Μαυριτανία Σενεγάλη Βίος λιτός (Μαυριτανία & Σενεγάλη)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Κεφ.3: Από τη Σενεγάλη στη Mαυριτανική Σαχάρα

Ωρα για αποχαιρετισμό στη Σενεγάλη καθώς ήταν το «ορεκτικό» πριν το "κυρίως πιάτο" του ταξιδιού που ήταν η Μαυριτανία.
Μέγας καημός η Μαυριτανία για τον υποφαινόμενο. Ένα χρόνο πριν το ταξίδι αυτό κανόνιζα να πάω κι όλα ήρθαν ανάποδα. Έμεινα αμανάτι με τη βίζα στο διαβατήριο. Aλλά όποιος επιμένει...

Ταξί λοιπόν μέχρι τα σύνορα, πλοιάριο για να διασχίσουμε τα υδάτινα σύνορα του ποταμού μεταξύ των δύο χωρών, διατυπώσεις επί διατυπώσεων με τους μαυριτανούς συνοριοφύλακες που απαιτούσαν να δουν και το περιεχόμενο των αποσκευών μας αλλά χωρίς να ξεκουνήσουν τον πισινό τους από τη καρέκλα.


Στα σύνορα Σενεγάλης Μαυριτανίας αναμένοντας το πλοιάριο

Μετά ξεκίνησε το παζάρι.
Στη Σενεγάλη η υπομονή μας δοκιμάστηκε από την κουτοπονηριά και την αγαρμποσύνη των ντόπιων.
Ήταν οι διαπραγματεύσεις για την εξεύρεση μέσου για να κινηθούμε προς την πρωτεύουσα Nouakchott που χτύπησαν κόκκινο. Η Ισαβέλλα επωμίστηκε το άχαρο έργο ως η μόνη εκ των τριών που κατείχε την γαλλικήν και μπορούσε να συνεννοηθεί άπταιστα. Αμφιβάλλω αν την έχω ξαναδεί ως μαινάδα να ωρυέται στους αυτόκλητους ή μη ταξιτζήδες και τον πολιτσμάνο νταβατζή τους που με ένα σωρό τερτίπια πάλευαν να μας κάνουν τη ζωή δύσκολη και το πορτοφόλι ελαφρύτερο από αρκετά ευρώπουλα.
Η λύση με κάποιο τρόπο βρέθηκε κι οι ορμόνες του στρες επανήλθαν στα φυσιολογικά τους επίπεδα, ειδικά όταν άρχισαν να ξετυλίγονται οι πρώτες εικόνες. Το τοπίο μεταμορφώθηκε.







Το πράσινο έδωσε τη θέση του σε αμμόλοφους και μικρά χωριά χαμένα στο πουθενά με αιθέριες φιγούρες μέσα στα πολύχρωμα mulafa τους, το μακρύ πέπλο που καλύπτει όλο το γυναικείο κορμί. Τα σπίτια, άλλοτε σκηνές, άλλοτε απλές τετράγωνες κατασκευές σ’όλες τις αποχρώσεις της χρωματικής παλέττας να σπάνε τη μονοτονία του σκηνικού.
Και μαζί με τη φύση πήραμε και μια πρόγευση των συχνών μπλόκων της αστυνομίας....









Φτάνοντας στην πρωτεύουσα Nouakchott κι αφού εντοπίσαμε τον γουστόζικο ξενώνα μας, κινήσαμε ποδαράτοι για μια σύντομη γνωριμία με τη πόλη. Ομολογώ ότι σπάνια έχω βρεθεί σε πιό αδιάφορο μέρος, τόσο που να μην έχω καν τη λαχτάρα να σηκώσω τη φωτογραφική μηχανή και ν’απαθανατίσω κάτι από τη κίνηση και τους ανθρώπους. Η απόφαση πάρθηκε ομόφωνα ότι άλλο χρόνο δεν θα της αφιερώναμε, ούτε καν στην επιστροφή.


Το Τζαμί στη Nouakchott (μοναδικό αξιοθέατο που απαθανατίστηκε)


Πουρνό πουρνό την επομένη μας εμφανίστηκε ο Ζύντ.
Ήταν ο οδηγός που θα κουβάλαγε τις τύχες μας στα χέρια του για το υπόλοιπο του ταξιδιού.



Λιγομίλητος, λίγο απόμακρος, ήρεμος σαν αρνί, πιστός μουσουλμάνος (με απαραίτητες τις στάσεις για προσευχή κατά μόνας). Ιnsallah!



Σ’ενα πράγμα ήταν αμετακίνητος.
Έπρεπε να ακολουθείται με θρησκευτική ευλάβεια η ιεροτελεστία του τσαγιού οπωσδήποτε μετά τα γεύματα. Εκείνο το κασελάκι με όλο τον εξοπλισμό (γκαζιεράκι, μπρίκι κλπ κλπ) είχε την πρωτοκαθεδρία. Ρούπι δεν κουνούσε ο Ζυντ αν δεν ετοίμαζε το τσάι.



Το τσάι στην Μαυριτανία είναι κοινωνικό γεγονός και δείγμα φιλοξενίας. Θεωρείται αγένεια να μην λάβεις μέρος.
Πράσινο τσάι, ζάχαρη και φύλλα μέντας είναι τα συστατικά του και σερβίρεται σε μικρά ποτηράκια. Το ζεστό τσάι χύνεται από ψηλά σε ποτηράκια για να δημιουργηθεί αφρός - μια διαδικασία που ονομάζεται ragwa και σερβίρεται σε 3 γύρους. Κάθε γύρος αντιπροσωπεύει και μια διαφορετική όψη της ζωής.
Το πρώτο ποτηράκι είναι δυνατό και πικρό κι αντιπροσωπεύει το θάνατο.
Το δεύτερο είναι δυνατό και γλυκό κι αντιπροσωπεύει τον έρωτα.
Το τρίτο είναι κάτι ενδιάμεσο σε γεύση κι αντιπροσωπεύει τη ζωή.

Πριν αποχαιρετήσουμε τη πρωτεύουσα κάναμε δυο υποχρεωτικές στάσεις: η μία για να κάνουμε προμήθειες σε τρόφιμα αφού εμείς θα μαγειρεύαμε και η δεύτερη για να βγάλουμε ένα τεράστιο πάκο φωτοτυπιών των διαβατηρίων. Ηταν τα διαπιστευτήριά μας σε κάθε αστυνομικό μπλόκο στο δρόμο και σας διαβεβαιώ ήταν ουκ ολίγα.



Η διαδρομή των 400 και βάλε χιλιομέτρων μέχρι τη πόλη του Atar στην καρδιά του οροπεδίου Adrar ήταν μια ατέλειωτη πληκτική ευθεία.


Στάση για τι άλλο;... Τσάι!


Ευτυχώς λίγο πριν το Atar άρχισαν να ξεπηδούν διάσπαρτες κατάμαυρες βουνοκορφές και το τοπίο απέκτησε κάποιο ενδιαφέρον.







Το Atar όμορφο δεν το λες, εντούτοις ούτε αδιάφορο σαν την Nouakchott: η κυκλική πλατεία με το υπαίθριο παζάρι, τα σκονισμένα στενά με τα παιδιά να τιτιβίζουν ατέρμονα...










Υπήρχαν εποχές που το Atar έσφυζε από τουρισμό. Οι πτήσεις charter των ταξιδιωτικών πρακτορείων πήγαιναν κι έρχονταν. Από κοντά καρπώνονταν όλο και κάποιους που λοξοδρομούσαν από το ράλλυ Παρίσι-Dakar.
Τώρα το αεροδρόμιο σίγησε παντελώς. Αρκούσε μια αιματηρή επίθεση το 2007 κατά πέντε γάλλων τουριστών από οπλοφόρους κι η αναδυόμενη απειλή της Αl Qaeda του Μαγκρεμπ, για να εκδοθούν ταξιδιωτικές οδηγίες και να βαφτεί όλη η περιοχή κατακόκκινη ως απαγορευμένη ζώνη. Το συμβάν ήταν καίριο πλήγμα για μια περιοχή με ισχνούς πόρους, που ζούσε από τον τουρισμό. Κυριολεκτικά νέκρωσε...



Ο ξενώνας-κάμπινγκ Bab Sahara στο Atar, από τους λίγους που επιβίωσε της κρίσης, αποτελεί σημείο αναφοράς για πολλούς ταξιδευτές.



Οι ολλανδοί ιδιοκτήτες του απαρνούμενοι τις τουλίπες και τα coffeeshops της χώρας τους ήταν αυτοί που μας συμβούλεψαν πού να κινηθούμε και μας εξασφάλισαν το αυτοκίνητο με τον οδηγό.

Πάνω στον αυτοσχέδιο χάρτη χαράξαμε τη διαδρομή των επόμενων ημερών. Θα ήταν η παρθενική εμπειρία μου στη Σαχάρα, σε off road πίστες, σε χιλιόχρονες πόλεις θαμμένες κάτω από την άμμο και σε οάσεις που ξεφυτρώνουν ανέλπιστα εκεί που μοιάζει ν’απλώνεται μονότονα το ατέλειωτο χαλί της ερήμου.



 
Last edited:

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
Ναι έπεσα στο αμάρτημα του καταναλωτισμού. Μπορεί να μην είναι η συγκεκριμένη είναι όμως αναλόγου αισθητικής, μόνο που από αναβλητικότητα δεν κοσμεί ακόμα το χοιροστάσιο
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Κεφ.2: Saint Louis

Αφιερωμένο στην dim kyr

Aντιθέτως προς το δόγμα του λιτού βίου αποφασίστηκε για την άνεσή μας να κινηθούμε οδικώς βόρεια, προς το Saint Louis με ενοικιαζόμενο όχημα μετά οδηγού. Ο οδηγός αποδείχθηκε επαγγελματίας για τα δεδομένα Σενεγάλης, το όχημα όμως όχι. Πριν το τελικό μας προορισμό κι αφού έκανε τις κουτσουκέλες του κάμποσες φορές, παρέδωσε πνεύμα. Κούτσα κούτσα φτάσαμε στον σταθμό όπου μας μετεπιβίβασαν σε νέο αυτοκίνητο μέχρι να καλύψουμε τα τελευταία χιλιόμετρα μέχρι τον ξενώνα μας.

Κι επειδή το δις εξαμαρτείν όταν πρόκειται για λίγη άνεση, εστίν ταξιδευτού σοφού, περίπατο πήγε κι εδώ το λιτός βίος αφού το κατάλυμμα αυτοδιαφημιζόταν ως boutique hotel (αφρικανικών προδιαγραφών) μιας και απολάμβανε προνομιακής θέσης στην άκρη του νησιού με θέα το ποταμό Σενεγάλη. Όπως έχω σχολιάσει κι αλλού στο φόρουμ στην υποσαχάρια Αφρική (με εξαίρεση την Ν.Αφρική) η έννοια value for money στα καταλύμματα είναι σχεδόν άγνωστη.

IMG_4202.jpg


Το Saint Louis λοιπόν, έχει τρία πρόσωπα. Πρώτα η καινούργια πόλη που βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα και δεν την χαρακτηρίζει τίποτα διαφορετικό από ένα πολύβουο άχρωμο αστικό τοπίο. Καν δεν μπήκαμε στο κόπο να την επισκεφθούμε.

Μετά, διασχίζοντας τη μεταλλική γέφυρα Faidherbe βρίσκεσαι σ’ένα μικρό νησάκι.

IMG_4167.jpg


Το σκηνικό μεταμορφώνεται αφού εδώ εδρεύει η παλιά πόλη με τα κομψά αποικιακά κτήρια. Εδώ βρίσκονται όλα τα καλούδια που αφορούν τους επισκέπτες: τα όποια αξιοθέατα, καταλύμματα, εστιατόρια, καφέ. Aρχιτεκτονικά κι αισθητικά τα διώροφα ή τριώροφα κτίρια αποικιακής προέλευσης διακρίνονται για τα ξύλινα μπαλκόνια με γρίλιες από σφυρήλατο σίδηρο, τις στέγες με τα κόκκινα κεραμίδια, τις πόρτες και τα παράθυρα με ξύλινα παραθυρόφυλλα. Κάθε στενό αναδίδει και μια νοσταλγική νότα, όμως κατά ένα περίεργο τρόπο η συνολική ατμόσφαιρα μου φάνηκε πολύ “μουσειακή”και άτονη. Σπίτια κλειστά, κίνηση αναιμική στους δρόμους.

IMG_4165.jpg


IMG_4176.jpg


IMG_4166.jpg


IMG_4398.jpg


IMG_4170.jpg


Θαρρείς κι επρόκειτο για ένα υπαίθριο μουσείο απαγορευμένο ως αδιάφορο για την πλειονότητα των ντόπιων.

Το νησί του Saint-Louis, πρώην πρωτεύουσα της Δυτικής Αφρικής, είναι ένα εξαιρετικό δειγμα αποικιακής πόλης σ’ένα ξεχωριστό φυσικό περιβάλλον όντας στις εκβολές του ποταμού Σενεγάλη. Η πόλη οφείλει την ύπαρξή της βασικά στους Γάλλους που την ανέδειξαν σε κορυφαίο αστικό κέντρο όχι μόνο για εμπορικές δραστηριότητες αλλά και ως κέντρο για τη διάδοση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων
Ωστόσο το 1957 ο γαλλικός πληθυσμός μειώθηκε δραστικά, γραφεία και καταστήματα έκλεισαν. Επί του παρόντος, η πόλη ακροβατεί οικονομικά βασιζόμενη στην αλιεία και τη γεωργία και τον ισχνό τουρισμό.

IMG_4426.jpg


IMG_4432.jpg


IMG_4393.jpg



Δυό γέφυρες συνδέουν το νησάκι με μια μακρόστενη χερσόνησο, το Langue de Barbarie, που καταλήγει στον Ατλαντικό. Στο απάνεμο κανάλι βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες παραδοσιακές πιρόγες.

IMG_4094.jpg


IMG_4157.jpg


IMG_4160.jpg


IMG_4087.jpg



Εδώ το σκηνικό έρχεται κωλοτούμπα (επίκαιρη έκφραση). Επανέρχεται θεαματικά η μπίχλα (οικείο περιβάλλον για ένα γουρούνι), τόνοι σκουπιδιών πεταμένοι στις όχθες του ποταμού, ερύφια να καταβροχθίζουν ότι τρώγεται.

IMG_4097.jpg


IMG_4104.jpg


IMG_4105.jpg


Το σκηνικό της χωματερής ήρθε να σώσει μια πολύβουη ολοζώντανη παραλία όπου οι πιρόγες ξανοίγονταν στον ωκεανό για τη ψαριά της μέρας. Χαθήκαμε μέσα στο πολύχρωμο ανθρώπινο μελίσσι. Δεν μας πήρε χρόνο όμως να αντιληφθούμε ότι η παρουσία λευκών που κράδαιναν φωτογραφικές μηχανές κι επιχειρούσαν να αποτυπώσουν στο φακό τη καθημερινότητά τους δεν γινόταν δεκτή με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.

IMG_4111.jpg


IMG_4136.jpg


IMG_4147.jpg


IMG_4143.jpg


O χρόνος που περάσαμε στο Saint Louis αναλώθηκε σε ατέλειωτες βόλτες στην παλιά πόλη. Παρότι το να βρεις ανοικτό εστιατόριο τις βραδυνές ώρες καταντούσε λίγο ανέκδοτο και οι δύο επιλογές εστίασης μας άφησαν θετικές γευστικές εντυπώσεις (ιδιαιτέρως το μαροκινό)

IMG_4405.jpg


IMG_4406.jpg


IMG_4183.jpg


IMG_4401.jpg



Το Saint Louis αποτέλεσε και τη βάση για να κάνουμε μια ημερήσια εκδρομή στο Eθνικό Καταφύγιο Πτηνών του Djoudj (άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Φυσικής Κληρονομιάς).
O οδηγός που ανέλαβε να μας φέρει στο πάρκο αποδείχτηκε αρκούντως τζαναμπέτης κουβαλώντας τα κλασσικά μυαλά της αρπαχτής των σενεγαλέζων. Συμφώνησε σε μια τιμή μεν αλλά θεώρησε ότι αυτή ισχύει μέχρι την πύλη του πάρκου. Εκεί μουλάρωσε και ζητούσε κι άλλα χρήματα για να μας οδηγήσει μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα στην αποβάθρα όπου ξεκινούσαν οι βάρκες για τη βόλτα στα υδρόβια μονοπάτια του πάρκου. Τα νεύρα μας χτύπησαν κόκκινο!
Το Εθνικό καταφύγιο πουλιών Djoudj που βρίσκεται στο δέλτα του ποταμού Σενεγάλη, κοντά στα σύνορα της Σενεγάλης με τη Μαυριτανία, αποτελεί καταφύγιο εκατομμυρίων αποδημητικών πουλιών σαν οι παγωμένοι άνεμοι του φθινοπώρου αρχίζουν να φυσούν στην Ευρώπη.

IMG_4243.jpg


IMG_4268.jpg


Χιλιάδες φλαμίνγκο, ερωδιοί κι άλλα πουλιά φωλιάζουν εδώ τακτικά. Όμως αυτό που θα εντυπωσιάσει τον επισκέπτη είναι το μέρος που αποτελεί το μαιευτήριο - μονάδα νεογνών - παιδικό σταθμό - νηπιαγωγείο των λευκών πελεκάνων.

IMG_4287.jpg


Κυριολεκτικά ούτε διαδήλωση να’κάναν τόσα που ήταν στοιβαγμένα σε μια μικρή έκταση. Αυτοί οι φτερωτοί κάτοικοι ακολουθουσαν κιόλας μια σχεδόν χορευτική ιεροτελεστία βουτώντας ταυτόχρονα όλοι μαζί τα κεφάλια τους στο νερό προς άγραν τροφής. Αποδείχθηκαν ό,τι εντυπωσιακότερο για τα μάτια μου και το φακό της μηχανής.

IMG_4357.jpg


Τώρα αν σε κάποιο κλαρί λιαζότανε ο σουδανέζικος αγριόγαλος, οι ορνιθολογικές μου γνώσεις είναι τόσο ισχνές που και πάλι χαμπάρι δεν θα τον έπαιρνα....

IMG_4433.jpg
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
Χαλάλι τότε... είδες άμα έχεις λουμπάγκο; σε πιανει προκοπή και συγγραφικός οίστρος
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....

υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....
υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
:haha::haha::haha::haha:
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
Ξέρεις κανέναν άλλο Γιανη;
Είδες τι κάνω από τη κακία μου το γουρούνι; Πολύ θα ήθελα να ήμουν μαζί σας.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.220
Μηνύματα
884.130
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom