρκαγιές, επιδρομές κ.α.), σε ένα χώρο που χρησιμοποιήθηκε ως καταφύγιο των κατοίκων σε περιόδους πολέμων.

Μετά τον 18ο αιώνα όταν και άρχισε η παρακμή της πόλης τα κελάρια που δεν ήταν τόσο απαραίτητα δε συντηρήθηκαν, με αποτέλεσμα αρκετά να θαφτούν και να περιτοιχιστούν. Δυστυχώς όμως ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος τα επανάφερε σε χρήση, δίνοντας εκτός των άλλων κρυψώνα στους Εβραίους που είχαν δραπετεύσει από το γκέτο του
Rzeszów.

Οι πολλαπλές αποστραγγίσεις των υδάτων της πόλης αλλά και η σαθρότητα του εδάφους κάτω από την πλατεία της αγοράς λόγων των βρόχινων υδάτων, αποτελούσε κίνδυνο για την πλατεία της αγοράς και τα οικήματα της, με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν απανωτές εργασίες για 30 περίπου χρόνια με αρχαιολογική επίβλεψη, που είχε ως αποτέλεσμα τη διατήρηση των κελαριών στο νότιο & ανατολικό τμήμα της αγοράς, διαθέσιμα προς επίσκεψη ως τουριστική διαδρομή από το 2000 και μετά!

Ενθουσιασμένος με όσα είχα μάθει και είχα ακούσει ανυπομονούσα να ξεκινήσω αμέσως την περιήγηση μου στο -διαδραστικό εκτός των άλλων- μουσείο. Κατέβηκα τα σκαλιά ώστε να φτάσω στο πρώτο επίπεδο, περνώντας τα ερείπια του παλαιότερου διατηρητέου μέρους της πόλης:


DSC_0901.JPG



Βρισκόμουν ακριβώς κάτω από το πηγάδι της πλατείας αγοράς που σας περιγράφω στο προηγούμενο κεφάλαιο, το οποίο χρησιμοποιούταν και κατά τη λειτουργία των κελαριών:


DSC_0902.JPG



Έπαιξα λίγο με τους καθρέφτες, την κάμερα και τον πολύ προσεγμένο φωτισμό της διαδρομής, βλέποντας παράλληλα τον βάτραχο – σύμβολο (ένα απ’ όλα) της πόλης, που εικασίες λένε ότι έδωσε και το όνομα της. Μη με ρωτήσετε πως, δε κατάλαβα στα Πολωνικά…


DSC_0911.JPG



Οι διαδραστικοί πίνακες άνοιγαν περαιτέρω οθόνες που συμπεριλάμβαναν χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τη διαδρομή της πόλης ανά τους αιώνες;


DSC_0920.JPG



Να κι ο χάρτης του δικτύου των στοών & κελαριών σε σχέση με την πλατεία και τα κτήρια που την περιβάλλουν, τουλάχιστον όσον αφορά το επισκέψιμο τμήμα:


DSC_0925.JPG



Προχώρησα σε μια διαδρομή γεμάτη πληροφόρηση που άλλοτε βάθαινε, και άλλοτε ανέβαινε. Όπως είχα ενημερωθεί είχε γίνει διαπλάτυνση των περασμάτων για λόγους ευκολίας εκτός από ένα σημείο, που ήθελε να δείξει την πραγματικότητα:


DSC_0926.JPG



Οι ατμοσφαιρικές στοές διαδεχόντουσαν η μία την άλλη:


DSC_0929.JPG



Φτάνοντας σε κελάρια που χρησιμοποιήθηκαν ως χώροι λατρείας, δίνοντας έμφαση στην πολύ-θρησκευτική διάσταση του Rzeszów:


DSC_0941.JPG



Όσο προχωρούσα στα ενδότερα διαπίστωνα κι εγώ την ακμή που είχε περιέλθει γενικότερα στην επαρχία από τον 15ο αιώνα και μετά, με το Rzeszów να αποτελεί τμήμα κτήσης αυτοκρατοριών. Μέχρι και κοσμήματα είχε το μενού, με την πόλη να έχει αναπτύξει δίκτυο χρυσοχοΐας:


DSC_0967.JPG



Φυσικά δε θα μπορούσαν να παραλείψουν οι αναφορές και για τους δύο παγκοσμίους πολέμους, με τη θέση του Rzeszów στην κεντρική Ευρώπη να είναι κομβική όπως μπορούμε να δούμε:


DSC_0978b.jpg



Είχα ενθουσιαστεί τόσο πολύ με όσα έβλεπα και φωτογράφισα που δε κατάλαβα πως πέρασε η ώρα. Έφτανα πλέον στο μεγαλύτερο κελάρι της διαδρομής που ήταν χωρισμένο σε τμήματα και είχε ως χαρακτηριστικό του τον πολύ στενό διάδρομο 70cm, αλλά και την διατήρηση των οικοδομικών υλικών του τότε, χωρίς καμία προσθήκη ή συντήρηση!

Μπήκα στο ζυθοποιείο που φιλοξενούνταν στο χώρο (δυστυχώς χωρίς κέρασμα):


DSC_0989.JPG



Συνεχίζοντας στο κατάστημα των κελαριών, όπου με περίμενε η κοπέλα του μουσείου για μια ακόμα μίνι ξενάγηση. Η ταμειακή μηχανή που βλέπετε ήταν του 19ου αιώνα και λειτουργούσε άψογα ακόμα και σήμερα, προκαλώντας με μάλιστα να τη δοκιμάσω!
Όσο για τα μυρωδικά που είχαν τα βάζα; Πιπέρι, σιναπόσπορος, κανέλλα, δάφνη (φυτρώνει και στην Πολωνία επειδή αντέχει τα υπερβολικά κρύα), «εκείνο το πολύ ακριβό που έχετε στην Ελλάδα;» σανφράν, «και το άλλο που μυρίζει ωραία και το βάζετε σ’ ένα Ελληνικό ποτό;» γλυκάνισος. Εντάξει, το «γλυκάνισος» χρειάστηκε να το πω 3-4 φορές γιατί δε της φάνηκε εύκολο σαν λέξη, πάντως στα της Ελλάδας ήταν ενημερωμένη:


DSC_0993.JPG



Αφού πιάσαμε την κουβέντα έγινε και μια δεύτερη πληροφόρηση σχετικά με τα καταστήματα της πόλης που ναι ίδια έως σήμερα και αποτελούν την επίγεια προέκταση των Κελαριών. Ευχαρίστησα θερμά και συνέχισα προς το τελευταίο τμήμα του μουσείου που αφορά το σήμερα και το μετά του Rzeszów. Εκτός των άλλων ειδικοτήτων είναι και μια πόλη με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αεροναυπηγικής:


DSC_0999b (3).JPG



Εντυπωσιασμένος απ’ όσα είχα μάθει και δει έφτασα προς την έξοδο έχοντας χάσει όπως είναι λογικό εντελώς τον προσανατολισμό μου. Οδηγήθηκα μέσω μιας μικρής πόρτας στην άλλη άκρη της πλατείας, σχεδόν απέναντι από την pub που τα έπινα το προηγούμενο βράδυ…


DSC_0999b (7).JPG



Όχι ότι δεν ήταν καλή ιδέα για μια στάση (πάντα είναι) ωστόσο ήμουν συγκρατημένος προκειμένου να ολοκληρώσω πρώτα το υπόλοιπο μου πρόγραμμα. Κινήθηκα μέσω της Mikołaja Kopernika, βλέποντας αρχικά το μνημείο του Leopolda Lisa-Kuli, ήρωα του αγώνα ανεξαρτησίας της Πολωνίας:


DSC_0999b (15).JPG



Κατηφορίζοντας προς τον κυκλικό κόμβο απέναντι από το θέατρο Wanda Siemaszkowa του Rzeszów:


DSC_0999b (17).JPG



DSC_0999b (19).JPG



Εκεί βρίσκεται και η σπουδαία ενοριακή εκκλησία κατασκευής των αρχών του 17ου αιώνα και μετέπειτα μοναστηριού «Bazylika Wniebowzięcia NMP», με αναγεννησιακό και πρώιμο μπαρόκ στυλ, που εκτός των άλλων χρησιμοποιήθηκε αρχικά και ως μέρος του οχυρωματικού συστήματος της πόλης:


DSC_0999b (22).JPG



Φυσικά αυτό που μ’ έφερνε σε κείνη τη γειτονιά δεν ήταν άλλο από -ακόμη ένα- διάσημο μνημείο του Rzeszów που άρχισε να φαίνεται λίγα μέτρα πιο κάτω, απέναντι από το ομώνυμο ξενοδοχείο:


DSC_0999b (25).JPG



Μπήκα στο παρκάκι προκειμένου να έχω καλύτερη λήψη προς το «Pomnik Czynu Rewolucyjnego» όπως είναι το πλήρες όνομα του στα Πολωνικά. Το μνημείο των επαναστατικών αγώνων ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1967 με τα αποκαλυπτήρια του να γίνονται πρωτομαγιά του 1974 και αφορά τις μάχες που έχουν δοθεί στην περιοχή και τους αγώνες του λαού ενάντια στον κατακτητή, και πιο συγκεκριμένα και τα γεγονότα της εξεγέρσης των αγροτών στην Πολωνία κατά τον Μεσοπόλεμο και την απεργία των αγροτών του 1937:


DSC_0999b (26).JPG



Εξαρχής προκλήθηκαν αντιδράσεις αρχικά για τους συνειρμούς που προκαλεί η εμφάνιση του, με αποκορύφωμα αυτές του 2017 που ζητούσαν την κατεδάφιση του, η οποία αποτράπηκε με την παρέμβαση του δημάρχου, καθώς όπως τόνισε πρόκειται για ένα από τα πιο διάσημα και αναγνωρίσιμα αντικείμενα στο Rzeszów, με καλλιτεχνικά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένων των αναφορών στην αρχαιότητα. Δε θα σχολιάσω τίποτα περισσότερο από όσα είπα στο δεύτερο κεφάλαιο περί λήθης…

Επέστρεψα προς το κέντρο με διαφορετική διαδρομή, ψάχνοντας παράλληλα ανεπιτυχώς και κάποιο αναμνηστικό από την πόλη, μια διαδρομή που οδηγούσε και πάλι στο τέλος της μέσω της πλατείας:


DSC_0999b (30).JPG



Φυσικά και τα «αξιοθέατα» δεν είχαν ακόμα τελειώσει, με το δρόμο της Adama Mickiewicza να μ’ οδηγεί σ’ ακόμα ένα απ’ αυτά, αρχής γενομένης από την εκκλησία Najświętszej Maryi Panny:


DSC_0999b (31).JPG



Το ζητούμενο όμως ήταν -ακόμα μια φορά σε εκδρομή- το παλιό νεκροταφείο (Stary Cmentarz) που αφορά και την παλαιότερη διατηρημένη νεκρόπολη του Rzeszów. Πρόκειται για μια έκταση 3,65 εκταρίων που φιλοξενεί 622 επιτύμβιες στήλες και τάφους. Το νεκροταφείο ιδρύθηκε το 1792 στα σύνορα της τότε πόλης και μεγεθύνθηκε τρεις φορές:


DSC_0999b (32).JPG



DSC_0999b (34).JPG



Είχα δει αρκετά ως εκείνη την ώρα και μου άξιζε ένα ωραίο διάλειμμα, το οποίο μη σας πω ψέματα, είχα προγραμματίσει. Ευκαιρίας δοθείσης είπα να παρακολουθήσω ένα ημίχρονο της Εθνικής ομάδας της Πολωνίας που αγωνιζόταν με αυτήν της Σαουδικής Αραβίας, παρέα με Πολωνούς δηλαδή στη χώρα τους, βλέποντας πως το ζούνε & πίνοντας μπυρίτσες. Βέβαια οι μπυρίτσες ήταν το μόνο που άξιζε από την όλη φάση, με το θέαμα να είναι λίγο χειρότερο του αντίστοιχου Ακράτητος – Προοδευτική στη Γ’ εθνική:


DSC_0999b (37)b.jpg



Χωρίς να μου απομένει πολύς χρόνος πλέον, ξαναβγήκα λίγο πριν τις τρεις στον πεζόδρομο της 3 Maja, με κατεύθυνση ένα εμπορικό λίγο πιο μακριά στο οποίο είκαζα ότι θα βρω κάποιο αναμνηστικό:


DSC_0999b (38).JPG



Ευτυχώς το όλο εγχείρημα ολοκληρώθηκε σχετικά γρήγορα, επιστρέφοντας από την ίδια διαδρομή λίγα λεπτά αργότερα, βλέποντας και την εκκλησία przy Kościele Farnym με τα χαρακτηριστικά κόκκινα τούβλα της υπό το φως της ημέρας αυτή τη φορά:


DSC_0999b (43).JPG



DSC_0999b (48).JPG



Πριν μπω στο ξενοδοχείο για να πάρω το σακίδιο μου, έκανα και μια στάση στο Ιταλικό στο ισόγειο για μια πίτσα καθώς δε μπορούσα να περιμένω τη zapiekanka από το απέναντι κατάστημα:


DSC_0999b (50).JPG



Να κι ένα ακόμα ιδιαίτερο μαγαζί δίπλα στην είσοδο του ξενοδοχείου που η νεολέρα της πόλης τιμούσε δεόντως…


DSC_0999b (51).JPG



Αλλά κι ένα Ελληνικό εστιατόριο που μόλις είχα προσέξει λίγα μέτρα πιο κάτω, μιας και ως γνωστόν φυτρώνουμε παντού σαν τ’ αγριόχορτα:


DSC_0999b (51)b.jpg



Με ένα πακέτο μπισκότα για παρέα κατηφόρισα το δρόμο απέναντι από τη Bazylika Wniebowzięcia NMP που οδηγούσε στο σιδηροδρομικό σταθμό:


DSC_0999b (54).JPG



Επιβεβαίωσα καμιά δεκαριά φορές το γεγονός ότι βρίσκομαι στη σωστή πλατφόρμα, με τους χαρακτηριστικούς πίνακες δρομολογίων να βοηθούν σ’ αυτό:


DSC_0999b (54)b.jpg



Το τρένο που θα με οδηγούσε πίσω στην αγαπημένη ήρθε στην ώρα του.


DSC_0999b (54)c.jpg



Rzeszów κιόλας τέλος, με πολύ καλές εντυπώσεις… ;) :heart:


 

MVSylvia

Member
Μηνύματα
595
Likes
2.406
Μετα απο επισκεψεις σε Gdansk και Κρακοβια (τι πολη!!), συμφωνω μαζι σου οτι χρονια χωρις Ιταλια κ Πολωνια δεν γινεται. Ανυπομονω για τη συνεχεια της ιστοριας.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.324
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Μετα απο επισκεψεις σε Gdansk και Κρακοβια (τι πολη!!), συμφωνω μαζι σου οτι χρονια χωρις Ιταλια κ Πολωνια δεν γινεται. Ανυπομονω για τη συνεχεια της ιστοριας.
Μα τι πόλη όμως! Όσο για τη χώρα μου βγάζει μόνο ωραία πράγματα σε όλες μου τις επισκέψεις, με το Rzeszów που θα παρουσιάσω στην ιστορία να αποτελεί μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, :)
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Ζέσουφ :) (“παχύ” “Ζ”, ομοίως το “σ”)

Η μοναδική πόλη από όσες εγώ γνωρίζω που πάνω στην κεντρική πλατεία της έχει (είχε τουλάχιστον, αρχές τού ‘16) μαγαζί που είναι περισσότερο στριπτιτζάδικο και λιγότερο “απλό” night venue.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.324
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Ζέσουφ :) (“παχύ” “Ζ”, ομοίως το “σ”)
Κάπως έτσι αλλά σε πιο Ρώσικο :haha:

Η μοναδική πόλη από όσες εγώ γνωρίζω που πάνω στην κεντρική πλατεία της έχει (είχε τουλάχιστον, αρχές τού ‘16) μαγαζί που είναι περισσότερο στριπτιτζάδικο και λιγότερο “απλό” night venue.
Όχι δεν υπήρχε κάτι τέτοιο στην πλατεία της πόλης, εκτός αν δε το πήρε το μάτι μου, τι να πω!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.324
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Προετοιμασία ταξιδιού



Η Ryan της καρδιάς μας στηρίζει τις επιλογές μας, με εισιτήρια κόστους 55 περίπου ευρώ τα οποία κρατήθηκαν κοντά ενάμιση μήνα πριν. Εντάξει, μπορεί να μην είναι οι εξευτελιστικές τιμές του '21 αλλά γίνεται δουλίτσα, σε μια εποχή που όλα ανεβαίνουν, εκτός φυσικά από τους μισθούς μας.

Σχεδόν αμέσως έγιναν και οι κρατήσεις για το πρώτο και το τελευταίο βράδυ στην Κρακοβία, με την επιλογή του ξενοδοχείου «Mikołaj» να γίνεται βάσει της εγγύτητας στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό (Kraków Główny) της πόλης, που θα εξυπηρετούσε τη μετάβαση μου στην άλλη πόλη αλλά και το αεροδρόμιο. Αποδείχτηκε απόλυτα επιτυχημένη επιλογή καθώς ήταν επίσης και μια ανάσα από την κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης της Κρακοβίας. Βολικό από κάθε άποψη.

map1.jpg


Εφόσον οριστικοποιήθηκε η επιλογή του Rzeszów, έκανα κράτηση στο «Hotel Pod Ratuszem» με μοναδικό κριτήριο την κεντρική περιοχή στην οποία βρισκόταν. Κατώτερο λίγο από αυτό της Κρακοβίας αλλά τίμια επιλογή.

map2.jpg


Ο μέσος όρος κόστους ανά βράδυ σε μονόκλινο ήταν 35€ με το πρωινό να συμπεριλαμβάνεται στην ικανοποιητική νομίζω τιμή.

Από κει και πέρα αφοσιώθηκα στον σχεδιασμό, ξεκινώντας από τη μετάβαση. Μιας και το flixbus δε με βόλευε ιδιαίτερα αποφάσισα να κινηθώ με το τρένο και συγκεκριμένα το Intercity που διεξάγει συχνά δρομολόγια. Η πλατφόρμα κρατήσεων μέσω της ιστοσελίδας (Buy a ticket) άνοιξε ένα μήνα πριν, με το site να ναι σχετικά δύσχρηστο, αλλά τις τιμές εξευτελιστικές, πηγαίνοντας με 14zl (3€) κι επιστρέφοντας σε πρώτη θέση με 19zl (4€). Τσάμπα!

ticket1.jpg

Με γνώμονα την ξεκούραση περιήγηση και το τόσο-όσο, κατάρτισα και το γνωστό πλέον σε όλους ηλεκτρονικό μου χάρτη για να μη πηγαίνω στα τυφλά. Πολύ πιο αραιός από άλλες μου εκδρομές αυτή τη φορά οφείλω να επισημάνω:

map3.jpg


Τελειώνοντας τσίμπησα κι ένα εισιτήριο για το τρένο κόστους 17zl ,προκειμένου να μη ψάχνομαι τελευταία στιγμή, λαμβάνοντας υπόψιν πως η πτήση επιστροφής ήταν σχετικά πρωινή και έπρεπε να είμαι αεροδρόμιο στις 9:30.

ticket2.jpg

Δε χρειάστηκε να ετοιμάσω κάτι αντίστοιχο για την Κρακοβία. Γνωστά τα λημέρια κι εξάλλου θα περνούσα μόνο για διασκέδαση…
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.324
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Αναχώρηση & ξανά στην Κρακοβία!



Η πολυπόθητη μέρα έφτασε εν μέσω εργασιακού παροξυσμού και μεγάλης κούρασης, τόσης που σκεφτόμουν πως θα ανταπεξέλθω στην εκδρομή, σκέψεις που ξέρω πολύ καλά ότι πηγαίνουν περίπατο με το που πατάς το πόδι σου σε άλλη χώρα και ξεκινάς τις βόλτες. ;)

Ευτυχώς από τη μία που η πτήση ήταν βραδινή και πρόλαβα να διευθετήσω το απαιτητικό πρόγραμμα της ημέρας. Πήρα το δρόμο για το αεροπλάνο της Bee (αχ μελισσούλα, μελισσάκι) που ναι θυγατρική της Ryan στις 10:30 το βράδυ:

DSC_0742a (2).jpg


Ο λυσσασμένος άνεμος εκείνη την ώρα στη Θεσσαλονίκη μ’ έκανε ν’ ανεβάσω την κουκούλα, υπενθυμίζοντας μου ότι πηγαίνω σε χειμερινό προορισμό, μιας και το φθινόπωρο με τους 20 σταθερά βαθμούς δεν έλεγε να μας αφήσει μέχρι εκείνη τη μέρα:

DSC_0742a (1).jpg


Μετά από μια ξεκούραστη πτήση διάρκειας 1:40 λεπτών, κατέβηκα ερχόμενος αντιμέτωπος με τον κρύο καιρό της Κρακοβίας στην οποία είχε πέσει και το πρώτο χιόνι, σ’ ένα αεροδρόμιο που έβλεπα για δεύτερη φορά μέσα σ’ ένα χρόνο:

DSC_0742a (3).jpg


Πέρασα άμεσα τις διαδικασίες και βγήκα στο απέναντι πεζοδρόμιο περιμένοντας το όχημα της bolt που θα με μετέφερε στη πόλη. 12 σχεδόν και ήταν δύσκολο να μπλέξω με συγκοινωνίες:

DSC_0742a (4).jpg


Πολύ σύντομα και χωρίς καθόλου κίνηση φτάσαμε στο ξενοδοχείο, με τον ευγενέστατο οδηγό να μου κάνει παράλληλα και ξενάγηση περνώντας έξω από σημαντικά σημεία της Κρακοβίας, όπως το κάστρο Βαβέλ. Τσέκαρα και ανέβηκα στο δωμάτιο αρκετά γρήγορα, σκεπτόμενος για τη συνέχεια της βραδιάς. Τι κάνει κάποιος που βρίσκεται 15 ώρες στο πόδι, με οδήγηση, αλλαγή νομών, δουλειά, γυμναστική, ταξίδι και τα σχετικά; Μα φυσικά βγαίνει κατευθείαν έξω, τσάμπα η ερώτηση…

Ξεκίνησα αρχικά απ’ τον πεζόδρομο Mikołajska όπου βρίσκονταν και το ξενοδοχείο, συνειδητοποιώντας και πάλι την ομορφιά της Κρακοβίας και πόσο μου ‘χε λείψει:

DSC_0742a (5).jpg


Περνώντας από την Bull pub την οποία είδα ανέλπιστα γεμάτη, έκανα αμέσως δεξιά περνώντας την πόρτα της, προκειμένου να βρω ένα καταφύγιο με θαλπωρή, παγωμένες Żywiec και ακόμα πιο παγωμένες Soplica. Αν δεν ήταν και οι δεύτεροι χειρότεροι τουρίστες του κόσμου μετά τους Ιταλούς (Αγγλάρες) να δημιουργούνε αδικαιολόγητη βαβούρα, θα μιλούσα για ένα ιδανικό βράδυ:

DSC_0742a (7).jpg


Η ώρα ήταν δύο Πολωνίας, δηλαδή τρεις Ελλάδος, με την γλυκιά κούραση να έρχεται κι εμένα να σκέφτομαι ότι δε με παίρνει να το ξεφτυλίσω. Φόρεσα λοιπόν τα ζεστά μου ρούχα και αποφάσισα να κάνω μια βόλτα μέχρι την πλατεία της παλιάς πόλης λίγο πιο κάτω, που ακόμα είχε κόσμο να τριγυρίζει σ’ αυτήν.

Η εικόνα της «Bazylika Mariacka», της πανέμορφης και χαρακτηριστικής γοτθικής εκκλησίας του 13ου αιώνα μ’ επανάφερε 100% στην τάξη. Βρισκόμουν σε γνώριμο και αγαπημένο μέρος και το ζούσα:

DSC_0742a (8).jpg


Δεν έμεινα ν’ ακούσω τον σαλπιγκτή, προτιμώντας αυτή τη φορά το ζεστό μου δωμάτιο…

Το πρωί ξύπνησα πολύ πιο εύκολα απ’ ότι περίμενα με την ψυχολογία στα ύψη και μετά από ένα καλό πρωινό, άφησα το δωμάτιο και ξεχύθηκα στους βροχερούς δρόμους της πολωνικής πόλης:

DSC_0743.JPG

DSC_0744.JPG


Είχα λίγο χρόνο στη διάθεση μου και θεώρησα καλό να τον εκμεταλλευτώ φωτογραφικά, αν και όπως βλέπετε οι καιρικές συνθήκες δε βοηθούσαν, πράγμα φυσικά που διόλου με απασχόλησε. Πέρασα αρχικά από την μικρή πλατεία Mały Rynek, πίσω ακριβώς από την Bazylika Mariacka :

DSC_0747.JPG

DSC_0749.JPG


Καταλήγοντας και πάλι στην πλατεία ‘’Rynek Glόwny’’ και την περίφημη κλειστή αγορά ‘’Sukiennice’’ που βρίσκεται εκεί:

DSC_0751.JPG

DSC_0753.JPG


Ανέβηκα κατόπιν την οδό Floriańska, πολυσύχναστη και εκείνη την ώρα:

DSC_0755.JPG


Ο δρόμος καταλήγει στον ομώνυμο πύργο – σημείο θέασης της παλιάς πόλης, κι ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά σύμβολα της:

DSC_0761.JPG


Θυμήθηκα περνώντας τα τείχη τη πληθώρα πλανόδιων ζωγράφων και όχι μόνο που χα συναντήσει τη προηγούμενη φορά, τώρα όμως ο καιρός δεν ευνοούσε για κάτι τέτοιο:

DSC_0762.JPG


Με λίγα μόλις βήματα ήμουν στην πλατεία Jana Nowaka-Jeziorańskiego, εκεί που βρίσκεται ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης Kraków Glówny. Για να μπεις στις πλατφόρμες του υπάρχουν δύο τρόποι όπως θυμόμουν, ο ένας απευθείας κι ο άλλος μέσω του mall Galeria Krakowska.

DSC_0771.JPG


Προσωπικά επέλεξα τον πρώτο, καθώς ένα μικρό άγχος είχε κάνει την εμφάνιση του, μιας και σε μετακινήσεις εκτός χώρας πάντα έχω την αμφιβολία αν έχω πράξει σωστά, ακόμα και μέχρι να φτάσω στον τελικό προορισμό μου. Ευτυχώς όμως η σήμανση στο σταθμό των τρένων ήταν εξαιρετική, όπως και η πληροφόρηση του υπαλλήλου που έδειξα το εισιτήριο μου αν και μονολεκτική. ‘’This’’.

Βρήκα το βαγόνι μου και κάθισα στην άνετη θέση που χα διαλέξει. Το τρένο ξεκίνησε με δεκάλεπτη καθυστέρηση, μ’ εμένα να προτιμάω το διάβασμα (είχα και καταπληκτικό βιβλίο μαζί μου) απ’ το αδιάφορο χιονισμένο τοπίο της Πολωνικής επαρχίας:

DSC_0771c.jpg


Ούτε δυο ώρες μετά θα κατέβαινα στο αρκετά πιο κρύο Rzeszów, εκπληρώνοντας σχεδόν το στόχο της εκδρομής:

DSC_0772.JPG


Άφηνα πίσω μου το σιδηροδρομικό σταθμό έχοντας ανυπομονησία να γνωρίσω μια καινούρια Πολωνική πόλη…

DSC_0773.JPG
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.199
Μέλη
38.914
Νεότερο μέλος
daglas

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom