Μαυριτανία Σενεγάλη Βίος λιτός (Μαυριτανία & Σενεγάλη)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Κεφ.6: Chinguetti

Αποχαιρετήσαμε την Ouadane με κατεύθυνση νότια προς Chinguetti κοιτώντας ανήσυχοι προς το απόλυτο κενό της ερήμου. Ο γαλανός ουρανός είχε δώσει τη θέση του σ’ένα πέπλο πορτοκαλοκίτρινης θολούρας. Καταλάβαμε αμέσως ότι άνοιξαν οι ασκοί του Σιμούν μ’ό,τι αυτό συνεπάγεται!
Αν αισθανόμαστε αμέσως μια δυσφορία όταν εμφανίζεται στην Αθήνα η αφρικανική σκόνη φανταστείτε τον πανικό σαν χάνεσαι μέσα δυσεκατομμύρια κόκκους άμμου οι οποίες τρυπώνουν οπουδήποτε…μα κυρίως στους ευαίσθητους αισθητήρες των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών.



Για την γεωλογική μετεξέλιξη του πλανήτη μας τι καλύτερος μάρτυρας από μικροσκοπικά κοχύλια που ανακαλύψαμε καταμεσίς της ερήμου εκατοντάδες χιλιόμετρα μακρυά από τη θάλασσα.



Σαν από όνειρο αναδύθηκε από μακρυά η όαση της Tanichert. Eίναι η παραδοξότητα της ερήμου. Μια ανήσυχη θάλασσα άμμου και καταμεσίς ένα μικροσκοπικό καταπράσινο νησί με φοίνικες.









Το νερό, ζωοδότης, επέτρεπε μέχρι και μποστάνια να έχουν στους κήπους τους οι λιγοστοί κάτοικοι της όασης.



Ο παππούς μια πολυμερούς οικογένειας με περηφάνεια (και τη κρυφή ελπίδα ότι κάτι θα του αφήναμε μπαξίσι) μας ξενάγησε στο ισχνό κήπο με τα λαχανικά.





Ο αέρας κι ή άμμος που αναδευόνταν δεν ήταν σύμμαχοι για ν’απολαύσουμε τη ξεχωριστή ομορφιά της όασης. Αντίθετα περπατήσαμε έκθετοι στα στοιχεία της φύσης για να βρεθούμε κοντά στους νομάδες που βγαζαν νερό από το πηγάδι και πότιζαν της καμήλες τους.








Απολαμβάνοντας το τσάϊ μας από τα χέρια της βεδουϊνας, αγνοώντας επιδεικτικά τα χαϊμαλιά που είχε στρωμένα κι αναζητούσαν απεγνωσμένα αγοραστή...



...συνεχίσαμε την αμμοδαρμένη πορεία μας για να φτάσουμε στο Chinguetti, άλλη πόλη σταθμό στο διάβα των καραβανιών.
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ό τι το τοπίο ήταν καταπράσινο πριν χιλιάδες χρόνια όπως μας αποκαλύπτουν σπηλαιογραφίες στην ευρύτερη περιοχή με εικόνες καμηλοπαρδάλεων, αγελάδων κι ανθρώπων ανάμεσα σε πυκνή βλάστηση. Τόσο διαφορετικό από τους αμμόλοφους της ερήμου που καταπίνουν κυριολεκτικά σιγά σιγά τη παλιά πόλη, τόσο που αρκετά από τα σπίτια της έχουν πλέον εγκαταληφθεί.




Η είσοδος θαμμένη στην άμμο

To Chinguetti είναι ένα Ksar ή μεσαιωνικό εμπορικό κέντρο πουιδρύθηκε το 777 μΧ, γνώρισε την παρακμή για δυό αιώνες και επανιδρύθηκε το 13ο αιώνα οπότε και ήκμασε. Για αιώνες η πόλη ήταν ο βασικός τόπος συγκέντρωσης για τους προσκυνητές του Μαγκρέμπ στο δρόμο προς τη Μέκκα. Έγινε γνωστή ως ακαδημαϊκό κέντρο. Στα σχολεία της διδάχθηκε εκτός από θεολογία, ρητορική, δίκαιο, αστρονομία, τα μαθηματικά και ιατρική. Το Chinguetti θεωρείται από τους ντόπιους ότι είναι η έβδομη πιο ιερή πόλη του Ισλάμ. Η παλιά συνοικία του Chinguetti έχει πέντε σημαντικές βιβλιοθήκες με χειρόγραφα επιστημονικών και Κορανικών κειμένων, πολλά από τα οποία χρονολογούνται από τον ύστερο Μεσαίωνα.













Αυτή η μικρή πόλη, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς εξακολουθεί να προσελκύει μια χούφτα επισκεπτών. Τόσο που η παρουσία έστω και τριών ξεμπαρκων ελλήνων ταξιδευτών να κινητοποιήσει όλες τις καλοκυράδες που με πιεστικά παρακαλετά πάλευαν να πουλήσουν τα χαϊμαλιά που κρέμονταν από τα χέρια τους.










Τα σπίτια είναι κατασκευασμένα από λαξεμένες πέτρες και λάσπη, με επίπεδες ξύλινες στέγες και μασίφ χειροποίητες πόρτες από αρχαία δέντρα ακακίας, τα οποία έχουν από καιρό εξαφανιστεί από τη γύρω περιοχή. Πολλά σπίτια περιλαμβάνουν αυλές ή βεράντες που συνωστίζονται κατά μήκος των στενών δρόμων σ’ενα λαβύρινθο που οδηγεί στο κεντρικό τζαμί της Παρασκευής που έχει ένα τετράγωνο μιναρέ που έχει στις πέντε άκρες του αυγό στρουθοκαμήλου! Το Τζαμί της Παρασκευής του Chinguetti, θεωρείται ευρέως από τους Μαυριτανούς ως το εθνικό σύμβολο της χώρας.










Τη παλιά πόλη χωρίζει ένα φαρδύ wadi από τον σύγχρονο άγχρωμο οικισμό, που δημιουργήθηκε στην αντίπερα όχθη για να ξορκίσουν την επέλαση της ερήμου.



Μέσα στη αμμοθύελα θελήσαμε κι εμείς να βολτάρουμε στα στενά της παλιάς πόλης που κατά τόπους έδειχνε να βουλιάζει κάτω από την έρημο που επεκτείνεται. Τα σπίτια στην άκρη της είχαν πλέον εγκαταληφθεί, πόρτες και παράθυρα μόλις που κατάφερναν να πάρουν μια ανάσα θαμμένα στην άμμο.

Οι μακρυνοί ήχοι μουσικών και φωνών μας κίνησε την περιέργεια. Κι αν η περιέργεια σκοτώνει τη γάτα, στη περίπτωσή μας βγήκε σε καλό καθώς πέσαμε στο υπαίθριο bachelor πάρτυ μιας νεονύμφου. Όλες οι γυναίκες σ’ένα στενό κύκλο με τα πολύχρωμα mulafa τους γέλαγαν, πειράζονταν, φώναζαν με κείνο το υψίσυχνο αλλάλαγμα. Άντρες και παιδιά ήταν ακροβολισμένοι τριγύρω. Από κοντά κι εμείς προσπαθώντας διακριτικά και μη, να παρεισφρίσουμε απαθανατίζοντας χρώματα, εκφράσεις, τη χαρά του γεγονότος όπως το βιώνουν μοναδικά οι άνθρωποι σ’αυτή τη ξεχασμένη γωνιά του πλανήτη.








Μιας και δεν μπήκαμε στο κόπο να έχουμε ελέγξει αν τα διεθνή ψαχτήρια καταλυμμάτων περιλαμβάνουν και το Chinguetti στις λιστες τους, κάναμε μια γύρα να ελέγξουμε τι υπάρχει διαθεσιμο (άλλωστε οι τουρίστες εκεί είναι είδος υπό εξαφάνιση). Χτυπάγαμε πόρτες και ψάχναμε τους υπεύθυνους, πέσαμε σε μια ημίτρελλη γαλλίδα που δωμάτια διαθέσιμα είχε, αλλά δωμάτια δεν έδινε, τελικά καταλήξαμε σ’ένα ξενώνα με τη γνωστή διάταξη: δωμάτια μ’ένα στρώμα καταγής, κοινόχρηστες τουαλέτες και ντουζιέρα. Εδώ είχε και κάποιους ξέμπαρκους αλλοδαπούς για ν’ανταλλάξουμε και μια κουβέντα και γλιτώσαμε το μαγείρεμα απολαμβάνοντας ένα φρεσκομαγειρεμένο δείπνο.



Το πρωινό πριν εγκαταλείψουμε το Chinguetti, κανονίστηκε να επισκεφθούμε και μια από τις αρχαίες βιβλιοθήκες. Ήταν για μένα από τις προτεραιότητες του ταξιδιού. O κλειδοκράτορας μιας εξ’αυτών, ο κύριος Saif, αρχοντάνθρωπος, εμφανίστηκε φορώντας τη παραδοσιακή μαυριτάνικη φορεσιά του.



Μας έκανε μια εκτενή εισαγωγή πριν με το μαγικό του κλειδί μας εισάγει στα ενδότερα της βιβλιοθήκης. Με παραστατικότητα και θρησκευτική ευλάβεια φορώντας γάντια μας έδειξε παμπάλαια εύθραυστα βιβλία με περίτεχνα αραβουργήματα κι απήγγειλε μ’εξέχουσα θεατρικότητα ερωτικούς στίχους αράβων ποιητών.








Έμπλεοι εικόνων και γνώσεων ετοιμαστήκαμε για να χαθούμε πάλι εκ νέου στα θαύματα της ερήμου Σαχάρας. Αυτή τη φορά με την υπόσχεση ότι με περίμεναν οι πολυπόθητοι φωτογενείς αμμόλοφοι…



:kissing2:τραβελστορίτες μου.... :confused:

 
Last edited:

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
Ναι έπεσα στο αμάρτημα του καταναλωτισμού. Μπορεί να μην είναι η συγκεκριμένη είναι όμως αναλόγου αισθητικής, μόνο που από αναβλητικότητα δεν κοσμεί ακόμα το χοιροστάσιο
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Κεφ.2: Saint Louis

Αφιερωμένο στην dim kyr

Aντιθέτως προς το δόγμα του λιτού βίου αποφασίστηκε για την άνεσή μας να κινηθούμε οδικώς βόρεια, προς το Saint Louis με ενοικιαζόμενο όχημα μετά οδηγού. Ο οδηγός αποδείχθηκε επαγγελματίας για τα δεδομένα Σενεγάλης, το όχημα όμως όχι. Πριν το τελικό μας προορισμό κι αφού έκανε τις κουτσουκέλες του κάμποσες φορές, παρέδωσε πνεύμα. Κούτσα κούτσα φτάσαμε στον σταθμό όπου μας μετεπιβίβασαν σε νέο αυτοκίνητο μέχρι να καλύψουμε τα τελευταία χιλιόμετρα μέχρι τον ξενώνα μας.

Κι επειδή το δις εξαμαρτείν όταν πρόκειται για λίγη άνεση, εστίν ταξιδευτού σοφού, περίπατο πήγε κι εδώ το λιτός βίος αφού το κατάλυμμα αυτοδιαφημιζόταν ως boutique hotel (αφρικανικών προδιαγραφών) μιας και απολάμβανε προνομιακής θέσης στην άκρη του νησιού με θέα το ποταμό Σενεγάλη. Όπως έχω σχολιάσει κι αλλού στο φόρουμ στην υποσαχάρια Αφρική (με εξαίρεση την Ν.Αφρική) η έννοια value for money στα καταλύμματα είναι σχεδόν άγνωστη.

IMG_4202.jpg


Το Saint Louis λοιπόν, έχει τρία πρόσωπα. Πρώτα η καινούργια πόλη που βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα και δεν την χαρακτηρίζει τίποτα διαφορετικό από ένα πολύβουο άχρωμο αστικό τοπίο. Καν δεν μπήκαμε στο κόπο να την επισκεφθούμε.

Μετά, διασχίζοντας τη μεταλλική γέφυρα Faidherbe βρίσκεσαι σ’ένα μικρό νησάκι.

IMG_4167.jpg


Το σκηνικό μεταμορφώνεται αφού εδώ εδρεύει η παλιά πόλη με τα κομψά αποικιακά κτήρια. Εδώ βρίσκονται όλα τα καλούδια που αφορούν τους επισκέπτες: τα όποια αξιοθέατα, καταλύμματα, εστιατόρια, καφέ. Aρχιτεκτονικά κι αισθητικά τα διώροφα ή τριώροφα κτίρια αποικιακής προέλευσης διακρίνονται για τα ξύλινα μπαλκόνια με γρίλιες από σφυρήλατο σίδηρο, τις στέγες με τα κόκκινα κεραμίδια, τις πόρτες και τα παράθυρα με ξύλινα παραθυρόφυλλα. Κάθε στενό αναδίδει και μια νοσταλγική νότα, όμως κατά ένα περίεργο τρόπο η συνολική ατμόσφαιρα μου φάνηκε πολύ “μουσειακή”και άτονη. Σπίτια κλειστά, κίνηση αναιμική στους δρόμους.

IMG_4165.jpg


IMG_4176.jpg


IMG_4166.jpg


IMG_4398.jpg


IMG_4170.jpg


Θαρρείς κι επρόκειτο για ένα υπαίθριο μουσείο απαγορευμένο ως αδιάφορο για την πλειονότητα των ντόπιων.

Το νησί του Saint-Louis, πρώην πρωτεύουσα της Δυτικής Αφρικής, είναι ένα εξαιρετικό δειγμα αποικιακής πόλης σ’ένα ξεχωριστό φυσικό περιβάλλον όντας στις εκβολές του ποταμού Σενεγάλη. Η πόλη οφείλει την ύπαρξή της βασικά στους Γάλλους που την ανέδειξαν σε κορυφαίο αστικό κέντρο όχι μόνο για εμπορικές δραστηριότητες αλλά και ως κέντρο για τη διάδοση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων
Ωστόσο το 1957 ο γαλλικός πληθυσμός μειώθηκε δραστικά, γραφεία και καταστήματα έκλεισαν. Επί του παρόντος, η πόλη ακροβατεί οικονομικά βασιζόμενη στην αλιεία και τη γεωργία και τον ισχνό τουρισμό.

IMG_4426.jpg


IMG_4432.jpg


IMG_4393.jpg



Δυό γέφυρες συνδέουν το νησάκι με μια μακρόστενη χερσόνησο, το Langue de Barbarie, που καταλήγει στον Ατλαντικό. Στο απάνεμο κανάλι βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες παραδοσιακές πιρόγες.

IMG_4094.jpg


IMG_4157.jpg


IMG_4160.jpg


IMG_4087.jpg



Εδώ το σκηνικό έρχεται κωλοτούμπα (επίκαιρη έκφραση). Επανέρχεται θεαματικά η μπίχλα (οικείο περιβάλλον για ένα γουρούνι), τόνοι σκουπιδιών πεταμένοι στις όχθες του ποταμού, ερύφια να καταβροχθίζουν ότι τρώγεται.

IMG_4097.jpg


IMG_4104.jpg


IMG_4105.jpg


Το σκηνικό της χωματερής ήρθε να σώσει μια πολύβουη ολοζώντανη παραλία όπου οι πιρόγες ξανοίγονταν στον ωκεανό για τη ψαριά της μέρας. Χαθήκαμε μέσα στο πολύχρωμο ανθρώπινο μελίσσι. Δεν μας πήρε χρόνο όμως να αντιληφθούμε ότι η παρουσία λευκών που κράδαιναν φωτογραφικές μηχανές κι επιχειρούσαν να αποτυπώσουν στο φακό τη καθημερινότητά τους δεν γινόταν δεκτή με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.

IMG_4111.jpg


IMG_4136.jpg


IMG_4147.jpg


IMG_4143.jpg


O χρόνος που περάσαμε στο Saint Louis αναλώθηκε σε ατέλειωτες βόλτες στην παλιά πόλη. Παρότι το να βρεις ανοικτό εστιατόριο τις βραδυνές ώρες καταντούσε λίγο ανέκδοτο και οι δύο επιλογές εστίασης μας άφησαν θετικές γευστικές εντυπώσεις (ιδιαιτέρως το μαροκινό)

IMG_4405.jpg


IMG_4406.jpg


IMG_4183.jpg


IMG_4401.jpg



Το Saint Louis αποτέλεσε και τη βάση για να κάνουμε μια ημερήσια εκδρομή στο Eθνικό Καταφύγιο Πτηνών του Djoudj (άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Φυσικής Κληρονομιάς).
O οδηγός που ανέλαβε να μας φέρει στο πάρκο αποδείχτηκε αρκούντως τζαναμπέτης κουβαλώντας τα κλασσικά μυαλά της αρπαχτής των σενεγαλέζων. Συμφώνησε σε μια τιμή μεν αλλά θεώρησε ότι αυτή ισχύει μέχρι την πύλη του πάρκου. Εκεί μουλάρωσε και ζητούσε κι άλλα χρήματα για να μας οδηγήσει μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα στην αποβάθρα όπου ξεκινούσαν οι βάρκες για τη βόλτα στα υδρόβια μονοπάτια του πάρκου. Τα νεύρα μας χτύπησαν κόκκινο!
Το Εθνικό καταφύγιο πουλιών Djoudj που βρίσκεται στο δέλτα του ποταμού Σενεγάλη, κοντά στα σύνορα της Σενεγάλης με τη Μαυριτανία, αποτελεί καταφύγιο εκατομμυρίων αποδημητικών πουλιών σαν οι παγωμένοι άνεμοι του φθινοπώρου αρχίζουν να φυσούν στην Ευρώπη.

IMG_4243.jpg


IMG_4268.jpg


Χιλιάδες φλαμίνγκο, ερωδιοί κι άλλα πουλιά φωλιάζουν εδώ τακτικά. Όμως αυτό που θα εντυπωσιάσει τον επισκέπτη είναι το μέρος που αποτελεί το μαιευτήριο - μονάδα νεογνών - παιδικό σταθμό - νηπιαγωγείο των λευκών πελεκάνων.

IMG_4287.jpg


Κυριολεκτικά ούτε διαδήλωση να’κάναν τόσα που ήταν στοιβαγμένα σε μια μικρή έκταση. Αυτοί οι φτερωτοί κάτοικοι ακολουθουσαν κιόλας μια σχεδόν χορευτική ιεροτελεστία βουτώντας ταυτόχρονα όλοι μαζί τα κεφάλια τους στο νερό προς άγραν τροφής. Αποδείχθηκαν ό,τι εντυπωσιακότερο για τα μάτια μου και το φακό της μηχανής.

IMG_4357.jpg


Τώρα αν σε κάποιο κλαρί λιαζότανε ο σουδανέζικος αγριόγαλος, οι ορνιθολογικές μου γνώσεις είναι τόσο ισχνές που και πάλι χαμπάρι δεν θα τον έπαιρνα....

IMG_4433.jpg
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
Χαλάλι τότε... είδες άμα έχεις λουμπάγκο; σε πιανει προκοπή και συγγραφικός οίστρος
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....

υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....
υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
:haha::haha::haha::haha:
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
Ξέρεις κανέναν άλλο Γιανη;
Είδες τι κάνω από τη κακία μου το γουρούνι; Πολύ θα ήθελα να ήμουν μαζί σας.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.221
Μηνύματα
884.145
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom