Μαυριτανία Σενεγάλη Βίος λιτός (Μαυριτανία & Σενεγάλη)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Κεφ.9: Νοuadhibou & Banc d'Arguin

Με το πρωινό ξύπνημα θαρρείς συνωμοτικά μας δόθηκε η ευκαιρία να απαθανατήσουμε τα διαβότητα τρένα να διασχίζουν τις γραμμές. Άλλα άδεια, άλλα γεμάτα σιδηρομετάλλευμα, όμως και τα δυό μια ατέλειωτη γραμμή που κυριολεκτικά χανόταν στον ορίζοντα. Ένα μοναδικό θέαμα

Το υπόλοιπο της διαδρομής ως το λιμάνι του Nouadhibou δεν ήταν μόνο αδιάφορο αλλά έγινε καταμεσίς αμμοθύελλας. Τι κι αν κάποια στιγμή βρεθήκαμε σε ασφάλτινο οδόστρωμα; Δεν είχες δυνατότητα να δεις κάτι περα από μερικές δεκάδες μέτρα μπροστά σου. Φανταστείτε την εικόνα εισβολής αφρικανικής σκόνης στο λεκανοπέδιο Αττικής στο πολλαπλάσιό της.







Το Νouadhibou στη μύτη μιας χερσονήσου που διαμοιράζεται μεταξύ Μαυριτανίας και Δυτικής Σαχάρας, παρά το παράκτιον της θέσης του ακολουθεί οικιστικά το παράδειγμα της πρωτεύουσας. Παντελώς αδιάφορη, με μόνη διαφορά ότι ερύφια περιφέρονται στους δρόμους της εκτελώντας χρέη απορριματοφόρων καταβροχθίζοντας τα πάντα.







Μεγάλο λιμάνι της περιοχής, εκτός του σιδηρομεταλλεύματος που βάθει τη γης κατακόκκινη, δραστηριοποιούνται και πολλές ξένες εταιρείες στην υπερπόντια αλιεία. Μην αναρωτιέστε από πού; Μα πάλι οι κινέζοι φυσικά. Εξ’ού έχουν και την τιμητική τους να διαθέτει η πόλη και εστιατόριο με άπω οριεντάλ ντεκορασιόν.
Επιλέξαμε να περάσουμε τη νύχτα σ’ένα ξενώνα που αν και τα δωμάτια ήταν λίγο μεγαλύτερα από το στρώμα που ήταν απλωμένο μέσα τους, εντούτοις είχε ένα μεγάλο προσόν. Ντουζιέρες με ζεστό νερό! Διότι τόσες μέρες περιφερόμενοι στις ερημιές είχε καταντήσει το σαπούνι να γίνει ο μεγάλος άγνωστος.

Αφήσαμε στο κατόπι τη πόλη για να φτάσουμε στην άκρη της χερσονήσου στοCabo Blanco που είναι και βιότοπος της μεσογειακής φώκιας. Με ένα δαιμονισμένο αέρα ν’αναμοχλεύει την σκόνη της ερήμου δημιουργώντας ένα τοπίο σαν σε ομίχλη, τα πρασινοκίτρινα κύματα του Ατλαντικού να σκάνε μανιασμένα στις βραχώδεις ακτές, προσπαθήσαμε αρχικά με την αρωγή του φύλακα -εις μάτην ομως- να εντοπίσουμε τις φώκιες.





Αυτό ουδόλως μας απογοήτευσε καθώς το δικό μας ενδιαφέρον είχε εστιάσει στον φωτογενή φάρο αλλά κυρίως στο ναυάγιο του εμπορικού πλοίου στα αβαθή του ακρωτηρίου.





Οργανωμένο νεκροταφείο μικρότερων πλοιαρίων εντοπίσαμε και στο δρόμο της επιστροφής. Οι φωτογραφικές μηχανές ήταν έτοιμες για ένα καταιγισμό κλικ, παρέμειναν όμως τελικά άπραγες καθώς συναντήσαμε την ανυποχώρητη άρνηση των υπευθύνων του χώρου να φωτογραφήσουμε. Τέτοιες ήταν οι ρητές εντολές των …ιαπώνων εργοδοτών τους (ασχολίαστο)

Η επιστροφή το απόγευμα στο ξενοδοχείο μας έδωσε την ευκαιρία να ξεφορτωθούμε κάποια κιλά μπιχλόσκονης απολαμβάνοντας ένα ζεστό μπάνιο. Και για να ολοκληρωθεί η καλοπέραση, δειπνήσαμε στο άπω οριεντάλ εστιατόριο, που είχε και τις μικρές εκπλήξεις του. Σε μια χώρα όπου το αλκοόλ απαγορεύεται δια ροπάλου, ένα γευστικά αδιάφορο σε χάρτινη συσκευασία ισπανικό κρασί φάνταζε σαν πολυτέλεια.

:3483:

Προσπαθούσαμε να ξορκίσουμε τη σκέψη ότι η επίσκεψη στο παράκτιο εθνικό πάρκο Banc d'Arguin θα συνοδευόταν μ’αυτή την αμμοθύελλα. Κι ευτυχώς οι ενδόμυχες παρακλήσεις μας εισακούστηκαν. Όσο πλησιάζαμε στο πάρκο που βρίσκεται μεταξύ Nouakchott και Nouadhibou, τόσο η θολούρα έδινε τη θέση της σ’ενα καταγάλανο ουρανό.




Οι ελώδεις, αδιατάρακτες από ανθρώπινη παρουσία περιοχές του εθνικού πάρκου Banc d'Arguin έχουν χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς καθώς λόγω του υγρού αλλά εύκρατου κλίματος αποτελεί σημαντικό τόπο αναπαραγωγής για τα εκατομμύρια αποδημητικά πτηνά (φλαμίνγκο, πελεκάνους, ψαρόνια κι ένα σωρό πτηνά με ξωτικά λατινικά ονόματα). Τα γύρω νερά είναι μερικά από τα πλουσιότερα αλιευτικά ύδατα στη Δυτική Αφρική και φιλοξενούν από δελφίνια ως και φάλαινες δολοφόνους. Εξ’ού και ανά τους αιώνες η περιοχή άλλαξε πολλές φορές χέρια αποικιοκρατών.
Ο τοπικός πληθυσμός αποτελείται μερικές εκατοντάδες μέλη της φυλής Imraguen που ζουν σε επτά χωριά μέσα στο πάρκο και στηρίζουν την επιβίωσή τους από την αλιεία χρησιμοποιώντας παραδοσιακές μεθόδους αλιείας.







Οδηγώντας παράλληλα προς τον Ατλαντικό ωκεανό, μπήκαμε σε μια από τις εισόδους του πάρκου, δηλωθήκαμε ως οφείλαμε και πήραμε τον παράκτιο δρόμο σ’ένα από τα λίγα μέρη που επιτρέπεται η διαμονή σε επισκέπτες.

Οι μαυριτάνικες σκηνές ήταν τοποθετημένες κοντά σε μια όμορφη παραλία πλην απαγορευτική για μπάνιο λόγω του αέρα και των κυμάτων.






Ο Κώστας με τη παραδοσιακή μαυριτάνικη φορεσιά

Με τους λιγοστούς επισκέπτες δεν ήταν δύσκολο να βρούμε μια ευρύχωρη σκηνή να απλώσουμε τα σκονισμένα υπάρχοντά μας.

Κάναμε μια μικρή βόλτα ανηφορίζοντας στα βράχια και το γειτονικό σχεδόν ερημικό ψαροχώρι μπροστά από μια παραλία που η άμπτωτη την έκανε να μοιάζει περισσότερο με βούρκο από τα πεταμένα σκουπίδια και τους αραδιασμένους καρχαρίες που είχαν αλιευτεί.





Το δειλινό μας βρήκε στη σκηνή να ετοιμάζουμε το δείπνο μας.




:3483:


Την επόμενη μέρα αναλωθήκαμε κινούμενοι νότια περνώντας από μικρές παραλίες κι αβαθή μανγκρόβια όπου έβρισκαν καταφύγιο χιλιάδες καβούρια. Σμήνη πελεκάνων σηκώνονταν στον ουρανό σαν τους πλησιάζαμε.







Σ’ένα άλλο ψαροχώρι που κάναμε στάση βαρκάρηδες αναλάμβαναν να οδηγήσουν πλέοντας τους επισκέπτες προς το πέλαγος εκεί που στα πολυάριθμα νησάκια υπάρχουν αποικίες πουλιών.









Λόγω απουσίας ειδικού ορνιθολογικού ενδιαφέροντος εκ μέρους μας το Banc d'Arguin δεν πρόσφερε και ιδιαίτερες συγκινήσεις.

Το επόμενο ψαροχώρι των Imraguen ήταν ευπρεπέστερο (από σκουπιδαριό) και πιο οργανωμένο. Εδώ οι καλοκυράδες είχαν απλωμένες τις ψαριές κι εμπορεύονταν ιχθυέλαιο (κάτι που είχε κατά νου να πράξει ο Ζυντ).






Οδηγώντας κυριολεκτικά εκεί που έσκαγε το κύμα, σε μια ατέλειωτη, άδεια, μαγευτική παραλία, βγήκαμε εκτός των ορίων του πάρκου όπου αποφασίσαμε να περάσουμε τη νύχτα. Ήταν το ιδανικό μέρος για να ολοκληρώσουμε με το καλύτερο τρόπο αυτό το ταξίδι.





Σαν σειρήνα ο ωκεανός με κάλεσε στην αγκαλιά του κι ολομόναχος απόλαυσα το μπάνιο μου στα παραδόξως ζεστά νερά του Ατλαντικού.

Χαλαρώσαμε στη λεπτόκοκκη άμμο ατενίζοντας τον ορίζοντα σαν ο δίσκος του ήλιου άρχισε να βάφει βαθυκόκκινη την γαλάζιο νερό που πάφλαζε ήρεμη πάνω στη λεπτόκοκκη άμμο.



Με το ανήσυχο μουρμουρητό της θάλασσας απολαύσαμε στρωματσάδα τη τελευταία μας νύχτα στη Μαυριτανία.






:3483:

Η μέρα που ξημέρωσε ήταν απλώς η επιστροφή μας στη πρωτεύουσα Nouakchott για να πάρουμε την πτήση επιστροφής.
Καθώς η μαυριτανική πρωτεύουσα είχε ήδη χαρακτηριστεί απελπιστικά αδιάφορη, κάναμε για λίγο στάση στη ψαραγορά της που θύμιζε κάτι από την αντίστοιχη στο Saint Louis της Σενεγάλης. Εντούτοις εδώ οι συστάσεις του οδηγού μας ήταν να αποφύγουμε να φωτογραφίζουμε αδιακρίτως καθώς οι αντιδράσεις αναλόγως εθνικότητας ποικίλουν από αδιάφορες ως επιθετικές αν επρόκειτο για Μαλινέζους.
Η πορτοκαλάδα σε μια άχρωμη άοσμη καφετέρια σ’ενα κεντρικο δρόμο της Nouakchott ήταν ότι καλύτερο μπορούσαμε να κάνουμε για να ροκανίσουμε το χρόνο πριν πάμε στο αεροδρόμιο όπου με τα φτερά της Turkish μετά από νυχτερινή πτήση βρεθούμε στη Κων/πολη κι απο κει στην Αθήνα.


ΕΠΙΛΟΓΟΣ

‘Αλλο ένα ταξίδι, αυτή τη φορά με μια γεύση από τη μεγαλύτερη έρημο του κόσμου, τη Σαχάρα, πήρε τη θέση του στο παρελθόν, με τις φωτογραφίες κι αυτές τις λίγες αράδες γραμμένες όψιμα, ν’ αναβιώνουν νοσταλγικά κάποιες στιγμές του.
Eκεί ο άνθρωπος αιώνες τώρα παλεύει σκληρά με μια γη αφιλόξενη, ζώντας απέριττα, στερούμενος όλες τις ευκολίες ή τις μικρές πολυτέλειες που εμείς θεωρούμε απαραίτητα συστατικά της καθημερινότητας και της μάταιης καταναλωτικής μας ευτυχίας.

Βίος λιτός, όμως η θύμηση πλούσια από εικόνες μοναδικές.

Κλείνοντας θα ήταν αμέλεια να μην ευχαριστήσω από καρδιάς τους συνταξιδιώτες μου Κώστα και Ισαβέλλα, που υπήρξαν για μένα η καλύτερη παρέα που θα μπορούσα να έχω σ’ένα τέτοιο ταξίδι.

ΤΕΛΟΣ


 
Last edited:

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
Ναι έπεσα στο αμάρτημα του καταναλωτισμού. Μπορεί να μην είναι η συγκεκριμένη είναι όμως αναλόγου αισθητικής, μόνο που από αναβλητικότητα δεν κοσμεί ακόμα το χοιροστάσιο
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Κεφ.2: Saint Louis

Αφιερωμένο στην dim kyr

Aντιθέτως προς το δόγμα του λιτού βίου αποφασίστηκε για την άνεσή μας να κινηθούμε οδικώς βόρεια, προς το Saint Louis με ενοικιαζόμενο όχημα μετά οδηγού. Ο οδηγός αποδείχθηκε επαγγελματίας για τα δεδομένα Σενεγάλης, το όχημα όμως όχι. Πριν το τελικό μας προορισμό κι αφού έκανε τις κουτσουκέλες του κάμποσες φορές, παρέδωσε πνεύμα. Κούτσα κούτσα φτάσαμε στον σταθμό όπου μας μετεπιβίβασαν σε νέο αυτοκίνητο μέχρι να καλύψουμε τα τελευταία χιλιόμετρα μέχρι τον ξενώνα μας.

Κι επειδή το δις εξαμαρτείν όταν πρόκειται για λίγη άνεση, εστίν ταξιδευτού σοφού, περίπατο πήγε κι εδώ το λιτός βίος αφού το κατάλυμμα αυτοδιαφημιζόταν ως boutique hotel (αφρικανικών προδιαγραφών) μιας και απολάμβανε προνομιακής θέσης στην άκρη του νησιού με θέα το ποταμό Σενεγάλη. Όπως έχω σχολιάσει κι αλλού στο φόρουμ στην υποσαχάρια Αφρική (με εξαίρεση την Ν.Αφρική) η έννοια value for money στα καταλύμματα είναι σχεδόν άγνωστη.

IMG_4202.jpg


Το Saint Louis λοιπόν, έχει τρία πρόσωπα. Πρώτα η καινούργια πόλη που βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα και δεν την χαρακτηρίζει τίποτα διαφορετικό από ένα πολύβουο άχρωμο αστικό τοπίο. Καν δεν μπήκαμε στο κόπο να την επισκεφθούμε.

Μετά, διασχίζοντας τη μεταλλική γέφυρα Faidherbe βρίσκεσαι σ’ένα μικρό νησάκι.

IMG_4167.jpg


Το σκηνικό μεταμορφώνεται αφού εδώ εδρεύει η παλιά πόλη με τα κομψά αποικιακά κτήρια. Εδώ βρίσκονται όλα τα καλούδια που αφορούν τους επισκέπτες: τα όποια αξιοθέατα, καταλύμματα, εστιατόρια, καφέ. Aρχιτεκτονικά κι αισθητικά τα διώροφα ή τριώροφα κτίρια αποικιακής προέλευσης διακρίνονται για τα ξύλινα μπαλκόνια με γρίλιες από σφυρήλατο σίδηρο, τις στέγες με τα κόκκινα κεραμίδια, τις πόρτες και τα παράθυρα με ξύλινα παραθυρόφυλλα. Κάθε στενό αναδίδει και μια νοσταλγική νότα, όμως κατά ένα περίεργο τρόπο η συνολική ατμόσφαιρα μου φάνηκε πολύ “μουσειακή”και άτονη. Σπίτια κλειστά, κίνηση αναιμική στους δρόμους.

IMG_4165.jpg


IMG_4176.jpg


IMG_4166.jpg


IMG_4398.jpg


IMG_4170.jpg


Θαρρείς κι επρόκειτο για ένα υπαίθριο μουσείο απαγορευμένο ως αδιάφορο για την πλειονότητα των ντόπιων.

Το νησί του Saint-Louis, πρώην πρωτεύουσα της Δυτικής Αφρικής, είναι ένα εξαιρετικό δειγμα αποικιακής πόλης σ’ένα ξεχωριστό φυσικό περιβάλλον όντας στις εκβολές του ποταμού Σενεγάλη. Η πόλη οφείλει την ύπαρξή της βασικά στους Γάλλους που την ανέδειξαν σε κορυφαίο αστικό κέντρο όχι μόνο για εμπορικές δραστηριότητες αλλά και ως κέντρο για τη διάδοση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων
Ωστόσο το 1957 ο γαλλικός πληθυσμός μειώθηκε δραστικά, γραφεία και καταστήματα έκλεισαν. Επί του παρόντος, η πόλη ακροβατεί οικονομικά βασιζόμενη στην αλιεία και τη γεωργία και τον ισχνό τουρισμό.

IMG_4426.jpg


IMG_4432.jpg


IMG_4393.jpg



Δυό γέφυρες συνδέουν το νησάκι με μια μακρόστενη χερσόνησο, το Langue de Barbarie, που καταλήγει στον Ατλαντικό. Στο απάνεμο κανάλι βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες παραδοσιακές πιρόγες.

IMG_4094.jpg


IMG_4157.jpg


IMG_4160.jpg


IMG_4087.jpg



Εδώ το σκηνικό έρχεται κωλοτούμπα (επίκαιρη έκφραση). Επανέρχεται θεαματικά η μπίχλα (οικείο περιβάλλον για ένα γουρούνι), τόνοι σκουπιδιών πεταμένοι στις όχθες του ποταμού, ερύφια να καταβροχθίζουν ότι τρώγεται.

IMG_4097.jpg


IMG_4104.jpg


IMG_4105.jpg


Το σκηνικό της χωματερής ήρθε να σώσει μια πολύβουη ολοζώντανη παραλία όπου οι πιρόγες ξανοίγονταν στον ωκεανό για τη ψαριά της μέρας. Χαθήκαμε μέσα στο πολύχρωμο ανθρώπινο μελίσσι. Δεν μας πήρε χρόνο όμως να αντιληφθούμε ότι η παρουσία λευκών που κράδαιναν φωτογραφικές μηχανές κι επιχειρούσαν να αποτυπώσουν στο φακό τη καθημερινότητά τους δεν γινόταν δεκτή με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.

IMG_4111.jpg


IMG_4136.jpg


IMG_4147.jpg


IMG_4143.jpg


O χρόνος που περάσαμε στο Saint Louis αναλώθηκε σε ατέλειωτες βόλτες στην παλιά πόλη. Παρότι το να βρεις ανοικτό εστιατόριο τις βραδυνές ώρες καταντούσε λίγο ανέκδοτο και οι δύο επιλογές εστίασης μας άφησαν θετικές γευστικές εντυπώσεις (ιδιαιτέρως το μαροκινό)

IMG_4405.jpg


IMG_4406.jpg


IMG_4183.jpg


IMG_4401.jpg



Το Saint Louis αποτέλεσε και τη βάση για να κάνουμε μια ημερήσια εκδρομή στο Eθνικό Καταφύγιο Πτηνών του Djoudj (άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Φυσικής Κληρονομιάς).
O οδηγός που ανέλαβε να μας φέρει στο πάρκο αποδείχτηκε αρκούντως τζαναμπέτης κουβαλώντας τα κλασσικά μυαλά της αρπαχτής των σενεγαλέζων. Συμφώνησε σε μια τιμή μεν αλλά θεώρησε ότι αυτή ισχύει μέχρι την πύλη του πάρκου. Εκεί μουλάρωσε και ζητούσε κι άλλα χρήματα για να μας οδηγήσει μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα στην αποβάθρα όπου ξεκινούσαν οι βάρκες για τη βόλτα στα υδρόβια μονοπάτια του πάρκου. Τα νεύρα μας χτύπησαν κόκκινο!
Το Εθνικό καταφύγιο πουλιών Djoudj που βρίσκεται στο δέλτα του ποταμού Σενεγάλη, κοντά στα σύνορα της Σενεγάλης με τη Μαυριτανία, αποτελεί καταφύγιο εκατομμυρίων αποδημητικών πουλιών σαν οι παγωμένοι άνεμοι του φθινοπώρου αρχίζουν να φυσούν στην Ευρώπη.

IMG_4243.jpg


IMG_4268.jpg


Χιλιάδες φλαμίνγκο, ερωδιοί κι άλλα πουλιά φωλιάζουν εδώ τακτικά. Όμως αυτό που θα εντυπωσιάσει τον επισκέπτη είναι το μέρος που αποτελεί το μαιευτήριο - μονάδα νεογνών - παιδικό σταθμό - νηπιαγωγείο των λευκών πελεκάνων.

IMG_4287.jpg


Κυριολεκτικά ούτε διαδήλωση να’κάναν τόσα που ήταν στοιβαγμένα σε μια μικρή έκταση. Αυτοί οι φτερωτοί κάτοικοι ακολουθουσαν κιόλας μια σχεδόν χορευτική ιεροτελεστία βουτώντας ταυτόχρονα όλοι μαζί τα κεφάλια τους στο νερό προς άγραν τροφής. Αποδείχθηκαν ό,τι εντυπωσιακότερο για τα μάτια μου και το φακό της μηχανής.

IMG_4357.jpg


Τώρα αν σε κάποιο κλαρί λιαζότανε ο σουδανέζικος αγριόγαλος, οι ορνιθολογικές μου γνώσεις είναι τόσο ισχνές που και πάλι χαμπάρι δεν θα τον έπαιρνα....

IMG_4433.jpg
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
Χαλάλι τότε... είδες άμα έχεις λουμπάγκο; σε πιανει προκοπή και συγγραφικός οίστρος
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....

υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....
υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
:haha::haha::haha::haha:
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
Ξέρεις κανέναν άλλο Γιανη;
Είδες τι κάνω από τη κακία μου το γουρούνι; Πολύ θα ήθελα να ήμουν μαζί σας.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.220
Μηνύματα
884.139
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom